Jump to content



Νόμοι περί εγγυήσεων


Recommended Posts

Ψάχνοντας στο efpolis για το τι πραγματικά συμβαίνει με τις εγγυήσεις των καταναλωτικών αγαθών στην Ελλάδα, διαπίστωσα ότι έχω περιπλέξει τους μηρούς μου. Με τα πολλά έφτασα εδώ,όπου αναφέρεται ο 2251/1994, ο 3043/2002 και η εγκύκλιος Ζ1-71/2003. Πολλά πολλά με τη νομική και τα νομικά δεν έχω, αλλά προσπάθησα να βάλω λίγη απλή λογική, οπότε έφτασα σε αδιέξοδο:

α. Ν. 2251/1994, Άρθρο 5, παρ. 2:

Κατά την πώληση, ο προμηθευτής οφείλει να ενημερώνει τον καταναλωτή για την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος είναι ο εύλογα αναμενόμενος χρόνος κατά τον οποίο το προϊόν θα μπορεί να χρησιμοποιείται σύμφωνα με τον προορισμό του, έστω και έπειτα από επισκευή ή αντικατάσταση ανταλλακτικών, ωσότου η φθορά από την τακτική χρήση καταστήσει το προϊόν άχρηστο ή την περαιτέρω χρήση του οικονομικά ασύμφορη.

παρ. 3:

Η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Ειδικά για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με το χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους.

β. Από την άλλη, στο 3043/2002, στο Άρθρο 554 αναφερει

τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα, και δύο ετών για τα κινητά

Όσον αφορά στο α., δεν αναφέρεται πουθενά η η πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Άρα εδώ πως ορίζεται η εγγύηση;

Όσον αφορά στο β, αυτό δεν εννοεί μετά από 2 χρόνια (για ένα μικρού μεγέθους καταναλωτικό αγαθό -κινητό, φωτογραφική, λάπτοπ, κλπ-) χάνω τα δικαιώματα που απορρέουν από τα άρθρα 540 & 541? Άρα μέχρι τα δύο χρόνια, ότι αναφέρουν τα 540 & 541 το δικαιούμαι, σωστά;

Το βάζω εδώ μιας και έχουμε το συνάδελφο του Κούγια, τον Τσακωνάκο :p Αν γνωρίζει και κάποιος άλλος, ευπρόσδεκτος να σχολιάσει.

Link to comment
Share on other sites

Όσον αφορά στο α., δεν αναφέρεται πουθενά η η πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Άρα εδώ πως ορίζεται η εγγύηση;

ειναι τεχνικη του νομοθετη ...βαζει μια "αοριστη εννοια"("ευλογα αναμενομενη") ωστε να καλυψει ολες τις περιπτωσεις απο εκει και περα συναγεται in a case by case basis.Γιατι πχ θα ηταν βλακωδες απο την πλευρα του νομοθετη να πει :Τοση διαρκεια εγγυησης και να εχει η ξυριστικη μηχανη πχ την ιδια εγγυηση με μια καρτα γραφικων.

2ον.Ο 3043 αντικατεστησε σε καποια κομματια τον 2251 ανανεωνοντας καποιες διαταξης του ΑΚ.Αρα βασει του αξιωματος "νεοτερος νομος τροποποιει τον παλαιοτερο" δουλευουμε με τον 3043.

Όσον αφορά στο β, αυτό δεν εννοεί μετά από 2 χρόνια (για ένα μικρού μεγέθους καταναλωτικό αγαθό -κινητό, φωτογραφική, λάπτοπ, κλπ-) χάνω τα δικαιώματα που απορρέουν από τα άρθρα 540 & 541? Άρα μέχρι τα δύο χρόνια, ότι αναφέρουν τα 540 & 541 το δικαιούμαι, σωστά;

Ειναι εντελως διαφορετικο πραγμα η εγγυηση και εντελως διαφορετικο πραγμα το δικαιωμα του καταναλωτη να υπαναχωρησει απο την συμβαση για εξαρχης υπαρχον ελαττωμα η ελλειψη συμφωνημενης ιδιοτητας.

Εγγυηση:Θα λειτουργει επι δυο χρονια.Αν προκυψει κατι στο επισκευαζω η στο αλλαζω.

Πραγματικο ελαττωμα:Πχ αγοραζω ενα λαπτοπ και εχει εξ αρχης 847 καμενα πιξελς.Ε αυτο το δικαιωμα,δηλαδη να παω να πω στον πωλητη "παρτο πισω,η οθονη ειναι απο την αρχη πιο καμμενη και απο WoWα" το εχω επι 5 χρονια.Εδω δεν ενεργοποιω την εγγυηση καν, η οποια ειναι εντελως διαφορετικο δικαιωμα μου.

Ελλειψη συμφωνημενης ιδιοτητας:Το λαπτοπ λειτουργει κανονικοτατα αλλα εχει 2 gb ram αντι για 4gb.Εχω περιθωριο 5 χρονια να προβαλω αυτο το δικαιωμα μου.Και παλι δεν προκειται περι εγγυησης εδω,δηλαδη τοχω αυτο το δικαιωμα ακομη κι αν το λαπτοπ λειτουργει κανονικοτατα.

Έγινε επεξεργασία από Tsakonas
Link to comment
Share on other sites

Χμμμ. Άρα τα δύο χρόνια εγγύησης, που διάβαζα σε κάποια sites δεν ισχύουν?

το να μην ανοίγει η μηχανή δεν είναι έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας; :p Μπορώ να πάω έτσι; :hehe:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Κάτι που δεν γνωρίζουν πολλοί είναι η εγγύηση του ac adapter και της μπαταριάς.

Στην Ελλάδα σχεδόν όλοι σου δίνουν 6 μήνες εγγύηση

Άσχετα αν σου λένε ότι έχει 2 χρόνια εγγύηση ο φορητός

:wall:

???

Link to comment
Share on other sites

Αχ αυτοι οι νόμοι!!!

Και εγω εχω διαβασει οτι στην Ευρώπη πρεπει τα προϊοντα να έχουν δυο (-2-) εγγύηση.

Αλλα.... νομίζω - ελπίζω να μην κανω λάθος - τα δυο χρονια εγγυηση ειναι - πως να το πω - ευρωπαική εγκυκλιος και οχι νομος, με αποτέλεσμα να μην ειναι υποχρεωτικο να σου προσφέρουν τα δυο χρονια!!

Ας βοηθησει καποιος νομικός γιατι δεν ειμαι και ο πιο ειδικος σε νομικά θέματα.

Παντως μια εταιρια που σεβεται τον εαυτο της και το καταναλωτη, νομίζω οτι δινει δυο χρονια εγγυηση ειτε με την εγκυκλιο ειτε με το νόμο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Αλλα.... νομίζω - ελπίζω να μην κανω λάθος - τα δυο χρονια εγγυηση ειναι - πως να το πω - ευρωπαική εγκυκλιος και οχι νομος, με αποτέλεσμα να μην ειναι υποχρεωτικο να σου προσφέρουν τα δυο χρονια!!

Ας βοηθησει καποιος νομικός γιατι δεν ειμαι και ο πιο ειδικος σε νομικά θέματα

ναι ,ευρωπαικη οδηγια ειναι,αλλα βασει ετουτης εχει εκδοθει ο νομος 2251/1994 και 3043/2002 οι οποιοι την μεταφερουν στο εσωτερικο δικαιο και ειναι 200% υποχρεωτικη η εφαρμογη τους.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Να ρωτησω και εγω κατι. Αν θυμαμαι καλα, καπου ελεγε οτι πρεπει να σου παρεχουν ανταλλακτικα μεχρι 5 ετη απο την αγορα του προιοντος, ασχετως αν ειναι μεσα στην εγγυηση ή οχι.

Υπαρχει καπου αυτο σε καποιο ΦΕΚ? Γιατι εχω ενα λαπτοπ Acer, το πηγα στην αντιπροσωπεια και δεν το εφτιαχναν γιατι δεν ειχαν ανταλλακτικα!

Link to comment
Share on other sites

Το οτι το καταστημα της puma εκανε εκποιηση δε παιζει καποιο ρολο.

Εγγυηση το ρολοι δεν εχει?

Αν εχεις την εγγυηση τελος.

Το πας σε ενα οποιοδηποτε αντιπροσωπο της puma και ζητας να στο φτιαξουν ή να στο αντικαταστησουν αν δε φτιαχνετε.

Wait να παρεις και τη γνωμη των ειδικων (tsakonas etc) για να σιγουρευτεις.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που υποπτεύομαι είναι ότι όχι μόνο έδωσαν εν γνώσει τους ελλατωματικό (χωρίς να το έχουν πει) αλλά και ότι είναι παλιό μοντέλο και δεν θα έχουν άλλο για αντικατάσταση.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με τη Γενικη Γραμματεια Καταναλωτή: http://www.efpolis.gr/el/faq-sixnes-erotiseis/826-faq-poliseis-service.html

Βάσει του άρθρου 5 (6) του Ν. 2251/94 «Προστασία των καταναλωτών» ο προμηθευτής καινούργιων διαρκών καταναλωτικών αγαθών οφείλει να εξασφαλίζει στους καταναλωτές τη συνεχή παροχή τεχνικών υπηρεσιών για τη συντήρηση και επισκευή τους για χρονικό διάστημα ίσο με την πιθανή διάρκεια της ζωής τους. Επίσης, οφείλει να εξασφαλίζει στους καταναλωτές την ευχέρεια προμήθειας των ανταλλακτικών και άλλων τυχόν προϊόντων, που απαιτούνται για τη χρήση τους σύμφωνα με τον προορισμό τους, για όλη την πιθανή διάρκεια της ζωής τους.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Τώρα τι είναι πιθανή διάρκεια ζωής και πόση είναι αυτή κανένας δεν το ορίζει. Δηλαδή πάρε το αυγό και κάνε του χαλάουα.:D

Έγινε επεξεργασία από astrolabos
Όχι bold παρακαλώ
Link to comment
Share on other sites

Να ρωτησω κατι σχετικο που ετυχε σε μενα : Αν αγορασεις κατι ,που κανονικα θα επρεπε να δουλευει (δεν λεω δηλαδη πχ να αγορασεις amd cpu για intel mobo :hehe:), αλλα να εχει καποια ασυμβατοτητα με το συστημα σου και να παρουσιαζει καποιο μικρο η μεγαλο προβλημα .

Τι γινεται σε τετοια περιπτωση? μπορεις να ζητησεις αλλαγη για τον λογο που ειπαμεκαι να παρεις κατι αλλο ή την ηπιες την πορτοκαλαδα?

Link to comment
Share on other sites

Μήπως μπορείς να γίνεις λίγο συγκεκριμένος;

Η ερώτηση σου θυμίζει αυτούς που πάνε στον γιατρό και ρωτάνε "δήθεν" για ένα φίλο που έχει πρόβλημα.

Πες τι αγόρασες, δεν είμαστε δα και σε κανένα φόρουμ με ανωμαλίες και παρανομίες.

Έγινε επεξεργασία από astrolabos
Όχι bold παρακαλώ
Link to comment
Share on other sites

δεν εχει σημασια τι αγορασα .Απλα κανω γενικα αυτη την ερωτηση ,και επισης οχι αν ειναι υποχρεωμενο το καταστημα να κανει αλλαγη ,αλλα αν πρεπει να κανει αυτη την αλλαγη για την εξυπηρετηση του πελατη

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.