Jump to content



Βοήθεια για συνδεσμολογία ροοστατη?


redbighunter

Recommended Posts

πριν 1 λεπτό, το μέλος Seafalco έγραψε:

 

Πράγματι, αυτή ήταν η διατύπωσή σου !

Αλλά εγώ το εξέλαβα λάθος, γιατί τώρα τελευταία πήρα εξ ανάγκης μερικά που είναι για κλωτσιές!

Καλό και χρήσιμο να έχεις πηγή με λογικότερες τιμές !  ;)

Όσο για το δυστύχημα που αναφέρεις . . . κάποτε διάβαζα το πόρισμα της επιτροπής έρευνας για την πτώση ενός πολιτικού αεροπλάνου, το οποίο κατέληγε ότι το αίτιο της πτώσης ήταν μια ημιτασιόν ροδέλα που είχε χρησιμοποιηθεί σε ένα έκτακτο service του αεροπλάνου εκτός της βάσης του. :(

 

λιγο ασχετο με το θεμα, αλλα επειδη εχω κανει εμπειρογνωμονας σε τετοια περιστατικα, να ξερεις πως απο το πραγματικο ραπορτο του ανθρωπου που αναλαμβανει την ερευνα μεχρι αυτα που φανουν στις δημοσιευσεις υπαρχειΠΟΛΥΥΥΥΥΥ  μεγαλη διαφορα... Και αυτο οχι για περιεργους "συνομωσιολογικους" λογους οπως μερικοι υποπτευονται (καμια σχεση) αλλα απλως επειδη οι δικηγοροι δεν ειναι τεχνικοι (μπορω να σου πω περιπτωση που προσπαθουσα να πεισω ενα δικηγορικο γραφειο οτι δε στεκει να γραψουν αυτα που τελικα γραψαν, και καθομουν πανω απο 4-5 ωρες να καταληξουμε να τους κανω μαθηματα... στο τελος βεβαια περασε το δικο τους που ηταν "ευκολοτερο" στην κατανοηση απο ασχετους ? )

 

  • Haha 2
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 6 ώρες, το μέλος Seafalco έγραψε:

Το ποτενσιόμετρο

https://www.markidis.gr/el/ilektroniko-iliko-1303-2/ilektroniko-iliko/ilektronika-eidi/potensiometra/potensiometra-apla-grammika/sp12-47k-a-potensiometro-aplo-grammiko-47ko-2w

που σου έβαλε ο @Nick74, είναι καλό, από εκεί και πέρα, επειδή και αυτό δεν είναι φτηνό, μπορείς να δείς και άλλες λύσεις :

 

https://www.digikey.gr/product-detail/en/precision-electronics-corporation/RV4NAYSD503A/RV4N503C-ND/222810

 

Και ακόμα και πιο αξιόπιστες, με στεγανό ποτενσιόμετρο:

 

https://uk.rs-online.com/web/c/passive-components/variable-resistors/potentiometers/?sort-by=Mounting Type&sort-order=desc&applied-dimensions=4294966917,4294964521,4294675894,4292049444,4294860902

Αλλά όπως καταλαβαίνεις, πλέον η γκάμα τιμών περιλαμβάνει και τα πολύστροφα ποτενσιόμετρα σύρματος:

https://www.digikey.gr/product-detail/en/bourns-inc/3590P-2-503L/3590P-2-503L-ND/4697026

 

Συνεπώς είναι δική σoυ απόφαση, και έχεις τρείς λύσεις!

Και τώρα να σου πω και εγώ μια τέταρτη, που μπορείς να την εφαρμόσεις αν σε ενδιαφέρει μόνο μια ρύθμιση των αντλιών, και μετά δεν το ξαναπειράζεις.

Αν είναι, έτσι μπορείς αντί ποτενσιόμετρο, να βάλεις δύο αντιστάσεις σε σειρά που οι τιμές τους θα έχουν τον ίδιο λόγο με αυτόν που χρειάζεται για να πετύχεις το κατάλληλο Duty Cycle που δημιουργεί την επιθυμητή τάση. (το κοινό τους σημείο στην θέση του δρομέα του ποτενσιόμετρου και τα ελεύθερα άκρα τους στις ακραίες υποδοχές του ποτενσιόμετρου.

Προσοχή βέβαια στον προσανατολισμό΄!

Εδώ το κόστος είναι "μηδέν"  , όπως φυσικά και η ευελιξία της ρύθμισης του τροφοδοτικού!  :p

 

θα προτιμούσα να έχω την ευελιξία της ρύθμισης...επομένως ας αλλάξω ποτενσιόμετρο! Όμως σε κάποια από αυτά που μου προτείνεις θέλει να πάρεις ποσότητα...πχ 50+

Σε τιμές πάνω κάτω στα ίδια πάνε όλα, επομένως πάμε σε vfm (θέλω να πιστεύω ότι στέλνουν Ελλάδα χωρίς να χρειαστεί να πάθω εγκεφαλικό ή να πουλήσω νεφρό?)...και το στεγανό ποτενσιόμετρο δεν ξέρω αν θα το χρειαστώ ως στεγανό στο pc....άμα τρέξουν νερά...καήκαμε?!

 

τα συγκεκριμένα ποτενσιόμετρα θα αντέχουν να διαχειρίζονται 6Α και 64Watt που είναι στο σύνολο οι αντλίες?

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Τα link τα έβαλα για να δεις τι περίπου σου κάνει, από εκεί και πέρα το ψάχνεις λίγο ακόμα:

 

https://gr.mouser.com/ProductDetail/Bourns/3590P-2-503L?qs=HVbQlW5zcXWCF8oiUBXqxA%3D%3D

 

Το στεγανό ποτενσιόμετρο δεν είναι για να αντέχει τα νερά !

Είναι για μην υπάρχει περίπτωση να εισχωρήσει σε αυτά σκόνη, αέρια , υγρασία, συμπυκνώματα υδρατμών, υγρά καθαρισμού κλπ ξένα σώματα, που θα αλλοίωναν την λειτουργίας τους είτε άμεσα, είτε σε βάθος χρόνου.

Το ποτενσιόμετρο δεν έχει να κάνει με την ισχύ που διαχειρίζεται το τροφοδοτικό, αυτά τα φορτία τα αναλαμβάνει το power MOSFET του τροφοδοτικού.

Το ποτενσιόμετρο έχει σχέση μόνο με τον timer 555, και τα ρεύματα φόρτισης και εκφόρτισης του πυκνωτή χρονισμού του ταλαντωτή που παράγει το σήμα PWM.

Έτσι οι απαιτήσεις τους σε ισχύ είναι ανεξάρτητες του φορτίου, και αν λέμε τα 2Watt είναι απλά γιατί αυτή είναι μια πολύ συνηθισμένη τιμή σε ποτενσιόμετρα ακριβείας κάποιας ισχύος. Μη ξεχνάς ότι εδώ επιδιώκουμε την αντικατάσταση ενός εξαρτήματος με ένα άλλο πολλαπλάσιας αντοχής και ακρίβειας, οπότε μια υπέρβαση θα υπάρχει! :)

  • Like 1
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/11/2019 at 11:20 ΜΜ, το μέλος redbighunter έγραψε:

.και το στεγανό ποτενσιόμετρο δεν ξέρω αν θα το χρειαστώ ως στεγανό στο pc....άμα τρέξουν νερά...καήκαμε?!

 

 

 

?? το σταγανο δεν ειναι για να μην παιρνει νερα βρε αλλα επειδη εχει ενα λεπτο λαδι μεσα που το κανει να ζει περισσοτερο 

On 6/11/2019 at 12:21 ΠΜ, το μέλος Seafalco έγραψε:

 

Το ποτενσιόμετρο έχει σχέση μόνο με τον timer 555, και τα ρεύματα φόρτισης και εκφόρτισης του πυκνωτή χρονισμού του ταλαντωτή που παράγει το σήμα PWM.

 

 

 

εμενα αυτο που με προβληματιζει ειναι οτι υπολογιζοντας το προχειρα μου βγαζει ειτε 10KΩ ειτε αν βαλει 50 οτι πρεπει να μεγαλωσει η σταθερη αντισταση στα 10Κ για να χει φουλ γραμμικοτητα σε ολη τη διαδρομη...

Αν ειναι θα το κανω simulation να το δω οταν εχω χρονο το βραδυ να σας πω γιατι αν ειναι ετσι τοτε καλο ειναι να αλλαξει και τη σταθερη αντισταση (η τον πυκνωτη )

 

 

Γενικα η ρυθμιση του 555 επιτυγχανεται με το rc που συμετεχε ο πυκνωτης, η σταθερη αντισταση που ειναι 1Κ και η μεταβλητη που τη δινει 50 Κ και οι τιμες μου μοιαζουν λιγο κρισιμες για να υπαρχει γραμμικοτητα σε μεγαλο ευρος

Έγινε επεξεργασία από Nick74
  • Like 1
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

και αφου λιγο εμπειρικα δε μου πολυαρεσε ο συνδιασμος εκατσα και το τσεκαρα και μαθηματικα και εχουμε τα παρακατω:

Αν θεωρησουμε οτι κραταμε τον πυκνωτη στα 100n  και τη σταθερη αντισταση στο 1Κ τοτε εχοντας ενα ποτενσιομετρο 0-50Κ η ρυθμιση μας ειναι απο 142 Hz ουαν το ποτενσιομετρο ειναι max εως 14 KHz οταν ειναι minimum.

(τα νουμερα τα στρογγυλοποιησα για ευνοητους λογους).

Μπορει αυτο να μοιαζει η τελεια απολυτη ρυθμιση, αλλα τη στιγμη που εχουμε ποτενσιομετρο μισης στροφης θεωρω εντελως χαμενο και το να εχουμε συχνοτητες υψηλοτερες απο 2-3KHz (αντε το πολυ 4 κι αυτο παραειναι) και χαμηλοτερες απο 500-600Hz  (αν το ποτενσιομετρο ηταν πολυστροφο δε θα μας πολυενοιαζε βεβαια, αλλα μιση στροφη πρεπει να χεις χερι νευροχειρουργου για να ρυθμισεις τοσο μικρο ευρος)

οποτε η προσωπικη μου εκτιμηση ειναι πως θα ηταν καλυτερα η σταθερη αντισταση να γινει 2.2Κ και το ποτενσιομετρο 10Κ εφ οσον ο πυκνωτης παραμεινει ιδιος.

Το ευρος συχνοτητων που δινει αυτος ο συνδυασμος ειναι απο 650Hz εως 6.5ΚHz (υπερπλουσια κατα τη γνωμη μου)

Τωρα βεβαια το καθε μοτερ εχει δικη του ροπη και δικο του ρευμα και για fine tuning αυτο καλο θα ηταν να γινει πειραματικα στον παγκο αλλα χοντρα ψιλα αυτες οι τιμες πιστευω πως λιγο πολυ ειναι υπεραρκετες για τη συγκεκριμενη αντλια.

Πειραματικα ο op μπορει να βαλει αντιστασεις σε σειρα και να παιξει με την τιμη της σταθερης (οσο βαζεις σε σειρα προστειθενται)

 

Απο την αλλη βλεπω πως κι αλλοι συναδελφοι πειραματιζονται με το συγκεκριμενο για fan control και μαλιστα με ακομα μεγαλυτερο ευρος pwm (1Κ σταθερη και 100Κ μεταβλητη), https://makingcircuits.com/blog/simple-12v-dc-fan-speed-controller-using-ic-555/ κατι που ακουγεται θεωρητικα ακομα καλυτερο ΑΛΛΑ θεωρω ως το κανουν με πολυστροφα ποτενσιομετρα κι οχι τα απλα μισης στροφης (σε μιση στροφη τι χερι εχεις για να ρυθμισεις με τετοια λεπτομερεια τετοιο τεραστιο ευρος?)

Έγινε επεξεργασία από Nick74
  • Like 1
  • Agree 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 14 ώρες, το μέλος Nick74 έγραψε:

και αφου λιγο εμπειρικα δε μου πολυαρεσε ο συνδιασμος εκατσα και το τσεκαρα και μαθηματικα και εχουμε τα παρακατω:

Αν θεωρησουμε οτι κραταμε τον πυκνωτη στα 100n  και τη σταθερη αντισταση στο 1Κ τοτε εχοντας ενα ποτενσιομετρο 0-50Κ η ρυθμιση μας ειναι απο 142 Hz ουαν το ποτενσιομετρο ειναι max εως 14 KHz οταν ειναι minimum.

(τα νουμερα τα στρογγυλοποιησα για ευνοητους λογους).

Μπορει αυτο να μοιαζει η τελεια απολυτη ρυθμιση, αλλα τη στιγμη που εχουμε ποτενσιομετρο μισης στροφης θεωρω εντελως χαμενο και το να εχουμε συχνοτητες υψηλοτερες απο 2-3KHz (αντε το πολυ 4 κι αυτο παραειναι) και χαμηλοτερες απο 500-600Hz  (αν το ποτενσιομετρο ηταν πολυστροφο δε θα μας πολυενοιαζε βεβαια, αλλα μιση στροφη πρεπει να χεις χερι νευροχειρουργου για να ρυθμισεις τοσο μικρο ευρος)

οποτε η προσωπικη μου εκτιμηση ειναι πως θα ηταν καλυτερα η σταθερη αντισταση να γινει 2.2Κ και το ποτενσιομετρο 10Κ εφ οσον ο πυκνωτης παραμεινει ιδιος.

Το ευρος συχνοτητων που δινει αυτος ο συνδυασμος ειναι απο 650Hz εως 6.5ΚHz (υπερπλουσια κατα τη γνωμη μου)

Τωρα βεβαια το καθε μοτερ εχει δικη του ροπη και δικο του ρευμα και για fine tuning αυτο καλο θα ηταν να γινει πειραματικα στον παγκο αλλα χοντρα ψιλα αυτες οι τιμες πιστευω πως λιγο πολυ ειναι υπεραρκετες για τη συγκεκριμενη αντλια.

Πειραματικα ο op μπορει να βαλει αντιστασεις σε σειρα και να παιξει με την τιμη της σταθερης (οσο βαζεις σε σειρα προστειθενται)

 

Απο την αλλη βλεπω πως κι αλλοι συναδελφοι πειραματιζονται με το συγκεκριμενο για fan control και μαλιστα με ακομα μεγαλυτερο ευρος pwm (1Κ σταθερη και 100Κ μεταβλητη), https://makingcircuits.com/blog/simple-12v-dc-fan-speed-controller-using-ic-555/ κατι που ακουγεται θεωρητικα ακομα καλυτερο ΑΛΛΑ θεωρω ως το κανουν με πολυστροφα ποτενσιομετρα κι οχι τα απλα μισης στροφης (σε μιση στροφη τι χερι εχεις για να ρυθμισεις με τετοια λεπτομερεια τετοιο τεραστιο ευρος?)

 

Άρα τι κάνουμε? τι αλλάζω τελικά?

Link to comment
Share on other sites

πριν 2 ώρες, το μέλος redbighunter έγραψε:

 

Άρα τι κάνουμε? τι αλλάζω τελικά?

Αυτο ειναι μια πολυ καλη ερωτηση. Αν το χα στα χερια μου ηξερα τι να κανω, αλλα απο αποσταση αυτο που προτεινω ειναι πρωτ απ ολα ασχετα με την τιμη που θα διαλεξεις να αλλαξεις το ποτενσιομετρο. ετσι κι αλλιως θα βαλεις εξωτερικο με καλωδιακια, οποτε κατα τη γνωμη μου παρε 2-3 διαφορα απ τα φθηνιαρικα (τα μαυρα δε κοστιζουν ουτε ενα ευρω) και οποιο δεις πως καθεται καλυτερα στο χερι σου μετα αντικατεστησε το με ενα σωστο.

Τωρα αν δε το βιαζεσαι λογικα εχω ολα τα υλικα οποτε μπορω να το υλοποιησω αυριο το πρωι πειραματικα σε ενα breadboard και να σου δωσω μια σαφεστερη απαντηση

Έγινε επεξεργασία από Nick74
  • Like 2
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 1 ώρα, το μέλος Nick74 έγραψε:

Αυτο ειναι μια πολυ καλη ερωτηση. Αν το χα στα χερια μου ηξερα τι να κανω, αλλα απο αποσταση αυτο που προτεινω ειναι πρωτ απ ολα ασχετα με την τιμη που θα διαλεξεις να αλλαξεις το ποτενσιομετρο. ετσι κι αλλιως θα βαλεις εξωτερικο με καλωδιακια, οποτε κατα τη γνωμη μου παρε 2-3 διαφορα απ τα φθηνιαρικα (τα μαυρα δε κοστιζουν ουτε ενα ευρω) και οποιο δεις πως καθεται καλυτερα στο χερι σου μετα αντικατεστησε το με ενα σωστο.

Τωρα αν δε το βιαζεσαι λογικα εχω ολα τα υλικα οποτε μπορω να το υλοποιησω αυριο το πρωι πειραματικα σε ενα breadboard και να σου δωσω μια σαφεστερη απαντηση

 

όποτε έχεις χρόνο! δεν το βιάζομαι ιδιαίτερα!

Link to comment
Share on other sites

On 8/11/2019 at 3:39 ΜΜ, το μέλος redbighunter έγραψε:

 

όποτε έχεις χρόνο! δεν το βιάζομαι ιδιαίτερα!

 

 

ok, χθες βραδυ επαιξα λιγο πανω σε μια breadboard με το κυκλωματακι ετσι οπως αυτο της φωτο με ακριβως ιδιες τιμες υλικων (εκτος του μοσφετ που εβαλα ενα οτι βρηκα μπροστα μου αλλα αυτο δε παιζει ρολο ειναι μονο για την ισχυ).

Για να γινει actual η δοκιμη δεν εβαλα απλα καποιο εικονικο φορτιο αλλα ενα 12βολτο ανεμιστηρακι.

Το κυκλωμα λειτουργει αψογα χωρις νεκρη ζωνη αλλα εχει μια αχρηστη ζωνη σχεδον στα μισα της διαδρομης (τι να το κανεις απ το μηδεν? )

Εγιναν δυο δοκιμες με ποτενσιομετρα 47Κ, 22Κ και 100Κ και τα αποτελεσματα ηταν πανω κατω ιδια, οποτε μια χαρα ειναι τα 50Κ που βαζει ο κατασκευαστης, και ρυθμιζει -τουλαχιστο στο φορτιο που του βαλα- αρκετα γραμμικα, οποτε κατα πασα πιθανοτητα σε αυτο που εχεις στα χερια σου απλα παιζει αστοχια υλικου (που 99.999999% ειναι στο ποτενσιομετρο που ειναι ο μονος κυριος υποπτος)

btw καλωδιονοντας το με καποιες μικροαλλαγες και φτιαχνοντας το με τον κλασσικο τροπο γινεται πολυ πιο προβλεψιμο, υπολογισιμο και σταθερο, αλλα αυτο ειναι τεχνικο θεμα που δε σε ενδιαφερει σα χρηστης, αφου ετσι ως εχει η βασικη λειτουργεια του, που ειναι αυτο που θες γινεται μια χαρα με λιγοτερα εξαρτηματα ειναι οκ για σενα σα χρηστης (στην τελικη μια αντλια θες να ρυθμισεις, οχι στροφες πικ απ για να σε ενδιαφερουν απολυτες ακριβειες και σταθεροτητες)

 

Έγινε επεξεργασία από Nick74
  • Like 2
  • Agree 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 8 ώρες, το μέλος Nick74 έγραψε:

 

 

ok, χθες βραδυ επαιξα λιγο πανω σε μια breadboard με το κυκλωματακι ετσι οπως αυτο της φωτο με ακριβως ιδιες τιμες υλικων (εκτος του μοσφετ που εβαλα ενα οτι βρηκα μπροστα μου αλλα αυτο δε παιζει ρολο ειναι μονο για την ισχυ).

Για να γινει actual η δοκιμη δεν εβαλα απλα καποιο εικονικο φορτιο αλλα ενα 12βολτο ανεμιστηρακι.

Το κυκλωμα λειτουργει αψογα χωρις νεκρη ζωνη αλλα εχει μια αχρηστη ζωνη σχεδον στα μισα της διαδρομης (τι να το κανεις απ το μηδεν? )

Εγιναν δυο δοκιμες με ποτενσιομετρα 47Κ, 22Κ και 100Κ και τα αποτελεσματα ηταν πανω κατω ιδια, οποτε μια χαρα ειναι τα 50Κ που βαζει ο κατασκευαστης, και ρυθμιζει -τουλαχιστο στο φορτιο που του βαλα- αρκετα γραμμικα, οποτε κατα πασα πιθανοτητα σε αυτο που εχεις στα χερια σου απλα παιζει αστοχια υλικου (που 99.999999% ειναι στο ποτενσιομετρο που ειναι ο μονος κυριος υποπτος)

btw καλωδιονοντας το με καποιες μικροαλλαγες και φτιαχνοντας το με τον κλασσικο τροπο γινεται πολυ πιο προβλεψιμο, υπολογισιμο και σταθερο, αλλα αυτο ειναι τεχνικο θεμα που δε σε ενδιαφερει σα χρηστης, αφου ετσι ως εχει η βασικη λειτουργεια του, που ειναι αυτο που θες γινεται μια χαρα με λιγοτερα εξαρτηματα ειναι οκ για σενα σα χρηστης (στην τελικη μια αντλια θες να ρυθμισεις, οχι στροφες πικ απ για να σε ενδιαφερουν απολυτες ακριβειες και σταθεροτητες)

 

Άρα με ενα ποτενσιόμετρο 50k είμαι κομπλέ? Αυτό που είπε ο seafalco με την αντίσταση για έξτρα προστασία?

Link to comment
Share on other sites

κοιτα, οτι κανει να σταθεροποιηθει κανα μισολεπτο σημαινει πως το ποτενσιομετρο σ αυτο το κυκλωμα θερμενεται (ειχα βαλει τα μαυρα) οποτε η γνωμη μου ειναι απλα να βαλεις βατικο (2w ειναι κομπλε) 

 

σορρυ που δεν ανεφερα λεπτομερειες, καμια φορα νομιζω πως μιλαω με συναδελφους οποτε με την ασταθεια που ειπα αυτο ηταν αυτονοητο 

  • Like 2
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Επανέρχομαι στο θέμα.....αγοράστηκε νέο ποτενσιόμετρο 50k ohm 2watt...αλλά αυτό έχει 3 πινάκια και αυτό που έχει το κύκλωμα έχει 5 πινάκια! Που συνδέω τιιιιι?

Link to comment
Share on other sites

Τα δύο πιο εσωτερικά ποδαράκια δεν είναι ρυθμιζόμενη αντίσταση (ποτενσιόμετρο) είναι τα άκρα ενός διακόπτη που περιέχεται στο σύνθετο ποτενσιόμετρο της πλακέτας.

Ο διακόπτης αυτός διακόπτει την τροφοδοσία του  ολοκληρωμένου 555 και το δυκτίωμα φόρτισης του πυκνωτή χρονισμού και έτσι το tsoper σταματάει να δουλεύει και η τάση μηδενίζεται! 

Το ποτενσιόμετρο συνδέεται στα τρία πιο εξωτερικά (τα πλησιέστερα προς το χείλος της πλακέτας ποδαράκια).

Εκεί θα συνδέσεις με καλωδιάκια τα τρία άκρα του νέου ποτενσιόμετρου και στα άλλα δύο (τα πιο μέσα) θα συνδέσεις ένα διακόπτη. 

Στην περίπτωσή σου όμως που την τροφοδοσία της πλακέτας την δίνει το PSU του PC σου, μπορείς αυτά τα δύο ποδαράκια να τα βραχυκυκλώσεις με ένα συρματάκι.

Έτσι η αντλία θα ξεκινάει με το που τροφοδοτείται το PC  και στη ρύθμιση της τάσης που έχεις ορίσει από το νέο ποτενσιόμετρο!

 

Έγινε επεξεργασία από Seafalco
  • Like 2
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 13 ώρες, το μέλος Seafalco έγραψε:

Τα δύο πιο εσωτερικά ποδαράκια δεν είναι ρυθμιζόμενη αντίσταση (ποτενσιόμετρο) είναι τα άκρα ενός διακόπτη που περιέχεται στο σύνθετο ποτενσιόμετρο της πλακέτας.

Ο διακόπτης αυτός διακόπτει την τροφοδοσία του  ολοκληρωμένου 555 και το δυκτίωμα φόρτισης του πυκνωτή χρονισμού και έτσι το tsoper σταματάει να δουλεύει και η τάση μηδενίζεται! 

Το ποτενσιόμετρο συνδέεται στα τρία πιο εξωτερικά (τα πλησιέστερα προς το χείλος της πλακέτας ποδαράκια).

Εκεί θα συνδέσεις με καλωδιάκια τα τρία άκρα του νέου ποτενσιόμετρου και στα άλλα δύο (τα πιο μέσα) θα συνδέσεις ένα διακόπτη. 

Στην περίπτωσή σου όμως που την τροφοδοσία της πλακέτας την δίνει το PSU του PC σου, μπορείς αυτά τα δύο ποδαράκια να τα βραχυκυκλώσεις με ένα συρματάκι.

Έτσι η αντλία θα ξεκινάει με το που τροφοδοτείται το PC  και στη ρύθμιση της τάσης που έχεις ορίσει από το νέο ποτενσιόμετρο!

 

Ευχαριστώ πολύ! Όμως τα 3 ποδαρακια του ποτενσιόμετρου με ποιο από τα 3 εξωτερικά της πλακέτας αντιστοιχούν ακριβώς?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, redbighunter said:

Όμως τα 3 ποδαρακια του ποτενσιόμετρου με ποιο από τα 3 εξωτερικά της πλακέτας αντιστοιχούν ακριβώς?

Η αντιστοιχία είναι αυτή που ορίζεται από το πως θα πήγαιναν τα ποδαράκια , αν το ποτενσιόμετρο χώραγε να μπει στην πλακέτα!

Με το ποτενσιόμετρο τοποθετημένο έτσι ώστε ο άξονάς του να είναι πλησιέστερα σε σένα  και με τα ποδαράκια του προς το πάτωμα και την πλακέτα πάνω στο τραπέζι με το άκρο της που είχε το ποτενσιόμετρο πλησιέστερα σε σένα και  με την πλευρά των εξαρτημάτων προς τα επάνω ( ορατή δηλαδή) :

1. To αριστερό ποδαράκι του νέου ποτενσιόμετρου συνδέεται με την αριστερή τρύπα

2. Το μεσαίο ποδαράκι με την μεσαία τρύπα

3. Και το δεξιό ποδαράκι με την δεξιά τρύπα.

Πρόσεξε το εξής αν το ποτενσιόμετρο τοποθετηθεί κάπως μακρυά από την πλακέτα (πάνω από 10 πόντους), τα τρία καλωδιάκια που θα χρησιμοποιήσεις για την σύνδεσή του με την πλακέτα καλό είναι να είναι στριμμένα μεταξύ τους και όχι αφημένα χύμα !   Αν βάλεις καλωδιοταινία δεν χρειάζεται στην περίπτωση του κυκλώματος που έχεις να πάρεις κάποιο άλλο μέτρο!

Καλή συνέχεια !

Και βάλε και καμιά φωτογραφία από τα έργα σου ! :) 

  • Like 1
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 3 ώρες, το μέλος Seafalco έγραψε:

Η αντιστοιχία είναι αυτή που ορίζεται από το πως θα πήγαιναν τα ποδαράκια , αν το ποτενσιόμετρο χώραγε να μπει στην πλακέτα!

Με το ποτενσιόμετρο τοποθετημένο έτσι ώστε ο άξονάς του να είναι πλησιέστερα σε σένα  και με τα ποδαράκια του προς το πάτωμα και την πλακέτα πάνω στο τραπέζι με το άκρο της που είχε το ποτενσιόμετρο πλησιέστερα σε σένα και  με την πλευρά των εξαρτημάτων προς τα επάνω ( ορατή δηλαδή) :

1. To αριστερό ποδαράκι του νέου ποτενσιόμετρου συνδέεται με την αριστερή τρύπα

2. Το μεσαίο ποδαράκι με την μεσαία τρύπα

3. Και το δεξιό ποδαράκι με την δεξιά τρύπα.

Πρόσεξε το εξής αν το ποτενσιόμετρο τοποθετηθεί κάπως μακρυά από την πλακέτα (πάνω από 10 πόντους), τα τρία καλωδιάκια που θα χρησιμοποιήσεις για την σύνδεσή του με την πλακέτα καλό είναι να είναι στριμμένα μεταξύ τους και όχι αφημένα χύμα !   Αν βάλεις καλωδιοταινία δεν χρειάζεται στην περίπτωση του κυκλώματος που έχεις να πάρεις κάποιο άλλο μέτρο!

Καλή συνέχεια !

Και βάλε και καμιά φωτογραφία από τα έργα σου ! :) 

Απλά το θέμα είναι ότι το παλιό ποτενσιόμετρο είχε τα πινάκια κάθετα από τον άξονα ρύθμισης ενώ το καινούργιο τα έχει παράλληλα!

Link to comment
Share on other sites

Αν έχω καταλάβει καλά η πλακέτα θα πάει κάπου κοντά στην αντλία και το ποτενσιόμετρο θα πάει κάπου βολικά στο πίσω κάλυμμα για να επιτρέπει την ρύθμιση της χωρίς να ανοίγεις το κουτί.

Αν και λόγους ασφάλειας θα ήταν προτιμότερο να μπει κάπου μέσα στο κουτί για αν αποκλειστεί η τυχαία αλλαγή της ρύθμισής του.

Αν δεν έχω καταλάβει λάθος, δεν έχει σημασία αν τα ποδαράκια είναι κάθετα στο άξονα ρύθμισης ή παράλληλα.

Αν το τοποθετήσεις / προσανατολίσεις όπως σου είπα και πάλι θα μπορείς να διακρίνεις το δεξιό ποδαράκι από το μεσαίο και το αριστερό.

Όπως και να έχει για βάλε μια φωτογραφία ή ένα λινκ του ποτενσιόμετρου που πήρες.

Εκτός και αν το πρόβλημά σου είναι άλλο και δεν το έχω "πιάσει"

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 4 ώρες, το μέλος Seafalco έγραψε:

Αν έχω καταλάβει καλά η πλακέτα θα πάει κάπου κοντά στην αντλία και το ποτενσιόμετρο θα πάει κάπου βολικά στο πίσω κάλυμμα για να επιτρέπει την ρύθμιση της χωρίς να ανοίγεις το κουτί.

Αν και λόγους ασφάλειας θα ήταν προτιμότερο να μπει κάπου μέσα στο κουτί για αν αποκλειστεί η τυχαία αλλαγή της ρύθμισής του.

Αν δεν έχω καταλάβει λάθος, δεν έχει σημασία αν τα ποδαράκια είναι κάθετα στο άξονα ρύθμισης ή παράλληλα.

Αν το τοποθετήσεις / προσανατολίσεις όπως σου είπα και πάλι θα μπορείς να διακρίνεις το δεξιό ποδαράκι από το μεσαίο και το αριστερό.

Όπως και να έχει για βάλε μια φωτογραφία ή ένα λινκ του ποτενσιόμετρου που πήρες.

Εκτός και αν το πρόβλημά σου είναι άλλο και δεν το έχω "πιάσει"

Πλακέτα και ποτενσιόμετρο θα μπουν μέσα στο κουτί φυσικά! Ποτενσιόμετρο είναι αυτό στη φωτό που παραθέτω..2watt...50k ohm...και για να το τερματίσεις από τη μια μεριά μέχρι την άλλη κάνεις 500 περιστροφές!!!!!

IMG_20200331_232205.jpg

Link to comment
Share on other sites

Είδες που η φωτό τα λύνει όλα !

Το ποτενσιόμετρο που έχεις πάρει είναι 10 στροφών.

Τα σύμβολά που έχει στο πάλι του σημαίνουν ότι (όπως είναι στη φωτογραφία που βάζεις) :

A. To αριστερό ποδαράκι είναι το 2 και είναι ο δρομέας δηλαδή αντιστοιχεί με το μεσαίο ποδαράκι του αρχικού ποτενσιόμετρου.

Β. Το μεσαίο ποδαράκι είναι το ένα 1 και αποτελεί το ένα άκρο της ρυθμιζόμενης αντίστασης και αντιστοιχεί με το αριστερό ποδαράκι του αρχικού.

Γ. Το δεξιό ποδαράκι είναι το 3 και αποτελεί το άλλο άκρο της ρυθμιζόμενης αντίστασης και αντιστοιχεί με το δεξιό άκρο του αρχικού.

Δ. Στρίβοντας τον άξονα σύμφωνα με τους δείκτες του ρολογιού  ( CW) ο δρομέας -Wiper- απομακρύνεται από το άκρο 1 και πλησιάζει το άκρο 3.

 

Ashampoo_Snap_Σάββατο, 4 Απριλίου 2020_03h40m27s_001_.jpg

 

Δες εδώ και ένα video:

 

 Συνεπώς τώρα έχεις όλη την απαραίτητη πληροφορία!

Καλή συνέχεια ! :) 

Και αν χρειαστείς κάτι, εδώ είμαστε ! 

Έγινε επεξεργασία από Seafalco
  • Like 2
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 5 ώρες, το μέλος Seafalco έγραψε:

Είδες που η φωτό τα λύνει όλα !

Το ποτενσιόμετρο που έχεις πάρει είναι 10 στροφών.

Τα σύμβολά που έχει στο πάλι του σημαίνουν ότι (όπως είναι στη φωτογραφία που βάζεις) :

A. To αριστερό ποδαράκι είναι το 2 και είναι ο δρομέας δηλαδή αντιστοιχεί με το μεσαίο ποδαράκι του αρχικού ποτενσιόμετρου.

Β. Το μεσαίο ποδαράκι είναι το ένα 1 και αποτελεί το ένα άκρο της ρυθμιζόμενης αντίστασης και αντιστοιχεί με το αριστερό ποδαράκι του αρχικού.

Γ. Το δεξιό ποδαράκι είναι το 3 και αποτελεί το άλλο άκρο της ρυθμιζόμενης αντίστασης και αντιστοιχεί με το δεξιό άκρο του αρχικού.

Δ. Στρίβοντας τον άξονα σύμφωνα με τους δείκτες του ρολογιού  ( CW) ο δρομέας -Wiper- απομακρύνεται από το άκρο 1 και πλησιάζει το άκρο 3.

 

Ashampoo_Snap_Σάββατο, 4 Απριλίου 2020_03h40m27s_001_.jpg

 

Δες εδώ και ένα video:

 

 Συνεπώς τώρα έχεις όλη την απαραίτητη πληροφορία!

Καλή συνέχεια ! :) 

Και αν χρειαστείς κάτι, εδώ είμαστε ! 

Σε ευχαριστώ και πάλι για τη βοήθεια! Λογικά θα κάτσω αύριο που δεν δουλεύω να το φτιάξω και ενημερώνω για αποτελέσματα! ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.