Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

31 minutes ago, GriGaS said:

Αλλά δε γίνεται να λέμε ότι καλά κάνουν για κάτι που συμφωνούμε ότι στη βάση του είναι παράλογο.

 

Σ' αυτά τα θέματα είμαι λίγο συντηρητικός. Φοβάμαι περισσότερο το κακό που δε γνωρίζω. Ακούω πχ ότι θα αντικαταστήσουν τον ΕΝΦΙΑ με έναν "πιο δίκαιο φόρο" και τρέμει το φυλλοκάρδι μου, Τουλάχιστον τώρα ξέρεις ότι κουτσά-στραβά θα πληρώσουν κάτι σχεδόν όλοι. Κάτι μου λέει ότι η κοινωνική δικαιοσύνη θα εξαιρέσει όλα τα εισοδήματα που μπορούν εύκολα να αποκρυβούν.

 

Οπότε, όταν διάβαζα πρόσφατα για το όργιο απάτης πάνω στο κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ, τα τεκμήρια σκεφτόμουν.Περίπου στην ίδια βάση θεσπίστηκαν.

 

<reply moved to https://www.thelab.gr/forums/topic/171448-χρεοκοπία-ευρώπης-the-euroskepticism-thread-ευρωσκεπτικισμός-v01/?do=findComment&comment=2619378>

 

Έγινε επεξεργασία από acct
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

ασχετο, εχει κανεις ιδεα σε seat altea xl 1.8 tfsi του 2009 πως ειναι το κυκλωμα βενζινης, εχει μια δυο αντλιες μια διπλη υψηλης κατι?

 

η αν υπαρχει γενικα το σερβις μανουαλ γιατι δε βρισκω ακρη στο ιντερνετ (με καποιο δωρεαν τροπο...)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, fuz10n said:

ασχετο, εχει κανεις ιδεα σε seat altea xl 1.8 tfsi του 2009 πως ειναι το κυκλωμα βενζινης, εχει μια δυο αντλιες μια διπλη υψηλης κατι?

 

η αν υπαρχει γενικα το σερβις μανουαλ γιατι δε βρισκω ακρη στο ιντερνετ (με καποιο δωρεαν τροπο...)

 

Μια χαμηλής πίεσης, μια υψηλής πίεσης.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On Thursday, October 26, 2017 at 5:03 PM, acct said:

 

Να με συγχωρείτε, αλλά διαβάζοντας λιγάκι την τελευταία μισή ώρα το ισχύον καθεστώς, μου φαίνονται μια χαρά οι νέες ρυθμίσεις, πάντα με τις επιφυλάξεις που εξέφρασα παραπάνω.

 

Όταν διαβάζω από την ίδια τη ΦΙΛΠΑ για ιστορικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανασφάλιστα (παρότι με 130€ ετησίως θα είχαν ασφαλιστική κάλυψη), όταν βλέπω καθημερινά κοντά μου τέτοια οχήματα να νοικιάζονται για κοινωνικές εκδηλώσεις (σε σημείο που το θεωρούσα νόμιμο) κι όταν συνειδητοποιώ ότι με αυτόν τον τρόπο έχουν απαλλαγεί ακόμη κι από τα τέλη κυκλοφορίας οχήματα καθημερινής κυκλοφορίας, νομίζω ότι η αυστηροποίηση των όρων είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

 

 

Έχω στην κατοχή μου ένα VW T1 το οποίο και θέλω να ανακατασκευάσω. Η ανακατασκευή του (one - off) υπολογίζω ότι θα μου στοιχίσει περί τις 5-10.000 ευρώ. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο, δεν μπορεί να συγκριθεί με τα σύγχρονα. Δηλαδή του λείπουν:

1. Ζώνες

2. Αερόσακοι

3. Φρένα

4. Δύναμη κινητήρα

5. Λάστιχα /στήσιμο κλπ.

 

Με οικονομοτεχνικά κριτήρια, δεν θα το ανακατασκεύαζα ποτέ. Με 10.000 ευρώ παίρνεις ένα καινούριο μικρό αυτοκίνητο και κάνεις τη δουλειά σου για 10 χρόνια το οποίο σαν αυτοκίνητο είναι κλάσσεις ανώτερο από το T1 σε όλους τους τομείς.

Το ιστορικό είναι χόμπυ. Μόνο το να βρεις τα ανταλλακτικα΄είναι το ίδιο ένα χόμπυ.

Το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο σε δικό μου χώρο με κατατεθιμένες πινακίδες. Είναι 1.3, οπότε τα 100 ευρώ το χρόνο δεν είναι πρόβλημα.

Δεν θα έβαζα όμως δεύτερο αυτοκίνητο στο όνομά μου με τεκμήριο. Τα 2000 ευρώ που είναι το μικρότερο τεκμήριο αυτοκινήτου, είναι μια 2η απογευματινή δουλειά για μένα (για να τα καλύψω). Οι πινακίδες του ιστορικού βοηθάν ακριβώς σε αυτό, ότι πολλά παλιά αυτοκίνητα που έχουν συντηρηθεί είναι πολλών κυβικών (διότι άξιζε η συντήρησή τους) και ότι οι λίγοι enthusiasts που τα έχουν δαπανούν χρήμα και κυρίως κόπο και χρόνο στο να τα κρατάνε συντηρημένα και δύσκολα θα έβαζαν ένα έξτρα τεκμήριο πολλών κυβικών για το ιστορικό. Δηλαδή μια ferrari mondial παρκαρισμένη του 84 χρειάζεται 5-10  χιλιάρικα το χρόνο να συντηρηθεί? Αν είναι παρκαρισμένη δεν χρειάζεται τίποτα.

 

Ο μόνος τρόπος να συντηρήσεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο σωστά είναι να κάνεις μικρές βόλτες. Η βενζίνη πρέπει να κυκλοφορεί και γενικά να δουλεύει λίγο το αυτοκίνητο, να ελέγχεις λίγο τα συστήματά του, να δουλεύει λίγο το καρμπυρατέρ κλπ.

Η πρόβλεψη για τους όρους και τους κανόνες θα μπορούσε να αντιγραφεί από τη Μεγάλη Βρετανία. Πολύ ακριβό insurance, μιας και η πιθανότητα να προκαλέσεις ατύχημα με ένα αυτοκίνητο χωρίς π.χ. φρένα είναι μεγαλύτερη.

 

Το να λες όμως ότι δεν μπορείς να κάνεις μικρές βόλτες σε ένα ιστορικό ή θα το πηγαίνεις μόνο σε αγώνες (αφαιρώντας δηλαδή τα χιλιόμετρα συντήρησης) είναι αστείο, μιας και αν πας ασυντήρητο όχημα σε αγώνες θα μείνεις σίγουρα. Το να του βγάλεις πινακίδες κανονικής κυκλοφορίας δεν έχει νόημα, οπότε ή το κρατάς κλειδωμένο ή το πουλάς.

 

Γνωρίζω την κατάχρηση που γίνεται με διάφορα ιστορικά. Ακόμη κι αυτά όμως είναι σίγουρα ασύμφορα, ακόμη κι αν είναι μια 745 του 87. Η συντήρησή τους δε συμφέρει.

Η μεγάλη κατάχρηση για μένα δεν είναι με τα μεγάλου κυβισμού που έχει ο άλλος για καθημερινό (διότι γνωρίζοντας το κόστος, με ένα 1400 turbo θα πήγαινε πιο γρήγορα, πιο άνετα και με μεγαλύτερη ασφάλεια από το v8 30ετίας) αλλά με τα εμπορικής χρήσης ιστορικά, π.χ. Rolls Royce σε γάμους etc. Μόνο που εκεί και να τα "πιάσει" ο νόμος αυτό που θα γίνει θα είναι να λογίζονται σαν τα σκάφη και να ρίξουν πολύ τα τεκμήρια.

 

Γενικά ό,τι βασίζεται σε "τεκμήρια" είναι ένας τρόπος φορολόγισης από απελπισμένους σε κακομοίρηδες. Οι κακομοίρηδες θα προσπαθούν να κλέψουν, και οι απελπισμένοι να φορολογήσουν, διαιωνίζοντας το πρόβλημα.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

πριν 2 ώρες, το μέλος sotiris έγραψε:

. Rolls Royce σε γάμους

Πόσοι γάμοι γίνονται στην Ελλάδα και ιδιαιτέρως νοικιάζοντας ιστορικό αυτοκίνητο που να βγει νόμος να καταπολεμήσει αυτή τη μάστιγα!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 3 ώρες, το μέλος sotiris έγραψε:

Το να λες όμως ότι δεν μπορείς να κάνεις μικρές βόλτες σε ένα ιστορικό ή θα το πηγαίνεις μόνο σε αγώνες (αφαιρώντας δηλαδή τα χιλιόμετρα συντήρησης) είναι αστείο, μιας και αν πας ασυντήρητο όχημα σε αγώνες θα μείνεις σίγουρα. Το να του βγάλεις πινακίδες κανονικής κυκλοφορίας δεν έχει νόημα, οπότε ή το κρατάς κλειδωμένο ή το πουλάς.

Τις καταθετεις και τις παιρνεις δυο φορες το χρονο.

Που ειναι το δυσκολο?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, slalom said:

Τις καταθετεις και τις παιρνεις δυο φορες το χρονο.

Που ειναι το δυσκολο?

 

Δεν νομίζω ότι θα έμπαινα στη διαδικασία να πάω στην εφορία, αυτό θα το έκανα αν χρειαζόμουνα κάτι, όχι για κάποιο χόμπυ.

2 hours ago, ΓιαγκΤ said:

Πόσοι γάμοι γίνονται στην Ελλάδα και ιδιαιτέρως νοικιάζοντας ιστορικό αυτοκίνητο που να βγει νόμος να καταπολεμήσει αυτή τη μάστιγα!

 

 

Λέω ένα παράδειγμα επαγγελματικής χρήσης!

Τώρα για φορτηγάκια τρανσιτ 30ετίας ε πόσο θα αντέξουν ακόμα :p

Link to comment
Share on other sites

Παρότι κατανοώ τη ματιά του χομπίστα που περιγράφει ο Σωτήρης, εξακολουθώ να μη βλέπω σοβαρό πρόβλημα με την επιπλέον ρύθμιση. Από τη μια για τα διαφυγόντα κέρδη από τους περιστασιακούς ή κατά συρροή διαφεύγοντες. Από την άλλη, για λόγους ισονομίας και για την προστασία όσων κυκλοφορούν νόμιμα, έχοντας πληρώσει τα προβλεπόμενα -δυσβάσταχτα- κόστη για την κυκλοφορία ενός ταξινομημένου οχήματος.

 

Δεν μπορείς από τη μια να επιβάλλεις εξοντωντικές ποινές για όσα συμβατικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν χωρίς ΚΤΕΟ ή ασφάλεια και από την άλλη να επιτρέπεις να κυκλοφορούν στον δημόσιο δρόμο ακριβώς έτσι τα ιστορικά.

 

Πάντως, δεν καταλαβαίνω γιατί εκτός των αγώνων δε διοργανώνονται συχνότερα και track days για κλασικά οχήματα. Οι ενώσεις μπορούν κάλλιστα να προσφέρουν προνομιακές τιμές για τη μαζική μετακίνηση των οχημάτων με τρέιλερ, να δίνουν σε όλους τη δυνατότητα να κάνουν τα χιλιόμετρά τους μια φορά τον μήνα και να συγκεντρώνουν ικανό αριθμό οχημάτων ώστε να χρεώνουν κι ένα μικρό εισιτήριο για το κοινό, ώστε να καλύπτουν και τα λειτουργικά τους έξοδα. Έτσι όλοι θα είναι χαρούμενοι.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, acct said:

Παρότι κατανοώ τη ματιά του χομπίστα που περιγράφει ο Σωτήρης, εξακολουθώ να μη βλέπω σοβαρό πρόβλημα με την επιπλέον ρύθμιση. Από τη μια για τα διαφυγόντα κέρδη από τους περιστασιακούς ή κατά συρροή διαφεύγοντες. Από την άλλη, για λόγους ισονομίας και για την προστασία όσων κυκλοφορούν νόμιμα, έχοντας πληρώσει τα προβλεπόμενα -δυσβάσταχτα- κόστη για την κυκλοφορία ενός ταξινομημένου οχήματος.

 

Δεν μπορείς από τη μια να επιβάλλεις εξοντωντικές ποινές για όσα συμβατικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν χωρίς ΚΤΕΟ ή ασφάλεια και από την άλλη να επιτρέπεις να κυκλοφορούν στον δημόσιο δρόμο ακριβώς έτσι τα ιστορικά.

 

Πάντως, δεν καταλαβαίνω γιατί εκτός των αγώνων δε διοργανώνονται συχνότερα και track days για κλασικά οχήματα. Οι ενώσεις μπορούν κάλλιστα να προσφέρουν προνομιακές τιμές για τη μαζική μετακίνηση των οχημάτων με τρέιλερ, να δίνουν σε όλους τη δυνατότητα να κάνουν τα χιλιόμετρά τους μια φορά τον μήνα και να συγκεντρώνουν ικανό αριθμό οχημάτων ώστε να χρεώνουν κι ένα μικρό εισιτήριο για το κοινό, ώστε να καλύπτουν και τα λειτουργικά τους έξοδα. Έτσι όλοι θα είναι χαρούμενοι.

 

Ένα από τα προβλήματα στο 1. είναι ότι για το ιστορικό χρειάζεσαι ειδική ασφάλιση. Δηλαδή αν πας σε μια ασφαλιστική π.χ. anytime και γράψεις έχω ένα VW σάπιο του 57 1300 κυβικά, η εμπορική αξία που θα σου βγάλει είναι 10 ευρώ. Το κόστος για 1 μεταχειρισμένο φανάρι πιθανώς να είναι 200 ευρώ. Χρειάζεσαι δηλαδή ειδική ασφάλιση με εκτιμητή. Αυτό το δέχονταν παλιότερα οι ασφαλιστικές (π.χ. φίλος μου είχε ασφαλίσει με ειδική ασφάλιση ένα renault 21 που είχε ειδική έκδοση). Τώρα δεν ξέρω αν και με πόσα παραπάνω χρήματα.

 

Στο 2 συμφωνώ, αλλά πόσα είναι τα ιστορικά? Όλη η ιστορία πατάει στο ότι το να συντηρήσεις ένα ιστορικό είναι ασύμφορο και ότι το να το έχεις εργοστασιακό για καθημερινή χρήση ουτοπικό μιας και αποκλείεται να βρίσκεις ανταλλακτικά. Τα μόνα αυτοκίνητα που μπορώ να φανταστώ ότι θα κάνουν κατάχρηση είναι σκαραβαίοι κλπ. Κάτι πόρσε που βλέπω 944 924 928 που διαφημίζονται ιστορικές αν δοκιμάσει κάποιος να τις κάνει daily drive δεν νομίζω ότι θα του βγάλουν χρόνο. Άντε βάλτο στην κίνηση με πρώτη δευτέρα...  Επίσης συνήθως κάποιος που έχει ιστορικό έχει και κανονικό αυτοκίνητο. Οπότε αν κάνεις δυσβάσταχτο το ιστορικό, απλά θα χάσεις τα λίγα έξτρα που παίρνεις από αυτά. ΚΤΕΟ σε ιστορικό δεν γίνεται να περάσει λόγω κανόνων, ασφάλιση έχεις με το που βγάζεις τις ιστορικές πινακίδες την ομαδική ασφάλιση των εταιριών. Είναι κάπως αντίστοιχο με τη φορολόγηση των μεγάλων κυβικών (κυρίως μέσω των τεκμηρίων) που οι περισσότεροι τα ακινητοποίησαν. Δεν έβγαλε κάτι το κράτος, έχασε από τη μη χρήση τους τις έξτρα βενζίνες.

 

Το track day προϋποθέτει αγωνιστική χρήση, πολλά ιστορικά είναι για το ακριβώς αντίθετο, μια χαλαρή εκδρομή όπως θα ήταν πριν 60 χρόνια :) 

Δεν ξέρω αν έχεις οδηγήσει καθόλου επαρχία, αλλά από τη στιγμή που τους επαρχιακούς τους χρησιμοποιούν τα τρακτέρ τα οποία ούτε ΚΤΕΟ περνάνε ούτε πινακίδες κανονικές έχουν (όλα με αγροτική άδεια προφανώς) και από εξοπλισμό ασφαλείας έχουν λιγότερα από το μέσο ιστορικό (δεν έχουν καν παρμπρίζ) δεν νομίζω ότι τα 100-1000 ιστορικά που πιθανώς υπάρχουν στην Ελλάδα θα δημιουργήσουν τόσο πρόβλημα.

 

Πριν 10 μέρες περίπου ήμουνα στο Ναύπλιο και είδα 4 ιστορικά (3 όντως ιστορικά του 1960 και ένα λιγότερο porsche 911 του 80-90) με βέλγικες πινακίδες, ήταν 3 κάμπριο, το ένα πρέπει να ήταν Aston Martin DB4 και το άλλο Ferrari 250 Cabrio, εκπληκτικά συντηρημένα. Υποθέτω ότι η αξία τους ήταν > 10 μύρια έκαστο. Κάτι γυφτάκια που τα περιτρυγίριζαν είχαν εστιάσει στην πόρσε, η οποία άντε να στοιχίζει 100-200κ, οπότε όταν είδα την Aston και έκανα τη γρήγορη εκτίμηση φωναχτά ξαφνικά μαζεύτηκαν εκεί :p 

 

Κάποια εκπληκτικά ιστορικά: 

https://www.classicdriver.com/en/article/cars/diving-belgian-classic-car-scene-zoute-grand-prix

Έγινε επεξεργασία από sotiris
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Lakisss said:

Πόση αλήθεια βρίσκεται στο παρακάτω βίντεο άραγε;

 

 

Δεν βάζουν μυαλό! Τελικά η VW πρέπει να είναι σαν την Ελλάδα σε αυτοκινητοβιομηχανία... μνημόνια μέχρι να δύσει ο ήλιος!

(independent εταιρία που τυχαίνει να είναι γερμανική - continental! - γιατί δεν το πήγανε σε independent γαλλική να αποδείξει ότι το Valeo φανάρι αυξάνει την παθητική ασφάλεια?).

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.