Jump to content



Αφαίρεση τσοκ σε δράπανο Black & Decker KR50RE


Recommended Posts

Θέλω να αλλάξω τσοκ στο προαναφερθέν δράπανο.

Το έλυσα και πήρα στο χέρι το τσοκ μαζί με τον άξονα και το γρανάζι (τα εξαρτήματα 11, 12 & 13 στο σχέδιο (φωτό 3)) (ολόκληρο το σχέδιο εδώ).

Όμως όση δύναμη και να έβαλα (αριστερόστροφα όπως δείχνει το κίτρινο βελάκι στη φωτό 2) δεν κατάφερα να το λύσω.

(χρησιμοποίησα και το άλεν που έσφιξα στο τσοκ)

Δεν το έβαλα σε μέγγενη καθώς δεν έχω, αν είχα πολύ πιθανό να το είχα καταφέρει.

Υπάρχει κάποιος τρόπος καλύτερος να το ξεβιδώσω;

 

(και αν γίνεται χωρίς να το ξανανοίξω; )

 

(δεν ξέρω τι στο καλό γίνεται και μου περιστρέφει τη φωτογραφία)

308576926_BlackDeckerKR50RE_C.thumb.jpg.35731d18ed7f3760e40323d1c111f271.jpg

 

 

Έγινε επεξεργασία από panoss1442169303
Link to comment
Share on other sites

Το δράπανο σου έχει και αλλαγή κατεύθυνσης περιστροφής συνεπώς έχει και μια βίδα στο κέντρο του τσοκ.

Αυτήν την έβγαλες ? (βήμα 1 και 2 )

Ashampoo_Snap_Τετάρτη, 17 Φεβρουαρίου 2021_14h17m40s_001_.jpg

Πρόσεξε !  

Η βίδα είναι αριστερόστροφη για να ξεβιδώσει πρέπει να την στρέψεις δεξιόστροφα (όπως πάνε οι δείκτες του ρολογιού)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Για κάποιο λόγο δεν έχει βίδα στο κέντρο του τσοκ ενώ θα έπρεπε.

Μάλλον θα την έβγαλε ο πατέρας μου παλιότερα.

 

Έγινε επεξεργασία από panoss1442169303
Link to comment
Share on other sites

Συμπάθα με αν σε ρωτήσω πράγματα που τα έχεις αυτονόητα, δεν ξέρω τι ξέρεις οπότε . . .  :) 

Λες ότι δεν έχει βίδα, γιατί στη θέση της δεν βλέπεις τίποτε άλλο από μια τρύπα με σπείρωμα στα τοιχώματά της, ή απλά δεν βλέπει κάποιο κεφάλι βίδας?

Σημαντικό αυτό γιατί απλά μπορεί το κεφάλι να έχει πιάσει μάκα ή να έχει φθαρεί.

Αν το τσοκ δούλευε χωρίς βίδα και χωρίς να ξεβιδώνει από μόνο του όταν γύριζε ανάποδα σημαίνει ότι έχει αναπτυχθεί πολύ ισχυρή τριβή μεταξύ των δύο σπειρωμάτων συναρμογής (τσοκ και άξονα)

Αυτό πιθανότατα οφείλεται σε σκουριά ή -απευκταίο αυτό- λόγω απώλειας της βίδες συγκράτησης μπήκε στη θέση της κόλλα (ελπίζω σπειρωμάτων).

Σαν πρώτο βήμα θα έλεγα να ρίξεις  WD40 στο τσοκ μέσα και πίσω στη συναρμογή άξονα - τσοκ. Ρίξε λίγο και σε λίγη ώρα ξανά.

Κάντο μερικές φορές και δώσε του χρόνο να εισχωρήσει και μετά ξαναδοκίμασε με το αλενόκλειδο.

Και δοκίμασε και με ένα μεγαλύτερο κλειδί allen για να πιάνει καλύτερα θα γλιστράει λιγότερο  και θα χρησιμοποιεί περισσότερη ενέργεια στην στρέψη.

 

Αν παρ΄όλα αυτά δεν δεις αποτέλεσμα κοίτα προσεκτικά τον άξονα αν έχει πατούρα για να μπει κλειδί.
Οπότε αν έχει τον πιάνεις στο κλειδί και με ένα γατζόκλειδο περιστρέφεις το εμπρός τμήμα του τσοκ.

Αν δεν έχεις γατζόκλειδο ( :) )  πιάσε με μια γκαζοτανάλια το εμπρός μέρος του τσόκ (αυτό που έχει τις τρύπες για να μπαίνει το κλειδί του τσοκ).

Καλό θα είναι μεταξύ γκαζοτανάλιας και τσόκ να παρεμβάλλεις κάποια λωρίδα δέρμα ή λάστιχο (κατά προτίμηση με οπλισμό (με ύφανση μέσα).

 

Αν τίποτε από όλα αυτά δεν λειτουργήσει η επόμενη λύση είναι να λύσεις τον άξονα και το τσοκ από το δράπανο και αφού το ζεστάνεις στο φούρνο γύρω στους 150 βαθμούς να το ετοιμάσεις για ξεβίδωμα (εργαλεία κλπ έτοιμα)

Του βουτάς την ουρά (άξονα ) μέσα σε κρύο νερό και προσπαθείς και πάλι να ξεβιδώσεις αξιοποιώντας την συστολή του άξονα που θα προκαλέσει η ψυχρολουσία του!

 

Αν όμως η ψυχρολουσία τελικά περίμενε εσένα τότε . . .  "μπλέξαμε".

Για κάνε μερικές δοκιμές και τα λέμε και πάλι ! 

Καλή επιτυχία εύχομαι !    :)

Έγινε επεξεργασία από Seafalco
  • Like 2
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 2 ώρες, το μέλος Seafalco έγραψε:

Λες ότι δεν έχει βίδα, γιατί στη θέση της δεν βλέπεις τίποτε άλλο από μια τρύπα με σπείρωμα στα τοιχώματά της, ή απλά δεν βλέπει κάποιο κεφάλι βίδας?

Σημαντικό αυτό γιατί απλά μπορεί το κεφάλι να έχει πιάσει μάκα ή να έχει φθαρεί.

Αν το τσοκ δούλευε χωρίς βίδα και χωρίς να ξεβιδώνει από μόνο του όταν γύριζε ανάποδα σημαίνει ότι έχει αναπτυχθεί πολύ ισχυρή τριβή μεταξύ των δύο σπειρωμάτων συναρμογής (τσοκ και άξονα)

Αυτό πιθανότατα οφείλεται σε σκουριά ή -απευκταίο αυτό- λόγω απώλειας της βίδες συγκράτησης μπήκε στη θέση της κόλλα (ελπίζω σπειρωμάτων).

Βλέπω μια τρύπα με σπείρωμα στα τοιχώματά της.

Δούλευε χωρίς βίδα. Και δεν ξεβιδώθηκε από μόνο του ούτε όσες φορές το γύρισα ανάποδα.

Άρα συμπεραίνω, από αυτά που μου λες, ότι έχει αναπτυχθεί πολύ ισχυρή τριβή μεταξύ των δύο σπειρωμάτων συναρμογής (τσοκ και άξονα).

 

Σκουριά δεν βλέπω πουθενά...κόλλα το βρίσκω δύσκολο να χρησιμοποίησε κάποια κόλλα ο πατέρας μου γιατί το αποκλείω να γνωρίζει για κόλλες σπειρωμάτων και τα σχετικά...

Κάτι πολύ μυστήριο έχει συμβεί...

 

Θα δοκιμάσω αυτά που μου γράφεις και επανέρχομαι...

Έγινε επεξεργασία από panoss1442169303
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Έκανα αυτοσχέδια 'μέγγενη' (2 σανίδες πιασμένες με 3 σφιγκτήρες κι όλα μαζί...σφίγγανε  το γρανάζι - άξονα) και κατάφερα να το ξεβιδώσω!

Εύκολα!

Μεγάλη υπόθεση η μέγγενη...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Άλλαξα το τσοκ με ένα αυτόματο:

chuck.jpg.19f69b8968c8d5cbf478de67a66cd018.jpg

 

Με το προηγούμενο τσοκ ότι τρυπάνι έβαζα γύρναγε έκκεντρα και υποπτεύομαι ότι ήταν θέμα τσοκ.

Οπότε έβαλα το αυτόματο να δοκιμάσω.

Τα αυτόματα δεν είναι καλά για κρουστικό δράπανο επειδή δεν είναι και πολύ γερά, έτσι δεν είναι;

Θα πρέπει να πάρω ένα 'κανονικό' μεταλλικό;

Έγινε επεξεργασία από panoss1442169303
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, panoss1442169303 said:

Τα αυτόματα δεν είναι καλά για κρουστικό δράπανο επειδή δεν είναι και πολύ γερά, έτσι δεν είναι;

 

Ωραία !  :)
Τα αυτόματα τσόκ πρέπει να είναι σχεδιασμένα για να δουλεύουν και σε κρούση.

Διαφορετικά ένα απλό αυτόματο έχει την τάση με τους κραδασμούς να χαλαρώνει το πιάσιμό του πάνω στο τρυπάνι.

Δες για :

 

Θεωρητικώς και εγκυκλοπαιδικώς μια από τις καλύτερες επιλογές είναι τα τσοκ της Rohm (Supra SK  και  Extra50-RV)

αλλά είπαμε, το κόστος τους είναι δυσανάλογο με αυτό του δραπάνου.
Ευτυχώς υπάρχουν και πιο οικονομικές επιλογές!

Διαφορετικά πάς σε ένα με κλειδί και δεν έχεις θέμα !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Λέω να πάω σε ένα με κλειδί για πιο οικονομικό.

Το δικό του έχει 9 ευρώ στο service της Black & Decker.

Αλλά όταν υπάρχει με 12,90 ολόκληρο δράπανο...σε βάζει σε σκέψεις...

Έγινε επεξεργασία από panoss1442169303
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Λέω να πάρω αυτό το Rohm...:ph34r:

Με μεταφορικά βγαίνει 17,81.

 

Η σκέψη μου είναι ότι αν και φτηνό το δράπανό μου, πιστεύω το τσοκ θα μείνει και για το επόμενο δράπανο.

 

Έγινε επεξεργασία από panoss1442169303
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μου ήρθε σήμερα το τσοκ, νταξ τι να λέμε, κορυφαίο.

Έκανα όμως ένα μικρό λάθος, αυτό που παρήγγειλα δεν έχει τρύπα για βίδωμα βίδας συγκράτησης, οπότε λογικά είναι μόνο για δεξιόστροφη χρήση.

Εντάξει, μικρό το κακό, έτσι κι αλλιώς πολύ σπάνια το χρησιμοποιούσα αριστερόστροφα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μολις χθες ξεβιδωσα και γω απο ενα bosch το τσοκ χωρις βιδα! Χρειααστηκε θερμανση του τσοκ και χτυπημα σε μεγγενηα αναποδα απο τους δεικτες για να ξεκολλησει. Ηθελα να βαλω αυτοματο, αλλα λογω ποιοτητος  στα 13mm, εβγαινε 40+€ Πολλα λεφτα για εργαλειο 25ετιας μεν, ποιοτικο δε που εν χρησιμοποιηται παρα μόνο σπάνια. Οπότε μενω με το απλό τσοκ και κανω τουμπεκι ? 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Μια χαρά είναι και το απλό, κάνεις και δικέφαλους - τρικέφαλους, μη γινόμαστε και μαλθακοί. :hehe:

Έγινε επεξεργασία από panoss1442169303
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, panoss1442169303 said:

Μια χαρά είναι και το απλό, κάνεις και δικέφαλους - τρικέφαλους, μη γινόμαστε και μαλθακοί.

Εδώ σε βρίσκω λάθος!  ;)
Το μη αυτόματο σφίγγει με κλειδάκι, χωρίς ιδιαίτερο ζόρι, αν είναι καλό το τσοκ ! 

Ενώ το αυτόματο θέλεις και λίγο "μπράτσο" !
Τώρα αν το τσοκ κοντεύει στη σύνταξη δεν σου υπόσχομαι τίποτε, μπορεί να θέλει -κλειδί , ξεκλειδί-  τη δύναμη του παππούλη σου γα να σφίξει !

Είχα ένα τέτοιο σε κάθετο δράπανο μεγάλο και ήθελε σφίξιμο και στις τρεις μεριές να σου ασπρίζουν τα δάχτυλα για να κρατήσει το τρυπάνι, μέχρι που το συνταξιοδοτήσαμε και πήραμε ένα αυτόματο τσοκ με ρουλεμάν όνομα και υπογραφή και δούλευε . . .  "μετάξι" !  !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Που και πού χρειάζεται και το αριστερόστροφο, οπότε πήρα τηλέφωνο στο μαγαζί που το αγόρασα και μου είπανε ότι δεν υπάρχει με τρύπα για βίδα συγκράτησης, μπορώ όμως να κάνω αυτό που κάνανε παλιά, να βάλω κόλλα σπειρωμάτων.

 

Έχω αυτή τη Loctite (ελπίζω να μην έχει χαλάσει αφού την έχω πολλά χρόνια):

Loctite_blue.jpg.37ec83807629b8ad1143eebbd68ac8a5.jpg

 

Πρέπει να κάνει αυτή ε;

Έγινε επεξεργασία από panoss1442169303
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.