Jump to content



Διπλωμα Μηχανης για αρχαριο <125 ή >125


giorikas

Recommended Posts

Επειδη πλεον το αυτοκινητο δεν παλευεται για διαφορους λογους σκεφτομουν την αγορα μιας μηχανης(απο scooter μεχρι R6 :upside: λεμε τωρα). Το θεμα ειναι οτι περισσοτεροι με αποθαρρυνουν για το διπλωμα των απεριοριστων κυβικων επειδη σαν αρχαριος(= εντελως ασχετος) λενε οτι θα δυσκολευτω αρκετα στην εξεταση αυτης της κατηγοριας λογω της μεγαλης μηχανης.

Γνωριζω επισης οτι το "μικρο" διπλωμα πληρωνοντας μονο καποια παραβολα μετα απο 2 χρονια αναβαθμιζεται αλλα στο διαστημα των 2 αυτων ετων ισως σκεφτομουν την αγορα μιας 250cc μηχανης(κατι σε CBF ή ninja250).

Τελικα η ερωτηση μου ειναι η εξης:Ειναι για καποιον, χωρις προηγουμενη εμπειρια, εφικτη ο οδηγηση μεγαλης μηχανης.?

Link to comment
Share on other sites

...ιστορία...

Φίλος κάνει μαθήματα για μηχανή.

Έχουμε αράξει στην αριστερή μετά το ribas και χαζεύουμε περάσματα. Ένα παλικάρι με μια R1 κάνει 2-3 χαροπάλικα περάσματα και τελικά σταματάει στο πάρκινγκ της στροφής.

Ο φίλος πάει να ρωτήσει το παλικάρι αν ξεκίνησε από καμιά μικρή μηχανή πριν περάσει στη μεγάλη. Το παλικάρι (φορώντας κράνος) απαντάει:

όχι μωρέ... βουρ στον πατσά. Βέβαια έχω φάει κάμποσες σούπες, αλλά μαθαίνεις.

Βγάζει το κράνος και λείπαν κάμποσα δόντια...

Link to comment
Share on other sites

giorikas,για ποιο λογο θες τη μηχανη?απλα να αντικαταστησει το αυτοκινητο εντος πολης και να πας στη δουλεια σου καθε μερα?

πολλα ατομα αγοραζουν μηχανες επειδη απλα τους αρεσει εξωτερικα..κανεις δεν σκεφτεται(ουτε καν μπαινει στη διαδικασια να ρωτησει..) ποσο εχουν τα service?ασφαλειες?ποσο καιει?(μια ss 600cc καιει τραγικα πολυ..)ποσο στοιχιζει ενα ελαστικο και καθε ποτε θα το αλλαζω...ασε που κανεις δεν υπολογιζει στο ποσο που σκοπευει να δωσει για μηχανη,το επιμερους ποσο για εξοπλισμο(και ναι ειναι αρκετα λεφτα ενα κρανος,ενα μπουφαν,γαντια και μποτακια..)

αν δεν εχεις καμια απολυτως εμπειρια με μηχανη,προτιμησε κατι μεχρι 250cc..υπαρχουν πολυ τιμιες προτασεις οπως το cbf250,ybr250 αντε κ το ninja250 που αποτελει καλο σχολειο,αλλα δεν ξερω ποσο βολικο ειναι..

αν θες απλα να πας καθε πρωι στη δουλεια σου,παρε ενα ybr125 που ειναι εξευτελιστικα φτηνο(1800),καιει 2,8λτ/100,δεν σπαει δεν χαλαει ..και κανει κ το γυρο του κοσμου (google it..)

Link to comment
Share on other sites

Kι εγώ το έψαχνα για μηχανή, τελικά αποφάσισα να δώσω για το μεγάλο.Ο λόγος?

Χωρίς καμία προηγούμενη εμπειριά οδήγησα παπιά και μηχανές από φίλους.Προσωπικά το varadero 1000 που πήρα βόλτα μου φάνηκε πιο εύκολο από τα παπιά...Και πολύ πιο άνετο.

Όμως πρέπει να υπολογίσεις 1000-3000ε εξοπλισμό...Γιατί οι πτώσεις πονάνε...και χωρίς εξοπλισμό σκοτώνουν...Και δε λέω μόνο κράνος, αλλά και μπουφάν,γάντια,παντελόνι,μποτάκια.Και κράνος προς θεού μην πάρεις κανένα των 100ε...κοίτα για arai ή αν θέλεις κάτι πιο "τίμιο" κοίτα για nolan.

Tώρα σχετικά με το ninjaki, το πήρα test ride και είναι πολύ δυνατό.Αλλά αν θες συνεπιβάτη σκέψου το ξανά...το πίσω κάθισμα είναι σαν μια παλάμη...

Γι αυτό το λόγο κατέληξα στο v-strom, 650cc, άνετο για 2 άτομα,ταξιδιάρικο,από αξιοπιστία απ ότι ακούω είναι σκυλι, και έχει abs...

Και επίσης πρέπει να αλλάξεις όλη τη φιλοσοφία οταν οδηγάς μηχανή, τις προτεραιότητες ξέχνα τες σε επίπεδο υπερβολής.Να τους αφήνεις να περνάνε γιατί τις μηχανές δε τις υπολογίζουν και πολύ.Επίσης πρέπει να μη βιάζεσαι.

Το κυριότερο για να κάνεις πολλά χιλιόμετρα χωρίς πτώσεις είναι να οδηγάς αμυντικά σε επίπεδο αηδίας.Να σκέφτεσαι οτι όλοι μπορεί να σε χτυπήσουν, να προλαμβάνεις το ατύχημα πριν γίνει.Γιατί στη μηχανή είσαι 100 φορές πιο ευάλωτος,και είναι 100 φορές πιο έυκολο να χτυπήσεις σοβαρά

Είχα μια σοβαρή πτώση με ένα varadero, πετάχτηκε ένα παιδάκι και έτρεχα πολύ, έπεσα με πάνω από 100 και σύρθηκα για πολλά μέτρα αλλά δεν έπαθα τίποτα.Ούτε μελανιά, μπουφάν,παντελόνι,γάντια,κράνος έγιναν χάλια.Αλλά εγώ τίποτα.Και από τότε άλλαξα φιλοσοφία στην οδήγηση μηχανής.Ούτε γκάζια, ούτε τρελές σφήνες, ούτε τίποτα.Απλά ένα μέσο για να κινούμαι.

Έγινε επεξεργασία από mihalis2001gr
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

giorikas,για ποιο λογο θες τη μηχανη?απλα να αντικαταστησει το αυτοκινητο εντος πολης και να πας στη δουλεια σου καθε μερα?

Αυτο ακριβως.Να μειωσω δηλαδη τα εξοδα (και τα νευρα) των καθημερινων μετακινησεων.Αν μαλιστα το συνδυαζα με κατι ομορφο και λιγο πιο γρηγορο και sport(ninja250) θα ηταν ακομα καλυτερα.

πολλα ατομα αγοραζουν μηχανες επειδη απλα τους αρεσει εξωτερικα..κανεις δεν σκεφτεται(ουτε καν μπαινει στη διαδικασια να ρωτησει..) ποσο εχουν τα service?ασφαλειες?ποσο καιει?(μια ss 600cc καιει τραγικα πολυ..)ποσο στοιχιζει ενα ελαστικο και καθε ποτε θα το αλλαζω...ασε που κανεις δεν υπολογιζει στο ποσο που σκοπευει να δωσει για μηχανη,το επιμερους ποσο για εξοπλισμο(και ναι ειναι αρκετα λεφτα ενα κρανος,ενα μπουφαν,γαντια και μποτακια..)

εχω γνωστο μηχανικο και με εχει ενημερωσει.Σε καμια περιπτωση δεν θα αγορασα μια μεγαλη μηχανη αυτην την στιγμη και αν αργοτερα λογω κ@υλ@ς επαιρνα μια ss δεν θα αντικαθιστουσε την μικρη για τις καθημερινες μετακινησεις.

αν δεν εχεις καμια απολυτως εμπειρια με

ηχανη,προτιμησε κατι μεχρι 250cc..υπαρχουν πολυ τιμιες προτασεις οπως το cbf250,ybr250 αντε κ το ninja250 που αποτελει καλο σχολειο,αλλα δεν ξερω ποσο βολικο ειναι..

αν θες απλα να πας καθε πρωι στη δουλεια σου,παρε ενα ybr125 που ειναι εξευτελιστικα φτηνο(1800),καιει 2,8λτ/100,δεν σπαει δεν χαλαει ..και κανει κ το γυρο του κοσμου (google it..)

αυτο ακριβως ειναι το διλλημα:Αν παω στα 250cc χρειαζομαι την κανονικη αδεια,αν μεινω στα 125 περνω ευκολοτερα την μικρη

Link to comment
Share on other sites

Και επίσης πρέπει να αλλάξεις όλη τη φιλοσοφία οταν οδηγάς μηχανή, τις προτεραιότητες ξέχνα τες σε επίπεδο υπερβολής.Να τους αφήνεις να περνάνε γιατί τις μηχανές δε τις υπολογίζουν και πολύ.Επίσης πρέπει να μη βιάζεσαι.

Το κυριότερο για να κάνεις πολλά χιλιόμετρα χωρίς πτώσεις είναι να οδηγάς αμυντικά σε επίπεδο αηδίας.Να σκέφτεσαι οτι όλοι μπορεί να σε χτυπήσουν, να προλαμβάνεις το ατύχημα πριν γίνει.Γιατί στη μηχανή είσαι 100 φορές πιο ευάλωτος,και είναι 100 φορές πιο έυκολο να χτυπήσεις σοβαρά

Είχα μια σοβαρή πτώση με ένα varadero, πετάχτηκε ένα παιδάκι και έτρεχα πολύ, έπεσα με πάνω από 100 και σύρθηκα για πολλά μέτρα αλλά δεν έπαθα τίποτα.Ούτε μελανιά, μπουφάν,παντελόνι,γάντια,κράνος έγιναν χάλια.Αλλά εγώ τίποτα.Και από τότε άλλαξα φιλοσοφία στην οδήγηση μηχανής.Ούτε γκάζια, ούτε τρελές σφήνε

ς, ούτε τίποτα.Απλά ένα μέσο για να κινούμαι.

ο father ,γνωστος γκαζοφονιας στα νιατα του, μου ειπε 2 βασικους κανονες για τις μηχανες:

1) Μια μηχανη δεν εχει ΠΟΤΕ προτεραιοτητα

2) Μια μηχανη δεν τρεχει με >50km/h στην πολη για ΚΑΝΕΝΑ ΛΟΓΟ.

Με τη ninja 250 σε καλύπτει η μικρή άδεια ;)

πως γινεται αυτο?Αφου η μικρη υποτιθεται πως ειναι για moto μεχρι 125cc:confused:

Έγινε επεξεργασία από giorikas
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tα διπλώματα δεν έχουν σχέση με τα κυβικά, αλλά με την αναλογία ισχύος βάρους.

Kw/Kgr.Η ninja 250 είναι μεσα στο όριο 0,157 kw/kgr, με όριο τα 0,16kw/kgr

;)

α μαλιστα,αυτο δεν το γνωριζα.Αυτο το αδεια "125" ειναι τελειως παραπλανητικο

Τοτε αλλαζει.εφοσον με καλυπτει και η μικρη για αυτη την κατηγορια μηχανων δεν υπαρχει λογος να ταλαιπωρηθω με την εξεταση σε μια μεγαλη moto;)

(σε μια σχολη οδ. μου ειπαν οτι γινεται με μια fazer 600cc)

ευχαριστω:T:

Link to comment
Share on other sites

γιωρικα κατα την γνωμη μου δεν ειναι τρομακτικα δυσκολο να μαθεις να ελεγχεις μεγαλη μηχανη...Δεν πιστευω δηλ να σου παρει πανω απο 3-4 μαθηματα ...ισα ισα να χωνεψεις οτι δεν πεφτει (Αριστερα η δεξια-ενα πραγμα σαν το κολυμπι οπου πρεπει να χωνεψεις οτι θα επιπλευσεις),και το οτι το μονο μερος που δεν θα ελεγχεις πριν ελιχθεις θα ειναι ο ουρανος...

Link to comment
Share on other sites

φανταζομαι πως οντως πολυ δυσκολο δεν ειναι αλλα αν σκεφτεις οτι ειμαι τελειως ασχετος(το μονο διτροχο που εχω οδηγησει αρκετα ειναι το ...ποδηλατο) + οτι δεν ευνοει ιδιαιτερα ο σωματοτυπος μου(1,65μ 52kg) η οδηγηση της fazer μετα απο 10 ωρες μαθηματων μου φαινεται λιγο...προκληση:nuke:

cbr 125 πως σας φαινεται?

Link to comment
Share on other sites

Βασικα ξερω πολλα ατομα που εδωσαν για το μικρο και το μετανιωσαν..

Εγω θα δοκιμαζα για το μεγαλο..

οσο για τον σωματοτυπο σου...Εχω εναν φιλο,τρελό,17 χρονων,1,60 γυρω στα 50 κιλα και οδηγαει μια XTX 600 λες και καβαλαει ποδηλατο..

Ωραια,εξυπηρετικα αλλα ως εκει..

Δεν παιζουμε με πλαστικα,παιζουμε με την ζωη μας γιαυτο θελουν ιδιαιτερη προσοχη τα διτροχα..

Link to comment
Share on other sites

Αν εχεις τα χρηματα δωσε κατευθειαν για μεγαλη μοτο.

Εγω αυτο εκανα. Ειχα 50αρι μηχανακι, και εκανα μαθηματα με ενα CBF 600... :happy2:

Απο μηχανες ειχα μηδεν εμπειρια. Μου φανηκε ΓΕΛΟΙΟ !

Τολμησε το. Στην τελικη αν δεις οτι δεν τα καταφερνεις δωσε μονο για 125.

Link to comment
Share on other sites

Αν έχεις σκοπό να πάρεις μεγάλη μηχανή τότε πας υποχρεωτικά στο απεριόριστο αν όχι τότε μην παιδεύεσαι με τις μεγάλες και βαριές μηχανές, αν και αυτό δεν είναι απόλυτο.Είχα παπάκι και πήρα gsx-r 600.Απο την πρώτη μέρα μου φαινόταν πιο εύκολη στην οδήγησή αποτι το παπί.Το μόνο που με δυσκόλευε στην αρχή ήταν να την κάνω πίσω, λόγο του βάρους και δεν έφτανα καλά κάτω.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο ακριβως.Να μειωσω δηλαδη τα εξοδα (και τα νευρα) των καθημερινων μετακινησεων.Αν μαλιστα το συνδυαζα με κατι ομορφο και λιγο πιο γρηγορο και sport(ninja250) θα ηταν ακομα καλυτερα

ninja,cbr125 και τα ρεστα, δεν ειναι για καθημερινες μετακινησεις...απλα κανουν και γι αυτο..

ειδικα αν χρειαζεται να κουβαλας και τη γυναικα,για ψωνια-καφεδες-νυχτερινες εξοδους κτλ,αστο καλυτερα...

για απλες καθημερινες μετακινησεις,με γνωμονα το κοστος,την ανεση,την καταναλωση κ την ευελιξια εντος πολης,συνυπολογιζωντας και οτι δεν ειχες ποτε εστω παπακι,προτεινω ενδεικτικα μερικα,περα απο οσα ακουστηκαν,με τα οποια θα μπορεις να κανεις και μια κοντινη εξορμηση-βολτιτσα...

honda SH 150i

http://www.honda-motorcycles.gr/inner2.cfm?menu_id=2&moto_id=5&model_id=144

suzuki sixteen 150

http://www.citymoto.gr/article.citymoto.gr?aid=1082

SYM HD 200i EVO ( μη δω αρνητικα σχολια για εναν απο τους μεγαλυτερους κατασκευαστες στο κοσμο,θα αρπαχτουμε:whip: )

http://www.gorgolis.gr/HD_evo.htm

τωρα αν θες μηχανη που θα την δεις σαν σχολειο,για να παρεις κατι μεγαλυτερο καποια στιγμη,βαλε ενα Χ στα παραπανω και ξεκινα απο cbf250,ybr250,ninja250 ή κανα enduraki να μαθεις να στριβεις,να οριζεις το σωμα σου κτλ...

βεβαια μπορεις να πας να βγαλεις ενα κανονικο διπλωμα να παρεις το kawasaki er-6n και να τελειωνουμε με αυτη τη συζητηση..φτηνο σχετικα,μικρη καταναλωση,ευελικτο στην πολη κ οτι πρεπει για ενα νεο οδηγο..σκεψου ομως οτι τα ρημαδια αυτα κανουν 0-100 σε κατω απο 5 sec για πλακα,και την στιγμη που θα τα παρεις,θα περασει λιγος καιρος μαζι του,θα πεις σιγα το πραγμα τελικα δεν ηταν τιποτα και θα νομιζεις οτι το εμαθες,τοτε θα πεσεις 1000% κ θα παρακαλας να μην χτυπησες αρκετα..:T:

Link to comment
Share on other sites

Αν έχεις σκοπό να πάρεις μεγάλη μηχανή τότε πας υποχρεωτικά στο απεριόριστο αν όχι τότε μην παιδεύεσαι με τις μεγάλες και βαριές μηχανές, αν και αυτό δεν είναι απόλυτο.Είχα παπάκι και πήρα gsx-r 600.Απο την πρώτη μέρα μου φαινόταν πιο εύκολη στην οδήγησή αποτι το παπί.Το μόνο που με δυσκόλευε στην αρχή ήταν να την κάνω πίσω, λόγο του βάρους και δεν έφτανα καλά κάτω.

δυστυχως τετοια ποστ ,οταν απευθυνονται σε ατομα χωρις καθολου εμπειρια θα επρεπε να λειπουν..το οτι το εκανες εσυ και εγω ή ο Τακης και ο Νικος,δεν σημαινει οτι ειναι και σωστο..καθενας ειναι υπυθυνος βεβαια για τον εαυτο του,οποτε περι ορεξεως..

Link to comment
Share on other sites

δυστυχως τετοια ποστ ,οταν απευθυνονται σε ατομα χωρις καθολου εμπειρια θα επρεπε να λειπουν..το οτι το εκανες εσυ και εγω ή ο Τακης και ο Νικος,δεν σημαινει οτι ειναι και σωστο..καθενας ειναι υπυθυνος βεβαια για τον εαυτο του,οποτε περι ορεξεως..

Εν μερη συμφωνω, αλλα να λαβουμε υπ οψιν το εξης.

Μια μηχανη (ηλιθιος ορος αλλα τι να κανουμε) , ειναι εκ των πραγματων πιο ασφαλης και

πιο ευκολη απο ολα τα παπακια κα τα σκουτερακια.

Ο λογος απλος. Γεωμετρια, κατανομη βαρους, φρενα, ελαστικα, δυναμη κινητηρα.

Το τελευταιο ειναι αυτο που σε νορμαλ καταστασεις θα σε σωσει... αλλα ειναι δικοπο μαχαιρι.

Αν νομιζεις οτι το ελεγχεις... την εκατσες!

70 100, 150 , 200 αλογα σε ενα κατασκευασμα 200 κιλων, δεν αστειευονται.

Και σε συνδιασμο με τους ΑΘΛΙΟΥΣ ελληνικους δρομους, ειναι... θανατος.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.