Jump to content



Ειναι τελικά το μαύρο, χρώμα;


Borg

Ειναι τελικα το μαύρο, χρώμα;  

108 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Για να μπορείς να ορίσεις την απουσία ενός πράγματος πρέπει να το κάνεις με κάτι ομοειδές, άρα το μη χρώμα είναι και αύτό χρώμα.;)
Μα όταν το ποσό ακτινοβολίας που ανακλάται είναι μηδενικό πάλι χρώμα ορίζει όπως χρώμα ορίζει και όταν

είναι μεγαλύτερο...

Δίνετε πολύ σημασία σε μια "λέξη", που είναι ο οιωνεί τρόπος αντίληψης.

Αν ξεφύγετε από την ανθρωποκεντρική θεωρία του "υπάρχει ό,τι βλέπω" και δείτε λίγο πιο πέρα,

θα δείτε ότι το χρώμα είναι απλά μια σύμβαση μιας φυσικής κατάστασης, και ο κόσμος ξαφνικά απλοποιείται, μακριά από χαζές φιλοσοφίες του στυλ "συγκρίνω ομοειδή πράγματα άρα το μαύρο είναι χρώμα". Συγκρίνεις πράγματα που δεν ακτινοβολούν στο ορατό, με πράγματα που ακτινοβολούν στο ορατό με διάφορες συχνότητες / μήκη κύματος. Η απουσία ακτινοβολίας σε μια δεδομένη συχνότητα δεν δημιουργεί νέα θεωρία ούτε νέες φιλοσοφικές αναζητήσεις, απλά σου δίνει τη δυνατότητα να ξεχωρίσεις το β-καροτένιο από το κατράμι.

Επίσης για να δείτε πόσο λάθος είναι ο ορισμός σας, απόλυτο "μαύρο" με την έννοια που το ορίζετε δεν υπάρχει, γιατί αφενός δεν υπάρχει 0 ορατή ακτινοβολία αλλά ακόμη και 0 ακτινοβολία να υπάρχει το μάτι έχει background noise λόγω άλλων φαινομένων και πιθανώς τυχαίων μεταπτώσεων. Το αν είναι μικρότερο από το θερμικό θόρυβο που έχει ένα CCD ((dynamic) dark correction είναι μια δυνατότητα που έχουν πολλά από δαύτα) δεν το γνωρίζω, αλλά πιστεύω ότι είναι και ότι η ροδοψίνη και η 13-cis-ρετινάλη είναι πιο ευαίσθητες. (στο σκοτάδι, το ανθρώπινο μάτι δεν βλέπει χρώματα, διότι χρησιμοποιεί άλλο μηχανισμό από το πιο έντονο φως, google it).

Οπότε πότε είδες μαύρο ρε Αστρολάβος και μας το συγκρίνεις με τα άλλα?

Πάρε τη μουφο-lg με το 100:1 contrast ratio και το μαύρο των 15000nits και τελείωνε :p

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Συμφωνώ τόσο με το Δαίδαλο, όσο και με τον Χημικό wannabe :p

[άχρηστη_πληροφορία_της_ημέρας]

(στο σκοτάδι, το ανθρώπινο μάτι δεν βλέπει χρώματα, διότι χρησιμοποιεί άλλο μηχανισμό από το πιο έντονο φως, google it)

Σε αυτό εδώ, να συμπληρώσω, ότι στη λειτουργία αυτή του ματιού οφειλεται και το γεγονός ότι ο (καθαρός) ουρανός την ημέρα φαίνεται μπλε, κι ουχί μωβ ;) (Τα μωβ που μπορεί να δούμε το βράδυ οφείλεται σε άλλους λόγους :p)[/άχρηστη_πληροφορία_της_ημέρας]

Link to comment
Share on other sites

Oπως το κυανο η ματζεντα και το κιτρινο ειναι χρωματα ετσι και ο συνδιασμος τους, το μαυρο δηλαδη, ειναι χρωμα...

Ετσι και με το ασπρο χρωμα που προερχεται απο τον συνδιασμο χρωματων κοκκινου , πρασινου και μπλε χρωματος.

Link to comment
Share on other sites

Oπως το κυανο η ματζεντα και το κιτρινο ειναι χρωματα ετσι και ο συνδιασμος τους, το μαυρο δηλαδη, ειναι χρωμα...

Ετσι και με το ασπρο χρωμα που προερχεται απο τον συνδιασμο χρωματων κοκκινου , πρασινου και μπλε χρωματος.

Αντιγράφω από το ίδιο άρθρο της wiki, με αφορμή τη... γνωστή φωτογραφία:

attachment.php?attachmentid=31484&stc=1&thumb=1&d=1214591551

"In additive color models such as RGB, white is the “additive” combination of all primary colored lights, while black is the absence of light. In the CMYK model, it is just the opposite: white is the natural color of the paper or other background, while black results from a full combination of colored inks."

Το μαύρο ΔΕΝ είναι συνδυασμός των C-M-Y. Ή μάλλον είναι, αλλά βασίζεται πάνω σε μία "περίεργη" σύμβαση. Το CMYK βασίζεται πάνω στο subtractive color formation system και τα χρώματα που δημιουργεί είναι τα αρνητικά των "πραγματικών".

("The colors formed in the color negative film are based on the subtractive color formation system. The subtractive system uses one color (cyan, magenta or yellow) to control each primary color.")

Αν το δούμε από την πλευρά του φωτογράφου, του χρήστη του Photoshop, του ζωγράφου, του developer εκτυπωτών κλπ. τότε προφανώς το μαύρο είναι και παραείναι χρώμα. Από την πλευρά όμως του κλάδου της Οπτικής είναι μάλλον το αντίθετο, είναι η απουσία οποιουδήποτε (ορατού) χρώματος.

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπαρχουν χρωματα

Επινοηση του ανθρωπου ειναι.

Λεμε ''αυτο ειναι κοκκινο''

Ποιος το 'πε?

Μαθαμε να ζουμε με εννοιες για την διευκολυνση του φυσικου μας βιου.

Εάν το μαύρο δεν είναι χρώμα, τότε ούτε το κόκκινο είναι χρώμα.

Ναι.

Ακριβως αυτο.

Link to comment
Share on other sites

θα συμφωνησω κ εγω οτι τα χρωματα ειναι επινοησεις ανθρωπινες για να εξηγησουν τι διαφορα στην εμφανιση της αποχρωσης καθετι που παρατηρουν. Οποτε με την εννοια της παρατηρησης , ο λογος για τον οποιον 'δημιουργηθηκαν' τα χρωματα, το μαυρο ειναι χρωμα οσο και τα υπολοιπα χρωματα. Αλλωστε τη νυχτα, τα περισσοτερα φαινονται μαυρα, αρα με την εννοια αυτη, ενας που ζει μονο νυχτα θα ελεγε πως δεν υπαρχει λευκο, αλλα μαυρο και αποχρωσεις του με λιγες σταγονες απο αλλα χρωματα εννιοτε (αναλογα με τον φωτισμο).

Ωστοσο, απο την καθαρα επιστημονικη πλευρα τα χρωματα διακρινονται αναλογα με την απορροφηση κ αντανακλαση της ακτινοβολιας. Οποτε το μαυρο ειναι η 'απουσια χρωματος' . Το οποιο ομως και παλι δεν ειναι 'μη υπαρξη χρωματος' . Ειναι μαυρο. Διοτι τοτε το 'διαφανες' με την εννοια του χρωματος θα ηταν 'μη υπαρξη χρωματος'.. τεσπα, οπως βολευει τον καθενα..

Link to comment
Share on other sites

θα συμφωνησω κ εγω οτι τα χρωματα ειναι επινοησεις ανθρωπινες για να εξηγησουν τι διαφορα στην εμφανιση της αποχρωσης καθετι που παρατηρουν.

Προφανώς :)

Οποτε με την εννοια της παρατηρησης , ο λογος για τον οποιον 'δημιουργηθηκαν' τα χρωματα, το μαυρο ειναι χρωμα οσο και τα υπολοιπα χρωματα.

Κοινωνιολογικό επιχείρημα που προφανώς ισχύει, δεν είπα εγώ (ούτε οι υπόλοιποι υποστηρικτές της κυματικής) ότι όταν βλέπω μαύρο αυτοκίνητο λέω "αυτοκίνητο που δεν εκπέμπει πολύ στο ορατό". Μαύρο λέω :D Σαν όρος και σαν αντίληψη είναι θεμιτός/ή και αναγκαίος/α :)

Αλλωστε τη νυχτα, τα περισσοτερα φαινονται μαυρα, αρα με την εννοια αυτη, ενας που ζει μονο νυχτα θα ελεγε πως δεν υπαρχει λευκο, αλλα μαυρο και αποχρωσεις του με λιγες σταγονες απο αλλα χρωματα εννιοτε (αναλογα με τον φωτισμο).

Το μαύρο με την απόλυτη έννοια του δεν έχει αποχρώσεις. Το γκρι έχει. (Grayscale και όχι blackscale). Υπάρχει όμως το black-level, που υποδηλοί την αδυναμία μας να έχουμε μαύρο.

Ακόμη και τη νύχτα, μαύρο δεν έχεις, φωτίζουν τα άστρα κλπ. Αλλά γενικά ναι, έχεις πολύ περισσότερο μαύρο από την ημέρα.

Ωστοσο, απο την καθαρα επιστημονικη πλευρα τα χρωματα διακρινονται αναλογα με την απορροφηση κ αντανακλαση της ακτινοβολιας. Οποτε το μαυρο ειναι η 'απουσια χρωματος' . Το οποιο ομως και παλι δεν ειναι 'μη υπαρξη χρωματος' . Ειναι μαυρο. Διοτι τοτε το 'διαφανες' με την εννοια του χρωματος θα ηταν 'μη υπαρξη χρωματος'.. τεσπα, οπως βολευει τον καθενα..

Ελλειπές και ο λόγος για τον οποίο απαντάω. Όταν έχουμε ένα αντικείμενο με τον αγγλικό χαρακτηρισμό opaque (δηλαδή αδιαφανές), τότε αυτό (το οποίο δεν αφήνει την ακτινοβολία έστω του ορατού να διέρχεται από αυτό) αν εκπέμπει κάποια ακτινοβολία στο ορατό έχει κάποιο χρώμα, αν όχι τότε είναι μαύρο. Αν ένα σώμα επιτρέπει την διέλευση της ακτινοβολίας μέσα από αυτό, είναι δηλαδή διαφανές, τότε αυτό είναι άλλο φαινόμενο, και το "χρώμα" που παρατηρείται είναι συνδυασμός του χρώματος του περιβάλλοντος (δηλαδή του αντικειμένου που βρίσκεται πίσω από το διαφανές αντικείμενο) και της οιασδήποτε "μεταβολής" που επιφέρει η όποια αλληλεπίδραση του διαφανούς αντικειμένου με την ορατή ακτινοβολία.

Εδώ λέει περισσότερα:

http://en.wikipedia.org/wiki/Transparency_%28optics%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Opacity_%28optics%29

Όσον αφορά τους εκτυπωτές, είναι άλλο το φαινόμενο, και βασίζεται στο ότι αν ρίξεις τέρμα τα "τρία βασικά χρώματα" θα βγει μαύρο. Αυτό δεν έχει σχέση με το φαινόμενο της ακτινοβολίας, δηλαδή ότι το χαρτί αφού έχει μελάνι ακτινοβολεί κάργα. Είναι ακριβώς το αντίστροφο, όσο πιο πολύ μελάνι ρίχνεις, κρύβεις το άσπρο του χαρτιού και φαίνεται το μαύρο. Για να ήταν ανάλογο της ακτινοβολίας το φαινόμενο, θα έπρεπε τα χαρτιά να ήταν μαύρα και ο εκτυπωτής να τύπωνε άσπρο. Επίσης το μαύρο με σύνθεση CMYK έχει μια πράσινη χροιά, που το κάνει ακόμη χειρότερο μαύρο :)

edit:

Και για να είμαστε 100% σωστοί, τα περισσότερα σώματα που βλέπουμε δεν είναι αυτόφωτα (δηλαδή δεν εκπέμπουν ακτινοβολία) αλλά ετερόφωτα (απορροφούν). Αυτό σημαίνει ότι όταν βλέπεις ένα μαύρο σώμα, απορροφά σε όλο το ορατό φάσμα, ενώ όταν βλέπεις ένα άσπρο σώμα δεν απορροφά στο ορατό. Απορροφώ και εκπέμπω είναι συμπληρωματικές έννοιες όταν μιλάμε για χρώματα. Γι' αυτό και στο δημοτικό σου λένε ότι αν ένα σώμα απορροφά στο κόκκινο το βλέπεις μπλε. Επίσης αυτός είναι και ο λόγος που το βράδυ τα αντικείμενα δεν διατηρούν το χρώμα τους, διότι δεν υπάρχει εξωτερική "φωτεινή" ακτινοβολία.

Δεν είναι εύκολο θέμα, αλλά αν προσεγγιστεί από τη λάθος πλευρά μπορεί να γίνει εντελώς ακατανόητο, γι' αυτό και εμμένω στην επιστημονική εξήγηση του θέματος :)

Link to comment
Share on other sites

Το μαυρο δεν ειναι χρωμα και θα συμφωνησω με τον Daidalos.

Βεβαια ο sotiris το πηγε λιγο παραπερα το θεμα, αλλα δε βαριεσαι, μαθαμε οτι και το ματι εχει background noise.:upside:

Link to comment
Share on other sites

Darkness is the absence of something. You can have low light, normal light, bright light, flashing light....But if you have no light constantly, you have nothing and it's called darkness, isn't it? In reality, darkness isn't. If it were, you would be able to make darkness darker, wouldn't you?

Απο την περίφημη συζήτηση του Albert Einstein με τον καθηγητή του.

Link to comment
Share on other sites

Κανεις λαθος... το μαυρο ειναι ολα τα χρωματα μαζι:tongue:

http://en.wikipedia.org/wiki/Primary_color

γιατι εχω την εντυπωση οτι το ασπρο ειναι ολα τα χρωματα μαζι,και το μαυρο ειναι η απωλεια χρωματος?

Link to comment
Share on other sites

λοολ ρε τι κανατε

μπορει και να τα ξερουμε ολα με λαθος εννοια (αμα ο ανθρωπος ειχε αλλη οραση)

λιγο σχετικα για τα παντα το τι εχουμε μαθει (με βαση της ορασης και οχι της αφης)

χρωματα ειναι κατι που υπαρχει αντανακλαση, το μαυρο και το διαφανο(πχ το νερο) δεν ειναι χρωματα, αυτο που λεω εγω ειναι το σωστο :p:upside:

Link to comment
Share on other sites

Διαβασα τα ποστ και ολοι εχετε δικιο γιατι βλεπετε το θεμα απο διαφορετικες οπτικες γωνιες.

Συμφωνα με την αντιληψη διαχωρισμων των χρωματων με βαση το ανθρωπινο ματι και την αντιληψη και επεξεργασια του εγκεφαλου μας το μαυρο υφισταται σα χρωμα σαφεστατα.

Τωρα αν επιστημονικα ορισουμε το χρωμα σαν το μηκος κυματος της ακτινοβολιας που εκπεμπεται απο ενα σωμα τοτε αν δεν εκπεμπεται η ακτινοβολια δεν υπαρχει χρωμα.

Τωρα για να ληξω το θεμα ας ορισουμε την ελλειψη ακτινοβολιας ενος σωματος ως την αντιληψη χρωματος "μαυρο" απο τον ανθρωπινο εγκεφαλο γιατι μπορει να υπαρχουν και εξωγηινοι και να μεταφραζει την ελλειψη ακτινοβολιας ο εγκεφαλος τους σε κατι αντιστοιχο με το δικος μας ασημι:wassat:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.