Το Vulkan είναι ένα low level API όπως και τα DirectX 12 και Mantle και άρα θα προσφέρει τα ίδια πλεονεκτήματα με αυτά, σημαντικά μειωμένο draw call overhead, καλύτερη αξιοποίηση των επεξεργαστών πολλαπλών πυρήνων. Είναι επίσης και ένα cross platform API, που σημαίνει ότι φιλοδοξεί να τρέχει σε κάθε λειτουργικό σύστημα και σε κάθε αρχιτεκτονικής GPU. Δεν αποτελεί αναβάθμιση του OpenGL, δεν θα είναι συμβατό με τις προηγούμενες εκδόσεις του OpenGL, αλλά θα είναι πλήρως ανεξάρτητο από αυτό, κάτι εντελώς καινούριο.
Το Vulkan δεν είναι ακόμα έτοιμο, θα χρειαστεί να περάσει αρκετός καιρός ακόμα για να ολοκληρωθεί, με τις τελικές προδιαγραφές του να αναμένεται να οριστικοποιηθούν εντός του έτους. Δεδομένου ότι το Vulkan βασίστηκε στα πρώτα στάδια ανάπτυξής του στο Mantle της AMD και ουσιαστικά είναι μια παραλλαγή του, όπως ανέφερε και ο Neil Trevett, ο τωρινός πρόεδρος της Khronos Group και αντιπρόεδρος στην Nvidia, οι προγραμματιστές που έχουν δουλέψει με τα Mantle ή DirectX 12, δεν αναμένεται να αντιμετωπίσουν δυσκολίες με το Vulkan. Η GLSL θα είναι η γλώσσα που θα χρησιμοποιηθεί αρχικά για τον προγραμματισμό των shaders, αλλά μελλοντικά αναμένεται να υποστηριχθούν και άλλες γλώσσες όπως η C++. Το language frontend του Vulkan θα είναι το SPIR-V.
Το Vulkan αναμένεται να δουλέψει σε οποιαδήποτε πλατφόρμα έχει την δυνατότητα να υποστηρίζει το OpenGL ES 3.1 ή νεώτερο, κάτι που ουσιαστικά μεταφράζεται στο σύνολο των σύγχρονων GPUs. Απλά θα χρειαστεί να υποστηριχθεί και από τον δημιουργό της πλατφόρμας αυτής.
Recommended Comments
There are no comments to display.
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now