Jump to content



Ποσα fps και Hz αντιλαμβανεται το ματι


Recommended Posts

Στον πραγματικο κοσμο το ανθρωπινο ματι αντιλαμβανεται μια εικονα καθε 1/10sec (100ms) αρα καθε δευτερολεπτο o εγκεφαλος μπορει να αποτυπωσει 10 εικονες max. Γιατι ομως σε μια οθονη με refresh rate 50Hz(50 φορες ανανεωση το δευτερολεπτο) αντιλαμβανομαστε το flickering και σε ενα παιχνιδι με 20 fps βλεπουμε σπαστη κινση;

????? ?????

Link to comment
Share on other sites

Δεν ψαχνω για μασημενη τροφη. Το εψαξα αλλα δεν βρηκα κατι αξιολογο.ουτε αυτο το αρθρο δινει μια ουσιστικη και συγκεκριμενη απαντηση στο ερωτημα.. μια θεωριτικη υποθεση κανει.

"Frame rate has not been extensively discussed within this paper, other than an assumption that

it is at or above 60 Hz. Very little is known about the interaction of rapidly varying complex

rendered images with the human visual system. The best we can do at this stage is to pick a

number that is hoped to be high enough."

Link to comment
Share on other sites

Από άνθρωπο σε άνθρωπο διαφέρει

Πολλές φορές είναι και θέμα συνηθείας. Αν συνηθίσεις σε μια crt οθόνη με ρυθμό ανανέωσης 100hz ή ακόμα καλυτέρα tft όπου τα hz αφορούμε μονό την ανανέωση της εικόνας και όχι τη σάρωση του πλαισίου, ακόμα και στα 85hz θα καταλαβαίνεις διαφορά

Το ίδιο ισχύει και στα fps Έχω δει ανθρώπους να παίζουν με 12fps και να θεωρούν ότι ροή είναι απολύτως φυσιολογική και επίσης έχω δει άλλους να παίζουν με 80-100 fps αι να μη μπορούν να παίξουν με κάτω από 50.

Και μη αναρωτιέσαι γιατί στις ταινίες που έχουμε συνήθως 25fps δε μας ενοχλούν. Γενικά στα video η μετάβαση από το ένα καρέ στο άλλο γίνεται ομαλά σε αντίθεση με οποιαδήποτε απεικόνιση διανυσματικών κινούμενων εικόνων στο pc (χωρίς φίλτρα τύπου motion blur) όπου το κάθε στοιχείο στο καρέ έχει μετακινηθεί ξεκάθαρα.

Αυτός είναι ένας λόγος εκτός από την συμπίεση που στις συνηθισμένες μορφές video τα περισσότερα καρέ όταν τα δεις σταματημένα είναι θολά όπως μια κουνημένη φωτογραφία

Link to comment
Share on other sites

Tο ερωτημα ομως παραμενει. Γιατι δεν ρυθμιζουμε τις οθονες μας στα 12Hz και τις ταινιες στα 12fps και να βλεπουμε τελεια εικονα; Πρεπει να τις ρυθμισουμε πολυ υψηλοτερα για να μπερδεψουμε το οπτικο μας συστημα και τον εγκεφαλο μας..

Link to comment
Share on other sites

Α δηλαδή από όσα άκουσες εσύ κατάλαβες ότι στα 12fps βλέπουμε τελεία εικόνα?

Στα 12-13-14fps αρχίζει το μάτι να ξεφεύγει από τη στατική εικόνα , δε τις ξεχωρίζει μια μια και αν υπάρχει μια λογική αλληλουχία μεταξύ τους τις βλέπει σα μια κινουμένη εικόνα από εκεί και πέρα όσο ταχύτερος ο ρυθμός ανανέωσης τόσο το καλύτερο στα 12Hz θα έβλεπες τις γραμμές της οθόνης να σχηματίζονται

Link to comment
Share on other sites

Φίλε, εδώ μπερδεύεις 2 διαφορετικά πράγματα. Αυτό που ξέρεις για τα 100ms είναι ότι για τόσο χρόνο μένει μια εικόνα στον εγκέφαλό μας. Δεν έχει σχέση με το πόσα fps πρέπει να έχουμε για να φαίνεται ομαλή η κίνηση.

Link to comment
Share on other sites

Καταλαβα τι ειπες δεν ειμαι χαζος(τουλαχιστον οχι πολυ..) Στα 12fps μετα βιας μπορεις να αντεξεις 5 λεπτα πριν πεσεις κατω απο την ζαλαδα.Τα γνωριζω αυτα δεν αποφασισα χθες να ασχοληθω με pc. Θεωρητικα ομως οταν βλεπουμε μια εικονα καθε 1/10s, με 10fps θα ηταν ευχαριστημενος ο εγκεφαλος μας αφου θα εβλεπε 10 καρε το δευτερολεπτο οσο ειναι και το ανωτερο που μπορει να αντιληφθει.φυσικα αυτο δεν ισχυει. εγω τουλαχιστον δεν μπορω να ανεχθω παιχνιδι με λιγοτερα απο 30 fps και 70Hz οθονη.

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχει καμμία σχέση το ένα με το άλλο. Μπορεί να μένει μια εικόνα για 100ms, αλλά μπορεί να αντιληφθεί μια 2η εικόνα μέσα σε αυτό το διάστημα. Για κούνα κυκλικά το χέρι σου γρήγορα. Πόσες φορές το βλέπεις την ίδια στιγμή;

Εσύ δεν αντέχεις παιχνίδι με κάτω από 30fps, πίστεψέ με εγώ όχι κάτω από 100fps.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο που καταλαβα ειναι οτι το ματι μπορει να αντιληφθει μια εικονα που τη βλεπει πχ για 1/200s αλλα ο εγκεφαλος θα την κρατησει για 1/10s. αρα αν ειμαι σωστος βλεπωντας μια 2η εικονα για 1/200s ακριβως μετα την πρωτη δεν θα την αντιληφθει παρολο που το ματι του θα την συλλαβει καθως ο εγκεφαλος θα εχει ακομα την πρωτη.Αρα αν εξακολουθω να ειμαι σωστος αντιλαμβανομαστε το flickering και την σπαστη κινηση επειδη το ματι μπορει να πεσει για 1/10s στο κενο και οχι στο frame γι αυτο και οι πονοκεφαλοι που αναφερει το αρθρο. Καταλαβα καλα;

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από planetman [Σήμερα, στις 00:04]

Δεν έχει καμμία σχέση το ένα με το άλλο. Μπορεί να μένει μια εικόνα για 100ms, αλλά μπορεί να αντιληφθεί μια 2η εικόνα μέσα σε αυτό το διάστημα. Για κούνα κυκλικά το χέρι σου γρήγορα. Πόσες φορές το βλέπεις την ίδια στιγμή;

Εσύ δεν αντέχεις παιχνίδι με κάτω από 30fps, πίστεψέ με εγώ όχι κάτω από 100fps.

Πολυ ασυμφορο αυτο για την τσεπη σου..

Link to comment
Share on other sites

Αμα μιλαμε για video τοτε χρειαζομαστε 24fps στο σινεμα, 30 σε NTSC 25 σε PAL, αμα βλεπεις βιντεο στα 15fps στο ματι δημιουργειται η ψευδαισθηση οτι βλεπει την εικονα να κινειται, αλλα τα 15fps ειναι πολυ κουραστικα για αυτο και στις παραπανω περιπτωσεις εχουμε αυτους τους αριθμους

Στα games γενικα ισχυει το : οσα περισσοτερα τοσο το καλυτερο, στην δικια μου περιπτωση μπορω ΧΩΡΙΣ μετρητη απο πανω να υπολογισω στο περιπου ποσα fps εχω, αλλοι εχουνε κολλησει με την καραμελα " οτιδηποτε πανω απο 30fps ειναι πλεονασμος" "δεν μπορει να δει παραπανω το ματι" και λοιπες (κατα την γνωμη μου) μαμακιες και γενικοτητες

δεν μπορει να δει ακριβως το ματι παραπανω απο 30 καρε το δευτερολεπτο αλλα ΜΠΟΡΕΙ να καταλαβει την εξτρα ομαλοτητα στην κινηση αμα στο παιχνιδι εχεις την ταδε χρονικη στιγμη 80fps

Γι αυτο και ενα ποσοστο των gamers δεν αρκουνται μονο στο να μην εχουνε μικροδιακοπες στην ροη του παιχνιδιου (τα λεγομενα stutters ) αλλα και στο να εχουνε τα ταδε fps ως το επιτρεπουμενο ΟΡΙΟ, και σε περιπτωση που πεφτουν κατω απο αυτο να αναβαθμιζουν/tweakαρουν το παιχνιδι και το συστημα τους, ενα ασταθες framerate μπορει να σου σπασει τα νευρα, φαντασου πχ εκει που παιρνεις την στροφη στο most wanted να εχεις 80fps και να ειναι το παιχνιδι "ζαχαρη" 2 δευτερολεπτα μετα που να γεμιζει η οθονη με αμαξια/να ξεκιναει καμια βροχη/κλπ να πεφτεις στα 35, και αυτο το πραγμα να γινεται συνεχεια, μια 35 μια 70 μια 80 μια 120 μια 40.

Αυτα τα σκαμπανευασματα τα καταλαβαινεις στο χαλαρο χωρις το FRAPS να τρεχει απο πισω

Συμπερασμα : Ισως και τα 30fps να αρκουν σε περιπτωση που δεν εχει καποιο προβλημα στον σχεδιασμο η μηχανη και να ειναι ολα fluid ( οι ανταποκριση του χαρακτηρα στις εντολες σου, το animation των μοντελων να ειναι ομαλο και οχι σπαστο κλπ ) αμα υπαρχει προβλημα στον σχεδιασμο ( βλεπε BF2,most wanted, RS lockdown, doom3 κλπ) θες να μην πεφτει ποτε κατω απο 50/60 fps

Απτην στιγμη που εχεις βρει ποσα fps αρκουν για να ειναι το παιχνιδι 100% playable οριζεις αυτην την τιμη ως το max απτην κονσολα του παιχνιδιου, ετσι ωστε να μην εχεις σκαμπανευασματα, δηλαδη μπορει να αρκουνε τα 60fps για να μην εχεις κανενα προβλημα αλλα αμα πηγαινει μια 70 μια 110 αυτην την αποτομη μικροαλλαγη στην ομαλοτητα την καταλαβαινεις με λιγη προσπαθεια. Γι'αυτο και βλεπετε HALO1,vice city,san andreas,GTA3 και ενα σωρο αλλα ελαφρια και μη παιχνιδια να εχουν 30 fps cap by default.

το ιδανικο φυσικα ειναι να εχουν τα fps την ιδια τιμη με τα hz του monitor σου, ετσι ωστε οταν εχεις πχ 120fps και 120hz να εμφανιζονται και τα 120 καρε στην οθονη, αλλα αυτο ειναι πολυ δυσκολο στα σημερινα συχρονα παιχνιδια εκτος αν ριξεις τα γραφικα στον πατο ή εχεις ενα απτα γρηγοροτερα gaming συστηματα στον κοσμο, σημειοτεον οτι μιλαμε για την παρουσα χρονικη στιγμη που γραφεται αυτο το ποστ, γιατι στα επομενα 2 λεπτα μπορει το συστημα να ειναι εκτος αυτου του παγκοσμιου top20, δειτε πχ στο site της futuremark ποσο συχνα γινονται ανακαταταξεις στους top scorers ;)

Link to comment
Share on other sites

Αυτα που λες τα ξερω και τα συνανταω καθε μερα ειδικα στο NFSMW ειναι πολυ εμφανες.(δεν ρωταω αν γινεται, ξερω οτι γινεται, ρωταω το γιατι) Νομιζω οτι απαντηθηκε το ερωτημα μου απο τον 38-45 αν και ειμαι καπως επιφυλακτικος για το κατα ποσο ισχυει το συμπερασμα μου.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από GruntGR [Σήμερα, στις 15:29]

... δεν μπορει να δει ακριβως το ματι παραπανω απο 30 καρε το δευτερολεπτο αλλα ΜΠΟΡΕΙ να καταλαβει την εξτρα ομαλοτητα στην κινηση αμα στο παιχνιδι εχεις την ταδε χρονικη στιγμη 80fps ...

δε νομιζω οτι ειναι στην εξτρα ομαλοτητα το θεμα, αφου το ματι δε "βλεπει" πανω απο τα 30 καρε, αλλα στη μεγαλυτερη πληροφορια που ερχεται στον εγκεφαλο, ασχετα αν δε φαινεται σαν εικονα στο ματι.

Link to comment
Share on other sites

μπορει να συμβαινει αυτο που ανεφερα παραπανω δηλαδη να πεφτει το ματι στο μαυρο(να το κραταει ο εγκεφαλος για 1/10s) και οχι στο καρε γι αυτο να αντιλαμβανομαστε το σπασιμο;

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από planetman [Σήμερα, στις 00:04]

Δεν έχει καμμία σχέση το ένα με το άλλο. Μπορεί να μένει μια εικόνα για 100ms, αλλά μπορεί να αντιληφθεί μια 2η εικόνα μέσα σε αυτό το διάστημα. Για κούνα κυκλικά το χέρι σου γρήγορα. Πόσες φορές το βλέπεις την ίδια στιγμή;

Εσύ δεν αντέχεις παιχνίδι με κάτω από 30fps, πίστεψέ με εγώ όχι κάτω από 100fps.

Δηλαδή καταλαβαίνεις διαφορά των 50 και 100???

Δε νομίζω. Δίπλα δίπλα είχα σε 2 πισια το nfs, και παρόλο που το fraps εδειχνε 110 και 50 αντίστοιχα, διαφορά δεν έβλεπες οσο και να μαμιόσουν!

Link to comment
Share on other sites

Γιατι απλα δεν διαβαζετε το λινκ του 38-.45 που τα εξηγηγει ολα πολυ ομορφα? το perception του ματιου/εγκεφαλου απλα δεν οριζεται με fps, ειναι κατι αρκετα πιο πολυπλοκο.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.