Jump to content



Πιστεύετε πως μια φωτογραφία...


Πιστεύετε πως μια φωτογραφία είναι "αληθής" μετά   

76 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Θα απλοποιήσω το θέμα , η δυνατότητα παραποίησης ψηφιακών φωτογραφιών,

και η πιστοποίηση της γνησιότητας , γίνεται με το γνωστό EXIF .

Εαν παραποιηθεί η φωτογραφία , το EXIF αποδεικνύει το τι και το πότε.

Το περίεργο είναι , ότι και αυτό φαίνεται ότι μπορεί να αλλαχθεί αλλοιωθεί, από διάφορα προγράμματα, και να δείχνει ως παρθένο.

Αυτό που δεν γνωρίζω είναι , εάν υπάρχουν και πραγματικά κρυφά πεδία,

που κανένα γνωστό πρόγραμμα , δεν θα μπορούσε να τα δει.

Με απλά λόγια η παραποίηση- τροποποίηση, είναι ανιχνεύσιμη ,

και κανένας που θα την παραδεχτή , δεν θα έχει λόγο να ανησυχεί.

Το τι βάζει ο καθένας στο κάδρο του φακού του, όχι δεν είναι περιουσία του,

όταν υπάρχουν πρόσωπα ανθρώπων.

Τέλος πάντων, ας αφήσουμε τα νομικά , να απασχολούν όσους παραβαίνουν το νόμο.

Και όσοι δεν έχουν ιδέα για το νομικό πλαίσιο, είναι ευκαιρία να το βρουν και να το διαβάσουν.

Link to comment
Share on other sites

Εχεις δικιο...το τελευταιο δεν χρειαζοταν. Οποτε και το εσβησα. Συγγνωμη παντος.Μαλλον παρασθρηκα απο την στιγμη.

Ok, δεκτό.

Θα μου λυσεις τοτε μια απορια? Αν εγω χρησημοποιησω ενα φιλτρο ND κατα τη ληψη το αποτελεσμα ειναι φωτογραφια ενω αν κανω το ιδιο πραγμα μετα στο φοτοσοπ παυει να λεγεται φωτογραφια? Κατα τον ιδιο τροπο αν χρησημοποιησω εναν fisheye φακο και παρω μια εξωπραγματικη φωτογραφια, παραμενει φωτογραφια... αλλα αν το κανω μετα τη ληψη , παλι δεν εχω φωτογραφια?? Χμμμμ...... Δηλαδη η προ- αισθητηρα "επεξεργασια" του φωτος "επιτρεπεται" οσο αλοκοτο και αν ειναι το αποτελεσμα ενω το ακριβως ιδιο αποτελεσμα με επεργασια μετα λεγεται φανταστικη εικονα.... Ενδιαφερουσα αποψη..... Παντος πρεπει να σου πω οτι μαλλον εχεις μπερδεψει την κακη ή εντονη επεξεργασια με την διορθωση των αδυναμιων της καθε φωτογραφικης μηχανης μεσω επεξεργασιας. Και αν δεις τις φωτογραφιες που κερδιζουν κατα καιρους διαγωνισμους ειναι παρα πολλες ( για να μην πω ολες) επεξεργασμενες ειτε σε ηλεκτρονικη μορφη ειτε σε σκοτεινο θαλαμο, αλλα δε το εχεις δει ποτε γιατι εχεις στο μυαλο σου επεξεργασια=κατι εντονο και χτυπητο.

Αν διαβάσεις παραπάνω, αναφέρομαι στον ορισμό της φωτογραφίας. Δε μειώνω τις ρετουσαρισμένες φωτογραφίες κι είπα ότι μου αρέσουν εξίσου και οι δύο αφού είναι δημιουργία, έμπνευση και τεχνική. Αλλά ο διαχωρισμός υπάρχει. Όσον αφορά στο αν μπορείς να κάνεις το ίδιο με το φακό ή με ένα πρόγραμμα, θα σου πω ότι μπορείς, αλλά ένα έμπειρο μάτι μπορεί να βρει τις διαφορές και να τις ξεχωρίσει. Επίσης, σε κανένα σοβαρό διαγωνισμό στον κόσμο δε βάζουν στην ίδια κατηγορία τις "πειραγμένες" φωτογραφίες μαζί με τις "πρωτότυπες". Διαγωνίζονται ρετουσαρισμένες, αλλά σε δική τους κατηγορία.

Link to comment
Share on other sites

Σωστά. Απλά άλλες φορές η εικόνα υπάρχει, άλλες φορές είναι στο μυαλό του. Δεν αναφέρομαι σε αποτύπωση πραγματικής εικόνας ;)

Εδώ σε έχασα...

Δέν πειράζει:)έτσι κι αλλιώς δέν ενπούσα κάτι κακό:)

@Overvolt εάν ενοούσες τέτοιου είδους φωτογραφίες πάω πάσο:)

Πάντως εμένα μέ κάλυψε ό NTG και ο κοπρίτης σέ πολύ μεγάλο ποσοστό.

Link to comment
Share on other sites

Για μένα η φωτογραφία είναι απλά μέσο απεικόνισης. :)

Τον ίδιο ζήλο που έδειξα για να μάθω την φωτογραφική μηχανή , τον έδειξα και για να μάθω την μοτοσυκλέτα μου,

ώστε να είμαι άπλα ένας σωστός οδηγός.

Εγώ εκφράζομαι μέσα από την δημιουργία που μου χαρίζει το επάγγελμα μου.

Το οποίο δεν είναι καλλιτεχνικό , αλλά απλά δημιουργικό.

Link to comment
Share on other sites

Ok, δεκτό.

Αν διαβάσεις παραπάνω, αναφέρομαι στον ορισμό της φωτογραφίας. Δε μειώνω τις ρετουσαρισμένες φωτογραφίες κι είπα ότι μου αρέσουν εξίσου και οι δύο αφού είναι δημιουργία, έμπνευση και τεχνική. Αλλά ο διαχωρισμός υπάρχει. Όσον αφορά στο αν μπορείς να κάνεις το ίδιο με το φακό ή με ένα πρόγραμμα, θα σου πω ότι μπορείς, αλλά ένα έμπειρο μάτι μπορεί να βρει τις διαφορές και να τις ξεχωρίσει. Επίσης, σε κανένα σοβαρό διαγωνισμό στον κόσμο δε βάζουν στην ίδια κατηγορία τις "πειραγμένες" φωτογραφίες μαζί με τις "πρωτότυπες". Διαγωνίζονται ρετουσαρισμένες, αλλά σε δική τους κατηγορία.

Ναι, μα για τον ορισμο ηταν η απορια μου. Και γιαυτο ρωτησα πως ειναι δυνατον να εχεις 2 ομοιες εικονες αλλαζοντας απλα τεχνικη και να μην θεωρειται Φωτογραφια η μια απο τις δυο. Εννοω αν στεκει σαν κριτιριο διαχωρισμου φωτογραφιας με φανταστικου

Link to comment
Share on other sites

Ok, δεκτό.

Αν διαβάσεις παραπάνω, αναφέρομαι στον ορισμό της φωτογραφίας. Δε μειώνω τις ρετουσαρισμένες φωτογραφίες κι είπα ότι μου αρέσουν εξίσου και οι δύο αφού είναι δημιουργία, έμπνευση και τεχνική. Αλλά ο διαχωρισμός υπάρχει. Όσον αφορά στο αν μπορείς να κάνεις το ίδιο με το φακό ή με ένα πρόγραμμα, θα σου πω ότι μπορείς, αλλά ένα έμπειρο μάτι μπορεί να βρει τις διαφορές και να τις ξεχωρίσει. Επίσης, σε κανένα σοβαρό διαγωνισμό στον κόσμο δε βάζουν στην ίδια κατηγορία τις "πειραγμένες" φωτογραφίες μαζί με τις "πρωτότυπες". Διαγωνίζονται ρετουσαρισμένες, αλλά σε δική τους κατηγορία.

γιαυτό σού είπα οτι θέλω να δω τέτοιες φωτογραφίες πού ενοείς:)δηλ κάποιο διαγωνισμό,κάτι μού λέει ότι όλοι λέμε τό ίδιο,επίσης κάτι μού λέει ότι ενοεις illustration και τα συναφή εικόνες.

Link to comment
Share on other sites

Θεωρώ ότι η απάντηση στο ερώτημα που έχει τεθεί είναι κατα βάση υποκειμενική και δεν μπορεί να περιοριστεί στα όρια του σωστό/λάθος μέσα σε κάποιο γενικό πλαίσιο αλλά εξαρτάται από το πώς αντιλαμβάνεται κανείς τα όρια της επεξεργασίας.

Δεν ξέρω αν θα το καταφερω αλλά θα προσπαθήσω να βάλω σε μια τάξη τη σκέψη μου...

Όπως πολύ σωστά, κατά τη γνώμη μου, ανέφερε ο DarkSaga, δεν μπορούμε καταρχήν να περιορίσουμε τον ορισμό της φωτογραφίας στη μονοδιάστατη αντίληψη/ερμηνεία ενός λεξικού. Εκτός του ότι φυσικά αυτός ο ορισμός έχει αποδειχθεί πως καταρρίπτεται εδώ και δεκαετίες ακομη και μέσα στο σκοτεινό θάλαμο.

Από την άλλη η ρήση του Ansel Adams "you don't take a photograph, you make it" μπορεί να ερμηνευθεί ποικιλοτρόπως αναλόγως με το πώς μας εξυπηρετεί τη δεδομένη στιγμή, προσπερνώντας παράγοντες όπως το ότι τότε που το έλεγε δεν μάλλον δεν υπήρχε ούτε στη φαντασία του photoshop.

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, δεν υπάρχει (και δεν νομίζω να υπάρξει κιόλας) καμία φωτογραφική μηχανή που να είναι σε θέση να αποτυπώσει αυτό που βλέπει το ανθρώπινο μάτι.

Το φως αντιθέτως μπορεί να γράψει έτσι όπως κανένα μάτι δεν πρόκειται ποτέ να δει (πχ μεγάλες εκθέσεις, υπέρυθρες κλπ)

Επομένως, για τον εαυτό μου τουλάχιστον, ορίζω την ισορροπία κάπου στη μέση. Εκεί που η ψηφιακή επεξεργασία θα δώσει ένα αποτέλεσμα όπως αυτό που θα μπορούσε να είχε δώσει το φως υπο άλλες ίσως συνθήκες.

"Μέτρον άριστον" έλεγαν οι αρχαίοι θείοι μας. Και το HDR για παραάδειγμα μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να μας βοηθήσει να προσεγγίσουμε αυτό το μαγευτικό ηλοβασίλεμα που βλέπαμε στο νησί απολαμβάνοντας τον καφέ μας αλλά η μηχανή δεν μπόρεσε να αποτυπώσει. Μπορεί όμως να μας δώσει και τελείως καρτουνίστικα αποτελέσματα.

Όταν η ψηφιακή επεξεργασία περνάει στο στάδιο της "γραφιστικής" ή όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε (γιατί έχουμε δει και πολλά παραδείγματα εικόνων που δεν έχουν καμια επαφή με τη φωτογραφία, πιστεύω θα συμφωνήσετε) τότε η φωτογραφία σταματάει και γίνεται ζωγραφικη κλπ.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Πάρε περίπου 500σιες , το θέμα ίσως να μην σε ενθουσιάσει .

HONDA AX-1 THE REBUILD

έτυχε να διαβάσω το θέμα και πάτησα στο λινκ παραπάνω

συγνώμη, αλλά αυτή εδώ δεν έχει υποστεί pp επεξεργασία κάκιστου τύπου?

http://dhost.info/ax1/assets/images/steer_8.jpg

steer_8.jpg

post-2578-1416075167,3477_thumb.jpg

απο εδώ

AUGUST 07

Link to comment
Share on other sites

Για το τιμόνι, μιας και είναι μικρο έπρεπε να σβήσω το Backround .

Εκείνη την χρονική στιγμή δεν είχα τον απαραίτητο φακό zooμ,

για να θολώσω το Backround . (2007)

Ούτε είχα πάντα σταθερό φωτισμό , δούλευα μέρα και νύχτα .

Τον τελευταίο χρόνο, κατάφερα και απόκτησα τα πάντα ως περιφερικά Olympus.

Και το ότι είμαι σε θέση να κάνω Re-build και στις μηχανές μου,

είναι ακόμα ένα συν.

olysignatureno4.jpg

uzifullsize.jpg

uzifullsize2.jpg

olytincloseup.jpg

uzitopieces.jpg

finishede100rs.jpg

checkthisoutt.jpg

c220allover.jpg

Και εδώ μια από τις δοκιμές μου με φίλτρα , ναι αγόρασα όλα τα βασικά .

hamacpltest2.jpg

Τέλος και σε αυτήν την φώτο, καθάρισα λίγο το Backround.

Θα το έλεγα ως ασήμαντη επέμβαση.

( Ναι το εργαλείο είναι δικό μου, ένα από τα εφτά που εχω)

28ii.jpg

28iithereturnboxed.jpg

bbcma4sweb1.jpg

flukeorchestra.jpg

Link to comment
Share on other sites

Εχεις για ΟΛΑ μια δικαιολογία; Δεν θα εβγαζες τιποτα παραπάνω με αυτη τη μηχανή & με ενα Teleconverter (γιατι περι αυτού πρόκειται ο "φακός" που λες).

Υπάρχει λόγος που έχουν διαφοροποιηθεί τόσο πολύ οι compact απο τις dSLR. Αν μπορούσες να κάνεις τα πράγματα που μπορείς με τις δεύτερες με μια compact δεν θα υπήρχε και λόγος υπαρξης τους, ετσι δεν είναι;

Δεύτερον, τι μας ενδιαφέρει (στο θέμα πάντα) αν μπορείς να την επισκευάσεις μόνος σου; Σε κάνει καλύτερο φωτογράφο; Αν πιάσεις μια dSLR στα χέρια σου θα ξεχάσεις τα πάντα οσα ήξερες μεχρι στιγμής.

Τρίτον, πριν με πείς κακεντρεχή και οτιδήποτε, ΜΠΡΑΒΟ για το rebuild της AX-1, πραγματικά το ευχαριστήθηκα, αλλα οι φωτό δεν ειναι για να τις παραδειγματίζεις. Ειναι εώς εκεί. Για απεικόνιση & τιποτε παραπάνω. Είναι τόσο τεχνικές όσο η φωτογραφία της ταυτότητάς σου.

Edit: ΣΤΑΜΑΤΑ ΝΑ ΑΝΕΒΑΖΕΙΣ ΑΣΧΕΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΡΟΛΛΑΡΕΙΣ ΤΟ ΘΕΜΑ. Δ Ε Ν Μ Α Σ Ν Ο Ι Α Ζ Ε Ι ποσα πολύμετρα έχεις!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Εχεις για ΟΛΑ μια δικαιολογία; Δεν θα εβγαζες τιποτα παραπάνω με αυτη τη μηχανή & με ενα Teleconverter (γιατι περι αυτού πρόκειται ο "φακός" που λες).

Θα έπρεπε να γνωρίζεις , οτι οι φακοί προσφέρουν το "κάτι" που μπορούν ,

δεν είναι συγκρίσιμοι με την μεταβολή που μπορεί να κάνει το Photoshop !! ( Την μέρα - νύχτα )

Και αυτός είναι και ο λόγος που δεν εντυπωσιάζουν τις μάζες .

Υπάρχει λόγος που έχουν διαφοροποιηθεί τόσο πολύ οι compact απο τις dSLR. Αν μπορούσες να κάνεις τα πράγματα που μπορείς με τις δεύτερες με μια compact δεν θα υπήρχε και λόγος υπαρξης τους, ετσι δεν είναι;

Λάθος ..

Κάθε μια είναι διαφορετική , για διαφορετικό στυλ ιδιοκτήτη , και με διαφορετική απόδοση στα δύσκολα.

Και όλα ξεκινούν από το κόστος απόκτησης.

Δωσε στο λαο dSLR με 85Ε , θα την πάρει.

Δεύτερον, τι μας ενδιαφέρει (στο θέμα πάντα) αν μπορείς να την επισκευάσεις μόνος σου; Σε κάνει καλύτερο φωτογράφο; Αν πιάσεις μια dSLR στα χέρια σου θα ξεχάσεις τα πάντα οσα ήξερες μεχρι στιγμής.

Η τεχνογνωσία είναι η πηγή της κατανόησης.

Η dSLR θα έρθει στα χέρια μου οταν :

1) ξεπεράσει τα προβλήματα ψηφιακού θορύβου.

2) Σταματήσουν οι φακοί να αχρηστεύονται από υγρασία. ( Τα ηλεκτρονικά τους, και όχι μόνο)

Τρίτον, πριν με πείς κακεντρεχή και οτιδήποτε, ΜΠΡΑΒΟ για το rebuild της AX-1, πραγματικά το ευχαριστήθηκα, αλλα οι φωτό δεν ειναι για να τις παραδειγματίζεις. Ειναι εώς εκεί. Για απεικόνιση & τιποτε παραπάνω. Είναι τόσο τεχνικές όσο η φωτογραφία της ταυτότητάς σου.

Δεν ζήτησα βραβείο , αλλα σε τίποτα δεν μοιάζουν με σπιτικές :

1) κόκκινα μάτια

2) κουνημένες

3) θολές

4) άσχετο κάδρο

5) κάκιστη φωτομέτρηση

και άλλα πολλά κουλά , που βλέπω στους ατζαμήδες.

Link to comment
Share on other sites

Η τεχνογνωσία είναι η πηγή της κατανόησης.

Η dSLR θα έρθει στα χέρια μου οταν :

1) ξεπεράσει τα προβλήματα ψηφιακού θορύβου.

2) Σταματήσουν οι φακοί να αχρηστεύονται από υγρασία. ( Τα ηλεκτρονικά τους, και όχι μόνο)

Κάνεις πλάκα έτσι;

Δείτε μερικά samples της Oly.. τα σημερινά κινητά δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα :)

Olympus C-2100UZ Review Samples One: dpreview review samples: Galleries: Digital Photography Review

Link to comment
Share on other sites

Multi lulz!! So many of dem!

Η τεχνογνωσία είναι η πηγή της κατανόησης.

Η dSLR θα έρθει στα χέρια μου οταν :

1) ξεπεράσει τα προβλήματα ψηφιακού θορύβου.

2) Σταματήσουν οι φακοί να αχρηστεύονται από υγρασία. ( Τα ηλεκτρονικά τους, και όχι μόνο)

:hehe::hehe:

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαι φωτογράφος, ούτε καν ερασιτέχνης, απλά πατάω το κουμπάκι.

Στην ορκωμοσία της μάνας μου, με κάποιο τρόπο το χέρι του διπλανού της στην φωτογραφία έχει ένα άσπρο στίγμα και φαίνεται φάτσα φόρα μες την μέση.

Το έσβησα, και η φωτογραφία ακόμα είναι αληθινή.

Σόρι αν δεν κατάλαβα κάτι στο θέμα.

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαι φωτογράφος, ούτε καν ερασιτέχνης, απλά πατάω το κουμπάκι.

Το έσβησα, και η φωτογραφία ακόμα είναι αληθινή.

Σόρι αν δεν κατάλαβα κάτι στο θέμα.

Η δήλωση εξ αρχής , οτι η φωτογραφία έχει υποστεί επεξεργασία,

απεδαιμονοποιεί την κατάσταση.

Και το θέμα κολλάει ποιο πολύ , για φωτογραφίες που στέλνονται σε διαγωνισμούς φωτογραφίας,

η παρουσιάζονται δημόσια ως έργο από κάποιον, με το όνομα του.

Και εγώ και άλλοι , πήραμε το Photoshop και το Corel , για να διορθώνουμε εικόνες ,

ή μέσα από την σύνθεση εικόνων , να δημιουργούμε μια νέα.

Αυτό δεν είναι μεμπτό.

Η φωτογραφία μιας μηχανής , εάν αλλαχτεί έστω και λίγο ονομάζεται γραφικό ,

και ως γραφικό , δεν πατάει σε έκθεση φωτογραφίας .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.