Jump to content

Αντικατάσταση προβληματικού σκληρού Seagate


Recommended Posts

Γεια σας παιδιά!

Πριν 2 χρόνια παρά λίγους μήνες, αγόρασα από το e-shop.gr έναν SEAGATE BARRACUDA 7200.14 ST3000DM001 3TB SATA3.

Πριν λίγες μέρες που άνοιξα τον υπολογιστή και προσπάθησα να προσπελάσω κάποια αρχεία μου, τα Windows έβγαζαν μήνυμα είτε ότι δεν επιτρέπεται η πρόσβαση είτε ότι το αρχείο είναι κατεστραμμένο (πχ αρχεία Excel).

Με τα πολλά πολλά έτρεξα HDSentinel και ιδού το χάλι μας (πιο πρόσφατη φώτο) :

2.png

 

Και αυτό δεν είναι τίποτα, την πρώτη μέρα έλεγε Health 5% και 5 μέρες ζωής, ωστόσο μετά το τρέξιμο DBAN (για καταστροφή δεδομένων για να τον πάω για αντικατάσταση, πήγε ανεξήγητα στο 11%).

 

Backup έχω, ωστόσο παρατήρησα το εξής:

- προσπάθησα να σώσω κάποια ανανεωμένα αρχεία, από εκείνα που χρησιμοποιούσα πρόσφατα/ τακτικά, αλλά δεν ολοκληρωνόταν ποτέ η μεταφορά με μήνυμα ότι είναι κατεστραμμένα (ή κάτι τέτοιο)

- κάποια ασυμπίεστα bluray ISO που είχα (30-60GB το καθένα) ήταν εντάξει και κατάφερα να τα αντιγράψω σε άλλα μέσα χωρίς προβλήματα

 

Εν κατακλείδι, ο σκληρός δεν είναι πλέον αξιόπιστος και έχει το σχετικό health του HDSentinel, όμως περνάει όλα τα basic tests του Seatools.

Αυτό σημαίνει ότι αν τον πάω πίσω δε θα μου τον αντικαταστήσουν;

Και πως είναι δυνατόν να περνάει τα tests της Seagate;

 

Κάθε πληροφορία ευπρόσδεκτη. :)

 

Edited by petros32
Link to comment
Share on other sites

Σκεφτόμουν να έπαιρνα τον PURPLE SURVEILLANCE στα 4TB...

 

Καμιά ιδέα και για το θέμα της αντικατάστασης; Να ελπίζω;

Edited by petros32
Link to comment
Share on other sites

Επίσης το ότι περνάει τα basic tests του Seatools δεν σημαίνει κάτι δοκίμασε και το advanced ή detailed ή full ή όπως αλλιώς το λένε λογικά εκείνο δεν θα το περάσει με τα bad sectors.

Edited by nucleus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν, από advanced έτρεξα - μάλιστα δύο φορές - το SCT Write Same Erase και βγήκε fail. :amen::D

Οπότε εκτυπώνω screenshot από το test του Seatools που λέει fail + screenshot από το HDSentinel και πάω αύριο στο e-shop....

Link to comment
Share on other sites

On 16/9/2016 at 11:15 ΠΜ, το μέλος Oric έγραψε:

Τον πηγαίνεις σ' ένα κατάστημα eshop, τον τσεκάρουν με το barcode και θα σου πουν αν είναι εντός εγγύησης, ή όχι.

H αλλιως μιας και τον εχει ηδη στα χερια του http://support.seagate.com/customer/en-US/warranty_validation.jsp

και τελειωσε.Αν τυχον τον πει το e-shop μα μου σου του μπαινουν στο site τους απο εκει το βλεπουν και τελος.

Αν παλι τον που οχι μιας και το advanced test χτυπησε rma στην μαμα εταιρεια.

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν παιδιά, πήγα πριν λίγο στο e-shop με screenshots από HDSentinel, Seatools και της σελίδας Warranty Validation που είπε ο @2cpu.

 

Ο υπάλληλος καθώς έλεγχε την εξωτερική κατάσταση του δίσκου, εντόπισε ότι ένα μικρό κομματάκι πλαστικού στη γωνία της θύρας εισόδου ρεύματος, είχε σπάει και κρεμόταν ελαφρώς.

Του είπα ότι δεν το είχα δει (όντως) και ότι αυτό δεν επηρεάζει τη λειτουργία του, μου είπε ναι και το έγραψε στο χαρτί παραλαβής.

Μου είπαν σε 2 -3 μέρες θα έχω απάντηση.

 

Ελπίζω αυτό το σπασμένο τμήμα της θύρας ρεύματος να μην έχει ως αποτέλεσμα να μη γίνει αντικατάσταση. Θα σας ενημερώσω σχετικά όταν θα έχω νέα. :)

 

Edited by petros32
Link to comment
Share on other sites

Πριν λίγες ώρες μου απάντησε το e-shop ότι ο δίσκος είναι εκτός εγγύησης (προφανώς είδανε το σπάσιμο στη θύρα ρεύματος και δεν τον ελέγξανε καν).

 

Οπότε είμαι σε αναζήτηση σκληρού. Ποιο χρώμα WD προτείνετε; Θα ήθελα κάτι σε 4TB.

Τείνω τελικά προς το Blue, αφού όλα τα άλλα έχουν τεχνολογίες που δεν χρησιμοποιώ.

Εκτός βέβαια από τον Black, ο οποίος καλός θα ήτανε, αλλά είναι υπερβολικά ακριβός!

 

edit: χμμμμ οι Blue έχουν 2ετή εγγύηση (απ' ότι βλέπω σε Plaisio και msystems.gr) ενώ με 9 ευρώ παραπάνω παίρνω Purple που έχουν 3ετη εγγύηση...

Edited by petros32
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, petros32 said:

Πριν λίγες ώρες μου απάντησε το e-shop ότι ο δίσκος είναι εκτός εγγύησης (προφανώς είδανε το σπάσιμο στη θύρα ρεύματος και δεν τον ελέγξανε καν).

 

ζήτα τον πισω και στειλτον στην seagate, στην hitachi που ειχα δοκιμασει δεχονται τετοια μικροχτυπηματα, εχουν μαλιστα και φωτο για το τι δεχονται και τι οχι

Link to comment
Share on other sites

Επειδή δεν έχω αξιοποιήσει ποτέ μου εγγύηση χωρίς τη μεσολάβηση ελληνικού καταστήματος, μπορείτε να με πληροφορήσετε πως πρέπει να κινηθώ;

1. Για αρχή, υπάρχει κάποια Contact Form της Seagate και αν ναι που μπορώ να τη βρω;

2. Σκέφτομαι για αρχή να επικοινωνήσω γραπτώς με τη Seagate και να τους στείλω όλα τα screenshots που δείχνουν τα προβλήματα του δίσκου ΣΥΝ εικόνα από το σπασμένο τμήμα της θύρας ρεύματος. Σωστά;

3. Μετά λογικά θα πρέπει να τους στείλω τον δίσκο με δικά μου έξοδα. Για τι μεταφορικά μιλάμε; Θα πληρώσω και για να μου στείλουν τον καινούργιο και γενικά πόσο παίζει να μου πάει όλη η υπόθεση;

4. Επειδή μιλάμε για σκληρό, προφανώς πρέπει να βάλω ετικέτα ότι πρόκειται για εύθραυστο αντικείμενο στα ΕΛΤΑ έτσι;

 

Αυτά! :)

Link to comment
Share on other sites

Όπως αναφέρθηκε ζήτα τον δίσκο πίσω, βεβαιώσου ότι σου επέστρεψαν τον ίδιο και βεβαιώσου ότι δεν απόχτησε και άλλα σπασιματάκια αλλού. Και εγώ σε άλλο κατάστημα πριν αρκετά χρόνια μου δείχνανε σπασιματάκι στην SATA και μάλιστα προσπαθήσουν να με πείσουν να τους τον αφήσω γιατί "τι να τον κάνεις, εμείς θα τον πάμε σε ανακύκλωση και ιστορίες". Τον πήρα πίσω, τον έστειλα στην Seagate και μου έστειλαν άλλο.

 

Η διαδικασία αποστολής είναι εύκολη - κάπου πρέπει να υπάρχει σχετικό θέμα, απλά θέλει να έχεις ένα κουτί που να χωράει τον δίσκο, αντιστατικό σακουλάκι να τον βάλεις μέσα και μπόλικο υλικό συσκευασία τύπου αφρολέξ ή κάτι άλλο ώστε ο δίσκος να φτάσει στα χέρια τους όπως ακριβώς θα φύγει από σένα. Θα λάβεις πίσω έναν refurbished δίσκο με λίγους μήνες εγγύησης. Αυτά βέβαια εφόσον ο δίσκος είναι ακόμα σε εγγύηση αό τον κατασκευαστή. Πρέπει να πας να ελέγξεις αν η εγγύηση είναι ακόμα σε ισχύ στην σελίδα του κατασκευαστή(έχουν δώσει το link πιο πάνω).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, petros32 said:

Επειδή δεν έχω αξιοποιήσει ποτέ μου εγγύηση χωρίς τη μεσολάβηση ελληνικού καταστήματος, μπορείτε να με πληροφορήσετε πως πρέπει να κινηθώ;

1. Για αρχή, υπάρχει κάποια Contact Form της Seagate και αν ναι που μπορώ να τη βρω;

2. Σκέφτομαι για αρχή να επικοινωνήσω γραπτώς με τη Seagate και να τους στείλω όλα τα screenshots που δείχνουν τα προβλήματα του δίσκου ΣΥΝ εικόνα από το σπασμένο τμήμα της θύρας ρεύματος. Σωστά;

3. Μετά λογικά θα πρέπει να τους στείλω τον δίσκο με δικά μου έξοδα. Για τι μεταφορικά μιλάμε; Θα πληρώσω και για να μου στείλουν τον καινούργιο και γενικά πόσο παίζει να μου πάει όλη η υπόθεση;

4. Επειδή μιλάμε για σκληρό, προφανώς πρέπει να βάλω ετικέτα ότι πρόκειται για εύθραυστο αντικείμενο στα ΕΛΤΑ έτσι;

 

Αυτά! :)

 

Για το 1,2 υπαρχουν αναλυτικα στο site της seagate, ενα print screen απο το seatools οτι απετυχε χρειαζεται να στειλεις μαζι. Τωρα για photo του χτυπηματος θα σου λεγα να μην ρωτησεις καθολου καθως θα πρεπει να ανοιξεις ticket και θα καθυστερησεις παραπανω με τις απαντησεις κλπ.

 

Για το 3 κανα 10ευρω μου χε κοστίσει πριν μερικα χρονια για συστημενο ελτα. Δεν θα πληρωσεις για να σου στειλουν αλλο, αλλα μαλλον δεν θα ναι καινουριος αλλα refurbished. Γυρω στις 20 μερες θα παρει η ολη διαδικασια

 

Για το 4, τπτ, βαλτον σε αντιστατικο σακουλακι, γυρω-γυρω bubble wrap, το συνοδευτικο fail του seatools, σε κουτακι ολο αυτο , και κολα πανω το αυτοκολλητο με τη διευθυνση της seagate

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν παιδιά, μετά από επικοινωνία με τη Seagate:

- τους έστειλα screenshots από Seatools for Windows - HDSentinel + φωτογραφία του damaged part (της θύρας ρεύματος)

- μου είπαν ότι το Seatools for Windows είναι μόνο για external σκληρούς και μου ζήτησαν να τρέξω short και long test μέσω του bootable Seatools for DOS.

- χρειάστηκε να αλλάξω το SATA από AHCI σε IDE για να αναγνωριστεί ο δίσκος στη for DOS έκδοση

- εν τέλει ο δίσκος πέρασε τα δύο αυτά tests, όμως μου είπαν ότι θα μου τον αντικαταστήσουν λόγω του damaged part (απ' ότι κατάλαβα)

 

Μερικές τελευταίες ερωτήσεις πριν πάω στο ταχυδρομείο:

1. Τι εννοούν όταν λένε "For European customers, a T1 document must accompany the shipment if applicable (notify your agent)." ;

2. Έχω πάρει RMA number. Τον γράφω έξω από το δέμα (κάτω από τη διεύθυνση αποστολής) ή μέσα στο δέμα (ώστε να μη φαίνεται απ' έξω) ;

3. Από τα διαθέσιμα μέρη που μπορώ να στείλω τον προβληματικό σκληρό, επέλεξα Ιταλία, μου φάνηκε το πιο κοντινό μέρος. :)

 

Αυτά κι ευχαριστώ για τη μέχρι τώρα βοήθεια!

Μιας που δεν μπορούσα να περιμένω να ολοκληρωθεί η διαδικασία (είμαι και τόσες μέρες χωρίς σκληρό), σήμερα περιμένω έναν WD Blue 4TB από msystems! ;)

Link to comment
Share on other sites

Όταν με το καλό ολοκληρωθεί η διαδικασία της αντικατάστασης, ρίχτους και ένα ξέχεσμα στο eshop και αν έχεις όρεξη στείλε και ένα email σε ΙΝΚΑ κλπ προς γνώση και συμμόρφωση.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Thanks παιδιά, θα δω τι θα κάνω μόλις τελειώσει η ιστορία.

Μια τελευταία ερώτηση. Είπα να ξεκινήσω σήμερα να πάω ΕΛΤΑ, αλλά διαβάζοντας τον τιμοκατάλογο των ΕΛΤΑ εδώ (σελίδα 3) στα Τέλη Δεμάτων Εξωτερικού, βλέπω κάτι τιμές 25 με 30 ευρώ. Μου διαφεύγει κάτι/ κοιτάω σε λάθος μέρος;

Το δέμα θα σταλθεί Ιταλία/ Μιλάνο. Αν υπάρχει κάποιος πιο οικονομικός τρόπος να το στείλω, πείτε μου.

 

Προβλέπω οπότε να κάνω σήμερα την έρευνα ταχυδρομικών τελών και να πηγαίνω αύριο.

 

ΥΓ: Τον σκληρό τον έβαλα σε ένα κουτί - συσκευασία εξωτερικού δίσκου Seagate (ναι έχω κι άλλον Seagate!! ) διαστάσεων 24.5x 20 x7 (cm)... με αφρολέξ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...