Jump to content



  • gdp77
    gdp77

    Αντιμετωπίζοντας το DLSS της Nvidia: Η AMD ετοιμάζει το FSR ως ανοικτό πρότυπο

    Η AMD, μέσω του CVP & GM στο τμήμα AMD Radeon, Scott Herkelman, επιβεβαίωσε σε βίντεο του PCWorld ότι η αντίστοιχη της τεχνολογία DLSS της NVIDIA βρίσκεται σε καλό δρόμο για την AMD. Μάλιστα, ο Herkelman δηλώνει ότι, σε ό,τι αφορά στα γραφικά, η εν λόγω τεχνολογία αποτελεί το πιο σημαντικό κομμάτι λογισμικού που βρίσκεται σε ανάπτυξη. Η κυκλοφορία για το κοινό της τεχνολογίας αυτής έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί εντός του έτους. Ο Scott Herkelman επιβεβαίωσε περαιτέρω ότι υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά για να ετοιμαστεί αυτή η τεχνολογία, έχει, όμως, ένα επίσημο αρκτικόλεξο: FSR (FidelityFX Super Resolution).

     

    Εάν δεν είστε εξοικειωμένοι με την τεχνολογία DLSS, είναι ουσιαστικά ένας ιδιοταγής (proprietary-locked) αλγόριθμος της Nvidia που επιτυγχάνει αναβάθμιση της εικόνας σε υψηλότερες αναλύσεις, με μικρό αντίκτυπο στις επιδόσεις και εξαιρετικά οπτικά αποτελέσματα. H τεχνολογία αυτή αξιοποιεί τις δυνατότητες machine learning του υλικού των καρτών γραφικών της Nvidia (tensor cores), συνεπώς απαιτεί όχι μόνο υποστήριξη από τον εκάστοτε τίτλο αλλά και το κατάλληλο hardware (RTX 30xx για την υλοποίηση DLSS 2.0)

     

    Η AMD αντίθετα, προσπαθεί να προσεγγίσει την ιδέα της αναβάθμισης (upscaling) της εικόνας σε υψηλότερες αναλύσεις με τρόπο που θα είναι διαλειτουργικός (multi-platform) και θα βασίζεται σε ανοικτά πρότυπα. Ο στόχος  είναι να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή αποδοχή από τους προγραμματιστές παιχνιδιών με απρόσκοπτη ενσωμάτωση με τη συνήθη ροή εργασίας ανάπτυξης παιχνιδιών.Αυτό μπορεί να γίνει κατορθωτό με την υιοθέτηση του προτύπου Microsoft DirectML που ήδη υπάρχει στο DirectX 12.

     

    Μια λεπτομέρεια στο βίντεο ίσως δείχνει ότι η σχετική τεχνολογία από την AMD δεν έρχεται σύντομα: Ο Scott Herkelman αναφέρει ότι υπάρχουν πολλές προσεγγίσεις σε μια τέτοια λύση αναβάθμισης εικόνας και ότι αξιολογούνται στο εργαστήριο. Αυτό σημαίνει είτε ότι η AMD δεν έχει ακόμη αποφασίσει σχετικά με τις τεχνολογίες που θα αξιοποιήσουν στο υψηλότερο επίπεδο μέσω του Microsoft Direct ML ή ότι η εταιρεία εργάζεται ενεργά σε δύο ή περισσότερες διαφορετικές προσεγγίσεις για να μπορεί πραγματικά να μετρήσει τα οφέλη, τα μειονεκτήματα και την ικανότητά τους ανάπτυξης σε μεγάλη κλίμακα.

     

    Σε κάθε περίπτωση η υλοποίηση της AMD (FSR) μπορεί να είναι επαναστατική. Εφόσον μιλάμε για διαλειτουργική λύση, αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί να αξιοποιηθεί από οποιοδήποτε υλικό, ακόμα και κάρτες γραφικών Nvidia ή τις κονσόλες. Αν η AMD καταφέρει να προσφέρει επιδόσεις και ποιότητα εικόνας αντίστοιχη του DLSS 2.0, τότε μπορούμε να περιμένουμε μια έκρηξη ισχύος που  μπορεί να αξιοποιηθεί από τις κάρτες γραφικών των gamers αλλά και τις κονσόλες νέας γενιάς. Ελπίζουμε για το καλύτερο....

     

     


    Πηγή
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.