Jump to content

κάρτα πληρωμή με χρεωστική ερώτηση


Recommended Posts

Καλησπέρα.

Κάποιες ερωτήσεις σχετικά με την αγορά στο internet με χρεωστική κάρτα.

 

Θα σας πω κάτι συγκεκριμένο που έγινε σε μένα, και μου έκανε εντύπωση. Είναι η πρώτη μου αγορά με τέτοια κάρτα, και ίσως δεν γνωρίζω κάτι ή δεν έχω καταλάβει κάτι σωστά.

 

Ας πούμε ότι έχω μία χρεωστική με χρήματα που φυσικά καλύπτουν το προϊόν. π.χ. η κάρτα έχει €300,00 και θέλω να αγοράσω κάτι με €10,00.

 

Δηλώνω την κάρτα στο site και ολοκληρώνεται η αγορά. Δεν ήρθε στο κινητό μου ή στο mail μου κάποια ειδοποίηση, πριν το τελικό βήμα στο site αγοράς, να βάλω κάπου κάποιο κωδικό που θα έχω λάβει στο κινητό ή στο mail. Όπως μου γίνεται στο paypal. Τελευταίο βήμα στο paypal, μπαίνεις με τον κωδικό και ολοκληρώνεις την αγορά.

 

Το ίδιο περίμενα καί με την κάρτα. Δεν ξέρω μήπως, επειδή ήταν η πρώτη αγορά με την κάρτα στο site, όλα είναι ok. Αν και δεν νομίζω να παίζει κάποιο ρόλο αυτό, σχετικά με την δυσλειτουργία που σκέφτομαι.

 

Αυτό που σκέφτηκα είναι, ας πούμε ότι μου πέφτει κάπου η κάρτα, τη βρίσκει κάποιος, και πάει και την δηλώνει με όλα τα στοιχεία σε ένα άλλο site για να κάνει αγορά. Εφόσον εμένα δεν μου ήρθε sms ή κάποιο μήνυμα-mail στο mail μου με confirmation link για ολοκλήρωση της αγοράς, το ίδιο καί αυτός που την έχει στα χέρια του, μπορεί να αγοράσει (λέμε τώρα για το σενάριο που δεν έχω δηλώσει ακόμη απώλεια). Γιατί δεν μου ήρθε sms ή mail για την αγορά μου; Έχω καταλάβει εγώ κάτι λάθος;

 

Εφόσον δεν ζητείται κωδικός μέσω sms ή κάποιο confirmation link σε μήνυμα-mail στο mail μου, οποιαδήποτε αγορά μπορεί να πραγματοποιηθεί. Εάν γινόταν κάτι με sms ή mail link, τότε για μένα θα δούλευε σωστά. Το sms ή το mail που είναι συνδεδεμένη η κάρτα, αυτά τα έχω μόνον εγώ. Οπότε, αυτός που θα χρησιμοποιούσε την κάρτα εν αγνοία μου, δε θα μπορούσε να αγοράσει. Ενώ τώρα, μπορεί.

Edited by serpico75
Link to post
Share on other sites

Μπορεις να χρησιμοποιησεις virtual καρτα, ή να την παγωνεις οταν δεν τη χρησιμοποιεις

Link to post
Share on other sites
agores-e-shop.jpg
M.NAFTEMPORIKI.GR

Ενημέρωση των καταναλωτών για την ασφάλεια των συναλλαγών τους με κάρτες πληρωμών σε περιβάλλον ηλεκτρονικού εμπορίου παρέχει η Ελληνική Ενωση Τραπεζών. Σύμφωνα με σχετική...

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 hours ago, serpico75 said:

Γιατί δεν μου ήρθε sms ή mail για την αγορά μου;


να διαβάσεις αυτό που σου δείχνει ο Rusty_Cookie. Γενικά όμως στο επισημαίνω, με αυτά καλό είναι να είσαι απολύτως ακριβής με την ορολογία: δεν σου έρχεται μέιλ/sms για την αγορά. σου έρχεται για την πληρωμή.

Είναι δύο διαφορετικά πράγματα: η αγορά= εσύ κι ο πωλητής. Η πληρωμή= η τράπεζα για λογαριασμό σου κι ο πωλητής. για την αγορά το μέιλ -αν υπάρχει- στο στέλνει ο πωλητής. Για τα λεφτά -που σε ενδιαφέρουν εδώ- η τράπεζα σε ενημερώνει με μέιλ/sms προκαταβολικά συνήθως. Mε κάποιο OTP (one time password) που εμφανίζεται κατά την διάρκεια της διαδικασίας, πριν την ολοκλήρωση της, το λαμβάνεις στο sms ή στο email αναλόγως τι έχεις επιλέξει και το συμπληρώνεις επιτόπου για να ολοκληρωθεί η συνα;λλαγή.
Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις (π.χ. δεν θυμάμαι αν στο Τaxis για πληρωμή ΕΝΦΙΑ από την εφαρμογή της ΑΑΔΕ ζητάει OTP ή προχωρά μόνο με κωδικό ασφαλείας) όπως σε περιπτώσεις που έχεις συνδέσει την κάρτα με μια εφαρμογή ώστε να μην την ξαναγράφεις κάθε φορά (παραγγελίες από πλατφόρμες φαγητών για διανομή κατ΄οίκον) εκεί είναι αλλιώς.

Με το άλλο που ρωτάς, ναι κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει ξένη κάρτα αν γνωρίζει όλα τα στοιχεία και τους κωδικούς. Είναι και δική σου ευθύνη να τα προστατεύεις. Αν διαπιστώσεις ότι έγινε πληρωμή εν αγνοία σου πρέπει αμέσως να κινηθείς για να μπλοκαριστεί η κάρτα. Μέχρι να εξοικοιωθείς λίγο με την χρήση της θα σε συμβούλευα να μην την χρησιμοποιείς σε αγορές αν ο λογαριασμός έχει πολλά μετρητά μέσα παρά είτε να έχεις κάποια κάρτα για αγορές όπου δεν θα έχει ποτέ ο λογαριασμός πολύ χρήμα είτε να στραφείς σε λύση όπως προπληρωμένες κάρτες. Συν εκείνα που σου πρότεινε ο slalom.
 

Link to post
Share on other sites

Στο mail μου, και μετά την ολοκλήρωση της πληρωμής, όπως το λέει σωστά ο salde, είδα mail από τον πωλητή που έλεγε πως, για την ολοκλήρωση της αγοράς, πάτα εδώ (σε ένα button "Pay now"). Δεν είχε όμως ισχύ το mail διότι η πληρωμή είχε γίνει, και η αγορά είχε ολοκληρωθεί.

 

Απ' οσο διάβασα στο link τού @Rusty_Cookie και σε άλλα sites, ανάλογα σε ποιά τράπεζα είσαι, προστατεύεις μία κάρτα με κάποιον από τους ανάλογους τρόπους προστασίας e-commerce.

 

Αυτό που πρέπει να κάνει κάποιος για τη συναλλαγή με την κάρτα είναι να τη συνδέσει με τρόπο προστασίας όπως OTP ή κάποιο άλλο που παρέχει η τράπεζά του. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.