Jump to content



  • gdp77
    gdp77

    Η AMD αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού με τον ανταγωνιστή του DLSS που ακούει στο όνομα FSR. Τέσσερις διαφορετικές διατάξεις με τεράστια αύξηση των επιδόσεων!

    Η AMD επέδειξε επιτέλους την πολυαναμενόμενη τεχνολογία FSR «FidelityFX Super Resolution» για GPU Radeon, η οποία ανταγωνίζεται το DLSS της NVIDIA. Η τεχνολογία παρουσιάστηκε σε χρήση στο παιχνίδι Godfall, που είναι ένας τίτλος βελτιστοποιημένος για την αρχιτεκτονική RDNA 2.

     

    Η NVIDIA είχε το προβάδισμα με την τεχνολογία υπέρ-δειγματοληψίας που βασίζεται σε AI, από το 2018, όταν παρουσιάστηκε η σειρά GeForce RTX 20 με βάση την αρχιτεκτονική Turing. Το DLSS 1.0 είχε μια αρκετά δύσκολη αρχή καθώς δεν υπήρχαν πολλά παιχνίδια που χρησιμοποίησαν τη λειτουργία και ενώ οι χρήστες έβλεπαν κάποια εντυπωσιακά κέρδη απόδοσης, αυτά είχαν επίσης απώλεια ποιότητας εικόνας που ήταν συχνά πολύ θολή σε σύγκριση με το παιχνίδι στην εγγενή ανάλυση με τυπικές μεθόδους AA.

     

     

    Αυτό άλλαξε με την πάροδο του χρόνου και το DLSS 2.0 έδειξε τις πραγματικές δυνατότητες της τεχνολογίας με ακόμα πιο εντυπωσιακά κέρδη, διατηρώντας παράλληλα σχεδόν παρόμοια ποιότητα εικόνας με την εγγενή ανάλυση. Σήμερα, η λειτουργία αυτή έχει δει σημαντικές ενημερώσεις με τη μορφή DLSS 2.1 που τρέχει εντυπωσιακά στο Metro Exodus: Enhanced Edition.

     

    Η διαφορά που κάνει το DLSS φέρνει τις κάρτες γραφικών της σειράς NVIDIA GeForce RTX 30 μπροστά από τη σειρά Radeon RX 6000 της AMD. Ωστόσο, η AMD αποκάλυψε επίσημα την απάντησή τους στο DLSS της NVIDIA η οποία φαίνεται πολύ εντυπωσιακή. Το FSR είναι συμβατό με AMD Radeon GPUs που ξεκινούν από την αρχιτεκτονική Polaris έως τις τελευταίες RDNA 2. Η εταιρεία υποστηρίζει επίσης GPU NVIDIA Pascal, Turing και Ampere.

     

     

    Για την επίδειξη του FSR, η AMD χρησιμοποίησε το Godfall. To παιχνίδι έτρεξε με διαφορετικά presets και τα αποτελέσματα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά: 

     

    • Native 4K Resolution - 49 FPS

    • FSR Ultra Mode - 78 FPS

    • FSR  Quality Mode - 99 FPS

    • FSR Balanced Mode - 120 FPS

    • FSR Performance Mode - 150 FPS

     

     

    large.Radeon_page-0018-1-scaled.jpglarge.Radeon_page-0019-scaled.jpg

     

    Όπως μπορείτε να δείτε, η αύξηση της απόδοσης μεταξύ των τεσσάρων μοντέλων FSR είναι μεγάλη. Το Ultra preset σε Radeon RX 6800 XT είναι έως και 60% γρηγορότερο, ενώ η λειτουργία απόδοσης είναι πάνω από 3 φορές γρηγορότερη. Προς το παρόν, δεν είχαμε πρόσβαση για να χρησιμοποιήσουμε ή να δούμε το FSR σε δράση, οπότε αναμένουμε τις ανεξάρτητες κριτικές όταν η τεχνολογία γίνει διαθέσιμη στο ευρύ κοινό. Τι γίνεται όμως με όσους χρησιμοποιούν κάρτες GTX; Λοιπόν, έχουμε μια γεύση και από αυτό το σενάριο χρήσης: Με τη δημοφιλή GTX 1060 6GB στο Godfall, σε ανάλυση 1440p και το EPIC preset, βλέπουμε την κάρτα να ανεβαίνει 41% σε απόδοση από 27FPS έως 38FPS.

     

    Εκτός από αυτήν τη ζωντανή επίδειξη, η AMD επιβεβαίωσε ότι το FSR θα υποστηρίζεται από 10 στούντιο σε διαφορετικές μηχανές, ενώ περισσότερες πληροφορίες αναμένεται να έχουμε στις 22 Ιουνίου όταν θα κυκλοφορήσει επίσημα η τεχνολογία.

     

    large.Radeon_page-0020-1-1480x833.jpglarge.Radeon_page-0021-1480x833.jpg

     

    Η κόκκινη ομάδα εργάζεται σκληρά με προγραμματιστές για την εφαρμογή της τεχνολογίας σε παιχνίδια και μηχανές 3D. Αναφέρεται επίσης ότι η εφαρμογή του AMD FSR στα ίδια παιχνίδια θα απαιτούσε λιγότερη δουλειά σε σύγκριση με τη λύση DLSS της NVIDIA, δεδομένου ότι εφαρμόστηκε στις αρχές του αγωγού δεδομένων γραφικών και απαιτεί ελάχιστες προγραμματιστικές παρεμβάσεις. Η τεχνολογία χρησιμοποιεί επίσης μια αλγοριθμική μέθοδο υπερ-δειγματοληψίας που αναβαθμίζει την εικόνα με ελάχιστη επιβάρυνση. Αυτό που κάνει το FiedlityFX Super Resolution πιο ενδιαφέρον είναι ότι είναι συμβατή και με  GPU NVIDIA. Έτσι, ενώ το DLSS είναι ιδιοταγές πρότυπο για το επιταχυνόμενο υλικό Tensor Core της NVIDIA και ταυτόχρονα είναι πιο πολύπλοκη κλειστή τεχνολογία με πιο δύσκολη υλοποίηση, το AMD's FidelityFX θα λειτουργεί και με GPU NVIDIA GeForce και AMD Radeon, ενώ είναι ανοικτό πρότυπο που υλοποιείται πιο εύκολα από όλους. Φαίνεται ότι, αν η AMD παίξει σωστά τα χαρτιά της, το FSR θα μπορεί να επικρατήσει έναντι του DLSS στο μέλλον.


    Πηγή
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.