Jump to content
  • Latest Reviews

    All Reviews
  • Το Μόναχο γυρνάει ξανά στα Windows, μετά από πολλά χρόνια χρήσης του Linux

    Το Μόναχο είχε επιλέξει το ανοιχτό λογισμικό το 2003, επιλέγοντας να πάει με το Linux και το δωρεάν λογισμικό που ερχόταν με αυτό, με στόχο να απεξαρτηθεί από την Microsoft και το λογισμικό της. Η κίνηση αυτή ήταν ιδιαίτερα σημαντική για το Linux γενικότερα εκείνη την εποχή, δείχνοντας ότι μια λύση βασισμένη σε αυτό, μπορεί να προσφέρει ότι και οι λύσεις της Microsoft, ακόμα και σε ένα ιδιαίτερα κρίσιμο και απαιτητικό περιβάλλον, όπως αυτό ενός πολύ μεγάλου και σύγχρονου δήμου. Τα πράγματα κάπου το 2013 άρχισαν να στραβώνουν, όσον αφορά τις προοπτικές διατήρησης του Linux στον δήμο. Αυτές τις μέρες γνωστοποιήθηκε η απόφαση ο δήμος να επιστρέψει σε λύσεις της Microsoft.

     

    Ο αρχικός σχεδιασμός του Μονάχου, μίλαγε για ένα δεκαετές πρόγραμμα των 30 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα ολοκληρωνόταν το 2013. Μετά την ανακοίνωση το 2013 ολοκλήρωσης αυτής της μετάβασης στο Linux, ο τότε αντιδήμαρχος Josef Schmid είχε ισχυριστεί ότι πολλοί υπάλληλοι παραπονούνταν ότι "υποφέρουν" από την μετάβαση αυτή στο Linux. Είχε αποφασιστεί τότε, ομάδα ανεξάρτητων ερευνητών να μελετήσουν την πιθανότητα μετάβασης πίσω στο λογισμικό της Microsoft.

     

    Φαίνεται ότι η τελική απόφαση του δήμου, είναι ευνοϊκή για την Microsoft. Ο δήμαρχος της πόλης Dieter Reiter χαρακτηρίζει ως αντιοικονομική την διατήρηση δύο λειτουργικών συστημάτων σε υπολογιστές του δήμου και ότι η επιστροφή σε μια απλούστερη λύση με ένα λειτουργικό, φαίνεται πιο λογική. Ο δήμος ήταν υποχρεωμένος να διατηρεί έναν μικρό αριθμό συστημάτων με Windows, για εφαρμογές και υλικό που τα απαιτούσαν και μάλλον αυτό ήταν ένας σημαντικός παράγοντας για την τελική απόφαση. Ο Reiter ανέφερε και προβλήματα σχετικά με τις επιδόσεις του τομέα IT, αλλά υπάρχουν διαφωνίες για το αν η επιστροφή στα Windows θα επιλύσει τα προβλήματα αυτά. Άλλωστε αναφέρεται ως μικρός αριθμός των εργαζόμενων που συμφωνεί με την ιδέα ότι τα Windows θα μπορούσαν να αποτελέσουν λύση, την στιγμή μάλιστα που ο IT τομέας αναφέρει ότι προβλήματα συμβατότητας έχουν ήδη λυθεί.

     

    Η επιλογή του Μονάχου να επιστρέψει στα Windows, με την πόλη να σκοπεύει να εγκαταστήσει Windows 10 σε 29 χιλιάδες συστήματα, αναμένεται να κοστίσει κοντά στα 50 εκατομμύρια ευρώ. Αν και πριν αρκετά χρόνια αυτό θα ήταν ένα σημαντικό χτύπημα για το Linux, πλέον το Linux βρίσκεται με διάφορες μορφές παντού, είτε ως Android, είτε ως Chrome OS, αλλά και σε χρήση από πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά και κυβερνητικούς οργανισμούς. Η κίνηση αυτή του Μονάχου αναμένεται να επηρεάσει όμως αρνητικά την εικόνα του λειτουργικού, ως εναλλακτική των Windows στους συνήθεις υπολογιστές που χρησιμοποιούμε όλοι μας.


    • Like 1
    • Sad 1

    User Feedback

    Recommended Comments

    Quote

    ο τότε αντιδήμαρχος Josef Schmid είχε ισχυριστεί ότι πολλοί υπάλληλοι παραπονούνταν ότι "υποφέρουν" από την μετάβαση αυτή στο Linux.

     

    Αφήνοντας στην άκρη το πολιτικό background και τη μίζα, τελικά βγαίνει το συμπέρασμα ότι ανεπρόκοποι δημόσιοι υπάλληλοι υπάρχουν παντού και η συμπεριφορά τους είναι ίδια. Αντιλαμβάνομαι τη δυσκολία να βρεις την πασιέντζα...

     

     

    Quote

    Αυτές τις μέρες γνωστοποιήθηκε η απόφαση ο δήμος να επιστρέψει σε λύσεις της Microsoft.

     

     

    Για ψάξτε να δείτε ποια ήταν η προηγούμενη δουλειά του νυν δημάρχου...

     

     

    • Like 2
    • Haha 2
    • Confused 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Πάντως είναι κρίμα να πετάς, όχι απλά 50 εκατομμύρια, αλλά και 14 χρόνια ανάπτυξης στα σκουπίδια.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    "Οι άνθρωποι θέλανε απλά να κάνουν τη δουλειά τους όχι να παιδεύονται, τους πήρε λίγο καιρό να το καταλάβουν αλλά ποτέ δεν είναι αργά"

     

    Μετά από 15 χρόνια επαγγελματικής τεχνικής υποστήριξης στην Ελλάδα έχω διαπιστώσει απλά το παραπάνω, όπου έχεις απλούς χρήστες που ΔΕΝ ξέρουν ήδη Linux και τεχνικούς που δεν είναι εκπαιδευμένοι σε αυτό το κόστος προσαρμογής και διατήρησης είναι πολλαπλάσιο του να διατηρείς ένα περιβάλλον Windows που πλέον με τα refurbished το κόστος τους είναι αστείο, δεν υφίσταται καν ζήτημα σύγκρισης με τα παλαιότερα φοβερά κόστη.

    Edited by SirGeorge
    • Like 4

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Το ότι δεν μπορούν να μάθουν μια πλατφόρμα δεν είναι δικαιολογία. Γιατί μπορούν να δουλέψουν DOS, Windows και Android, iOS, symbian και ότι άλλο τρέχουν τα κινητά τους και δεν μπορούν να δουλέψουν σε Linux. Δεν χρειάζεται να ξέρεις. Μαθαίνεις.

     

    Η συγκεκριμένη ιστορία είναι θέμα μίζας και τίποτε άλλο. Είχαν λέει πρόβλημα με τo libreoffice και έπρεπε να πάνε σε microsoft office γιατί οι άλλες υπηρεσίες δεν μπορούσαν να ανοίξουν τα documents τους......... Ας έδιναν 1 μύριο και να προσλάμβαναν devs να πάρουν το opensource libreoffice να το κάνουν να φτιάχνει και καφέ. Αλλά αυτό ήταν η αφορμή για όλο αυτό, όχι η αιτία.

    • Like 5
    • Thanks 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Έχω παραθέσει λινκ παραπάνω. Εκεί έχει σχόλια, που αναλύουν κάποιοι που γνωρίζουν τι έγινε.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Tα ελεγα απο παλια, σαπιο ολο το Project.

     

    Και πολυ πισω ειχε μεινει, και πολλα λεφτα τζαμπα και τελικα το λογικό και το σοβαρο εγινε, πισω στα windows.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    :wassa:

     Dieter Reiter δήμαρχος Μονάχου:

     

    Reiter described himself as a Microsoft fan in 2014  and was involved as an economic officer when Microsoft Germany decided in 2013 to relocate its headquarters from Unterschleißheim to Munich. In 2016, Dieter Reiter opened the new Microsoft headquarters for Germany in Munich. Reiter tried as mayor with backing of the Munich CSU to force the reversal of LiMux and the return to Microsoft Windows in the Munich city administration. He blames LiMux for process problems. His efforts go beyond the recommendations of an expert report from Accenture. These plans were controversial, among others, they were criticized by the Free Software Foundation Europe . With the majority of the black-red coalition in 2017, the Munich City Council decided a planned switch to Microsoft until 2020. 

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    6 hours ago, SirGeorge said:

    Μετά από 15 χρόνια επαγγελματικής τεχνικής υποστήριξης στην Ελλάδα έχω διαπιστώσει απλά το παραπάνω, όπου έχεις απλούς χρήστες που ΔΕΝ ξέρουν ήδη Linux και

     

    Μάλιστα, ο υπάλληλος που ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ δεν μπορεί να μάθει σε 14 !!!!! χρόνια το libreoffice, αλλά στο MS office είναι μανούλα. 1) Ο εν λόγω υπάλληλος είναι ζώο και άχρηστος και το λέω μετά λόγου γνώσεως (χρήστης για πάνω από 10 χρόνια ms office και μια 4ετία ΜΟΝΟ libre). 2) Ο εργοδότης του εν λόγω υπάλληλου είναι απείρως μεγαλύτερο ζώο και ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ να βρίζετε Έλληνες δημόσιους υπαλλήλους. Προφανώς είναι παγκοσμίως ανεπρόκοποι. 3) ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ LINUX για να δουλέψεις την οποιαδήποτε εφαρμογή web ή local, καθώς φαντάζουμε οι ως άνω υπάλληλοι δεν καλούνται να κάνουν administration στο Linux. 

     

    Quote

    και τεχνικούς που δεν είναι εκπαιδευμένοι 

     

    Φαντάζομαι ότι ανάμεσα σε 1.43 εκατομμύρια των κατοίκων του Μονάχου, οι τεχνικοί του project θα έπρεπε να είναι καταρτισμένοι στο linux. Εκτός και αν οι Γερμανοί πλασάρονται σαν δουλευταράδες και οργανωτικοί αλλά στην πράξη είναι επίσης ανεπρόκοποι και άχρηστοι όπως και οι δημόσιοι υπάλληλοί τους που δεν μπόρεσαν μετά από 14 χρόνια να μάθουν το libreoffice.

     

    Quote

    το κόστος προσαρμογής και διατήρησης είναι πολλαπλάσιο του να διατηρείς ένα περιβάλλον Windows 

     

    Πέστα αυτά στην google, facebook, Amazon και χιλιάδες άλλους μεγάλους "παίκτες". Τι χαζοί που είναι να πληρώνουν πολλαπλάσια όπως λες...

     

    5 hours ago, nikchris said:

    Tα ελεγα απο παλια, σαπιο ολο το Project.

     

    Και πολυ πισω ειχε μεινει, και πολλα λεφτα τζαμπα και τελικα το λογικό και το σοβαρο εγινε, πισω στα windows.

     

    Ναι η προεδράρα να είναι καλά. 

    Edited by gdp77
    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    πριν 8 λεπτά, το μέλος gdp77 έγραψε:

     

    Μάλιστα, ο υπάλληλος που ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ δεν μπορεί να μάθει σε 14 !!!!! χρόνια το libreoffice, αλλά στο MS office είναι μανούλα. 1) Ο εν λόγω υπάλληλος είναι ζώο και άχρηστος και το λέω μετά λόγου γνώσεως (χρήστης για πάνω από 10 χρόνια ms office και μια 4ετία ΜΟΝΟ libre). 2) Ο εργοδότης του εν λόγω υπάλληλου είναι απείρως μεγαλύτερο ζώο και ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ να βρίζετε Έλληνες δημόσιους υπαλλήλους. Προφανώς είναι παγκοσμίως ανεπρόκοποι. 3) ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ LINUX για να δουλέψεις την οποιαδήποτε εφαρμογή web ή local, καθώς φαντάζουμε οι ως άνω υπάλληλοι δεν καλούνται να κάνουν administration στο Linux. 

     

     

    Φαντάζομαι ότι ανάμεσα σε 1.43 εκατομμύρια των κατοίκων του Μονάχου, οι τεχνικοί του project θα έπρεπε να είναι καταρτισμένοι στο linux. Εκτός και αν οι Γερμανοί πλασάρονται σαν δουλευταράδες και οργανωτικοί αλλά στην πράξη είναι επίσης ανεπρόκοποι και άχρηστοι όπως και οι δημόσιοι υπάλληλοί τους που δεν μπόρεσαν μετά από 14 χρόνια να μάθουν το libreoffice.

     

     

    Πέστα αυτά στην google, facebook, Amazon και χιλιάδες άλλους μεγάλους "παίκτες". Τι χαζοί που είναι να πληρώνουν πολλαπλάσια όπως λες...

     

     

     

    Δεν με ενδιαφέρει να τα πω σε κανέναν για Ελλάδα μίλησα αποκλειστικά όπου η πραγματικότητα με επιβεβαιώνει πανηγυρικά, από το 800.000 επιχειρήσεις που διαθέτουν μέχρι 10-15 υπολογιστές δεν νομίζω να υπάρχει πάνω από 0,1% που να χρησιμοποιεί Linux για επαγγελματική δραστηριότητα, στην Β.Ελλάδα δε όπου και δραστηριοποιούμαι έχω δει από κοντά πάνω από 1000 δίκτυα Η/Υ μια φορά είδα Linux και αυτό σε ένα σχολείο όπου ένας κακόμοιρος πληροφορικός έχει φάει την ζωή του να το στήσει και τρέχει όλη την μέρα να υποστηρίζει καθηγητές που δεν μπορούν να το δουλέψουν.  

     

    Ειλικρινά δεν νομίζω να υπάρχει τουλάχιστον σε εγγύτητα δική μου (ίσως στην Αθήνα να υπάρχει) οποιοσδήποτε οικονομικός οργανισμός με σκοπό το κέρδος που να βασίζει τα συστήματα πληροφορικής του σε Linux, δεν ξέρω γιατί ίσως να κάνω και λάθος αλλά άμα ήταν κάτι αξιόλογο κάπου θα το έβλεπα και ειλικρινά βλέπω εκατοντάδες συστήματα καθημερινά, μαγαζιά/retail/γραφεία/επιχειρήσεις/παραγωγικές επιχειρήσεις/οργανισμοί ούτε ΕΝΑΣ που θέλει Η/Υ για σοβαρή δουλειά δεν το χρησιμοποιεί, νομίζω αυτό είναι ενδεικτικό. 

     

    Η αλήθεια είναι πολλοί μιλάνε για αυτό με ρωτάνε για αυτό αλλά επι της ουσίας μηδέν. 

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    4 minutes ago, SirGeorge said:

     

     

    Δεν με ενδιαφέρει να τα πω σε κανέναν για Ελλάδα μίλησα αποκλειστικά όπου η πραγματικότητα με επιβεβαιώνει πανηγυρικά, από το 800.000 επιχειρήσεις που διαθέτουν μέχρι 10-15 υπολογιστές δεν νομίζω να υπάρχει πάνω από 0,1% που να χρησιμοποιεί Linux για επαγγελματική δραστηριότητα, στην Β.Ελλάδα δε όπου και δραστηριοποιούμαι έχω δει από κοντά πάνω από 1000 δίκτυα Η/Υ μια φορά είδα Linux και αυτό σε ένα σχολείο όπου ένας κακόμοιρος πληροφορικός έχει φάει την ζωή του να το στήσει και τρέχει όλη την μέρα να υποστηρίζει καθηγητές που δεν μπορούν να το δουλέψουν.  

     

    Ειλικρινά δεν νομίζω να υπάρχει τουλάχιστον σε εγγύτητα δική μου (ίσως στην Αθήνα να υπάρχει) οποιοσδήποτε οικονομικός οργανισμός με σκοπό το κέρδος που να βασίζει τα συστήματα πληροφορικής του σε Linux, δεν ξέρω γιατί ίσως να κάνω και λάθος αλλά άμα ήταν κάτι αξιόλογο κάπου θα το έβλεπα και ειλικρινά βλέπω εκατοντάδες συστήματα καθημερινά, μαγαζιά/retail/γραφεία/επιχειρήσεις/παραγωγικές επιχειρήσεις/οργανισμοί ούτε ΕΝΑΣ που θέλει Η/Υ για σοβαρή δουλειά δεν το χρησιμοποιεί, νομίζω αυτό είναι ενδεικτικό. 

     

    Η αλήθεια είναι πολλοί μιλάνε για αυτό με ρωτάνε για αυτό αλλά επι της ουσίας μηδέν. 

     

    Εγώ δεν αναφέρομαι στην Ελλάδα αλλά στην περίπτωση του Μονάχου. H Ελλάδα είναι failed state και το ίδιο και χειρότερο είναι ο ιδιωτικός της τομέας. Οπότε δεν αποτελεί επιχείρημα το τι κάνουν οι κρατικοδίαιτοι ελληναράδες "επιχειρηματίες".

     

    Όσο για το πολλαπλάσιο κόστος χρήσης του Linux που αναφέρεις, αυτό είναι πάγιο επιχείρημα της MS και οι περιπτώσεις που σου ανέφερα, φυσικά και το καταρρίπτουν.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    LMAO

    Το να λες οτι το Linux είναι δύσχρηστο/δαπανηρό στη συντήρηση/κλπ σε σχέση με Windows είναι σαν λες πως το ελικόπτερο είναι άχρηστο και δύσχρηστο γιατί εσύ έχεις δίπλωμα για πατίνι.

    Από κει και πέρα,  οποιαδήποτε σοβαρή δουλειά γίνεται με *nix.  Δε νομίζω να  διαφωνούμε σ΄αυτό.

     

    Για δημόσια διοίκηση, για να τελειώσουν τα περιστατικά με (α)συμβατότητες libreoffice/msoffice κλπ,  νομίζω πως πρέπει να καθοριστεί ένα καθολικό  πρότυπο, το PDF και να τελειώνει εκεί. Είναι το πιο συμβατό με όλα και είναι το πιο futureproof  στις απαιτήσεις περί ασφάλειας εγγράφων που θα έχει το δημόσιο μιας και η κατάργηση του χαρτιού είναι αναπόφευκτη. 

     

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    14 minutes ago, Rusty_Cookie said:

    LMAO

    Το να λες οτι το Linux είναι δύσχρηστο/δαπανηρό στη συντήρηση/κλπ σε σχέση με Windows είναι σαν λες πως το ελικόπτερο είναι άχρηστο και δύσχρηστο γιατί εσύ έχεις δίπλωμα για πατίνι.

    Από κει και πέρα,  οποιαδήποτε σοβαρή δουλειά γίνεται με *nix.  Δε νομίζω να  διαφωνούμε σ΄αυτό.

     

    Για δημόσια διοίκηση, για να τελειώσουν τα περιστατικά με (α)συμβατότητες libreoffice/msoffice κλπ,  νομίζω πως πρέπει να καθοριστεί ένα καθολικό  πρότυπο, το PDF και να τελειώνει εκεί. Είναι το πιο συμβατό με όλα και είναι το πιο futureproof  στις απαιτήσεις περί ασφάλειας εγγράφων που θα έχει το δημόσιο μιας και η κατάργηση του χαρτιού είναι αναπόφευκτη. 

     

     

    Δε διαφωνώ, αλλά και πώς θα τα επεξεργάζονται τα PDFs; Θα μάθουν LaTeX;

    • Haha 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    Μόλις τώρα, το μέλος TechMonkey έγραψε:

     

    Δε διαφωνώ, αλλά και πώς θα τα επεξεργάζονται τα PDFs; Θα μάθουν LaTeX;

     

    :hehe:

    Δηλαδή δύσκολο είναι να φτιαχτεί ένα plugin για LO από κάποιο πανεπιστήμιο? Θέληση να υπάρχει.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Όποιος έχει εμπλακεί σε τοπική αυτοδιοίκηση, ξέρει! ...όλα είναι λεφτά και τίποτα παραπάνω....

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Βλέποντας το θέμα 15 χρόνια μετά, υπάρχει μια κεφαλαιώδης διαφορά στο maintenance cost αλλά και στην παραγωγικότητα. Για μένα το linux desktop δεν ακολούθησε το δρόμο που έπρεπε. Δεν υπήρξαν δηλαδή κάποια σταθερά releases αλλά υπήρξε μια συνεχής ροή βελτίωσης η οποία έιναι δύσκολο να ακολουθηθεί σε επίπεδο συντήρησης, ειδικά όταν μιλάμε για μια μεγάλη μάζα υπολογιστών. 

     

    Η αργή ανάπτυξη των Windows (XP, Vista, 7, 8.1, 10) στα 15 αυτά χρόνια βοηθάει στο να μην υπάρχουν μεγάλα "κενά" στη λειτουργία. Το Start menu των Win 95 καλώς ή κακώς βρίσκεται ακόμη και στα Win 10, έστω και με ... tuning. Το γρανάζι του KDE κάτω αριστερά δεν υπάρχει πια και τα DE έχουν τόσο μεγάλες αλλαγές αυτά τα χρόνια που δύσκολα στέκονται ως σύστημα σε μη linux enthusiasts!

     

    Έχοντας δουλέψει linux σε περιβάλλον καθημερινής εργασίας ως DE σε Πανεπιστήμιο και έχοντας δει και άλλους συναδέλφους πώς δουλεύουν και πώς τους φαίνεται σαν εμπειρία, υπήρχε ανάλωση χρόνου για τα προφανή πράγματα (πώς θα κάνω Mount ένα nfs κλπ.) που σε περιβάλλον Win απλά θα έτρεχαν ένα Gui. Ακόμη και να σηκώσεις ένα tunnel προς linux μηχάνημα είναι πιο εύκολο να το κάνεις μέσω Windows. Με το Putty αποθηκεύεις το tunnel και κάθε φορά κάνεις ένα click, σε linux κάθε φορά θα γράφεις την εντολή.

     

     Όσον αφορά Word - Excel, οι Libre εκδοχές είναι εξαιρετικά ασταθείς και παράγουν μειωμένης ποιότητας τελικά έγγραφα (πάντα για την περίπτωση που κάνεις κάτι στα γρήγορα). Ακόμη και σήμερα όταν δουλεύω ένα Libre Writer ή όπως αλλιώς λέγεται, αισθάνομαι ότι δουλεύω σε office 95/98 και ότι από στιγμή σε στιγμή θα κρασάρει. Και καλά, άλλον το να γράψεις μια σελίδα, άλλο το να πας να διορθώσεις ένα κείμενο 200 σελίδων με 50 γραφήματα και VB κώδικα (αυτόματα περιεχόμενα, αυτόματες αναφορές κλπ.).

    Η λύση Word μέσω Wine ενέχει τον κίνδυνο να σκάσει το Wine, οπότε για μένα η MS έχει πετύχει ένα εκπληκτικό vendor lock-in στους κειμενογράφους. Δεν φταίει τόσο το λειτουργικό, αλλά η ανυπαρξία αυτών των εφαρμογών σε Linux. Σε Apple που έχω δουλέψει Office, είναι ισάξιο των Win (δεν είχα δοκιμάσει βέβαια να δω τι γίνεται με VB scripts, αλλά υποθέτω κάτι θα έχουν φτιάξει).

     

    Το 90% των δημοσίων υπαλλήλων απλά θα βολεύονταν με ένα Office για Linux. Θεωρώ ότι η MS το γνωρίζει και γι΄αυτό δεν εκδίδει το office για linux, από τη στιγμή που το έχει και δουλεύει σε MacOS δεν πιστεύω ότι θα της έπαιρνε πάνω από 1 μήνα να το διανείμει για Linux. Απλά αν ποτέ το κάνει, θα το δίνει τόσο πιο ακριβά από την Windows εκδοχή όσο το κόστος των Windows :)

    • Like 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    @sotiris Διαφωνώ εντελώς με την οπτική σου και με τον τρόπο που αναφέρεσαι σε κάποια δεδομένα. 

     

    Quote

    Δεν υπήρξαν δηλαδή κάποια σταθερά releases αλλά υπήρξε μια συνεχής ροή βελτίωσης η οποία έιναι δύσκολο να ακολουθηθεί σε επίπεδο συντήρησης, ειδικά όταν μιλάμε για μια μεγάλη μάζα υπολογιστών. 

     

    Κατ' αρχήν, πολλές διανομές (π.χ. η δημοφιλέστερη στο χρονικό διάστημα που αναφέρεις Ubuntu) είχαν LTS (και έχουν) εκδόσεις με χρόνο υποστήριξης 4 χρόνια. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας την LTS από το 2006 θα αναβάθμιζε κάποιος ως εξής:

    1) 06.6 (2006)

    2)08.4 (2008) --- ενδιάμεση LTS αν δεν θες δεν αναβαθμίζεις λόγω συνέχειας υποστήριξης της 6.06

    3)10.4 (2010)

    4) 12.4 (2012) --  ενδιάμεση LTS αν δεν θες δεν αναβαθμίζεις λόγω συνέχειας υποστήριξης της 10.4

    5) 14.4 (2014)

    6) 16.4 (2016)

     

    κ.ο.κ

     

    Σε τι είναι δύσκολο να ακολουθηθεί αυτό το upgrade path σε σχέση με το path XP --> SP1 --> SP2 --> VISTA --> 7 -->8-->10.

    Θες να μιλήσουμε μήπως για κόστος συντήρησης/αναβαθμίσεων όταν με κάθε δεύτερο upgrade της ms χρειζόταν και αναβάθμιση hardware;

    1 hour ago, sotiris said:

    Το Start menu των Win 95 καλώς ή κακώς βρίσκεται ακόμη και στα Win 10, έστω και με ... tuning

     

    Ανεξαρτήτως ή όχι αν κάποιος επιθυμεί για λόγους λειτουργικότητας το start menu των windows σου παραθέτω screenshot του λειτουργικού μου linux mint 18.3 (κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες)

    image.thumb.png.c79cfe91701d01eea26d3bcc6578c635.png

     

     

    Αν παρατηρήσεις το αντίστοιχο "start menu" είναι εκεί κάτω αριστερά για τους αρτηριοσκληρωτικούς.... Οπότε τα επιχειρήματά σου νομίζω πάνε περίπατο.

    1 hour ago, sotiris said:

    Το γρανάζι του KDE κάτω αριστερά δεν υπάρχει πια και τα DE έχουν τόσο μεγάλες αλλαγές αυτά τα χρόνια που δύσκολα στέκονται ως σύστημα σε μη linux enthusiasts!

    Εκτός από KDE (που παρεπιπτόντως είναι DE και όχι διανομή) υπάρχουν και ένα σωρό άλλα DE που τα τελευταία 15 χρόνια έχουν start menu. Άρα αν το start menu είναι τόσο σημαντικό για μια εταιρεία για να είναι παραγωγικοί οι υπάλληλοί της, τότε επιλογές υπήρχαν και υπάρχουν μέχρι και σήμερα. Επίσης κανένας δεν σε υποχρέωνε να αναβαθμίσεις σε διανομή ή DE που δεν είχε start menu, σε αντίθεση με τα windows που η επιλογή κάθε φορά ήταν take it or leave it.

     

    Γενικά πάντως το linux είχε όντως πιο ραγδαία ανάπτυξη με κάθε νέα έκδοση, όντας πιο νέο λειτουργικό από τα windows (εκτός αν θεωρείς ότι αυτό είναι αρνητικό και όχι θετικό)!!!!!!!

     

    1 hour ago, sotiris said:

    Έχοντας δουλέψει linux σε περιβάλλον καθημερινής εργασίας ως DE σε Πανεπιστήμιο και έχοντας δει και άλλους συναδέλφους πώς δουλεύουν και πώς τους φαίνεται σαν εμπειρία, υπήρχε ανάλωση χρόνου για τα προφανή πράγματα (πώς θα κάνω Mount ένα nfs κλπ.) που σε περιβάλλον Win απλά θα έτρεχαν ένα Gui.

    Συγγνωμη, ποια είναι τα "προφανή" πράγματα; Αυτά που είχες συνηθίσει να κάνεις στα win ΟΠΩΣ τα έκανες στα win; Γιατί επίσης προφανές στα win μέχρι το πρόσφατο παρελθόν ήταν ότι όλοι έμπαιναν στο σύστημα με admin δικαιώματα και γινόταν της @##$%#%^^ και κάθε τρίτο μήνα ήθελες format. Μήπως και αυτό και άλλα προφανή ήθελες να τα έχει το linux; Επίσης αυτα τα περί mount NTFS δίσκου (δηλαδή partitioning δίσκου άλλου λειτουργικού) εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια γίνεται με απλό κλίκ και δεν ισχύουν. Άσε που τουλάχιστον το linux μπορούσε να το κάνει, ενώ τα win ΠΟΤΕ δεν μπόρεσαν να κάνουν mount ext2,ext3,ext4,btrfs κ.ο.κ. παρά μόνο με λογισμικό τρίτων κατατσκευαστών.

     

    Όσο για τα τζιμάνια των πανεπιστημίων που σπαταλούν κρατικό χρήμα σε MSDNAA και διάφορα άλλα ενώ μόνο έχουν μάθει να δουλεύουν ως εκπρόσωποι της MS, ας μην ανοίξω το στόμα μου.

     

    1 hour ago, sotiris said:

    Όσον αφορά Word - Excel, οι Libre εκδοχές είναι εξαιρετικά ασταθείς και παράγουν μειωμένης ποιότητας τελικά έγγραφα (πάντα για την περίπτωση που κάνεις κάτι στα γρήγορα). Ακόμη και σήμερα όταν δουλεύω ένα Libre Writer ή όπως αλλιώς λέγεται, αισθάνομαι ότι δουλεύω σε office 95/98 και ότι από στιγμή σε στιγμή θα κρασάρει.

    Ουδέν ψευδέστερο αυτού που αναφέρεις. Σε κατηγορώ ευθέως ότι συκοφαντείς το libre office με ανύπαρκτα επιχειρήματα. Θα δεχτώ ότι πέρασε από κύμματα αρκετά το σημερινό libre office (λόγω ραγδαίας εξέλιξης και πάλι), αλλά πρόκειται για ένα σταθερότατο πακέτο. (θα δεχτώ ότι του λείπει το polishing του MS office, αλλά και εκεί βελτιώνεται συνεχώς).

    Α) Τώρα σε χαλάει που θυμίζει office 95/98 στο UI, αλλά πριν σε ενοχλούσε που έλειπε το start menu. Δηλαδή σε επίπεδο λειτουργικού θες "αναχρονισμούς", αλλά σε επίπεδο σουίτας office δεν θες; Αποφάσισε τι θες τελικά!!!!

    Β) Κάτσε γράψε paper 100 σελίδων σε word και σε libre και τότε θα καταλάβεις τι εστί libre. Τότε θα δεις ποιο κρασάρει, ποιο σέρνεται και ποιο είναι για σοβαρή δουλειά που φτάνουν ή ξεπερνούν τα όρια των προγραμμάτων DTP.

    Quote

    αισθάνομαι ότι δουλεύω σε office 95/98 και ότι από στιγμή σε στιγμή θα κρασάρει.

    Γ) Έχεις παραισθήσεις.

     

    1 hour ago, sotiris said:

    Και καλά, άλλον το να γράψεις μια σελίδα, άλλο το να πας να διορθώσεις ένα κείμενο 200 σελίδων με 50 γραφήματα και VB κώδικα (αυτόματα περιεχόμενα, αυτόματες αναφορές κλπ.).

     

    Άμα θες να διορθώσεις ένα κείμενο 200 σελίδων με 50 γραφήματα και VB κώδικα που γράφτηκε σε MS OFFICE να συνεχίσεις να το γράφεις και να το διορθώνεις σε MS OFFICE. Δεν σου φταίει το libre office που δεν μπορεί να ανοίξει "σωστά" proprietary αρχεία άλλου λογισμικού. Η συμβατότητα με το ms office είναι απλά bonus και το παίρνεις δωρεάν και δεν μπορεί να υλοποιηθεί 100% για τον παρακάτω λόγο. ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΑ ΝΑ ΑΕΡΟΛΟΓΕΙΣ:

     

     

     

     

    1 hour ago, sotiris said:

    Η λύση Word μέσω Wine ενέχει τον κίνδυνο να σκάσει το Wine, οπότε για μένα η MS έχει πετύχει ένα εκπληκτικό vendor lock-in στους κειμενογράφους

    Εδώ συμφωνούμε. Θα προσθέσω ότι αυτό το lock-in έχει επιτευχθεί με το αζημίωτο και με μεθοδεύσεις κάτω από το τραπέζι.

     

    1 hour ago, sotiris said:

    το 90% των δημοσίων υπαλλήλων απλά θα βολεύονταν με ένα Office για Linux. Θεωρώ ότι η MS το γνωρίζει και γι΄αυτό δεν εκδίδει το office για linux, από τη στιγμή που το έχει και δουλεύει σε MacOS δεν πιστεύω ότι θα της έπαιρνε πάνω από 1 μήνα να το διανείμει για Linux. Απλά αν ποτέ το κάνει, θα το δίνει τόσο πιο ακριβά από την Windows εκδοχή όσο το κόστος των Windows

    Δεν θα χρειαστεί, γιατί αναπόφευκτα η MS θα είναι irrelevant στο χώρο των proprietary λειτουργικών. Ή θα δώσει το OS ΔΩΡΕΑΝ (να μη σου πω θα ανοίξει και τον κώδικα) ή θα εξαφανιστεί (όπως εξαφανίστηκε και από το mobile). 

    Edited by gdp77
    • Thanks 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    1. Είναι γνωστό ότι είμαι φανατικός λινουξάς. Είμαι όμως και πραγματιστής, και το δικό μου "πρόβλημα" δεν θέλω να το επιβάλλω σε άλλους. Αναφέρω αυτά που έχω δει εγώ σε ένα περιβάλλον εργασίας με linux, 30 υπολογιστές και 2 server και επίπεδο πολύ μεγαλύτερο από του μέσου έλληνα δημοσίου υπαλλήλου (στην Αγγλία ήταν το εργαστήριο που αναφέρομαι). Αυτό που είχαν καταλήξει οι υπόλοιποι ήταν να δουλεύουν στα προσωπικά τους Laptop και να χρησιμοποιούν το linux σαν vnc viewer για τα άλλα πιο δυνατά linux συστήματα που είτε είχαν το matlab είτε ήταν συνδεδεμένα με τα όργανα ή απλά για να σερφάρουν στο internet.

     

    2. Παραγωγικότητα σημαίνει να κάνω αυτά που πρέπει να κάνω στη δουλειά μου. Σε λίνουξ σπάνια θα είχα πρόσβαση με root δικαιώματα, οπότε για να εγκαταστήσω μια εφαρμογή θα έπρεπε να φωνάξω τον υπεύθυνο IT. Δεν είναι και τόσο παραγωγικό αυτό. 

     

    3. Μου λες για DE λες και δεν γνωρίζω τι γίνεται, έχω δει τόσα πολλά DE σε λίνουξ που η μόνιμή μου κίνηση είναι alt+f2 και xterm ή terminal για να μπορέσω να δουλέψω και να ανοίξω μια εφαρμογή που ξαφνικά μετακόμισε σε δίπλα μενού ή είναι distro specific. Στο Ubuntu που αν θυμάμαι καλά κάναμε μόνο τα LTS ugprades π.χ. ξαφνικά από τις μπάρες πάνω / κάτω βρεθήκαμε με αυτή τη μπούρδα αριστερά.

     

    4. Έχω δει αρκετούς κειμενογράφους και έχω δουλέψει με 2-3 reference managers. (endnote, zotero etc.). Δεν θα άλλαζα εύκολα το endnote. Δεν έχω δει κάτι να δουλεύει πολύ καλά με libreoffice, αλλά έχω να δουλέψω libre 5 χρόνια και επειδή προφανώς μου έχει κρασάρει αρκετές φορές το αποφεύγω.

     

    5. Δεν είναι η δουλειά όλων να ασχολούνται με τον υπολογιστή. Ο υπολογιστής είναι εργαλείο για να κάνεις τη δουλειά σου. Για σένα και για μένα, το να συντηρώ τον υπολογιστή μου δεν είναι πρόβλημα, για τον xyz είναι.

     

    6. Για το screenshot του λειτουργικού σου: 

    α. εγώ με δικαιώματα απλού χρήστη, μπορώ να διαλέξω το DE/UI που ταιριάζει στο απαρχαιωμένο μου μυαλό? Ή θα πρέπει να δουλέψω με ό,τι αποφάσισε να βάλει ο IT τζιμάνης? μήπως με την πρώτη ευκαιρία θα φορμάρω το δίσκο και θα βάλω win? αναφέρεσαι ας πούμε στο δημόσιο λες και είναι όλοι βλάκες γραφιάδες, αν ο άλλος είναι μηχανικός και δουλεύει autocad για να κάνει π.χ. πολεοδομικά σχέδια, θα του βάλεις freecad και πιστεύεις θα είναι το ίδιο παραγωγικός? 

    Εγώ προσωπικά ξέρω να δουλεύω μέχρι ενός σημείου το Autodesk Inventor για να κάνω λίγο τη δουλειά μου. Είχα ξεκινήσει με FreeCAD, αλλά αν δεις την ποιότητα σχεδίου που σου βγάζει το ένα πρόγραμμα και την ποιότητα του άλλου έιναι η μέρα με τη νύχτα. Τουλάχιστον για κάποιον "άσχετο" όπως εγώ που δεν είμαι σχεδιαστής απλά χρήστης ώστε να κάνω τη δουλειά μου.

    β. η ελληνική γραμματοσειρά σου είναι άθλια, και αυτό λέω, ακόμη κι εσύ κι εγώ που ξέρουμε τι γίνεται θα συμβιβαστούμε με μια άθλια γραμματοσειρά.

     

    7. Για το αν παίζει σε παλιό hardware... πρόσφατα ανέστησα ένα συστηματάκι που είχα Athlon XP με τον original δίσκο του που είχα κάποιο παλιό Mandriva. Υπήρχε περίπτωση να κάνω upgrade το Mandriva χωρίς φορμάτ? Δεν υπήρχαν καν τα domain καταχωρημένα για τα rpm :p  Αντίθετα, σε έναν άλλο δίσκο που είχα φορτωμένα XP, κατάφερα τουλάχιστον με τα χίλια ζόρια να φορτώσω ιστοσελίδες. Ναι οκ είχε security breach, δεν μπήκα στην τράπεζα, στο thelab μπήκα και στο newsit.

     

    8. Όσους λινουξάδες ξέρω που δεν θέλουν να παιδεύονται, παίρνουν apple. Και βουνό, και θάλασσα.

    • Like 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    πριν 16 λεπτά, το μέλος sotiris έγραψε:

    apple. Και βουνό, και θάλασσα

     

    Για μενα ισχύει 100%. Δεν υπάρχει πιο workhorse μηχάνημα απ το Μac ΙΜΟ. 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    On 11/28/2017 at 12:08 AM, SirGeorge said:

    δηλαδή έδωσε μίζα η microsoft στον δήμαρχο???

     

    Θα έπρεπε να μας εκπλήσσει αν έγινε ; Για Microsoft μιλάμε ... Και Γερμανούς ;-)

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Και στην Ελλάδα μετα απο χρόνια με windows xp θα πάνε επιτέλους ξανά σε windows xp :hehe:

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites


    Join the conversation

    You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

    Guest
    Add a comment...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.