Jump to content

Νόμος για την προστασία του καταναλωτή 3043/2002


Wizard!
 Share

Recommended Posts

Επειδή πολλές φορές έχει τύχει να αναρωτιόμαστε τι ισχύει, τι δεν ισχύει, τι δικαιούμαστε κλπ, σας παραθέτω το νόμο που βρέθηκε στα χέρια μου ώστε να έχουμε ένα σημείο αναφοράς. Δεν είναι δύσκολο να τον βρει κανείς αν ψάξει, αλλά επειδή πολλοί βαριούνται να ψάχνουν τον βάζω εδώ :p Μετά βέβαια ούτε εδώ θα ψάχνουν, αλλά θα κάνουν καινούρια θέματα ρωτώντας για εγγυήσεις κι επιστροφές χρημάτων :hehe:

Ο νόμος για την προστασία του καταναλωτή είναι ο

Υπ'αριθμ: 3043 του 2002

και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως στο τεύχος 192 στις 21 Αυγούστου 2002

Για όποιον θέλει να τον κατεβάσει βρίσκεται ΕΔΩ

Τα βασικά σημεία:

1) Η ελάχιστη διάρκεια εγγύησης είναι τα 2 ΧΡΟΝΙΑ. Τελεία και παύλα

2) Από τον παραπάνω νόμο ΔΕΝ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ τα προϊόντα πληροφορικής ότι κι αν σας λένε στο κατάστημα.

3) Η εγγύηση ανανεώνεται αυτόματα για ΟΛΗ την διάρκειά της ως προς κάθε ΝΕΟ προϊόν αντικατάστασης ή ως προς κάθε ανταλλακτικό.

4) Αν ένα νέο προϊόν που χαλάσει προκαλέσει και άλλες ζημιές αξίας άνω των 500 ευρώ , τότε δικαιούστε αποζημίωση.

5) Στις αγορές του Internet μπορείτε να επιστρέψετε -μέσα στις πρώτες 10 μέρες από την ημερομηνία ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ- ένα προϊόν και να πάρετε τα χρήματα πίσω απλώς και μόνο εάν ΑΛΛΑΞΑΤΕ ΓΝΩΜΗ

6) Εάν η συσκευασία ενός προϊόντος που έχετε παραγγείλει από το Internet είναι στραπατσαρισμένη τότε ΜΗΝ το παραλάβετε. Μετά ΔΕΝ θα δικαιούστε αντικατάσταση.

7) Σύμφωνα με τον νόμο 2414/1996 άρθρο 9, οι ΔΕΚΟ (πχ ΟΤΕ) είναι υποχρεωμένες να έχουν ένα χάρτη υποχρεώσεων στον οποίο να αναφέρονται με ακρίβεια τα χρονικά όρια κάθε αίτησης. Οι καθυστερήσεις ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ

8) Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας πρέπει να μην χρεώνουν τις "χαμένες κλήσεις" (ποιος κοιτάει τον λογαριασμό και θυμάται τι πήρε όμως....)

Link to comment
Share on other sites

Ότι γράφει ο νόμος. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Εγώ απλά έγραψα τα βασικά σημεία, που συνήθως μας απασχολούν εδώ μέσα και ρωτάμε συνεχώς

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από .38-.45 [Σήμερα, στις 10:42]

:boxed:

καλο ε? :D

τελικα οσο αναφορα τα πιστωτικα, δεν υπαρχει νομος ειναι στην διακριτικη ευχερεια του εκαστοτε μαγαζατορα?

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από Wizard!

8) Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας πρέπει να μην χρεώνουν τις "χαμένες κλήσεις" (ποιος κοιτάει τον λογαριασμό και θυμάται τι πήρε όμως....)

Τι είναι οι χαμένες κλήσεις; Μέχρι τώρα ήξερα μόνο για χαμένα κορμιά :p

Αρχική απάντηση από fotme

τελικα οσο αναφορα τα πιστωτικα, δεν υπαρχει νομος ειναι στην διακριτικη ευχερεια του εκαστοτε μαγαζατορα?

όσον αφορά στα πιστωτικά, είναι το σωστό :flower:

Το πιστωτικό στο κόβουν, για να μη "φύγουν" από την επιχείρηση τα λεφτά που τους είχες δώσει.

Κανονικά πρέπει να σου επιστρέφουν το ποσό. Το γράφει και στο #5, απ'όσα μας έδωσε ο Μάγος! :)

Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσω επίσης ότι οποιοσδήποτε όρος από την πλευρά του καταστήματος που αναιρεί τα προαναφερόμενα είναι άκυρος.

Παράδειγμα:

Στα αποκόματα των πιστωτικών καρτών αναφέρεται στα αγγλικά "No refund". Κάτι τέτοιο είναι άκυρο, δηλαδή δεν έχει αξία.

Ακόμη όταν επιστρέφουμε ένα προϊόν δεν είναι ανάγκη να αποδείξουμε ότι είναι χαλασμένο και ότι δεν το χαλάσαμε εμείς. Αν όντως το χαλάσαμε εμείς και πάμε να κάνουμε τους τρελούς πρέπει αυτοί να ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΝ ότι είναι έτσι. Έτσι λοιπόν το προϊόν επιστρέφεται πίσω ΑΝΑΙΤΙΟΛΟΓΗΤΑ και δικαιούμαστε τα χρήματά μας στο ακέραιο. Είναι αυτό που στο εξωτερικό ισχύει χρόνια πολλα και είναι γνωστό ως: "No questions asked"

Πάνω απ' όλα πάντως πρέπει εμείς να μαυρίσουμε κάτι μαγαζάκια όπως το ισοπ, τα οποία κάνουν κυριολεκτικά ότι γουστάρουν (αυτό είναι το σωστό ρήμα)

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από deninho

Τι είναι οι χαμένες κλήσεις; Μέχρι τώρα ήξερα μόνο για χαμένα κορμιά

Δεν έχει τύχει να πάρεις τηλέφωνο, να σταματήσει να χτυπάει και να αρχίσει να μετράει το χρονόμετρο, χωρίς να μιλάς/ακούς τίποτα? Επίσης πόσες φορές, ειδικά Πρωτοχρονιά, Ανάσταση, έχει τύχει να στείλεις μηνύματα που δεν παραδόθηκαν ποτέ αλλά στο λογαριασμό πληρώθηκαν? Η Χ εταιρία θα σου πει "Εγώ τα έστειλα, τι φταίω αν ο άλλος δεν τα πήρε?" Αυτό όμως χωλαίνει σε διάφορα σημεία, όπως "και που ξέρω εγώ ότι τα έστειλες και τα συστήματά σου δουλεύουν 100% όπως θα έπρεπε", κι επίσης "μεγάλε, δεν πήγαν και μηνύματα σε εσένα τον ίδιο, όχι σε άλλες εταιρίες. Για αυτό ποιός φταίει?"

Αρχική απάντηση από deninho

Το πιστωτικό στο κόβουν, για να μη "φύγουν" από την επιχείρηση τα λεφτά που τους είχες δώσει.

Κανονικά πρέπει να σου επιστρέφουν το ποσό. Το γράφει και στο #5, απ'όσα μας έδωσε ο Μάγος!

Στο #5 αναφέρεται σε αγορές εξ αποστάσεως. Προφανώς ο fonzi ρωτάει γενικά για τα πιστωτικά. Αν το ψάξετε θα δείτε ότι γράφει αρκετά όπως το ότι η πίστωση γίνεται στο αρχικό ποσό αγοράς κι όχι στη σημερινή τιμή, κάτι που μας έχει συμβεί πολλές φορές.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από Wizard! [Σήμερα, στις 13:11]

Στο #5 αναφέρεται σε αγορές εξ αποστάσεως. Προφανώς ο fonzi ρωτάει γενικά για τα πιστωτικά. Αν το ψάξετε θα δείτε ότι γράφει αρκετά όπως το ότι η πίστωση γίνεται στο αρχικό ποσό αγοράς κι όχι στη σημερινή τιμή, κάτι που μας έχει συμβεί πολλές φορές.

ποιος fonzi man, fotme εδω ακα Σπυρος :D

οποτε οτι λενε για τρεχουσα τιμη ειναι μπουρδες, μπραβο μαν για την ναρκαλιευση του νομου :T:

Link to comment
Share on other sites

Μίλησα με το INKA για τις εγγυήσεις. Αυτό που μου είπανε είναι ότι είναι ευρωπαϊκή οδηγία και όχι νόμος που να αναφέρει ότι οτιδήποτε εισέρχεται στην ευρωπαϊκή ένωση έχει δύο χρόνια εγγύηση. Έγκειται στο κατάστημα για το τι εγγύηση θα δώσει αρκεί να είναι μεγαλύτερη των 60 ημερών. Όταν τους ενημέρωσα για τον εν λόγω νόμο δήλωσαν άγνοια.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από Wizard!

1) Η ελάχιστη διάρκεια εγγύησης είναι τα 2 ΧΡΟΝΙΑ. Τελεία και παύλα

Αν δεν βαριέσαι, πες μας που το λέει αυτό.

Γιατί εγώ, με μια γρήγορη ματιά, είδα αυτό:

''Η διάρκεια εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη και σε σχέση με τη διάρκεια ζωής του προϊόντος (ή κάπως έτσι) κλπ κλπ''.

που δεν μου κολλάει πολύ με το ''2 χρόνια - τελεία και παύλα''

ΥΓ Δεν σε αμφισβητώ, απλώς ρωτάω από περιέργεια.

Link to comment
Share on other sites

Σύριε, όπως είπε και ο Admin τα δύο χρόνια είναι κοινοτική οδηγία που όμως μπορούν να έχουν εξαιρέσεις. Οι εξαιρέσεις δεν αφορούν πάντως σε καθημερινά πράγματα που χρησιμοποιούμε, αλλά σε πολύ εξειδικευμένα. Η συγκεκριμένη οδηγία δεν αναφέρεται ρητά στη νομοθεσία, αλλά υπάρχει πληθώρα από νομολογίες, δηλαδή δεδικασμένα, που αποδέχονται την οδηγία της ΕΕ.

Επίσης, το κείμενο στο pdf είναι οι αλλαγές που έγιναν το 2002 στο νόμο 2251/1994, για να συμπεριλάβουν περιπτώσεις συναλλαγών εξ αποστάσεως, λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης των ηλεκτρονικών αγορών.

Περισσότερες πληροφορίες για τους δύο νόμους και τις ισχύουσες διατάξεις θα βρείτε εδώ :)

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από Wizard!

Σύριε, όπως είπε και ο Admin τα δύο χρόνια είναι κοινοτική οδηγία

Από την στιγμή λοιπόν που είναι οδηγία, όπως λες και εσύ και ο DJης και ξέρω και εγώ και όχι νόμος, θα μου επιτρέψεις να σου πω ότι θεωρώ ότι το τμήμα αυτό του post σου είναι λάθος και πρέπει να διορθωθεί (ειδικά μάλιστα λόγω της απολυτότητας (τελεία και παύλα) η οποία το χαρακτηρίζει).

Ειδικά όταν αναφερόμαστε σε τέτοια θέματα τα πράγματα πρέπει να είναι ξεκάθαρα: Ή είναι νόμος ή δεν είναι. Τελεία και παύλα όπως λες και εσύ.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από Wizard!

Η συγκεκριμένη οδηγία δεν αναφέρεται ρητά στη νομοθεσία, αλλά υπάρχει πληθώρα από νομολογίες, δηλαδή δεδικασμένα, που αποδέχονται την οδηγία της ΕΕ.

Η τουλαχιστον δωσε μερικες πληροφοριες στα συγκεκριμενα δεδικασμενα για να χω ενα πατημα οταν χρειαστει να τα χωσω για την εγγυηση.

Thanx a lot για τις πληροφοριες!

Link to comment
Share on other sites

Ισχύουν δύο πράγματα :)

1. Από τη στιγμή που οι υπόλοιπες χώρες της ΕΕ τηρούν τα 2 χρόνια, κι εμείς σπάνια έχουμε δικά μας εργοστάσια παραγωγής, κι αφού η παραγωγός εταιρεία δίνει δίνει στον αντιπρόσωπο/εισαγωγέα δύο χρόνια εγγύηση, κι αυτός με τη σειρά του ΠΡΕΠΕΙ να τα δώσει στον πελάτη.

2. Η νομολογία είναι ΠΑΝΩ από τη νομοθεσία. Η νομολογία είναι η εφαρμογή των ιδεών του νομοθέτη στην πράξη κι αν αποφασίσετε να το πάτε δικαστικά, ο εισαγγελέας διαβάζει τη νομοθεσία, αλλά ο εκάστοτε δικηγόρος αναφέρεται σε δεδικασμένα-νομολογίες κι φυσικά αυτό ισχύει.

Συνήθως δε χρειάζεται να φτάσει στα δικαστήρια, αφού οι καταστηματάρχες σε συντριπτικό ποσοστό το γνωρίζουν, άσχετα αν δε θέλουν κάποιες φορές να το εφαρμόσουν πιστεύονται κι εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι σπάνια κάποιος θα δώσει 1000 σε δικαστικά για διαμάχη που αφορά σε ποσό κάτω των 1000.

Link to comment
Share on other sites

Νice!

Αρα αν το προιον ειναι κατασκευασμενο εκτος Ελλαδος(το πιο πιθανο)δεν πα να σκιζεται ο πωλητης,εγω θελω/εχω 2 χρονια εγγυηση.(Οχι πως και εντος να ειναι κατασκευασμενο,δεν ισχυει αλλα εχω πιο πολλα επιχειρηματα;) )

Και φυσικα δινω την εντυπωση πως δεν εχω κανενα προβλημα να το παμε δικαστικως.

Πολλα ζηταω αλλα αν υπαρχουν και πληροφοριες και για ενα-δυο δεδικασμενα,θα ταν βελη στις φαρετρες μας:)

Thanx για μια ακομα φορα!

Link to comment
Share on other sites

Εγώ δηλαδή πως θα αποδείξω στο eshop ότι η κάρτα γραφικών που χάλασε στον 1 χρόνο και 4 μήνες έχει εγγύηση 2 χρόνων? Σήμερα την πήγα στο κατάστημα και μου είπανε δυστυχώς είναι εκτός εγγύησης έχει 1 χρόνο....

Τι πρέπει να κάνω εκτός απο το να φωνάξω ???

Link to comment
Share on other sites

Να απαιτήσεις να σου υπογράψει χαρτί ο διευθυντής/υπεύθυνος του καταστήματος για το ότι δεν στην αλλάζουν, και να τους ενημερώσεις ότι θα τους στείλεις εξώδικο και θα κινηθείς με οποιοδήποτε νομικό τρόπο μπορείς και ότι η αποζημείωση που θα πάρεις θα είναι πολύ μεγαλύτερη από μία κάρτα...

Κάνε φασαρία! Μην υποχωρείς!

Link to comment
Share on other sites

Δε θα βρίσεις, φωνάξεις, θα εξηγήσεις ότι θες να μιλήσεις επώνυμα με κάποιον , θα έχεις μπροστά σου τους νόμους από το efpolis και θα του τους αναφέρεις λεπτομερώς και με ακρίβεια. Θα δείξεις στον επώνυμο ότι δεν έχεις μόνο ανάγκη την κάρτα αλλά και να ασκήσεις τα νόμιμα δικαιώματά σου όπως τα ορίζουν οι νομοθεσίες.

Μετά θα ζητήσεις το email επικοινωνίας με την κατασκευάστρια εταιρεία (η οποία φυσικά μάλλον θα σε γράψει αλλά ποτέ δεν ξέρεις) .

Τέλος μπορείς να ζητήσεις να μιλήσεις με τη νομική υπηρεσία του καταστήματος

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.