Jump to content



Βοήθεια για συνδεσμολογία ροοστατη?


redbighunter

Recommended Posts

Αγόρασα αυτόν τον ροοστατη (
 https://s.click.aliexpress.com/e/KpyQPhM8 ) με σκοπό να ρίχνω τις στροφές της αντλιας https://koolance.com/pmp-500-pump-g-1-4-bsp αλλά δεν ξέρω πού συνδέουμε τι! Ο ροοστατης έχει 4 υποδοχές...μια που γράφει 6-12v...μια που γράφει 0 και οι άλλες δύο γράφουν motor! Και ρωτώ...πού συνδέουμε τα 12v (λογικά εκεί που γράφει 6-12v) και που τη γείωση? Μην κάψω τίποτα γιατί δεν ήμαστε για τσάμπα έξοδα! Ευχαριστώ!

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, redbighunter said:

Αγόρασα αυτόν τον ροοστατη (
 https://s.click.aliexpress.com/e/KpyQPhM8 ) με σκοπό να ρίχνω τις στροφές της αντλιας https://koolance.com/pmp-500-pump-g-1-4-bsp αλλά δεν ξέρω πού συνδέουμε τι! Ο ροοστατης έχει 4 υποδοχές...μια που γράφει 6-12v...μια που γράφει 0 και οι άλλες δύο γράφουν motor! Και ρωτώ...πού συνδέουμε τα 12v (λογικά εκεί που γράφει 6-12v) και που τη γείωση? Μην κάψω τίποτα γιατί δεν ήμαστε για τσάμπα έξοδα! Ευχαριστώ!

 

Καλημέρα. Αντί να τροφοδοτήσεις την αντλία σου, θα δώσεις την τροφοδοσία στο κύκλωμα αυτό. Την αντλία θα την τροφοδοτήσεις απο την κλέμμα με την ένδειξη ''motor''. Το μόνο που δεν βλέπω, είναι αν αυτή η έξοδος έχει τυπωμένη την πολικότητα. Αν δεν την έχει, με ένα απλό πολύμετρο στη θέση buzzer (ένδειξη συνέχειας) θα ελέγξεις ποιο ποδαράκι της εξόδου (του μοτέρ) είναι συνδεδεμένο με το ''0'' της εισόδου. 

  • Like 1
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 1 ώρα, το μέλος colt3003 έγραψε:

 

Καλημέρα. Αντί να τροφοδοτήσεις την αντλία σου, θα δώσεις την τροφοδοσία στο κύκλωμα αυτό. Την αντλία θα την τροφοδοτήσεις απο την κλέμμα με την ένδειξη ''motor''. Το μόνο που δεν βλέπω, είναι αν αυτή η έξοδος έχει τυπωμένη την πολικότητα. Αν δεν την έχει, με ένα απλό πολύμετρο στη θέση buzzer (ένδειξη συνέχειας) θα ελέγξεις ποιο ποδαράκι της εξόδου (του μοτέρ) είναι συνδεδεμένο με το ''0'' της εισόδου. 

Το ξέρω ότι ο ροοστατης θα παρεμβάλλεται ανάμεσα σε τροφοδοσία και αντλία! Άρα το καλώδιο της τροφοδοσίας θα μπει στη θέση 12-6v και της γείωσης σε μια από τις θέσεις motor? Και το 0 τι αντιπροσωπεύει?

 

Παραθέτω φωτό...(παρατηρώντας το βλέπω κάτι σαν κύκλωμα -μαυρη σχεδιαση- από τη θέση 6-12ν σε μια θέση motor)

πριν 2 ώρες, το μέλος SotosLg έγραψε:

Καλημερα φιλε μου! Με μια γρηγορη ματια, καταλαβαινω οτι πρεπει να συνδεσεις το κοκκινο του μολεξ στο 6-12 και την γειωση στο 0!

Το κόκκινο δεν είναι τα 5v?

IMG_20190930_111543.jpg

Έγινε επεξεργασία από redbighunter
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, redbighunter said:

Το ξέρω ότι ο ροοστατης θα παρεμβάλλεται ανάμεσα σε τροφοδοσία και αντλία! Άρα το καλώδιο της τροφοδοσίας θα μπει στη θέση 12-6v και της γείωσης σε μια από τις θέσεις motor? Και το 0 τι αντιπροσωπεύει?

 

 

όχι όχι !

στη θέση 6-12 volt θα βάλεις τον θετικό ακροδέκτη (κόκκινο πιθανώς)  (που θα έδινες στην αντλία, αν δεν υπήρχε αυτό το κύκλωμα) και στη θέση μηδέν (0) θα βάλεις τον αρνητικό ακροδέκτη (μαύρο) (που θα έδινες στην αντλία, αν δεν υπήρχε αυτό το κύκλωμα).

 

Στην αντλία:

θα δώσεις από τους ακροδέκτες με τη σήμανση ''motor'' 

το μόνο που δε φαίνεται στο κύκλωμα, είναι αν αυτοί οι ακροδέκτες (motor) έχουν σήμανση (+ , -). Αν ναι τότε το κόκκινο πάει στο + και το μαύρο στο - της αντλίας,και είσαι ΟΚ.

Αν δεν έχουν σήμανση, ελέγχεις με ένα πολύμετρο, ποιός απο τους 2 ακροδέκτες (με τη σήμανση motor) έχει μηδενική αντίσταση (έχει συνέχεια, είναι βραχυκυκλωμένος, είναι συνδεδεμένος -όλα το ίδιο σημαίνουν σε αυτή την περίπτωση-) με το μηδέν (0) που έχει η πλακέτα. Αυτός θα είναι και ο αρνητικός ακροδέκτης (θα τον δώσεις στο (-) της αντλίας) και αυτός που μένει θα είναι ο θετικός (θα τον δώσεις στο (+) της αντλίας.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 2 λεπτά, το μέλος colt3003 έγραψε:

 

όχι όχι !

στη θέση 6-12 volt θα βάλεις τον θετικό ακροδέκτη (κόκκινο πιθανώς)  (που θα έδινες στην αντλία, αν δεν υπήρχε αυτό το κύκλωμα) και στη θέση μηδέν (0) θα βάλεις τον αρνητικό ακροδέκτη (μαύρο) (που θα έδινες στην αντλία, αν δεν υπήρχε αυτό το κύκλωμα).

 

Στην αντλία:

θα δώσεις από τους ακροδέκτες με τη σήμανση ''motor'' 

το μόνο που δε φαίνεται στο κύκλωμα, είναι αν αυτοί οι ακροδέκτες (motor) έχουν σήμανση (+ , -). Αν ναι τότε το κόκκινο πάει στο + και το μαύρο στο - της αντλίας,και είσαι ΟΚ.

Αν δεν έχουν σήμανση, ελέγχεις με ένα πολύμετρο, ποιός απο τους 2 ακροδέκτες (με τη σήμανση motor) έχει μηδενική αντίσταση (έχει συνέχεια, είναι βραχυκυκλωμένος, είναι συνδεδεμένος -όλα το ίδιο σημαίνουν σε αυτή την περίπτωση-) με το μηδέν (0) που έχει η πλακέτα. Αυτός θα είναι και ο αρνητικός ακροδέκτης (θα τον δώσεις στο (-) της αντλίας) και αυτός που μένει θα είναι ο θετικός (θα τον δώσεις στο (+) της αντλίας.

Ευχαριστώ! Πρέπει να ξεθαψω πολύμετρο δλδ!?

Η αντλία τροφοδοτείται από molex... εχοντας ένα κίτρινο και ένα μαύρο καλώδιο...

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, redbighunter said:

Ευχαριστώ! Πρέπει να ξεθαψω πολύμετρο δλδ!?

Η αντλία τροφοδοτείται από molex... εχοντας ένα κίτρινο και ένα μαύρο καλώδιο...

 

Ναι, πολύμετρο θα χρειαστεί. 

 

το molex αν έχει καλώδια με επαρκές μήκος, μπορείς να το κόψεις στο μήκος που σε βολεύει, και να το συνδέσεις (τον ακροδέκτη με λίγο καλώδιο δηλαδή) απευθείας πάνω στο ρυθμιστή σου (στη θέση 6-12v, όπως προανέφερα), και η αντλία θα συνδεθεί χωρίς τον ακροδέκτη πάνω στις κλέμμες του ρυθμιστή (όπως προανέφερα).

Εκτός αν δεν θές να χρησιμοποιήσεις molex καθόλου, οπότε το καταργείς... 

Link to comment
Share on other sites

πριν 2 λεπτά, το μέλος colt3003 έγραψε:

 

Ναι, πολύμετρο θα χρειαστεί. 

 

το molex αν έχει καλώδια με επαρκές μήκος, μπορείς να το κόψεις στο μήκος που σε βολεύει, και να το συνδέσεις (τον ακροδέκτη με λίγο καλώδιο δηλαδή) απευθείας πάνω στο ρυθμιστή σου (στη θέση 6-12v, όπως προανέφερα), και η αντλία θα συνδεθεί χωρίς τον ακροδέκτη πάνω στις κλέμμες του ρυθμιστή (όπως προανέφερα).

Εκτός αν δεν θές να χρησιμοποιήσεις molex καθόλου, οπότε το καταργείς... 

Θα μπουν καλώδια και molex στον ροοστατη ώστε να είναι plug 'n play!

 

Μόλις βρω που έχω θάψει το πολύμετρο θα ενημερώσω...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω τι απόκανες, αλλά για δες εδώ :

Από ότι μπόρεσα να δω ...

Redbighunder_Pump_01.jpgRedbighunder_Pump_02.jpg

θα πρέπει να είναι έτσι.

 

Αν το έπιασα σωστά πρέπει να είναι ένα ανάλογο κύκλωμα:

Redbighunder_Pump_03.jpg

Οπότε με το πολύμετρο μπορείς να ελέγξεις, ξέροντας τι ψάχνεις!

καλή συνέχεια! :)

 

Έγινε επεξεργασία από Seafalco
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 6 ώρες, το μέλος colt3003 έγραψε:

Αν δεν έχουν σήμανση, ελέγχεις με ένα πολύμετρο, ποιός απο τους 2 ακροδέκτες (με τη σήμανση motor) έχει μηδενική αντίσταση (έχει συνέχεια, είναι βραχυκυκλωμένος, είναι συνδεδεμένος -όλα το ίδιο σημαίνουν σε αυτή την περίπτωση-) με το μηδέν (0) που έχει η πλακέτα.

Α ισχύει το κύκλωμα που έβαλα πιο πάνω, τότε το  (-) του μοτερ δεν θα έχει σχέση με την γή του κυκλώματος.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 6 ώρες, το μέλος redbighunter έγραψε:

Το κόκκινο δεν είναι τα 5v?

Και να σημειώσω, απλά για διευκρίνηση,  ότι το κίτρινο του molex είναι το 12V και όχι το κόκκινο που ειναι 5V

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Seafalco said:

Α ισχύει το κύκλωμα που έβαλα πιο πάνω, τότε το  (-) του μοτερ δεν θα έχει σχέση με την γή του κυκλώματος.

 

πράγματι, θα έχει κοινή γραμμή με τα +12 τότε.

Ο ευκολότερος τρόπος να βρεθεί, είναι με το πολύμετρο στη θέση DC Volts να μετρήσει τους ακροδέκτες (motor). Ανάλογα αν θα δείξει θετική ή αρνητική τάση, βρίσκει και που είναι το (+) και που το (-)

.....πάντως τόση μεταξοτυπία έκαναν, ένα σημάδι θετικό - αρνητικό βαρέθηκαν να βάλουν.... αυτό και αν είναι αμέλεια.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

πριν 22 ώρες, το μέλος Seafalco έγραψε:

Δεν ξέρω τι απόκανες, αλλά για δες εδώ :

Από ότι μπόρεσα να δω ...

Redbighunder_Pump_01.jpgRedbighunder_Pump_02.jpg

θα πρέπει να είναι έτσι.

 

Αν το έπιασα σωστά πρέπει να είναι ένα ανάλογο κύκλωμα:

Redbighunder_Pump_03.jpg

Οπότε με το πολύμετρο μπορείς να ελέγξεις, ξέροντας τι ψάχνεις!

καλή συνέχεια! :)

 

Λοιπόν το ξεθαψα το πολύμετρο...και στο τεστ συνεχειας (ή όπως αλλιώς το λέτε)!

Η θέση 6-12ν ανάβει λαμπάκι και κάνει τον τσιριχτό ηχο το πολύμετρο με τη θέση motor ακριβώς δίπλα από τη θέση με το 0. Η θέση 0 ομως δεν κάνει τίποτα με καμία θέση από motor! Καλό είναι αυτό ή όχι?

Link to comment
Share on other sites

πριν 41 λεπτά, το μέλος redbighunter έγραψε:

Λοιπόν το ξεθαψα το πολύμετρο...και στο τεστ συνεχειας (ή όπως αλλιώς το λέτε)!

Η θέση 6-12ν ανάβει λαμπάκι και κάνει τον τσιριχτό ηχο το πολύμετρο με τη θέση motor ακριβώς δίπλα από τη θέση με το 0. Η θέση 0 ομως δεν κάνει τίποτα με καμία θέση από motor! Καλό είναι αυτό ή όχι?

Τι πολύμετρο έχεις που έχει και λαμπάκια ?

Η θέση 6-12ν ανάβει λαμπάκι και κάνει τον τσιριχτό ηχο το πολύμετρο με τη θέση motor ακριβώς δίπλα από τη θέση με το 0

Εδώ υποθέτω ότι έχεις ελέγξει την συνέχεια μεταξύ τη2 πρώτης από αριστερά κλέμας (6-12 V) με την τρίτη (αυτήν που σου έχω σημειώσει σαν Μ(+).

Αν ναι , καλά κάνει και σφυρίζει το buzer του πολυμέτρου.

Αυτό σημαίνει ότι το σχέδιο που έβαλα σαν πιθανό σχέδιο του κυκλώματος, μέχρι εδώ είναι σωστό.

Η θέση 0 ομως δεν κάνει τίποτα με καμία θέση από motor! Καλό είναι αυτό ή όχι?

Με βάση πάντα το σχέδιο, η "γή" (το 0) δεν έχει άμεση επαφή ούτε φυσικά με το M(+), αλλά ούτε και με το Μ(-) γιατί σε αυτή τη σύνδεση μεσολαβεί το τρανζίστορ.

Οπότε και από εδώ είσαι ΟΚ !

 

Τροφοδότησε το κύκλωμα , χωρίς να βάλεις την αντλία επάνω και κοίτα αν το M(+) είναι θετικότερο από το M(-).

Δηλαδή βάλε το (-) του πολυμέτρου στο Μ(-) και το συν του πολυμέτρου βάλε το στο Μ(+).

Αν όσα λέμε μέχρι τώρα είναι σωστά θα πρέπει το πολύμετρο να δείξει μια θετική τάση !

Επειδή δεν θα έχεις την αντλία επάνω είναι το πιο πιθανό να σου δείξει 12 Vdc και να μην αλλάζει, ακόμα και αν αλλάζεις εσύ την ρύθμιση στο ποτενσιόμετρο.

Αυτό είναι ιδιομορφία του κυκλώματος γιατί εφόσον είναι χωρίς φορτίο ακόμα και οι μικρότερου Duty Cycle παλμοί είναι αρκετοί για να δείχνει το πολύμετρο την μέγιστη τάση (εξαρτάται από την εσωτερική αντίσταση του οργάνου) και  είναι φυσιολογικό!

Για να να δεις πως ρυθμίζει την τάση μπορείς να βάλεις αντί την αντλία ένα  λαμπάκι από αυτοκίνητο καμιά 20ρια Watt και να δεις πως αυξομειώνεται το φώς του.

Αλλά κάλλιστα αφού οι πολικότητες είναι σωστές, μπορείς να βάλεις και την αντλία να την δεις.

 

 

 

  • Like 3
  • Agree 2
Link to comment
Share on other sites

Εγω πιστευω πως πρεπει να βρεις πού παιρνεις το σημα για το μπλε καλωδιο

 

original?v=mpbl-1&px=-1%2522

 

Τα 1, 2 ειναι κοινα, το 3 οι στροφες

 

Συνδεσε ενα αλλο pwm fan που δεν το χρειαζεσαι να βρεις τις αντιστοιχιες

Link to comment
Share on other sites

Update!

Λοιπόν όλα ήταν όπως είπε ο Seafalco!

Η σύνδεση έγινε...όλα καλά...αλλά σαν ροοστατης είναι της πλάκας! Ξεκινάει η αντλία παρά πολύ απότομα...από τα min volt στα max volt  έχει εύρος το πολυ 90 μοίρες...καθόλου προοδευτικο! Ειδικά στα min volt είναι ασταθές σε σημείο που κλείνει την αντλία κάποιες φορες!

 

Έχετε να προτείνετε κάποιον της προκοπής? Θέλω να αντέχει 6Ampere και 65watt!

On 2/10/2019 at 12:44 ΠΜ, το μέλος slalom έγραψε:

Εγω πιστευω πως πρεπει να βρεις πού παιρνεις το σημα για το μπλε καλωδιο

 

original?v=mpbl-1&px=-1%2522

 

Τα 1, 2 ειναι κοινα, το 3 οι στροφες

 

Συνδεσε ενα αλλο pwm fan που δεν το χρειαζεσαι να βρεις τις αντιστοιχιες

Η αντλία είναι με molex και απλά έχει ένα 3pin για να βλέπεις μόνο τις στροφές!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 3/10/2019 at 8:17 ΜΜ, το μέλος redbighunter έγραψε:

Update!

Λοιπόν όλα ήταν όπως είπε ο Seafalco!

Η σύνδεση έγινε...όλα καλά...αλλά σαν ροοστατης είναι της πλάκας! Ξεκινάει η αντλία παρά πολύ απότομα...από τα min volt στα max volt  έχει εύρος το πολυ 90 μοίρες...καθόλου προοδευτικο! Ειδικά στα min volt είναι ασταθές σε σημείο που κλείνει την αντλία κάποιες φορες!

 

Έχετε να προτείνετε κάποιον της προκοπής? Θέλω να αντέχει 6Ampere και 65watt!

Η αντλία είναι με molex και απλά έχει ένα 3pin για να βλέπεις μόνο τις στροφές!

 

ΑΝ εχεις λιγες -σε ερασιτεχνικο επιπεδο- γνωσεις ηλεκτρονικων και εργαλεια (οχι τιποτα σπουδαιο, ενα κολλητηρι και ενα κοφτακι) τοτε μπορεις ανετα να φτιαξεις ενα pwm με ενα 555 (κυκλοφορουν απειρα σχεδια) η ακομα και ενα ρυθμιστη 0-12 ακομα και με ενα κλασσικο σταθεροποιητακι πχ lm724 η lm317

Αν ολα αυτα σου ακουστηκαν Κινεζικα, αν γνωριζεις καποιον ηλεκτρονικο συννενοησου μαζι του και πηγαινε του τα υλικα που θα σου πει και θα στο φτιαξει σε 10-15 λεπτα.

Στα δε Κινεζικα σχεδια, συνηθως η σχεδιαση ειναι καλη αλλα υστερει στα υλικα, και στη δικη σου περιπτωση το ποτενσιομετρο που εχει η πλακετιτσα αν ειναι αυτο το πρασσινο της φωτογραφιας ειναι οτι αθλιοτερο εχει κυκλοφορησει στην ιστορια των ηλεκτρονικων. Αν το αλλαξεις με καποιο πιο σοβαρο ισως να παρεις καλυτερα αποτελεσματα. Τωρα για την πληρη λειτουργια, αν εχεις καποιο σχεδιο ανεβασε το να σου πω τι αλλαγη μπορει να χρειαζεται ωστε να γινει κανονικα γραμμικο κυκλωμα

  • Like 1
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 1 ώρα, το μέλος Nick74 έγραψε:

 

ΑΝ εχεις λιγες -σε ερασιτεχνικο επιπεδο- γνωσεις ηλεκτρονικων και εργαλεια (οχι τιποτα σπουδαιο, ενα κολλητηρι και ενα κοφτακι) τοτε μπορεις ανετα να φτιαξεις ενα pwm με ενα 555 (κυκλοφορουν απειρα σχεδια) η ακομα και ενα ρυθμιστη 0-12 ακομα και με ενα κλασσικο σταθεροποιητακι πχ lm724 η lm317

Αν ολα αυτα σου ακουστηκαν Κινεζικα, αν γνωριζεις καποιον ηλεκτρονικο συννενοησου μαζι του και πηγαινε του τα υλικα που θα σου πει και θα στο φτιαξει σε 10-15 λεπτα.

Στα δε Κινεζικα σχεδια, συνηθως η σχεδιαση ειναι καλη αλλα υστερει στα υλικα, και στη δικη σου περιπτωση το ποτενσιομετρο που εχει η πλακετιτσα αν ειναι αυτο το πρασσινο της φωτογραφιας ειναι οτι αθλιοτερο εχει κυκλοφορησει στην ιστορια των ηλεκτρονικων. Αν το αλλαξεις με καποιο πιο σοβαρο ισως να παρεις καλυτερα αποτελεσματα. Τωρα για την πληρη λειτουργια, αν εχεις καποιο σχεδιο ανεβασε το να σου πω τι αλλαγη μπορει να χρειαζεται ωστε να γινει κανονικα γραμμικο κυκλωμα

 

Να αλλάξω το ποτενσιόμετρο καλά θα ήταν...ώστε να μην το φτιάχνω από το μηδεν! Κολλητήρι έχω! Για πες...!!!!!?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.