Jump to content



Supercars & Dreamcars Thread


gbak

Recommended Posts

δλδ για να καταλαβουμε κ εμεις η αγραματοι... ποσα κυβικα ειναι το rx7?

Φαντάσου τρία πιστόνια που χρησιμοποιούν τον ίδιο κύλινδρο για να κάνουν τον πλήρη κύκλο τους.

Αν πολλαπλασιάσεις επί τρία βγαίνει 3900.

Επειδή όμως δεν είναι τόσο δίκαιο να θεωρείς όλο το ροτορα πιστόνι τις εκάστοτε κεφαλής, το 2600 είναι τιμιότερο.

Όχι επειδή αποδίδει τόσο, αλλά επειδή είναι 2600.

Εκείνο που χρειάζεται να ξέρεις όμως είναι ότι είναι ο πιο ρυπογόνος κινητήρας που κατασκευάστηκε ποτέ. Οφείλει την ύπαρξη του στους εξελιγμένους καταλύτες.

Link to comment
Share on other sites

Όπα, να τα πάρουμε από την αρχή...

Στο RX7-8, έχουμε 2 ρότορες, ο καθένας 654cc, τα οποία και καίει στο σύνολό τους σε έναν κύκλο του κινητήρα.

Από την άλλη ένας 1300άρης παλινδρομικός κινητήρας, έχει χωρητικότητα 1300cc στο σύνολό του, αλλά τα καίει σε 2 κύκλους του κινητήρα.

Αρα στους 2 κύκλους, ο παλινδρομικός καίει 1300cc, αλλά ο Wankel 1300x2=2600.

Το πώς τώρα αντιμετωπίζεται-φορολογείτε, είναι θέμα νόμων και αντιμετώπισης του κάθε κράτους. Στην Ελλάδα θεωρούνται 1300cc, καθώς μετράει η χωρητικότητα του κινητήρα σαν νούμερο και όχι η ουσία (...πόσο όγκο "καίει" αν μονάδα χρόνου). Αλλά κράτη τον θεωρούν 2600.

Βέβαια, μπορεί να είναι καίνε αρκετά και άρα μολύνουν σε μεγαλύτερο βαθμό, αλλά είναι ιδανικοί για να δουλέψουν με εναλλακτικά καύσιμα, όπως το υδρογόνο.

Link to comment
Share on other sites

Ειλικρινά δεν μπορω να καταλάβω το σκετπικό. Πολυ σωστά είπατε οτι ο πιστονοφόρος ολοκληρώνει σε 2 κυκλους την χωρητικότητα του. Οπως επίσης πολύ σωστά είπατε και για τον περιστροφικό οτι την ολοκληρώνει σε μια περιστροφή. Ομως εδω είναι και το κατασκευαστικό πλεονέκτημα του Wankel. Δηλαδή σώνει και καλά επειδή οι πιστονοφόροι χρειάζονται διπλάσιους κύκλους, να κανουμε και τους Wankel ετσι;

Μιλάμε για τετράχρονους κινητήρες, ετσι; Ο μεν Wankel ολοκληρώνει τους 4 χρόνους σε μια πληρη περιστροφή του ρότορα, ενω ο πιστονοφόρος χρειάζεται δυο. Για να σας το εξηγήσω καλύτερα. Ο μεν Wankel για να χρησιμοποιήσει τα 1300 κυβικά του, χρειάζεται εναν κύκλο, ενω ενας πιστονοφόρος για να χρησιμοποιήσει τα 1300 κυβικά του χρειάζεται 2. Υπάρχει διαφορά φιλοσοφίας, μέτρου, και δεν υπάρχει μετρο συγκρισης. Γι αυτο και "λεμε" οτι ο Wankel ειναι διπλάσιας απόδοσης. Πως να το κάνουμε.

Δεν καινέ αρκετά και εξ αυτού μολύνουν περισσότερο.

Δεν κάνουν ολοκληρωμένη καύση εξαιτίας του θαλάμου, και για αυτό είναι ρυπογόνοι.

Και γι αυτο το λόγο δεν θα μπορέσουν να φτάσουν σε ικανοποιητικό βαθμό απόδοσης καίγωντας υδρογόνο... Σαν σχεδίαση ειναι ιδανικοί, αλλα στην πράξη οχι.

Edit: Αν το δούμε ορθολογιστικά, ενας Wankel κανονικά ειναι 3.900 κυβικά καθώς ολοκληρώνει και τον κυκλο εξαγωγής σε 3 πλήρεις περιστροφές. Επίσης, ειναι σχετικό, για εναν πολύ απλό λόγο. Στον Wanekl, ο θάλαμος καύσης ποτέ δεν έχει ίδια χωρητικότητα. Ο όγκος του αλλάζει συνεχώς. Αρα; πρέπει να μετρήσουμε διανυσματικά την χωρητικότητα του; Δε γίνεται.

Αν και υπάρχει ενα ζήτημα. Για ποιόν λόγο να μας ενδιαφέρει ο πραγματικός κυβισμός του, την στιγμή που ξέρουμε οτι,

α) το πληρώνουμε για 1300

β) καιει για 2600, και

γ) πηγαίνει σαν 3900...

:p

Link to comment
Share on other sites

Ειλικρινά δεν μπορω να καταλάβω το σκετπικό. Πολυ σωστά είπατε οτι ο πιστονοφόρος ολοκληρώνει σε 2 κυκλους την χωρητικότητα του. Οπως επίσης πολύ σωστά είπατε και για τον περιστροφικό οτι την ολοκληρώνει σε μια περιστροφή. Ομως εδω είναι και το κατασκευαστικό πλεονέκτημα του Wankel.

Μιλάμε για τετράχρονους κινητήρες, ετσι; Ο μεν Wankel ολοκληρώνει τους 4 χρόνους σε μια πληρη περιστροφή του ρότορα, ενω ο πιστονοφόρος χρειάζεται δυο. Για να σας το εξηγήσω καλύτερα. Ο μεν Wankel για να χρησιμοποιήσει τα 1300 κυβικά του, χρειάζεται εναν κύκλο, ενω ενας πιστονοφόρος για να χρησιμοποιήσει τα 1300 κυβικά του χρειάζεται 2. Υπάρχει διαφορά φιλοσοφίας, μέτρου, και δεν υπάρχει μετρο συγκρισης. Γι αυτο και "λεμε" οτι ο Wankel ειναι διπλάσιας απόδοσης. Πως να το κάνουμε.

Edit: Αν το δούμε ορθολογιστικά, ενας Wankel κανονικά ειναι 3.900 κυβικά καθώς ολοκληρώνει και τον κυκλο εξαγωγής σε 3 πλήρεις περιστροφές.

Ολοκληρώνει 4 χρόνους για κάθε πλευρά του τριγωνικού ροτορα.

Δηλαδή 12 χρόνους για μια περιστροφή

Link to comment
Share on other sites

Βασικά, επειδή βλέπω πολλά παιδιά να το κατέχουν πολύ το θέμα ,δε κάνουμε ενα θρεντ για κινητήρες και να βάλετε και κανα λινκ να ξεστραβωθούμε και εμείς; Και γενικότερα, αναρτήσεις φρένα κτλ :D

Link to comment
Share on other sites

τι είναι ο πιστονοφόρος κινητήρας;

και γιατί στο wankel o όγκος του θαλάμου αλλάζει συνεχώς ενώ στους άλλους παραμένει σταθερός;

http://www.mazda.gr/rx8_home/renesis/ren_presentation.htm

Υ.Γ Κανονικά θα έπρεπε να βρω μια ξενόγλωσση σελίδα σε γλώσσα που να μην καταλαβαίνεις, όπως κάνεις εσύ, αλλά τεσπα.

Link to comment
Share on other sites

δηλαδή ο πιστονοφόρος είναι ο εμβολοφόρος κινητήρας που έλεγε ο Βούσουρας, και του οποίου ο όγκος του θαλάμου κάυσης δεν είναι σταθερός, όπως δεν είναι και του wankel.

από το σχήμα, αυτό φαίνεται.

Link to comment
Share on other sites

Και δεν είναι τυχαίο αυτό

Mazda RENESIS Rotary (RX-8)

International Engine of the Year 2003

Engine of the Year 2004, 2.5 το 3.0 lt

Μήπως λόγω απόδοσης περισσότερο,εντάσσεται σε αυτό το segment??

Απο την αρχή ακούω συνέχεια για απόδοση παλινδρομικου 2600cc.

(ακόμα και έτσι απο 2600 231 άλογα,δεν είναι και το πλέον εύκολο).

Αλλά δεν καταλαβαίνω το κώλυμα με τον κυβισμό,2x654cc αναφέρεται παντού.

Τώρα πόσο καίει,αν έχει μεταβλητό θάλαμο καύσης είναι άλλο θέμα το οποίο ειλικρινα,

δεν νομίζω οτι έχει τόση σημασία,εφόσον κάποιος κάνει μια αγορά συνειδητά.

Link to comment
Share on other sites

O N52B25 εβγαζε 215@6500rpm. Ο Renesis βγαζει 231@8200. Οποτε με λιγη προσπαθεια δεν ειναι δυσκολη αυτη η ιπποδυναμη σε αυα τα κυβικα. Αλλα και παλι μαγκια της Mazda που επιμενει με τους περιστροφικους.

Υ.Γ:btw ειμαι βαμμενος BMWδικος και φανατικα αντι-ιταλος, οποτε αντιλογος οτι Ferrari/Alfa, ΜΒ, Audi και λοιπες ειναι καλυτερες και με "εχουν", απλα με αφηνουν αδιαφορο. Αν θελει η BMW (και τη συμφερει εμπορικα ή σε image) εχει αποδειξει οτι μπορει να ανταπεξελθει.

Link to comment
Share on other sites

Ειλικρινά δεν μπορω να καταλάβω το σκετπικό. Πολυ σωστά είπατε οτι ο πιστονοφόρος ολοκληρώνει σε 2 κυκλους την χωρητικότητα του. Οπως επίσης πολύ σωστά είπατε και για τον περιστροφικό οτι την ολοκληρώνει σε μια περιστροφή. Ομως εδω είναι και το κατασκευαστικό πλεονέκτημα του Wankel. Δηλαδή σώνει και καλά επειδή οι πιστονοφόροι χρειάζονται διπλάσιους κύκλους, να κανουμε και τους Wankel ετσι;

Και εμένα μ'αρέσει που τους πίανει σαν 1300 το ελληνικό κράτος, αλλά το σωστό είναι αυτό που γίνεται έξω και θεωρούνται στην κατηγορία 2-3L.

Αν το δούμε ορθολογιστικά, ενας Wankel κανονικά ειναι 3.900 κυβικά καθώς ολοκληρώνει και τον κυκλο εξαγωγής σε 3 πλήρεις περιστροφές. Επίσης, ειναι σχετικό, για εναν πολύ απλό λόγο. Στον Wanekl, ο θάλαμος καύσης ποτέ δεν έχει ίδια χωρητικότητα. Ο όγκος του αλλάζει συνεχώς. Αρα; πρέπει να μετρήσουμε διανυσματικά την χωρητικότητα του; Δε γίνεται.

To 3900 από που βγαίνει? Και τι εννοείς ο όγκος δεν είναι σταθερός, το ίδιο ισχύει και με τους εμβολοφόρους.

Αν και υπάρχει ενα ζήτημα. Για ποιόν λόγο να μας ενδιαφέρει ο πραγματικός κυβισμός του, την στιγμή που ξέρουμε οτι,

α) το πληρώνουμε για 1300

β) καιει για 2600, και

γ) πηγαίνει σαν 3900...

:p

Μας νοιάζει γιατί από τη μια μας αρέσει που πάνε αέρα, αλλά από την άλλη κλαίμε που καίνε αβέρτα...Δεν γίνονται όλα μαζί. Πρέπει να καταλάβουμε ότι είναι 2,6L και καίει ανάλογα...

Link to comment
Share on other sites

Και εμένα μ'αρέσει που τους πίανει σαν 1300 το ελληνικό κράτος, αλλά το σωστό είναι αυτό που γίνεται έξω και θεωρούνται στην κατηγορία 2-3L.

To 3900 από που βγαίνει? Και τι εννοείς ο όγκος δεν είναι σταθερός, το ίδιο ισχύει και με τους εμβολοφόρους.

Μας νοιάζει γιατί από τη μια μας αρέσει που πάνε αέρα, αλλά από την άλλη κλαίμε που καίνε αβέρτα...Δεν γίνονται όλα μαζί. Πρέπει να καταλάβουμε ότι είναι 2,6L και καίει ανάλογα...

Εγώ λέω να σταματήσουμε τη συζήτηση γιατί θα κάψουμε κανέναν άνθρωπο...

Link to comment
Share on other sites

Μας νοιάζει γιατί από τη μια μας αρέσει που πάνε αέρα, αλλά από την άλλη κλαίμε που καίνε αβέρτα...Δεν γίνονται όλα μαζί. Πρέπει να καταλάβουμε ότι είναι 2,6L και καίει ανάλογα...

σε περιμένω εδώ και μπόλικα posts να δώσεις τη σχέση της ειδικής κατανάλωσης και όλο με στεναχωρείς. τα έχεις πιο πρόσφατα τα βιβλία από μένα. :)

η κατανάλωση, μετριέται σε γραμμάρια άνα ίππο και ώρα. με άλλα λόγια, πόσα γραμμάρια καυσίμου πρέπει να καταναλώσει το μοτέρ για να παράγει ένα ίππο για μία ώρα.

κι αφού μιλάμε για "ειδικά" μεγέθη, δεν επεισέρχονται τα κυβικά στον υπολογισμό.

http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption

(η αλήθεια είναι πως δεν περίμενα να δω τη Sulzer τόσο χαμηλά.)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.