Jump to content



Γνώμες για επισκευή σε σκουπάκι Sillvercrest SAS 7.4 LI B2


Recommended Posts

Το σκουπάκι του τίτλου έχει σταματήσει να λειτουργεί. Το πρώτο σύμπτωμα που είχε δείξει ήταν ότι είχε καθυστέρηση (0.5-1") από το κλείσιμο του διακόπτη πριν αρχίσει να λειτουργεί. Θεωρώντας ότι είναι ελαττωματικός ο διακόπτης τον άλλαξα. Λειτούργησε για λίγο, και μετά είχε την ίδια συμπεριφορά.

 

Η γενική του εικόνα είναι η παρακάτω:

0MJ2jFJ.jpg

 

Η πλακέτα του διακόπτη είναι αυτή:

dWwWfau.jpg

 

Η μπροστινή πλευρά του κυκλώματος ελέγχου είναι αυτή:

ODTbBFO.jpg

 

Το κύκλωμα ελέγχου είναι αυτό:

xpG1ssa.jpg

 

Το κύκλωμα φόρτισης φαίνεται να δουλεύει σωστά - η μπαταρία φορτίζει και σταματάει όταν γεμίσει. Όταν στείλω την τάση της μπαταρίας στο μοτέρ, δουλεύει.

Φαίνεται ότι δυσλειτουργεί η λογική που επιτρέπει τη λειτουργία όταν ο διακόπτης γυρίσει στο "On".

 

Ένα κομμάτι μου μπαίνει σε πειρασμό να κολλήσω απλά διακόπτη-μπαταρία-κινητήρα, και να χρησιμοποιώ το κύκλωμα της φόρτισης ως έχει. Είμαι όμως διστακτικός να διακινδυνεύσω να αφήσω τις μπαταρίες χωρίς καμία δικλείδα ασφαλείας όσο λειτουργεί.

 

Εάν έχετε καμιά ιδέα, ευπρόσδεκτη...

Link to comment
Share on other sites

πριν 10 ώρες, το μέλος makio έγραψε:

το μαυρο στοιχειο κατω απο το μοτερ ειναι πυκνωτης? (μαλλον)

 

Όχι, είναι το βύσμα της φόρτισης. Όλα τα εξαρτήματα είναι πάνω στην πλακέτα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

καθαρισε την πλακετα με μια οδοντοβουρτσα (hightech εργαλειο!) και τσεκαρε τα smd πυκνωτακια (7) τα οποια δυστυχως πρεπει να αποκοληθουν πρωτα και τις κολησεις....

για περισσοτερα δεν εχω τις γνωσεις....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Κι εγώ για να αποφύγω να ξεκολλάω τα SM είπα να κάνω την "ταρζανιά", αλλά έχει πρυτανεύσει η λογική μέχρι τώρα :)

Υποψιάζομαι ότι το ολοκληρωμένο με τα 14 ποδαράκια είναι και ο ελεγκτής φόρτισης, και επιπλέον οδηγεί το τρανζίστορ που τελικά τροφοδοτεί το μοτέρ. Πιθανολογώ ότι κάποιο από τα εξαρτήματα που παραμετροποιεί το cut-off έχει χαλάσει (πχ κάποια από όλες τις αντιστάσεις) και γι' αυτό δεν παίρνει μπροστά.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

το προβλημα ειναι οτι....δουλευει! (εστω με αυτη τη μικροκαθυστερηση)

κανει ετσι την διαγνωση πιο δυσκολη που χρειαζεται καποια εμπειρια στα κυκλωματα + παλμογραφο +σχεδιο

αν ψαξεις το ολοκληρωμενο με τον κωδικο του και κατεβασεις το pdf μπορεις να βρεις καποιο αντιστοιχο σχεδιο και να δεις τις τιμες που πρεπει να μετρησεις σε καταλληλα σημεια.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 15 λεπτά, το μέλος makio έγραψε:

το προβλημα ειναι οτι....δουλευει! (εστω με αυτη τη μικροκαθυστερηση)

κανει ετσι την διαγνωση πιο δυσκολη που χρειαζεται καποια εμπειρια στα κυκλωματα + παλμογραφο +σχεδιο

αν ψαξεις το ολοκληρωμενο με τον κωδικο του και κατεβασεις το pdf μπορεις να βρεις καποιο αντιστοιχο σχεδιο και να δεις τις τιμες που πρεπει να μετρησεις σε καταλληλα σημεια.

Δυστυχώς δεν το έκανα πολύ σαφές: Δεν δουλεύει καθόλου πλέον, το ότι δούλευε με καθυστέρηση ήταν το πρώτο δείγμα προβλήματος.

Η αλήθεια είναι ότι έλπιζα μήπως κάποιος εδώ αναγνώριζε το ολοκληρωμένο, γιατί δεν γράφει τίποτα επάνω και με τον λίγο χρόνο που έψαξα για το σκουπάκι δεν βρήκα αξιοποιήσιμες πληροφορίες για το κύκλωμά του...

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την παρατήρηση, αλλά ελπίζω να αντιλαμβάνεσαι ότι δεν είναι πολύ βοηθητική. Έχω πολύμετρο και έχω μετρήσει τα προφανή σε εμένα σημεία, χωρίς να εντοπίσω σφάλμα, εξ' ου και η ερώτηση για βοήθεια. Όμως τα περισσότερα εξαρτήματα πρέπει να ξεκολληθούν για να μετρηθούν αξιόπιστα, και χωρίς σχεδιάγραμμα ή έστω γνώση για το ολοκληρωμένο, δεν θα το κάνω στην τύχη.

Έχεις κάποια πρόταση για το τί να μετρήσω;

Η σκόνη είναι επιφανειακή και οι κολλήσεις φαίνονται όλες σε εξαιρετική κατάσταση (και έχω μετρήσει πολλές, με όση αξιοπιστία επιτρέπει το ότι είναι πάνω στο κύκλωμα). Ο διακόπτης λειτουργεί, η καλωδιοταινία δεν έχει κάποιο πρόβλημα, και όλες οι ακραίες τάσεις είναι εντάξει. Εάν βραχυκυκλώσω τη μπαταρία στο μοτέρ, λειτουργεί. Με την ενεργοποίηση του διακόπτη δεν φτάνει η τάση στο Mot- (από το Bat-), όπως θα έπρεπε.

Link to comment
Share on other sites

εχω πετυχει κι εγω ολοκληρωμενα 'αγνωστα' αλλα σε πολλα μ ενα δυνατο φακο και υπο γωνια τελικα διεκρινα τα στοιχεια τους (παρα την γκαβομαρα..)

μιας κι ανεφερες για mot/bat δεν τσεκαρεις τουλαχιστον τα γυρω εξαρτηματα ? (mosfet + caps + diode )

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Επειδη ειπες οτι αλλαξες διακοπτη, νομιζα οτι δεν ειχες πολυμετρο να τον ελεγξεις.

Ο διακοπτης φαινεται να ειναι μονος, δηλαδη 2 επαφες. Δηλαδη στην πλακετα πανω στο πενταπλο φις, 2 απο τα 5 καλωδιακια θα ενωνονται μεταξη τους οταν πατας τον διακοπτη. Εστω οτι ειναι το 1 και 2. Με ανοιχτο διακοπτη στο 1 θα εχει πανω απο 3βολτ και το αλλο 0 . Με κλειστο το 2 θα εχει 0,7 ή 3. Μετα ακολουθεις τη γραμμη απο το 2 . Αν εισαι τυχερος θα φτανει στη βαση ενος τρανζιστορ. Αυτο ειναι το πρωτο βημα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, xriantw said:

αλλα δεν βρισκω επιλογη edit.

για λόγους ακεραιότητας των συζητήσεων (μην εμφανίζεται κάποιος να διαγράφει κατά βούληση τα παλαιά μηνύματά του) η δυνατότητα edit διόρθωσης υπάρχει μόνο για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα (κάποια λεπτά) μετά την αρχική δημοσίευση. Σε αυτό τον χρόνο, απανωτά μηνύματα από το ίδιο άτομο συχωνεύονται σε ένα κιόλας, νομίζω. Μετά από τον χρόνο αυτό, ξεχωριστό μήνυμα.

Link to comment
Share on other sites

πριν 8 ώρες, το μέλος xriantw έγραψε:

Επειδη ειπες οτι αλλαξες διακοπτη, νομιζα οτι δεν ειχες πολυμετρο να τον ελεγξεις.

Ο διακοπτης φαινεται να ειναι μονος, δηλαδη 2 επαφες. Δηλαδη στην πλακετα πανω στο πενταπλο φις, 2 απο τα 5 καλωδιακια θα ενωνονται μεταξη τους οταν πατας τον διακοπτη. Εστω οτι ειναι το 1 και 2. Με ανοιχτο διακοπτη στο 1 θα εχει πανω απο 3βολτ και το αλλο 0 . Με κλειστο το 2 θα εχει 0,7 ή 3. Μετα ακολουθεις τη γραμμη απο το 2 . Αν εισαι τυχερος θα φτανει στη βαση ενος τρανζιστορ. Αυτο ειναι το πρωτο βημα.

Αυτός που άλλαξα είχε μετρηθεί εντάξει, αλλά αφού τον ξεκόλλησα, έβαλα άλλον για σιγουριά - μάλιστα για μερικούς κύκλους δούλεψε καλύτερα. Ο διακόπτης σχεδόν σίγουρα μιλάει μόνο με το ολοκληρωμένο που ελέγχει την κατάσταση της μπαταρίας πριν οδηγήσει το τρανζίστορ, οπότε δεν έχει μετρήσιμη τάση, απλά την ελέγχει. Το "ριψοκίνδυνο" πλάνο είναι να το καλωδιώσω όπως περιγράφεις: Να παίρνει την τάση της μπαταρίας και να την δίνει στο μοτέρ. Έτσι παρακάμπτω το ολοκληρωμένο και τη βλάβη, απλά πρέπει να έχω το νου μου να μην αδειάζω τις μπαταρίες. Οι τάσεις είναι λίγο μεγαλύτερες, οι μπαταρίες είναι 18650.

Link to comment
Share on other sites

Το πιο απλο ειναι να πας σε ενα καταστημα ηλεκτρονικων και να ζητησεις το fet. Αν δεν υπαρχει, παιρνεις εναν διακοπτη on-off >5 αμπερ μεταξυ mot-batt- , κανεις μια τρυπα στο καπακι και τον βιδωνεις.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Προς το παρόν τράβηξα καλώδια από τα mot- bat- στον δικό του διακόπτη, παρακάμπτοντας όλο το κύκλωμα. Συνεχίζει να φορτίζει με το κύκλωμα ελέγχου βέβαια.

Δεν σκοπεύω να το κρατήσω έτσι, αλλά με κούρασε προς το παρόν.

Ευχαριστώ όλους για το χρόνο σας.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.