Jump to content


Start and stop: Χαλάει τη μίζα ή όχι;


Petrossortep

Recommended Posts

Δηλαδή σε συμφέρει να το έχεις ανοιχτό ή θα πηγαίνεις κάθε τρεις και λίγο για νέα μίζα;

Και τα αυτοκίνητα που το έχουν διαθέτουν ενισχυμένο μοτέρ ή κάτι παρόμοιο για να αντισταθμίσουν τη φθορά;

Ρωτάω μήπως κάποιος από δω μέσα είχε ποτέ του και γνωρίζει.

Υ.Γ: Nickstamat εσύ τί το 'χεις;

Link to comment
Share on other sites

Έχω το Yaris με το εν λόγω σύστημα.

Το Stop & Start χρησιμοποιεί ένα μηχανισμό μόνιμης εμπλοκής της μίζας.

Σίγουρα τη φθείρει περισσότερο, όμως ελέγχει πόσες φορές έχει λειτουργήσει και ειδοποιεί τον οδηγό αν χρειάζεται αντικατάσταση μέσω σχετικής ένδειξης στο ταμπλώ.

Επίσης, μη σκέφτεσαι μόνο τη μίζα. Σκέψου και την πολυπλοκότητα ενός τέτοιου συστήματος με όλους αυτούς τους αισθητήρες που κουβαλάει πάνω του (Blower Temperature Sensor, Brake Vacuum Pressure Sensor, Battery Current Sensor, Battery Temperature Sensor, Engine Oil Pressure Switch, κλπ.)

Πάντως η μηχανή παίρνει απίστευτα γρήγορα και εύκολα (σε λιγότερο από μισή στροφή), λόγω χαμηλών τριβών.

Έχω κατεβάσει κάποια τεχνικά έγγραφα από την Toyota.

Θα προσπαθήσω να ανεβάσω το κομμάτι που αφορά το Stop & Start.

Γράφει μέσα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα που δε βρίσκεις αλλού.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως η μηχανή παίρνει απίστευτα γρήγορα και εύκολα (σε λιγότερο από μισή στροφή), λόγω χαμηλών τριβών.

Τί εννοείς με αυτό και με το άλλο που λες για μόνιμη εμπλοκή; Μειώνεται η φθορά έτσι;

Το ότι έχει πολύπλοκα συστήματα το καταλαβαίνω. Πρέπει να είσαι εν κινήσει και να σταματήσεις για να ενεργοποιηθεί. Πάντως αυτά που λες για blower και δεν ξέρω τι άλλο δεν τα καταλαβαίνω. Άμα βρεις τίποτα πόσταρε. Thanks.

Link to comment
Share on other sites

Τί εννοείς με αυτό και με το άλλο που λες για μόνιμη εμπλοκή; Μειώνεται η φθορά έτσι;

Όχι, δε μειώνει τη φθορά, εξασφαλίζει τη γρήγορη εκκίνηση.

Δες το PDF (απόσπασμα από την έκδοση "New Features", απευθείας από το Techdoc της Toyota), γράφει τα πάντα: https://pithos.grnet.gr/pithos/rest/el08099@ntua.gr/files/Yaris/toyota_techdoc_nf_stop_and_start_system_opt.pdf

Πάντως, στα 14.000 km που βρίσκομαι, το σύστημα δουλεύει ακριβώς όπως την πρώτη μέρα.

Τώρα αν θα αντέξει το σύστημα στα επόμενα χρόνια, δεν το γνωρίζει κανείς.

Το ίδιο ισχύει και για τον κινητήρα (πέρσι τον λανσάρανε κι αυτόν).

Παρ' όλα αυτά, δεν ανησυχώ, νομίζω ότι θα πάει μία χαρά.

Σκοπεύεις να πάρεις αμάξι με Stop & Start και έχεις τις αμφιβολίες σου? :)

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω είναι σχετικά καινούριο για να βρεις αν προκαλείται βλάβη.

Τα αυτοκίνητα αυτά έχουν μίζα - εναλλάκτη(δυναμό) σε μία συσκευή, και ελέγχουν μέσω ηλεκτρονικών το αν πρέπει να μπουν (π.χ. αν η μπαταρία πεθαίνει, δεν θα μπει - θεωρητικά-).

http://www.thetruthaboutcars.com/the-problem-with-start-stop-systems/

Η αλήθεια είναι ότι από όσα έχω διαβάσει - γνωρίζω:

1. Φθείρεις σίγουρα περισσότερο την μπαταρία

2. Δεν έχει ιδιαίτερο νόημα για κρύα κλίματα (διότι λόγω αισθητήρων σε θερμοκρασίες κοντά στο 0 ή πιο κάτω δεν μπαίνει ποτέ) αλλά στην Αθήνα πρέπει να δουλεύει υπερωρίες.

Αυτό που δεν ξέρω είναι τι γίνεται με την ψύξη του κινητήρα και την λίπανσή της.

Π.χ. σε turbo το start and stop είναι ο θάνατος της τουρμπίνας.

Ακόμη και σε απλά αυτοκίνητα, αν σβήσεις τον κινητήρα και ταυτόχρονα το κύκλωμα ψύξης ίσως η θερμοκρασία να σου αυξηθεί.

Τέλος δεν γνωρίζω (ας μας πει ο nickstamat) τι παίζει με το aircondition.

Προσωπικά επειδή το προηγούμενο αυτοκίνητο ήταν ένα peugeot 309 και είχα διάφορα προβλήματα με την εκκίνησή του κατά καιρούς, δεν θα εμπιστευόμουνα με τίποτα ένα τέτοιο σύστημα. Αλλά αυτό είναι καθαρά προσωπικό βίωμα :)

Link to comment
Share on other sites

1. Φθείρεις σίγουρα περισσότερο την μπαταρία

Ισχύει.

Η μπαταρία του πρέπει να είναι φτιαγμένη για Stop & Start συστήματα (με περισσότερα Ah), προκειμένου να αντέξει τη συνεχή χρήση.

Αυτό που δεν ξέρω είναι τι γίνεται με την ψύξη του κινητήρα και την λίπανσή της.

Π.χ. σε turbo το start and stop είναι ο θάνατος της τουρμπίνας.

Ακόμη και σε απλά αυτοκίνητα, αν σβήσεις τον κινητήρα και ταυτόχρονα το κύκλωμα ψύξης ίσως η θερμοκρασία να σου αυξηθεί.

Πράγματι, για τα turbo θα είναι πρόβλημα.

Γι' αυτό και δεν έχει πάρει το μάτι μου turbo κινητήρα με αυτό το σύστημα. (ή μήπως έχουν βγάλει?)

Όσον αφορά στη θερμοκρασία του κυκλώματος ψύξης, θα δεις ότι τουλάχιστον το σύστημα της Toyota έχει αισθητήρες και για αυτό. :)

Τέλος δεν γνωρίζω (ας μας πει ο nickstamat) τι παίζει με το aircondition.

Όταν σταματάς και σβήσει η μηχανή, αναγκαστικά σταματάει ο κομπρέσσορας, άρα η ψύξη δεν κρατάει πολύ.

Υπάρχει αισθητήρας που εκκινεί τη μηχανή μόλις πέσει πολύ η ψυκτική ικανότητα (πρακτικά είναι περίπου 10-20 δευτερόλεπτα μετά το σβήσιμο), ώστε να μην ανέβει η θερμοκρασία της καμπίνας.

Αν πάλι θέλεις να δουλέψει νωρίτερα, αρκεί ένα χάδι στο συμπλέκτη και η μηχανή παίρνει μπρος :)

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ παίδες. Κατάλαβα περίπου τί παίζει και μάλλον θα το έχω κλειστό. Αν και με τις τιμές της αμόλυβδης ίσως να βγαίνεις κερδισμένος στην τελική. Μια μίζα έχει 200 € περίπου(ή κάνω λάθος; )

Σκοπεύεις να πάρεις αμάξι με Stop & Start και έχεις τις αμφιβολίες σου? :)

Οϊ μαν. Συνάδελφος(του 2010).

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ παίδες. Κατάλαβα περίπου τί παίζει και μάλλον θα το έχω κλειστό.

Δηλαδή κάθε φορά που θα βάζεις μπρος θα πατάς το κουμπί? (ναι, καλά κατάλαβες, το κουμπάκι Eco Off δεν το απενεργοποιεί μόνιμα) :)

Άφησέ το βρε, ούτε που καταλαβαίνεις ότι δουλεύει ;)

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή κάθε φορά που θα βάζεις μπρος θα πατάς το κουμπί? (ναι, καλά κατάλαβες, το κουμπάκι Eco Off δεν το απενεργοποιεί μόνιμα) :)

Άφησέ το βρε, ούτε που καταλαβαίνεις ότι δουλεύει ;)

Για το κουμπί έχεις δίκιο. Είναι σπαστικό.

Για το άλλο...Θα το καταλάβω όταν θα σκάω τα φράγκα. Άστο καλύτερα. Άλλωστε το ρελαντί του είναι γύρω στις 500 στροφές(απ'ότι δείχνει τουλάχιστον). Σιγά την σπατάλη. Τα έξοδα μας τα καλύπτουν στη δουλειά. Απλά όσο πιο οικονομικό αυτοκίνητο έχεις τόσο πιο κερδισμένος βγαίνεις.

Link to comment
Share on other sites

θέλω να πιστεύω ότι η μίζα είναι φτιαγμένη για να αντέχει...εκτός αυτού τι την έχουμε την 6ετή εγγύηση? δεν νομίζω να θεωρείται αναλώσιμη η μίζα... πάντως η μπαταρία του είναι 60 Ah που είναι αρκετά μεγάλη, το 1.8 Mondeo της οικογένειας έχει 50άρα...

Link to comment
Share on other sites

Απλά μια μπαταρία ταλαιπωρείται κυρίως με τις πολλαπλές εκκινήσεις.

Σίγουρα με τους αισθητήρες κλπ. αυτό θα μειώνεται αφού δεν θα γίνεται άσκοπη χρήση του συστήματος, αλλά και πάλι, σίγουρα φθείρεται περισσότερο σε σχέση με συμβατική χρήση που δεν χρειάζεται να στέλνει κάθε τόσο φορτία στον κινητήρα.

Τα 200 ευρώ για το εξάρτημα της μίζας - alternator μάλλον είναι υπερβολικά λίγα, μάλλον 500-600 είναι μια πιο λογική προσέγγιση, εκτός αν τα Toyota είναι τόσο φτηνά στα service.

Πάντως το σύστημα της Toyota που είδα στο διάγραμμα έχει αισθητήρες ουσιαστικά για τα πάντα, οπότε δεν νομίζω ότι θα υπάρχει πρόβλημα.

Μόνο "θέμα" είναι ότι με τόσους αισθητήρες αυξάνει η πολυπλοκότητα (=πιθανότητα βλαβών)!

Link to comment
Share on other sites

sotiris πάντως πλέον στα εργστασιακά τούρμπο έχουν μοτεράκι και κυκλοφοράει λάδια ακόμα και αν σβήσεις το μοτερ. Εννοείται οτι δεν είναι το ίδιο με το να αφήσεις το μαντέμι να ξεπυρώσει αλλά είναι στην γενικότερη λογική καλής λειτουργίας των αυτοκινήτων.

Link to comment
Share on other sites

Λογικό είναι να χρειάζεται αλλαγή σύντομα, όταν σε μια διαδρομή που θα πατούσες μια φορά στο ξεκίνημα πατάς 20 και 30 φορές.

Δεν είναι ανταλλακτικό της Toyota, το αγοράζει από άλλη εταιρία όπως όλοι. Όταν σου χαλάσει, απευθύνεσαι πχ (ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗ ΑΦΟΙ ΑΕΒΕ, ΜΗΤΡΟΔΩΡΟΥ 2 ΑΘΗΝΑ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ 10441 ΤΗΛ: 2105147608 2105147609) για καινούρια σε πολύ καλύτερες τιμές.

ΥΓ Το υβριδικό μιζοδυναμο είχε κατασκευαστεί στο παρελθόν για να καλύψει τις ανάγκες σε μικρά μηχανάκια μανιβέλας. Δεν θα το έλεγα επιτυχημένο μηχάνημα με δεδομένο ότι προσπάθησε να συνδυάσει την 2,5 -3 προς 1 σχέση της τροχαλίας του με του στροφάλου ως δυναμό, με την 20 προς 1 που έχουν οι μίζες με το βολάν. Εάν από 20 προς 1 πας σε 3 προ1 πρέπει να αυξήσεις ανάλογα την ιπποδύναμη της μίζας. Θα συναγωνίζεστε σε όγκο την μηχανή.

Αυτή η σχέση της μίζας με το βολάν αποκλίνει και την μόνιμη εμπλοκή, αφού στις 7000 της μηχανής η μίζα θα έπαιρνε 140000 περίπου, και αυτό για μίζα χωρίς μειωτήρα.

Link to comment
Share on other sites

Χοντρικα, οταν το αυτοκινητο σταματησει να κινειται, πχ επειδη σταματησες σε ενα φαναρι, ο κινητηρας σβηνει αυτοματα, και με το που πατησεις συμπλεκτη να βαλεις ταχυτητα, ο κινητηρας ξαναξεκιναει αυτοματα (χωρις να κανεις κατι αλλο εσυ). Το συστημα αυτο αρχιζει και υιοθετειται ολο και απο περισσοτερα αυτοκινητα, γιατι μειωνει την καταναλωση.

Link to comment
Share on other sites

Γενικά πάντως για να εξοικονομήσεις τα λεφτά που θα στοιχίσει να το πάρεις (αν δεν στο βάλουν στον βασικό εξοπλισμό), το start and stop, πρέπει να είσαι ταξιτζής για 12 χρόνια.

Για το περιβάλλον είναι θεωρητικά καλό βέβαια.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

paides... exw to mito ...

dia8etei to sustima start & stop..

fisika opws gnwrizete ta nea montela autokinitwn 8a stirizonte sauto. Ektos apo auto ola t systhmata pou exei xrismopoiun t mpataria..

Prosopika den exei pa8ei tpt oute miza oute turbo(opws anafer8ike,apla prin kai meta t xrhsh to afineis toulaxiston gia 5 lepta)..gt kleinei mono gia ligo st fanaria k e3oikonomi arketa benzini..

Twra to mono problima p pi8anon 8axete einai i ptwsi ts tasis ts..logo oti opws eipa ola e3artwnte apo autn . otan ginei auto to mono p exete n kanate einai n pate n tn fortisete i n tn antikatastisete me tou idiou tupou logo tou start & stop alla megaliteron Ah (Amper) gia n krataei perissotero alla k n mporei n sikwsei t sistimata pou 8a koubalaei to ka8e aytokinito.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.