Jump to content



Μετωπικη συγκρουση Mazda 3 με Lotus elise


stamatas

Recommended Posts

Δηλαδή η αξιολόγηση του EURO NCAP ΔΕΝ θα πρέπει να θεωρείται αξίοπιστή;

Γιατί για να λέει ο gznp πως ο ένας πάει με 70km/h και τρακέρνει σε σταθερό εμπόδιο, ενώ ο άλλος πάει πατητός μέσα σε πίστα, ε τότε κάτι βρωμάει...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

H NCAP είναι αξιόπιστη γιατί κάποιες έρευνες που έγιναν έδειξαν ότι ένα τεράστιο ποσοστό των ατυχημάτων γίνεται μέσα στην πόλη, με ταχύτητες στα 40-70 χλμ. Γι αυτό κάνουν τα τεστ στα ~70 χλμ με σταθερό εμπόδιο, όπως φυσικά και όλα τα σενάρια (πλαγιομετωπική, κτλ).

Το πρόβλημα είναι ότι ενώ αυτά τα αυτοκίνητα που παίρνουν 5 αστέρια είναι όντως εξαιρετικά σε τέτοιες συνθήκες, σε μεγαλύτερες ταχύτητες ίσως δεν ισχύει αυτό. Η BMW π.χ. στην πίστα της, έβαζε αυτοκίνητα να τρακάρουν σε μετωπικές με πάρα πολλά χιλιόμετρα, για να βελτιώσει την ασφάλεια εκεί. Βέβαια, εξαιτίας αυτού, έπαιρνε 4 αστέρια στα τεστ, λόγω προφανώς κάποιας μεγαλύτερης ακαμψίας, που ίσως οδηγούσε σε μικροτραυματισμούς στα τεστ της NCAP.

Για τα supercars δεν το συζητάμε, στην ασφάλεια του οδηγού (όχι του συνοδηγού), παίρνουν απλά άριστα - full καμπίνα από ανθρακόνημα γαρ. Ferrari να φεύγει με 270 και να βγαίνει από μέσα ο άλλος με μώλωπες και γρατζουνιές. Αλλά όπως είπα - μόνο ο οδηγος.

Link to comment
Share on other sites

[rant + offtopic]

Τα Suvs και τα 4χ4 χρειάζονται στην Αθήνα και στην Ελλάδα.. έχει μια ζούγκλα πίσω από τον βοτανικό, κι άλλη μία κάτω από την Καλαμαριά στην Θεσσαλονίκη μαμώ τα μυαλά μας τα τρύπια...

[/rant + offtopic]

Link to comment
Share on other sites

[rant + offtopic]

Τα Suvs και τα 4χ4 χρειάζονται στην Αθήνα και στην Ελλάδα.. έχει μια ζούγκλα πίσω από τον βοτανικό, κι άλλη μία κάτω από την Καλαμαριά στην Θεσσαλονίκη μαμώ τα μυαλά μας τα τρύπια...

[/rant + offtopic]

Οι περισσότεροι το έχουν για να τραβάνε σκάφος.

Link to comment
Share on other sites

Οι περισσότεροι το έχουν για να τραβάνε σκάφος.

Όχι, δεν ισχύει αυτό.

Τουλάχιστον εδώ στην Αθήνα που βλέπω γύρω μου, τα χρησιμοποιούν οι μαμάδες για να μεταφέρουν τα παιδιά τους στο σχολείο και το φροντιστήριο, και τα ψώνια από το super market στο σπίτι. Επίσης δεν έχω δει ποτέ καμία από τις "άπειρες" cayenne/Χ5/touareg/whatever της γειτονιάς να τραβάει σκάφος.

Εκτός αν το λες για πλάκα και είμαι για :tomato:

Όμως δεν είναι αστείο κατά τη γνώμη μου. Είναι λάθος να κυκλοφορούν τέτοια οχήματα στην άσφαλτο και δη στην ελληνική.

Τα συλληπητήριά μου στους συγγενείς και φίλους των χαμένων :rip:

Link to comment
Share on other sites

Οι περισσότεροι το έχουν για να τραβάνε σκάφος.
Όχι, δεν ισχύει αυτό.

Τουλάχιστον εδώ στην Αθήνα που βλέπω γύρω μου, τα χρησιμοποιούν οι μαμάδες για να μεταφέρουν τα παιδιά τους στο σχολείο και το φροντιστήριο, και τα ψώνια από το super market στο σπίτι. Επίσης δεν έχω δει ποτέ καμία από τις "άπειρες" cayenne/Χ5/touareg/whatever της γειτονιάς να τραβάει σκάφος.

Εκτός αν το λες για πλάκα και είμαι για :tomato:

Όμως δεν είναι αστείο κατά τη γνώμη μου. Είναι λάθος να κυκλοφορούν τέτοια οχήματα στην άσφαλτο και δη στην ελληνική.

Τα συλληπητήριά μου στους συγγενείς και φίλους των χαμένων :rip:

:tomato: :tomato: :tomato: :tomato:

Link to comment
Share on other sites

Όχι, δεν ισχύει αυτό.

Τουλάχιστον εδώ στην Αθήνα που βλέπω γύρω μου, τα χρησιμοποιούν οι μαμάδες για να μεταφέρουν τα παιδιά τους στο σχολείο και το φροντιστήριο, και τα ψώνια από το super market στο σπίτι. Επίσης δεν έχω δει ποτέ καμία από τις "άπειρες" cayenne/Χ5/touareg/whatever της γειτονιάς να τραβάει σκάφος.

Εκτός αν το λες για πλάκα και είμαι για :tomato:

Όμως δεν είναι αστείο κατά τη γνώμη μου. Είναι λάθος να κυκλοφορούν τέτοια οχήματα στην άσφαλτο και δη στην ελληνική.

Τα συλληπητήριά μου στους συγγενείς και φίλους των χαμένων :rip:

Δέκα λεπτά από το χώρο στάθμευσης στη γλίστρα.

Ο έλληνας διαλέγει αυτοκίνητο για τον ελεύθερο χρόνο του, και όχι για της βασικές του ανάγκες.

Link to comment
Share on other sites

Μακάρι να ήταν όλα για να τραβάμε το φουσκωτό Γιάνγκ αλλά δεν είναι αυτή η περίπτωση, και δεν έχει και σημασία κιόλας, αν έχεις να δώσεις τα λεφτά για ΟΠΟΙΟ λόγο θες, θα πάρεις ότι σου κάνει κέφι. Ειδικά όταν διάβασε ο κόσμος πως τα αυτοκίνητα παγκόσμια ευθύνονται μόνο για το 4% της μόλυνσης.

Όσον αφορά την «ράμπα» μην τον κράζετε έτσι ωμά, αν η σύγκρουση δεν γίνει με 100 έκαστος μπορεί να λειτουργήσει εν μέρη. Σε ΟΛΑ τα ανοιχτά αυτοκίνητα ο σκελετός γύρο από το παρμπρίζ κατασκευάζεται από ενισχυμένο χάλυβα και είναι σχεδιασμένα να αντέχουν ανατροπή του αυτοκινήτου με 70 χμ και ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗ με την γωνία του παρμπρίζ.

Με άλλα λόγια μεγάλες δυνάμεις στα απλά Ελληνικά.

Υπάρχει κάπου και ένα βίντεο με την παλιά SLK να το δείχνει, και σίγουρα θα βρείτε και άλλα.

Για το NCAP κάνει 2 χοντρικές δοκιμές (3 με τους πεζούς), πλαγιομετωπική, που είναι το 60-70% τον τροχαίων σε ΣΤΑΘΕΡΟ εμπόδιο και πλευρική.

Η χειρότερη μορφή τρακαρίσματος που μπορεί να έχεις είναι με σταθερό εμπόδιο γιατί δεν έχει ΠΟΥΘΕΝΑ να πάει η δύναμη και την τρωει όλη το αυτοκίνητο και συνεπώς οι επιβάτες.

Για αυτό ίσως έχετε δει πως και στα WRC στους αγώνες, πλέων οι μόνες φορές που τραυματίζονται οι οδηγοί είναι όταν χτυπάνε πάνω σε δέντρο ή βράχο, και ποτέ όταν φέρνουν τούμπες για 10 λεπτά γιατί τότε η δύναμη που ασκείται στο αυτοκίνητο είναι πολύ μικρότερη. Και σημειωτέων πως εκείνα τα αυτοκίνητα είναι με roll cage και με στρεπτική ακαμψία 10 φορές πάνω από τα αυτοκίνητα δρόμου.

Σε μοντέρνα αυτοκίνητα όσο πιο τσαλακωμένο είναι μετά από μια σύγκρουση τόσο το καλύτερο γιατί το σασί είναι σχεδιασμένο να απορροφά μέρος της σύγκρουσης και η καμπίνα ταυτόχρονα να παραμένει άθικτη.

Η ΜΟΝΗ διαφορά που έχει ένα μικρό (πχ. Clio) από ένα μεγαλύτερο (πχ Laguna/BMW 5) είναι πως έχουν πιο πολύ χώρο μπροστά να απορροφήσει ακόμα μερικά G επιβράδυνσης εκ μέρους του οδηγού.

Η καμπίνα και στα 2 θα μείνει άθικτη αλλά ο οδηγός στο μικρό έχει αυξημένες πιθανότητες να πάθει ζημιά από τα αυξημένα αρνητικά G.

Η νοοτροπία του «καλό το παλιό Volvo είναι τανκ και δεν παθαίνει τίποτα» είναι ΟΤΙ πιο λάθος παίζει πλέων.

Και μια τελευταία συμβουλή. Αν ποτέ είστε κάπου και δείτε κάποιον να έρχετε πάνω σας και έχετε στο πλάι η σταθμευμένα, ή αγρούς (Εθνική οδός/επαρχιακός δρόμος), ΔΕΝ είναι θέμα διλήμματος, ΠΑΝΤΑ πάμε να φέρουμε τούμπες στους αγρούς από το να πάμε σε πλαγιομετωπική.

Φαίνεται αυτονόητο αλλά ο κόσμος δεν το σκέφτεται.

Ακόμα για τα ανθακονήματα που είπε ένας φίλος πιο πάνω, είναι ελλάχιστα τα αυτοκίνητα δρόμου που είναι κατασκευασμένο το σασί όλο απο ανθρακονήματα. Και ναι είναι ασφαλή αλλά "μιάς χρήσης" αλλά δεν σε νοιάζει γιατί θα σε σώσει.

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα, τα "full λαμαρίνα" είναι καλά, αλλά μόνο για κασκαντεριλίκια πλέον. Στο δρόμο μπορεί εύκολα να κάνεις ζημιά στον άλλον, σε σένα, παντού γενικά. Πάντως αυτό που λες με το σταθερό εμπόδιο δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει σαν "χειρότερο σενάριο" - θα ήθελα να δω τεστ σε σταθερό εμπόδιο με 200 χλμ κόντρα σε τεστ με 2 αμάξια σε μετωπική με 100+100 χλμ για να βγάλω "πόρισμα".

(υποθέτω βέβαια ότι ο τοίχος θα είναι το χειρότερο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις - παίζουν ρόλο βάρος κινητήρων/πολλά τέτοια διάφορα)

Link to comment
Share on other sites

Αν έχεις ΙΔΙΑ επιφάνεια πρόσκρουσης και στα 2 αυτοκίνητα (ίδιο μοντέλο) και τρακάρουν ΑΚΡΙΒΩΣ κάθετα, με 100 χμ έκαστος, τότε πλησιάζει το σενάριο που λες αλλά ο τοίχος είναι ακόμα χειρότερος αν πέσεις με 200 που λες με αισθητή διαφορά.

Και ο λόγος είναι πως στο 100+100 μέρος της δύναμης θα απορροφηθεί και από την παραμόρφωση του 2ου αυτοκίνητο, και επίσης και τα 2 αυτοκίνητα θα «πεταχτούν» λίγο πάνω λίγο κάτω, ή πλάγια που και αυτό απορροφά σύγκρουση.

Στον τοίχο ή σταθερό εμπόδιο το τρως ΟΛΟ εσύ.

Αν θυμάσαι ο μακαρίτης ο MacRae είχε τραυματίσει το χέρι του σε ένα ράλι που έφυγε με το πλάι και έπεσε σε βράχο, και άλλο εάν (αν θυμάμαι) καλά παλικαράκι στο Ακρόπολις που με στατικό εμπόδιο κόπηκε το roll cage… από την ενέργεια της πρόσκρουσης,

Γενικά το σταθερό εμπόδιο είναι ότι χειρότερο.

Και μην ξεχνάς πως στον δρόμο οι «μούρη με μούρη» περιπτώσεις είναι ελάχιστες κατά 70-80% είναι πλαγιομετωπικές (πολύ άσχημο και αυτό), αλλά καλύτερα από το στάσιμο εμπόδιο που δεν «σου δίνει τίποτα»

Link to comment
Share on other sites

Παντως η περιπτωση ενος αυτοκινητου, ειδικα exotic, στο να λειτουργησει σαν "μπαρα" για ενα SUV, στεκει. Αν αναλογιστει κανεις οτι ειδικα στα supercars το κουβουκλιο των επιβατων ειναι το πιο στιβαρο (συνηθως ανθρακονημα) κομματι ολου του σασι.

Στο wrecked-exotics, αν παρατηρησετε, ferrari, lambo κτλ, ολα εχουν το χωρο των επιβατων σχεδον ανεπαφο.

Επισης μην ξεχναμε το γεγονος οτι σε περιπτωση μετωπικης, και τα 2 αυτοκινητα φρεναρουν, που σημαινει οτι η μουρη "βυθιζεται" απο το φρεναρισμα.

Link to comment
Share on other sites

Στο σεμιναριο ασφαλους οδηγησης του Ιαβερη,σου κανουν μια ερωτηση "κρισεως"

"Ερχεται αυτοκινητο κατα πανω σου (μετωπικα/πλαγιομετωπικα) σε στενο επαρχιακο δρομο που χωραει μονο ενας.

Τι πρεπει να κανεις???? "

Αξιζει να ασχοληθειτε εστω και 2 λεπτα με την απαντηση

Link to comment
Share on other sites

Σωστος!

Αλλα αν δεν εχει χωραφια και εχει γκρεμο απο τη μια μερια και βραχο/βουνο απο την αλλη?

:...: κοβεις οσο μπορεις και ευχεσαι να κανει το ιδιο και ο αλλος?

πηδας απ'το αμαξι αν το βουνο/βραχος ειναι στη σωστη πλευρα? :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.