Jump to content



  • yanni
    yanni

    Ίσως θα ήταν καλύτερα να περιμένετε τα δεύτερης γενιάς 4K 144Hz monitors

    Οι πρώτες οθόνες υψηλής ανάλυσης 4K(3840x2160) που προσφέρουν ταυτόχρονα και υψηλό ρυθμό ανανέωσης 144Hz, μπορεί να είναι ιδιαίτερα ακριβές, αλλά δεν φαίνεται να προσφέρουν και ανάλογης αξίας εικόνα, όταν κάποιος τις ωθήσει στις μέγιστες επιδόσεις τους. Από ότι φαίνεται το DisplayPort 1.4 δεν είναι ικανό να προσφέρει το απαιτούμενο bandwidth για άριστη εικόνα 4K στα 144Hz, αλλά μόνο μέχρι τα 120Hz.

     

    Σύμφωνα με το Techpowerup, πολλοί από αυτούς που έσπευσαν να δώσουν $2000 δολάρια για μια από τις πρώτες 4K 144Hz, αναφέρουν προβλήματα στην ποιότητα της εικόνας όταν αυτή δουλεύει στα 144Hz, προβλήματα που δεν εμφανίζονται όταν ο ρυθμός ανανέωσης είναι 120Hz ή χαμηλότερος. Από ότι φαίνεται το πρόβλημα βρίσκεται στο DisplayPort 1.4 το οποίο είναι σε θέση να προσφέρει bandwidth της τάξης των 26Gbits/sec. Το bandwidth αυτό είναι αρκετό για εικόνα ανάλυσης 4K στα 120Hz, αλλά όχι για εικόνα ανάλυσης 4K στα 144Hz. Οι κατασκευαστές λοιπόν φαίνεται να υιοθετούν τεχνικές chroma subsampling (YCbCr), όπου μεταφέρεται η πληροφορία για τις αποχρώσεις του γκρι σε πλήρη ανάλυση 3840x2160, αλλά η πληροφορία για το χρώμα μεταφέρεται στην μισή, οριζόντια, ανάλυση, δηλαδή 1920x2160.

     

    Αν και η παραπάνω τεχνική, γνωστή και ως 4:2:2 είναι σε θέση να εξοικονομήσει αρκετό bandwidth, χωρίς εμφανή απώλεια ποιότητας σε περίπτωση προβολής κάποιας ταινίας ή και σε παιχνίδια σε έναν βαθμό, αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση που κάποιος θέλει να απεικονίσει κείμενο ή κάποιο user interface. Στην περίπτωση αυτή το αποτέλεσμα στην οθόνη είναι σαφώς χαμηλότερης ποιότητας, έχοντας μια κάποια θολούρα, καθιστώντας το διάβασμα κειμένου πιο δύσκολο.

     

    Στην παρακάτω πρώτη εικόνα, φαίνεται πως σε περιπτώσεις γωνιών με υψηλής αντίθεσης χρώματα, το αποτέλεσμα είναι σαφέστατα κατώτερο με τεχνικές subsampling, ενώ σε επιφάνειες με χαμηλή αντίθεση, η διαφορά στην ποιότητα είναι δύσκολο να ανιχνευτεί. Στην δεύτερη εικόνα μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για το πως λειτουργεί το subsampling και τις επιπτώσεις χρήσης αυτού στα χρώματα.

     

    chroma subsampling 1.jpg

     

    chroma subsampling 2.jpg

     

    Φαίνεται λοιπόν ότι η πρώτης γενιάς οθόνες, μπορεί στα χαρτιά να προσφέρουν στους gamers αυτό που επιθυμούσαν και υψηλή ανάλυση και 144Hz ρυθμό ανανέωσης, αλλά το κάνουν με τρόπο που ίσως να μην ικανοποιήσει πολλούς αγοραστές τους, ωθώντας τους ίσως να χρησιμοποιούν τις οθόνες τους με ρυθμό ανανέωσης στα 120Hz. Και βέβαια το πρόβλημα εδώ, όπως και σε τόσες άλλες περιπτώσεις, είναι ότι οι κατασκευαστές δεν ενημερώνουν σχετικά τους καταναλωτές, μέσω των αναγραφόμενων τεχνικών χαρακτηριστικών.

     

    Οι μόνες λύσεις που υπάρχουν για την αποφυγή του παραπάνω προβλήματος, είναι η χρήση θύρας HDMI 2.1, η οποία προσφέρει το απαιτούμενο bandwidth ή η ενεργοποίηση του χαρακτηριστικού DSC (Display Stream Compression) που προσφέρει το DisplayPort 1.4. Αν και η συμπίεση του DSC έχει επιπτώσεις στην τελική ποιότητα της εικόνας, αυτές είναι σαφέστατα μικρότερες έναντι αυτών που προκαλούνται από τις τεχνικές chroma subsampling. Το πρόβλημα εδώ είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετοί ελεγκτές εικόνας που να υποστηρίζουν το χαρακτηριστικό DSC.

     

    Όπως και σε άλλες περιπτώσεις και εδώ φαίνεται να ισχύει η συμβουλή που θέλει να αποφεύγουμε τα πρώτης γενιάς προϊόντα. Αν σκέφτεστε την αγορά μιας οθόνης 4K με ρυθμό ανανέωσης στα 144Hz, ίσως καλύτερα να περιμένετε.


    Πηγή
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.