Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

2 hours ago, sotiris said:

Δεν είμαι σίγουρος ότι αυτό ισχύει σε συνθήκες ελάχιστης πρόσφυσης, αν και γνωρίζω τη θεωρία επέμεινε στο φρένο.

Έχω παρατηρήσει ότι με το ABS πολλές φορές δεν έχεις ελπίδα να σταματήσεις και ότι χάνει πολύ στα τελευταία μέτρα,  ενώ με πιο μαλακό φρένο ή με δεύτερο φρενάρισμα θα φρενάρεις συντομότερα.

 

Ένα αυτοκίνητο με ABS θέλει σαφώς περισσότερα μέτρα για να σταματήσει. Η λειτουργία, όμως, του ABS σου δίνει την δυνατότητα ελιγμών για αποφυγή του αντικειμένου. Μπορείς δηλαδή να στρίψεις αριστερά και να προσπεράσεις. Βέβαια, επειδή αυτό δεν είναι πάντα εφικτό έχει προβλεφθεί αυτό που λες από τους κατασκευαστές.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Το ΑΒS δεν είναι ο θεός του φρένου. Το ABS είναι ένα σύστημα που χαλαρώνει το φρένο όταν διαπιστώσει (ηλεκτροινικά) ότι ο τροχός έχει την τάση να μπλοκάρει. Σε αυτή την περίπτωση, χαλαρώνει την πίεση και την αυξάνει πάλι. Επειδή σε αυτά τα ελάχιστα ενδιάμεσα διαστήματα, μεταξύ χαλάρωσης και πίεσης, η ταχύτητα του οχήματος μειώνεται, σταδιακά το αυτοκίνητο φρενάρει.

 

Όμως, αυτός δεν είναι ο σωστός τρόπος να φρενάρει κάποιος. Το ABS απλά προλαμβάνει τα χειρότερα, ειδικά σε συνθήκες βρεγμένου ή ολισθηρού οδοστρώματος.

 

Η πίεση στο φρένο πρέπει να είναι σταδιακή και να αυξάνεται όσο το αυτοκίνητο αποκτάει καλύτερη πρόσφυση. Λόγω της αδράνειας, όταν αρχίσουμε να φρενάρουμε, μεταφέρεται η μάζα του οχήματος μπροστά κι έτσι αυξάνεται η πίεση και κατ'επέκταση η πρόσφυση στα μπροστινά ελαστικά. Όσο αυξάνει η πρόσφυση, τόσο αυξάνουμε την πίεση στο φρένο.

Το δύσκολο είναι να το κάνεις αυτό σε ένα ξαφνικό φρενάρισμα κι εκεί είναι που μπαίνει η πρακτική, ώστε η κίνηση να γίνεται μόνη της. Όταν λέμε πρακτική, δεν εννοούμε να κάνουμε 3-4 φρεναρίσματα την εβδομάδα για να δούμε αν είναι όλα καλά, μιλάμε να κάτσει κάποιος να κάνει 100 φρεναρίσματα την εβδομάδα, μέχρι να του γίνει δεύτερη φύση.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Αν και οδηγάω λίγο καιρό, περίπου 3 χρόνια, είχα την τύχη να δοκιμάσω 7-8 τελείως διαφορετικά αυτοκίνητα

και έχω σχηματίσει την γνώμη οτι το ABS χωρίς EBD είναι πολύ χειρότερο για αρκετές συνθήκες

βέβαια τεράστιο ρόλο παίζει το βάρος του αυτοκινήτου και τι μέγεθος λάστιχα φοράει

προχθές με τις βροχές μου γλίστρησε το σμαρτ ενώ πήγαινα με 2 χλμ (δεν έχει abs.. απλά έχει λάστιχα μπροστά από ποδήλατο)

 

πιο παλιά με ένα huyndai accent, έκανα αναστροφή και είχε πολλά νερά μόνο σε ένα σημείο, που δεν τα είχα προσέξει

εγώ σαν άπειρος οδηγός έστριβα το τιμόνι χωρίς να ξέρω ότι κάνω περισσότερο κακό

με αποτέλεσμα να μπλοκάρω τις μπροστινές και το αυτοκίνητο να μην φρενάρει καθόλου λόγο abs

ευτυχώς ήταν μόνο μια γρατσουνιά σε ένα κολονάκι και όχι τίποτα χειρότερο.. αν είχε ebd είμαι 90% σίγουρος ότι θα είχε σταματήσει

Link to comment
Share on other sites

Επειδή βλέπω οτι παίζουν παρανοήσεις σχετικά με τη λειτουργία  του  :)

 

Επίσημη οδηγία  προς οδηγούς Καναδά (απαιτητικές συνθήκες)

 

https://www.tc.gc.ca/eng/motorvehiclesafety/tp-tp13082-abs2_e-215.htm

 

Απλά να θυμόμαστε οτι όλα υπακούν σε συγκεκριμένους νόμους Φυσικής

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Αν θυμάμαι καλά, ο τρόχος σε όσα δεν έχουν ABS δε πρέπει να "μπλοκάρει". Γι αυτό δε πατάμε το φρένο τέρμα και συνεχόμενα όπως είπατε.

Ή το πατάμε παρατεταμένα προσπαθώντας να κάνουμε manual ότι κάνει το ABS ή το πατάμε όσο χρειάζεται ώστε να μην μπλοκάρουν οι τροχοί αλλιώς χάνουμε τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

 

Καλά όλα όσα μαθαίνουμε στα θεωρητικά αλλά στη πράξη αν συμβεί κάτι απρόσμενο είναι το θέμα πως θα αντιδράσουμε και είμαστε σε ψυχραιμία. Δυστυχώς αυτά δε μαθαίνονται...

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Wizard! said:

Το ΑΒS δεν είναι ο θεός του φρένου. Το ABS είναι ένα σύστημα που χαλαρώνει το φρένο όταν διαπιστώσει (ηλεκτροινικά) ότι ο τροχός έχει την τάση να μπλοκάρει. Σε αυτή την περίπτωση, χαλαρώνει την πίεση και την αυξάνει πάλι. Επειδή σε αυτά τα ελάχιστα ενδιάμεσα διαστήματα, μεταξύ χαλάρωσης και πίεσης, η ταχύτητα του οχήματος μειώνεται, σταδιακά το αυτοκίνητο φρενάρει.

 

Όμως, αυτός δεν είναι ο σωστός τρόπος να φρενάρει κάποιος. Το ABS απλά προλαμβάνει τα χειρότερα, ειδικά σε συνθήκες βρεγμένου ή ολισθηρού οδοστρώματος.

 

Η πίεση στο φρένο πρέπει να είναι σταδιακή και να αυξάνεται όσο το αυτοκίνητο αποκτάει καλύτερη πρόσφυση. Λόγω της αδράνειας, όταν αρχίσουμε να φρενάρουμε, μεταφέρεται η μάζα του οχήματος μπροστά κι έτσι αυξάνεται η πίεση και κατ'επέκταση η πρόσφυση στα μπροστινά ελαστικά. Όσο αυξάνει η πρόσφυση, τόσο αυξάνουμε την πίεση στο φρένο.

Το δύσκολο είναι να το κάνεις αυτό σε ένα ξαφνικό φρενάρισμα κι εκεί είναι που μπαίνει η πρακτική, ώστε η κίνηση να γίνεται μόνη της. Όταν λέμε πρακτική, δεν εννοούμε να κάνουμε 3-4 φρεναρίσματα την εβδομάδα για να δούμε αν είναι όλα καλά, μιλάμε να κάτσει κάποιος να κάνει 100 φρεναρίσματα την εβδομάδα, μέχρι να του γίνει δεύτερη φύση.

+1000! Eννοείται επίσης οτι αν τα λάστιχα δεν είναι φρέσκα ή εντός έστω ορίων λογικής φθοράς ή έχεις μια ανάρτηση υπό κατάρευση, κανένα abs ή esp δεν θα μπορέσει να δουλέψει σωστά, ειδικά στους δρόμους-γυαλί που έχουμε. 

Δυστυχώς όμως σήμερα στην Ελλάδα ελάχιστα αυτοκίνητα έχουν σοβαρά λάστιχα και ακόμα λιγότερα κανονικό πέλμα...

Έγινε επεξεργασία από and64
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Εντάξει στις παλιές γενιές ABS φρέναρες άσχημα. Στις νέες γενιές, φρενάρεις τέλεια, αλλά υπάρχει πρόβλημα στην πολύ μειωμένη πρόσφυση. Εγώ αυτό που υποθέτω είναι ότι μεταφέρει πολύ απότομα το βάρος μπροστά που η πρόσφυση δεν θα μεγαλώσει στο π.χ. χιόνι και ότι εμπλέκει ελάχιστα τα πίσω φρένα (με το EBD - για να μη γυρίσει) με συνέπεια να μην μπορεί να σταματήσει όσο γρήγορα θα έπρεπε, και με το άφημα απλά επαναφέρεις για λίγο την κατανομή βάρους αποφορτίζοντάς το μπροστά και ξαναπιάνει. Στο 99% των περιπτώσεων πιστεύω ότι ισχύει το πάτα το και θα πιάσει, αλλά μού χει τύχει 2 φορές που το άφησα και το ξαναπάτησα και τότε έπιασε, η μία είχα πατήσει λάδι και η άλλη είχε πρωτοβρέξει σε κατηφορικό δρόμο γυαλί. Λάστιχα κλπ. πάντα σε καλή κατάσταση οπότε είναι καθαρά θέμα συμπεριφοράς / ρύθμισης ABS.

 

Ξέρω ότι σε κάποια εκτός δρόμου απενεργοποιείται αυτόματα το ABS σε πολύ χαμηλές ταχύτητες (νομίζω 10 χμ/ώρα?), αλλά δεν ξέρω από ποια έκδοση γίνεται αυτό στα αυτοκίνητα, αν γίνεται. 

 

Επίσης προφανώς αν θες να πάς στα χιόνια και πιστεύεις ότι το ABS/ASR/ESP είναι το πρόβλημά σου (και όχι η πρόσφυση) μπορείς να τραβήξεις την ασφάλεια του ABS και να τα απενεργοποιήσεις όλα. Εγώ δεν το έχω κάνει ακόμη, όταν κόλλησα, αφού κατάφερα να παρκάρω με ασφάλεια το αμάξι, πήρα το λεοφορείο.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sotiris said:

Επίσης προφανώς αν θες να πάς στα χιόνια και πιστεύεις ότι το ABS/ASR/ESP είναι το πρόβλημά σου (και όχι η πρόσφυση) μπορείς να τραβήξεις την ασφάλεια του ABS και να τα απενεργοποιήσεις όλα. Εγώ δεν το έχω κάνει ακόμη, όταν κόλλησα, αφού κατάφερα να παρκάρω με ασφάλεια το αμάξι, πήρα το λεοφορείο.

"Πιστεύεις"; Με ποιες γνώσεις ακριβώς; Αν κανείς δεν φορά χειμερινά λάστιχα τότε είναι καλύτερα να μην πάει καν στα χιόνια διότι δεν θα φταίει το ABS για ό,τι συμβεί - εκτός κι αν βάλει αλυσίδες.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Στην Καστοριά μεγάλωσα. Τα 4Χ4 είναι μύθος για κάποιον που δεν ξέρει τα στοιχειώδη. Αν πας να ξεκινήσεις με πρώτη και κανονικό γκάζι τότε δεν σε σώζει το 4Χ4...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@cna

Ναι δεν διαφωνώ, απλά αν είσαι Αθήνα και πιάσει χιόνι και ΠΡΕΠΕΙ να πας κάπου ίσως πας βγάζοντας τα συστήματα off.

Αθήνα και χειμερινά δεν έχει ιδιαίτερο νόημα αφού σπάνια πιάνει χιόνι! Αλυσίδες ίσως, αλλά και πάλι πίσω θα σαι στον αέρα και θέλει προσοχή.

 

Με χειμερινά το είχα χώσει σε μια χιονισμένη πλατεία τσεχία με 80 και δεν είχε μπει καν το ESP, γενικά περνάς ό,τι κινείται με θερινά, 4x4, 6x6, 8x8 κλπ :p

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, cna said:

Στην Καστοριά μεγάλωσα. Τα 4Χ4 είναι μύθος για κάποιον που δεν ξέρει τα στοιχειώδη. Αν πας να ξεκινήσεις με πρώτη και κανονικό γκάζι τότε δεν σε σώζει το 4Χ4...

Προφανώς. Εγώ το είπα για πλάκα. Πάντως απ το 4x4 πάει καλύτερα από ότι ένα AWD με χειμερινά λάστιχα.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Wizard! said:

Τα λεπτά λάστιχα είναι πλεονέκτημα στη βροχή. Αν σου γλιστράει το Smart, άλλο πράγμα φταίει.

από το σημείο αυτό περνάω σχεδόν κάθε μέρα και ξέρω ότι γλιστράει

είναι μεγάλη κατηφόρα και στρίβω αριστερά σε στενό

και  πάω τελείως σταματημένος και δεν μου έχει φύγει ποτέ κάποιο άλλο αμάξι ακόμα και όταν κατέβαιναν νερά ποτάμι

αν δεν φταίνε τα λάστιχα του σμαρτ.. τι φταίει ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.