Jump to content


Thermaltake TR2 και επιστροφη προιοντος στο Eshop...


nick-firestorm

Recommended Posts

Ασχέτως με το τι πιστεύουμε και με το τι θα θέλαμε να λέει ο νόμος, ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να επιστρέψει το προϊόν που αγόρασε μέσα σε Χ μέρες αν δεν είναι ικανοποιημένος.

Όπου Χ=7 ημέρες κατά το Ευρωπαϊκό Distance Selling Act, ενώ μπορεί να είναι διαφορετικό ανά χώρα. Αν η εκάστοτε χώρα ορίζει περισσότερο από 7 μέρες, ισχύει η νομοθεσία της χώρας, ενώ άμα δεν καλύπτεται αυτό το κομμάτι από την τοπική νομοθεσία ή καλύπτεται για λιγότερο από 7 μέρες, υπερισχύει ο Ευρωπαϊκός νόμος (εν ολίγοις οποιοδήποτε είναι το best case scenario για τον πελάτη)

Ο νόμος αυτός ορίζει την δυνατότητα επιστροφής του προϊόντος ακόμα και αν δεν υπάρχει η αρχική του συσκευασία, ενώ αν υπάρχουν σημάδια χρήσης στο προϊόν, το κατάστημα υποχρεούται να το δεχθεί πίσω αλλά έχει το δικαίωμα να παρακρατήσει μέρος του αρχικού ποσού ως restocking fee (="κόστος για να ξαναμπεί στην αποθήκη"; )

Από τον παραπάνω νόμο εξαιρείται οποιαδήποτε μορφής software και υπηρεσίες που έχουν πραγματοποιηθεί (αν δεν έχουν πραγματοποιηθεί, ισχύει ο νόμος)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 46
  • Created
  • Last Reply
Προφανώς για μερικούς -ας μην χαρακτηρίσω- θεωρείται και φυσιολογικό το "επιστροφή του προϊόντος στην αρχική του κατάσταση" να σημαίνει "ξεσφραγισμένο από την συσκευασία" και μερικές φορές και "μεταχειρισμένο", και να ζητάνε και τα ρέστα που το κατάστημα δεν το δέχεται...

Κι' εσυ -ας μη χαρακτηρίσω- δε μπορείς να συμμετέχεις σε κουβέντα χωρίς να προσβάλλεις το συνομιλητή σου. Τουλάχιστον πίσω από την ασφάλεια του πληκτρολογίου σου.

Ο OP, άναρωτήθηκε αν μπορεί να επιστρέψει ενα προϊόν για του οποίου την αγορά μετάνιωσε.

Εγω του πρότεινα να εξετάσει το ενδεχόμενο υπαναχώρησης. Δεν του είπα να πάει και να κάνει το μαγαζί οικόπεδο, ούτε να το βραχυκυκλώσει και να το κάνει RMA σα χαλασμένο.

Τη νόμιμη οδο του πρότεινα να ακολουθήσει.

Οι λόγοι για τους οποίους σου δίνεται η δυνατότητα υπαναχώρησης σε αγορές από απόσταση, είναι πολλοί και μάλλον προφανείς :

- παραπλανητική περιγραφή

- προϊόν κατώτερο των προσδοκιών σου

- μεταχειρισμένο προϊόν

- κ.α

Παρ' ολα αυτά ο νομοθέτης δεν απαιτεί κανένα λόγο. ''Αναιτιολογήτως'' γράφει.

Για το άνοιγμα της συσκευασίας εξέφρασα επιφυλάξεις.

Πως όμως θα διαπιστώσεις ότι αυτό που αγόρασες ''δε σου κάνει'', αν δεν ανοίξεις τη συσκευασία ;

Στην περίπτωση που έχει γίνει χρήση του προϊόντος, θεωρούσα πως χάνεται το δικαίωμα της υπαναχώρησης, και το εχω γράψει κι' όλας.

Ευχαριστώ το φίλο Choosen, που το διευκρίνισε και αυτό, γιατί θέλω να εξαντλώ τα δικαιώματα μου ως καταναλωτής, όπως ακριβώς τα μαγαζιά εξαντλούν τις υποχρεώσεις μου.

Τίποτα παραπάνω, τίποτα λιγότερο. Δε διέπεται από συναισθηματισμούς η σχέση μου με τα μαγαζιά, ούτε θέλω να τιμωρήσω κάποιον.

Link to comment
Share on other sites

Ολοι εσεις που κραζετε το κιτρινο μαγαζι γιατι δεν το παιρνει πισω... Θα θελα να ειχατε μαγαζι με pc και να ερχοταν ενας που ειχε παρει ενα psu πριν απο 1-2 μερες και να σου λεγε "δεν μου κανει παρτο πισω" να δω τι θα κανατε!

Link to comment
Share on other sites

Ολοι εσεις που κραζετε το κιτρινο μαγαζι γιατι δεν το παιρνει πισω... Θα θελα να ειχατε μαγαζι με pc και να ερχοταν ενας που ειχε παρει ενα psu πριν απο 1-2 μερες και να σου λεγε "δεν μου κανει παρτο πισω" να δω τι θα κανατε!

Βρε για δες που είπε και κάτι σωστό!!! :p (έλα πλάκα κάνω).

Συμφωνώ απολύτως και μάλιστα σήμερα έκανα τηλέφωνο στο Πλαίσιο και ρώτησα για του λόγου το αληθές.

Η απάντηση ήταν πως αν το προϊόν έχει ανοιχτεί το κατάστημα δεν το παίρνει πίσω αν δεν έχει πρόβλημα.

Επίσης ρώτησα και φίλο που εργάζεται στο Πλαίσιο και το επιβεβαίωσε λέγοντας πως αυτός είναι ο κανόνας. Μερικές φορές βέβαια παίζουν ρόλο οι γνωριμίες και γίνεται (πάντα ανεπίσημα και συνήθως το προϊόν πάει ξανά στο ράφι) αλλά γενικά δεν συμβαίνει.

Link to comment
Share on other sites

Βρε για δες που είπε και κάτι σωστό!!! :p (έλα πλάκα κάνω).

Συμφωνώ απολύτως και μάλιστα σήμερα έκανα τηλέφωνο στο Πλαίσιο και ρώτησα για του λόγου το αληθές.

Η απάντηση ήταν πως αν το προϊόν έχει ανοιχτεί το κατάστημα δεν το παίρνει πίσω αν δεν έχει πρόβλημα.

Επίσης ρώτησα και φίλο που εργάζεται στο Πλαίσιο και το επιβεβαίωσε λέγοντας πως αυτός είναι ο κανόνας. Μερικές φορές βέβαια παίζουν ρόλο οι γνωριμίες και γίνεται (πάντα ανεπίσημα και συνήθως το προϊόν πάει ξανά στο ράφι) αλλά γενικά δεν συμβαίνει.

Αυτο που λες οντως ισχυει για τις "γνωριμιες". Στο Π του Ταυρου εiχan μια classified επιστραμενη απο εναν ''καλο πελατη'' οπως μου πε ενας γνωστος που δουλευει εκει.

Γι αυτο οταν παω να παρω κατι κοιταω παντα το κουτι να σφραγισμενο αλλιως δεν το παιρνω για κανενα λογο. Η μια 5870 απο το Π Πειραια ηταν ανοιγμενη και μου φεραν αλλη.:T:

Link to comment
Share on other sites

Ο νομος ειναι συγκεκριμενος, σε ολες τις αγορες προιοντων, ο πελατης εχει δικαιωμα να ζητησει επιστροφη χρηματων, απλα γιατι δεν του κανει το μηχανημα ( και σε περιπτωσεις προιοντων οπως ηλεκτρονικα, ΠΡΕΠΕΙ να το χρησιμοποιησεις για να δεις αν δεν σου κανει, και ΟΧΙ, αυτα που αναγραφονται πανω στην συσκευασια δεν ειναι αρκετα για να το κρινεις αυτο, πως κρινεις πχ αν συνεργαζονται καλα οι οδηγοι κλπ, αν δεν το χρησιμοποιησεις ) και το καταστημα πρεπει να το παρει το προιον πισω και να κρατησει ενα ποσοστο επι της τιμης ( στο εξωτερικο 10-15% ) ως restocking fee. Τι να το κανει το προιον? Να το πουλησει ως μεταχειρισμενο σε καποιο stockhouse, να το στειλει στον κατασκευαστει για refurbishing κλπ κλπ.. αλλιως μπορει το eshop και καθε eshop να το κλεισει το μαγαζακι και να παει να πουλαει πατατες, που δεν εχουν τετοια προβληματα.

Link to comment
Share on other sites

ΟΚ, αλλα τοτε δεν φανταζομαι να τους πειραζει να δοκιμασω ΟΛΕΣ τις καρτες γραφικων και να τους τις γυρισω πισω μετα απο 1-2 μερες μεχρι να δω ποια θα με ικανοποιησει.

Link to comment
Share on other sites

Παισιά νομίζω πως μπερδεύετε (οχι αδίκως) το δικαίωμα του καταναλωτή, με τη λαμογιά του καταναλωτή.

Φυσικά και είναι κατακριτέος όποιος το κάνει σύστημα.

Κατακριτέο είναι και το μαγαζί που δε τα δέχεται πίσω.

Και αυτό που τα δέχεται πίσω επιλεκτικά.

Και αυτό που τα δέχεται και τα πουλάει σα μεταχειρισμένα.

Εμένα το point μου είναι πως είναι καλό να έχουμε αυτό το δικαίωμα, και ας είναι αχρείαστο τις περισσότερες φορές.

Link to comment
Share on other sites

Το δικαιωμα το εχουμε, και πρεπει να το εχουμε, ειναι απαραιτητο σε ορισμενες κατηγοριες προιοντων οπως τα ηλεκτρονικα μαραφετια, τα πιστωτικα ειναι μια λυση, οχι ομως πληρως προς οφελος του καταναλωτη, γιατι μενει "δεμενος" στο καταστημα, ο νομος δεν εφαρμοζεται ομως πληρως στην Ελλαδα, τις δεικλιδες που χρειαζονται για να προστατευτουν απο τα λαμογια ας τις βρουν τα καταστηματα.

Link to comment
Share on other sites

Αμα χανεις 15% της τιμης για καθε δοκιμη, δεν θα το κανεις.. και προφανως θα υπαρχουν και αλλες δυκλιδες για οσους το κανουν συστημα.

Μην ερμηνεύεις τον νόμο κατά το δοκούν. Από την μία λες ότι ο νόμος προβλέπει επιστροφή του προίόντως εντός 14 ημερών (σωστό κατά μέρος, λέει "στην αρχική του κατάσταση") αλλά επίσης ο νόμος λέει "χωρίς επιπλέον επιβάρυνση εκτός από τα έξοδα αποστολής". Άρα Ή η επιστροφή θα γίνεται χωρίς να ζημιωθεί ο πελάτης ανεξάρτητα αν το προϊόν έχει χρησιμοποιηθεί ή όχι (λάθος), Ή θα επιστρέφεται εφόσον είναι στην αρχική του κατάσταση. Οπότε για ποιό 15% μιλάς ακριβώς; Γιατί κάτι τέτοιο ΔΕΝ αναφέρεται πουθενά.

Ορίστε: http://www.dolceta.eu/greece/Mod1/spip.php?article147

"Αρχική κατάσταση" σημαίνει μη χρησιμοποιημένο.

Link to comment
Share on other sites

Βασικά εγω έψαξα το European Distance Selling Act και δε βρήκα αναφορά για το 15% που λέτε, αλλά δε βρήκα και αναφορά στην ''αρχική κατάσταση''.

Αναφέρεται ξερά :

Consumer's right to cancel the contract within a minimum of 7 working days without giving any reason and without penalty, except the cost of returning the goods (right of withdrawal)
Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με τον Tsakonas (το είχε αναφέρει σε άλλο thread) όταν υπάρχει νόμος της χώρας ισχύει αυτός και όχι οι directives της Ε.Ε.

Υ.Γ. Το έχει και στα Ελληνικά: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31997L0007:EL:HTML

Link to comment
Share on other sites

Οντως δεν αναφερεται ρητα το restocking fee. Και μαλλον ειναι θεμα ερμηνειας του νομου, τι θεωρειται "στην αρχικη του κατασταση". Μια πληρης αλλα ανοιγμενη συσκευασια, ενα προιον που δουλεθει οπως πρεπει, αλλα καποιο χαρακτηριστικο του δεν ειναι συμβατο με τα ζητουμενα απο τον πελατη, μπορει να θεωρηθει "αρχικη κατασταση", αλλα μονο σε καποιο δικαστηριο, και ισως αυτο το "restocking fee" να ειναι μια μεθοδος να αποφευγεται μια δικαστικη διαδικασια. Παντως ειναι πολυ συνηθισμενο σε online vendors στο εξωτερικο.

Link to comment
Share on other sites

Παντως ειναι πολυ συνηθισμενο σε online vendors στο εξωτερικο.

Πράγματι συνηθίζεται αυτό. Αλλά και πάλι δεν γνωρίζουμε τις ακριβείς προϋποθέσεις που συμβαίνει, αν είναι ο κανόνας, κ.λ.π.

Εν πάσει περιπτώσει η άποψη μου είναι πως αν το προϊόν δεν έχει παραβιαστεί ή χρησιμοποιηθεί πως επιστρέφεται άνετα και τα καταστήματα σαφώς και είναι υποχρεωμένα να δίνουν χρήματα πίσω.

Αλλά αν έχει ανοιχτεί η συσκευασία και τα παρελκόμενα είναι χύμα πεταμένα μέσα χωρίς σακουλάκια, δεν επιστρέφεται και φυσικά δεν μπορεί να επαναπωληθεί. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω ακούσει να κάνει κανείς refurbish στην Ελλάδα.

Link to comment
Share on other sites

παιδες χωρις να θελω να παιξω το δικηγορο κανενος διαβολου οταν λεμε οτι μπορουμε να επιστρεψουμε το προιν στην αρχικη του κατασταση, δλδ πληρως λειτουργικο και στη συσκευασια του γιατι να μην μπορει να το πουλησει κ το καταστημα ετσι.....?απλα δεν μου φαινεται και τοσο παραλογο..

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάντως μια μητρική με τα παρελκόμενα χύμα πεταμένα μέσα ή μια κάρτα γραφικών χωρίς π.χ. αντιστατικό σακουλάκι μέσα δεν θα τα αγόραζα. Τουλάχιστον όχι σε τιμή καινούργιου.

Link to comment
Share on other sites

ουτε γω!μιλαω για πληρεις συσκευασιες και προιντα που λειτουργουν κανονικα.

Σε αυτή την περίπτωση το κατάστημα λογικά γιατί να μην την δεχόταν την επιστροφή; Προφανώς εννοείς να είναι απείραχτο το προϊόν.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.