Jump to content

kaynd

Premium Members
  • Posts

    2.344
  • Εγγραφή

  • Τελευταία Επίσκεψη

Πρόσφατοι Επισκέπτες

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

kaynd's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. kaynd

    Σπαζοκεφαλιά για το π

    @Wizard! Λογικό αυτό που λες, νόμιζα ότι το mene μιλούσε για τα ψηφία μετά την υποδιαστολή, που είναι και τι αξιοσημείωτο αυτού του αριθμού Όντως δεν πάει εδώ αυτή η συζήτηση.
  2. kaynd

    Σπαζοκεφαλιά για το π

    Kαι ποιός σου είπε ότι οι ρουτίνες υπολογισμών στις βιβλιοθήκες των διαφόρων γλωσσών μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αξιώματα? Συνήθως, ειδικά στους μαθηματικούς υπολογισμούς, βασίζονται στην τέχνη της απλότητας και των βολικών απλουστεύσεων με σκοπό την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα... παρά την πόλυτη ακρίβεια. Πάνω στο θέμα του π παντως, δεν εχω ιδέα
  3. Η καλύτερη λύση είναι το γυάλινο μπουκάλι σε σκοτεινό χώρο. (όπως λέει και στο άνω PDF) Οτιδήποτε οξειδώνεται σε θερμοκρασίες δωματίου, όπως τα μέταλλα, και οτιδήποτε έχει πόρους και συγκρατεί ρύπους από προηγούμενες χρήσεις όπως τα πλαστικά, θεωρείται ακατάλληλο. Προφανώς ένα καλό ανοξείδωτο δοχείο είναι η αμέσως επόμενη λύση. Αλλά πρέπει κανείς να έχεις στο μυαλό του ότι σε βάθος χρόνου ακόμα και τα "ανοξείδωτα" οξειδώνονται.
  4. kaynd

    Δημοψήφισμα 5 Ιουλίου 2015.

    Στο κωλαρίνι μας θα τη βάλουμε τη ψήφο. Καλούμαστε να ψηφίσουμε, κατόπιν εορτής, απλά για να δώσουμε άφεση αμαρτιών σε μια ακόμη αποτυχημένη κυβέρνηση. Το χειρότερο για εμένα είναι οτι καταφέρνουμε να πλησιάζουμε σε προ εμφυλίου καταστάσεις, γύρω από ένα ερώτημα άνευ ουσίας τωρα πια. Είτε ΝΑΙ είτε ΟΧΙ, η αξιοπιστία του ελληνικού τραπεζικού συστήματος έχει κλονιστεί ανεπανόρθωτα, και δε πρόκειται να αλλάξει αυτό σε βάθος ετών... Εμείς οι ίδιοι θα οδηγήσουμε στη κατάρρευσή του από τη πρώτη στιγμή που θα αρθεί ο περιορισμός αναλήψεων.
  5. Η έξτρα χωρητικότητα (αν υποθέσουμε ότι ισχύει βασιζόμενοι στην αξιοπιστία της μάρκας) είναι πολύ μικρή για να προβληματίσει το "κύκλωμα φόρτισης" του UPS. Θα δουλέψει μια χαρά και με +1,8Ah... Αν κρίνω από τα specs του UPS όπου αναφέρεται "Typical recharge time 12 hours" μιλάμε για ένα πολύ απλοϊκό σύστημα φόρτισης που πιθανότατα κρατά τη μπαταρία διαρκώς στη τάση float ~13,6V (σε συνδιασμό με τις σχετικά υψηλές θερμοκρασίες, αυτός είναι και ο λόγος που κλάνουν οι μπαταριές των UPS μέσα σε 2-3 χρόνια ακόμα και με ελάχιστους κύκλους φόρτισης) Πάντως εγώ θα πήγαινα για κάποια λύση πιο κοντά στα ~15ευρω. Δεν είμαι σίγουρος ότι όντως αξίζει τη διαφορά τιμής η υποτιθέμενη extra χωρητικότητα... (κάτι που είναι δύσκολο να δικαιολογηθεί όταν παραμένουν σταθερές οι διαστάσεις και το βάρος, σε αυτό το τύπο μπαταριών όπου δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική εξέλιξη τα τελευταία χρονιά)
  6. Το άνω όριο τάσης τροφοδοσίας της πλακέτας του arduino είναι 20V. Αντί να ψάχνεις την εξειδικευμένη λύση φόρτισης από φωτοβολταικό για μπαταρία Ni-MH, μπορείς κάλλιστα να δουλέψεις με μια 12V μπαταριούλα μολύβδου για ups. Απλά κατά τις ώρες φόρτισης, η τάση της μπαταριάς μπορεί να φτάσει τα 14,4 – 14,8V. Αν σε απασχολεί τόσο πολύ η υπέρβαση των 12V, μπορείς να βάλεις σε σειρά με τη τροφοδοσία του arduino μια zenner ανάστροφα πολωμένη πχ 1N5913B 3.3V 1,5 -3W (όχι σε διάταξη σταθεροποιητή τάσης… απλά για να έχεις ένα μόνιμη πτώση τάσης στην είσοδο που δε θα ενοχλεί όταν η μπαταρία δε φορτίζεται, αφού ο arduino δουλεύει και με 7V) Για τον υπολογισμό της χωρητικότητας της μπαταριάς και της ισχύος του πάνελ θα πρέπει να περιγράψεις τα φόρτια που θα κάτσουν πάνω στον aruino. Μπορεί να θέλει οτιδήποτε από 100mA ως ~650mA αν φορτώσεις και τις 14 ΙΟ πόρτες με 40mA. Σε κάθε περίπτωση μια μέση 9V NiMh μπαταρία με χωρητικότητα 300mAh δε θα τα βγάλει πέρα για αυτόνομο σύστημα… Θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις μεγαλύτερα cells στη σειρά. πχ 6*1,5V άνω των 1500mAh που δυστυχώς δεν έρχονται καθόλου οικονομικά. (δε μιλάω καν για τις AA επαναφορτιζόμενες μπαταρίες e-bay – supermarket όπου η αναγραφόμενη χωρητικότητα δεν έχει καμία σχέση με τη πραγματική) Και αυτό μάλιστα αν η κατανάλωση της πλακέτας σου είναι ως 100mA (κάτι που θα πρέπει να μετρήσεις πριν προχωρήσεις στα σχέδια σου) Ρυθμιστές φόρτισης από φωτοβολταϊκό για 9V μπαταρίες NiMh δεν έχω δει, αν και είμαι σίγουρος ότι κάτι θα υπάρχει, πιστεύω ότι θα σε συμφέρει να βρεις ένα σχηματικό και να τον φτιάξεις μόνος σου. Ενώ αντίθετα αν καταλήξεις σε μπαταρία μολύβδου 12V οι λύσεις είναι πολλές.
  7. kaynd

    Οικιακό Φ/Β σύστημα 80W για laptop & κινητά

    Κάτι δε πάει καλά εδω. Η τάση που βλέπεις στο πανελ θα έπρεπε να είναι πολύ κοντινή με τη τάση που φτάνει στην είσοδο του ρυθμιστή φόρτισης. Το πολύ 1V κάτω λογω της πτώσης τάσης που μπορεί να προκαλέσει ένα αρκετά μακρύ και σχετικά λεπτό καλώδιο από το πάνελ ως τον ρυθμιστή. Η διαφορά τάσης που αναφέρεις, από το πάνελ στην είσοδο του ρυθμιστή, παραπέμπει σε τραυματισμένο, οξειδωμένο, καλώδιο - επαφή... οπουδήποτε έχει γίνει κάποια σύνδεση ή και κατά μήκος του καλωδίου αν το έχει καταπονήσει κάτι μηχανικά. (Φαντάζομαι μέτρησες τη τάση στο πάνελ χωρίς να αποσυνδέσεις τον ρυθμιστή φόρτισης) Ένας φορτιστής όπως ο CTEK είναι μια καλή λύση για τη συντήρηση της μπαταριάς, όταν τη παίρνεις μαζί σου κάπου που έχει "ΔΕΗ"... Αλλά στη περίπτωση του αυτονόμου συστήματος δε θα διορθώσει κάτι. Όταν λύσεις το πρόβλημα με τη σύνδεση, μην αφαιρέσεις ξανά το panel. H μπαταρία καταστρέφεται όταν μένει σε τόσο χαμηλά επίπεδα φόρτισης για παρατεταμένα χρονικά διαστήματα... Στα 11V θεωρείται πρακτικά 100% εκφορτισμένη. Δε θα έπρεπε να την αφήνεις να πέφτει ποτέ κάτω από τα 12V (μέτρηση εν ηρεμία, χωρίς φορτίο.) Επίσης όλες οι μπαταρίες και ειδικά οι μπαταρίες μολύβδου, αυτοεκφορτίζωνται. Το ότι για ένα διάστημα δε χρησιμοποιείς το σύστημα σου, δε σημαίνει ότι είναι λογικό να παύσεις τη περιοδική φόρτιση.
  8. kaynd

    Αγορα αυτονομου φωτοβολταικου συστηματος

    Όχι από ebay τέτοια επένδυση... Όταν πας να δώσεις σε μια από τις πολλές εταιρίες του είδους που υπάρχουν στην Ελλάδα, 3Κ ευρώ, μπορείς να περιμένεις και την ανάλογη υποστήριξη όταν πάει κάτι στραβά. Εδώ ποιός θα σου δώσει εγγύηση? που θα στείλεις κάτι αν χαλάσει και στη καλύτερη περίπτωση πόσο καιρό θα μείνεις στα κρύα του λουτρού για να πάει-έρθει από κινά? Αν έχεις σκοπό να το στήσεις εξ ολοκλήρου μονός σου, (που δεν είναι κάτι δύσκολο αν πιάνουν ελάχιστα τα χεριά σου) καλύτερα να επιλέξεις ανεξάρτητα τα εξαρτήματα. Ειδικά στον ελεγκτή φόρτισης και στον inverter, η τυχαία κινεζιά (χωρίς καν συγκεκριμένο brand name) συνεχίζεται να αποδεικνύεται αναξιόπιστη. Από την άλλη μόνο μια 12αδα 2βολτα στοιχεία 400Ah κλειστού τύπου, εδω θα σου στοιχίσουν όσο το σύνολο της προσφοράς του κινέζου. Όμως ο κινέζος ανακοινώνει "2V/400Ah deep cycle gel battery" και μετά στα features λέει "Sealed; AGM" Τελικά είναι τύπου gel? ή AGM?? σε τι ρυθμό εκφόρτισης είναι rated στις 400Ah σε 20ωρες (C20) ή σε 100 ωρες? (C100) Ο ρυθμιστής φόρτισης είναι προφανώς PWM τύπου (οχι MPPT) κάτι που είναι απόλυτα φυσιολογικό για τη δεδομένη τιμή. Απλά αυτό σε περιορίζει στην σύνδεση 6 παράλληλων γραμμών όπου η κάθε γραμμή θα έχει δυο πάνελ στη σειρά. (Η ονομαστική τάση των πάνελ που σου δίνει είναι 12V) Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει με κάποιο τρόπο να κατεβάσεις από την οροφή σου ως εκεί που θα βάλεις τις μπαταρίες σου, ~50A. Εκτός κι αν το PV cable που παρέχει το kit φτάνει για να κατεβάζεις 12 καλώδια παράλληλα από τις 6 γραμμές φωτοβολταικών, ετοιμάσου για 35mm^2 πολύκλωνο καλώδιο με τιμές από ~10ευρώ το μέτρο. Σε τιμές πακέτου θα πρέπει να σε βοηθήσει κάποιος που δουλεύει σε σχετική εταιρία. Αν θες να ρωτήσεις πληροφορίες σχετικά με την επιλογή αυτόνομων εξαρτημάτων ή το σχεδιασμό του συστήματος, όλο και κάποιος θα έχει να προτείνει κάτι εδω μέσα.
  9. Ο ελεγκτής φόρτισης που ψάχνεις πάει συμφώνα με το μέγιστο ρεύμα του πάνελ (Αmpere) και όχι με την ισχύ (Watt). Απλά οι μικρότεροι ρυθμιστές φόρτισης που κυκλοφορούν, ξεκινούν από 5Α κάτι που υπερκαλύπτει έτσι κι αλλιώς το πάνελ σου. Για τη μακροζωία της μπαταριάς πάρε κάτι σεμνό σε ένταση για τη δεδομένη τιμή. Ειδικά από ebay μπορείς να βρεις στο 15-20 ευρώ ακόμα και ρυθμιστές 30Α... καλό είναι να αποφύγεις αυτές τις υπερβολές. Καλό είναι να διευκρινήσεις από εκεί που θα πάρεις τον ρυθμιστή, τον τύπο μπαταρίας που θα χρησιμοποιήσεις (κλειστού τυπου AGM οι τυπικές των ups) Αυτό γιατί συνήθως οι φτηνοί φορτιστές είναι προρυθμισμένοι για μπαταρίες με υγρά στοιχεία (όπως αυτές του αυτοκινήτου) που ανά διαστήματα απαιτούν λίγο πιο παρατεταμένους κύκλους φόρτισης για την εξισορρόπηση του φορτίου μεταξύ των στοιχείων τους (equalizing)... Μία διαδικασία που στις AGM μπαταρίες είναι λιγότερο χρήσιμη και περισσότερο βλαπτική.
  10. Εδω θα πρέπει να διευκρινιστεί κάτι. Ειδικά επειδή απ ότι κατάλαβα μιλάμε για μπαταρίες μόλυβδου (οι τυπικές AGM VRLA για τα ups) δεν είναι σωστό σε μια ρεαλιστική εφαρμογή να βασίζεται κανείς στη συνολική χωρητικότα. Οι γήρανση των μπαταριών μολύβδου επιταχύνεται δραματικά όσο αυξάνεται το βάθος εκφόρτισης. Ακόμα και η ποιοτικότερη μπαταρία μολύβδου για την εφαρμογή σου, δε θα βγάλει πάνω από χρόνο λειτουργίας όταν μένει τόσες μέρες σε χαμηλά επίπεδα φόρτισης και τελικά πλησιάζει το 100% εκφόρτισης. Ειδικά αν πάμε σε φτηνές λύσεις και μπαταριές αυτοκίνητου, μιλάμε για 2-3εις μήνες το πολύ. Αν πας σε μπαταριές μολύβδου υπολόγιζε να χρησιμοποιήσεις maximum το 30% της χωρητικότητας. Δηλαδή στο πάνω παράδειγμα, από τις 18Αh αξιοποιήσιμες είναι οι 18*0,3=5,4Ah όπου με χρηση 1,5Αh την ημέρα έχεις ~3εις ημέρες αυτονομία. Με μια τυπική μπαταρία ups μπορείς να βγάλεις 5-7 χρόνια χρήσης έτσι αν δε ξεχνάς να τη φορτίσεις μετά από κάθε χρήση. (Χοντρικά μπορείς να καταλάβεις το επίπεδο φόρτισης από τη τάση της μπαταριάς, συγκεκριμένα για τις AGM VRLA τύπου το 100% φόρτισης αντιστοιχεί στα 12,9V – 13V ενώ και το 70% φόρτισης αντιστοιχεί κάπου μεταξύ 12,4-12,5V. Σε κάθε περίπτωση η μέτρηση πρέπει να γίνεται εν ηρεμία… Πρέπει να έχουν περάσει τουλάχιστον 4εις ώρες από τη τελευταία φόρτιση, ή γρήγορη εκφόρτωση, αλλιώς δε μπορείς να βγάλεις ασφαλές συμπέρασμα. Ή τέλος πάντων πας καθαρά διαισθητικά. Ο ασφαλέστερος τρόπος είναι να μετράς ή να μπορείς να υπολογίσεις τις Ah που χρησιμοποιεί το φορτίο, και να συμπεραίνεις από εκεί το διαθέσιμο ποσοστό φόρτισης. Σε κάθε περίπτωση όμως όταν πέφτεις κάτω από τα 12V αρχίζεις να ανησυχείς. Πάντως, ένα μικρό φωτοβολταϊκο πλαίσιο της τάξης των 30W κάνει ~50 ευρώ και ένας μικρός σχετικά ποιοτικός ρυθμιστής φόρτισης ~5Α κάνει ~15 ευρώ. Αν μπορείς να τοποθετήσεις κάπου το πάνελ έτσι ώστε να το βλέπει πρόσωπο ο ήλιος κάποιες ώρες του μεσημεριού, τότε καλύπτεις με άνεση τις ανάγκες του συστήματος σου. Επίσης αν αποφασίσεις πριν την εγκατάσταση ότι οι ανάγκες σε ενεργεία μπορεί να είναι λίγο αυξημένες, είναι πολύ οικονομικότερο να επιλέξεις μεγαλύτερο ΦΒ πλαίσιο παρά να ψάχνεις για μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας. (Σημείωση… το μέγιστο ρεύμα του φωτοβολταϊκού δε θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο από το 1/10 της χωρητικότητας της μπαταριάς. πχ αν το ονομαστικό ρεύμα του φωτοβολταϊκού είναι 1,2A δεν έχει νόημα να πας σε μικρότερη μπαταρία από 12Ah γιατί πολύ απλά δε θα είναι σε θέση να αξιοποιήσει την ισχύ του φωτοβολταϊκού κατά τη φόρτιση. (κάτι τέτοιο έχει νόημα μόνο όταν λογω δυσμενών συνθηκών (πχ σκίαση), ξέρεις ότι τις περισσότερες ημέρες του χρόνου δεν θα έχεις αρκετή άμεση ακτινοβολία από τον ήλιο και συνεπώς δε θα πετυχαίνεις συχνά την ονομαστική ισχύ. Επίσης η υπερδιαστασιολόγιση του πλαισίου έχει νόημα όταν χρησιμοποιείς την ισχύ του ΦΒ για να τροφοδοτήσεις άμεσα κάποιο φορτίο ενώ η μπαταρία παίζει καθαρά backup ρόλο)
  11. Ε καλά υπενθυμίζω κι εγώ ότι μιλάμε ultra γενικά. Δε ξέρουμε τι έχει παιχτεί με το παραπάνω μοτερ. κάνουμε και λίγο χαβαλέ στη πορεία. Όταν λεω "είναι συχνό πρόβλημα" δεν εννοώ ότι είναι λογικό να το κάνει κανείς επανειλημμένα ούτε ότι είναι φυσιολογικό. Απλά έχει συμβεί από μια φορά στη ζωή τους σε 3εις κοντράριζες σε ένα δείγμα των 100 τουλάχιστον.
  12. ειναι συχνό πρόβλημα Πάντως παιζει ρόλο και η κλιμάκωση. Σε ορισμένα σασμαν το σκαλοπάτι μεταξυ δευτερας - τρίτης ειναι πολυ μεγάλο, με αποτέλεσμα αν γινει αυτο το λάθος με τη τρίτη στον κόφτη, οι βαλβίδες σιγουρα τρωνε μπουνιές λογω αδυναμίας επαναφοράς των stock ελατηρίων στις 9+Κ στροφές που γυρναει για λιγο το μοτερ.
  13. αχα sorry που λέμε, δεν είδα με προσοχή τα προηγούμενα ποστ. Ψιλοδυσκολο να έπασχε αποκλειστικά από υψηλές θερμοκρασίες, ειδικά λόγω φτωχού μείγματος. Θα έπρεπε να έχουν πιο ασπρογκρί χρώμα. Πάντως το χρώμα δικαιολογείται λογω μειωμένης συμπίεσης και ατελούς καύσης γενικότερα, εξ αιτίας του στραβώματος.
  14. Βρε σίγουρα δε κατέβασε κάνεις από γεμισμένη τρίτη σε δευτέρα? (κλασσικα αντι να βάλει τετάρτη) Αν είχε γίνει αυτό πριν από πολύ καιρό μπορεί τα σημαδάκια πάνω στα πιστόνια να καλύφθηκαν από μάκα Πάντως φτωχό μείγμα και κατάμαυρες βαλβίδες δε μου κολλάρει. Θα περίμενα να ήταν ασπρισμένες σε αυτή τη περίπτωση. ([edit] Αν ειναι όλες οσες ειδα στην φωτό εισαγωγής, δεν ισχύει αυτο που λεω) Τεσ'πά. με το καλό να το συνεφέρεις
  15. Δηλαδή στράβωσαν έτσι οι βαλβίδες μόνο από θερμοκρασίες?:nada: Νόμιζα ότι θα έπρεπε να έρθουν σε επαφή με κανένα πιστόνι, λόγω προβλήματος στο χρονισμό ή παλαβό στρατάρισμα με αδύναμα ελατήρια, για να γίνει κάτι τέτοιο.
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.