Jump to content



Μεγάλοι φωτογράφοι


Recommended Posts

Κατα καιρους βλεπω συζητησεις και εδω αλλα και σε αλλα forum που αφορουν μονο τον εξοπλισμο, δεν νομιζω οτι ο εξοπλισμος εχει τοσο σημασια οσο η συνθεση και το φως. Πλεον εχω καταληξει οτι αν κοιταμε μονο τον εξοπλισμο δεν οδηγουμαστε πουθενα και για να βελτιωθει καποιος πρεπει να φωτογραφιζει συνεχεια αλλα και να δει την δουλεια αλλων φωτογραφων. Αλλωστε καλος εξοπλισμος το μονο που σου δινει ειναι την δυνατοτητα να κανει καποιος μια καλυτερη καταγραφη του θεματος του αλλα αν δεν γνωριζει πως να χειριστει το θεμα του ωστε να μην μεινει μονο στην καταγραφη ειναι δωρον αδωρον.

Παρακατω θα προσπαθήσω να κανω μια συλλογή με τους μεγαλυτερους κλασικους φωτογράφους, λιγα πραγματα για αυτους καθως και καποια απο τα εργα τους. Πριν καιρο ειχα και εγω την ιδια αποψη αλλα με το που αρχισα να βλεπω δουλειες τους αρχισα να βλεπω το θεμα φωτογραφια εντελως διαφορετικα. Να επισημανω εδω οτι οι περισσοτεροι απο αυτους ηταν πρωτοποροι στο ειδος τους και εχουν μεινει στην ιστορια για τα εργα τους (ειδικα αν αναλογιστει κανεις οτι καποια καρε βγηκαν με φιλμ αυτο κανει τα πραγματα ακομα πιο δυσκολα).

Σκοπος μου ειναι αν εχει απηχηση το θεμα να το συνεχισω και με αλλους διασημους φωτογραφους.

1) Henri Cartier Bresson Γάλλος (Παρίσι 1908 – 2004)

henricartierbresson.jpg

Για πολλους ο πιο διασημος κλασικος φωτογραφος, ασχολειται κυριως με την φωτογραφια δρομου και κυριο γνωρισμα του ειναι οτι καταφερνει να χωρισει τον χρονο σε μικρα κομματια και να παρει το καρε του την καταλληλη στιγμη, επισης χαρακτηριστικο του ειναι η ηρεμια και η ισορροπια που εχουν οι φωτογραφιες του.

Από το 1930 ασχολήθηκε με τη φωτογραφία, ταξίδεψε στην Ισπανία, το Μεξικό, τη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, Ελλάδα κ.α. κάνοντας πολλές από τις σημαντικότερες φωτογραφίες του.

Συμμετείχε στη Γαλλική αντίσταση, φυλακίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά απέδρασε. Μετά το τέλος του πολέμου ίδρυσε με τον Robert Capa το φημισμένο και πολύ αυστηρό στην επιλογή των συνεργατών του, πρακτορείο Magnum.

Για πολλά χρόνια ταξίδεψε σε κάθε γωνιά του πλανήτη, φωτογραφίζοντας πάντα με τη Leica του. Έχοντας σίγουρη αντίληψη για την σύνθεση και την προοπτική, χρησιμοποιούσε πάντοτε φακό 50mm. Ο Bresson επελεξε να χρησιμοποιησει αυτον τον φακο γιατι δεν ηθελε να "κλεψει" τον θεατη του αντιθετα ηθελε να χρησιμοποιησει οτι ειναι πιο συνηθες στο ανθρωπινο ματι.

Αναμφίβολα ένας από τους μεγαλύτερους – και δημοφιλέστερους - φωτογράφους.

Η πιο διάσημη φωτογραφία του ειναι η παρακάτω

cartier-bresson-henri-iza-gare-st-lazare-paris-1932.jpg

Η φωτογραφια καταφερνει να βγαζει απο την μια ηρεμια και γαληνη με την ακινησια της και απο την αλλη δημιουργει μια ενταση για την συνεχεια της κινησης.

Το μαγικο ειναι οτι εχει συνθεσει το καδρο του τοσο αρτια που μεχρι και η αφισα της χορευτριας πισω αριστερα μιμιται την κινηση του αντρα, επισης 1/10 του δευτερολεπτου πιο μετα ο ανθρωπος θα ειχε πατησει στο νερο και η ηρεμια που διακρινει την φωτογραφια θα ειχε χαθει. Οπου αυτο ερχεται να επιβεβαιωσει αυτο που ειπα παραπανω οτι ο Bresson καταφερνει να χωρισει τον χρονο και να επιλεξει την στιγμη που θελει.

Αλλα εργα του

cartier-bresson-rue-mouffetard.jpg

henri-cartier-bresson-hyeres-france-1932-bicycle-blur-spiral-staircase.jpg

henri_cartier-bresson-sunday.jpg

bresson_mexicoprostitutes72.jpg

Sophnos-Greece-1961-cartier-bresson.jpg

tumblr_m3c9gsXd4O1qdj28to1_500.jpg

HCB-13.jpg

Περισσοτερες πληροφοριες

Link to comment
Share on other sites

2) Ansel Adams Αμερικανός ( 1902 – 1984 )

Αν κανουμε μια ερευνα για κλασικους φωτογραφους τοπιου σιγουρα πρωτο πρωτο θα βγαλει τον Ansel Adams οπου η φημη του ειναι αρκετα μεγαλη και για πολλους ειναι ο μεγαλυτερος φωτογραφος τοπιων.

Για να μαθουμε λιγα πραγματα για αυτον ομως και τι τον κανει τοσο ξεχωριστο.

Για αρχη ο Ansel Adams γεννήθηκε στην Αμερική το 1902 , στο San Francisco. Mικρός ενδιαφέρθηκε για την μουσική και το πιάνο και σαν όνειρο είχε να γίνει επαγγελματίας μουσικός , μέχρι που οταν επεσε πανω στα εργα του Paul Strand αποφασισε να αφησει την μουσικη και να ασχοληθει με την φωτογραφια (1916) οπου μελετησε την φωτογραφια διπλα σε καποιον επαγγελματια εκτυπωτη και θα δουμε αργοτερα που τον επηρεασε ολο αυτο.

250px-Ansel_Adams_and_camera.jpg

Ο Ansel Adams εψαχνε παντα την τελειοτητα, για αυτο μαλιστα εξελιχθηκε σε εναν απο τους μεγαλυτερους τεχνιτες της φωτογραφιας και ηταν αυτος που δημιουργησε το Ζωνικο συστημα (Η τελεια εκθεση). Επισης ηταν απο αυτους που δημιουργησαν το κινημα f/64 (1932) οπου η ομαδα αυτη φωτογραφιζε σε οσο το δυνατον πιο κλειστο διαφραγμα μπορουσαν (f/64) ωστε να εχουν την απολυτη λεπτομερια στις φωτογραφιες τους.

Γενικα αφοσιώθηκε στη φωτογράφηση, πάντοτε με μηχανή στούντιο, της άγριας φύσης, την οποία απέδωσε με εικόνες τεχνικής τελειότητας.

Οι φωτογραφίες του αυτές, τυπωμένες σε πολυτελή λευκώματα, που ο ίδιος είχε τον πλήρη έλεγχο της παραγωγής τους, του χάρισαν μεγάλη προβολή και αναγνώριση από το ευρύτερο φωτογραφικό κοινό. Επισης αργοτερα εκδωσε αρκετα βιβλια και εκανε μαθηματα σε αρκετα πανεπιστημια.

Για να δουμε μερικες φωτογραφιες του τωρα

400px-Adams_The_Tetons_and_the_Snake_River.jpg

a01.jpg

a04.jpg

Οπως βλεπετε η ικανοτητα του να καταγραφει τους μεσαιους τονους και η λεπτομερια στις φωτογραφιες του ειναι μοναδικη αν και χανει αρκετα στην οθονη του υπολογιστη μας μιας και οσοι εχουν δει φωτογραφιες του τυπωμενες μενουν εντυπωσιασμενοι και δεν υπαρχει συγκριση με την απεικονιση στον υπολογιστη.

Εκει μαλιστα ξεκινουν και οι πρωτες αμφιβολιες για το εργο του Ανταμς, πολλοι λενε οτι Προσπάθησε να γεμίσει τις φωτογραφίες του με το μεγαλείο της φύσης αλλα κάπου έχασε κι αυτός το δρόμο του. Άρχισε να δίνει μεγαλύτερη σημασία στην καταγραφή και στο τυπώμα παρά στο θέμα του.

a08.jpg

a06.jpga02.jpg

Προσωπικα θεωρω εντυπωσιακες τις φωτογραφιες του Adams, βγαζουν σχεδον ολες μια γαληνη, μια ηρεμια και παροτι τα περισσοτερα τοπια για να αναδειχτουν χρειαζονται χρωμα νιωθω οτι στις φωτογραφιες του δεν μου λειπει κατι τετοιο. Για εμενα δεν ειναι απο τους πιο σημαντικους φωτογραφους που εχω δει αλλα σιγουρα ειναι απο τους σημαντικοτερους τεχνιτες της φωτογραφιας και καταφερε να παει την τεχνη της φωτογραφιας ενα βημα παραπερα.

Μερικες ακομα φωτογραφιες του που οπως θα δειτε δεν εμενε μονο στα τοπια

a19.jpg

Ansel_Adams902.JPGAnsel_Adams903.JPGAnsel_Adams404.JPG

ansel5.jpg

Περισσοτερες φωτογραφιες

Wikipedia Link

Βιντεο: Ansel Adams: A portrait of America

Link to comment
Share on other sites

Πολύ ωραίο θέμα και ενδιαφέροντες οι πληροφορίες σου.Μπράβο και συνέχισε έτσι! :-) Αναμένουμε κι άλλους(αν μαζέψεις καμιά δεκαριά σκέψου το να δημοσιευθεί και στον τύπο εκτός ειδικού κοινού)

Link to comment
Share on other sites

Bresson απλά μπορεί να πάθει κανείς παράνοια όσο τον μελετά.

Έχει κατηγορηθεί αρκετά ότι πολλές από τις φωτό είναι στημένες.

Ειδικά η ποιο διάσημη όπως επίσης και αυτή με το ποδήλατο που ο ίδιος υποστηρίζει ότι πέρασε τυχαία ενώ υπάρχει έντονη "φήμη" για το πλέον στημένο. Δεν μπαίνω παραπάνω σε αυτή την διαδικασία. Ότι και να είναι δεν παύει να είναι άρτιες. Κορυφαίος.

Link to comment
Share on other sites

3) Eugene Smith Αμερικανος 1918-1978

61501608.PortraitofW.EugeneSmithAmericanphotojournalistMarch11977inNewYorkCity.jpg

Ο Eugene Smith γενηθηκε στο Κανσας, απο μικρος αρχισε να ασχολειται με την φωτογραφια και το 1933 αρχιζει να πουλαει τις πρωτες του φωτογραφιες σε διαφορες εφημεριδες.

Αυτο τον οδηγησε να παρει υποτροφια για σπουδες φωτογραφιας και να μετακομισει στην Νεα Υορκη. Απο εκει ο Smith συνεργαζεται με διαφορα πρακτορια μεχρι που μεταξυ 1939-1942 υπογραφει συμβολαιο με το Life για να καλυψει με τις φωτογραφιες του τον πολεμο του Νοτιου Ειρηνικου. Στον πόλεμο του Ειρηνικού, στο πρώτο του πολεμικό ρεπορτάζ, βρέθηκε στην πρώτη γραμμή και κατέγραψε συγκλονιστικές εικόνες οπου δυστυχως τραυματίστηκε σοβαρά και νοσηλεύτηκε για δύο χρόνια κανοντας συνολικα 32 εγχειρησεις.

Ο Smith εγινε διασημος με τις φωτογραφιες του απο τον Ειρηνικο, σαν χαρακτηρας ηταν φανατικός ανθρωπιστής, στρατεύτηκε στη καταπολέμηση κάθε κοινωνικής αδικίας και καταπίεσης οπου αφοσιώθηκε στη φωτοδημοσιογραφία, την οποία υπηρέτησε με πάθος.

Μερικες φωτογραφιες απο τον Ειρηνικο οπου αφησα απεξω καποιες πιο σκληρες του για ευνοητους λογους

es06.jpg

es02.jpg

es03.jpg

es07.jpg

PHO-10Nov01-264965.jpg

19_00766521.jpg

Θα σταθω λιγο στην πρωτη φωτογραφια εξω απο το spoiler, η φωτογραφια του smith εγινε απο τις πιο διασημες φωτογραφιες πολεμου εκεινη την εποχη που εγινε μεχρι και γραμματοσημο στα Αμερικανικα ταχυδρομεια. Η συγκεκριμενη εχει μια πολυ ενδιαφερουσα ιστορια που την συνοδευει μιας και ο συγκεκριμενος δεν ειναι Αμερικανος αλλα Ελληνας μεταναστης. Μπορειτε να μαθετε περισσοτερα για αυτην εδω

2 χρονια μετα απο τον τραυματισμο του ο smith γυρισε στο περιοδικο life οπου ηταν ο πρωτος που ασχοληθηκε με τα φωτογραφικα δοκιμια, δηλαδη φωτογραφιες που εχουν να κανουν με ενα συγκεκριμενο θεμα. Το πιο διασημο δοκιμιο του ηταν το Ισπανικο χωριο (οπου αργοτερα εμπνευστηκαν και αλλοι οπου εκαναν παρομοια εργα), ο Smith αποφασισε να μετακομισει για 1 ολοκληρο χρονο εκει για να κανει τους κατοικους του χωριου να τον εμπιστευτουν και να πετυχει τις εικονες που ηθελε.

w-eugene-smith-view-profile-spain-extremadura-province-of-caceres-deleitosa-1951-women-mourning-at-juan-carra-trujillos-funeral-from-22spanish-village22-photo-essay.jpg

es16.jpg

es17.jpg

es18.jpg

es12.jpg

Οσο δουλευε στο life ηρθε πολλες φορες κοντρα με τον εκδοτη του περιοδικου γιατι ηθελε να ελεγχει τα κειμενα και τον τροπο παρουσιασης των φωτογραφιων του Με αυτο το δοκιμιο του το life. Το 1955 φευγει απο το life και συνεχιζει να φωτογραφιζει για το πρακτορειο Magnum οπου το 1959 αφηνει το πρακτορειο και πλεον εκδιδει τις φωτογραφιες του μονο στα βιβλια του για να εχει τον πληρη ελεγχο.

Αλλες φωτογραφιες του Smith

es24.jpg

es22.jpg

E_Smith_%20(11).JPG

E_Smith_%20(16).JPG

E_Smith_%20(17).JPG

E_Smith_%20(25).JPG

Στην δουλεια του μου αρεσει πολυ η προσεγγιση που εκανε στα θεματα του, εβλεπε τα θεματα του με αξιοπρεπεια και αυτο φαινεται σε ολες τις φωτογραφιες του. Παρολο που ηταν παρον στα πιο φρικιαστικα γεγονοτα δεν εκμεταλλευοταν το θεμα για να αναδειξει την φωτογραφια του, αντιθετα το σεβοταν και δεν εχει καμια σχεση με τις ωμες φωτογραφιες απο φωτορεπορτερ πολεμων που βλεπουμε σημερα. Κατι αλλο που μου αρεσει πολυ στις φωτογραφιες του ειναι ο τροπος που διαχειριζεται το φως στο καδρο του ειδικα αν αναλογιστουμε τις συνθηκες που κατω απο αυτες βγηκαν οι παραπανω φωτογραφιες.

Περισσοτερες πληροφοριες και πηγες:

Παρουσιαση απο φωτογραφικη λεσχη πατρας, dpgr, Φαος

Περισσοτερες φωτογραφιες

Link to comment
Share on other sites

Bresson απλά μπορεί να πάθει κανείς παράνοια όσο τον μελετά.

Έχει κατηγορηθεί αρκετά ότι πολλές από τις φωτό είναι στημένες.

Ειδικά η ποιο διάσημη όπως επίσης και αυτή με το ποδήλατο που ο ίδιος υποστηρίζει ότι πέρασε τυχαία ενώ υπάρχει έντονη "φήμη" για το πλέον στημένο. Δεν μπαίνω παραπάνω σε αυτή την διαδικασία. Ότι και να είναι δεν παύει να είναι άρτιες. Κορυφαίος.

Ο Μπρεσσον ηταν πρωτοπορος στην φωτογραφια δρομου και ναι για πολλες φωτογραφιες εχει κατηγορηθει οτι ειναι στημενες αλλα και για μενα αυτο δεν μειωνει το εργο του. Θα ειχα προβλημα αν η φωτογραφιες του φωναζαν οτι ειναι στημενες αλλα κατα την αποψη μου αυτο δεν φαινεται πουθενα και στα ματια μου μοιαζουν απολυτα φυσικες. Οσον αφορα την αποψη μου για τα στημενα θα βαλω μια ανω τελεια εδω και θα το αναλυσω περισσοτερο οταν γραψω για τον Andre Kertesz.

Οσον αφορα τον Μπρεσσον τωρα ειχα διαβασει οτι προσπαθουσε με διαφορους μηχανισμους να καμουφλαρει οσο μπορουσε την μηχανη του για να μην γινεται αντιληπτος στον κοσμο.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.