Jump to content



Θερμοδυναμική.


iem36

Recommended Posts

Πάνε κάποια χρόνια που τελείωσα το λύκειο αλλά θυμάμαι κάποια πράγματα, ειδικά από φυσική.

Λόγω μιας διαρροής που είχα στο ρεζερβουάρ μου και έλησα σε άλλο post αναρωτήθηκα το εξής:

Η βασική αρχή της θερμοδυναμικής λέει ότι P1V1/T1=P2V2/T2. Σε ένα κύκλωμα υδρόψυξης ο όγκος παραμένει σταθερός. ’ρα P1/T1=P2/T2. Για να παραμείνει σταθερό το κλάσμα όταν αυξηθεί το Τ2 (στη συγκεκριμένη η θερμοκρασία του νερού) θα αυξηθεί και η θερμοκρασία του αέρα που υπάρχει σε ένα κύκλωμα και άρα και η P2.

Ακαδημαική ερώτηση λοιπόν, μπορεί η αυξημένη πίεση του αέρα να προκαλέσει κάποια ρωγμή σε ένα reservoir?

Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

Link to comment
Share on other sites

Απ' ό,τι ξέρω η θερμοδυναμική στο Λύκειο υπάρχει μόνο στο 1ο κεφάλαιο της Φυσικής Κατεύθυνσης της Β' Λυκείου...

Μια που τα έχω φρέσκα-φρέσκα λοιπόν, σου υπενθυμίζω ότι ο συνδυαστικός νόμος που χρησιμοποιείς προκύπτει από την καταστατική εξίσωση για ιδανικό μονοατομικό αέριο, αν γνωρίζουμε ότι n=σταθερό, οπότε ΔΕΝ μπορεί να εφαρμοστεί στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Βέβαια, είναι γνωστό ότι το υγρό θα διασταλεί όσο αυξάνεται η θερμοκρασία, όμως η Δt που θα έχει το νερό είναι [πιστεύω] πολύ μικρή για να προκαλέσει ζημιά στο κύκλωμα λόγω υψηλής πίεσης (δηλαδή από θερμοκρασία δωματίου, 25 βαθμούς, θα πάει στη χειρότερη γύρω στους 40-50 εν ώρα λειτουργίας κάτω από full stress των ψυχόμενων εξαρτημάτων και ΠΑΝΤΑ ανάλογα με τα άλλα κομμάτια της υδρόψυξης κτλ. κτλ.).

Εμπειρικά μόνο μιλώντας, πιστεύω ότι η αύξηση της πίεσης για τέτοια Δt δε θα είναι τόσο τραγική ώστε να κάνει ζημιά... ’λλωστε αυτό μπορείς εύκολα να το αποφύγεις με τη χρήση ενός ανοιχτού δοχείου/τανκ που θα επιτρέπει στο υγρό να διαστέλλεται ελεύθερα...

Link to comment
Share on other sites

Σωστά όλα αυτά, αλλά στα κυκλώματα υδρόψυξης των υπολογιστών, δεν έχουμε σταγανά δοχεία και δεν είναι πλήρως γεμισμένα, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει άπλετος χώρος για διαστολές είτε είναι μικρές, είτε μεγάλες.

’λλωστε αν ρωτήσεις θα δεις ότι όλοι έχουν απώλειες υγρών και συμπληρώνουν ανάλογα με τον καιρό. Οι απώλειες δείχνουν ότι υπάρχει δυνατότητα διαφυγής τουλάχιστον αερίου από τα κυκλώματα ;)

Link to comment
Share on other sites

1) Όντως η καταστατικη εξισωση τελείων αερίων δεν έχει εφαρμογή σε ενα κυκλωμα νερού

2) Η διαφορά θερμοκρασιας ειναι μικρή, συνηθως υπάρχει λιγος αερας στο κυκλωμα που "παίρνει τα μπόσικα" και επιπλέον αρκετα μερη του κυκλώματος ειναι συνυθως ελλαστικα, πχ λάστιχα, πλαστικα ρεζερβουάρ κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Όταν κλείνεις το κύκλωμα (δηλαδή την αντλία), το νερό συνεχίζει λόγω αδράνειας την κίνηση, αλλά δεν μπορεί να περάσει μέσα από την κλειστή αντλία (stop του κυκλώματος).

Το αποτέλεσμα είναι ότι αυξάνει αρκετά η πίεση στο ρεζερβουάρ που είναι ακριβώς πριν από την αντλία και μειώνεται αντίστοιχα αμέσως μετά την αντλία.

Γι αυτό αφήνουμε λίγο αέρα πάνω πάνω στο ρεζερβουάρ (tank) και δεν το γεμίζουμε εντελώς, επειδή ο εάρας συμπιέζεται, αντίθετα από το νερό που είναι ασυμπίεστο.

Αν το tank είναι ένα πλαστικό δοχεία, τα τοιχώματα ενδίδουν και δεν υπάρχει πρόβλημα. Η πίεση σταδιακά μεταφέρεται προς τα πίσω σε όλο το κύκλωμα όπου όμως οι ελαστικοί σωλήνες απορροφούν και αυτοί ένα μέρος αυτής της αυξομείωσης.

Link to comment
Share on other sites

Η αντλία δε λειτουργεί σα διακόπτης όταν την κλείνεις δε σταματά την ροή του νερού.. απλά την επιβραδύνει.

Γενικά όχι... οι πιέσεις που θα αναπτυχθούν μέσα στο κύκλωμα της υδροψυξης που εφαρμόζουμε σε ένα pc δεν αρκούν για να σπάσουν το «reservoir» σου εκτός και αν βρήκες τρόπο να μην το γεμίσεις χωρίς ούτε μια φυσαλίδα αέρα στους σε θερμοκρασία δωματίου.. το έκλεισες αεροστεγώς και μετά από χρήση το νερό ανέβηκε στους 60-70 βαθμούς (όχι η cpu.. αυτή θα έχει λιώσει πρω πολλού) και το «reservoir» σου ήταν φτιαγμένο από παλιό καμένο πλαστικό χωρίς αντοχές παραμόρφωσης που έτσι κι αλλιώς θα έσπαγε αν παραμόρφωνες με το χέρι σου

Link to comment
Share on other sites

Το δοχείο είναι από πλέξυ (Danger Den 5-1/4 bay) και το ήταν μίγμα από 4500ml αποστειρωμένο νερό και 500 ml αντιψυκτικό αυτοκινήτου, δηλαδή αναλογία 9:1. Ξέρω ότι δεν ήταν και τόσο συνετή η επιλόγή μου για τέτοια αραίωση.

Τώρα που άλλαξα τους σωλήνες Tygon διότι είχαν βαφεί μπλε από το αντιψυκτικό έβαλα απλό αλφαδολάστιχο (1 ευρώ/ μέτρο!) και σκέτο απεσταγμένο νερό. Δεν σκοπεύω να βάλω οτιδήποτε άλλο, εκτός και αν υπάρχει κανένας κίνδυνος διάβρωσης.

Κατανοώ ότι το όλο θέμα είναι περισσότερο θεωρητικό, μιας και η αύξηση της θερμοκρασίας του νερού ακόμη και σε μια φορτωμένη υδρόψυξη (vga, cpu, chipset) δεν μπορεί να είναι πάνω από 5-6 βαθμούς. Ωστόσο σε ένα ελλατωματικό κύκλωμα ίσως να αρκεί για να προκαλέσει κάποιο πρόβλημα.

Link to comment
Share on other sites

Μερικά και ΟΧΙ ΟΛΑ τα πρόσθετα νερού προσβάλουν μερικά πλαστικά.Ένα απο αυτά ειναι το WATER WETTER.

Σου συνιστώ να βάλεις αντιψυκτικό αυτοκινήτου που συστήνουν οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων. Τα αντιψυκτικά από βενζινάδικο δεν είναι και τα καλύτερα..

Μετά από ψάξιμο βρήκα πως το zerex super coolant είναι το καλύτερο πρόσθετο.Βρίσκεται όμως δύσκολα..

Οπότε πάμε στο εύκολο αντιψυκτικό pentosin G12 (ροζ ).Υπάρχει στα συνεργεία αυτοκινήτων που επισκεύαζουν audi , wolkswagen , skoda

Η διάβρωση των μετάλλων άμα είναι έντονη μπορεί να τα καταστρέψει αρκετά και σε μερικές ώρες μόνο.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.