Jump to content



Πιστεύετε πως μια φωτογραφία...


Πιστεύετε πως μια φωτογραφία είναι "αληθής" μετά   

76 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

πρώτος

πιστεύω ανάλογα ....

αν βλέπεις κάτι και δεν μπορείς να το αποτυπώσεις ακριβώς στην φώτο (λόγο ότι δεν ξέρεις καλά την φωτογραφική σου) και πιστεύεις ότι κάτι της λείπει χρώμα κλπ δηλαδή όπως είδες το μέρος και μετά το αποτυπώσεις αλλά όχι σωστά ...

με άλλα λόγια ναι όταν θέλεις να φέρεις κοντά σε αυτό που είδες ναι όταν θέλεις λίγο πιο ζωντανά χρώματα και και ναι. .. . .

πιστεύω να καταλάβατε

Link to comment
Share on other sites

Αν και έχω ξεκινήσει πολύ πρόσφατα να ασχολούμαι με τη φωτογραφία νομίζω οτι 2-3 διορθώσεις π.χ. σωστό crop, saturation και whitebalance είναι απαραίτητες χωρίς να χαλάνε την στιγμή της σύλληψης. Από εκεί και πέρα ότι παραπάνω, κάνει τη φωτογραφία ψεύτικη (π.χ. το HDR)

συμφωνώ οτι πείραγμα όπως το HDR και παρεμφερή κάνουν πιο εντυπωσιακή μια φωτογραφία αλλά νομίζω οτι πλέον η αλήθεια που είδες με το μάτι δεν αποτυπώνεται.

Link to comment
Share on other sites

νατα νατα...το thelab σε νεες φωτογραφικες ανησυχιες...

(αν και πεσαμε επιπεδο..-απο founder σε mod..)

Στο δικο μου μυαλο η εννοια φωτογραφια ειναι μια πολυ γενικευμενη εννοια ωστε να "κλειστει" στα ορια του αληθινου.

Oποτε το ερωτημα για μενα ειναι κατα ποσο μας ενδιαφερει??

Ναι στο φωτορεπορταζ μας ενδιαφερει..αλλα εκει αρχιζει και τελειωνει η φωτογραφια??

(με την γενικοτερη εννοια το φωτορεπορταζ...πχ και τα μπριζολακια που τραβατε στο αντιστοιχο thread εκει "καταληγουν").

Δλδ μονο snapshots με μας ή καποιους αλλους στο γυρω περιβαλλον ειναι φωτογραφια??

φωτογραφιες σαν αυτες δλδ δεν θεωρουνται φωτογραφιες επειδη δεν ειναι αληθινες??

2933204445_b149cb9d2a.jpg

3184341323_1ee6e043e1_o.jpg

204728479_107258a3f8_z.jpg?zz=1

(για την ιστορια ir και μετεπειτα επεξργασια για το επιθυμητο αποτελεσμα και εννοειται οχι δικες μου.)

Και ποιος το οριζει το αληθινο??

Μια long exposure φωτογραφια ποτε δεν θα δειξει αυτο που ειδε το οποιοδηποτε ματι (αρα μη αληθινο?)..αλλα και παλι μια καλη long exposure δεν εχει αναγκη οποιαδηποτε pp για να αναδειξει αυτο που προσφερει αυτο το ειδος φωτογραφιας.

Πχ δλδ αυτες οι εικονες παυουν να ειναι φωτογραφιες??

kliκαρετε στην εικονα για περισσοτερες πληροφοριες

kilistars_heller_full.jpg

"δεν νομιζω τακη" : p

Link to comment
Share on other sites

στην ουσία αληθινό είναι τι θεωρεί ο κάθε χρήστης ... όταν λέω αληθηνό ενοώ όπως το φαντάζεστε ο χρήστης ...

παράδειγμα εγώ όταν φωτογραφίζω ένα τοπίο δεν έχω πετύχει αυτό που θέλω από πλευρά χρωμάτων και contrast οπότε πάω στο photoshop η όπου αλλού και τα φτιάχνω εξάλλου την dslr την πληρώνουμε για τα raw αρχεία + για τους αισθητήρες (και αφού έχουμε την δυνατότητα γιατί να μην τα χρησιμοποιήσουμε στο έπακρο)...

και όσο για το long exposure είναι μια δυνατότητα που μπορούν να κάνουν οι μηχανές

Link to comment
Share on other sites

Ισως ειναι δυσκολο να το αντιληφθεις αλλα πανω στα λεγομενα σου στηριζω αυτα που λεω.

Δεν ειναι αναγκη να στενεψεις το ορια της φωτογραφιας για να καλυψεις τις αναγκες σου σαν ορισμο.

Εσυ βρισκεις καταφυγιο στην φωτογραφια ,οχι η φωτογραφια σε σενα.

(γενικα μιλωντας...οχι εσυ προσωπικα..ολοι μας)

Η ερωτηση απο μονη της ειναι παγιδα.

Η αληθεια στην φωτογραφια ειναι ενα υποσυνολο της εννοιας "φωτογραφιας"...ασχετως πως θα ορισεις εσυ ,εγω ,ο τριτος τον ορο "αληθεια" και ασχετως πως θα αντιληφθει σαν αληθινο ενας αλλος βλεπωντας την εικονα σου/μου/του.

Πχ οσο και να προσπαθεις να φτιαξεις τα χρωματα στο photoshop απο την στιγμη που δεν ημουν διπλα σου την ωρα της συγκεκριμενης ληψης οτι και να μου δειξεις (στα ορια του πιστευτου) ως αληθινο θα το δεχθω.

Μπορω καλιστα να σου δειξω ενα ωραιο ηλιοβασιλεμα που ο ουρανος να εχει παρει μια ωραια πχ κοκκινη/ροζ/μωβ αληθοφανη αποχρωση που καποια στιγμη ολοι μας θα εχουμε δει με τα ματια μας ενω στην συγκεκριμενη ληψη τοσο η μηχανη οσο και τα ματια μου θα εχουν πιασει/δει απλα μια μπλεδουρα.

Ποιος να ορισει το αληθινο λοιπον και με τι κριτηρια?

Το καλο με την φωτογραφια (σαν ευρυτερη εννοια) ειναι οτι δεν χρειαζεται καν να μπεις στο κοπο..

Link to comment
Share on other sites

Η λέξη "φωτογραφία" είναι σύνθετη και αποτελείται από τις λέξεις "φως" και "γράφω". Η έννοιά της είναι αυτό που γράφει το φως. Για την ακρίβεια μάλιστα είναι η τέχνη της παραγωγής μόνιμων εικόνων με την επίδραση του φωτός σε χημικά παρασκευασμένη επιφάνεια και η εικόνα που παίρνεται μ' αυτόν τον τρόπο (Τεγόπουλος Φυτράκης).

Βάσει αυτού του ορισμού λοιπόν, είναι αυτό που αποτυπώνεται στο φιλμ, ή έστω με την εξέλιξη της τεχνολογίας, πάνω στον αισθητήρα και από εκεί στο χαρτί ή στη μνήμη και την οθόνη μας αντίστοιχα.

Οτιδήποτε άλλο από εκεί και πέρα, κατατάσσεται στην κατηγορία "επεξεργασία φωτογραφίας" και αλλοιώνει την αρχική φωτογραφία. Μπορούν να βγουν εντυπωσιακά αποτελέσματα με τη χρήση φωτισμού, πολλαπλών λήψεων, φακών κλπ, αλλά η έννοια της φωτογραφίας σταματάει εκεί. Μετά, κι αφού μπαίνουμε στο χώρο της επεξεργασίας, η φωτογραφία παίζει απλά το ρόλο της πρώτης ύλης για την παραγωγή μιας φανταστικής εικόνας.

Προσωπικά, λατρεύω και τα δύο αποτελέσματα γιατί το καθένα έχει την ομορφιά του και τη δυσκολία του, απλά μου αρέσει να τα διαχωρίζω :triniti:

Link to comment
Share on other sites

To οτι ειναι διαχωρισιμα και τα διαχωριζεις δεν σημαινει οτι το ενα φωτογραφια και το αλλο δεν ειναι.

Πχ σε αλλο επιπεδο, δεν μπορει ο ορισμος του ιμπρεσσιονισμου ή του εξπρεσιονισμου να ορισει τι ειναι ζωγραφικη και να αποκλεισει αυτοματα το αλλο ειδος (και οποιο αλλο ειδος).

Οσο για την επεξεργασια παντα υπηρχε και παντα θα υπαρχει.

Αλλιως δεν θα μιλουσαμε για φωτογραφια αλλα για απειρους τονους φιλμ που δεν εμφανισθηκαν ποτε.

Ομοιως και στην ψηφιακη αν δεν υπηρχε ο επεξεργαστης(digic ,expeed klp) να βγαλει εστω ενα ερμο jpg για ποια φωτογραφια θα μιλουσαμε?

Και ποιανης εταιριας ειναι αληθινη εικονα και ποιας φανταστικης.

(δεδομενου οτι καμμια δεν βγαζει το ιδιο αποτελεσμα).

Link to comment
Share on other sites

Λόγο του ότι, από την φωτογραφία ως αποτέλεσμα , αξιολογείται ο φωτογράφος .

Κάθε επεξεργασία , είναι παρέμβαση.

Είτε γίνεται από το μηχάνημα εκτύπωσης (επαγγελματικό χημικό ).

Είτε μέσο προγράμματος στον υπολογιστή.

Ναι η πειραγμένη είναι ψεύτικη.

Και επειδή ορισμένοι , για να κουκουλώσουν το πείραγμα ( το φτιασίδωμα ),

βαφτίζουν την όλη διαδικασία ως τέχνη.

Δηλώνω ότι οι άσχετοι με την φωτογραφική τους μηχανή , αναλώνονται στο φτιασίδωμα.

Όποιος τσιτώθηκε , για μάχη μαζί μου ... ( επί τού θέματος πάντα ) :)

ας απαντήσει , πως ονομάζεται ο άνθρωπος που φωτογραφίζει,

και περιμένει ώρες για το κατάλληλο φυσικό φως , η ακόμα και την κατάλληλη εποχή,

προκείμενου να πάρει αυτό που θέλει ως αποτέλεσμα.

Μονο στην εμπορική φωτογραφία , όπως και στον έρωτα , όλα δικαιολογούνται.

Να είναι πετυχημένο το προϊόν, μιας και ο πελάτης περιμένει τα μέγιστα.

Εκεί μετράει το μεροκάματο πάνω από όλα .

Στα 11 χρόνια χρήσης ψηφιακής μηχανής, έμαθα να κόβω με τον φακό μου.

Βέβαια τα 2.1 μεγαπιχελ μου, δεν μου άφησαν περιθώριο , για να τραβάω ασύστολα ,

και να κόβω ράβω ότι θέλω .

Έτσι έγινα τεχνίτης , και τώρα, που εδώ και χρόνια πέρασα το εκπαιδευτικό στάδιο,

ξέροντας την αξία μου , αυξάνει η αυτοεκτίμηση μου, κάθε φορά που χτυπάω κάτι καλό.

Link to comment
Share on other sites

To οτι ειναι διαχωρισιμα και τα διαχωριζεις δεν σημαινει οτι το ενα φωτογραφια και το αλλο δεν ειναι.

Μα αυτό ακριβώς λέει ο ορισμός, ότι το ένα είναι και το άλλο δεν είναι. Ο ένας λέγεται φωτογράφος κι ο άλλος γραφίστας ή retoucher. Άλλη δουλειά, άλλη τεχνική, άλλος ορισμός. Επειδή το αποτέλεσμα είναι πάντα μια εικόνα, δε σημαίνει ότι μιλάμε για το ίδιο πράγμα.

Πχ σε αλλο επιπεδο, δεν μπορει ο ορισμος του ιμπρεσσιονισμου ή του εξπρεσιονισμου να ορισει τι ειναι ζωγραφικη και να αποκλεισει αυτοματα το αλλο ειδος (και οποιο αλλο ειδος).

Μπερδεύεσαι. Η ζωγραφική είναι η αποτύπωση μιας εικόνας πάνω σε μια επιφάνεια με τη χρήση χρωμάτων. Ο τρόπος που χρησιμοποιείς τα χρώματα, καθορίζει την τεχνοτροπία, αλλά όλες οι τεχνοτροπίες έχουν αποτυπωθεί με τον ίδιο τρόπο.

Οσο για την επεξεργασια παντα υπηρχε και παντα θα υπαρχει.

Σωστά. Αλλά είναι άλλο πράγμα η επεξεργασία, άλλο η φωτογραφία. Ένας φωτογράφος θα σπουδάσει και τα δύο, με πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα και χρόνο στο δεύτερο. Είναι σα να λέμε ότι επειδή κάποιος που πάει στο Πανεπιστήμιο και στη διάρκεια των σπουδών του, που πάει για φυσικός, κάνει και Μαθηματικά, τα Μαθηματικά είναι Φυσική. Δεν είναι. Τα χρησιμοποιεί, είναι απαραίτητα, τη βοηθάνε, αλλά δεν είναι μέρος της Φυσικής.

Link to comment
Share on other sites

Εφόσον οι αισθητήρες αδυνατούν να καταγράψουν αυτό που βλέπει το μάτι, η επεξεργασία των φωτογραφιών -εφόσον μένει σε κάποια όρια, εντός των οποίων, όμως, μπορεί να θεωρηθεί και η τεχνική HDR- δεν μπορεί να κριθεί ως παραποίηση της φωτογραφίας.

Link to comment
Share on other sites

δεν μπερδευομαι ..(δεν υπαρχει καν λογος να μπερδευομαι..-αλλουνου παπα ευαγγελιο ομως)

Οπως αναφερεσαι στην ζωγραφικη ετσι ακριβως ειναι και η φωτογραφια.

Το ιδιο απλο...αποτυπωση μιας εικονας πανω σε μια επιφανεια.Δεν υπαρχει λογος να το στενεψεις παραπανω σαν εννοια.

Επεξεργασια παντα υπηρχε ειτε παλιοτερα στην εμφανιση του φιλμ ειτε τωρα με τις ψηφιακες.

Ειτε αυτοματα ειτε χειροκινειτα.

Δεν ειναι δυνατο το ποσοστο της επεξεργασιας να καθορισει το αν ειναι φωτογραφια ή οχι το τελικο αποτελεσμα οπως δεν ειναι δυνατον να πεις ζωγραφο μονο τον ross daily και οχι τον picasso.

Link to comment
Share on other sites

Αν δε μπορείτε να το κατανοήσετε, μιλήστε με κάποιο φωτογράφο να σας το εξηγήσει. Ο πατέρας μου δίδασκε φωτογραφία στην 1η σχολή που άνοιξε στην Ελλάδα κι εγώ αντίστοιχα στο Deree. Η φωτογραφία σταματάει στην αποτύπωση στο film/αισθητήρα. Από εκεί και πέρα μιλάμε για επεξεργασία. Κανένας μεγάλος φωτογράφος δε θα παραδεχθεί σαν καλή φωτογραφία κάποια που έχει υποστεί επεξεργασία μετά τη λήψη. Δείτε και τις φωτογραφίες που βραβεύονται κατά καιρούς...

Link to comment
Share on other sites

Στα 11 χρόνια χρήσης ψηφιακής μηχανής, έμαθα να κόβω με τον φακό μου.

Βέβαια τα 2.1 μεγαπιχελ μου, δεν μου άφησαν περιθώριο , για να τραβάω ασύστολα ,

και να κόβω ράβω ότι θέλω .

Έτσι έγινα τεχνίτης , και τώρα, που εδώ και χρόνια πέρασα το εκπαιδευτικό στάδιο,

ξέροντας την αξία μου , αυξάνει η αυτοεκτίμηση μου, κάθε φορά που χτυπάω κάτι καλό.

δέν μάς έδειξες όμως και εμάς κάτι από αυτό,στά λόγια και εγώ είμαι ό supermann.Τά υπόλοιπα αφού δω φωτογραφίες.

Μπερδεύεσαι. Η ζωγραφική είναι η αποτύπωση μιας εικόνας πάνω σε μια επιφάνεια με τη χρήση χρωμάτων. Ο τρόπος που χρησιμοποιείς τα χρώματα, καθορίζει την τεχνοτροπία, αλλά όλες οι τεχνοτροπίες έχουν αποτυπωθεί με τον ίδιο τρόπο.

Ή ζωγραφική είναι δημιουργία και όχι αποτύπωση εικόνας.Ο ζωγράφος θά ξεκινήσει μέ ένα αδειο καμβα καί έχει απόλυτο έλεγχο πού καί πως θά τοποθετήση τά στοχεία τής εικόνας του,τά υπόλοιπα έναι πολύ μεγάλη συζήτηση.

Αν δε μπορείτε να το κατανοήσετε, μιλήστε με κάποιο φωτογράφο να σας το εξηγήσει. Ο πατέρας μου δίδασκε φωτογραφία στην 1η σχολή που άνοιξε στην Ελλάδα κι εγώ αντίστοιχα στο Deree. Η φωτογραφία σταματάει στην αποτύπωση στο film/αισθητήρα. Από εκεί και πέρα μιλάμε για επεξεργασία. Κανένας μεγάλος φωτογράφος δε θα παραδεχθεί σαν καλή φωτογραφία κάποια που έχει υποστεί επεξεργασία μετά τη λήψη. Δείτε και τις φωτογραφίες που βραβεύονται κατά καιρούς...

Θά ήθελα νά δώ μερικές από αυτές τής φωτογραφίες πού ενοείς:)

btw καί εσύ και ο πατέρα σου κατά τού Ansel Antams;πλάτων ριββέλης καί τά μυαλά στά κάγκελα;:)

Link to comment
Share on other sites

δεν μπορω να εμπλακω σε θεματα τεχνικης και διαφορας νοοτροπιας φωτογραφων

μιας και το δεν κατεχω

αλλα σαν απλος θεατης

μπορω να πω οτι η φωτογραφια κατα την αποψη μου πρεπει να κρινεται αναλογα με το τι εξυπηρετει.

μια σωστα επεξεργασμενη φωτο μιας γυναικας σε ενα περιοδικο μπορει να ειναι ομορφη αισθητικα

αλλα ειναι ψευδης οσο αφορα το τι απεικονιζει και δινει λαθος εντυπωση για το θεμα

ενας ποιο μαγκας φωτογραφος ισως να μπορουσε με συμβατικες φωτογραφικες τεχνικες

να αποκρυψει καποιες ατελειες αλλα σιγουρα δεν θα μπορουσε να φτασει στο συγκεκριμενο ζητουμενο

οπως καποιος αλλος μετα απο μια ωριτσα στο Photoshop

εκει επισερχεται κι ο παραγοντας κοστος και χρονος εξαλλου...

η ιδια φωτο του μαγκα, σε μια εκθεση καλλιτεχνικης φωτογραφιας

μπορει να περασει ανετα μιας και το ζητουμενο δεν ειναι η ακριβης αποτυπωση.

το θεμα ειναι οτι στην μια περιπτωση κρινεται σαν φωτογραφια ενω στην αλλη σαν μια εικονα.

οποτε εδω μπαινει κι ο παραγοντας ανθρωπος

μια ανεπεξεργαστη φωτο μπορει να εχει μεγαλη σημασια και αξια για το εκπαιδευμενο ματι ενος φωτογραφου

αλλα μπορει να μην σημαινει και πολλα στο απαιδευτο ματι του απλου μεσου θεατη

αντιστοιχα μια εντυπωσιακη επεξεργασμενη εικονα βασισμενη σε μια φωτογραφια

μπορει να προκαλεσει αδιαφορια εως και εμετο σε γνωστες

αλλα να αφησει το ευρυ κοινο εκστασιαμενο

αλλη λογικη εχει μια φωτο που θελει να αποτυπωσει με ακριβεια ενα στιγμιοτυπο

αλλα εχει μια φωτο που θελει να προωθησει ενα προιον

αλλα εχει μια φωτο με βαση την οποια δημιουργηθηκε μια ψευδης εικονα

εντυπωσιακοτερη μεν της πραγματικης αλλα ανυπαρκτης ουσιαστικα.

δεν νομιζω οτι μπορει να απαντηθει αυτο το θεμα ετσι απλα

δεν ειναι ασπρο/μαυρο

ειναι αρκετα πιο πολυδιαστατο σαν αντικειμενο

κι ετσι και μπλεχτει και με το κομματι του "τι ειναι τεχνη" θα γραφουμε μεχρι την κοπη πιτας του '12

Link to comment
Share on other sites

δέν μάς έδειξες όμως και εμάς κάτι από αυτό,στά λόγια και εγώ είμαι ό supermann.Τά υπόλοιπα αφού δω φωτογραφίες.

Πάρε περίπου 500σιες , το θέμα ίσως να μην σε ενθουσιάσει .

HONDA AX-1 THE REBUILD

Link to comment
Share on other sites

Ή ζωγραφική είναι δημιουργία και όχι αποτύπωση εικόνας.Ο ζωγράφος θά ξεκινήσει μέ ένα αδειο καμβα καί έχει απόλυτο έλεγχο πού καί πως θά τοποθετήση τά στοχεία τής εικόνας του,τά υπόλοιπα έναι πολύ μεγάλη συζήτηση.

Σωστά. Απλά άλλες φορές η εικόνα υπάρχει, άλλες φορές είναι στο μυαλό του. Δεν αναφέρομαι σε αποτύπωση πραγματικής εικόνας ;)

btw καί εσύ και ο πατέρα σου κατά τού Ansel Antams;πλάτων ριββέλης καί τά μυαλά στά κάγκελα;

Εδώ σε έχασα...

Link to comment
Share on other sites

Η φωτογραφία είναι μια προσπάθεια απεικόνισης μιας στιγμής. Αν συμφωνήσουμε πως πρόκειται για μια άψυχη διαδικασία (μιλώντας ψυχρά πάντοτε), κάθε προσπάθεια βελτίωσης ή μη είναι αποδεκτή αρκεί αυτή να μην χρησιμοποιηθεί για παράνομο σκοπό. Ο φωτογράφος που τράβηξε το στιγμιότυπο είναι κύριος του δημιουργήματός του και το κάνει ότι θέλει. Οπότε, ψηφίζω την 3η επιλογή.

Link to comment
Share on other sites

Η λέξη "φωτογραφία" είναι σύνθετη και αποτελείται από τις λέξεις "φως" και "γράφω".

Οτιδήποτε άλλο από εκεί και πέρα, κατατάσσεται στην κατηγορία "επεξεργασία φωτογραφίας" και αλλοιώνει την αρχική φωτογραφία. Μπορούν να βγουν εντυπωσιακά αποτελέσματα με τη χρήση φωτισμού, πολλαπλών λήψεων, φακών κλπ, αλλά η έννοια της φωτογραφίας σταματάει εκεί. Μετά, κι αφού μπαίνουμε στο χώρο της επεξεργασίας, η φωτογραφία παίζει απλά το ρόλο της πρώτης ύλης για την παραγωγή μιας φανταστικής εικόνας.

Θα μου λυσεις τοτε μια απορια? Αν εγω χρησημοποιησω ενα φιλτρο ND κατα τη ληψη το αποτελεσμα ειναι φωτογραφια ενω αν κανω το ιδιο πραγμα μετα στο φοτοσοπ παυει να λεγεται φωτογραφια? Κατα τον ιδιο τροπο αν χρησημοποιησω εναν fisheye φακο και παρω μια εξωπραγματικη φωτογραφια, παραμενει φωτογραφια... αλλα αν το κανω μετα τη ληψη , παλι δεν εχω φωτογραφια?? Χμμμμ...... Δηλαδη η προ- αισθητηρα "επεξεργασια" του φωτος "επιτρεπεται" οσο αλοκοτο και αν ειναι το αποτελεσμα ενω το ακριβως ιδιο αποτελεσμα με επεργασια μετα λεγεται φανταστικη εικονα.... Ενδιαφερουσα αποψη..... Παντος πρεπει να σου πω οτι μαλλον εχεις μπερδεψει την κακη ή εντονη επεξεργασια με την διορθωση των αδυναμιων της καθε φωτογραφικης μηχανης μεσω επεξεργασιας. Και αν δεις τις φωτογραφιες που κερδιζουν κατα καιρους διαγωνισμους ειναι παρα πολλες ( για να μην πω ολες) επεξεργασμενες ειτε σε ηλεκτρονικη μορφη ειτε σε σκοτεινο θαλαμο, αλλα δε το εχεις δει ποτε γιατι εχεις στο μυαλο σου επεξεργασια=κατι εντονο και χτυπητο.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.