Jump to content



Εσωτερικό κομπρεσερ αέρος????


obelix7

Recommended Posts

Πολύ σωστά τα λες. Έχουν περάσει λίγα χρόνια από τις σπουδές μου και δεν θυμάμαι ακριβώς, βέβαια στα εργαστηριακά πειράματα που κάναμε οι κινητήρες που χρησιμοποιούσαμε για να τους λειτουργήσουμε μονοφασικά ήταν μικρής ισχύος. Δεν πιστεύω ότι αξίζει να καταστρέψεις ένα μοτέρ 4,5 Hp για να το δουλέψεις μονοφασικά.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 47
  • Created
  • Last Reply

αχ πολύ καλά... :wall::wall::wall:

Ευχαριστώ πάντως για την απάντηση!! :worship:

Μια τελευταία ερώτηση. ..

Αν βρω μονοφασικο με πανω κάτω κανα 3Hp κ κατεβάσω την πίεση στο 6 θα κάνει δουλειά η θα το πάρω στα χέρια; ;

Link to comment
Share on other sites

Το ντουλάπι , μια χαρά μου ακούγεται !

Για για τα εξαρτήματα που φοβάσαι ότι θα εκτοξευτούν ενδεχομένως στο "στόμα " του απορροφητήρα , μη σκας , σου έχω έτοιμο φίμωτρο και μάλιστα χωρίς να περιορίζει τη ροή του αέρα με σίτε κλπ :)

ashampoo-snap-2014-01-14-17h01m05s-001-10866.png

Από τα διαφράγματα αυτά δεν σκαρφαλώνει η βίδα όσο και δυνατός να είναι ο απορροφητήρας (Το μπλε τετράγωνο) .:)

Και έχε υπόψη σου, ότι είναι πολύ πιθανόν να αρκεί και μόνο το Α διάφραγμα.

{Το κουτί / ντουλάπι , απεικονίζεται σε τομή κατακόρυφη.}

Άντε καλή συνέχεια!!! :T:

Βλεπω με προλαβες....!!!Αλλα ειχα ατυχημα στην δουλεια και δεν ασχολιομουν καν! Πανω κατω καταλαβες τι ελεγα για την ντουλαπα!ΣΤη θεση του διαφραγματος θα εβαζα φιλτρα..''αποροφυτηρα''! Ενα τετοιο κουτι αν γινει σωστο ανετα πουλιεται στην αγορα και σε επαγγελματιες αν θενε να εχουν σωστο συνεργειο!

Link to comment
Share on other sites

αχ πολύ καλά... :wall::wall::wall:

Ευχαριστώ πάντως για την απάντηση!! :worship:

Μια τελευταία ερώτηση. ..

Αν βρω μονοφασικο με πανω κάτω κανα 3Hp κ κατεβάσω την πίεση στο 6 θα κάνει δουλειά η θα το πάρω στα χέρια; ;

Με μονοφασικό κινητήρα δεν θα έχει κανένα θέμα, αρκεί να ισχύουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

1. Ο κινητήρας να μπορεί να δουλεύει αρκετή ώρα χωρίς να φουντώνει. Οι πιο πολλοί κινητήρες -ιδιαίτερα κάποιας ισχύος σαν αυτή που λες- είναι σχεδιασμένοι για "συνεχή " λειτουργία" , οπότε κατά πάσα πιθανότητα δεν θα έχεις πρόβλημα.

2. Η παροχή αέρα που επιτυγχάνει να είναι περισσότερη από την κατανάλωση που κάνεις εσύ!

Αυτό το ξέρεις μόνο εσύ βέβαια, αλλά ακόμα και στην περίπτωση όπου εσύ τραβάς περισσότερο αέρα από αυτόν που καταφέρνει να συμπιέζει ο κινητήρας, το πρόβλημά σου -υπό την προϋπόθεση ότι ισχύει το (1) - θα είναι μόνο ότι θα έχεις χαμηλή πίεση!

3. Την πίεση δεν χρειάζεται να την πειράξεις, διότι δε κερδίζεις κάτι αν από 8 atm το πας στις 6 atm.

Απλά θα επιτυγχάνεται λίγο πιο γρήγορα η "επιθυμητή πίεση".

Με άλλα λόγια μην αντιμετωπίζεις τον κινητήρα , σαν ένα κινητήρα αυτοκινήτου που καλείται να αντιμετωπίσει μια ανηφόρα!

Ο "δικός" μας κινητήρας αντιμετωπίζει την "ανηφόρα"" μοιράζοντάς την σε μικρά "σκαλοπατάκια"!

Έτσι όσο μεγάλη και να είναι η ανηφόρα (η πίεση δηλαδή) θα την ανέβει , απλά θα χρειαστεί να "ανέβει " πιο πολλά "σκαλοπάτια" (η κάθε κίνηση των εμβόλων συμπίεσης του συμπιεστή) και συνεπώς θα χρειαστεί περισσότερη ώρα !

Εδώ όμως φτάσαμε στο μοναδικό ζήτημα που μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα:

"Αυτή η περισσότερη ώρα θα του διατεθεί;;;;;"

Αυτό που εννοώ είναι ότι ο κινητήρας αυτός που θα βρεις, θα στρέφεται με κάποιες στροφές, "ανεξάρτητα" με το φορτίο του,( οι στροφές του εξαρτώνται από τον αριθμό των πόλων του και τη συχνότητα του δικτύου.)

Αν υποθέσουμε ότι θα βρεις ένα κινητήρα που θα έχει τις ίδιες στροφές με αυτόν που θα αντικαταστήσεις, τότε θα έχεις πρόβλημα!

Γιατί με δεδομένο ότι η βιομηχανική σχεδίαση του αρχικού συμπιεστή ήταν αποτελεσματική, θα πρέπει ο συμπιεστής να εκμεταλλεύεται όλη την διαθέσιμη ισχύ του κινητήρα προκειμένου να επιτύχει τον μέγιστο ρυθμό παραγωγής συμπιεσμένου αέρα !

Δηλαδή με δεδομένη μια σχέση μετάδοσης -που καθορίζεται από τις "δόκιμες διαστάσεις" τροχαλιών που επιβάλλουν άλλοι παράγοντες πέραν της ισχύος- οι κατασκευαστές έχουν φροντίσει οι διαστάσεις των εμβόλων του συμπιεστή να είναι τέτοιες ώστε να απορροφούν όλη την διαθέσιμη από την κινητήρα ισχύ!

Αυτό σε συνδυασμό με το ότι οι δυο κινητήρες έχουν τις ίδιες στροφές , σημαίνει ότι ο νέος κινητήρας θα τραβάει μεγάλο ζόρι γιατί απλά δεν είναι σχεδιασμένος για να υποστηρίξει τέτοιους ρυθμούς παραγωγής αέρα!

Και έτσι φτάσαμε σε μια ακόμα σημαντική προϋπόθεση:

4. "Αρκεί να μπορεί να αντιμετωπίσει τον ρυθμό παραγωγής που επιβάλλει η σχέση μετάδοσης της κίνησης από τον κινητήρα προς τον συμπιεστή!"

Αυτό όπως είδαμε δεν γίνεται , συνεπώς αυτό που χρειάζεται είναι να αλλάξει η σχέση μετάδοσης και να γίνει πιο ανεκτή από την κινητήρα.

Έτσι αν ας πούμε η παρούσα σχέση είναι π.χ.:

8 στροφές του κινητήρα = 1 στροφή του συμπιεστή,

Θα πρέπει να γίνει

4,5 / 3 = 1,5

κατά 1/2 μεγαλύτερη:

>>> 8 χ 1,5 = 12

Άρα η νέα σχέση θα είναι:

12 στροφές του κινητήρα = 1 στροφή του συμπιεστή

Αυτά σημαίνουν πιθανή κατασκευή σε μηχανουργείο -αν δεν βρεις έτοιμα νούμερα τροχαλιών- και αν η τροχαλία του κινητήρα παραγίνεται μικρή, για να αποφευχθεί η ολίσθηση του λουριού, είναι πιθανόν να χρειαστεί να μεγαλώσει και η τροχαλία του κινητήρα, και εκεί υπάρχουν και ζητήματα άλλα, πέραν της μετάδοσης της κίνησης , αν η τροχαλία αυτή χρησιμοποιείται και σαν ανεμιστήρας τους συμπιεστή!

Και φυσικά έτσι η παραγωγή του αέρα θα πέσει κατά 33% πράγμα που αν εσύ δεν έχεις τόσο μεγάλη ανάγκη αέρα , δεν σε πειράζει !

Αν όμως την έχεις την ανάγκη για πολύ αέρα και συνέχεια, δυστυχώς δεν υπάρχουν "εύκολες" λύσεις, θα πρέπει να τα "χώσεις"!

Αν από όλα αυτά που σου είπα, βγαίνει ένα ασφαλές συμπέρασμα, αυτό είναι ότι, οι πατέντες συνήθως είναι πιο δύσκολες απ΄ ότι φαίνεται από πρώτη ματιά! :)

Συνεπώς σκέψου πριν αποφασίσεις για να μην μπλέξεις σε προβλήματα!

Ελπίζω να σε βοήθησα με το σεμεδάκι :D

Καλή συνέχεια!!!!!:T:

Link to comment
Share on other sites

Βλεπω με προλαβες....!!!Αλλα ειχα ατυχημα στην δουλεια και δεν ασχολιομουν καν! Πανω κατω καταλαβες τι ελεγα για την ντουλαπα!ΣΤη θεση του διαφραγματος θα εβαζα φιλτρα..''αποροφυτηρα''! Ενα τετοιο κουτι αν γινει σωστο ανετα πουλιεται στην αγορα και σε επαγγελματιες αν θενε να εχουν σωστο συνεργειο!

Κατ΄ αρχήν ελπίζω και εύχομαι όλα να είναι καλά τώρα σχετικά με το ατύχημα που λές!!

Το φίλτρο τώρα είναι μια καλή ιδέα, αλλά μάλλον θα πρέπει να είναι αλλού για ακόμα καλύτερη λύση.

Η σωλήνα του κουτιού να οδηγεί σε ένα διβάθμιο φίλτρο, το πρώτο του τμήμα από λεπτή πλενόμενη σήτα , για να συγκρατεί τα χνούδια και τις διάφορες άλλες συσσωμάτωσεις της σκόνης και κατόπιν ένα δεύτερο πυκνό φίλτρο για την συγκράτηση της λεπτής σκόνης.

Αυτά βέβαια -ιδιαίτερα το πυκνό- για να είναι συμβατά με μεγάλη παροχή αέρα, θα πρέπει να έχουν μεγάλη επιφάνεια, οπότε αυτή δεν θα χωράει στο κουτί!

Γενικά το θέμα έχει τις "λεπτομέρειές" του και όπως είπα και πρίν , όλες οι πατέντες έχουν το θέμα τους :)

Σίγουρα όμως ακόμα και μια όχι τέλεια λύση , είναι απείρως προτιμότερη από την πλήρη έλλειψή της!

Οπότε εύχομαι καλές ανησυχίες και ακόμα καλύτερη διασκέδαση με αυτές! ! ! ! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Προσωπικά χρησιμοποιώ μία ηλεκτρική τρόμπα αυτοκινήτου. Εϊναι σαν βαλιτσάκι και έχει ικανοποιητική πίεση στον αέρα ειδικά για να καθαρίσεις το εσωτερικό του Η/Υ. Όταν μπορέσω θα σας στείλω μία φωτογραφία.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά χρησιμοποιώ μία ηλεκτρική τρόμπα αυτοκινήτου. Εϊναι σαν βαλιτσάκι και έχει ικανοποιητική πίεση στον αέρα ειδικά για να καθαρίσεις το εσωτερικό του Η/Υ. Όταν μπορέσω θα σας στείλω μία φωτογραφία.

Και η σκονη που παει?

Link to comment
Share on other sites

Και η σκονη που παει?

Το καθαρίζω μία φορά τον μήνα, δεν μαζεύει πολύ πράγμα γιατί βοηθάνε και τα dust filters, αλλά πάντα όλα γίνονται στο μπαλκόνι με φυσιτίρι και απαλό πινέλο.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.