Jump to content



Νομική οδός για RMA στο Eshop


Recommended Posts

Tommy μεγάλη κουβέντα ανοίγεις.

 

Θα σου πω όμως. Ενα πιστωτικό τιμολόγιο εκδίδεται ΣΤΟ ίδιο όνομα με αυτό που εκδόθηκε το τιμολόγιο πώλησης δελτίο αποστολής.

Αυτό σημαίνει ότι ο υπάλληλος στο ταμείο θα μετατρέψει το αρχικό τιμολόγιο σε Δελτίο ποσοτικής παραλαβής (για να ειναι οκ η αποθήκη) και μετά το ποσοτικής παραλαβής σε Πιστωτικό τιμολόγιο. Θεωρητικά λοιπόν κόβεις την αρχική αξία. Αν έκανε 300 τότε 300 για να ειναι οκ το ταμείο.

 

ΟΜΩΣ υπάρχει ένα παραθυράκι που χρησιμοποιείται πολύ σε προϊόντα που χάνουν την αξία τους με τη πάροδο του χρόνου. Το πιο απλό παράδειγμα πέρα απο τα ηλεκτρονικά είναι τα τρόφιμα και τα φάρμακα. Οσο πλησιάζει η ημερομηνία λήξης η τιμή τους πέφτει. 

 

 Στην περίπτωση αυτή αναγράφεται η αξία των αγαθών που επιστρέφονται, η οποία μπορεί
να είναι ίση με την αξία των αγαθών, όπως αυτή είχε χρεωθεί προς τον πελάτη στο αρχικό στοιχείο
(π.χ. άμεση επιστροφή αγαθών) ή όπως έχει γίνει δεκτό από τη διοίκηση (εγγ.
1125781/933/0015/12-10-1993, 1045926/337/0015/19.7.2002), μπορεί να διαφοροποιείται από την
τιμή αγοράς τους
, να είναι δηλαδή μικρότερη, όταν αυτό εξαρτάται από πραγματικά περιστατικά
και συμφωνίες, όπως π.χ. στην περίπτωση που τα αγαθά δεν επιστρέφονται στην κατάσταση που
παρελήφθησαν ή επιστρέφονται σε ακατάλληλο χρόνο κ.λπ.

 

Ειναι κάπως φλου το θέμα του πιστωτικού εγώ προσωπικά δε το έχω καταλάβει πως πραγματικά πρέπει να ειναι στα ηλεκτρονικά που μας απασχολούν εμάς.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Οντως πολυ φλου, και δε μπορω να πω οτι καταλαβα και πολλα... Στο μυαλο μου παντα ειχα οτι πιστωτικο σημαινει , πιστωση του ποσου αγορας του προιοντος, για αγορα οποιουδηποτε αλλου με αυτο το αντιτιμο. Πραγματικα το παραπανω, περιπλεκει λιγο τα πραγματα..

Link to comment
Share on other sites

Κοιτα ούτε νομικός, είμαι ούτε λογιστής, ούτε δικηγόρος. Όσο το ψάχνω τόσο μπερδεύομαι με το θέμα :hehe: 

Το ζήτημα είναι ποια πράγματα/αγαθά επάγονται στο "ακατάλληλος χρόνος" και ποια όχι.

 

Πχ στα βιβλία σε κάποιες εκδόσεις, όσο παλιότερη είναι η έκδοση τόσο το καλύτερο για την αξία του βιβλίου που έχεις ή τα κρασιά...

 

Από την άλλη όπως όλες οι διατάξεις και οι νόμοι ανάλογα πως θα τις/τους διαβάσεις βγάζεις και άλλο νόημα. Ήξεις αφήξεις και έτσι :p 

Link to comment
Share on other sites

πριν 8 ώρες, το μέλος tommybertsen έγραψε:

Ενα φιλαρακι απο Αθηνα, ειχε θεμα με τη μητρικη, του βγαλανε πιστωτικο 184€ , σε μια μητρικη που ειχε αγορασει 200(και κατι ψιλα).  Επειδη κοστιζει184€ η ιδια η μητρικη τωρα, λενε (δεν ηταν αμεσα διαθεσιμη καινουρια, και του αντικατεστησαν τη μητρικη με κατι που εμοιαζε να επαιζε μαζι του ποδοσφαιρο καποιος. Κουτι με χτυπηματα, και εμφανως χρησιμοποιημενη μητρικη- refurbished αραγε; Μεσα σε 1.5 μερα ολο αυτο...).

200€ έδωσε για την αγορά, 200€ έπρεπε να πιστωθούν.

Το πιστωτικό δεν υπάρχει κάπου σαν άρθρο/νόμο, το χρησιμοποιούν άγραφα τα καταστήματα για την εξυπηρέτηση του πελάτη και των ιδίων. 

Αν δεν υπήρχε, να του δώσουν την ίδια, τότε ή έπαιρνε πιστωτικό για να πάρει κάποια άλλη από 200€ και πάνω όσο ήταν η αγορά του ή αν αρνούνται να τον εξυπηρετήσουν (τους το ζητάει και εγγράφως ότι αρνούνται)  ζήταγε τα χρήματα πίσω.

 

Προφανώς ο φίλος σου δεν γνώριζε, την είχα πατήσει κι εγώ με επιστροφή προϊόντος και μου είχαν φάει 40€ και μετά

από καταγγελία έφαγαν 40000€ πρόστιμο. Είναι μέχρι να την πάθεις μετά στρώνει το πράγμα.

 

http://www.efpolis.gr/el/diasfalisi-oikonomikon-symefronton-katanaloton/exasfalisi-asfalon-synallagon/56-polisi-agathon-eggyiseis.html

Παράθεση

Διατάξεις για την  εμπορική εγγύηση - Άρθρο 5 του νόμου 2251/1994

 

Άρθρο 5 - Πώληση καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις Παράγραφος 5

 

5. Η παράβαση των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου δεν θίγει το κύρος της εγγύησης, την οποία ο καταναλωτής μπορεί να επικαλεσθεί και να απαιτήσει την τήρησή της. Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό. Εάν κατά τη διάρκεια ισχύος της εγγύησης εμφανισθεί στο προϊόν ελάττωμα και ο προμηθευτής αρνείται ή βραδύνει την επισκευή πέραν του αναγκαίου κατά περίπτωση χρόνου, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την αντικατάσταση του προϊόντος με νέο ίσης αξίας και ποιότητας ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση. Αν ο απαιτούμενος χρόνος επισκευής υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει την προσωρινή αντικατάσταση του προϊόντος για όσο χρόνο διαρκεί η επισκευή.

Ας πάρει τηλ. ΓΓΚ 1520 να ρωτήσει, τους κάνει καταγγελία αν θέλει.

Έγινε επεξεργασία από idonthave
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 1 λεπτό, το μέλος idonthave έγραψε:

200€ έδωσε για την αγορά, 200€ έπρεπε να πιστωθούν.

Το πιστωτικό δεν υπάρχει κάπου σαν άρθρο/νόμο, το χρησιμοποιούν άγραφα τα καταστήματα για την εξυπηρέτηση του πελάτη και των ιδίων. 

Αν δεν υπήρχε, να του δώσουν την ίδια, τότε ή έπαιρνε πιστωτικό για να πάρει κάποια άλλη από 200€ και πάνω όσο ήταν η αγορά του ή ζήταγε τα χρήματα πίσω.

 

Προφανώς ο φίλος σου δεν γνώριζε, την είχα πατήσει κι εγώ με επιστροφή προϊόντος και μου είχαν φάει 40€ και μετά

από καταγγελία έφαγαν 40000€ πρόστιμο. Είναι μέχρι να την πάθεις μετά στρώνει το πράγμα.

 

Πώληση Καταναλωτικών Αγαθών και Εγγυήσεις

Ας πάρει τηλ. ΓΓΚ 1520 να ρωτήσει, τους κάνει καταγγελία αν θέλει.

 

 

Τωρα θαρρω πως εχει ηδη παραγγειλει με το πιστωτικο των 184€ που του κανανε... Πηρε κατι πιο φτηνο εν τελει , και συμπληρωσε και 5€ να παρει ενα mousepad. Αυριο θα τα εχει. 

Αλλα θα του στειλω το λινκ να τα διαβασει , γιατι του ελεγα να μη το αφησει , αλλα το σκεπτικο ηταν το κλασικο "δε θα το κανω θεμα για 15€ " ... 

Link to comment
Share on other sites

πριν 1 λεπτό, το μέλος tommybertsen έγραψε:

Τωρα θαρρω πως εχει ηδη παραγγειλει με το πιστωτικο των 184€ που του κανανε... Πηρε κατι πιο φτηνο εν τελει , και συμπληρωσε και 5€ να παρει ενα mousepad. Αυριο θα τα εχει. 

Αλλα θα του στειλω το λινκ να τα διαβασει , γιατι του ελεγα να μη το αφησει , αλλα το σκεπτικο ηταν το κλασικο "δε θα το κανω θεμα για 15€ " ... 

Ας πάρει τηλ. στην ΓΓΚ να τον ενημερώσουν και πάλι αν θέλει, μπορεί να κάνει καταγγελία απ'την στιγμή που έχει τις αποδείξεις τόσο της αρχικής αγοράς όσο και το χαρτί του πιστωτικού. Θα του το πουν και οι ίδιοι. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@idonthave το άρθρο που παραθέτεις αναφέρει ίσης αξίας, δεν διευκρινίζει όμως ποια αξία; Την αξία που έχει τώρα ή την τότε;

@tommybertsen αν πάρει τηλέφωνο και έχεις νέα ενημέρωσε γιατί με τρώει η περιέργεια. Πριν λίγο ρώτησα γνωστό και στα γρήγορα μου είπε ότι το πιστωτικό κόβεται στην τωρινή τιμή αγοράς είτε αυτή είναι υψηλότερη, είτε χαμηλότερη. Αλλά καλό είναι να έχουμε μια απάντηση.

 

Αλλιώς θα βρίσκουμε άρθρα μέχρι του αγίου ουδεπόποτε :p 

Link to comment
Share on other sites

πριν 24 λεπτά, το μέλος karmen1983 έγραψε:

το άρθρο που παραθέτεις αναφέρει ίσης αξίας, δεν διευκρινίζει όμως ποια αξία; Την αξία που έχει τώρα ή την τότε;

Ίσης αξίας με την αγορά που είχε κάνει, του ποσού που έδωσε (200€ είχε δώσει, τόσο γράφει στην απόδειξη αγοράς) θα του πιστώσουν 

αν δεν μπορούν να τον εξυπηρετήσουν.

 

Είχα αγοράσει το coolermaster v700 120€, μετά από περίπου ένα χρόνο το επέστρεψα στο service, δεν είχαν να μου δώσουν το ίδιο, μου έκοψαν πιστωτικό 120€ όσο και η απόδειξη αγοράς και πήρα το λουλούδι leadex gold.

https://www.thelab.gr/forums/topic/128063-αγορά-αλλαγή-τροφοδοτικού/?do=findComment&comment=2041113

 

Επίσης στο ίδιο θέμα το αρχικό corsair, η αγορά είχε γίνει από you.gr και μου είχαν πιστώσει το ποσό της αγοράς που είχα κάνει.

https://www.thelab.gr/forums/topic/128063-αγορά-αλλαγή-τροφοδοτικού/?do=findComment&comment=1909959

 

Έγινε επεξεργασία από idonthave
Link to comment
Share on other sites

Δεν ειμαι υπερ κανενός αυτή τη στιγμή αλλά θα στο θέσω αλλιώς.

 

Εστω ότι έχω μία gtx 770 2GB την οποία την ειχα αγοράσει 350 ευρώ πριν 2-3 χρόνια. Εστω ότι η εγγύηση λήγει σε ενα μηνα απο σήμερα και η κάρτα χαλάει τωρα.

 

Ο νόμος λέει "δικαιούται να ζητήσει την αντικατάσταση του προϊόντος με νέο ίσης αξίας και ποιότητας "

 

Στο ίσης αξίας σου ξανα λέω δεν αναφέρεται ΠΟΙΑ αξία. Πάμε λοιπόν στο ίσης ποιότητας. Θα μου δώσουν κάρτα τυπου 1060 6gb που παίζει πάνω κάτω σε αυτή τη τιμή ή να πάρουμε αυστηρά τη ποιότητα όπου θα κοστίζει πολύ πιο κάτω η κάρτα που πρέπει να πάρω για να είναι ισάξια της τότε πολύ καλής 770;

 

Βλέπεις λοιπόν ότι δεν υφίσταται σε κάποια αγαθά αυτό το πράγμα και ο νόμος μπάζει (όπως όλοι αλλιώς δε θα ειχαμε δικηγόρους). Η αξία και η ποιότητα ειδικά στα ηλεκτρονικά,  είναι πιο ασταθής σαν λόγος από το Χρηματιστήριο Αθηνών. Καλό λοιπόν είναι αν επικοινωνήσει ο φίλος του tommy να μας πει ή αν κάποιος το έχει τρέξει το πράγμα παραπέρα από το να ψάχνει άρθρα, να πει την εμπειρία του.

 

εντιτ: τωρα ειδα το δευτερο λινκ και το μελεταω 

 

Link to comment
Share on other sites

πριν 41 λεπτά, το μέλος karmen1983 έγραψε:

Εστω ότι έχω μία gtx 770 2GB την οποία την ειχα αγοράσει 350 ευρώ πριν 2-3 χρόνια. Εστω ότι η εγγύηση λήγει σε ενα μηνα απο σήμερα και η κάρτα χαλάει τωρα.

Ο νόμος λέει "δικαιούται να ζητήσει την αντικατάσταση του προϊόντος με νέο ίσης αξίας και ποιότητας "

Άλλο η σειρά χ70 που πλήρωσα, άλλο η σειρά χ60 που θέλουν να σου δώσουν.

Μα το γράφεις και η ίδια ίσης αξίας (μ'αυτό που πλήρωσα).

 

Επειδή στις κάρτες γραφικών έχουμε limit down :bleh: , ο νόμος δεν μπορεί να κάνει διάκριση αν είναι gpu ή οποιοδήποτε άλλο ηλ. εξάρτημα/συσκευή, ισχύει για όλα το ίδιο.

Απλά στα καταστήματα εκμεταλλεύονται περισσότερο στο θέμα gpu και το κάνουν όπου μπορούν να τους περάσει.

Παράδειγμα σε τροφοδοτικό τι μπορεί να κάνει που δεν έχουμε τέτοιο φαινόμενο με τις τιμές? Σε μνήμες, σκληρό δίσκο κτλ. 

Σε powerline της tplink που είχε βγει off στον 2ο χρόνο, το ένα από τα δυο, τα επέστρεψα και ζήτησα πιστωτικό.

Έγινε επεξεργασία από idonthave
Link to comment
Share on other sites

Μα αυτο σου λεω βρε. Ειναι καπως φλου σταματια μου η διατυπωση. Δε θα επιμεινω αλλα θα ηθελα να μαθω μια επισημη γνωμη. :)

 

Εντιτ δε το λεω εγω λολ μη μου βαζεις πληκτρα που δε πατησα :p

Ειναι ΚΑΙ στο ενδιαμεσο

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πάρε τηλ. αύριο στο ΓΓΚ, πες τους έχεις αγοράσει μια κάρτα γραφικών 300€,  το κατάστημα δεν μπορεί να την αντικαταστήσει/φτιάξει, ρώτησες τους αν μπορείς να πάρεις τα χρήματα που έδωσες πίσω ή το πιστωτικό που θα σου κόψουν θα είναι 300€ ή λιγότερο.

Θα σου πουν δικαιούσαι πίσω όλα τα χρήματα ή πιστωτικό 300€.

Βάζω στοίχημα τα dewalt που έχεις με αυτά που δεν έχω :whistling:

Έγινε επεξεργασία από idonthave
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 15 λεπτά, το μέλος karmen1983 έγραψε:

σταματια μου

Ποια ειναι η Σταματία; :hehe: 

 

Το παιδι στο μεταξυ ειπε οτι δε θελει να μπλεξει. Του ειπα πως απλα θα πει την περιπτωση του , χωρις να επεκταθει , μπας και μαθουμε τι δικαιουται... Θα το σκεφτει ειπε :p 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Δεν θα μπλέξει,ερώτηση θα κάνει, αν δεν θέλει πάρε εσύ στην θέση του.

 

πριν 17 λεπτά, το μέλος tommybertsen έγραψε:

Ποια ειναι η Σταματία; :hehe: 

 Αυτή 1-0

(είπα να αντιγράψω λίγο)

Spoiler

κάποια απ'τις παρακάτω, (εγώ το διάβασα στην ααρχή σταμάτα, μετά Σταματία και μετά σωστά)

https://www.youtube.com/results?search_query=Σταματία

Spoiler

μην το κάνεις αναζήτηση στο google και μπεις στις εικόνες

 

 

Έγινε επεξεργασία από idonthave
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Κατι βρηκα :p

 

http://www.1520.gov.gr/syxnes-erotiseis-proionta/93-syxnes-erotiseis/199-allagi-proiontos

 

 

λαθος ss μαμω το κινητο. Ας το κανει καποιος κοπι παστε :p

 

Τα καταφεραααα διαχωριζει την επιστροφη με το να ειναι ελαττωματικπ

 

Screenshot_20161118-224837.pngScreenshot_20161118-224434.png

Link to comment
Share on other sites

Αγόρασα ένα ελαττωματικό προϊόν. Πήγα στο κατάστημα να το αλλάξω και μου είπαν πως δεν το αλλάζουν και δεν επιστρέφουν και τα χρήματα.

Από τη στιγμή που το προϊόν είναι ελαττωματικό, ο πωλητής υποχρεούται σε επισκευή, διόρθωση, αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων και μάλιστα στην ίδια αξία με την αξία που είχατε καταβάλει για την αγορά και όχι στη νέα μειωμένη ενδεχομένως τιμή στην οποία πωλείται το προϊόν κατά την ημέρα της επιστροφής λόγω π.χ. περιόδου εκπτώσεων. Σε περίπωση που επιθυμείτε επιστροφή χρημάτων, ο πωλητής υποχρεούται να καταβάλει την αξία σε μετρητά και δεν μπορεί να σας χορηγήσει πιστωτικό σημείωμα. Εφόσον για το προϊόν παρέχεται εγγύηση, μπορείτε να ασκήσετε τα δικαιώματά σας από αυτήν. Μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία για μη τήρηση εγγύησης στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
 
Αυτό μάλλον ήθελες.
Έγινε επεξεργασία από idonthave
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, tommybertsen said:

Ενα φιλαρακι απο Αθηνα, ειχε θεμα με τη μητρικη, του βγαλανε πιστωτικο 184€ , σε μια μητρικη που ειχε αγορασει 200(και κατι ψιλα).  Επειδη κοστιζει184€ η ιδια η μητρικη τωρα, λενε (δεν ηταν αμεσα διαθεσιμη καινουρια, και του αντικατεστησαν τη μητρικη με κατι που εμοιαζε να επαιζε μαζι του ποδοσφαιρο καποιος. Κουτι με χτυπηματα, και εμφανως χρησιμοποιημενη μητρικη- refurbished αραγε; Μεσα σε 1.5 μερα ολο αυτο...).

Εγω αναρρωτιεμαι ομως, αν η μητρικη , εκανε 230€ σημερα, το πιστωτικο θα ηταν 230€ επειδη κοστιζει τοσο η μητρικη;

Ποια ειναι η λογικη του πιστωτικου , και τι ισχυει τελικα; Υποψιν , η μητρικη ειναι σε παραγωγη, την εχει ενα χρονο ακριβως και ειναι της Asus. Απλα εχω την απορια. 

Εν τελει δεχτηκε το πιστωτικο των 184€ , και θα βαλει κατι παραπανω για να παρει μια αλλη. Τα 16 αυτα €υρωπουλα, δεν ηταν θεμα.

Παρολα αυτα δε καταλαβαινω τη λογικη που εχει το πιστωτικο που εκδιδεται. Ειχα την εντυπωση οτι σημαινει πιστωση του ποσου αγορας του προιοντος, οχι ο,τι μας κατεβει ή σε οποια τιμη βρισκεται τωρα το προιον. Στα πλαισια εννοειται της εγγυησης.

Θα σου πω τι έκαναν τα public. Τα έφτισε ένα usb wifi adaptor που το είχα αγοράσει 22 ευρώ. Τώρα κάνει 27 ευρώ. Μου έκαν λοιπόν πιστωτικό και δεν έγινε αντικατάσταση :rolleyes:

Έγινε επεξεργασία από pasjohn
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 1 λεπτό, το μέλος pasjohn έγραψε:

Θα σου πω τι έκαναν τα public. Τα έφτισε ένα usb wifi adaptor που το είχα αγοράσει 22 ευρώ. Τώρα κάνει 27 ευρώ. Μου έκαν λοιπόν πιστωτικό και δεν έγινε αντικατάσταση :rolleyes:

Πιστωτικο 27€; Και πηρες κατι αλλο; 

Δεν εχω προβει ποτε σε τετοια ενεργεια (μια φορα ζητησα αντικατασταση για ενα πληκτρολογιο μονο απο e-shop και με εξυπηρετησαν αμεσα).

 

Παντως εχω μπερδευτει για να πω την αληθεια! Μου φαινεται πως οτι θελει κανει ο καθενας :p

Έγινε επεξεργασία από tommybertsen
Link to comment
Share on other sites

Το πιστωτικό το κάνουν για την διευκόληνση τούς και για σένα, κανονικά πρέπει να σου αντικαταστήσουν το προιόν με κάποιο σαν το δικό σου. Τώρα αν είχα πάρει πχ πριν 5 χρόνια φλασάκι των 11 ευρώ 16GB USB 2.0 και μου χαλούσε θα με δίναν κάποιο ανάλογο απο την λίστα τους που υπάρχει τώρα στην αγορά που η αξία του θα ήταν στο 5ευρω γιατί έχουν βγει τα USB 3.0 και έχουν μειωθεί οι τιμές απο τα φλασάκια γενικότερα. Δεν είναι τράπεζα τα μαγαζιά να κρατάνε τα λεφτά μας και να τα παίρνουμε όλα πίσω οταν χαλάει κάτι, δεν νοικιάζουμε τα προιόντα, τα αγοράζουμε. Τώρα σε περιπτώσεις σαν και απο την απο πάνω, δηλαδή να υπάρχει το προιόν ακόμα στην αγορά και εσύ να το έχεις πάρει με λιγότερα χρήματα απο οτι κάνει τώρα και να σε χαλάει και να μην στο αλλάζουνε αλλά να σε κόβουνε πιστωτικό επειδή τώρα ειναι 5 ευρώ ακριβότερο τότε ναι να κάνεις φασαρία, αυτό ειναι φουστιά και εκμετάλευση απο το κατάστημα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.