Jump to content



Περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα βιοκαύσιμα παρά από την βενζίνη


SLN

Recommended Posts

Επεσα πανω σε αυτο το αρθρακι και μου εκανε εντυπωση που θα καταφερουμε να μαμησουμε και αυτη την τεχνολογια σαν "αντιπεριβαλοντικη".

Τα fuel cells ετσι κι αλλιως ειναι τελειωμενα γιατι ολες οι πετρελαϊκες εταιριες χρηματοδοτουν εδω και πολλα χρονια την ερευνα τους και ως αποτελεσμα εχουν "κατσει" επανω σε πατεντες κλειδια για την αναπτυξη τους οποτε αν δεν θελησουν αυτες, δεν προκειται να δουμε κελια καυσιμου οποτε τι μενει?

Αν και τα βιοντιζελ δεν... δουλεψουν τι μενει?

Βεβαια απο την αλλη μεσα στις πολεις λογικα θα μειωθει η εκπομπη διοξειδιου καθως οι καλλιεργειες για την πρωτη υλη θα βρισκονται αλλου και δεν ξερω αν η μελετη για να φτασει σε αυτο το συμπερασμα, ελαβε υποψη της και τα ποσα ρυπων που παραγονται κατα την παρασκευη της βενζινης για να την συγκρινει ετσι "συνολικα" με το βιοντιζελ.

Προσωπικα πιστευω οτι πρεπει να ξεφυγουμε απο κινητηρες εσωτερικης καυσης. Δεν γινεται μετα απο 100 χρονια αυτοκινητου να μενουμε σε μια τεχνολογια με 15-20% ενεργειακη αποδοση.

Link to comment
Share on other sites

ενδιαφερον το αρθρο.Φυσικα ουτε χημικος ουτε μηχανολογος ειμαι για να καταλαβω τι παιζει ακριβως,αλλα αναρωτιεμαι,ολα τα βιοκαυσιμα ειναι τοσο περιβαλλοντικα ασυμφορα (μεσα λεει μονο γρασιδι -ξυλο)..Η σογια πχ η εκεινη η βιοαιθανολη μπας κι εχουν μεγαλυτερη τυχη?

Νομιζω παντως πως τα βιοκαυσιμα πρεπει να δοκιμαστουν εστω και λιγο σε λαρτζ σκεηλ,ναχουμε ρε παιδι μου μια εικονα και για το τι γινεται με τους ρυπους σε συνθηκες μποτιλιαρισματος (ΑΚΑ αστικο κυκλο),οπου και γινεται (Αν θυμαμαι καλα) η μεγαλυτερη ζημια στο περιβαλλον (λογω πλουσιων μειγματων αρα και πολλων ακαυτων αρα και μονοξειδιου)....

Αλλα οσο τα αυτοκινητα βαραινουν απο γενια σε γενια,μαλλον ολες οι προσπαθειες χαμενες πανε...Και ηδη το βαρος των μπαταριων αρχιζει και κλονιζει σοβαροτατα το κυρος των υβριδικων....

(ασχετο παραδειγμα με απλα αυτοκινητα...bmw 316 e21 1979-1020kg ... bmw 316 e92 2005 - 1500+kg..τι να την κανεις την εξοικονομηση καυσιμου με εξελιγμενους κινητηρες οταν πρεπει να κινησεις τον δεινοσαυρο)

Link to comment
Share on other sites

Η μονη ελπιδα ειναι να καταφερουν να εξελιξουν τις μπαριες imho, ολα τα αλλα ειναι πολυ ασυμφορα κ εξεζητημενα. Το βιοντιζελ μαλλον προκαλει περισσοτερα προβληματα απο οσα λυνει...

@ tsakonas, δε γινετε ρε συ να ηταν 1500+kg η 316...1350kg ειναι η τελευταια.

Οσο περισσοτερη τεχνολογια βαζεις πανω στο αυτοκινητο τοσο ποιο βαρυ το κανεις, αναγκαιο κακο...

Link to comment
Share on other sites

Όταν θα φτιάξουν μπαταρίες με μισό βάρος απο τις σημερινές με τριπλάσια χωρητικότητα και πολύ γρήγορη φόρτιση θα τελειώσουν ΟΛΑ. Είναι ο τελευταίος και πιο αδύναμος κρίκος των υβριδικών-ηλεκτροκίνητων. Και δεν πιστεύω ότι τόσα χρόνια δεν μπορούν να φτιάξουν τέτοιες μπαταρίες! Απλά τα πετροδόλλαρα είναι τόσο ισχυρά που για αρκετά χρόνια ακόμα....

Επίσης για ποιο λόγο δεν προχωράει η κίνηση με υδρογόνο;:rant:

Link to comment
Share on other sites

Επίσης για ποιο λόγο δεν προχωράει η κίνηση με υδρογόνο;:rant:

Aπ οσο ξερω ειναι ενεργοβορα κ ασυμφορη εν τελη η παραγωγη υδρογονου. Προφανως εκει κολαει η δουλεια...

Link to comment
Share on other sites

οσο τα καρτελ 'μεταφορες - παραγωγη ενεργειας' σε ΟΛΗ την κλιμακα εξουσιαζουν τον κοσμο ,δεν προκειται ν απαλλαγουμε..........

κατι υβριδικα κλπ ειναι μονο και μονο για το image και οχι ουσια ....

ειμαι υπερ της πυρηνικης ενεργειας !! (οχι ομως στην μορφη που την θελουν αυτοι που μονιμα την οριζουν -βλεπε τι γινεται στο Ιραν πχ)

και τωρα κραξτε !! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Επίσης για ποιο λόγο δεν προχωράει η κίνηση με υδρογόνο;:rant:

Η ερευνα για τα fuel cells μεχρι στιγμης χρηματοδοτειται στο μεγαλυτερο βαθμο απο πετρελαϊκες εταιριες και εχουνε πολυ ισχυρες πατεντες. Λογικα οποιαδηποτε "κινηση" για υδρογονο εξαρταται αμεσα απο το ποσο θελουν αυτες να την αφησουν να προχωρησει.

Επι πλεον δεν εχει κολλησει τοσο στην παραγωγη υδρογονου (προς στιγμη) οσο στην αποθηκευση του ;)

Ουτε εγω θεωρω τα υβριδικα λυση παιδια. Ενδιαμεσο ειναι και (περα απο την τεχνολογια "φορτιζω τις μπαταριες απο το... φρεναρισμα") δεν βλεπω κατι "πρασινο" και "εναλλακτικο" στην τεχνολογια αυτη. Παλι βενζινη καιγεται ως επι το πλειστον για να φορτιστει η μπαταρια.

Τα βιοκαυσιμα θα ηταν λυση γιατι δεν χρησιμοποιουν πετρελαιο/καρβουνο. Αλλα αμα περιβαλλοντικα θα μας ερθει μια ή αλλη...

Βεβαια κραταω και μια πισινη μηπως τυχον οι ερευνες που λενε οτι τα βιοκαυσιμα ειναι "επιβλαβη" εχουνε απο πισω τους τις πετρελαϊκες.

Link to comment
Share on other sites

Μιλαει το αρθρο γενικοτερα για τα βιοκαυσιμα ή μονο για τα βιοκαυσιμα που μπορουν να χρησιμοποιηθουν για καυσιμο στις μεταφορες? Επιπλεον , το original αρθρο που ειναι?

Κοιτα απο βιοκαυσιμα δεν νιωθω (σχεδον τιποτα).

Δεν ξερω αν τα βιοκαυσιμα (γενικοτερα) τα παιρνεις κι απο αλλες πηγες απο τα βιοκαυσιμα των καυσιμων. Αλλα ο τυπος μιλαει συγκεκριμενα για το ποιες "πηγες" βιοκαυσιμων θα επιφερουν το συγκεκριμενο αποτελεσμα (αποψιλωση, αζωτουχα λιπασματα, αντικατασταση καλλιεργειων).

Τωρα κατι φυκια κλπ κλπ που επισης πρεπει να χρησιμοποιουνται σαν βιοκαυσιμα δεν γνωριζω τι κανουν.

Το θεμα ειναι να βρουμε τι διαολο θελουμε να κανουμε...

1)Θελουμε να προστατευσουμε το περιβαλλον?

2)Θελουμε να απεξαρτητοποιηθουμε απο πετρελαιο/καρβουνο γιατι τελειωνουν?

3)Θελουμε και τα 2 παραπανω?

Υπαρχουν τεχνολογιες και για τις 3 αυτες αναγκες μας. Προσωπικα δεν το βρισκω τεραστιο "μειον" αν τα βιοκαυσιμα τεινουν να ανηκουν στην 2η κατηγορια.

Link to comment
Share on other sites

ναι αλλα δεν ειναι μονο αυτα που λεει ο τυπος βιοκαυσιμα , σαν να πηρε τα στοιχεια αυτα που τον συμφερε . Ας δουμε την Ελλαδα , αφαιρωντας τις απωλειες της ενεργειακης υποδομης η ετησια ενεργειακη καταναλωση ειναι 23Mtoe (toe=tons oil equivalent) και κατανεμεται ως εξης

39% παραγωγη θερμοτητας σε οικιες/βιομηχανια/βιοτεχνια

40% καυσιμα για μεταφορες

21% ηλεκτροπαραγωγη.

Εξαρτηση της Ελλαδας απο εισαγωγες ενεργειας , 76% του ενεργειακου ισοζυγιου. Τωρα υπαρχουν ενεργειακες καλλιεργειες, οι οποιες μπορουν να καλυψουν σημερα τις αναγκες μας σε ηλεκτροπαραγωγη και θερμανση τουλαχιστον (δλδ το 60% των ενεργειακων μας αναγκων) , οπως η αγριοαγκιναρα (γνωστο σαν γιαδουραγκαθο) , ο μισχανθος , αχυρο , καλαμια , υπολειματα απο τις καλλιεργειες καλαμποκιου κλπ . Για τα 2 που εχω τονισει δεν χρειαζεται ουτε ενα γραμμαριο λιπασματος , καμμια φροντιδα και το βασικοτερο για εμας καθολου ποτισμα.

Επιπλεον τα βιοκαυσιμα κατατασονται στις ΑΠΕ μιας και για να μεγαλωσει το φυτο καταναλωνει CO2 . Ανετα μπορουμε να φτασουμε λοιπον στη καλυψη του 60% των ενεργειακων αναγκων μας απο βιοκαυσιμα , δλδ κατα τα 2/3 να περιορισουμε τη καυση λιγνιτη και πετρελαιου για θερμανση...νομιζω το ποσοστο ειναι τεραστιο και μαλιστα με τεχνολογια που υπαρχει σημερα και μπορει να εφαρμοστει.

BTW Στη Κοζανη εχει ξεκινησει πιλοτικα η παραγωγη αγριοαγκιναρας την οποια αγοραζει η ΔΕΗ και οι αγροτες εχουν παθει τη πλακα τους γιατι το κερδος ανα στρεμμα αγγιζει τα 400 € χωρις την επιδοτηση απο το κρατος.

Επισης με αρθρο που θα το ποσταρω αργοετρα η κριση που ειχαμε περυσι με τις τιμες των τροφιμων ηταν εντελως τεχνητη και αποσκοπουσε στην κερδοσκοπια, ουδεμια σχεση ειχε με τα βιοκαυσιμα.

Link to comment
Share on other sites

BTW Στη Κοζανη εχει ξεκινησει πιλοτικα η παραγωγη αγριοαγκιναρας την οποια αγοραζει η ΔΕΗ και οι αγροτες εχουν παθει τη πλακα τους γιατι το κερδος ανα στρεμμα αγγιζει τα 400 € χωρις την επιδοτηση απο το κρατος.

Επισης με αρθρο που θα το ποσταρω αργοετρα η κριση που ειχαμε περυσι με τις τιμες των τροφιμων ηταν εντελως τεχνητη και αποσκοπουσε στην κερδοσκοπια, ουδεμια σχεση ειχε με τα βιοκαυσιμα.

εχεις καποια στοιχεια για τα παραπανω ?

400ε /στρ ειναι ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΠΟΛΛΑ ......

και ΑΝ ισχυει , αυριο κι ολας αρχιζει το ξηλωμα των εσπεριδοειδων πχ ! !

(σκεψου και τις αλυσιδωτες αντιδρασεις μετα απ αυτο...)

Link to comment
Share on other sites

ειδικα για την αγριαγκιναρα το ελαχιστο ειναι 215€ και το μεγιστο 762€ , εξυπακουεται οτι μιλαμε για 15ετη διαρκεια ζωης της φυτειας (ειναι στανταρ αυτο σε ολες τις επενδυσεις)

για τα καλαμια 213-759€ και το μισχανθο 213-760€

Γιατι σου φαινονται πολλα παντως , στη χαλκιδικη η βρωσιμη ελια (πρασινη που γινεται τουρσακι) δινει αποδοση γυρω στα 500 € το στρεμμα

Link to comment
Share on other sites

ειδικα για την αγριαγκιναρα το ελαχιστο ειναι 215€ και το μεγιστο 762€ , εξυπακουεται οτι μιλαμε για 15ετη διαρκεια ζωης της φυτειας (ειναι στανταρ αυτο σε ολες τις επενδυσεις)

για τα καλαμια 213-759€ και το μισχανθο 213-760€

Γιατι σου φαινονται πολλα παντως , στη χαλκιδικη η βρωσιμη ελια (πρασινη που γινεται τουρσακι) δινει αποδοση γυρω στα 500 € το στρεμμα

δεν ξερω που αντλεις τα δεδομενα - φυσικα θα μιλαμε για μια παραγωγικη φυτεια

πχ η βρωσιμη ελια που αναφερεις τα 500ε ειναι κ α θ α ρ α ? γιατι αν και η ελια σαν δενδρο ειναι 'σκληροταχηλο'

ο καρπος της απο την αλλη θελει πολυ προσοχη και ειδικα στην συγκεκριμενη περιπτωση (το προσδοκομενο εισοδημα χανεται μεσα σε λιγες μερες πολλες φορες...)

και για να μην ξεφυγουμε ΟΤ , γιατι να μην επενδυσω σε βιοκαυσιμα και οχι σε τροφη οταν το ΚΑΘΑΡΟ εισοδημα απο εναν πορτοκαλεωνα δεν ξεπερνα τα 500 ευρω/στρ στην καλυτερη των περιπτωσεων?

για τα παραπανω εχω στοιχεια στην πραξη - οχι θεωρια....

αν λοιπον συμφερει το βιοκαυσιμο, καποιος θα μεινει χωρις πορτοκαλι/μελιτζανα/σιταρι κλπ κλπ

Link to comment
Share on other sites

αν λοιπον συμφερει το βιοκαυσιμο, καποιος θα μεινει χωρις πορτοκαλι/μελιτζανα/σιταρι κλπ κλπ

Αυτό ακριβώς είναι ήδη δίλημα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού (Βραζιλία - Αργεντινή - Αμερική):

http://www.ecocrete.gr/index.php?option=content&task=view&id=4468

απο την άλλη ο πρόεδρας της Βραζιλίας τα βλέπει όλα ρόδινα:

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=IM-PRESS&reference=20070703STO08738&language=EL

παρ'όλα αυτά προσεκτική ανάγνωση του πρώτου άρθου και εστίαση σε όρους όπως: ''μονικαλιέργεια'', ''εδαφική διάβρωση'' , ''γενετικα τροποποημένοι σπόροι'' (σόγια την οποία τρώμε κιολας) και ''εκτόπιση αγροτών'', δείχνουν ότι το όλο θέμα της παραγωγής των βιοκαυσίμων, έχει πολλές πτυχές που πρέπει να ληφθούν υπόψιν.

Link to comment
Share on other sites

δεν νομιζω οτι καποιος θα μεινει χωρις τροφη , καθε χρονο εκατομμυρια τονοι πετιουνται στις χωματερες για να κρατανε τις τιμες στα υψη. Πρεπει να επαναξετασουμε οοοοολο το συστημα απο την αρχη του.

BTW , Food inc. ειναι ενα καλο ντοκυμαντερ

Link to comment
Share on other sites

εχεις καποια στοιχεια για τα παραπανω ?

400ε /στρ ειναι ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΠΟΛΛΑ ......

και ΑΝ ισχυει , αυριο κι ολας αρχιζει το ξηλωμα των εσπεριδοειδων πχ ! !

(σκεψου και τις αλυσιδωτες αντιδρασεις μετα απ αυτο...)

απο τα βιβλια μου ειναι τα στοιχεια αυτα και απο συλλογη πληροφοριων απο πτυχιακες και σημειωσεις καθηγητων παν/μιου.

Link to comment
Share on other sites

Σαν τελειόφοιτος φοιτητής μηχανολογίας, έχω να πω το εξής:

Η λύση δεν βρίσκεται σε μια μόνο τεχνολογία... Πιστέυω ότι αν θέλουμε πραγματικά να έχουμε σοβαρό εναλλακτικό των ορυκτών καυσίμων, δεν μπορούμε να βασιστούμε μόνο σε μια τεχνολογία. Τα βιοκαύσιμα δεν παράγονται μόνο από καλλιέργειες, αλλά και από αποσύνθεση απορριμάτων και από εμάς τους ίδιους... όσοι ξέρουν το "φλογοβόλο" με την κλανιά και τον αναπτήρα θα καταλάβουν τι εννοώ...:laughing:

Link to comment
Share on other sites

Να πω κι εγώ την βλακεία μου . . .

Πιστεύω, ότι αυτό που μας νοιάζει κυρίως, είναι να μην έχουμε τις . . . παράπλευρες απώλειες που έχει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης που καίει βενζίνη.

Δηλαδή το πώς θα βελτιωθεί η ατμόσφαιρα στις μεγαλουπόλεις.

Εκεί πιστεύω ότι το υδρογόνο στις μετακινήσεις είναι μονόδρομος, διότι όχι μόνο γλιτώνουμε τα παρελκόμενα (NOx, CO, SOx) αλλά και το CO2 (που για πόλη τύπου Αθήνα ίσως είναι σημαντικό).

Για τους άλλους τομείς που μπορούν να βρίσκονται αποκεντρωμένοι, μάλλον συμφέρουν τα βιοκαύσιμα, με το σκεπτικό ότι το ισοζύγιο του CO2 κρατιέται σταθερό, αφού η καλλιέργεια δεσμεύει CO2 για την ανάπτυξη του φυτού.

Πιστεύω ότι οι πετρελαϊκές ξέρουν τι κάνουν, κρατούν το υδρογόνο (με τις πατέντες που λέει ο SLN) που είναι η #1 λύση για αστικές μετακινήσεις, και όταν δυσκολέψουν τα πράγματα με το πετρέλαιο (30-50 χρόνια?) θα γίνει το μπαμ. Απλά δεν ξέρω μήπως μέχρι τότε έχει στραφεί η αυτοκινητοβιομηχανία στο biodiesel / βιοκαύσιμα κλπ., τα οποία γενικά δεν θέλουν (αν γνωρίζω καλά) και μεγάλες αλλαγές στη λειτουργία των κινητήρων (πιθανώς αν αναμειχθούν με βενζίνη να μη χρειάζεται ούτε αλλαγή σε χρονισμό / συμπίεση κλπ).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.