Jump to content



3Dfx...


AquaSonic1442169069

Recommended Posts

Την εποχη εκεινη, η SEGA ανεπτυσε παραλληλα 2 κονσολες, οπου υστερα με εσωτερικη ψηφορια θα επιλεγοταν ποια θα εβγαινε στο εμποριο. Η μια (αυτη που δεν επηλεχθηκε) ειχε πανω ως VPU το Banshee και αυτη που επιλεχθηκε (το dreamcast) ειχε καποιο αλλο VPU που δεν μου ερχεται τωρα (νομιζω της texas instruments). Καταλαβες? :)

όπως είπε και ο outlaw, λέγοταν power vr2 και ήταν της NEC, όπως άλλωστε και το το powervr 1, το οποίο ήταν πολύ καλός ανταγωνιστής του voodoo 1 , δεν απιτουσε εξωτερική συνδεση με τη κάρτα γραφικών, τα πάντα γίνονταν από το pci. Η μόνη κάρτα που κυκλοφόρησε ευρέως με το Power vr1 ήταν η Matrox M3D η οποία λόγο κάκιστου marketing από τη maxtor δεν πέτυχε.

το Bashee ποτε δεν θεωρήθηκε σοβαρός ανταγωνιστής του power vr στη κονσόλα καθότι και πιο αργό ηταν και δεν υποστήριζε 24bit χρώμα και ηταν και πιο ακριβό.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Και μετά με τάσεις αυτοκτονίας η Nec αφαίρεσε το embended api (η ουσία ύπαρξης του power vr) το κάρφωσε σ ένα pcb με ελειπέστατα d3d+ogl, το βάπτισε "το gpu του dreamcast" και voila το Kyro I.....το banshee πάντως, άμα δε του έλειπε το 2ο texture unit θα τανε θανατηφόρο....τους έμεινε κουσούρι όμως, απο το rush, να πετσοκόβουν το μοντέλο που είχε και 2d, στη 3dfx.

Link to comment
Share on other sites

μα αναγκαστηκα επρεπε να του κόψουν το 2 texture unit, διαφορετικά θα ήταν τόσο γρήγορο που οι πιο ακριβρες V3 δε θα είχαν νόημα ύπαρξης.

το πρόβλημα δε το είχε η nec με το powervr, το πρόβλημα είναι ότι η sega δεν πλήρωνε.

η 3dfx ήταν τόσο κοντοφθαλμη που το μόνο που την ενδιεφερε ήταν τα fps και όχι τα feuatures. δεν έβλεπε την nvidia εβλεπε το quake2.

είχε τη δυνατότητα να ανοίξει το glide που ηταν κλάσεις ανωτερο από το DX και δε το έκανε.

υποστήριξε το ΑΑ όταν όλοι οι άλλοι (βλέπε nvidia, S3) είχαν πλέον ενσωματώσει ενσωματώσει επεξερταστες πολυγώνων (Geforce256 - Savage 2000/3D) με ποιότητα εικόνας πολύ ανώτερη και με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα.

η σειρα V3 κυκλοφόρησε μόνο για εντυπωσιασμό αφού ποτέ δεν έπεισε ούτε με τις επιδοσεις της ούτε με την υποστηριξή του glide που πλέον αρχισε να χανεται. ήταν απλά μια σειρά μεταβασης για τη V4 αλλά η 3dfx δε πρόλαβε, η nvidia είχε πλέον γιγαντοθεί.

Link to comment
Share on other sites

Ε όχι κάτσε οι V3 είχαν 4 texture units και υψηλότερα ρολόγια.....όπως είχα διαβάσει τότε, απλά χάρης στην ολοκλήρωση της εποχής, κλείσανε 2 voodoo 2 σε sli σ ένα chip και με ψηλά ρολόγια.....η banshee απέχει πολύ έστω και με το χαμένο texture unit, ακόμα και απο τη μικρότερη v3 (τη 1000άρα).

Όσο για το glide στη 3, άμα εξαιρέσεις την κοπή του glide 1x, πέταγε. Ultra compatible σε σχέση με της voodoo 2 / banshee και της rush. Άντε να χρειαστείς κανα patchάκι για να την δεί (σε περίπτωση που το glide2x.dll δεν αρκεί στο directory του παιχνιδιού). Και υπάρχουν εκπρόσωποι ΟΛΩΝ των voodoo εδώ ;)

Η v4 κι αν ήτανε πατάτα αφού και ακριβή ήτανε και 1 μόνο του vsa100 τα βρισκε μπαστούνια.

Link to comment
Share on other sites

δεν είμουν σαφής, εχεις δίκιο για την απόδοση,

αυτό που ήθελα να πω είναι οτι εαν την εποχή που βγαζαμε τη banshee τη εβγαζαν ετσι όπως μπορούσαν να τη βγαλουν τότε η επόμενη γενια δεν θα ικανοποιούσε με τις επιδόσεις της.

αν η banshee είχε 2 textures units τότε η 3dfx δε θα πουλαγε τις V2 για SLI εφόσον θα ήταν το ίδιο (αν οχι πιο γρηγορη) γρήγορη με πολύ λιγότυερα χρήματα.

http://www2.tomshardware.de/graphic/19980818/3d-graphic-16.html

η 3dfx πετσοκοβε τα 2d μοντελα της γιατί απλά δεν την ενδιέφερε, θεωρούσε οτι όλος ο κοσμος θα εχει 2 κάρτες, δε σκεφτηκε ποτε της σοβαρα το AGP στην ουσίαα δε το εκμεταλευτικε ποτε.

http://www2.tomshardware.de/graphic/19980818/3d-graphic-21.html#agp_performance

ειναι κλασσικό παραδειγμα κοντοφθαλμης εταιρίας.

το glide μπορεί να πέταγε, όμως η 3dfx ζητόυσε χρηματα για να το χρησιμοποιήσουν οι κατασκευαστές των παιχνιδιών, οπότε και εγκαταλήφθηκε για χαρη του DX.

οι V3 ήταν για μένα το μεγαλο λαθος της εταιρίας, όπως είπες οτι εγινε εγινε χαρη της ολοκλήρωσης, δε κατσανε να σκεφτούνε να φτιαξουν κατι καλύτερο γιατι απλά ξερανε οτι ο ανταγωνισμός από την nvidia τους ειχε παρει τη μάχη αυτή, απλά ελπίζανε σε τόσες πωλήσεις όσες χρειαζονταν για την αναπτυξη ενος σοβαρού V4... οι πωλήσεις δεν ικανοποιησαν και το VSA100 βγηκε και αυτό κομμενο με specs πολύ ανωτερα από αυτα της κυκλοφορίας του. αλλά όπως είπα απλά δεν πρόλαβαν...

αυτα έχει ο εγωισμός.

(τα λινκ ειναι από προχειτη αναζήτηση στο google).

όντας κατοχος V1, V2 single & SLI, καθως και banshee σταμάτησα εκεί.

προτιμησα τη πολύ καλύτερη ποιότητα απικόνησης και τα πολλά χρωματα από τα 10fps παραπάνω.

Υ.Γ.

Ε....... και της rush. ..........

! που το θυμήθηκες αυτό! αυτό και αν ήταν ο ορισμός της εμπορικής (και όχι μόνο) αποτυχίας....

Ασχετο, αλλά θυμασαι για μία περίοδο που όλοι είχαν παθει πλακα με το EBM της matrox????

Link to comment
Share on other sites

Το ΕΒΜ δεν κράτησε και πολύ στα G400, νομίζω στα καπάκια το ενσωματώσανε και οι της NVidia (το θυμάμαι απο το colin mcrae που είχε bump map και σε nvidia).....αυτό για το glide δεν το γνώριζα.....θυμάμαι μια μεγάλη συγγένιά του με το ogl (να γιατί οι καλύτεροι wrappers είναι πίσω απο ogl). Στο rush τα κάνανε μαντάρα γιατί αυτή η εταιρία είχε μια ψύχωση με τις οξυγονοκολλήσεις (ειδικά στη Rush to alliance τα κανε μαντάρα στο pci bus μαζί με το voodoo 1).....τα πάντα εις 2πλού και 3πλούν αμα λάχει σε κτηνώδη pcb και τα κολλάμε μεταξύ τους.......όπως είπες, τρελή υπεροψία....εδώ τους πέρνανε τα εσώρουχα και αυτοί ετοιμάζανε vga με 4 vsa 100 (βγήκαν μερικές 5 6000 αλλά η 6 ήταν το απόγειο). Τα vsa είχαν το κακό ότι ψοφάγαν. Και όποιος τα κλοκάρει παίζει με το κίνδυνο. Το 3 τελείωσε στα 183mhz με την 3500 ενώ το vsa ξεκίησε (και πέθανε) στα 166...τι να πει κανείς. Βέβαια και η Nvidia απο τα 150 του tntU έπεσε στα 125 του 256 αλλά εκεί είχανε ρίξει δουλειά και κάθε mhz σκότωνε......αυτό που βλέπω είναι ότι όποιος έκατσε απο δίπλα απο την MS επιβίωσε. Δες πρόσφατο παράδειγμα με σειρά FX και 9500. Αυτή η εταιρία κάνει κουμάντο στο 3d πλέον και όχι οι κατασκευαστές vga.

Y.Γ. Για το savage 2k που ανέφερες πιο πάνω μην ακούω κουβέντα....σιχαμένο και τα πιο πεταμένα χρήματα που έχω δώσει....T&L my ass......και αυτό το metal άδοξα πέθανε.

Link to comment
Share on other sites

το ΕΒΜ δε κρατησε πολύ γιατί η nvidia πλήρωσε να το αγοράσει :).

εγω αντιθετα με σενα savage2k μου άρεσε, μπορει το T&Lνα μη δουλεψε ποτε ουσιαστικά, αλλά ειχε παραπλήσισες επιδόσεις με μια Geforce256 με πολύ λιγότερα χρηματα.

Link to comment
Share on other sites

SLI= Scan Line Interleave.....και όχι :071: nvidia SLI (scalable link architecture) και βλακείες......3DFX και ξερό χαβιάρι !!!!!!!! αν και εδώ που τα λέμε είμαι στα πρόθυρα να πάρω άλλη μια nvidia για ΣΛΙ :040: μόνο και μόνο επιδή είναι ιδέα της 3dfx και όχι της nvidia.....πάντος έχω ακόμα 2 voodo κάρτες και είμαι ευτυχισμένος που δουλέυουν και όλα ωραία σε amd k6 450:040: :040: :040: :040:

Link to comment
Share on other sites

παιδιά μπορώ να προμηθευτώ από κάπου vodoo που να δουλεύει?

εγώ τότε όταν τα ζούσατε αυτά εγλω τα διάβαζα, αλλά όντας πιο μικρός μου έφτανε ο υπολογιστής με το street fighter και το star wars, και φυσικά λίγο αργότερα το N64 οπότε τι vodoo και τέτοια, όμως τώρα μου έχετε κινήσει το ενδιαφέρον...

Link to comment
Share on other sites

Μπορείς από ebay ή από τον outlaw (όλο και κάποια θα πουλάει :p) ή και από εμένα (ίσως βάλω καμιά αγγελία αν μου περισσέψει κάποια) ή εάν δεν κάτσει το missmatched sli με τη miro που περιμένω.

Link to comment
Share on other sites

Ακόμα θυμάμαι να παίζω το Driver με τις 2 Voodoo.... Απίστευτα γραφικά και δεν κώλωναν πουθενά.... Πέρασε αρκετός καιρός μέχρι να δώ κάτι αντίσοιχο..... Ακόμα και αν δεν τις είχες σε SLI για να έχει ανάλυση 1024χ768 se 800x640 έπαιζαν παράλληλα και με αυξημένη ταχύτητα.....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

αλλα να παιζη ut 2004 στα 800χ600 με φιλτρα ομως στα low

δεν το περιμενα η voodoo 3 3000 και μαλιστα χωρις ιδιαιτερο προβλημα

πολυ μικρα κολληματακια αραια που και που οταν ομως πλακωνουν

πολλα bots

ΥΓ.αμα βρω χρονο θα ποσταρω εικονες

Link to comment
Share on other sites

ο πρώτος μου σοβαρός επιταχυντής ήταν μια Viper 330 4MB PCI (με το Riva128).. την είχα λυώσει με το Tomb raider 2 :)

Αργότερα Creative 3D blaster με TNT2 με το και καλά 32-bit χρώμα :)

πιοο μετά έκανα το λάθος και πήρα καρτα με το Savage2000. ΑΠίστευτα μουφα καρτα, μουφα drivers, μούφα υποστήριξη T&L

voodoo δυστυχώς δεν είχα ποτέ...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.