Jump to content
  • Ειδήσεις

    • Tech Industry

      Η Επιτροπή Προστασίας των Καταναλωτών της Ε.Ε. ψηφίζει υπέρ ενός κοινού φορτιστή στις ηλεκτρονικές συσκευές

      astrolabos

      Οι ευρωβουλευτές έχουν κάνει ένα βήμα πιο κοντά στη συμφωνία σε κανόνες για την τυποποίηση του τρόπου φόρτισης μιας σειράς συσκευών κινητής τηλεφωνίας. Σήμερα, οι ευρωβουλευτές στην επιτροπή εσωτερικής αγοράς και προστασίας των καταναλωτών (IMCO) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υιοθέτησαν τη θέση σχετικά με πρόταση της Επιτροπής που ανακοινώθηκε το περασμένο φθινόπωρο, το οποίο θα πάει σε πλήρη ψηφοφορία από το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο τον επόμενο μήνα για να επιβεβαιώθει ο τρόπος με τον οποίο θα διαπραγματευτεί με τις κυβερνήσεις των κρατών μελών για τις λεπτομέρειες της νομοθεσίας.
      Το Συμβούλιο ενέκρινε τη θέση για κοινό φορτιστή τον Ιανουάριο. Η επιτροπή IMCO ψήφισε με 43:2 υπέρ μιας διαπραγματευτικής θέσης που θα προωθήσει την τυποποίηση των θυρών φορτιστή για μια σειρά φορητών συσκευών σε USB Type-C, συμπεριλαμβανομένων smartphone, tablet, φορητών κονσολών παιχνιδιών, ηλεκτρονικών αναγνωστών, ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών, ηλεκτρονικών παιχνιδιών και άλλα -- με τους ευρωβουλευτές να ψηφίζουν υπέρ της επέκτασης της αρχικής πρότασης ώστε να καλύπτει και φορητούς υπολογιστές, μεταξύ άλλων πρόσθετων προϊόντων.
      Read more...

      478

    • Gaming

      Η Sony ετοιμάζει σχέδια για προβολή διαφημίσεων σε παιχνίδια PlayStation

      astrolabos

      Η Sony σχεδιάζει ένα πρόγραμμα που επιτρέπει σε διαφημιστές να αγοράζουν διαφημίσεις σε παιχνίδια PlayStation. Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιεί δοκιμές σε συνεργασία με διαφημιστικές εταιρίες για την τοποθέτηση διαφημίσεων στα παιχνίδια του PlayStation, κίνηση παρόμοια με αυτή της Microsoft να προβάλλει διαφημίσεις στο Xbox. Το πρόγραμμα αναμένεται να ξεκινήσει πριν από το τέλος του έτους.
      Η ιδέα είναι να ενθαρρύνουn τους προγραμματιστές να συνεχίσουν να δημιουργούν δωρεάν παιχνίδια, τα οποία έχουν αυξηθεί λόγω της πανδημίας, δίνοντάς τους έναν τρόπο να κερδίζουν χρήματα από αυτά. Η νέα προσπάθεια, που αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι τα τέλη του 2022, θα βάλει διαφημίσεις μέσα στα ίδια τα παιχνίδια του PlayStation, που θα πωλούνται μέσω ιδιωτικής αγοράς, ανέφεραν οι πηγές. Ο στόχος είναι οι διαφημίσεις να εμφανίζονται σαν να είναι μέρος του παιχνιδιού, όπως οι ψηφιακές διαφημιστικές πινακίδες σε αθλητικά στάδια. Οι μορφές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν διαφημίσεις που δίνουν στους θεατές ανταμοιβές για την παρακολούθηση διαφημίσεων και προωθήσεις για στοιχεία εντός του παιχνιδιού, όπως avatar skins.
      Η Sony δεν έχει αποφασίσει εάν θα περικόψει τα έσοδα, ανέφεραν οι πηγές. Υπάρχει επίσης η σκέψη χρέωσης των προγραμματιστών και των εκδοτών παιχνιδιών για την χρήση δεδομένων σχετικά με τη δραστηριότητα των καταναλωτών στο PlayStation. Η Sony δεν απάντησε σε αιτήματα για σχόλια, ενώ έχει λεχθεί ότι ότι είναι αυστηρή όσον αφορά τον έλεγχο των διαφημιστικών εταιρειών με τη χρήση δεδομένων χρηστών, αποκλείοντας τη συλλογή προσωπικών πληροφοριών όπως email ή ονόματα.
      Ο Dario Raciti, διευθύνων σύμβουλος του Zero Code, του κλάδου gaming και esports της Omnicom, είπε ότι οι διαφημιστές μπορεί να ενδιαφέρονται από την ιδέα να βάζουν διαφημίσεις μπροστά στους παίκτες, οι οποίοι είναι δύσκολο να προσεγγιστούν με τις παραδοσιακές διαφημίσεις. Αλλά εξέφρασε επίσης τον προβληματισμό του ότι τα προγράμματα διαφημίσεων PlayStation και Xbox, όπως περιγράφεται από το Insider, θα μπορούν να παρακολουθούν τους παίκτες και να μετρούν τις ενέργειες που έκαναν αφού δουν μια διαφήμιση. Θα είναι δύσκολο για τις διαφημιστικές εταιρείες να πείσουν τους προγραμματιστές να τους αφήσουν να βάζουν διαφημίσεις σε δημοφιλή παιχνίδια, ενώ πολλοί διαφημιστές θα θέλουν να αποφύγουν να εμφανίζονται σε παιχνίδια με περιεχόμενο για ενήλικες ή βίαιο, είπε.
      "Είναι ένα νέο πράγμα, ακριβώς όπως το metaverse, και όλοι βιάζονται να το δοκιμάσουν, αλλά για τους ανθρώπους που ασχολούνται με παιχνίδια και κατανοούν το κοινό τους, θα εφαρμοστεί μια πολιτική αναμονής", είπε ο Raciti.
      Read more...

      546

    • Δελτία Τύπου

      Το τμήμα έρευνας της ESET εντοπίζει ευπάθειες σε φορητούς υπολογιστές Lenovo που εκθέτουν τους χρήστες στον κίνδυνο εγκατάστασης κακόβουλου λογισμικού στο UEFI

      astrolabos

      Οι ερευνητές της ESET εντόπισαν και ανέλυσαν τρεις ευπάθειες που επηρεάζουν διάφορα μοντέλα φορητών υπολογιστών Lenovo. Οι ευπάθειες αυτές θα μπορούσαν να επιτρέψουν σε κακόβουλους εισβολείς να αναπτύξουν και να εκτελέσουν με επιτυχία κακόβουλο λογισμικό στο UEFI είτε με τη μορφή SPI flash implants, όπως το LoJax, είτε με τη μορφή ESP implants, όπως το ESPecter.
      Τον Οκτώβριο του 2021, η ESET ενημέρωσε τη Lenovo για όλες οι ευπάθειες που είχαν εντοπιστεί. Συνολικά, ο κατάλογος των επηρεαζόμενων συσκευών περιλαμβάνει περισσότερα από εκατό διαφορετικά μοντέλα φορητών υπολογιστών με εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως.
      «Οι απειλές UEFI μπορεί να είναι εξαιρετικά δυσδιάκριτες και επικίνδυνες. Εκτελούνται νωρίς στη διαδικασία εκκίνησης, πριν μεταφερθεί ο έλεγχος στο λειτουργικό σύστημα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να παρακάμψουν σχεδόν όλα τα μέτρα ασφαλείας και τα περιοριστικά μέτρα», αναφέρει ο ερευνητής της ESET Martin Smolár, ο οποίος εντόπισε τις ευπάθειες.
      «Η ανακάλυψη των λεγόμενων ‘ασφαλών’ backdoors στο UEFI δείχνει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, η ανάπτυξη των απειλών UEFI μπορεί να μην είναι τόσο δύσκολη όσο νομίζουμε και ο μεγάλος αριθμός απειλών UEFI που εντοπίστηκαν τα τελευταία χρόνια υποδηλώνει ότι οι αντίπαλοι το γνωρίζουν αυτό», προσθέτει.
      Οι δύο πρώτες ευπάθειες - CVE-2021-3970, CVE-2021-3971 - ίσως είναι πιο σωστό να ονομάζονται «ασφαλή» backdoors ενσωματωμένα στο UEFI firmware, καθώς αυτό είναι κυριολεκτικά το όνομα που δόθηκε στους UEFI drivers της Lenovo που υλοποιούν μία από αυτές (CVE-2021-3971): SecureBackDoor και SecureBackDoorPeim. Τα επηρεαζόμενα UEFI firmware drivers μπορούν να ενεργοποιηθούν από τους εισβολείς για να απενεργοποιήσουν τις δυνατότητες προστασίας SPI flash (BIOS control register bits και protected-range registers) ή τη δυνατότητα ασφαλούς εκκίνησης UEFI από μια διαδικασία προνομιακής λειτουργίας χρήστη κατά τη διάρκεια του χρόνου εκτέλεσης του λειτουργικού συστήματος.
      Επιπλέον, κατά τη διερεύνηση των παραπάνω κενών ασφαλείας, εντοπίστηκε μια τρίτη ευπάθεια: (CVE-2021-3972). Η ευπάθεια επιτρέπει αυθαίρετες εγγραφές προς και από την SMRAM, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην εκτέλεση κακόβουλου κώδικα με προνόμια SMM και πιθανώς στη χρήση κάποιου SPI flash implant.
      Η ESET Research συμβουλεύει όλους τους κατόχους φορητών υπολογιστών Lenovo να μελετήσουν τη λίστα των επηρεαζόμενων συσκευών και να ενημερώσουν το firmware τους ακολουθώντας τις οδηγίες του κατασκευαστή.
      Όσοι χρησιμοποιείτε συσκευές οι οποίες δεν υποστηρίζονται (End Of Development Support) και επηρεάζονται από το UEFI SecureBootBackdoor (CVE-2021-3970) χωρίς να υπάρχουν διαθέσιμες διορθώσεις, θα μπορούσατε να προστατέψετε τη συσκευή σας από ανεπιθύμητη τροποποίηση της κατάστασης UEFI Secure Boot χρησιμοποιώντας κάποια λύση κρυπτογράφησης δίσκου TPM-aware, που θα είναι ικανή για να καταστήσει τα δεδομένα του δίσκου μη προσβάσιμα σε περίπτωση αλλαγής της διαμόρφωσης UEFI Secure Boot.
      Για περισσότερες τεχνικές πληροφορίες, μπορείτε να ανατρέξετε στο blogpost When "secure" isn't secure at all: High-impact UEFI vulnerabilities discovered in Lenovo consumer laptops στο WeLiveSecurity.
      Read more...

      491

    • Δελτία Τύπου

      Η Porsche Design και η AGON by AOC αποκαλύπτουν τη νέα PD32M: μια οθόνη υψηλής ποιότητας με 4K, 144 Hz, HDR 1400

      astrolabos

      Το exclusive lifestyle brand Porsche Design και η AGON by AOC – μία από τις κορυφαίες μάρκες οθονών gaming[1] και αξεσουάρ πληροφορικής στον κόσμο –παρουσίασαν μια νέα εξαιρετική οθόνη gaming: την Porsche Design AOC AGON PRO PD32M. Αυτή η premium gaming οθόνη 80cm/31.5" διαθέτει μοναδικό design εμπνευσμένο από χαρακτηριστικά και λεπτομέρειες ενός σπορ αυτοκινήτου Porsche. Συνδυάζοντας υψηλή απόδοση με ανώτερη ποιότητα και φινίρισμα, η PD32M είναι ιδανική για δυναμικούς αγώνες από τους πιο απαιτητικούς παίκτες, χάρη στην ευκρινή ανάλυση 4K, του ρυθμού ανανέωσης 144 Hz και του χρόνου απόκρισης 1 ms GtG. Η Porsche Design AOC AGON PRO PD32M διαθέτει επίσης τεχνολογία με MiniLED backlight και υποστήριξη DisplayHDR 1400 - δημιουργώντας μια απαράμιλλη οπτική εμπειρία.
       
      "Με την Porsche Design, μακροχρόνιο συνεργάτη μας, δημιουργήσαμε και πάλι μια εμβληματική και εξαιρετικά ικανή  gaming οθόνη που συνδυάζει το καλύτερο και των δύο κόσμων. Ως μια συσκευή πολλαπλών χρήσεων, η PD32M έρχεται με χαρακτηριστικά που θα προσελκύσουν επιδέξιους και φιλόδοξους παίκτες, καθώς και δημιουργούς περιεχομένου, επιτρέποντάς τους να βελτιώσουν την απόδοση και την παραγωγικότητά τους», λέει ο Stefan Sommer, Global Head of Marketing της TPV.
       

      Porsche Design AOC AGON PRO PD32M
        
      "Πρωταρχικός μας στόχος ήταν να δημιουργήσουμε μια οθόνη υψηλών προδιαγραφών με εξελιγμένη σχεδίαση και ανώτερη τεχνολογία. Το 2020, η Porsche Design και η AGON by AOC συνεργάστηκαν στην PD27, μια gaming οθόνη QHD 240 Hz, με βάση που μοιάζει με roll cage ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου της Porsche. Με την gaming οθόνη δεύτερης γενιάς, αναπτύξαμε περαιτέρω το design εμπνευσμένο από τους αγώνες αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, ενσωματώνει, σχεδιαστικά τα χαρακτηριστηκά από το τιμόνι και τις ακτίνες των τροχών ενός σπορ αυτοκινήτου», λέει ο Roland Heiler, Chief Design Officer της Porsche Design.
       
      Λειτουργικό Design εμπνευσμένο από σπορ αυτοκίνητα
      Η λειτουργικότητα της βάσης της PD32M υπαγορεύει το σχήμα της. Η σταθερότητα και η στιβαρότητα είναι βασικά στοιχεία της gaming βιομηχανίας και ως εκ τούτου, αυτά τα χαρακτηριστικά εφαρμόζονται διακριτικά στο περίβλημα της οθόνης και στη βάση από χυτό αλουμινίου αμμοβολής. Σημαντικό ρόλο για στις οθόνες, παίζει και το πόσο συμπαγείς είναι,  με αποτέλεσμα ο σχεδιασμός του περιβλήματος της οθόνης να ακολουθεί τη λειτουργική διάταξη των εσωτερικών εξαρτημάτων. Αυτό δημιουργεί απαλές πίσω κωνικές επιφάνειες που προβάλλουν από το ίδιο το panel προς τα κύρια εσωτερικά εξαρτήματα του περιβλήματος ενώ περιλαμβάνονται ξεχωριστές οπτικές κοιλότητες για την καθοδήγηση προς τις διάφορες θέσεις σύνδεσης. Επιπλέον, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί οπτικά η λεπτότητα του panel, το πίσω περίβλημα της οθόνης στενεύει προς στα πλάγια με μια απαλή κλίση, δημιουργώντας ένα τραπεζοειδές σχήμα, το οποίο περιλαμβάνει μεταλλικά πλέγματα για τα ηχεία και την ψύξη. Αυτές οι περιοχές είναι επίσης έμμεσο οπίσθιο φωτισμό με RGB, που ενισχύουν τη συνολική εμπειρία παιχνιδιού και εκφράζουν δυναμισμό. Λεπτές πρόσθετες λεπτομέρειες, όπως μια φωτιζόμενη οριζόντια λωρίδα ψύξης, είναι εμπνευσμένες από τους αεραγωγούς των σπορ αυτοκινήτων. Το branding του προϊόντος παρουσιάζεται επίσης με έντονο τρόπο, με εναλλάξιμο λογότυπο προβολής.
       

       
       Εμπειρία υψηλών αποδόσεων
      Δεν είναι μόνο το design που κάνει την οθόνη να ξεχωρίζει από άλλες gaming οθόνες στην αγορά. Η μεγάλη οθόνη 31,5 ιντσών, στέκεται με ασφάλεια και σταθερότητα στο γραφείο ενώ ρυθμίζεται καθ’ ύψος για εργονομική τοποθέτηση. Η βάση διαθέτει επίσης ρύθμιση περιστροφής για κατακόρυφο προσανατολισμό.
       
      Το επίπεδο IPS Panel (AAS) της Porsche Design AOC AGON PRO PD32M διαθέτει αναπαράγει 1,07 δισεκατομμύρια χρώματα για να εμφανίζει ακόμη και τις πιο ανεπαίσθητες διαφορές στις αποχρώσεις. Τα υψηλής ακρίβειας χρώματα, καλύπτουν το 97% του χρωματικού φάσματος DCI-P3 επιτυγχάνοντας ζωντανά χρώματα και αποχρώσεις. Με την ενσωμάτωση της πιο τελευταίας τεχνολογίας οπίσθιου MiniLED backlight, η οθόνη διαθέτει 1.152 σκοτεινές ζώνες, οι οποίες μπορούν να ανάβουν ξεχωριστά ανάλογα με το περιεχόμενο της εικόνας.  Η PD32M αποδεδειγμένα εμφανίζει τόσο εκτυφλωτικό  φως του ήλιου όσο και πολύ έντονες μαύρες σκιές στο ίδιο πλαίσιο ενώ είναι πιστοποιημένη με την κορυφαία πιστοποίηση HDR, DisplayHDR 1400.  Με μέγιστη φωτεινότητα έως 1.400 nits, επισκιάζει τα κοινά~300 nits φωτεινότητας των σύγχρονων οθονών gaming.
       
      To IPS Panel τρέχει με ευκρίνεια 4K (3840 x 2160) με υψηλό, γρήγορο ρυθμό ανανέωσης 144 Hz. Με πραγματικό χρόνο απόκρισης 1 ms GtG, το λεγόμενο "ghosting" μεταξύ καρέ ουσιαστικά εξαλείφεται. Με τη προσθήκη του Adaptive-Sync, η νέα συσκευή μπορεί να έχει μεταβλητό ρυθμό ανανέωσης (VRR), εξαλείφοντας τεχνικά σφάλματα όπως το tearing και το stuttering.  H PD32M εξυπηρετεί τόσο παίκτες υπολογιστή όσο και κονσόλας, χάρη στο DisplayPort 1.4 και τις δύο θύρες HDMI 2.1.  Η οθόνη υποστηρίζει επιπλέον συσκευές έως 120 Hz στα 4K μέσω USB-C, καθώς και κονσόλες τρέχουσας γενιάς μέσω HDMI 2.1.
       
      Ιδανικό για δημιουργούς περιεχομένου
      Σε διπλό ρόλο, η Porsche Design AOC AGON PRO PD32M, είναι ιδανική και ως μηχανή παραγωγής για δημιουργούς περιεχομένου, σχεδιαστές, συντάκτες ή προγραμματιστές.  Είναι  μια τέλεια οθόνη  οικιακού γραφείου, με την είσοδο USB-C που επιτρέπει, στην οθόνη να λαμβάνει το σήμα οθόνης καθώς να μεταφέρει ισχύ (έως 90 W - ανάλογα με τη ρύθμιση HDR) και δεδομένα σε συνδεδεμένο φορητό υπολογιστή με καλώδιο USB-C. Επιπλέον, οι φορητοί υπολογιστές μπορούν να έχουν πρόσβαση και να χρησιμοποιούν όλες τις συσκευές που είναι συνδεδεμένες στον διανομέα USB 3.2 τεσσάρων θυρών της οθόνης, όπως πληκτρολόγια, ποντίκια  ή εξωτερικούς δίσκους. Τέλος, η PD32M διαθέτει διακόπτη KVM, ώστε οι χρήστες να μπορούν εύκολα να κάνουν εναλλαγή μεταξύ δύο πηγών, όπως ενός gaming pc και ενός φορητού υπολογιστή εργασίας, ενώ χρησιμοποιούν το ίδιο πληκτρολόγιο και ποντίκι.  Η οθόνη μπορεί να εμφανίζει και τις δύο πηγές ταυτόχρονα χρησιμοποιώντας τη λειτουργία Picture-by-Picture (μέγιστο UHD στα 60 Hz) από τις θύρες DP, HDMI ή USB-C.
       
      Επιπλέον, η PD32M είναι εξοπλισμένη με ισχυρό  ηχοσύστημα. Τα ηχεία Dual 8W ενισχυμένα με ήχο DTS προσφέρουν την πλούσια και καθαρή εμπειρία ήχου που αναμένουν οι παίκτες.
       
      Προσαρμόσιμος φωτισμός RGB
      Ενώ η PD32M είναι ήδη μοναδική στο είδος της, μπορεί να προσαρμοστεί ακόμη περισσότερο. Η συσκευή διαθέτει πλήρως προσαρμόσιμο φωτισμό RGB (Light FX) στο πίσω μέρος της οθόνης.  Κατά την εκκίνηση, η οθόνη υποδέχεται τους χρήστες με ένα κινούμενο λογότυπο εκκίνησης και έναν ειδικό ήχο. Το μενού οθόνης (OSD) έχει σχεδιαστεί με μια μοναδική και φιλική προς το χρήστη δομή, ενώ περιλαμβάνεται ένα ασύρματο gaming πληκτρολόγιο ώστε οι χρήστες να έχουν γρήγορη πρόσβαση στις ρυθμίσεις OSD της οθόνης  άνετα και εύκολα. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η οθόνη παραδίδεται σε premium συσκευασία και με ένα USB stick που περιλαμβάνει εγχειρίδια χρήσης και σχετικό λογισμικό.

      Η Porsche Design AOC AGON PRO PD32M είναι πλέον διαθέσιμη σε καταστήματα της Porsche Design, εξειδικευμένα καταστήματα λιανικής και ηλεκτρονικά στο www.porsche-design.com, καθώς και σε άλλα επιλεγμένα ηλεκτρονικά καταστήματα, στην προτεινόμενη τιμή λιανικής των 1.999 €.
        [1] IDC Τριμηνιαίος Gaming Tracker– Gaming Monitor 2021 Q4
      Read more...

      510

    • Διαδίκτυο

      Η συλλογή δημόσιων δεδομένων είναι νόμιμη, επιβεβαιώνει εφετείο των ΗΠΑ

      astrolabos

      Καλά νέα για αρχειονόμους, ακαδημαϊκούς, ερευνητές και δημοσιογράφους: Η συλλογή δεδομένων που είναι προσβάσιμα στο κοινό είναι νόμιμη, σύμφωνα με απόφαση εφετείου των ΗΠΑ. Η απόφαση ορόσημο είναι η πιο πρόσφατη σε μια μακροχρόνια δικαστική διαμάχη που διεξάγεται από το LinkedIn με στόχο να σταματήσει μια αντίπαλη εταιρεία από το να συλλέγει προσωπικές πληροφορίες από τα δημόσια προφίλ των χρηστών. Η υπόθεση έφτασε στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ πέρυσι, αλλά στάλθηκε πίσω στο εφετείο για να επανεξετάσει την υπόθεση. Στη δεύτερη απόφασή του τη Δευτέρα, το εφετείο επιβεβαίωσε την αρχική του απόφαση και διαπίστωσε ότι η συλλογή δεδομένων που είναι δημόσια προσβάσιμα στο Διαδίκτυο δεν αποτελεί παραβίαση του νόμου περί απάτης και κατάχρησης υπολογιστών ή CFAA (Computer Fraud and Abuse Act), ο οποίος ορίζει τι συνιστά hacking υπολογιστών σύμφωνα με τη νομοθεσία των ΗΠΑ .
      Η απόφαση του Ninth Circuit είναι μια σημαντική νίκη για αρχειοθέτες, ακαδημαϊκούς, ερευνητές και δημοσιογράφους που χρησιμοποιούν εργαλεία για τη μαζική συλλογή πληροφοριών που είναι δημόσια προσβάσιμες στο Διαδίκτυο. Χωρίς να υπάρχει σχετική απόφαση, τα μακροχρόνια έργα για την αρχειοθέτηση ιστοτόπων που δεν χρησιμοποιούν πλέον δεδομένα στο διαδίκτυο και χρησιμοποιούν δεδομένα προσβάσιμα στο κοινό για ακαδημαϊκές και ερευνητικές μελέτες δεν είχαν κάποια νομική βάση. Ωστόσο, υπήρξαν περιπτώσεις συλλογή δεδομένων που έχουν πυροδοτήσει ανησυχίες για το απόρρητο και την ασφάλεια. Η startup αναγνώρισης προσώπου Clearview AI ισχυρίζεται ότι έχει συλλέξει δισεκατομμύρια φωτογραφίες προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ωθώντας αρκετές εταιρίες τεχνολογίας, όπως το Facebook, το Instagram, η Parler, η Venmo και η Clubhouse, να υποβάλουν αγωγές κατά της startup αυτής.
      Read more...

      530

    • Hardware

      Η διαθεσιμότητα των GPU επιστρέφει και οι τιμές τελικά πέφτουν

      astrolabos

      Για σχεδόν δύο χρόνια, η απόκτηση PS5, Xbox Series X, AMD Radeon ή Nvidia RTX χωρίς να πληρώσετε μια περιουσία ήταν θέμα τύχης (ή δεξιοτεχνίας). Στο αποκορύφωμά του, οι scalpers πούλαγαν με επιτυχία μια σύγχρονη GPU, διπλά ή και τριπλά από το MSRP. Αλλά φαίνεται ότι η μεγάλη έλλειψη GPU έχει σχεδόν τελειώσει. 
      Τον Ιανουάριο, ιστότοποι συμπεριλαμβανομένου του Tom's Hardware ανέφεραν ότι οι τιμές άρχισαν επιτέλους να πέφτουν, και έπεσαν. τώρα έχουν πέσει κατά μέσο όρο 30% μέσα σε τρεις μήνες. Στο eBay, οι πιο δημοφιλείς κάρτες γραφικών έχουν "μόνο" 200-300 $ πιο πάνω από το MSRP. Και ενώ αυτό μπορεί να φαίνεται ακόμα πολύ, σε μερικές περιπτώσεις οι τιμές είναι ακόμα πιο χαμηλές σε μεταχειρισμένες κάρτες γραφικών όπως Nvidia RTX 3080 Ti ή AMD RX 6900 XT, οι οποίες πωλούνται αυτήν τη στιγμή λιγότερο από την αρχική τους ζητούμενη τιμή, ένα σίγουρο σημάδι ότι η λογική επιστρέφει στην αγορά.
       

       
      Εξίσου σημαντικό είναι ότι ορισμένες κάρτες γραφικών παραμένουν στα ράφια στα καταστήματα λιανικής όταν οι τιμές τους είναι πολύ υψηλές -- και πάλι, κάτι που ακούγεται απολύτως φυσιολογικό, αλλά δεν το έχουμε δει εδώ και καιρό. Το GameStop πουλά ένα Radeon RX 6600 για μόλις $10 υψηλότερα από το MSRP και δεν έχει εξαντληθεί ακόμα. Το Newegg προσφέρει επίσης συνεχώς ένα RTX 3080 Ti για μόλις 10 $ υψηλότερα από το MSRP (μετά από έκπτωση) -- ακόμα κι αν τα 1.200 $ εξακολουθούν να φαίνονται υψηλά για το επίπεδο απόδοσης αυτής της κάρτας.
      Read more...

      1620

    • Δελτία Τύπου

      Η Samsung Electronics παρουσιάζει την καμπάνια #YouMake και εισάγει την εξατομίκευση και τη συνδεσιμότητα στην καθημερινή ζωή

      astrolabos

      Η Samsung Electronics Co., Ltd. παρουσίασε σήμερα την καμπάνια #YouMake, μια παγκόσμια πλατφόρμα προώθησης, που επιτρέπει στους χρήστες να διαμορφώνουν και να προσαρμόζουν τις συσκευές τους.
       
      Πρόκειται για μία ενέργεια που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά στη CES 2022 και φιλοδοξεί να δώσει στους χρήστες παγκοσμίως, τη δυνατότητα να αντικατοπτρίσουν τον εξελισσόμενο τρόπο ζωής τους στις συσκευές τους. Η νέα πλατφόρμα εξατομίκευσης προϊόντων  διευρύνει το όραμα Bespoke της Samsung, πέρα από τις οικιακές συσκευές, και το φέρνει στα smartphones και στις συσκευές μεγάλης οθόνης της εταιρείας. Η πλατφόρμα #YouMake προσφέρει έναν καλύτερο τρόπο εξατομίκευσης και συνδεσιμότητας, μέσω ενός προσαρμοσμένου ελέγχου που ενεργοποιείται από τις λύσεις SmartThings[1] IoT.
       
      Για την έναρξη της καμπάνιας, η Samsung λάνσαρε τη σελίδα #YouMake στο Samsung.com, παρουσιάζοντας μια σειρά προϊόντων με δυνατότητα εξατομίκευσης, ώστε να ταιριάζουν στο στυλ, το χώρο και την καθημερινή ρουτίνα των χρηστών. Η λίστα των διαθέσιμων προϊόντων περιλαμβάνει από smartphones, τηλεοράσεις και ψυγεία, έως φορητές συσκευές και πολλές άλλες λύσεις τεχνολογίας. Συγκεκριμένα, στην πλατφόρμα μπορεί κανείς να ανακαλύψει τα Samsung Galaxy Z Flip3 Bespoke Edition, τα Samsung Galaxy Watch4 Bespoke Edition, τα Samsung Bespoke Refrigerators, τη lifestyle τηλεόραση The Frame, τον φορητό προτζέκτορα The Freestyle και το Samsung Smart Monitor M8. Στην πλατφόρμα είναι, επίσης, διαθέσιμες μέσω του Samsung.com, αποκλειστικές χρωματικές παραλλαγές για την οθόνη Smart Monitor M8 και τη σειρά Samsung Galaxy S22. Ακόμη, μέσω του website, οι χρήστες μπορούν να σχεδιάσουν τα Samsung προϊόντα ανάλογα με το προσωπικό τους γούστο και να αποθηκεύσουν ή να αγοράσουν τα τελικά τους σχέδια.
       
      «Στη Samsung, εργαζόμαστε για ένα μέλλον όπου η τεχνολογία είναι απρόσκοπτη και έχει ως επίκεντρο τον χρήστη. Ένα μέλλον όπου οι συνδεδεμένες εμπειρίες φέρνουν κοντά τους ανθρώπους και προσδίδουν νέα αξία στη ζωή και την κοινωνία μας», δήλωσε ο Jong-Hee (JH) Han, Πρόεδρος και Επικεφαλής του Τμήματος Device eXperience (DX) της Samsung Electronic κατά τη διάρκεια της κεντρικής του ομιλίας στη CES 2022. «Πιστεύουμε ότι όλοι θα πρέπει να μπορούν να προσαρμόζουν τις συσκευές τους, ενώ οι τεχνολογίες αιχμής θα πρέπει να είναι ακόμη πιο συνδεδεμένες και smart».
       
       
      Η καμπάνια #YouMake θα κυκλοφορήσει σε οκτώ χώρες[2] έως τον Μάιο, πριν επεκταθεί και σε άλλες χώρες κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Στο πλαίσιο της καμπάνιας #YouMake, η Samsung σχεδιάζει να προσφέρει συνεχείς υπηρεσίες και προνόμια μέσα από εικονικές εμπειρίες, εκδηλώσεις με τη συμμετοχή πελατών και πολλά άλλα, αξιοποιώντας κορυφαίες πλατφόρμες metaverse.
        [1] Ενώ η διαθέσιμη τεχνολογία, οι λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τη χώρα, το SmartThings είναι η κεντρική εφαρμογή που επιτρέπει τον έλεγχο μιας ευρύτερης σειράς συσκευών Samsung καθώς και συμβατών με τη Samsung συσκευών.
      [2] Η καμπάνια #YouMake θα ξεκινήσει στις ακόλουθες χώρες: Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες και Νότια Κορέα.
      Read more...

      512

    • Επιστήμη

      Η NASA αποσύρει προσωρινά τον πύραυλο SLS μετά την αποτυχία της να ολοκληρώσει τη δοκιμή αντίστροφης μέτρησης

      astrolabos

      Μετά από τρεις προσπάθειες να ολοκληρωθεί μια κρίσιμη δοκιμή τροφοδοσίας του πυραύλου Space Launch System, η NASA αποφάσισε να σταματήσει τις δοκιμές, σύμφωνα με τον δικτυακό τόπο Ars Technica.
      Το Σάββατο, η NASA ανακοίνωσε τα σχέδια της να μεταφέρει τον μεγάλο πύραυλο SLS από την εξέδρα εκτόξευσης στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι, στο κτήριο Συναρμολόγησης Οχημάτων τις επόμενες ημέρες. Αυτό σηματοδοτεί ένα αξιοσημείωτο βήμα προς τα πίσω για το πρόγραμμα, το οποίο προσπάθησε από την 1η Απριλίου να ολοκληρώσει μια γενική δοκιμή, κατά τη διάρκεια της οποίας ο πύραυλος τροφοδοτείται με καύσιμο και φτάνει σε 10 δευτερόλεπτα από την εκτόξευση. Η απόφαση έρχεται μετά από τρεις προσπάθειες τις τελευταίες δύο εβδομάδες. Κάθε προσπάθεια τροφοδοσίας καυσίμων σταμάτησε λόγω ενός ή περισσοτέρων τεχνικών ζητημάτων με τον πύραυλο, τον κινητό πύργο εκτόξευσης ή τα επίγεια συστήματα που τροφοδοτούν το προωθήτικό καύσιμο. Κατά την πιο πρόσφατη προσπάθεια, την Πέμπτη 14 Απριλίου, η NASA κατάφερε να φορτώσει το 49 τοις εκατό της δεξαμενής καυσίμου υγρού οξυγόνου του βασικού σταδίου και το 5 τοις εκατό της δεξαμενής υγρού υδρογόνου. Η NASA αναφέρει ότι η ομάδα τελείωσε τη δοκιμή αφού «παρατήρησε μια διαρροή υγρού υδρογόνου».
      Αν και αυτό δείχνει κάποια πρόοδο, δεν κατάφερε να περιλάβει το πιο δυναμικό τμήμα της δοκιμής, κατά το οποίο ο πύραυλος τροφοδοτείται πλήρως και υπό πίεση, και τα επίγεια συστήματα και τα συστήματα υπολογιστών τίθενται σε διαδικασία αντίστροφης μέτρησης ενώ κάθε μεταβλητή παρακολουθείται στενά. Η NASA ήλπιζε να ολοκληρώσει αυτό το τεστ για να επιλύσει τα προβλήματα στο περίπλοκο σύστημα εκτόξευσης, έτσι ώστε, όταν ο πύραυλος ετοιμαστεί αργότερα φέτος για την πραγματική του εκτόξευση, η αντίστροφη μέτρηση να προχωρήσει αρκετά ομαλά. Η NASA είπε ότι οι συνεργάτες και οι προμηθευτές, θα χρησιμοποιήσουν το χρονικό διάστημα των επόμενων εβδομάδων για να αντιμετωπίσουν προβλήματα που εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια των δοκιμών τροφοδοσίας όταν ο πύραυλος SLS επιστρέψει στο μεγάλο Κτήριο Συναρμολόγησης Οχημάτων. Για παράδειγμα, ο προμηθευτής συστημάτων αερίου αζώτου Air Liquide θα αναβαθμίσει τις δυνατότητές του SLS. Η NASA θα αντικαταστήσει επίσης μια ελαττωματική βαλβίδα αντεπιστροφής στην επάνω βαθμίδα του πυραύλου, καθώς και θα διορθώσει μια διαρροή στον πύργο εκτόξευσης, μια δομή ύψους 10 μέτρων που παρέχει προωθητικό υγρό και παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στον πύραυλο στην πλατφόρμα εκτόξευσης.
      Ωστόσο, η NASA φαίνεται σίγουρη ότι θα περάσει αυτή την επίπονη διαδικασία ενδοσκόπησης για τον πύραυλο SLS. Είναι ένα πρόγραμμα που είναι τώρα 11 ετών και στο οποίο η NASA έχει επενδύσει περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια δολάρια στα συστήματα πυραύλων και στα συστήματα εδάφους που δοκιμάζονται τώρα. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα ολοκληρώσουμε αυτήν τη δοκιμαστική περίοδο και θα "ακούσουμε" αυτά που έχει το υλικό και τα δεδομένα να πουν και θα μας οδηγήσουν στο επόμενο βήμα», δήλωσε η Blackwell-Thompson την Παρασκευή. "Και θα λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα και θα απογειώσουμε αυτό το όχημα. Δεν ξέρω ακριβώς ποια είναι αυτή η ημερομηνία, αλλά δεν έχω καμία αμφιβολία στο μυαλό μου ότι θα ολοκληρώσουμε τη δοκιμαστική περίοδο και θα είμαστε έτοιμοι να απογειωθούμε."
      Read more...

      593

    • Ασφάλεια

      Στοχοποίηση Καταλανών πολιτικών υπέρ της ανεξαρτησίας της Καταλονίας με το λογισμικό Pegasus αποκαλύπτει ομάδα ψηφιακών δικαιωμάτων

      astrolabos

      Ο περιφερειακός ηγέτης της Καταλονίας κατηγόρησε τη Δευτέρα την ισπανική κυβέρνηση ότι κατασκοπεύει τους πολίτες της, μετά τις αποκαλύψεις της οργάνωσης Citizen Lab, ότι το τηλέφωνό του και δεκάδες άλλα που ανήκουν σε Καταλανούς υπέρ της ανεξαρτησίας είχαν μολυνθεί με spyware που χρησιμοποιούν κρατικές οντότητες.
      Η ομάδα ψηφιακών δικαιωμάτων Citizen Lab διαπίστωσε ότι περισσότερα από 60 άτομα που συνδέονται με το καταλανικό αυτονομιστικό κίνημα, συμπεριλαμβανομένων πολλών μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, άλλων πολιτικών, δικηγόρων και ακτιβιστών, είχαν στοχοποιηθεί με λογισμικό κατασκοπείας «Pegasus» που κατασκεύασε η ομάδα NSO του Ισραήλ . Η NSO, η οποία εμπορεύεται το λογισμικό ως εργαλείο επιβολής του νόμου, δήλωσε ότι η Citizen Lab και η Διεθνής Αμνηστία, η οποία παρότι δεν συμμετείχε σε αυτήν την έρευνα, έχει όμως δημοσιεύσει αρκετές μελέτες σχετικά με το Pegasus, είχαν συντάξει ανακριβείς και αβάσιμες αναφορές για να στοχεύσουν την εταιρεία.
      Read more...

      379

    • Tech Industry

      Γνώμη: Τα social media μας έκαναν ηλίθιους - και πώς να το διορθώσουμε

      astrolabos

      Ο Jonathan Haidt, κοινωνικός ψυχολόγος στο School of Business του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, υποστήριξε στον δικτυακό τόπο theatlantic.com, ότι οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης «εκπαίδευαν τους χρήστες να περνούν περισσότερο χρόνο στην εκτέλεση και λιγότερο χρόνο στη σύνδεση» με τρίτους. Αλλά αυτό ήταν μόνο η αρχή.
      Τώρα πιστεύει ότι αυτό τροφοδότησε τελικά μια δυναμική που οδηγεί στη «συνεχή απομάκρυνση της εμπιστοσύνης» σε μια δημοκρατία που «εξαρτάται από την ευρέως εσωτερικευμένη αποδοχή της νομιμότητας κανόνων, κανόνων και θεσμών».
      Η πιο πρόσφατη έκδοση του Βαρόμετρου της Edelman Trust (ένα διεθνές μέτρο της εμπιστοσύνης των πολιτών στην κυβέρνηση, τις επιχειρήσεις, τα μέσα ενημέρωσης και τους μη κυβερνητικούς οργανισμούς) έδειξε σταθερά και ικανά απολυταρχικά καθεστώτα (Κίνα και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) στην κορυφή της λίστας, ενώ δημοκρατικά καθεστώτα με πλουραλισμό απόψεων, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισπανία και η Νότια Κορέα βαθμολογήθηκαν πολύ χαμηλά (και πάνω από τη Ρωσία). Ο Mark Zuckerberg μπορεί να μην επιθυμούσε τίποτα από αυτά. Αλλά με τη χωρίς σχέδιο ανακατανομή των κοινωνικών ρόλων λόγω της βιασύνης για ανάπτυξη, η οποία συνδυάστηκε με μια αφελή αντίληψη της ανθρώπινης ψυχολογίας, ελάχιστη κατανόηση της πολυπλοκότητας των θεσμών και χωρίς ανησυχία για το εξωτερικό κόστος που επιβάλλεται στην κοινωνία - το Facebook, το Twitter, το YouTube και μερικές άλλες μεγάλες πλατφόρμες ΜΚΔ (Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης), άθελά τους διέλυσαν την εμπιστοσύνη, τη πίστη στους θεσμούς και μοιράστηκαν ιστορίες που είχαν συγκρατήσει ενωμένη μια μεγάλη και ποικιλόμορφη κοσμική δημοκρατία.
      Τα τελευταία 10 χρόνια, υποστηρίζει το άρθρο, το ευρύ κοινό —τουλάχιστον στην Αμερική— έγινε «μοναδικά ανόητο» (uniquely stupid). Και δεν μιλάει μόνο για την πολιτική δεξιά και αριστερά, αλλά και εντός των δύο παρατάξεων, «καθώς και εντός πανεπιστημίων, εταιρειών, επαγγελματικών ενώσεων, μουσείων, ακόμη και οικογενειών». Το άρθρο παραθέτει το σχόλιο του πρώην αναλυτή της CIA Martin Gurri το 2019 ότι η ψηφιακή επανάσταση έχει κατακερματίσει σε μεγάλο βαθμό το κοινό σε εχθρικούς αναμεταξύ τους θύλακες που είναι "κυρίως άνθρωποι που φωνάζουν ο ένας στον άλλο και ζουν σε φούσκες του ενός ή του άλλου".
      Το άρθρο καταλήγει στο συμπέρασμα ότι μέχρι τώρα η πολιτική των ΗΠΑ έχει εισέλθει σε μια φάση όπου η αλήθεια "δεν μπορεί να επιτύχει ευρείας αποδοχής" και επομένως "τίποτα δεν σημαίνει τίποτα πια - τουλάχιστον όχι με τρόπο που να είναι ανθεκτικός και στον οποίο οι άνθρωποι συμφωνούν ευρέως". Αναλογίζεται ακόμη και την ιδέα της «άκρως πιστευτής» παραπληροφόρησης που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη, πιθανώς από γεωπολιτικούς αντιπάλους, που τελικά εξελίσσεται σε αυτό που ο διευθυντής έρευνας στο Stanford Internet Observatory περιέγραψε ως «έναν Παγκόσμιο Πόλεμο Πληροφοριών στον οποίο κρατικοί παράγοντες, τρομοκράτες και ιδεολογικοί εξτρεμιστές αξιοποιούν την κοινωνική υποδομή που στηρίζει την καθημερινή ζωή για να σπείρει διχόνοια και να διαβρώσει την κοινή πραγματικότητα».
      Το άρθρο βέβαια προτείνει κάποιες πιθανές μεταρρυθμίσεις:
      Ο whistleblower του Facebook, Frances Haugen, υποστηρίζει απλές αλλαγές στην αρχιτεκτονική των πλατφορμών, αντί για μαζικές και τελικά μάταιες προσπάθειες για την αστυνόμευση όλου του περιεχομένου. Για παράδειγμα, πρότεινε την τροποποίηση της λειτουργίας της κοινής χρήσης στο Facebook, έτσι ώστε μετά από δύο φορές κοινής χρήσης οποιουδήποτε περιεχομένου, το τρίτο άτομο στην αλυσίδα πρέπει να αφιερώσει χρόνο για να αντιγράψει και να επικολλήσει το περιεχόμενο σε μια νέα ανάρτηση, χωρίς να πατάει απλά το κουμπί. Τέτοιες μεταρρυθμίσεις δεν εμποδίζουν κανέναν να πει κάτι, απλά επιβραδύνουν την εξάπλωση περιεχομένου που είναι, κατά μέσο όρο, λιγότερο πιθανό να είναι αληθινό.
      Ίσως η μεγαλύτερη μεμονωμένη αλλαγή που θα μείωνε την τοξικότητα των υπαρχουσών πλατφορμών θα ήταν η επαλήθευση χρήστη ως προϋπόθεση για την απόκτηση της αλγοριθμικής ενίσχυσης που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι τράπεζες και άλλες βιομηχανίες έχουν κανόνες τύπου "γνωρίστε τον πελάτη σας" έτσι ώστε να μην μπορούν να συναλλάσσονται με ανώνυμους πελάτες που ξεπλένουν χρήματα από εγκληματικές επιχειρήσεις. Οι μεγάλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να κάνουν το ίδιο. Αυτή η αλλαγή θα εξαφάνιζε τα περισσότερα από τα εκατοντάδες εκατομμύρια ρομπότ και ψεύτικους λογαριασμούς που μολύνουν επί του παρόντος τις μεγάλες πλατφόρμες. Η έρευνα δείχνει ότι η αντικοινωνική συμπεριφορά γίνεται πιο συνηθίζεται στο διαδίκτυο όταν οι άνθρωποι αισθάνονται ότι η ταυτότητά τους είναι άγνωστη και μη ανιχνεύσιμη.
      Σε κάθε περίπτωση, τα αυξανόμενα στοιχεία ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βλάπτουν τη δημοκρατία είναι επαρκή για να δικαιολογήσουν μεγαλύτερη εποπτεία από έναν ρυθμιστικό φορέα, όπως η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών (FCC) ή η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC). Μία από τις πρώτες εντολές των επιχειρήσεων θα πρέπει να είναι να υποχρεωθούν οι πλατφόρμες να μοιράζονται τα δεδομένα και τους αλγόριθμούς τους με ακαδημαϊκούς ερευνητές.
      Τα μέλη της Gen Z - όσοι γεννήθηκαν το 1997 και μετά - δεν φέρουν καμία ευθύνη για το χάος που βρισκόμαστε, αλλά θα το κληρονομήσουν και τα προκαταρκτικά σημάδια είναι ότι οι παλαιότερες γενιές τους εμπόδισαν να μάθουν πώς να το χειριστούν. Το Κογκρέσο θα πρέπει να ενημερώσει τον Νόμο για την Προστασία του Απορρήτου των Παιδιών στο Διαδίκτυο (Children's Online Privacy Protection Act - C.O.P.P.A.), ο οποίος όρισε χωρίς περαιτέρω έρευνα και διάλογο, την ηλικία της λεγόμενης ενηλικίωσης στο Διαδίκτυο (η ηλικία στην οποία οι εταιρείες μπορούν να συλλέγουν προσωπικές πληροφορίες από παιδιά χωρίς γονική συναίνεση) στα 13 το 1998, ενώ έκανε ελάχιστες προβλέψεις για αποτελεσματική επιβολή του. Η ηλικία θα πρέπει να αυξηθεί τουλάχιστον στα 16 και οι εταιρείες θα πρέπει να θεωρηθούν υπεύθυνες για την επιβολή της. Γενικότερα, για να προετοιμάσουμε τα μέλη της επόμενης γενιάς για τη δημοκρατία μετά τη Βαβέλ των ΜΚΔ, ίσως το πιο σημαντικό πράγμα που μπορούμε να κάνουμε είναι να τα αφήσουμε ελεύθερα. Να σταματήσουμε να στερούμε από τα παιδιά τις εμπειρίες που χρειάζονται περισσότερο για να γίνουν καλοί πολίτες: δωρεάν παιχνίδι σε μεικτές ηλικιακές ομάδες παιδιών με ελάχιστη επίβλεψη ενηλίκων.
      Το άρθρο κλείνει με τη δική του νότα ελπίδας — και ένα κάλεσμα για δράση:
      "Τα τελευταία χρόνια, οι Αμερικανοί έχουν δημιουργήσει εκατοντάδες ομάδες και οργανώσεις αφιερωμένες στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και φιλίας σε όλο το πολιτικό φάσμα, συμπεριλαμβανομένων των BridgeUSA, Braver Angels (στο διοικητικό συμβούλιο του οποίου υπηρετεί ο αρθρογράφος) και πολλών άλλων που αναφέρονται στο BridgeAlliance.us. Δεν μπορούμε να περιμένουμε από το Κογκρέσο και τις εταιρείες τεχνολογίας να μας σώσουν. Πρέπει να αλλάξουμε τον εαυτό μας και τις κοινότητές μας."
      Read more...

      884

    • Windows

      Το ποσοστό χρήσης σε εταιρικό περιβάλλον των Windows 11, είναι χαμηλότερο από τα Windows XP, σύμφωνα με έρευνα

      astrolabos

      Μια νέα έρευνα ισχυρίζεται ότι η υιοθέτηση των Windows 11 είναι τόσο χαμηλή που είναι στην πραγματικότητα λιγότερο δημοφιλής από τα Windows XP που αισίως φέτος συμπληρώνουν 20 χρόνια από την κυκλοφορία τους, αναφέρει το PC Magazine. 
      Η έρευνα προέρχεται από έναν πάροχο διαχείρισης πληροφορικής που ονομάζεται Lansweeper. Μέσω των δικών της προϊόντων λογισμικού, η εταιρεία εξέτασε 10 εκατομμύρια συσκευές Windows αυτόν τον μήνα για να προσδιορίσει ποιο λειτουργικό σύστημα χρησιμοποιούσαν. Τα αποτελέσματα διαπίστωσαν ότι μόνο το 1,44% των συσκευών είχαν εγκατεστημένα Windows 11, ποσοστό χαμηλότερο από το 1,71% για τα Windows XP. Αντίθετα, τα Windows 10 διατηρούν κυρίαρχο μερίδιο στο 80,34%. Αν και η υιοθέτηση των Windows 11 είναι χαμηλή στο 1,44%, ο αριθμός στην πραγματικότητα αυξήθηκε σχεδόν τρεις φορές από 0,52% τον Ιανουάριο.
      Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι άλλες έρευνες έχουν βρει πολύ υψηλότερους αριθμούς υιοθέτησης των Windows 11. Τον περασμένο μήνα, η πλατφόρμα διαφημίσεων εφαρμογών AdDuplex διαπίστωσε ότι η χρήση των Windows 11 ήταν 19,4%, αν και αυτό αντιπροσώπευε απλώς αύξηση 0,1% από τον προηγούμενο μήνα. Εν τω μεταξύ, η έρευνα υλικού Steam από τη Valve εκτιμά ότι η χρήση των Windows 11 έχει φτάσει το 16,8%.
      Τα αποτελέσματα της Lansweeper φαίνονται λογικά, μιας και η δεξαμενή πληροφόρησης της αποτελείται κυρίως από εταιρικά υπολογιστικά συστήματα τα οποία δεν αναβαθμίζονται εύκολα τόσο σε επίπεδο υλικού όσο και λογισμικού, κυρίως λόγω θεμάτων συμβατότητας εφαρμογών με το εκάστοτε νέο λειτουργικό σύστημα. 
      Read more...

      575

    • Hardware

      Η Apple ετοιμάζει νέους Mac με τον επεξεργαστή επόμενης γενιάς M2

      astrolabos

      Η Apple έχει ξεκινήσει εκτεταμένες εσωτερικές δοκιμές πολλών νέων μοντέλων Mac με τσιπ M2 επόμενης γενιάς, το οποίο αποτελεί μέρος της στρατηγικής της να προσφέρει πιο ισχυρούς υπολογιστές χρησιμοποιώντας τους δικούς της επεξεργαστές. Η εταιρεία δοκιμάζει τουλάχιστον εννέα νέους Mac με τέσσερα διαφορετικά τσιπ που βασίζονται στο M2 chip, σύμφωνα με τα logs.
      Η κίνηση είναι ένα βασικό βήμα στη διαδικασία ανάπτυξης, υποδηλώνοντας ότι τα νέα μηχανήματα ενδέχεται να πλησιάζουν στην κυκλοφορία τους επόμενους μήνες. Το τσιπ M2 είναι η τελευταία προσπάθεια της Apple να ξεπεράσει τα όρια της επεξεργασίας υπολογιστών μετά από τη διακοπή της συνεργασίας της με την Intel τα τελευταία χρόνια. Η Apple έχει αντικαταστήσει σταδιακά τα τσιπ της Intel με το δικά της και τώρα προσπαθεί να κερδίσει περισσότερα με μια πιο προηγμένη σειρά. Μετά από χρόνια αργής ανάπτυξης, το τμήμα υπολογιστών Mac γνώρισε μια "ανάφλεξη" τα τελευταία δύο χρόνια, εν μέρει με τη βοήθεια της πανδημίας, λόγω της οποίας αυξήθηκαν οι πωλήσεις υπολογιστικών συστημάτων για εργασία από το σπίτι, η οποία ανήλθε στο 10% του ετήσιου τζίρου της εταιρίας.
       
      Φωτογραφία: SeongJoon Cho/Bloomberg
      Read more...

      592

    • Ασφάλεια

      Η Google εκδίδει την τρίτη έκτακτη επιδιόρθωση για το Chrome φέτος

      astrolabos

      Η Google εκδίδει επιδιορθώσεις για δύο ευπάθειες στο πρόγραμμα περιήγησής της στο Chrome, συμπεριλαμβανομένου ενός ελαττώματος που ήδη έχει χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιείται ακόμα και τώρα. Οι ενημερώσεις έκτακτης ανάγκης που εξέδωσε η εταιρεία αυτή την εβδομάδα επηρεάζουν σχεδόν τα 3 δισεκατομμύρια χρήστες του προγράμματος περιήγησης Chrome, καθώς και αυτούς που χρησιμοποιούν άλλα προγράμματα περιήγησης που βασίζονται στο Chromium, όπως τα Microsoft Edge, Brave και Vivaldi. Είναι η τρίτη τέτοια ενημέρωση έκτακτης ανάγκης που έπρεπε να εκδώσει η Google για το Chrome φέτος.
      Ένα από τα ελαττώματα είναι μια ευπάθεια σύγχυσης τύπων το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως CVE-2022-1364, ένα 0-day σφάλμα υψηλής σοβαρότητας που χρησιμοποιείται ενεργά από κακόβουλους χρήστες. Με την ευπάθειθα σύγχυσης τύπων, ένα πρόγραμμα θα εκχωρήσει έναν πόρο όπως έναν δείκτη ή ένα αντικείμενο χρησιμοποιώντας έναν τύπο, αλλά αργότερα θα έχει πρόσβαση στον πόρο χρησιμοποιώντας έναν άλλο, μη συμβατό τύπο. Σε ορισμένες γλώσσες, όπως η C και η C++, η ευπάθεια μπορεί να οδηγήσει σε πρόσβαση στη μνήμη εκτός ορίων (out-of-bounds memory access). Αυτή η ασυμβατότητα μπορεί να προκαλέσει διακοπή λειτουργίας ενός προγράμματος περιήγησης ή να προκαλέσει λογικά σφάλματα. Ωστόσο, εάν εκμεταλλευθεί κατάλληλα, θα μπορούσε να επιτρέψει σε έναν κακόβουλο χρήστη να εκτελέσει αυθαίρετο κώδικα.
      Read more...

      474

    • Hardware

      Πώς ο επεξεργαστής M1 Ultra της Apple διατηρεί ζωντανό τον νόμο του Moore

      astrolabos

      «Το UltraFusion μας έδωσε τα εργαλεία που χρειαζόμασταν για να μπορέσουμε να δώσουμε όσο περισσότερη υπολογιστική δύναμη μπορούμε», λέει ο Tim Millet, αντιπρόεδρος τεχνολογιών υλικού στην Apple, για το Mac Studio. Η συγκριτική αξιολόγηση του M1 Ultra έχει δείξει ότι είναι ανταγωνιστική με τα ταχύτερα τσιπ υπολογιστών και επεξεργαστές καρτών γραφικών υψηλής τεχνολογίας στην αγορά. Ο Millet λέει ότι ορισμένες από τις δυνατότητες του M1 Ultra, όπως οι δυνατότητές του για εκτέλεση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, θα γίνουν εμφανείς με την πάροδο του χρόνου, καθώς οι προγραμματιστές θα μεταφέρουν τις απαραίτητες βιβλιοθήκες λογισμικού. Το M1 Ultra αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης βιομηχανικής στροφής προς πιο αρθρωτά τσιπ. Η Intel αναπτύσσει μια τεχνολογία που επιτρέπει σε διαφορετικά κομμάτια σιλικόνης, που ονομάζονται "chiplets", να στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο για να δημιουργήσουν προσαρμοσμένα σχέδια που δεν χρειάζεται να επανασχεδιαστούν από την αρχή. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Pat Gelsinger, έχει προσδιορίσει αυτή την "προηγμένη συσκευασία" ως έναν πυλώνα ενός μεγάλου σχεδίου ανάκαμψης. Ο ανταγωνιστής της Intel, AMD, χρησιμοποιεί ήδη μια τεχνολογία 3D stacking από την TSMC για την κατασκευή ορισμένων τσιπ για server και για high-end PCs. Αυτόν τον μήνα, η Intel, η AMD, η Samsung, η TSMC και η ARM ανακοίνωσαν μια κοινοπραξία που θα εργαστεί σε ένα νέο πρότυπο για σχέδια chiplet. Σε μια πιο ριζοσπαστική προσέγγιση, το M1 Ultra χρησιμοποιεί την ιδέα του chiplet για να συνδέσει ολόκληρα τσιπ μεταξύ τους.
      Το νέο τσιπ της Apple έχει να κάνει με την αύξηση της συνολικής επεξεργαστικής ισχύος. "Ανάλογα με το πώς ορίζετε τον νόμο του Moore, αυτή η προσέγγιση σας επιτρέπει να δημιουργήσετε συστήματα που εμπλέκουν πολλά περισσότερα τρανζίστορ από αυτά που χωρούν σε ένα τσιπ", λέει ο Jesus del Alamo, καθηγητής στο MIT που ερευνά νέα στοιχεία τσιπ. Προσθέτει ότι είναι σημαντικό το γεγονός ότι η TSMC, που βρίσκεται στην αιχμή της κατασκευής επεξεργαστών, αναζητά νέους τρόπους για να διατηρήσει ανοδικές τις επιδόσεις. "Σαφώς, η βιομηχανία τσιπ βλέπει ότι η πρόοδος στο μέλλον θα προέλθει όχι μόνο από το νόμο του Moore αλλά και από τη δημιουργία συστημάτων που θα μπορούσαν να κατασκευαστούν από διαφορετικές τεχνολογίες που δεν έχουν ακόμη συνδυαστεί", λέει. «Άλλοι κάνουν παρόμοια πράγματα και σίγουρα βλέπουμε μια τάση προς περισσότερα σχέδια chiplet», προσθέτει η Linley Gwennap, συγγραφέας του Microprocessor Report, ενός ενημερωτικού δελτίου του κλάδου. Η άνοδος της αρθρωτής κατασκευής τσιπ μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της απόδοσης των μελλοντικών συσκευών, αλλά θα μπορούσε επίσης να αλλάξει τα οικονομικά της κατασκευής επεξεργαστών. Χωρίς τον νόμο του Μουρ, ένας επεξεργαστής με διπλάσια τρανζίστορ μπορεί να κοστίζει διπλάσια. "Με τα chiplet, μπορώ ακόμα να σας πουλήσω το βασικό επεξεργαστή για, ας πούμε, 300 $, το διπλό επεξεργαστή για 600 $ και το υπέρδιπλο επεξεργαστή για 1.200 $", λέει ο Todd Austin, ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν.
      Read more...

      625

    • Επιστήμη

      Οι «θερμικές μπαταρίες» θα μπορούσαν να αποθηκεύσουν αποτελεσματικά την αιολική και την ηλιακή ενέργεια σε ένα δίκτυο ανανεώσιμης ενέργειας

      astrolabos

      Πώς αποθηκεύετε τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όταν ο Ήλιος δεν λάμπει και ο άνεμος δεν φυσάει; Αυτό είναι ένα από τα πιο ενοχλητικά ερωτήματα που εμποδίζουν ένα πιο πράσινο ηλεκτρικό δίκτυο. Οι μεγάλες τράπεζες μπαταριών είναι μια απάντηση. Αλλά είναι ακριβές και κατάλληλες να αποθηκεύουν ενέργεια για λίγες ώρες, όχι για μέρες με συννεφιά ή ηρεμία. Μια άλλη στρατηγική είναι να χρησιμοποιηθεί η πλεονάζουσα ενέργεια για να θερμανθεί μια μεγάλη μάζα υλικού σε εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες και μετά να αξιοποιηθεί η ενέργεια ανάλογα με τις ανάγκες. Αυτή την εβδομάδα, οι ερευνητές ανάφεραν μια σημαντική βελτίωση σε ένα βασικό μέρος αυτού του σχεδίου: μια συσκευή που μετατρέπει την αποθηκευμένη θερμότητα ξανά σε ηλεκτρική ενέργεια.
      Μια ομάδα από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) και το Εθνικό Εργαστήριο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (NREL) πέτυχε αύξηση σχεδόν 30% στην απόδοση ενός θερμοφωτοβολταϊκού (TPV), μιας δομής ημιαγωγών που μετατρέπει τα φωτόνια που εκπέμπονται από μια πηγή θερμότητας σε ηλεκτρική ενέργεια, όπως η ηλιακή κυψέλη μετατρέπει το ηλιακό φως σε ενέργεια. «Είναι πολύ συναρπαστικό», λέει ο Andrej Lenert, μηχανικός υλικών στο Πανεπιστήμιο του Michigan, Ann Arbor. "Είναι η πρώτη φορά που τα θερμοβολταϊκά μπαίνουν σε πολλά υποσχόμενο εύρος απόδοσης, κάτι που είναι τελικά αυτό που έχει σημασία για πολλές εφαρμογές."
      Μαζί με τις σχετικές προόδους, το νέο έργο δίνει μεγάλη ώθηση στις προσπάθειες για την κυκλοφορία θερμικών μπαταριών σε μεγάλη κλίμακα, ως φθηνό εφεδρικό για συστήματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η ιδέα είναι να τροφοδοτηθεί η πλεονάζουσα αιολική ή ηλιακή ηλεκτρική ενέργεια σε ένα στοιχείο, το οποίο ενισχύει τη θερμοκρασία ενός λουτρού υγρού μετάλλου ή ενός μπλοκ γραφίτη σε αρκετές χιλιάδες βαθμούς κελσίου. Η θερμότητα μπορεί να μετατραπεί ξανά σε ηλεκτρική ενέργεια με την παραγωγή ατμού που κινεί μια τουρμπίνα, αλλά οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται αυξάνουν μεν την απόδοση μετατροπής, αλλά τα υλικά του στροβίλου αρχίζουν να διασπώνται στους 1500°C περίπου. Τα θερμοβολταϊκά προσφέρουν μια εναλλακτική λύση: Διοχευτεύουν την αποθηκευμένη θερμότητα σε μια μεταλλική μεμβράνη ή νήμα, φωτίζοντας όπως το σύρμα βολφραμίου σε έναν λαμπτήρα πυρακτώσεως και, στη συνέχεια, χρησιμοποιείται το θερμοβολταϊκό στοιχείο για να απορροφήσει το εκπεμπόμενο φως και να το μετατρέψει σε ηλεκτρική ενέργεια.
      Για τη νέα συσκευή, ο Asegun Henry, μηχανολόγος μηχανικός του MIT, ασχολήθηκε τόσο με τον πομπό όσο και με το ίδιο το θερμοβολταϊκό . Προηγούμενες γενιές θερμοβολταϊκών θέρμαιναν τις εκπομπές σε περίπου 1400°C, γεγονός που μεγιστοποιούσε τη φωτεινότητά στο εύρος μήκους κύματος για το οποίο τα θερμοβολταϊκά έχουν μεγαλύτερη απόδοση. Ο Asegun Henry είχε ως στόχο να ωθήσει τη θερμοκρασία 1000°C υψηλότερα, όπου το βολφράμιο εκπέμπει περισσότερα φωτόνια σε υψηλότερες ενέργειες, κάτι που θα μπορούσε να βελτιώσει τη μετατροπή της ενέργειας. Αλλά αυτό σημαίνει ότι θα ανακατασκευαστούν και τα θερμοβολταϊκά. Με ερευνητές στο Εθνικό Εργαστήριο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, η ομάδα του Χένρι έβαλε πάνω από δύο δωδεκάδες λεπτές στρώσεις διαφορετικών ημιαγωγών για να δημιουργήσει δύο ξεχωριστές κυψέλες στοιβαγμένες τη μια πάνω στην άλλη. Το επάνω κύτταρο απορροφά κυρίως ορατά και υπεριώδη φωτόνια, ενώ το κάτω κύτταρο απορροφά κυρίως υπέρυθρες. Ένα λεπτό φύλλο χρυσού κάτω από το κάτω κελί αντανακλά φωτόνια χαμηλής ενέργειας που τα θερμοβολταϊκά δεν μπορούσαν να συλλέξουν. Το βολφράμιο επαναρροφά αυτή την ενέργεια, εμποδίζοντάς την να χαθεί. Το αποτέλεσμα, αναφέρει η ομάδα σήμερα στο Nature, είναι μια σειρά από θερμοβολταϊκά που μετατρέπει το 41,1% της ενέργειας που εκπέμπεται από ένα νήμα βολφραμίου 2400°C σε ηλεκτρική ενέργεια.
      Read more...

      480

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.