Jump to content
  • Latest Reviews

    All Reviews
  • Latest Reviews

    All Reviews
  • Αντιμετωπίζοντας το DLSS της Nvidia: Η AMD ετοιμάζει το FSR ως ανοικτό πρότυπο

    Η AMD, μέσω του CVP & GM στο τμήμα AMD Radeon, Scott Herkelman, επιβεβαίωσε σε βίντεο του PCWorld ότι η αντίστοιχη της τεχνολογία DLSS της NVIDIA βρίσκεται σε καλό δρόμο για την AMD. Μάλιστα, ο Herkelman δηλώνει ότι, σε ό,τι αφορά στα γραφικά, η εν λόγω τεχνολογία αποτελεί το πιο σημαντικό κομμάτι λογισμικού που βρίσκεται σε ανάπτυξη. Η κυκλοφορία για το κοινό της τεχνολογίας αυτής έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί εντός του έτους. Ο Scott Herkelman επιβεβαίωσε περαιτέρω ότι υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά για να ετοιμαστεί αυτή η τεχνολογία, έχει, όμως, ένα επίσημο αρκτικόλεξο: FSR (FidelityFX Super Resolution).

     

    Εάν δεν είστε εξοικειωμένοι με την τεχνολογία DLSS, είναι ουσιαστικά ένας ιδιοταγής (proprietary-locked) αλγόριθμος της Nvidia που επιτυγχάνει αναβάθμιση της εικόνας σε υψηλότερες αναλύσεις, με μικρό αντίκτυπο στις επιδόσεις και εξαιρετικά οπτικά αποτελέσματα. H τεχνολογία αυτή αξιοποιεί τις δυνατότητες machine learning του υλικού των καρτών γραφικών της Nvidia (tensor cores), συνεπώς απαιτεί όχι μόνο υποστήριξη από τον εκάστοτε τίτλο αλλά και το κατάλληλο hardware (RTX 30xx για την υλοποίηση DLSS 2.0)

     

    Η AMD αντίθετα, προσπαθεί να προσεγγίσει την ιδέα της αναβάθμισης (upscaling) της εικόνας σε υψηλότερες αναλύσεις με τρόπο που θα είναι διαλειτουργικός (multi-platform) και θα βασίζεται σε ανοικτά πρότυπα. Ο στόχος  είναι να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή αποδοχή από τους προγραμματιστές παιχνιδιών με απρόσκοπτη ενσωμάτωση με τη συνήθη ροή εργασίας ανάπτυξης παιχνιδιών.Αυτό μπορεί να γίνει κατορθωτό με την υιοθέτηση του προτύπου Microsoft DirectML που ήδη υπάρχει στο DirectX 12.

     

    Μια λεπτομέρεια στο βίντεο ίσως δείχνει ότι η σχετική τεχνολογία από την AMD δεν έρχεται σύντομα: Ο Scott Herkelman αναφέρει ότι υπάρχουν πολλές προσεγγίσεις σε μια τέτοια λύση αναβάθμισης εικόνας και ότι αξιολογούνται στο εργαστήριο. Αυτό σημαίνει είτε ότι η AMD δεν έχει ακόμη αποφασίσει σχετικά με τις τεχνολογίες που θα αξιοποιήσουν στο υψηλότερο επίπεδο μέσω του Microsoft Direct ML ή ότι η εταιρεία εργάζεται ενεργά σε δύο ή περισσότερες διαφορετικές προσεγγίσεις για να μπορεί πραγματικά να μετρήσει τα οφέλη, τα μειονεκτήματα και την ικανότητά τους ανάπτυξης σε μεγάλη κλίμακα.

     

    Σε κάθε περίπτωση η υλοποίηση της AMD (FSR) μπορεί να είναι επαναστατική. Εφόσον μιλάμε για διαλειτουργική λύση, αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί να αξιοποιηθεί από οποιοδήποτε υλικό, ακόμα και κάρτες γραφικών Nvidia ή τις κονσόλες. Αν η AMD καταφέρει να προσφέρει επιδόσεις και ποιότητα εικόνας αντίστοιχη του DLSS 2.0, τότε μπορούμε να περιμένουμε μια έκρηξη ισχύος που  μπορεί να αξιοποιηθεί από τις κάρτες γραφικών των gamers αλλά και τις κονσόλες νέας γενιάς. Ελπίζουμε για το καλύτερο....

     

     



    User Feedback

    Recommended Comments

    Καλά και τώρα έτοιμο να το είχε, ούτως ή άλλως κάρτες δεν  υπάρχουν...

     

    Το σημαντικό εδώ είναι ότι θα είναι ανοικτό πρότυπο, που αν δουλεύει καλά, μιλάμε για άλλο επίπεδο υιοθέτησης από τους game developers. Μου θυμίζει gsync vs freesync που τελικά το δεύτερο επικράτησε και σιωπηρά έγινε το defacto standard.

    Edited by gdp77
    Link to comment
    Share on other sites

    Το δυστυχές είναι ότι όλα γίνονται hyped πριν δοκιμαστούν - παρουσιαστούν.

    Ας έβγαζε ένα early alpha, να το έδειχνε, να παρουσίαζε πως συγκρίνεται με το DLSS και να έθετε στόχο στο που θα φτάσει.

    Τουλάχιστον η NVIDIA με το DLSS τόλμησε αν και αν στην αρχή είχε πολλά προβλήματα, και τώρα όμως έφτασε στο επίπεδο που έπρεπε να είναι.

    Το θέμα είναι ότι το DLSS θα εξελιχθεί κάτι σαν FineWine που είχαμε από την πλευρά της AMD. 

     

    Επίσης το ότι είναι ανοιχτό πρότυπο δεν έχει συσχέτηση με το επίπεδο υιοθέτησης (παράδειγμα CUDA VS OpenCL).

     

    • Like 1
    Link to comment
    Share on other sites


    Join the conversation

    You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

    Guest
    Add a comment...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.