Jump to content



  • astrolabos
    astrolabos

    Η Google επεκτείνει το «prebunking» της παραπληροφόρησης στην Ευρώπη

      Προσπάθεια για την καθολική καταπολέμηση των ψευδών ειδήσεων

    Αφού δει πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα στην Ανατολική Ευρώπη, η Google θα ξεκινήσει μια νέα καμπάνια στη Γερμανία που στοχεύει να κάνει τους ανθρώπους πιο ανθεκτικούς στις διαβρωτικές επιπτώσεις της διαδικτυακής παραπληροφόρησης.

    Ο τεχνολογικός γίγαντας σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια σειρά από σύντομα βίντεο που θα τονίζουν τις τεχνικές που είναι κοινές σε πολλούς παραπλανητικούς ισχυρισμούς. Τα βίντεο θα εμφανίζονται ως διαφημίσεις σε πλατφόρμες όπως το Facebook, το YouTube ή το TikTok στη Γερμανία. Μια παρόμοια εκστρατεία στην Ινδία είναι επίσης στα σκαριά.

    Είναι μια προσέγγιση που ονομάζεται prebunking, η οποία περιλαμβάνει τη διδασκαλία των ανθρώπων πώς να εντοπίζουν ψευδείς ισχυρισμούς πριν τους συναντήσουν. Η στρατηγική κερδίζει υποστήριξη από ερευνητές και εταιρείες τεχνολογίας.

    «Υπάρχει πραγματική όρεξη για λύσεις», δήλωσε η Beth Goldberg, επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης στο Jigsaw, ένα τμήμα θερμοκοιτίδας της Google που μελετά τις αναδυόμενες κοινωνικές προκλήσεις. «Η χρήση των διαφημίσεων ως μέσου για την αντιμετώπιση μιας τεχνικής παραπληροφόρησης είναι αρκετά πρωτότυπη. Και είμαστε ενθουσιασμένοι με τα αποτελέσματα».

    Αν και η πίστη στα ψέματα και τις θεωρίες συνωμοσίας δεν είναι καινούργια, η ταχύτητα και η εμβέλεια του Διαδικτύου τους έχουν δώσει αυξημένη δύναμη. Όταν καταλύονται από αλγόριθμους, οι παραπλανητικοί ισχυρισμοί μπορούν να αποθαρρύνουν τους ανθρώπους από το να κάνουν εμβόλια, να διαδώσουν αυταρχική προπαγάνδα, να υποδαυλίσουν τη δυσπιστία στους δημοκρατικούς θεσμούς και να τονώσουν τη βία.

    Είναι μια πρόκληση με λίγες εύκολες λύσεις. Οι δημοσιογραφικοί έλεγχοι γεγονότων είναι αποτελεσματικοί, αλλά απαιτούν πολύ κόπο, δεν διαβάζονται από όλους και δεν θα πείσουν εκείνους που έχουν ήδη δυσπιστία στην παραδοσιακή δημοσιογραφία. Η εποπτεία περιεχομένου από εταιρείες τεχνολογίας είναι μια άλλη απάντηση, αλλά οδηγεί μόνο την παραπληροφόρηση αλλού, ενώ προκαλεί φαινόμενα λογοκρισίας και μεροληψίας.

    Αντίθετα, τα prebunking βίντεο είναι σχετικά φθηνά και εύκολα στην παραγωγή και μπορούν να τα δουν εκατομμύρια όταν τοποθετηθούν σε δημοφιλείς πλατφόρμες. Αποφεύγουν επίσης την πολιτική πρόκληση εντελώς, εστιάζοντας όχι στα θέματα ψευδών ισχυρισμών, που είναι συχνά πολιτισμικά αλεξικέραυνα, αλλά στις τεχνικές που κάνουν την viral παραπληροφόρηση τόσο μεταδοτική.

    Αυτές οι τεχνικές περιλαμβάνουν την πρόκληση φόβου, την κατάδειξη ενός αποδιοπομπαίου τράγου, τις ψευδείς συγκρίσεις, την υπερβολή και το πλαίσιο που λείπει. Είτε το θέμα είναι ο COVID-19, οι μαζικοί πυροβολισμοί, η μετανάστευση, η κλιματική αλλαγή ή οι εκλογές, οι παραπλανητικοί ισχυρισμοί συχνά βασίζονται σε ένα ή περισσότερα από αυτά τα κόλπα για να εκμεταλλευτούν τα συναισθήματα και να βραχυκυκλώσουν την κριτική σκέψη.


    Πηγή
    Φωτογραφία: AP Photo/Thibault Camus, File
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.