Jump to content

Σκέψεις για το δυστύχημα της Germanwings


Alexgk
 Share

Recommended Posts

Με αφορμή την πτώση του αεροπλάνου τα ΜΜΕ μας δείξανε ακόμη μια φορά την ικανότητά τους να δημιουργούν εντυπώσεις για να κάνουν νούμερα. Είπανε την αρνητική πλευρά της κατάθλιψης, αλλά δεν είπανε πόσοι από όσους έχουν κατάθλιψη είναι επικίνδυνοι, στιγματίζοντας μια ομάδα ανθρώπων. "Βρήκανε" ποια ταινία μπορεί να είδε ο συγκυβερνήτης, "βρήκανε" το τσεκούρι που μπορεί να χρησιμοποίησε ο κυβερνήτης για να ανοίξει την πόρτα, "βρήκανε" πως ο κυβερνήτης βγήκε από το πιλοτήριο για να πάει στην τουαλέτα, αλλά δε μας είπανε τελικά αν πήγε για να κάνει το χοντρό του ή το ψιλό του....

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Κι ακόμη και τώρα δεν ακούω να πολυσυζητάνε το άλλο που έχει γραφεί. Ότι οι συνάδελφοί του τον φώναζαν περιπαικτικά "Tomato Andy" επειδή είχε κάνει το ολέθριο σφάλμα να δουλέψει για ένα χρόνο ως φροντιστής πριν γίνει πιλότος, οπότε τον θεωρούσαν κατώτερό τους. Είμαι σίγουρος ότι αυτή η συμπεριφορά βοήθησε πολύ την ψυχική υγεία του. Μάλλον bullying δεν έχει μόνο στη Γαλακτοκομική Σχολή τελικά.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι σκέφτομαι ότι δούλευε συγκυβερνήτης σε αεροπλάνα, είχε ένα σχετικά καλό μισθό, μια αντίστοιχα υποθέτω καλή δουλειά χωρίς μεροκάματα γεμάτα κούραση και ιδρώτα και 7 χρόνια σχέση με αεροσυνοδό, έστω και αν τα χαλάσανε. Επιπλέον ήταν 28 χρονών όχι 16. Κανένα κοροϊδευτικού τύπου bullying δεν θα είχε επίδραση σε έναν άνθρωπο με μια κάποια ισορροπημένη ψυχολογία. Δηλαδή τι ήθελε; Την κοπέλα στα πόδια του να του κάνει αυτή πρόταση γάμου, 50% αύξηση μισθού, προαγωγή σε κυβερνήτη και τους συναδέλφους του να τον φωνάζουν "Αετό Άντυ" για να μην στείλει 149 ψυχές + την δική του στον άλλο κόσμο; Μην υπερβάλουμε. Ο άνθρωπος ήταν ψυχολογικά ανισόρροπος με βάση αυτά που βγαίνουν προς τα έξω και κανένα "Tomato Andy" δεν δικαιολογεί ούτε στο ελάχιστο αυτό που έκανε.

Edited by yanni
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

μια σημείωση για το "tomato andy" (μικρη και ψιλο ανευ ουσίας αλλά)

 

99% η lufthansa (και κατ'επέκταση η germanwings) είχε(και έχει) όρο στους πιλότους της έχουν δουλέψει 1 χρόνο αεροσυνοδοί (πιθανά για λόγους integration δεν ξέρω)
τώρα ναι 28 χρόνων άνθρωπος , πιλότος , με σίγουρα καλά χρήμματα (αλλά μάλλον πολύ στρες) το θεωρώ δύσκολο να πει/κάνει θα πάρω άλλους ~150 μαζί μου

 

αλλά από την άλλη δεν είμαι ψυχολόγος οπότε δεν μπορώ να πω και πολλά

(μήπως πρέπει να το χωρήσουμε σε άλλο θέμα?)

Edited by shattered
Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι σκέφτομαι ότι δούλευε συγκυβερνήτης σε αεροπλάνα, είχε ένα σχετικά καλό μισθό, μια αντίστοιχα υποθέτω καλή δουλειά χωρίς μεροκάματα γεμάτα κούραση και ιδρώτα και 7 χρόνια σχέση με αεροσυνοδό, έστω και αν τα χαλάσανε. Επιπλέον ήταν 28 χρονών όχι 16. Κανένα κοροϊδευτικού τύπου bullying δεν θα είχε επίδραση σε έναν άνθρωπο με μια κάποια ισορροπημένη ψυχολογία.

 

Μα εκεί είναι το πρόβλημα. Δεν μπορείς να ξέρεις ποιος είναι στα όρια της κλινικής εκδήλωσης μιας ψυχολογικής πάθησης, για να κοροϊδεύεις όλους τους υπόλοιπους. Κάθε μειωτική συμπεριφορά έχει τελικά και τις συνέπειές της. Κάποιες φορές χάνεται μόνο η ζωή του θύματος, κάποιες άλλες από ό,τι φαίνεται καταλήγουμε σε εκατόμβη. Δεν είναι καν η πρώτη φορά που κάποιος απογοητευμένος και ανισόρροπος υπάλληλος αεροπορικής εταιρείας οδηγεί στο θάνατο όλους τους επιβάτες μιας πτήσης.

 

Πάντως οι αμοιβές και οι συνθήκες εργασίας στην Germanwings δεν είναι ίσως αυτές που φαντάζεστε. Αυτό μαρτυρούν οι πολυάριθμες απεργίες τα τελευταία χρόνια με αφορμή τις επανειλημμένες προσπάθειες της μητρικής Lufthansa για περιορισμό του κόστους και της επιρροής των συνδικάτων των εργαζομένων...

Edited by acct
typo
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Μα εκεί είναι το πρόβλημα. Δεν μπορείς να ξέρεις ποιος είναι στα όρια της κλινικής εκδήλωσης μιας ψυχολογικής πάθησης, για να κοροϊδεύεις όλους τους υπόλοιπους. Κάθε μειωτική συμπεριφορά έχει τελικά και τις συνέπειές της. Κάποιες φορές χάνεται μόνο η ζωή του θύματος, κάποιες άλλες από ό,τι φαίνεται καταλήγουμε σε εκατόμβη. Δεν είναι καν η πρώτη φορά που κάποιος απογοητευμένος και ανισόρροπος υπάλληλος αεροπορικής εταιρείας οδηγεί στο θάνατο όλους τους επιβάτες μιας πτήσης.

 

Πάντως οι αμοιβές και οι συνθήκες εργασίας στην Germanwings δεν είναι ίσως αυτές που φαντάζεστε. Αυτό μαρτυρούν οι πολυάριθμες απεργίες τα τελευταία χρόνια με αφορμή τις απνειλημμένες προσπάθειες της μητρικής Lufthansa για περιορισμό του κόστους και της επιρροής των συνδικάτων των εργαζομένων...

Αφήνοντας την πλακίτσα ανάμεσα σε φίλους που καταλαβαίνουν ο ένας τον άλλον, στην άκρη, ο χλευασμός με σκοπό την μείωση του άλλου είναι μια προσωπική επιλογή του καθενός που δείχνει το κατά πόσο είναι καθίκι ή όχι. Δεν έχει σχέση με το αν ο άλλος αποδειχτεί ευαίσθητος ή ανισόρροπος στον βαθμό του να στερήσει την δική του ζωή ή και άλλων 149. Αν ξέρω ότι το Χ άτομο είναι ψυχολογικά βράχος, δεν πάει να πει ότι μπορώ να τον χλευάσω χωρίς να φοβάμαι ότι θα αρπάξει ένα Καλάσνικοφ και θα σπείρει τον θάνατο από αντίδραση.

 

Αν υπάρχει κάποιο θέμα εδώ, είναι με την αεροπορική εταιρία, η οποία από ότι κατάλαβα αγνοούσε πλήρως το ιατρικό ιστορικό του υπαλλήλου της, ενώ υποθέτω δεν διαθέτει και προσωπικό ή συνεργάτες ικανούς να κάνουν αυτούς τους ελέγχους οι ίδιοι. Όταν δίνεις πρόσβαση στο πιλοτήριο ενός αεροπλάνου σε κάποιον άνθρωπο, καλό θα είναι να μην βασίζεσαι σε τι χαρτιά θα προσκομίσει ο ίδιος από αμφιβόλου αξιοπιστίας ιατρούς.

 

Όσον αφορά το μισθολογικό, εντάξει, δεν θεωρώ σοβαρό το επιχείρημα αυτό, όταν ο τύπος δουλεύει σε Γερμανική εταιρία και κάνει δώρο στην φίλη του αυτοκίνητο Audi. Για τις συνθήκες εργασίας δεν μπορώ να ξέρω, αλλά δεν πιστεύω να ήταν και τόσο τραγικές, δεδομένου επίσης ότι μιλάμε για σχετικά κοντινά δρομολόγια και όχι υπερατλαντικές πτήσεις.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Από συζήτηση με φίλο πιλότο που έιχα χθές: Τα κοντινά δρομολόγια είναι χειρότερα για τους πιλότους, επειδή είσαι διαρκως στην τσίτα. Μέχρι να σηκωθείς και να φτάσεις στο επιθυμητό υψόμετρο, είσαι διαρκώς στα check, εφαρμόζοντας τις στάνταρ διαδικασίες, και με το που φτάσεις, αρχίζουν τα τσεκ για την κάθοδο. Επιπλέον μπορεί να σου τύχει και κακός καιρός, διότι στα κοντινά δεν ανεβαίνεις πανω από τα σύννεφα.  Έχοντας λοιπόν σε μια μέρα (8-12ώρες) να κάνεις εώς και 4 φορές απογείωση-προσγείωση για κοντινά δρομολόγια, δεν έχεις χρόνο στην κυριολεξία, ούτε για κατούρημα..

Edited by Stolis
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Με την εταιρεία υπάρχει μείζον θέμα, ιδίως εξαιτίας της αμέλειάς της να διαγνώσει το πρόβλημα του συγκυβερνήτη και να τον αποκλείσει από τις πτήσεις, αλλά και ενδεχομένως λόγω πράξεων ή παραλήψεων που οδήγησαν στην εκδήλωση της νόσου του.

 

Όσον αφορά στις συνθήκες εργασίας, καλό είναι να μη σκεφτόμαστε με γνώμονα μόνο τη σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα. Οι κυβερνήτες στην Αμερική πριν μια δεκαετία καθάριζαν άνετα >$300k το χρόνο και σήμερα ο μέσος μισθός τους έχει πέσει στο μισό. Η ίδια πορεία απορρύθμισης ακολουθείται και σε αυτήν την πλευρά του Ατλαντικού, για να παραμείνουν οι εταιρείες ανταγωνιστικές.

 

Με γύρω στα 60k € που πρέπει να έπαιρνε ο Andy σίγουρα δεν είναι κακοπληρωμένος, αλλά δε νομίζω να χαιρόταν κιόλας όταν οι προοπτικές του επιδεινώνονταν καθημερινά. Μέχρι πρόσφατα οι πιλότοι της Lufthansa/Germanwings μπορούσαν να συνταξιοδοτούνται στα 55, με την εταιρεία να υποχρεούται να καλύπτει το 60% του μισθού τους μέχρι τα 65. Αυτή η ρύθμιση ακυρώνεται, για να προσθέσει η εταιρεία 1 δις στα κέρδη της.

 

Ανεξάρτητα αν εξακολουθεί να είναι καλύτερα από το να σπας πέτρες, δεν παύει να είναι μια σημαντική επιδείνωση του status quo.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 Άρης Κοσμίδης, Πιλότος, Συγκυβερνήτης Airbass 320

 

Πολλά από τα τελευταία ατυχήματα κατά την κρίση μου, έχουν έμμεσα κοινές αιτίες.
Πρώτα θα ήθελα να αναλογιστείτε πώς είναι δυνατό, με 30€ να αγοράζετε ένα εισιτήριο για να πετάξετε από την Αθήνα στο Λονδίνο.
Τι μπορούν να καλύψουν αυτά τα 30€;
Όταν ήμουν μικρός το επάγγελμα του πιλότου ήταν ένα από τα πλέον περιζήτητα. Οι μισθοί των πιλότων ήταν απίστευτοι και το βιοτικό τους επίπεδο αξιοζήλευτο.
Μετά την εμφάνιση των εταιριών Low cost, όλα αυτά χάθηκαν. Οι εταιρίες αυτές επηρέασαν και τις υπόλοιπες, με αποτέλεσμα οι πιλότοι σε όλο τον πλανήτη να τρέχουν και να μη φτάνουν.
Το επάγγελμα δεν είναι πλέον τόσο περιζήτητο και τα standards μειώθηκαν.

Ο εμπειρότατος Κυβερνήτης της GermanWings είχε 6000 ώρες πτήσεων, αλλά εγώ με 6500 ώρες δεν μπόρεσα να γίνω Κυβερνήτης.
Όταν είχα την εμπειρία του καμικάζι συγκυβερνήτη, συνέχισα να πετώ για μια δεκαετία μέχρι να μπω στο Αirbus, με 5500 ώρες (αυτός μπήκε με 500 ώρες!!!).

Προτίμησα να παραιτηθώ από τις αεροπορικές μου δραστηριότητες, διότι σε συνδυασμό με την υψηλή φορολογία στη χώρα μας, το επάγγελμα αυτό κατάντησε ένα ακριβό hobby.
Όλοι οι συνάδελφοι μου έγιναν μετανάστες και ζουν σε χώρες τις Ασίας (κοντινές έως πολύ μακρινές).
Αν κρίνω από τα ωράρια εργασίας τους και τις οικογενειακές καταστάσεις που αντιμετωπίζουν, πολύ πιθανό κάποιοι να πάσχουν από βαριές μορφές κατάθλιψης.

Η εικόνα του πιλότου που αφήνει το πιλοτήριο για να πάει στην τουαλέτα, είναι μια κατάσταση που έχει παίξει πολύ τα τελευταία χρόνια σε ατυχήματα.
Δεν είναι το κατούρημα μόνο, έχει και μέλι πίσω, και η μονοτονία μεγάλη, από τότε που μας κλείδωσαν μπροστά.
Ε, λοιπόν αυτό μου γυρνά τα νεύρα!
Δε θυμάμαι στις 6500 ώρες, να άφησα ποτέ τη θέση μου και νομίζω ότι δεν θα το έκανα ούτε αν πετούσα υπερατλαντικά. Δεν είναι σωστός επαγγελματισμός!

Έτσι, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που βρίσκονται μπροστά είναι ανεπαρκείς για τις θέσεις αυτές.
Και αυτό μάλλον θα πρέπει να το δεχθούμε ως σημείο των καιρών μας…
After all, you get what you pay for!

 

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Και το να μειώνεις όλους όσους κάνουν την ίδια δουλειά με σένα "δεν είναι σωστός επαγγελματισμός" βέβαια. Και προσπερνά το γεγονός ότι υπό το βάρος ατυχημάτων όπως της Colgan Air 3407 στην Αμερική έχουν ήδη αρχίσει να αυξάνουν τις απαιτήσεις από τα τους πιλότους επιβατικών πτήσεων (με την Ευρώπη να ακολουθεί).

 

Πάντως είναι μια χρήσιμη ματιά στην ψυχοσύνθεση των ανθρώπων που είδαν το πρεστίζ και τις απολαβές τους να εξανεμίζονται τα τελευταία χρόνια, παρότι ξεκίνησαν με τεράστιες προσδοκίες...

Link to comment
Share on other sites

Όταν γίνεσαι συγκυβερνήτης σε Αirbus με 500 ώρες αντί 5500 και κυβερνήτης με 6000 δεν τους μειώνει αυτός, οι εταιρίες τους μειώνουν.

Θα πρέπει δε να έχεις υπόψη σου ότι το «εγώ» στο επάγγελμα αυτό αποτελεί προσόν, ιδιαιτέρως όταν οι περισσότεροι Έλληνες πιλότοι προέρχονται από την ικάρων

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Όταν γίνεσαι συγκυβερνήτης σε Αirbus με 500 ώρες αντί 5500 και κυβερνήτης με 6000 δεν τους μειώνει αυτός, οι εταιρίες τους μειώνουν.

Θα πρέπει δε να έχεις υπόψη σου ότι το «εγώ» στο επάγγελμα αυτό αποτελεί προσόν, ιδιαιτέρως όταν οι περισσότεροι Έλληνες πιλότοι προέρχονται από την ικάρων

Εξακολουθώ να έχω πρόβλημα με τη γενίκευση, που αδικεί όσους έχουν επιλεγεί με αυστηρότερα κριτήρια και που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της δουλειάς τους. Η οποία όντως υπέφερε από μια μισθολογική φούσκα τα χρόνια της ευημερίας, αλλά προσαρμόστηκε ανώμαλα με τη ραγδαία απορρύθμιση.

Για να γίνει σαφές ότι ο Lubitz με τις 630 ώρες δεν είναι ο κανόνας, ρίξε μια ματιά στις απαιτήσεις που θέτουν διάφορες εταιρείες [1] [2] για ελεύθερες θέσεις συγκυβερνήτη σε Α320 αυτή τη στιγμή:

Asiana Airlines A320 First Officer

Minimum Requirements

Total time: 1,000 + hours (preferably Jet time)

500 hours on type (following first line check on A320)

A320 Non Type Rated First Officer - Turkish Airline

Minimum 3,000 flight hours on aircrafts over 27 tonnes

Minimum 2,000 flight hours on one of the mentioned aircraft types: [...]

A320 First Officers - Middle East

Minimum total flying hours - 2000 hours

Minimum total hours on A320 - 1000 hours

A320 First Officers - Commuting Contract - Europe

1,500 hours on aircraft over 27 tonnes

1,000 hours on type

Χώρια ότι πιθανότατα θα φτάσει και στην Ευρώπη ο αυστηρότερος κανονισμός που επιβλήθηκε στην Αμερική μετά από ένα εξίσου τραγικό περιστατικό, στο οποίο πάλι είχε επικριθεί η έλλειψη εμπειρίας του πληρώματος. Η πικρή αλήθεια είναι ότι στο χώρο των αερομεταφορών κάθε βελτίωσης στην ασφάλεια συνήθως προηγείται μια καταστροφή.

Είναι κρίμα όμως ότι η θωράκιση των πιλοτηρίων από επίδοξους τρομοκράτες υλοποιήθηκε με τέτοιο τρόπο που μάλλον μέχρι σήμερα στοίχισε περισσότερες ζωές από όσες έσωσε. Κι αυτό επειδή αγνόησε τον απαράβατο κανόνα όταν σχεδιάζεις κρίσιμα συστήματα: να αποφεύγεις τα single-point-of-failure.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

την πρώτη μέρα ήταν καταθλιπτικός, την άλλη μέρα τυφλωνόταν, στο τέλος θα μας πουν ότι ψήφιζε και πασοκ, και εκεί οφείλεται η πτώση του αεροσκάφους...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Εξακολουθώ να έχω πρόβλημα με τη γενίκευση, που αδικεί όσους έχουν επιλεγεί με αυστηρότερα κριτήρια και που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της δουλειάς τους. Η οποία όντως υπέφερε από μια μισθολογική φούσκα τα χρόνια της ευημερίας, αλλά προσαρμόστηκε ανώμαλα με τη ραγδαία απορρύθμιση.

Για να γίνει σαφές ότι ο Lubitz με τις 630 ώρες δεν είναι ο κανόνας, ρίξε μια ματιά στις απαιτήσεις που θέτουν διάφορες εταιρείες [1] [2] για ελεύθερες θέσεις συγκυβερνήτη σε Α320 αυτή τη στιγμή:

Asiana Airlines A320 First Officer

Minimum Requirements

Total time: 1,000 + hours (preferably Jet time)

500 hours on type (following first line check on A320)

A320 Non Type Rated First Officer - Turkish Airline

Minimum 3,000 flight hours on aircrafts over 27 tonnes

Minimum 2,000 flight hours on one of the mentioned aircraft types: [...]

A320 First Officers - Middle East

Minimum total flying hours - 2000 hours

Minimum total hours on A320 - 1000 hours

A320 First Officers - Commuting Contract - Europe

1,500 hours on aircraft over 27 tonnes

1,000 hours on type

Χώρια ότι πιθανότατα θα φτάσει και στην Ευρώπη ο αυστηρότερος κανονισμός που επιβλήθηκε στην Αμερική μετά από ένα εξίσου τραγικό περιστατικό, στο οποίο πάλι είχε επικριθεί η έλλειψη εμπειρίας του πληρώματος. Η πικρή αλήθεια είναι ότι στο χώρο των αερομεταφορών κάθε βελτίωσης στην ασφάλεια συνήθως προηγείται μια καταστροφή.

Είναι κρίμα όμως ότι η θωράκιση των πιλοτηρίων από επίδοξους τρομοκράτες υλοποιήθηκε με τέτοιο τρόπο που μάλλον μέχρι σήμερα στοίχισε περισσότερες ζωές από όσες έσωσε. Κι αυτό επειδή αγνόησε τον απαράβατο κανόνα όταν σχεδιάζεις κρίσιμα συστήματα: να αποφεύγεις τα single-point-of-failure.

 

Εξακολουθώ να πιστεύω ότι έχει να κάνει με τα στάνταρ των σχολών. Ούτε ένας στους εκατό από αυτούς δεν θα πέρναγε την πόρτα της σχολής ικάρων.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

ειμαι 99% σιγουρος πλεον οτι τo κατερριψε ο γαλλικος στρατος

 

ας δουμε μερικα facts 

 

 

1) οπως ορθα σημειωθηκε, το "πορισμα" βγηκε πολυ γρηγορα και σχετικα  "ανωδυνα"    ( ψυχακιας πιλοτος - η εταιρεια δεν ειχε ιδεα για το ποιον του  - αρα θα πληρωσει την μικροτερη δυνατη αποζημιωση και θα υποστει σχετικα μικρη ζημια το κυρος της ) 

 

2) ο ιδιος ο ολαντ δηλωσε μιση ωρα μετα το συμβαν οτι το αεροπλανο επεσε στις αλπεις και δεν βρεθηκαν επιζωντες, 30 λεπτα δεν  αρκουν για να βγαλεις τετοιο συμπερασμα  μετα απο πτωση αεροπλανου, ακομα και αν  εχεις το σουπερ ντουπερ συνεργειο διασωσης που μεταφερεται  απο την μια ακρη της χωρας στην αλλη με portals :p επισης ειπε την ιδια μερα οτι βρεθηκε το δευτερο μαυρο  κουτι ενω ακομα το ψαχνουνε. 

 

3) επικρατει ενα πληρες κομφουζιο μεταξυ των  "εγκυρων πηγων",  καποια στοιχεια μπορει καποιος πολυ ευκολα να τα αμφισβητησει, πχ  α) το τσεκουρι με το οποιο υποτιθεται ο κυβερνητης χτυπουσε την πορτα, αποσο ξερω υπαρχει μεσα στο πιλοτηριο και οχι απεξω  β) οτι ηχογραφηθηκαν  οι Χ φωνες / αναπνοες (λολ) απο το μαυρο  κουτι  ενω ο θορυβος μεσα  στο πιλοτηριο ειναι γυρω στα 70db και για να μιλησει ο ενας πιλοτος με τον αλλο πρεπει να χρησιμοποιησουνε headset

 

4) κοιταζοντας το σχεδιο πτησης, βλεπουμε οτι το αεροπλανο βρισκοτανε επι 18 ολοκληρα λεπτα σε φαση  COSMOTE, δηλαδη εκανε την διαδρομη βαρκελωνη - ντισελντορφ με καποια αποκλιση, οταν αυτη η αποκλιση παρατηρηθηκε απο τον πυργο ελεγχου,  οι πιλοτοι δεν  δωσανε  καμια απαντηση,  αρα ή ητανε  ακυβερνητο λογω καποιας βλαβης (βλεπε  ΗΛΙΟΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ - 2005 )   ή  υπηρχανε μελη του ISIS αναμεσα στους επιβατες (με ή χωρις οπλα) τα οποια  καταφερανε  να  παρουν το σκαφος υπο τον ελεγχο τους. μην μου πειτε οτι δεν προλαβαινουν σε ενα τεταρτο εν ετει 2015, να καταρριψουν ενα επιβατικο αεροπλανο το οποιο για τον Α ή Β λογο βρεθηκε εκτος προκαθορισμενης πορειας ....  

 

its-a-conspiracy.jpg:p

Edited by GruntGR
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...