.
Μέχρι σήμερα γνωρίζουμε τις τεχνολογίες SLI της NVidia και CrossFire της AMD. Και οι δύο χρησιμοποιούν την μέθοδο alternate frame rendering (AFR) και προϋποθέτουν ότι οι κάρτες γραφικών που θα συνδυαστούν θα είναι από τον ίδιο κατασκευαστή, ίδιας γενιάς και παρόμοιων, αν όχι ίδιων, τεχνικών χαρακτηριστικών. Ο διαμοιρασμός της εργασίας ανάμεσα στις GPUs, γίνεται από τον οδηγό και απαιτεί από τους κατασκευαστές να παρέχουν υποστήριξη για κάθε νέο παιχνίδι προκειμένου η τεχνολογία αυτή, είτε είναι το SLI είτε το CrossFire, να λειτουργήσει σωστά. Το 2010 η LucidLogic δημιούργησε την τεχνολογία Hydra. Χρησιμοποιώντας τόσο hardware όσο και software, η Hydra μπορούσε να αξιοποιήσει για πρώτη φορά, κάρτες γραφικών στο σύστημα, από διαφορετικούς κατασκευαστές, διαφορετικής γενιάς και διαφορετικών επιδόσεων. Δυστυχώς το εγχείρημα δεν προχώρησε μιας και αποδείχτηκε πολύ πιο δύσκολο από όσο πιθανόν περίμενε η LucidLogic. Η συμβατότητα δεν ήταν υψηλή, τα κέρδη δεν ήταν πάντα υψηλά, υπήρχε το επιπλέον κόστος του hardware της LucidLogic, αλλά και της αδειοδότησης της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με την άρνηση της NVidia να δώσει πιστοποίηση SLI στις μητρικές που υποστήριζαν το Hydra.
Με το DirectX 12 η Microsoft επιχειρεί να πετύχει εκεί που δεν τα κατάφερε η LucidLogic, αλλά αυτή την φορά χωρίς την ανάγκη κάποιου hardware ή το επιπλέον κόστος κάποιας άδειας χρήσης, έχοντας παράλληλα και την συνεργασία των κατασκευαστών GPUs. Το DirectX 12 υποστηρίζει τρεις μεθόδους Multi-Adapter. Η πιο απλή για τους δημιουργούς παιχνιδιών είναι η Implicit Multi-Adapter, η οποία δεν διαφέρει ιδιαίτερα έναντι της μεθόδου που χρησιμοποιούταν μέχρι σήμερα για την αξιοποίηση περισσότερων της μίας GPU στο σύστημα και είναι και αυτή που αναμένεται να χρησιμοποιηθεί ευρύτερα. Οι άλλες δύο είναι οι Explicit Multi-Adapter linked mode και unlinked mode οι οποίες δίνουν την δυνατότητα στους δημιουργούς να έχουν τον πλήρη έλεγχο του παιχνιδιού, των GPUs στο σύστημα ασχέτως κατασκευαστή και του DirectX 12 API. Αλλά αυτό προϋποθέτει επιπλέον δουλειά από την μεριά τους.
Στην περίπτωση του τεστ που διεξήγαγε το Anandtech, η Oxide διέθεσε στο site μια ειδική έκδοση του Demo του Ashes Of The Singularity, με υποστήριξη για Explicit Multi-Adapter. Αυτό σημαίνει ότι η μηχανή του παιχνιδιού, μπορεί να αξιοποιήσει διαφορετικού κατασκευαστή GPUs που βρίσκονται στο σύστημα και υποστηρίζουν DX12. Οι GPUs που χρησιμοποίησε το Anandtech περιλαμβάνει τις AMD Radeon R9 Fury X, ASUS STRIX R9 Fury, AMD Radeon HD 7970, NVIDIA GeForce GTX Titan X, NVIDIA GeForce GTX 980 Ti και NVIDIA GeForce GTX 680. Στα αποτελέσματα υπάρχουν οι επιδόσεις των καρτών μόνων τους, αλλά και ζευγάρια αποτελούμενα από δύο διαφορετικές NVidia κάρτες, δύο διαφορετικές AMD κάρτες αλλά, πολύ περισσότερο συνδυασμοί με μία κάρτα από AMD και μία από Nvidia ή ανάποδα.
Τα καλά νέα από τις δοκιμές του Anandtech είναι ότι, όπως φαίνεται και από τις μετρήσεις αλλά και τα βίντεο που παρέχονται, τόσο οι επιδόσεις όσο και το οπτικό αποτέλεσμα δείχνει ότι η τεχνολογία Multi-Adapter δουλεύει σωστά. Αυτό είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και θα επιτρέψει μελλοντικά, αν επικρατήσει το καλύτερο δυνατό σενάριο, την εύκολη αναβάθμιση της ισχύος ενός συστήματος με την προσθήκη μιας νέας κάρτας, χωρίς να είναι υποχρεωτικό η νέα κάρτα να είναι ίδια με την παλιά ή να αχρηστεύεται εντελώς η παλιά.
Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now