Jump to content



Official Cars, Motors, βελτίωση, τρακαρίσματα και οδήγηση Thread (MotorLab)


LevelOne

Recommended Posts

BMW X3

235/50 R18 (97V) εμπρός

255/45 R18 (99V) πίσω

Αλλά κοιτάμε αποκλειστικά για χρήση δρόμου. Το αμάξι δε βγαίνει εκτός.

Από το εργοστάσιο φοράει Michelin Latitude Diamaris.

Αξιοπρεπές λάστιχο, αλλά θα μας άρεσε κάτι με πιο aggressive πέλμα (αφού είναι και για χρήση μόνο σε δρόμο), στο στυλ του SportContact3 ας πούμε.

Μας βλέπω να βάζουμε πάλι το ίδιο.... :(

Link to comment
Share on other sites

Αυτό δε δικαιολογείται από τα χαρακτηριστικά καύσης του υγραερίου έναντι της βενζίνης. Εκεί που υπάρχει αυτό το θέμα είναι στη μετατροπή από πετρέλαιο σε υγραέριο. (τα καυσαέρια στους ντιζελ έχουν πολύ χαμηλότερη θερμοκρασία από αυτά των βενζινοκινητήρων)

Πέρα απ αυτά, φυσικά και ένα λάθος ρυθμισμένο μοτέρ για LPG μπορεί να προκαλέσει αυξημένες θερμοκρασίες εξαγωγής... όπως ακριβώς μπορεί να συμβεί και με ένα λάθος ρυθμισμένο μοτέρ για βενζίνη.

Απάντηση στο αντίστοιχο θέμα στους 4τ (όχι δικιά μου, απλά την παραθέτω):

- Αρα με τον υγρο ψεκασμο αποτρεπουμε αυτο το προβλημα της υπερθερμανσης των βαλβιδων εξαγωγης?

-Όχι, οι βαλβίδες εξαγωγής υπερθερμαίνονται γιατί ο χρονισμός της ανάφλεξης είναι για βενζίνη και η καύση με υγραέριο δεν έχει τελειώσει όταν ανοίξει η βαλβίδα εξαγωγής με αποτέλεσμα να περνάει φλόγα πάνω από την βαλβίδα. Πρέπει να δεις κάθε κινητήρα ξεχωριστά, σε μερικούς κινητήρες το φαινόμενο δεν είναι έντονο και μερικοί κινητήρες αντέχουν μεγαλύτερη υπερθέρμανση της βαλβίδας εξαγωγής.

Ξεκινάς με λάθος ρύθμιση ούτως ή άλλως, διότι το αμάξι καίει βενζίνη. Μέσω εγκεφάλου πειράζεις κάποια πράγματα, αλλά δεν νομίζω να αλλάξεις προφίλ εκκεντροφόρων για να δουλεύει το γκάζι.

Αυτό που έχω δει εγώ είναι ότι ΕΝΤΕΛΩΣ απίεστοι κινητήρες μπορούν να κάψουν 2 καύσιμα (π.χ. η fiat βγάζει natural gas μοντέλα με 1.2 8v 60 ps).

Από κει και πάνω δεν ξέρω τι και πως.

Το μόνο πρόβλημα που υπήρχε παλιότερα είναι ότι το lpg δεν αφήνει αρκετά κατάλοιπα στις βαλβίδες εξαγωγής/εισαγωγής, αλλά και σε αέρια μορφή δε ψύχει τις βαλβίδες εισαγωγής με αποτέλεσμα να υπάρχει μια αυξημένη φθορά. Αυτή η αυξημένη φθορά όμως δεν απέχει πολύ από τη φυσιολογική φθορά των βαλβίδων του κινητήρα, ειδικά αν αυτός είναι φτιαγμένος να δουλεύει με αμόλυβδη.

Αυτό το πρόβλημα ήταν πιο εμφανές στους παλιούς κινητήρες που χρησιμοποιούσαν καύσιμο με μόλυβδο που προσέφερε, πέρα από την αύξηση των οκτανίων, λιπαντικές ιδιότητες για τις βαλβίδες.

Ούτως ή άλλως το lpg έχει και κάποια προστατευτικά για τους κινητήρες. Απλά δεν είναι αυτό το πρόβλημα.

Όσο για την οικονομία καυσίμου, εξαρτάται...

Κατά βάρος το lpg προσφέρει περισσότερη ενεργεία από τη βενζίνη.

Η βενζίνη όμως έχει μεγαλύτερη πυκνότητα (1lt αερίου είναι κοντά στα 500gr ενώ 1lt βενζίνης είναι κοντά στα 700gr)

Οπότε για κάθε λίτρο lpg παίρνουμε λιγότερη ενεργεία. (περίπου 15%)

Από την άλλη τα υψηλότερα οκτάνια του υγραερίου επιτρέπουν τη χρήση αυξημένης συμπίεσης ή/και αυξημένης προπορείας ανάφλεξης ενώ παράλληλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί φτωχότερο μείγμα ειδικά σε cruising καταστάσεις.

Έτσι πάλι το θέμα της κατανάλωσης, κατά τη γνώμη μου, έρχεται να βαρύνει περισσότερο τη μετατροπή - ρύθμιση του κινητήρα παρά τις ιδιότητες του αερίου.

Αλλαγή/ρύθμιση εκκεντροφόρων δεν απαιτείται... γίνεται μερικές φορές σε τέτοιες μετατροπές απλά για να ωφελήσει ακόμα περισσότερο την οικονομία καυσίμου, αφού συνήθως αυτός που κάνει μετατροπή για LPG δέ θέλει να βγάλει ροπή στις 6000rpm αλλά θέλει περισσότερα χιλιόμετρα ανα λίτρο.

Σε λίτρα το πληρώνεις, σε λίτρα το μετράς, και η παρατηρούμενη είναι ~10% περισσότερο από βενζίνη, άρα οι υπολογισμοί σου είναι καλοί :)

Link to comment
Share on other sites

Απάντηση στο αντίστοιχο θέμα στους 4τ (όχι δικιά μου, απλά την παραθέτω):
Παράθεση:

- Αρα με τον υγρο ψεκασμο αποτρεπουμε αυτο το προβλημα της υπερθερμανσης των βαλβιδων εξαγωγης?

-Όχι, οι βαλβίδες εξαγωγής υπερθερμαίνονται γιατί ο χρονισμός της ανάφλεξης είναι για βενζίνη και η καύση με υγραέριο δεν έχει τελειώσει όταν ανοίξει η βαλβίδα εξαγωγής με αποτέλεσμα να περνάει φλόγα πάνω από την βαλβίδα. Πρέπει να δεις κάθε κινητήρα ξεχωριστά, σε μερικούς κινητήρες το φαινόμενο δεν είναι έντονο και μερικοί κινητήρες αντέχουν μεγαλύτερη υπερθέρμανση της βαλβίδας εξαγωγής.

Ξεκινάς με λάθος ρύθμιση ούτως ή άλλως, διότι το αμάξι καίει βενζίνη. Μέσω εγκεφάλου πειράζεις κάποια πράγματα, αλλά δεν νομίζω να αλλάξεις προφίλ εκκεντροφόρων για να δουλεύει το γκάζι.

Αυτό που έχω δει εγώ είναι ότι ΕΝΤΕΛΩΣ απίεστοι κινητήρες μπορούν να κάψουν 2 καύσιμα (π.χ. η fiat βγάζει natural gas μοντέλα με 1.2 8v 60 ps).

Από κει και πάνω δεν ξέρω τι και πως.

Συμφωνώ απόλυτα με τα γραφόμενα στη παράθεση που κάνεις απ τους 4τ. Γι αυτό μίλησα πριν και για σωστή ρύθμιση. Η ανάλογη ρύθμιση του χρονισμού ανάφλεξης το διοθρωνει αυτό.

Το προφίλ των εκκεντροφόρων δε χρειάζεται να αλλάξει για να καθορίσεις το χρονισμό της ανάφλεξης.

Δε νομίζω ότι είναι θέμα πιεσμένου μοτέρ... Ίσα ίσα που σοβαρά μοτερ και κυρίως εργοστασιακά turbo δε πρέπει να έχουν κανένα πρόβλημα με το LPG ακόμα και με την ελαφρώς καθυστερημένη ανάφλεξη που είναι ορισμένη για τη βενζίνη.

Έτσι κι αλλιώς αυτά τα μοτέρ είναι φτιαγμένα για να δουλεύουν σε συνθήκες καθυστερημένης ανάφλεξης - πλούσιου μείγματος κάτι που ανεβάζει τη θερμοκρασία καυσαερίων αλλά ρίχνει τη θερμοκρασία θαλάμου καύσης (τυπική λειτουργία όταν ο knock sensor ακούει πειράκια)

Από εκεί και πέρα δε μπορώ να έχω άποψη για τα συστήματα διαχείρισης που μπαίνουν σε lpg μετατροπές. Γνώμη μου είναι ότι ο παράλληλος εγκέφαλος που μπαίνει θα πρέπει να είναι σε θέση να αναπροσαρμόζει και την ανάφλεξη πέρα από τα μπέκ για το lpg. Αν δε γίνεται αυτό, και ο κινητήρας δουλεύει πάντα με τα ίδια δεδομένα και με τα δύο καύσιμα, τότε πράγματι υπάρχουν κίνδυνοι με το lpg.

Αν και πολλές φορές αυτό εξαρτάται και απ τον οδηγό... Όσο καθυστερημένη κι αν ειναι η ανάφλεξη της βενζίνης - για το υγραέριο, αν υποθέσουμε οτι δεν έχουμε εναν τρομακτικά λάθος ρυθμισμένο ψεκασμό αερίου, όταν κινείσαι με νορμάλ ρυθμό και δε πιέζεις διαρκώς το μοτέρ σου αποκλείεται να σε προβληματίσουν οι θερμοκρασίες καυσαερίων...

Αυτό δε σημαίνει οτι παραβλέπω τα προβλήματα που ανάφερε πάνω ο level Οne καθώς ούτε ξέρω πώς οδηγεί ο κάθε ένας, άλλα ούτε ξέρω και τι κουμάσια είναι οι μηχανικοί που κάνουν συνήθως τις μετατροπές.

Αρκεί πχ να προσθέσουμε στον παράγοντα της καθυστερημένης ανάφλεξης, ένα εγκληματικά πλούσιο μείγμα και αυτόματα μετατρέπεις το κινητήρα σου σε σόμπα.

Έγινε επεξεργασία από kaynd
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καθε φορα που παω Γερακα,μετα τα σουβλακια το προγραμμα εχει κοντρες... :)

Αντικειμενικα ομως,το αμαξι ειναι εργαλειο,οχι toy.

8:47 ---> βλακεια^2 :p

Αντικειμενικά το αμάξι είναι ΚΑΙ παιχνίδι. Το θέμα είναι πού και πως το κάνεις "παιχνίδι".

Δεν νομίζω αυτοί που πάνε και τα βάζουν στην Nordschleife πάνε για δουλειά. Για διασκέδαση τα βάζουν.

Και το drag race είναι και αυτό μια μορφή αγώνα. Απλά, όπως όλα τα πραγματα στην Ελλάδα έτσι και αυτό ακολουθεί την αντίστοιχη τροχιά-πορεία-κατάσταση. Αυτήν της παρανομίας, του κινδύνου και γενικότερα του κουκουνιαεισμού.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Καθε φορα που παω Γερακα,μετα τα σουβλακια το προγραμμα εχει κοντρες... :)

Αντικειμενικα ομως,το αμαξι ειναι εργαλειο,οχι toy.

8:47 ---> βλακεια^2 :p

Αντικειμενικά τρείς λαλλούν και 2 χορεύουν.

Υποκειμενικό είναι αυτό που λές.

Όταν πιάσεις τιμόνι στα χέρια σου μπορεί να τα λουστείς αυτά που κατακρίνεις.

Κάποια στιγμή και σε κάποιο άλλο πόστ σου είχα πεί να μην λές μεγάλες κουβέντες...:T:

Επίσης για να καταλάβω... δέν είσαι υπέρ της κόντρας και της σπορ οδήγησης αλλα πάς και παρακολουθείς?

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Έχω όλα τα πραγματα για το mx5 να κάθονται στο garage μου (βολάν, δίσκο-πλατό, τουρμπίνα, χταπόδι, downpipe, midpipe, τελικό, εγκέφαλο κλπ) και αύριο ξεκινάει το "χτίσιμο" :fun::dance3::dirol:

Το βιβλιαράκι όμως του εγκεφάλου είναι 300 σελίδες:hang3: Hydra EMS λέγεται, ρε Hydra μήπως έχεις καμιά συγγένεια να βοηθήσεις??:hehe::hehe: πλακίτσα

Λέω να ανεβάζω φώτος, cross your fingers να μην συναντήσω τέρατα και σημεία στην εγκατάσταση γιατί δεν είμαι και κανένας τρελός μηχανικός:p

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Έχω όλα τα πραγματα για το mx5 να κάθονται στο garage μου (βολάν, δίσκο-πλατό, τουρμπίνα, χταπόδι, downpipe, midpipe, τελικό, εγκέφαλο κλπ) και αύριο ξεκινάει το "χτίσιμο" :fun::dance3::dirol:

Το βιβλιαράκι όμως του εγκεφάλου είναι 300 σελίδες:hang3: Hydra EMS λέγεται, ρε Hydra μήπως έχεις καμιά συγγένεια να βοηθήσεις??:hehe::hehe: πλακίτσα

Λέω να ανεβάζω φώτος, cross your fingers να μην συναντήσω τέρατα και σημεία στην εγκατάσταση γιατί δεν είμαι και κανένας τρελός μηχανικός:p

Αν δεν έχεις εργαλεία να κατεβάσεις σασμάν δηλαδή ανυψωτικό-σασμανόγρυλο μην το ξεκινήσεις στο garage σου

Link to comment
Share on other sites

Έχω όλα τα πραγματα για το mx5 να κάθονται στο garage μου (βολάν, δίσκο-πλατό, τουρμπίνα, χταπόδι, downpipe, midpipe, τελικό, εγκέφαλο κλπ) και αύριο ξεκινάει το "χτίσιμο" :fun::dance3::dirol:

Το βιβλιαράκι όμως του εγκεφάλου είναι 300 σελίδες:hang3: Hydra EMS λέγεται, ρε Hydra μήπως έχεις καμιά συγγένεια να βοηθήσεις??:hehe::hehe: πλακίτσα

Λέω να ανεβάζω φώτος, cross your fingers να μην συναντήσω τέρατα και σημεία στην εγκατάσταση γιατί δεν είμαι και κανένας τρελός μηχανικός:p

PDF το manual, να ρίξω μια ματιά το βρίσκω πουθενά?

Link to comment
Share on other sites

Αν εχει ενα απλο γερανακι και κανα δυο τριποδα, μια χαρα μπορει να βγαλει μοτερ-σαζμαν πακετο.

Για να αλλάξει δίσκο - πλατό - βολάν δεν χρειάζετε να κατεβάσει κινητίρα μόνο σασμάν και ο ποιό εύκολος τρόπος είναι να πάρεις το σασμάν απο κάτω. Γι' αυτό λέω ανυψωτικό και σασμανόγρυλο

Βέβαια όπως θέλει κάνει.

Link to comment
Share on other sites

Αντικειμενικά τρείς λαλλούν και 2 χορεύουν.

Υποκειμενικό είναι αυτό που λές.

Όταν πιάσεις τιμόνι στα χέρια σου μπορεί να τα λουστείς αυτά που κατακρίνεις.

Κάποια στιγμή και σε κάποιο άλλο πόστ σου είχα πεί να μην λές μεγάλες κουβέντες...:T:

Επίσης για να καταλάβω... δέν είσαι υπέρ της κόντρας και της σπορ οδήγησης αλλα πάς και παρακολουθείς?

Eχω οδηγησει και δε κουναω τα αυτακια μου καθε φορα που το πιανω το τιμονι.Το παιρνω χρονια τωρα μαζι με τον πατερα μου και μαθαινω.Αν σε πειραξε το "αντικειμενικα" που ειπα ,εμενα με πειραξε η εντυπωση που εχεις οτι ειμαστε ολοι ιδιοι και οτι καθε νεος οδηγος στα 20 γουσταρει κοντρες και καραγκιοζηλικια για ενθουσιασμο.

Αν ηθελα θα τα χα κανει ηδη,οπως πολλοι αλλοι....

Δεν λεω μεγαλες κουβεντες.Ετσι πιστευω τουλαχιστον...

Ειμαι υπερ της σπορ οδηγησης,αλλα απο ατομα που ειναι εκπαιδευμενα με τον καταλληλο τροπο και σαφως υπο καποιες συνθηκες.Δε θα πω οχι στην παρακολουθηση ενος αγωνα F1,αλλα εκει ξερω οτι η ασφαλεια ειναι τεραστια και τα λαθη ελαχιστα ,τουλαχιστον τo ετος 2010.

Ειμαι κατα της κοντρας ναι ,γενικα ,γιατι δε βρισκω το καλο της λεξης "κοντρα" στην περιπτωση που εξεταζουμε.

Δεν παω για να παρακολουθησω,παω εκει που θα παει η παρεα μου,γιατι δεν ειμαι τοσο σαχλος να πω "Ωπ παιδες,σας αφηνω ,γιατι ειμαι ιδεολογικα κατα". :man_in_love:

@spresv Γερακα ειναι μερικοι φιλοι ντε :p

Link to comment
Share on other sites

παω εκει που θα παει η παρεα μου,γιατι δεν ειμαι τοσο σαχλος να πω "Ωπ παιδες,σας αφηνω ,γιατι ειμαι ιδεολογικα κατα". :man_in_love:

Ρε φιλε με αυτη τη λογικη θα κανεις ναρκωτικά και καθε λογής πράγματα...

Μπορεις να πεις απλα: δεν τη βρισκω με τις κοντρες και τελιωνει η ιστορια δεν θα σε παρεξηγησει κανενας.

Link to comment
Share on other sites

Κοιτα ο συλλογισμος σου ειναι αστοχος.Στα μπουζουκια που πανε δεν παω ,γιατι ενταξει...εκει θα δωσω ενα σωρο λεφτα για κατι που δε μου αρεσει και θα χασω και πολυτιμο χρονο απο πιο σοβαρες ασχολιες,αλλα τωρα αμα μετα το σουβλακι μου πουνε παμε να περασουμε μια βολτα απο τις "κοντρες",δε θα κανω και σαν τη γιαγια μου!

:)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.