-
Posts
3.734 -
Εγγραφή
-
Τελευταία Επίσκεψη
-
Ημέρες που κέρδισε
1
About JaguarOne
- Γενέθλια 15/01/1980
Πληροφορίες Προφίλ
-
Περιοχή
@home
-
Ενδιαφέροντα
Gaming, Trekking, Swimming, Reading!
-
Επάγγελμα
pianist in a
Πρόσφατοι Επισκέπτες
2.715 Εμφανίσεις προφίλ
JaguarOne's Achievements
Experienced (11/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
Ειδήσεις απο την Ελλάδα και όλο τον κόσμο v2.0
JaguarOne απάντησε στο θέμα του astrolabos topic στην ενότητα Off topic
και ναι και όχι. 100% σύμφωνος για την προσωπική ευθύνη... ναι το οδόστρωμα είναι κώλος, μην τρέχεις, μη πω ούτε στο όριο της σήμανσης μην πας. Ναι έχει στοπ ο άλλος στη διαστάυρωση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι περνάς "αέρα". όμως, το κράτος έχει ευθύνη για τα εμφανή (δρόμοι, σήμανση, formal εκπαίδευση, αστυνόμευση). ΠΧ Το ότι οι πλειοψηφία των οδηγών νομίζουν ότι το πορτοκαλί σημαίνει πράσινο είναι ξεκάθαρα θέμα εκπαίδευσης. προσωπικά θεωρώ το κράτος υπεύθυνο που δεν βάζει υποχρεωτικά όλα τα παιδιά στο σχολείο να βλέπουν 24/7 δυστυχήματα και ακρωτηριασμένους (οκ υπερβολή αλλά you get the point) μπας και βγουν λίγο πιο υπευθυνοι μελλοντικοί οδηγοί. χρειάζονται και τα 2, γιατί τελικά, ακόμη και αν εγώ τα κάνω όλα σωστά και έχω και το situational awareness του jason bourne, πάλι κάποιος θα με φάει γιατί αποφάσισε να σφάξει το κόκκινο για να γλιτώσει 10 δευτερόλεπτα στη διαδρομή του -
Πάντως το abstract (όχι μόνο το μικρό, αλλά και το μεγάλο abstract) δεν λέει ότι βρήκανε διασύνδεση, είναι απλά μια μελέτη του αν υπάρχει συσχετισμός. Ο τίτλος μεταφράζεται καλύτερα ως "Σημαντική αύξηση των παραπάνω θανάτων παρά τον επαναλαμβανόμενο εμβολιασμό για Covid στην Ιαπωνία", όχι "Σημαντική αύξηση των παραπάνω θανάτων λόγω του επαναλαμβανόμενου εμβολιασμό για Covid στην Ιαπωνία" that said, επιφυλλάσομαι μιας και δεν βρίσκω το πλήρες κείμενο, να διαβάσω που καταλήξανε
-
όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά ζυγίζουν. δες tesla, δες audi e-tron σε παλιότερα μοντέλα, έτσι ήταν και έτσι θα είναι. Οι μπαταρίες έχουν πολύ βάρος, οπότε εκεί κοιτάς και τα KWh. Επίσης, είναι και τετρακίνητα τα περισσότερα από αυτά Τα hyundai πχ, είναι μάλλον πιο ελαφρυά, αλλά αν δεις το Ioniq 5 πχ, ξεκινά απο μόλις 58KWh (!) στα ~1.9t και φτάνει 84KWh στα 2.2t. Βέβαια, σε κάποιους κατασκευαστές, κλείνεις την πόρτα και είναι λες και μπαίνεις σε δεξαμενή απομόνωσης και σε άλλους κλείνεις την πόρτα και ακούγεται σαν να ρίχνεις ζάρια στο τάβλι
-
Ειδήσεις απο την Ελλάδα και όλο τον κόσμο v2.0
JaguarOne απάντησε στο θέμα του astrolabos topic στην ενότητα Off topic
αυτό έρχεται απευθείας από το δελτίο τύπου της FSB ; -
Ζητώ προκαταβολικά συγνώμη γιατί το κείμενο το έγραψα πρώτα στα Αγγλικά, και μετά έβαλα το copilot να το μεταφράσει! Έκανα και κάποιες διορθώσεις και έτοιμο το copy-pasta! Λοιπόνε Πρόσφατα απέκτησα δύο από αυτά (14" HP Elitebook X G1a, AMD 375, 64GB RAM, 2TB δίσκος). Ο αρχικός μου στόχος ήταν το 14" HP Zbook Ultra G1a 395 / 64GB / 1TB, αλλά δεν το έβρισκα εύκολα ή με εύλογο χρόνο παράδοσης, οπότε αποφάσισα να κάνω "downgrade" στον ΑΙ ΗΧ 375, το οποίο ερχοταν όμως με δίσκο 2TB. (Βοηθάει το γεγονός ότι είμαι υπεύθυνος για το hardware της εταιρείας και μπορώ να ελέγχω μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού) Σαν παρένθεση, είναι πραγματικά λάθος εκ μέρους των μεγάλων κατασκευαστών επαγγελματικών laptop (Dell, Lenovo, HP) να μην έχουν διαθέσιμο αυτόν τον συνδυασμό: >= HX 370, >= 64GB, >= 16" (>=2K). Θα υπάρχουν 10 διαφορετικοί συνδυασμοί του ίδιου Intel hardware, σίγουρα θα μπορούσαν να έχουν μία σειρά που να υποστηρίζει high-end HX πλατφόρμα... Μπορείς να βρεις 2K και καλό CPU στις 16", αλλά... συγγνώμη, η RAM φτάνει μόνο μέχρι 32GB! Θες 64GB; Α σόρρυ, 14" και μνημη μπορεί να είναι απλή DDR5 Αυτό που το κάνει χειρότερο, είναι ότι (τουλάχιστον το 375) ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ως workstation! Έτσι, αγόρασα δύο: ένα για να αντικαταστήσω το παλιό μου laptop και ένα για δοκιμές και μετά για χρήση από κάποιον άλλον. Πλέον, κάνω ελαφρύ προγραμματισμό, το λειτουργικό που προτιμώ είναι τα Windows, με το development περιβάλλον να φιλοξενείται στο WSL (εξ ου και η ανάγκη για 64GB). Η σχετική εμπειρία και σύγκριση είναι με Ubuntu/Intel laptops που έχουμε (τα πιο πρόσφατα είναι τα P1 G7) και έχουμε επίσης MacBook Pro. Το άλλο G1a laptop έχει εγκατεστημένο Ubuntu (24.04) και θα χρησιμοποιηθεί ως developer machine. Το laptop προορίζεται αποκλειστικά για εργασία και επειδή είναι διαχειριζόμενο από την εταιρεία, δεν μπορώ να σχολιάσω ή να δοκιμάσω για παιχνίδια ή απόδοση γραφικών. Επίσης, benchmarks και παρόμοια θα ήταν "παραποιημένα": υπάρχει εταιρικό λογισμικό και λογισμικό ασφαλείας που σίγουρα επηρεάζει τα αποτελέσματα. Ήδη το login time δεν με ενθουσιάζει... Πάμε λοιπόν στην ουσία! Ο επεξεργαστής είναι ρυθμισμένος στα 28W. Η RAM είναι Hynix/Hyundai στα 4GHz, δηλαδή 8GHz effective, 4 modules των 16GB, Quad channel. Τα timings είναι CL28, tRCD18, tRP21, tRAS42, tRC63 για όσους ενδιαφέρονται (δεν υπάρχει πρόσβαση για αλλαγές στο BIOS). Το NVMe είναι KIOXIA (https://apac.kioxia.com/en-apac/business/ssd/client-ssd/xg8.html δείτε το μοντέλο 2TB). Δεν μπορώ να σχολιάσω για τα βιομετρικά καθώς είναι απενεργοποιημένα, αλλά η κάμερα είναι εξαιρετική. Αν και "μόνο" 5MP, η ποιότητα είναι πολύ καλή και συγκρίνεται εύκολα με την (επίσης φανταστική) κάμερα των MacBooks. Υπάρχουν όμως δύο σχεδιαστικά ελαττώματα: Το φυσικό κλιπ που κλείνει την κάμερα για λόγους απορρήτου... είναι κάπως χαλαρό και έχει την τάση να κλείνει μόνο του. Δεν είναι σοβαρό πρόβλημα, αλλά ενοχλητικό. Σε περιβάλλον γραφείου, όπου τα φώτα είναι συνήθως από πάνω και ορατά, αν οι γωνίες είναι "σωστές", εμφανίζεται μια κάθετη λευκή γραμμή, σαν lens flare, στο κέντρο του βίντεο. Δεν το έχω ξαναδεί σε άλλο laptop. Πάλι, όχι σοβαρό, αλλά ενοχλητικό. Θύρες! Το laptop φορτίζει και από τις 3 USB-C θύρες! Έρχεται με φορτιστή 65W που είναι επαρκής. Νομίζω ότι η ύπαρξη μόνο μίας USB-A είναι κακή επιλογή, αλλά ήταν γνωστό από τα specs. Δοκίμασα επίσης usb-to-usb bridging για μεταφορά μεγάλων αρχείων. Δυστυχώς δεν το δοκίμασα μεταξύ των δύο ίδιων μηχανών, ούτε με το ίδιο λειτουργικό (αλλά δούλεψε)! Το καλώδιο ήταν για 40Gbps (δοκιμάστηκε και με άλλο 20Gbps) και οι θύρες του G1a λένε 10Gbps. Είδα σταθερή ταχύτητα 5Gbps. Οι άλλες θύρες ήταν Thunderbolt 3... θεωρητικά έπρεπε να δω 10Gbps. Δεν ξέρω τι έφταιξε, αλλά δεν ήταν και συνηθισμένη χρήση (Lenovo+Ubuntu προς G1a+Win). Πιθανότατα θα το ξαναχρησιμοποιήσω μόνο όταν πάρω νέο laptop σε μερικά χρόνια, οπότε είμαι χαρούμενος που η μεταφορά έγινε 5 φορές πιο γρήγορα από το gigabit δίκτυο! Κανονικά δουλεύω με all-in-one οθόνη Lenovo, με power delivery και λειτουργεί τέλεια! Όμως, μερικές φορές αρνείται να ξυπνήσει την οθόνη. Δεν έχω καταλάβει πότε ακριβώς συμβαίνει, καθώς η σχετική ρύθμιση στο BIOS για απενεργοποίηση θυρών στον ύπνο είναι απενεργοποιημένη. Πρέπει να δοκιμάσω με all-in-one Dell και να δω πώς συμπεριφέρεται... Το πληκτρολόγιο είναι εξαιρετικό. Καλή απόσταση και αίσθηση στο πάτημα. Σε προσκαλεί να το χρησιμοποιήσεις, είτε για γράψιμο είτε για προγραμματισμό. Μικρόφωνο και ηχεία είναι εξαιρετικά! Όλοι λένε ότι με ακούν καθαρά και τα ηχεία είναι δυνατά, καθαρά και με πλούσιο ήχο! Η οθόνη είναι επίσης πολύ καλή. Πλούσια χρώματα και καλή φωτεινότητα. Την έχω στο 60% και φαίνεται καλά, παρόλο που ζω στη χώρα του ανατέλοντος Έλληνα Μικρό ελάττωμα στην υλοποίηση: υπάρχει κάποια παραμόρφωση στην οθόνη, που φαίνεται μόνο όταν είναι σβηστή και καθρεφτίζει το περιβάλλον (βλέπω δηλαδή την αρχοντομουτσουνάρα μου). Δεν έχω παρατηρήσει τίποτα όταν είναι αναμμένη, οπότε μάλλον είναι θέμα του τελικού πλαστικού στρώματος. Η οθόνη είναι επίσης αφής, λειτουργεί, αλλά θεωρώ ότι είναι σπατάλη χρημάτων μιας και δεν διπλώνει για χρήση ως tablet. Τέλος πάντων, ίσως είναι χρήσιμη για κάποιον. Λοιπόν, όλα φαίνονται τέλεια, σωστά; Ε, όχι ακριβώς... Το BIOS είναι κάπως λιτό. Και δεδομένου ότι ο κύριος έλεγχος ενέργειας γίνεται από εκεί, θα ήθελα να υπήρχαν κάποιες επιπλέον ρυθμίσεις· δεν ψάχνω για ρυθμίσεις χρονισμών CPU/RAM και τέτοια. Δυστυχώς, είναι οι οδηγοί και η συμβατότητα με το λειτουργικό που δημιουργούν τουλάχιστον κάποια προβλήματα. Για αρχή, το οικοσύστημα οδηγών/εφαρμογών της HP αφήνει πολλά περιθώρια βελτίωσης. Δεν είχα προηγούμενη εμπειρία με HP, αλλά ήμουν πρόθυμος να το δοκιμάσω. Δεν βοηθάει το γεγονός ότι η εφαρμογή "myHP" είναι διαθέσιμη μόνο μέσω του Microsoft Store· έχουμε μπλοκάρει την πρόσβαση στο Store και δεν μπορώ να βρω το myHP πουθενά αλλού για εγκατάσταση. Παράξενη επιλογή από την πλευρά της HP. Η καθαρή εγκατάσταση λειτούργησε καλά, μετά πήγα στην ιστοσελίδα της HP και επέτρεψα στην εφαρμογή τους να εντοπίσει το απαραίτητο firmware και τις ενημερώσεις και τα εγκατέστησα όλα. Αυτό το κομμάτι ήταν αρκετά απλό, αλλά προφανώς ήταν ... λάθος! Κατάφερε με κάποιο τρόπο να χαλάσει τους οδηγούς του chipset και της GPU. Είχα συνεχώς προβλήματα με τη φόρτιση, την ισορροπία ενέργειας, γραφικά glitches, ύπνο/αναστολή, έφαγα και ένα ωραίο BSOD και ακόμα και το πληκτρολόγιο κολλούσε τυχαία και δεν αναγνώριζε πατήματα! Ο προσαρμογέας οθόνης έλεγε πλέον 880M και αυτό είναι άμεσο σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά. Δοκίμασα τους τελευταίους οδηγούς της AMD, ίδιο πρόβλημα. Μετά δεν μπορούσα να επιστρέψω στους οδηγούς της HP... Κατέληξα να χρησιμοποιήσω το εργαλείο καθαρισμού της AMD και μετά να εγκαταστήσω χειροκίνητα τους οδηγούς της HP, επιλέγοντας τις πιο πρόσφατες εκδόσεις για chipset και GPU από την ιστοσελίδα τους. Ακόμα λέει 880M, αλλά τα προβλήματα έχουν σχεδόν εξαφανιστεί. Έχω περιστασιακά τρεμόπαιγμα/παραμορφώσεις που λύνονται είτε με sleep&wake, είτε με αποσύνδεση και επανασύνδεση, είτε με επανεκκίνηση. Σημείωση: αυτό συμβαίνει κυρίως όταν είναι συνδεδεμένο σε εξωτερική οθόνη (η εσωτερική απενεργοποιημένη), αλλά σπάνια μπορεί να συμβεί και στην ενσωματωμένη οθόνη (εκει δεν έχω την εξωτερική συνδεδεμένη). Από πλευράς απόδοσης, είναι γρήγορο, φρέσκο και πολύ ευχάριστο! Για εργασίες και compilation μεγάλου codebase έχει ΠΟΛΥ παρόμοια απόδοση με τα MacBook M3/M4 Pro (32GB/48GB) καθώς και με το ένα Core Ultra 9 185H/64GB laptop που έχουμε. Το WSL+Ubuntu λειτουργεί εξαιρετικά και είναι ίσως 3 φορές πιο γρήγορο από τον παλιό μου 10850H. To hyper-v εμφανίζει τα χαρακτηριστικά στο εσωτερικό περιβάλλον οπότε κατεβάζει βιβλιοθήκες που είναι AMD-optimised Έχω ένα "παράπονο". Σε Windows και Ubuntu υπάρχουν τα γνωστά 3 προφίλ ενέργειας: Efficiency, Balanced, Performance. Το "Balanced" λειτουργεί πολύ καλά, κανένα πρόβλημα. Το "Efficiency", είναι ΠΟΛΥ επιθετικό. Νομίζω ότι ο χρόνος compilation σχεδόν διπλασιάστηκε, αλλά σαν χρήστης δεν καταλαβαίνεις ότι είσαι σε χαμηλή κατανάλωση. Πολύ καλή υλοποίηση! Το "Performance" είναι σχεδόν... αδιάφορο. Είναι ίσως ελαφρώς πιο γρήγορο από το Balanced. Νομίζω θα ήταν καλύτερα αν το Balanced ήταν λίγο πιο ήπιο, αλλιώς δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιήσεις το Performance. Μιλώντας για την αποτελεσματικότητα του "Efficiency": Στα Windows, πήρα 8 ώρες αυτονομία (ήμουν σε WiFi, είχα ενεργοποιήσει και το "Energy Saver") και αυτό περιλάμβανε περίπου 3,5 ώρες online meetings, που θεωρούνται ενεργοβόρα. Ναι, ήμουν στο 5% μπαταρία στο τέλος Ναι, ήμουν πιο συνειδητοποιημένος για την κατανάλωση, ενεργά έκλεινα εφαρμογές που δεν χρησιμοποιούσα. Όχι δεν έκλεισα τα 100tabs που έχω ανοιχτά. Είναι ήσυχο (και δροσερό!) Πραγματικά ακόμη και με πολύωρη χρήση, χωρίς κλιματιστικό αναμμένο, και γύρω στους 30κάτι βαθμούς θερμοκρασία, γενικά δεν ακούγεται. Ναι, άμα το έχεις στην μπρίζα, το έχεις στο Performance και του πίνεις το αίμα, ναι θα ακουστεί, αλλά όχι όσο θα περίμενα. Τέλος λίγα σχόλια για linux. Στο Ubuntu 24.04 λειτουργεί επίσης πολύ καλά, με παρόμοια προβλήματα στα γραφικά (τρεμόπαιγμα/παραμορφώσεις), τα οποία, όπως είδα πριν λίγες μέρες, ερευνώνται ενεργά. Κατέληξα να αναβαθμίσω τον Kernel σε 6.13 (από τον 6.11 που έχει το Ubuntu-HWE), και νομίζω ότι έχουν σχεδόν λυθεί. Ή τουλάχιστον εμφανίζονται πιο σπάνια. Υπάρχει επίσης ένα χαζό πρόβλημα με το Wi-Fi: αν χρειαστεί να αλλάξεις δίκτυο, πρέπει να απενεργοποιήσεις και να ενεργοποιήσεις ξανά το Wi-Fi. Κατά τα άλλα είναι πολύ γρήγορο και δεν είχα άλλα προβλήματα συμβατότητας που να παρατήρησα. Για το Kernel, έχει νόημα γιατί ο 6.11 βγήκε ~Σεπτέμβρη 2024, και η ΑΙ ΗΧ πλατφόρμα έγινε launch τον Ιούλιο 2024, οπότε είναι αναμμενόμενο ότι σε παλαιότερο mainline να έχει compatibility issues.. Αυτά τα λίγα
-
- 6
-
-
GTR/SUPRA γιατί ενώ hooligan, παίρνουν παιδικό καθισματάκι πίσω NSX γιατί ΝΑ mid engine FD because it's so fucking cool
-
Ειδήσεις απο την Ελλάδα και όλο τον κόσμο v2.0
JaguarOne απάντησε στο θέμα του astrolabos topic στην ενότητα Off topic
.... και να γιατι εμφανίζεται το πασόκ πάλι στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια. ανεβάζει το bidding -
Όχι, κανείς λάθος. Αυτό ήταν προγραμματισμένο για το 23-24, πλέον απομακρυνόμαστε
-
WANG | English meaning - Cambridge Dictionary DICTIONARY.CAMBRIDGE.ORG 1. another spelling of whang 2. a rude word for the penis 3. another spelling… Γιατί δεν υπάρχει άλλος λόγος το αυτοκίνητο να πηδάει...
-
yangWANG
-
Ειδήσεις απο την Ελλάδα και όλο τον κόσμο v2.0
JaguarOne απάντησε στο θέμα του astrolabos topic στην ενότητα Off topic
Πλέον γράφουμε στις ειδήσεις τον έναν που ΔΕΝ είναι άπληστος. Καλά μπαίνει το 2025 -
Ειδήσεις απο την Ελλάδα και όλο τον κόσμο v2.0
JaguarOne απάντησε στο θέμα του astrolabos topic στην ενότητα Off topic
true, δεν το έγραψες, αλλά τονίζεις υπερβολικά πολύ την οικονομική εξαθλίωση ότι είναι η αιτία. εγώ αυτό που λέω είναι ότι ειναι δικαιολογία, που κάποιοι εργαλειοποιούν για να κρυφτούν πίσω από το δάχτυλό τους. -
Ειδήσεις απο την Ελλάδα και όλο τον κόσμο v2.0
JaguarOne απάντησε στο θέμα του astrolabos topic στην ενότητα Off topic
Η χώρα στα 80/90ς δεν ήταν για κανένα λόγο στα καλά της. Ένα τριμπούρδελο διαπλοκής και πως ο ένας να κλέψει τον άλλο, και ειδικά το κράτος. Εκεί ήμουν, έστω και σαν παιδί. Μένω όλη μου τη ζωή σε υπερφανταστική πλούσια περιοχή. Πλέον, με το αστικό εισόδημα μου. Ο διπλανός πριν κάνει μπάνιο στη πισίνα του παίζει με την ferrari του. Τα παιδιά του ακούνε τραπ. Ξέρω πολλούς που όχι μονο δεν μεγαλώσανε σε εξαθλιωμένο περιβάλλον αλλά τα είχανε όλα στρωμένα. Όχι όλοι, αλλά μπολικοι από αυτούς είναι τενεκέδες. Και τα παιδιά τους μια από τα ίδια. Μην δένετε την οικονομική ανεπάρκεια, ή/και εξαθλίωση με παραβατική συμπεριφορά γιατί παραπέμπει σε αφήγημα ότι τα φτωχαδάκια είναι οι μπελάδες και οι λεφτάδες είναι καλοί. Υπάρχει συγκεκριμμένη παραβατική συμπεριφορά που συνδέεται με οικονομική κατάσταση, αλλά δεν είναι "συμμορία πλακώσανε στο ξύλο κάποιον για πλάκα". Στα μάτια μου, το συγκεκριμμένο γεγονός παραπέμπει σε έγκλημα μίσους -
Ειδήσεις απο την Ελλάδα και όλο τον κόσμο v2.0
JaguarOne απάντησε στο θέμα του astrolabos topic στην ενότητα Off topic
sorry κιόλας αλλά, μπούρδες. Ηθική, κοινωνική και ιδεολογική κατάρρευση ως επόμενο της αναζήτησης του παραπάνω πλούτου δεκαετιών. Μια χώρα που "λούστηκε" με χρήματα που δεν τα εργάστηκε μετά την δικτατορία είμαστε. Μια χώρα δηθενιάς και κοινωνικό στάτους τα σπασμένα πιάτα στα μπουζούκια. Μαζεύτικαν τα ψευτο-μίζερα λοιπόν και βγάλανε όλη την κακία τους στο κοριτσάκι. ~5 παιδιά την πλάκωναν και τι έκαναν τα άλλα 25;; Με το τηλέφωνο να πάρουν βιντεάκι να το βάλουν στο ινστα. Αυτό που ζούμε γενικά είναι ολοκληρωτική απομάκρυνση από αξίες, δεν είναι αποκλειστικό πρόβλημα τα χρήματα, αλλιώς θα λέγαμε πως τα παιδιά των πλουσίων "είναι τα καλύτερα παιδιά" Το κερασάκι στη τούρτα είναι ότι το θύμα είναι αριστούχος, αλλά κατα τα άλλα δεν είμαστε πλέον η χώρα που τρώει τα παιδιά της, ή η επόμενη γενιά να αναστρέψει το brain drain. Και αν δεν κάνουν τίποτε στον όχλο-συμμορία, αποδεικνύουμε συνολικά, ότι δεν θέλουμε τους καλούς σε αυτή τη χώρα -
Ειδήσεις απο την Ελλάδα και όλο τον κόσμο v2.0
JaguarOne απάντησε στο θέμα του astrolabos topic στην ενότητα Off topic
Εγώ παλι χαίρομαι που υπάρχει ένας πρόεδρος συνδικαλιστικού οργάνου ο οποίος δεν είναι απλά αραχτος στην καρέκλα. Είτε έκανε λάθος πιο παλιά είτε όχι