sotiris Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 10 #1 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 10 Μετά από πάρα πολλά χρόνια. Είμαι παληός στα πισιά (τόσο παληός που γράφεται με "ήτα"), και νόμιζα ότι τα έχω δει όλα. Στη Lenovo στο mall όμως είδα αυτό: https://www.lenovo.com/us/en/p/laptops/thinkbook/thinkbook-plus/thinkbook-plus-gen-6-rollable-14-16-inch-intel/len101b0056 Με το πάτημα ενός κουμπιού, ξετυλίγεται η οθόνη. Είναι ό,τι πιο απίστευτο έχω δει σε φορητό υπολογιστή τα τελευταία ίσως 20 χρόνια. Σαν specs είναι 1 μοντέλο (ρώτησα και το έψαξα κι εγώ), με τις γενιές των intel που προσπαθούν να ανταγωνιστούν τα Μ3/Μ4/Μ5 της Apple σαν λογική αλλά δύσκολο. Είναι λίγο βαρύ (1.7 κιλά) αλλά δεδομένου ότι από 14ρι γίνεται 17ρι portrait δηλαδή mode πρεσβύωπος και μάλιστα με το aspect ratio όπως μας έχουν κακομάθει τα κινητά, θεωρώ ότι έρχεται από το μέλλον! Τιμή 4500 στο themall, ακατέβατη. Ελβετία το έχω βρει 2000 chf από μεγαλοκαταστήματα, οπότε αν καταφέρω και βρω πως μπορώ να δουλέψω την klarna σε 3/4 δόσεις θα είναι το επόμενο gadget. Είχα πει δεν ξανααγοράζω laptop γιατί μου τα χουν κλέψει όλα αυτοί που θάβει η Λατινοπούλου, εκτός από το A6Ja (μου χουν κλέψει συνολικά 5 λάπτοπ, Alienware M11x, Dell Precision 7720, MSI Wind U100, ένα παλιό IBM και ένα με PCMCIA slots και DSTN οθόνη που είχα για το AWMN παλιά), αλλά αυτό μου άρεσε τόσο που ίσως παραβώ τον ιερό κανόνα μου. 1 3 1
sotiris Ιούνιος 10 Author #4 Ιούνιος 10 (edited) exactly. get ready Για τους πιο νέους, θα βγει κι αυτό: Αλλά εγώ θέλω το άλλο που είναι μικρό και μετά σε portrait βλέπεις καλά pdf etc. Έγινε επεξεργασία Ιούνιος 10 από sotiris pame 1
Oric Ιούνιος 10 #5 Ιούνιος 10 (edited) 6 ώρες πριν, το μέλος sotiris έγραψε: Είναι λίγο βαρύ (1.7 κιλά) αλλά δεδομένου ότι από 14ρι γίνεται 17ρι portrait δηλαδή mode πρεσβύωπος και μάλιστα με το aspect ratio όπως μας έχουν κακομάθει τα κινητά, θεωρώ ότι έρχεται από το μέλλον! Από το παρελθόν έρχεται, μην πετάξεις τα λεφτά σου. Δηλαδή, συγγνώμη τώρα, ζητάνε τέσσερα χιλιάρικα επειδή έβαλαν σ' αυτό το κολοκύθι δυό οθόνες, τη μια μπροστά 'π' την άλλη, μαζί με 32 ψωρογιγαμπάιτ μνήμη; Το μέλλον είναι επεξεργαστές RISC. RTX Spark με unified memory, Snapdragon X2 Elite και Elite Xtreme. Τα Windows είναι έτοιμα και κάτι μου λέει πως είναι έτοιμο και το Office, αν δηλαδή χρειάζεται αλλαγές για τον Spark. Τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν, και εν τω μεταξύ θα παίζουν με ενδιάμεσο layer (που δεν πιστεύω να είναι τόσο αποτελεσματικό όσο η Rosetta της Apple, αλλά με τον καιρό θα στρώσει). Το Linux υποθέτω πως θα είναι έτοιμο για τις γιορτές, ενώ ήδη τρέχει στους Snapdragon παραγωγής. H Apple είναι RISC, το Android είναι RISC, η ΙΒΜ είναι RISC, η Tesla τρέχει το FSD σε δικούς της επεξεργαστές RISC, η Intel κατήργησε αθόρυβα το hyperthreading ελευθερώνοντας χώρο μέσα στο chip, η AMD άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε. Οι gamers θα ανακαλύψουν τους RISC επεξεργαστές όταν βγει η ανάλογη έκδοση της Unreal Engine. Να το πω έξω απ' τα δόντια: Ο μόνος φταίχτης, για χάρη του οποίου εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα CISC επεξεργαστές, είναι η οπισθοδρομική Intel. RISC. Τελεία. Έγινε επεξεργασία Ιούνιος 10 από Oric 2
sotiris Ιούνιος 11 Author #6 Ιούνιος 11 Από άποψη επεξεργαστή συμφωνώ 200% με αυτό και εγώ ο ίδιος πιστεύω χρόνια τώρα (από το 1995 περίπου) ότι το RISC είναι το μέλλον, και ειδικά όταν είδα τις επιδόσεις των πρώτων σοβαρών RISC μηχανημάτων. Από άποψη οθόνης προσπαθώ να το παραγγείλω σε ένα κατάστημα εδώ με 3 άτοκες και πρώτη δόση σε 15 μέρες, αν γίνει αυτό θα το πάρω γιατί πραγματικά με εντυπωσίασε (εντυπωσιάζομαι σπάνια). Έχω ήδη external 15άρα usb-c οθόνη στο laptop μου οπότε είμαι έτοιμος να έχω μία portrait μία landscape.
Cyber_Cookie Ιούνιος 11 #7 Ιούνιος 11 Παρε παρε να κάνεις beta test και εδώ είμαστε να σε βοηθήσουμε όταν τα βηματικά στουμπώσουνε με σκόνες, όταν τα win δολοφονήσουν τον driver και κολλήσει στα μισα η οθόνη ή όταν θα θες να σετάρεις το scaling στο λινουξ για να μη σου βγαινουν τα μάτια. Και όταν θα θες να κάνεις δουλειά για να βγάλεις το ψωμάκι σου, ξέρεις τι θα πάρεις. Spoiler 3
Cyber_Cookie Ιούνιος 11 #9 Ιούνιος 11 2 minutes ago, sotiris said: Τι είναι τα λινούξ? Kάτι που βάζουν κατι περιεργοι στα λέχοβο λαπτοπ τους.
navaho7 Ιούνιος 12 #11 Ιούνιος 12 16 ώρες πριν, το μέλος Cyber_Cookie έγραψε: Και όταν θα θες να κάνεις δουλειά για να βγάλεις το ψωμάκι σου, ξέρεις τι θα πάρεις. Thinkpad x1? 2
BasiliCeLew 3 ώρες πριν #12 3 ώρες πριν On 10/6/2026 at 7:35 ΜΜ, το μέλος Oric έγραψε: Από το παρελθόν έρχεται, μην πετάξεις τα λεφτά σου. Δηλαδή, συγγνώμη τώρα, ζητάνε τέσσερα χιλιάρικα επειδή έβαλαν σ' αυτό το κολοκύθι δυό οθόνες, τη μια μπροστά 'π' την άλλη, μαζί με 32 ψωρογιγαμπάιτ μνήμη; Το μέλλον είναι επεξεργαστές RISC. RTX Spark με unified memory, Snapdragon X2 Elite και Elite Xtreme. Τα Windows είναι έτοιμα και κάτι μου λέει πως είναι έτοιμο και το Office, αν δηλαδή χρειάζεται αλλαγές για τον Spark. Τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν, και εν τω μεταξύ θα παίζουν με ενδιάμεσο layer (που δεν πιστεύω να είναι τόσο αποτελεσματικό όσο η Rosetta της Apple, αλλά με τον καιρό θα στρώσει). Το Linux υποθέτω πως θα είναι έτοιμο για τις γιορτές, ενώ ήδη τρέχει στους Snapdragon παραγωγής. H Apple είναι RISC, το Android είναι RISC, η ΙΒΜ είναι RISC, η Tesla τρέχει το FSD σε δικούς της επεξεργαστές RISC, η Intel κατήργησε αθόρυβα το hyperthreading ελευθερώνοντας χώρο μέσα στο chip, η AMD άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε. Οι gamers θα ανακαλύψουν τους RISC επεξεργαστές όταν βγει η ανάλογη έκδοση της Unreal Engine. Να το πω έξω απ' τα δόντια: Ο μόνος φταίχτης, για χάρη του οποίου εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα CISC επεξεργαστές, είναι η οπισθοδρομική Intel. RISC. Τελεία. Σε windows υπάρχει τεράστιο βαθμό ασυμβατότητας εφαρμογών το οποίο ίσως να μην λυθεί και ποτέ πλήρως. Ειδικά το Docker containeers για τα τρέξεις x86/x64 είναι σχεδόν hit or miss και πρέπει να ψάχνεις σε forums / reditt / google κλπ πιο version του κάθε προγράμματος έχει λιγότερα προβλήματα ή τι αλλαγές πρέπει να κάνεις για να πάρεις ένα smooth experience. Με βάση τις πωλήσεις επειδή έχω πρόσβαση σε έναν αρκετά καλό αριθμό πωλήσεων b2c (περίπου 300.000 πωλήσεις / έτος), και το διπλάσιο σε b2b πωλήσεις μπορώ να σου πω ότι υπάρχει 38% επιστροφές σε όλα τα laptop με windows + ARM, σε σημείο που προμηθευτές έκοψαν, αρχικά, τελείως τα laptop με snapdragon και για να τα δουλέψουν λαμβάνουν promote bonus, οι προμηθευτές (μέσω volume Rebates) και τα καταστήματα λιανικής μέσω MDF και bonus πωλήσεων στους υπαλλήλους. Οκ από την άλλη αυτό το έκανε για 10ετίες και η Intel. Η Amazon εκανε reset / relist ολα τα μοντέλο στο μέσα του 2025 όλα τα ARM laptop αφού έφυγε το πρώτο κύμα απαγοητευμένων πελατών, λόγω του "false marketing" και η κίνηση έπεσε πάνω από 80+% μετά του early adopters. Η Apple ούτως η άλλως είχε μία αγορά με "περιορισμούς", όπου όταν οι "περιορισμοί" αυξήθηκαν επειδή δεν επηρεάστηκαν πολλοί συνέχισε η αποδοχή οπότε και πλέον οι επιδόσεις / αποδόσεις έχουν ξεφύγει και είναι για όλους win-win. Αυτό δεν ισχύει για τα Windows (ακόμα). Θεωρώ (βασικά για εμένα είναι δεδομένο) ότι στις mobile συσκευές ίσως για την επόμενη 3-7ετία ακόμα θα κυριαρχήσουν CISC τύπου Ryzen AI MAX 395+ με unified memory. Και αυτό θα δώσει το χρόνο και την ζήτηση σταδιακά να αυξηθεί ο χώρος για RISC επεξεργαστές με unified memory. Οι RISC επεξεργαστές είναι το μέλλον, αλλά αυτό το μέλλον είναι μακριά ακόμα, τουλάχιστον για το κομμάτι του end consumer.
minast 2 ώρες πριν #13 2 ώρες πριν On 10/6/2026 at 1:18 ΜΜ, το μέλος sotiris έγραψε: Μετά από πάρα πολλά χρόνια. Είμαι παληός στα πισιά (τόσο παληός που γράφεται με "ήτα"), και νόμιζα ότι τα έχω δει όλα. Στη Lenovo στο mall όμως είδα αυτό: https://www.lenovo.com/us/en/p/laptops/thinkbook/thinkbook-plus/thinkbook-plus-gen-6-rollable-14-16-inch-intel/len101b0056 Με το πάτημα ενός κουμπιού, ξετυλίγεται η οθόνη. Είναι ό,τι πιο απίστευτο έχω δει σε φορητό υπολογιστή τα τελευταία ίσως 20 χρόνια. Σαν specs είναι 1 μοντέλο (ρώτησα και το έψαξα κι εγώ), με τις γενιές των intel που προσπαθούν να ανταγωνιστούν τα Μ3/Μ4/Μ5 της Apple σαν λογική αλλά δύσκολο. Είναι λίγο βαρύ (1.7 κιλά) αλλά δεδομένου ότι από 14ρι γίνεται 17ρι portrait δηλαδή mode πρεσβύωπος και μάλιστα με το aspect ratio όπως μας έχουν κακομάθει τα κινητά, θεωρώ ότι έρχεται από το μέλλον! Τιμή 4500 στο themall, ακατέβατη. Ελβετία το έχω βρει 2000 chf από μεγαλοκαταστήματα, οπότε αν καταφέρω και βρω πως μπορώ να δουλέψω την klarna σε 3/4 δόσεις θα είναι το επόμενο gadget. Είχα πει δεν ξανααγοράζω laptop γιατί μου τα χουν κλέψει όλα αυτοί που θάβει η Λατινοπούλου, εκτός από το A6Ja (μου χουν κλέψει συνολικά 5 λάπτοπ, Alienware M11x, Dell Precision 7720, MSI Wind U100, ένα παλιό IBM και ένα με PCMCIA slots και DSTN οθόνη που είχα για το AWMN παλιά), αλλά αυτό μου άρεσε τόσο που ίσως παραβώ τον ιερό κανόνα μου. My neighbor told me coyotes keep eating his outdoor cats. I asked how many cats he has, and he said he just goes to the shelter and gets a new cat afterwards. So I said, it sounds like he's just feeding shelter cats to coyotes 2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now