Jump to content



Βοήθεια για την επιλογή CPU


yoda73

Recommended Posts

Καλησπέρα,

θα ήθελα τη γνώμη σας για την επιλογή CPU. Τα χαρακτηριστικά του υπολογιστή μου είναι τα εξής:

Motherboard: Asus Striker Extreme.

CPU: Intel Core2duo 4500 (2.2 GHz - fsb 800).

RAM: 2GB (2*1) Kingston KHX6400D2LLK2/2GN (DDR2 800).

GPU: 2 Asus 8800GT σε SLI.

PSU: Enermax Infinity 720W.

Hard Disks: WD 160Gb SATA2, Seagate 500GB SATA2.

Windows XP sp2.

Σκέφτομαι για κάποια CPU Από τις παρακάτω:

1. Intel Core 2 Duo 6850 (s775/3,00GHz)

http://www.plaisio.gr/product.aspx?catalog...;product=986925

2. Intel Core 2 Quad Q6600 (s775/2.4GHz)

http://www.plaisio.gr/product.aspx?catalog...;product=924962

Θα με ενδιέφεραι και αυτή:

Intel Core 2 Duo 8400 s775/3,00 Box

http://www.plaisio.gr/product.aspx?catalog...product=1042300

αλλά η motherboard προς το παρόν δεν υποστηρίζει τους επεξεργαστές των 45nm.

Τον υπολογιστή τον χρησιμοποιώ κυρίως για παιχνίδια. Μετά και από αυτή την αναβάθμιση η επόμενη θα γίνει μετά από αρκετό καιρό οπότε θέλω κάτι που να κρατήσει.

Με ενδιαφέρει από τους παραπάνω η μεγαλύτερη δυνατή απόδοση για τις παραπάνω κάρτες γραφικών.

Επίσης δεν σκοπεύω να υπερχρονίσω τον επεξεργαστή γιατί δεν γνωρίζω. Ίσως μελλοντικά να ασχοληθώ, οπότε αν κάποιος από τους παραπάνω υπερχρονίζεται σχετικά εύκολα, θα μετρήσει θετικά αλλά δεν είναι το βασικό κριτήριο αγοράς.

Link to comment
Share on other sites

+1 για 4πυρηνο γιατι οσο πανε οι εφαρμογες θα υποστηριζουν ολοενα και περισσοτερο... ειδικοτερα αμα ασχολεισε με encoding κτλπ θα σου κατσει κουτι... οχι οτι ενας διπυρηνος θα σε χαλασει απλα να κοιταμε και λιγο μελλοντικα τη φαση :T:

Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστώ για τη βοήθεια. Θα μπορούσατε να με βοηθήσετε ίσως λίγο παραπάνω αν μου διευκρινίζατε τα εξής:

1. Πως επηρεάζουν τις επιδόσεις οι τέσσερις πυρήνες αντί των δύο. Υπάρχουν παιχνίδια που να κάνουν χρήση και των τεσσάρων πυρήνων;

2. Ο Q6600 έχει fsb1066 ενώ ο 6850 στα 1333. Πως επηρεάζει την απόδοση του συστήματος η αύξηση του fsb; Πάει αναλογικά δηλ. αν και οι δύο επεξεργαστές έχουν την ίδια συχνότητα λειτουργίας και ο ένας έχει fsb 1000 και ο δεύτερος 1200, ο δεύτερος θα είναι 20% πιο γρήγορος;

3. Ο 6600 έχει συχνότητα 2.4Gh ενώ ο 6850 3GHz. Προφανώς ο δεύτερος είναι 25% πιο γρήγορος από τον πρώτο ή δεν ισχύει λόγω δύο παραπάνω πυρήνων;

4. Το FSB της μνήμης είναι 800ΜΗz, ενώ στους δύο παραπάνω επεξεργαστές είναι 1066 και 1333 αντίστοιχα. Θα υπάρξει πρόβλημα στη λειτουργία ή και στη σταθερότητα του συστήματος;

5. Από θέμα θερμοκρασιών τι γίνεται; Ποιος ζεσταίνεται περισσότερο; Για κάποιον από τους παραπάνω, θα χρειαστώ διαφορετική ψύκτρα από αυτή που έχει η συσκευασία;

Ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από yoda73 [Σήμερα, στις 10:54]

1. Πως επηρεάζουν τις επιδόσεις οι τέσσερις πυρήνες αντί των δύο. Υπάρχουν παιχνίδια που να κάνουν χρήση και των τεσσάρων πυρήνων;

Ελάχιστα, αλλά θα αρχίσουν να προστίθονται στην λίστα με εκθετικό ρυθμό.

2. Ο Q6600 έχει fsb1066 ενώ ο 6850 στα 1333. Πως επηρεάζει την απόδοση του συστήματος η αύξηση του fsb; Πάει αναλογικά δηλ. αν και οι δύο επεξεργαστές έχουν την ίδια συχνότητα λειτουργίας και ο ένας έχει fsb 1000 και ο δεύτερος 1200, ο δεύτερος θα είναι 20% πιο γρήγορος;

Σαφώς και όχι 20%, ίσως ελάχιστα (μπορεί και καθόλου).

3. Ο 6600 έχει συχνότητα 2.4Gh ενώ ο 6850 3GHz. Προφανώς ο δεύτερος είναι 25% πιο γρήγορος από τον πρώτο ή δεν ισχύει λόγω δύο παραπάνω πυρήνων;

Όταν χρησιμοποιείς μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί maximun 2 πηρύνες, τότε ο 6850 είναι ποιο γρήγορος. Αλλά τι γίνεται όταν ανοίξεις μια ακόμα εφαρμογή? (ο Q πέρνει το πάνω χέρι).

4. Το FSB της μνήμης είναι 800ΜΗz, ενώ στους δύο παραπάνω επεξεργαστές είναι 1066 και 1333 αντίστοιχα. Θα υπάρξει πρόβλημα στη λειτουργία ή και στη σταθερότητα του συστήματος;

Κανένα πρόβλημα.

5. Από θέμα θερμοκρασιών τι γίνεται; Ποιος ζεσταίνεται περισσότερο; Για κάποιον από τους παραπάνω, θα χρειαστώ διαφορετική ψύκτρα από αυτή που έχει η συσκευασία;

Αν δεν κάνεις overclock, όχι.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από tolis_01 [18-02-2008 12:36] Ελάχιστα, αλλά θα αρχίσουν να προστίθονται στην λίστα με εκθετικό ρυθμό.

Τι εκθετικό ρυθμό, με ρυθμό χελώνας, και βλέπουμε.

Ο παραλληλισμός είναι καταρχήν θέμα εφαρμογής και οι μόνες εφαρμογές που παραλληλίζονται εύκολα είναι οι εφαρμογές επεξεργασίας σήματος (εικόνα, video, ήχος). Γι'αυτό και είναι οι μόνες που έχουν παραλληλιστεί εδώ και καιρό. Ακολουθούν αγκομαχώντας εφαρμογές server τύπου SQL Server και τέτοια. Τα windowz προσπαθούν αλλά εκεί τα πράγματα είναι χαοτικά έτσι κι αλλιώς.

Τα μοντέλα και οι γλώσσες προγραμματισμού που χρησιμοποιούν όλοι είναι για μία CPU. Οποιαδήποτε στοιχεία παραλληλισμού προέρχονται από βελτιώσεις που κάνουν οι compilers και οι ίδιοι οι επεξεργαστές, τα οποία όμως είναι λίγα. Κανείς προγραμματιστής σε games δεν πρόκειται να μαζοχιστεί για να γράψει παράλληλο κώδικα με τα τρελά deadlines που έχουν πάνω από το κεφάλι τους. Μόνο σε επίδεπο engines γίνονται αυτά και λίγο-λίγο γιατί είναι δύσκολο.

Παιχνίδια για πολυ-πύρηνα CPUs θα δούμε στην επόμενη γενιά 3D engines που φτιαχνονται τώρα. Οπότε στο επόμενο PC σας θα έχουν νόημα αυτά. Τώρα το ώφελος είναι ελάχιστο, εκτός αν αχολείστε με video, κτλ....

Link to comment
Share on other sites

@Kostas007

Νομίζω είναι προφανές τι εννοεί.

Q (yoda73 ): "Υπάρχουν παιχνίδια που να κάνουν χρήση και των τεσσάρων πυρήνων;"

A (tolis_01): "Ελάχιστα, αλλά θα αρχίσουν να προστίθονται στην λίστα με εκθετικό ρυθμό."

Δικό μου Σχόλιο: "Τι εκθετικό ρυθμό, με ρυθμό χελώνας, και βλέπουμε. "

Link to comment
Share on other sites

Ok, και να μην είναι εκθετικός ο ρυθμός ( :p ) αλλά σίγουρα τα νέα παιχνίδια ευνούνται από την ύπαρξη του 4πύρηνου. ’λλωστε, ταυτόχρονα με το παιχνίδι μπορείς να κάνεις και κάποια άλλη διεργασία την στιγμή που ο διπύρηνος θα τα έφτυνε (αφού όλα πλέον τα παιχνίδια αξιοποιούν διπύρηνο).

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα, εμένα δεν με έχουν πείσει ότι χρειάζομαι 4-πύρηνο. Αυτή την καραμέλα ότι θα μπορείς να κάνεις 15 πράγματα ταυτόχρονα σας τη χαρίζω. Και μη μου πεις ότι όταν παίζεις, ταυτόχρονα κατεβάζεις απο web, κάνεις full virus scan, στέλνεις mail, κάνεις compile τον τελευταίο Linux kernel, ριπάρεις ένα DVD και κάνεις render στο 3DMax. Εκτός αν με τον τετραπύρηνο σου δίνουν και 2ο εγκέφαλο.

Το πρόβλημα στο PC σε αυτή τη φάση είναι το bus και οι δίσκοι. CPUs έχουμε βαρβάτες, κάρτες γραφικών γ@μάτ3ς αυτός έρμος ο δίσκος βογγάει και το bus που είναι μονίμως φρακαρισμένο.

Για τα περί πολλών πυρήνων που ...μάνε και δέρνουνε προτείνω να τοποθετηθεί κάποιος καλός προγραμματιστής ή κάποιος που το κατέχει το άθλημα τέλος πάντων.

Link to comment
Share on other sites

Δίκιο έχει ρε παιδιά ονοματήστε μου παιχνιδια συγκεκριμένα που χρησιμοποιουν 4 πυρηνους, και μην χρησιμοποιείται την καραμέλα του encoding, ξαφνικά όλοι γινανε encoders και χρειάζονται 4πύρηνο μην τρελαθουμε..:toomuchne Εξαλλου ποιος είπε ότι όταν παίζεις παιχνίδι απο πίσω το λειτουργικό διαλέγει 2 πυρήνες για δουλειά και του άλλους δυο τους αφιερώνει σε κάτι άλλο...:confused:

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από neuromancer

@Kostas007

Νομίζω είναι προφανές τι εννοεί.

Q (yoda73 ): "Υπάρχουν παιχνίδια που να κάνουν χρήση και των τεσσάρων πυρήνων;"

A (tolis_01): "Ελάχιστα, αλλά θα αρχίσουν να προστίθονται στην λίστα με εκθετικό ρυθμό."

Δικό μου Σχόλιο: "Τι εκθετικό ρυθμό, με ρυθμό χελώνας, και βλέπουμε. "

για κυριολεκτικα μιλαω...

εκθετικα σημαινει οτι σημερα ειναι 1 παιχνιδι

τον αλλο μηνα 2

κτλ κτλ

και σε ενα χρονο ειναι 500

το χελωνας δεν αναιρει το εκθετικο!

Link to comment
Share on other sites

Από πότε η χελώνα περπατάει εκθετικά......

Για να το τελειώσουμε:

Εσύ το βλέπεις πολύ κοντά (ας πούμε 10-15 μήνες) κι εγώ αρκετά μακριά (ας πούμε 4-5 χρόνια) και εφόσον οι προγραμματιστές στρώσουν κ_λο και προγραμματίσουν παράλληλα.

Επειδή όμως κανείς προγραμματιστής δεν προλαβαίνει (και δεν τον συμφέρει) να φτάσει σε τέτοιο επίπεδο, το οποιοδήποτε όφελος από του πολλούς πυρήνες θα είναι κυρίως:

α) σε επίπεδο τρεξίματος πολλών εφαρμογών (θα καθαρίζουν τα windows ΟΤΑΝ και αυτά "γίνουν" παράλληλα)

β) σε επίπεδο δρομολόγησης εντολών από τον ίδιο τον επεξεργαστή.

Αν πάλι δε σε έπεισα, να σου φέρω το παράδειγμα των γραφικών. Παρόλλο που είναι από τις πιό βολικές δουλειές για παραλληλισμό, κανείς (ΑΤΙ, nVidia) δεν ασχολείται σοβαρά (τι να το κάνω το +30% του SLI και του CrossFire) γιατί πόλύ απλά δουλειά τους είναι να πουλάνε πυρήνες, όχι να "στίβουν" πυρήνες.

Σκέψου τώρα τι utilisation κάνεις στον 4πύρηνο όταν στο εύκολο θέμα των γραφικών, οι SLI και οι Χ2 κάρτες πιάνουν στην καλύτερη περίπτωση 30%. Έχεις βελτίωση δε λέω, αλλά περιστασιακή, υπό συνθήκες και εν τέλει όχι ικανή να με κάνει να σκοτώσω ενός έτους PC ή CPU για να πάρω 4πύρηνη.

εντελώς με φιλική διάθεση

Link to comment
Share on other sites

Επιλέγω 6850 και όχι 8400 γιατί ακόμα η asus δεν έχει βγάλει κάποιο σταθερό bios για τη mobo μου. Έχω ψάξει αρκετά στα forum της asus και υπάρχουν προβλήματα συμβατότητας της σειράς 8χχχ με τα bios της σειράς 15.χχ (που υποστηρίζει τους penryn) και των συστοιχιών SLI. Δεν είμαι στη φάση πειραματισμών, λόγω χρόνου, δουλειάς και οικογενειακών υποχρεώσεων. Οπότε θα πάω στην δοκιμασμένη συνταγή αν και ξέρω ότι θα μου στοιχίσει περί τα 60 παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.