Jump to content



Assetto Corsa Physics + Tires + Temps.


Recommended Posts

On 29/4/2017 at 9:18 PM, liakjim said:

Έκοψα μερικές αναγνωριστικές.

Περίεργο αμάξι.

Κάπως αποστειρωμένη αίσθηση στο FFB, το περίμενα πιο σκληρό και informative.

Στο άφημα του γκαζιού διπλώνει, στο γκάζι υποστρέφει...

Πολύ aero , ο κινητήρας δεν έχει ροπή στις μεσαίες και έτσι δεν μπορείς να διώξεις την ουρά στις γρήγορες καμπές.

Έχει απίστευτο traction ακόμα κ με TC OFF.

Μου φαίνεται ότι κάτι δεν πάει καλά πάντως, η πιθανότητα να σου διπλώσει τείνει στο μηδέν μιας και με γκάζι ισιώνει σαν...μπροσθιοκίνητο....:huh:

@rapid_fast την άποψή σου. Θα δω και video με reviews.

 

Στα καλά τώρα, τα φρένα απίστευτα.

Ο ήχος (με mod) γ@μάτος.

 

Θέλει ψάξιμο στο σετάπ, ακόμα με default . Θα ήθελα ρύθμιση αμορτισέρ, τώρα δύσκολα τα πράγματα.

 

Γενικά το βαθμολογώ ως 1η επαφή με 6/10 ( θα γούσταρα το άριστο 911R αλλά τί να κάνεις).

Είναι ένα πάρα πολύ καλό αυτοκίνητο.

Για FFB δεν έχω να σου πώ κάτι, καμία αίσθηση.. γνωστό αυτό.. 

Στο άφημα του γκαζιού διπλώνει γιατί έχει τη μηχανή πίσω, και την κίνηση πίσω.. Αναμενόμενο..

Στο γκάζι υποστρέφει, επειδή είναι βαρύ πίσω, ελαφρύ μπροστά..

Ενα αρχαίο κόλπο λέει αν χαμηλώσεις το εμπρός και σηκώσεις το πίσω, λόγω της αύξησης διαδρομής σούζας, μειώνεις το φαινόμενο της υποστροφής..

Προτείνω να το σηκώσεις λοιπόν πίσω, και να το χαμηλώσεις μπροστά..

Λογικά είναι ένα αυτοκίνητο που με τοου αουτ πίσω, θα λύσεις τα προβλήματα του, αλλά θα είσαι και πιο αργός στην επιτάχυνση..

Είναι αυτοκίνητο που στρίβει με 1,1g στις στροφές.. Οπότε λογικά είναι ένα αυτοκίνητο που η αυξομείωση του γκαζιού μέσα σε στροφή πρέπει να το επηρεάζει αισθητά και να γίνεται αντιληπτό αυτό στον οδηγό..

Εχω κάνει αρκετούς γύρους, αυτό που παρατήρησα, όσο αυξάνεις την πίσω αεροτομή, τόσο πιο εύκολα υπερστρεφει !!!

Στο πρωτάθλημα με αυτό το αυτοκίνητο θα γίνει χαμός στο ίσιωμα, απλά δεν δίνει περιθώρια για προσπεράσεις, εκτός αν ο άλλος κάνει μεγάλο λάθος..

Εξακολουθώ να τονίζω οτι το προφίλ των ελαστικών του ασέττο είναι εκτός λογικής και των νόμων που εγώ προσωπικά γνωρίζω.

Είναι ασύλληπτο το λάστιχο δρόμου να κρυώνει στις υψηλές ταχύτητες, εκεί θα έπρεπε να ζεσταίνεται..

Είναι παγκοσμίως αποδεκτό απο τους κατασκευαστές, πως το ελαστικό σε ταχύτητες άνω των 190 αναπτύσσει θερμοκρασία και δεν κρυώνει..

Αυτά..

 

 

Έγινε επεξεργασία από GoMaR
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Μία ώρα πριν, το μέλος rapid_fast έγραψε:

Είναι ένα πάρα πολύ καλό αυτοκίνητο.

Για FFB δεν έχω να σου πώ κάτι, καμία αίσθηση.. γνωστό αυτό.. 

Στο άφημα του γκαζιού διπλώνει γιατί έχει τη μηχανή πίσω, και την κίνηση πίσω.. Αναμενόμενο..

Στο γκάζι υποστρέφει, επειδή είναι βαρύ πίσω, ελαφρύ μπροστά..

Ενα αρχαίο κόλπο λέει αν χαμηλώσεις το εμπρός και σηκώσεις το πίσω, λόγω της αύξησης διαδρομής σούζας, μειώνεις το φαινόμενο της υποστροφής..

Προτείνω να το σηκώσεις λοιπόν πίσω, και να το χαμηλώσεις μπροστά..

Λογικά είναι ένα αυτοκίνητο που με τοου αουτ πίσω, θα λύσεις τα προβλήματα του, αλλά θα είσαι και πιο αργός στην επιτάχυνση..

Είναι αυτοκίνητο που στρίβει με 1,1g στις στροφές.. Οπότε λογικά είναι ένα αυτοκίνητο που η αυξομείωση του γκαζιού μέσα σε στροφή πρέπει να το επηρεάζει αισθητά και να γίνεται αντιληπτό αυτό στον οδηγό..

Εχω κάνει αρκετούς γύρους, αυτό που παρατήρησα, όσο αυξάνεις την πίσω αεροτομή, τόσο πιο εύκολα υπερστρεφει !!!

Στο πρωτάθλημα με αυτό το αυτοκίνητο θα γίνει χαμός στο ίσιωμα, απλά δεν δίνει περιθώρια για προσπεράσεις, εκτός αν ο άλλος κάνει μεγάλο λάθος..

Εξακολουθώ να τονίζω οτι το προφίλ των ελαστικών του ασέττο είναι εκτός λογικής και των νόμων που εγώ προσωπικά γνωρίζω.

Είναι ασύλληπτο το λάστιχο δρόμου να κρυώνει στις υψηλές ταχύτητες, εκεί θα έπρεπε να ζεσταίνεται..

Είναι παγκοσμίως αποδεκτό απο τους κατασκευαστές, πως το ελαστικό σε ταχύτητες άνω των 190 αναπτύσσει θερμοκρασία και δεν κρυώνει..

Αυτά..

 

 

Ρώτησα τον Αριστοτέλη στο facebook πριν από λίγο και μου είπε:

 

Άρη είναι λογικό τα λάστιχα δρόμου να κρυώνουν στις ευθείες?
πχ το 911 GT3 RS. Στην ευθεία της Silverstone, πας με 200+ και τα μπροστινά κρυώνουν. Είναι λογικό?

 

Aristotelis

Ναι βέβαια. Προσοχή στον όρο "κρυώνουν".
Πρώτα από όλα έχουμε εξωτερικές και εσωτερικές θερμοκρασίες. Οι εξωτερικές θερμαίνονται και κρυώνουν πολύ γρήγορα. Οι εσωτερικές ακολουθούν αλλά πολύ πιο αργά.

Επίσης, όταν λέμε κρυώνουν... σαφώς και όταν στη στροφή έχεις φτάσει 100°c μετά στην ευθεία "κρυώνουν" στους 70°-60°C. Αλλά όπως καταλάβαινες 60° δεν το αγγίζεις με το χέρι.

Αν είχες μια απέραντη ευθεία μόνο και ανέβαζες στα 250+χλμ/ώρα θα έβλεπες ότι οι θερμοκρασίες θα ανέβαιναν από 20-24° στους 50-60 που είναι πολύ. Απλά σε παραξενεύει το γεγονός ότι εσύ τα βλέπεις να κατεβαίνουν από τις στροφές. Αλλά όπως είπα το κρυώνουν είναι σχετικό?

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

πριν 9 λεπτά, το μέλος liakjim έγραψε:

Ρώτησα τον Αριστοτέλη στο facebook πριν από λίγο και μου είπε:

 

Άρη είναι λογικό τα λάστιχα δρόμου να κρυώνουν στις ευθείες?
πχ το 911 GT3 RS. Στην ευθεία της Silverstone, πας με 200+ και τα μπροστινά κρυώνουν. Είναι λογικό?

 

Aristotelis

Ναι βέβαια. Προσοχή στον όρο "κρυώνουν".
Πρώτα από όλα έχουμε εξωτερικές και εσωτερικές θερμοκρασίες. Οι εξωτερικές θερμαίνονται και κρυώνουν πολύ γρήγορα. Οι εσωτερικές ακολουθούν αλλά πολύ πιο αργά.

Επίσης, όταν λέμε κρυώνουν... σαφώς και όταν στη στροφή έχεις φτάσει 100°c μετά στην ευθεία "κρυώνουν" στους 70°-60°C. Αλλά όπως καταλάβαινες 60° δεν το αγγίζεις με το χέρι.

Αν είχες μια απέραντη ευθεία μόνο και ανέβαζες στα 250+χλμ/ώρα θα έβλεπες ότι οι θερμοκρασίες θα ανέβαιναν από 20-24° στους 50-60 που είναι πολύ. Απλά σε παραξενεύει το γεγονός ότι εσύ τα βλέπεις να κατεβαίνουν από τις στροφές. Αλλά όπως είπα το κρυώνουν είναι σχετικό?

 

Ευχαριστώ που ρώτησες. Απλά επιβεβαιώνει τα λεγόμενα μου..

Τα ελαστικά του δρόμου σε αυτό το όχημα και όχι στο ζάσταβα ας πούμε, έπρεπε να κρατούν στο πέλμα 50 με 70 βαθμούς για να λειτουργούν σωστά.. 

Η συστολή και διαστολή λοιπόν του πέλματος, είναι αυτή που αυξάνει τη θερμοκρασία του πέλματος. Η οποία στις μεγάλες ταχύτητες είναι σαφώς ανώτερη απο αυτή στις χαμηλότερες ταχύτητες.

Η θερμοκρασία του ελαστικού μέσα στον αεροθάλαμο μας αφήνει σχεδόν αδιάφορους ως προς τη γενική πρόσφυση, μιας και επηρεάζει μόνο την πίεση και μερικώς την ευκαμψία (γιατί έχουμε και τα λινά μέσα) του ελαστικού.

Τα λάστιχα λοιπόν στην ευθεία θα έπρεπε στο πέλμα να είναι καταπράσινα, και να πορτοκαλίζουν ή κοκκινίζουν στις στροφές.

Έχουμε κρύο λάστιχο, που είναι σε θερμοκρασίες περίπου -20-50, ζεστό στους 50-70 και υπερθερμασμένο μετά τους 80 ας πούμε.

Ολοι μετράνε την θερμοκρασία του ελαστικού με πυρόμετρο στο πέλμα, και κανένας στον αεροθάλαμο, μιας και αυτή η θερμοκρασία μας προσφέρει την πρόσφυση με το οδόστρωμα.

Η γόμα του ελαστικού αποτελεί θερμομονωτικό υλικό. Η μεταφορά θερμότητας απο το πέλμα στον θάλαμό είναι μικρή. Και εξαιτίας ακριβώς αυτής της θερμομονωτικής ιδιότητας του ελαστικού, η μεταβολή στην θερμοκρασία του θαλάμου από το ελαστικό αυτό καθεαυτό είναι σχεδόν αμελητέα. 

Η μεγαλύτερη μεταφορά ή απαγωγή θερμότητας στον αεροθάλαμο προέρχεται απο την ζάντα. Η ζάντα κρυώνει τον αεροθάλαμό, ενώ η θερμοκρασία απο τα φρένα εκτοξεύει τη θερμοκρασία στη ζάντα και τον αεροθάλαμο.

Αυτή η αρχή μεταβάλλεται σε οχήματα με ζάντες απο ανθρακονήματα..

 

Αυτά τα έχω μετρήσει σε αεροδυναμική σήραγγα με τροχό που περιστρεφόταν κανονικότατα, και με όλο το μπράτσο της ανάρτησης εντός του θαλάμου.

Με σταθερή αρχική πίεση ελαστικού, και λοιπές παραμέτρους ανάρτησης το Α και το Ω για την θερμοκρασία είναι το ΒΑΡΟΣ και ακολουθεί η ταχύτητα.

Επαναλαμβάνω..

Η θερμοκρασία λειτουργίας των ελαστικών δρόμου είναι αυτή που επιτυγχάνετε με κίνηση σε μεγάλη ταχύτητα.

Και αυτή η θερμοκρασία μας δίνει την τέλεια πρόσφυση.

Εάν επιτύχουμε επίσπευση αυτής της θερμοκρασίας με συνεχείς εναλλαγές της πορείας, μας αφήνει αδιάφορους.

Επιπρόσθετα, να τονίσω σε αυτό το σημείο το εξής:

Αν τα ελαστικά στην πόρσε έχουν δείκτη ταχύτητας 100 χιλιόμετρα την ώρα, και πηγαίνεις με 101 χιλιόμετρα σε μια απέραντη ευθεία, θα προκαλέσεις υπερθέρμανση του ελαστικού.

Κρύο λάστιχο είναι αυτό που δεν μπορεί να επιτύχει μέγιστη πρόσφυση. (μπλέ)

Ζεστό είναι αυτό που επιτυγχάνει τη μέγιστη πρόσφυση. (πράσινο)

Υπερθερμασμενο αυτό που χάνει πρόσφυση και πέλμα. (πορτοκαλί-κόκκινο)

Ελπίζω να έχω γίνει κατανοητός. Για εμένα δεν είναι αυτή που πρέπει η εικόνα που έχουν τα ελαστικά στο ασσέττο.

Σε ευχαριστώ και πάλι που ρώτησες.

 

 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

πριν 47 λεπτά, το μέλος rapid_fast έγραψε:

Ευχαριστώ που ρώτησες. Απλά επιβεβαιώνει τα λεγόμενα μου..

Τα ελαστικά του δρόμου σε αυτό το όχημα και όχι στο ζάσταβα ας πούμε, έπρεπε να κρατούν στο πέλμα 50 με 70 βαθμούς για να λειτουργούν σωστά.. 

Η συστολή και διαστολή λοιπόν του πέλματος, είναι αυτή που αυξάνει τη θερμοκρασία του πέλματος. Η οποία στις μεγάλες ταχύτητες είναι σαφώς ανώτερη απο αυτή στις χαμηλότερες ταχύτητες.

Η θερμοκρασία του ελαστικού μέσα στον αεροθάλαμο μας αφήνει σχεδόν αδιάφορους ως προς τη γενική πρόσφυση, μιας και επηρεάζει μόνο την πίεση και μερικώς την ευκαμψία (γιατί έχουμε και τα λινά μέσα) του ελαστικού.

Τα λάστιχα λοιπόν στην ευθεία θα έπρεπε στο πέλμα να είναι καταπράσινα, και να πορτοκαλίζουν ή κοκκινίζουν στις στροφές.

Έχουμε κρύο λάστιχο, που είναι σε θερμοκρασίες περίπου -20-50, ζεστό στους 50-70 και υπερθερμασμένο μετά τους 80 ας πούμε.

Ολοι μετράνε την θερμοκρασία του ελαστικού με πυρόμετρο στο πέλμα, και κανένας στον αεροθάλαμο, μιας και αυτή η θερμοκρασία μας προσφέρει την πρόσφυση με το οδόστρωμα.

Η γόμα του ελαστικού αποτελεί θερμομονωτικό υλικό. Η μεταφορά θερμότητας απο το πέλμα στον θάλαμό είναι μικρή. Και εξαιτίας ακριβώς αυτής της θερμομονωτικής ιδιότητας του ελαστικού, η μεταβολή στην θερμοκρασία του θαλάμου από το ελαστικό αυτό καθεαυτό είναι σχεδόν αμελητέα. 

Η μεγαλύτερη μεταφορά ή απαγωγή θερμότητας στον αεροθάλαμο προέρχεται απο την ζάντα. Η ζάντα κρυώνει τον αεροθάλαμό, ενώ η θερμοκρασία απο τα φρένα εκτοξεύει τη θερμοκρασία στη ζάντα και τον αεροθάλαμο.

Αυτή η αρχή μεταβάλλεται σε οχήματα με ζάντες απο ανθρακονήματα..

 

Αυτά τα έχω μετρήσει σε αεροδυναμική σήραγγα με τροχό που περιστρεφόταν κανονικότατα, και με όλο το μπράτσο της ανάρτησης εντός του θαλάμου.

Με σταθερή αρχική πίεση ελαστικού, και λοιπές παραμέτρους ανάρτησης το Α και το Ω για την θερμοκρασία είναι το ΒΑΡΟΣ και ακολουθεί η ταχύτητα.

Επαναλαμβάνω..

Η θερμοκρασία λειτουργίας των ελαστικών δρόμου είναι αυτή που επιτυγχάνετε με κίνηση σε μεγάλη ταχύτητα.

Και αυτή η θερμοκρασία μας δίνει την τέλεια πρόσφυση.

Εάν επιτύχουμε επίσπευση αυτής της θερμοκρασίας με συνεχείς εναλλαγές της πορείας, μας αφήνει αδιάφορους.

Επιπρόσθετα, να τονίσω σε αυτό το σημείο το εξής:

Αν τα ελαστικά στην πόρσε έχουν δείκτη ταχύτητας 100 χιλιόμετρα την ώρα, και πηγαίνεις με 101 χιλιόμετρα σε μια απέραντη ευθεία, θα προκαλέσεις υπερθέρμανση του ελαστικού.

Κρύο λάστιχο είναι αυτό που δεν μπορεί να επιτύχει μέγιστη πρόσφυση. (μπλέ)

Ζεστό είναι αυτό που επιτυγχάνει τη μέγιστη πρόσφυση. (πράσινο)

Υπερθερμασμενο αυτό που χάνει πρόσφυση και πέλμα. (πορτοκαλί-κόκκινο)

Ελπίζω να έχω γίνει κατανοητός. Για εμένα δεν είναι αυτή που πρέπει η εικόνα που έχουν τα ελαστικά στο ασσέττο.

Σε ευχαριστώ και πάλι που ρώτησες.

 

 

 

 

 

Στην ευθεία θα πέσει στους 65C από ότι είδα μπρος και 75 πίσω.

Στο app οι 65 είναι μπλε αλλά τελικά μήπως είναι οκ από θέμα simulation?

Ο Άρης λέει ότι είναι.

 

ΥΓ: Κάποιοι το έχουν ρε φίλε.

Μπαίνει ο τύπος, κάνει 5 γυράκια και να σου:

 

 

http://manager.rackservice.org:50424/lapstat

Έγινε επεξεργασία από liakjim
Link to comment
Share on other sites

 
Στην ευθεία θα πέσει στους 65C από ότι είδα μπρος και 75 πίσω.
Στο app οι 65 είναι μπλε αλλά τελικά μήπως είναι οκ από θέμα simulation?
Ο Άρης λέει ότι είναι.
 
ΥΓ: Κάποιοι το έχουν ρε φίλε.
Μπαίνει ο τύπος, κάνει 5 γυράκια και να σου:
 
 
http://manager.rackservice.org:50424/lapstat

Δημήτρη.
Τη στιγμή που το μπλε σημαίνει κρύο δεν έχεις προσφυση.
Θέλουμε πράσινα λάστιχα για μέγιστη προσφυση. Ναι;
Αν ναι, στην ευθεία με πολλά χιλιόμετρα έπρεπε να πράσινιζουν.
Αν είναι οκ από θεμα sumulation ενώ τα χρώματα είναι λάθος σηκώνω τα χέρια.
Πάντως πράσινο λάστιχο δεν μπλοκάρει τροχό στο φρεναρισμα ενώ το μπλε το μπλοκάρει

Στάλθηκε από το SM-A510F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Μπλε δεν σημαίνει κρύο είναι απλά μια διαβάθμιση στα χρώματα. 

Επίσης το γκριπ δεν πέφτει σαν διακόπτης, έχει διαβαθμίσεις . 

Θα κάτσω να ανεβάσω κάποια στιγμή την γραφική παράσταση.

 

Τέλος ορίστε ένα video από  S2000. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι στις ευθείες τα ελαστικά κρυώνουν. 

Φαντάσου εδώ που η μηχανή είναι πίσω, πόσο πιο δυσμενή είναι τα πράγματα.

Νομίζω όλα καλά . 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Μπλε δεν σημαίνει κρύο είναι απλά μια διαβάθμιση στα χρώματα. 
Επίσης το γκριπ δεν πέφτει σαν διακόπτης, έχει διαβαθμίσεις . 
Θα κάτσω να ανεβάσω κάποια στιγμή την γραφική παράσταση.
 
Τέλος ορίστε ένα video από  S2000. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι στις ευθείες τα ελαστικά κρυώνουν. 
Φαντάσου εδώ που η μηχανή είναι πίσω, πόσο πιο δυσμενή είναι τα πράγματα.
Νομίζω όλα καλά . 
 
 

Βρε Δημήτρη δεν καταλαβαίνω γιατί δεν κοιταζεις την κατάσταση με μερικές παραμέτρους που είναι σταθερές.
Το βίντεο αυτό αποδεικνύει ξανά αυτά που σου λέω.
Όταν βγαίνεις από τα πιτ που έχεις κουβέρτες τα λάστιχα είναι πράσινα. Οι κουβέρτες σου δίνουν θεωρητικά την βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας. Η βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας σου δίνει την βέλτιστη προσφυση
Καλό το βίντεο με το s2000.
Η θερμοκρασία των 60 70 βαθμών είναι στο ασσεττο η θεωρητική πράσινη ένδειξη. Αυτό λοιπόν που όλοι βλέπουμε στο βίντεο του s2000 σαν μπλε είναι στο ασσετο ΠΡΆΣΙΝΟ. Στο ασσετο το μπλε είναι όταν το λάστιχο είναι κρύο. Στους 20 30 40 50 βαθμούς.
Στο βίντεο με το S2000 βλέπουμε ότι όταν η θερμοκρασία είναι 85 βαθμοί καίγεται.. στο ασσετο η θερμοκρασία στο λάστιχο όταν αυτό γίνεται κόκκινο είναι 160. Στους 160 δεν υπάρχει αυτό το λάστιχο σε πληροφορω.
Έχει ντελαμιναρει από τους 110 120..
110 είναι η θερμοκρασία λειτουργίας της πολλή μαλακης βρεγμενης γομας στα αγωνιστικά ελαστικά.
Επιπρόσθετα στο βίντεο με το s2000 βλέπεις ότι μετά τη στροφή που το λάστιχο κοκκινιζει επανέρχεται μετά από 3-4 δευτερόλεπτα μόλις βρεις την ευθεία.
Αυτό γιατί μετράει την επιφανειακη θερμοκρασία στο πελμα και οπως σου είπα το ελαστικό είναι θερμομονωτικο και η θερμοκρασία αυτή αργεί πάρα πολύ να εισέλθει στα εσωτερικά του ελαστικου.
Στο ασσετο όταν το λάστιχο κοκκινησει μπορεί να κανεις και ολόκληρο γύρο για να το ψυξεις και να το φέρεις σε θερμοκρασίες λειτουργίας.
Προτείνω λοιπόν το εξής.
Διάβασε καλά αυτά που σου λέω.
Ψάξε στο ιντερνετ και όπου θέλεις να βρεις πηγές για να με διαψευσεις σε αυτά που γράφω.
Κατόπιν αφού έχεις κάνει την έρευνα σου, (η οποια απο τωρα σου λεω θα με δικαιωσει στο 100%) δες πως συμπεριφερεται σύμφωνα με αυτά το ασσετο στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο και στα συγκεκριμένα ελαστικά δρόμου.
Μόνο έτσι θα καταλάβεις που υπάρχει το θέμα που σου αναφέρω.
Εσύ πηγαίνεις αυτή τη στιγμή ανάποδα.
Προσπαθείς να δικαιώσεις μια κατάσταση που δεν γνωρίζεις αν είναι η σωστή ή όχι βρίσκοντας αποδείξεις που έχουν άλλες σταθερές μέτρησης.
Οι σταθερές μας όπως θα δεις και στην έρευνα που θα κάνεις είναι οι ακόλουθες.
1 θερμοκρασία λειτουργίας ελαστικών δρόμου υψηλής απόδοσης 65 βαθμοί Κελσίου +- 10%
2 κουβερτες=βέλτιστη θερμοκρασία
3 κίνηση οχήματος με περισσότερα από 190 χιλιόμετρα = το ελαστικό ανεβάζει θερμοκρασία όταν είναι πιο κρύο από τη θερμοκρασία λειτουργίας του
4 κίνηση του οχήματος σε ταχύτητες άνω του δείκτη ταχύτητας του ελαστικου =υπερθέρμανση και ντελαμιναρισμα
5 κίνηση του οχήματος σε ταχύτητες από 190 μέχρι το δείκτη μέγιστης ταχύτητας =επαναφορά σε θερμοκρασίες λειτουργίας.
6 κίνηση του οχήματος με αλλαγές πορείας = επιτάχυνση επίτευξης θερμοκρασίας λειτουργίας.
Αυτά....
Καλή έρευνα



Στάλθηκε από το SM-A510F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@rapid_fast Τα επιχειρήματά σου έχουν αρκετά κενά... Και λόγω υποθέσεων που κάνεις για πράγματα που δεν ξέρουμε και λόγω λάθος λογικής σε 1-2 πράγματα. Και εμείς (εγώ τουλάχιστον) αυτά σπουδάσαμε.

 

Πρώτα από όλα από σύμφωνα με αυτά που λές διαφορά σε ταχύτητα 1-2km/h πάνω η κάτω από το δείκτη μέγιστης ταχύτητας, οδηγάει το ελαστικό ή σε υπερθέρμανση ή στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας...! Αν θέλεις να κάτσουμε να το αναλύσουμε όσο θέλεις αυτό αλλά είναι μεγάλο λάθος.

 

2ο, η αναγραφόμενη θερμοκρασία λειτουργίας (που έστω οτι ξέρεις οτι και σε ειδικά hypercar ελαστικά είναι 65C) δεν είναι αναγκαστικά στο σημείο βέλτιστης απόδοσης του ελαστικού, πολύ πιθανό να είναι εκεί που το ελαστικό πιάνει 99% grip και έχεις περιθόριο από πάνω απλά το σημαντικό είναι να μην πας πιο κάτω. Στο AC το οτι το πράσινο είναι εκεί που το ελαστικό είναι 100% μπαμ δε σημαίνει κάτι παραπάνω, το κρύο λάστιχο το αισθάνεσαι όταν φτάσουν σκούρο μπλέ και χάσουν παραπάνω από 1-2%, αυτό είναι κρύο ελαστικό.

 

3ο, η θερμική αγωγιμότητα του ελαστικού ναι δεν είναι μεγάλη, αλλά υπάρχει. Επίσης η κίνηση σε ευθεία χωρίς επιτάχυνση/φρένο για την οποία μιλάς δημιουργεί σχεδόν ίδια παραγωγή θερμότητας και στα εσωτερικά στρώματα του ελαστικού και όχι μόνο στο πέλμα, αφού η θερμότητα προέρχεται κυρίως λόγω παραμορφώσεων. Τα εσωτερικά στώματα του ελαστικού και ακόμα και ο αέρας μέσα λειτουργούν σαν αποθήκη θερμότητας και επηρεάζουν όλο το σύστημα, επίσης αν το εσωτερικό ήταν σχεδόν μονομένο όπως λές δεν θα κρύωνε ποτέ... το οτι κρυώνει και με το ρυθμό που κρυώνει σημαίνει οτι η μεταφορά θερμότητας από το εσωτερικό στο εξωτερικό του ελαστικού μόνο αμελητέα δεν είναι.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Τα λάστιχα είναι αυτά από το ini

 

4c468dfaed50d57c91114d651f2d0c2f.png

 

Στους 60C έχουν χάσει μόλις το 2% του grip οπότε μην τρελαίνεστε. 

Από 75C μέχρι 100C έχουν to 100% του grip.

 

ΥΓ Πάνο και εγώ δεν συμφωνώ όπως τα λες.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 4 ώρες, το μέλος Lylankor έγραψε:

@rapid_fast Τα επιχειρήματά σου έχουν αρκετά κενά... Και λόγω υποθέσεων που κάνεις για πράγματα που δεν ξέρουμε και λόγω λάθος λογικής σε 1-2 πράγματα. Και εμείς (εγώ τουλάχιστον) αυτά σπουδάσαμε.

 

Πρώτα από όλα από σύμφωνα με αυτά που λές διαφορά σε ταχύτητα 1-2km/h πάνω η κάτω από το δείκτη μέγιστης ταχύτητας, οδηγάει το ελαστικό ή σε υπερθέρμανση ή στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας...! Αν θέλεις να κάτσουμε να το αναλύσουμε όσο θέλεις αυτό αλλά είναι μεγάλο λάθος.

 

2ο, η αναγραφόμενη θερμοκρασία λειτουργίας (που έστω οτι ξέρεις οτι και σε ειδικά hypercar ελαστικά είναι 65C) δεν είναι αναγκαστικά στο σημείο βέλτιστης απόδοσης του ελαστικού, πολύ πιθανό να είναι εκεί που το ελαστικό πιάνει 99% grip και έχεις περιθόριο από πάνω απλά το σημαντικό είναι να μην πας πιο κάτω. Στο AC το οτι το πράσινο είναι εκεί που το ελαστικό είναι 100% μπαμ δε σημαίνει κάτι παραπάνω, το κρύο λάστιχο το αισθάνεσαι όταν φτάσουν σκούρο μπλέ και χάσουν παραπάνω από 1-2%, αυτό είναι κρύο ελαστικό.

 

3ο, η θερμική αγωγιμότητα του ελαστικού ναι δεν είναι μεγάλη, αλλά υπάρχει. Επίσης η κίνηση σε ευθεία χωρίς επιτάχυνση/φρένο για την οποία μιλάς δημιουργεί σχεδόν ίδια παραγωγή θερμότητας και στα εσωτερικά στρώματα του ελαστικού και όχι μόνο στο πέλμα, αφού η θερμότητα προέρχεται κυρίως λόγω παραμορφώσεων. Τα εσωτερικά στώματα του ελαστικού και ακόμα και ο αέρας μέσα λειτουργούν σαν αποθήκη θερμότητας και επηρεάζουν όλο το σύστημα, επίσης αν το εσωτερικό ήταν σχεδόν μονομένο όπως λές δεν θα κρύωνε ποτέ... το οτι κρυώνει και με το ρυθμό που κρυώνει σημαίνει οτι η μεταφορά θερμότητας από το εσωτερικό στο εξωτερικό του ελαστικού μόνο αμελητέα δεν είναι.

Δεν διαβάζεις προσεκτικά τι γράφω..

Η ταχύτητα ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΙΚΤΗ ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ υπερθερμαίνει το ελαστικό και προκαλεί ντελαμινάρισμα.

Η ταχύτητα πάνω απο 190 χιλιόμετρα ανεβάζει τη θερμοκρασία λειτουργίας των ελαστικών αυτών στην ιδανική τιμή.

Η αναγραφόμενη θερμοκρασία λειτουργίας είναι αυτή που σου δίνει την καλύτερη πρόσφυση +-10%.

Τα ελαστικά βγαίνοντας απο τα πιτ με τις κουβέρτες, έχουν την τέλεια θεωρητικά θερμοκρασία (θεωρητικα)

Η θερμική αγωγιμότητα είναι κυρίως απο απο τη ζάντα. Είναι ασύλυπτο αυτό που λές, δεν το είπα ποτέ.. είπα οτι η θερμοκρασία που εισέρχεται στον αεροθάλαμο απο το πέλμα είναι

ελάχιστη, η κύρια πηγή ζέστης είναι απο τα γρένα μέσω της ζάντας και της ψύξης απο τον αέρα που ψύχει τη ζάντα.

Προτείνω να μελετήσετε με προσοχή την μεταφορά θερμότητος σε ελαστικά αεροσκαφών και μετά να μου πείτε, πόση θερμοκρασία περνάει

απο το πέλμα στον αεροθάλαμο και πόση απο τη ζάντα...

 

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, rapid_fast said:

4 κίνηση του οχήματος σε ταχύτητες άνω του δείκτη ταχύτητας του ελαστικου =υπερθέρμανση και ντελαμιναρισμα
5 κίνηση του οχήματος σε ταχύτητες από 190 μέχρι το δείκτη μέγιστης ταχύτητας =επαναφορά σε θερμοκρασίες λειτουργίας.

Νομίζω κατάλαβα πολύ καλά αυτό που λές. Αν δείκτης μέγιστης ταχύτητας είναι 250 τότε σύμφωνα με αυτό ακριβώς που έγραψες στα 248 πχ το ελαστικό επαναφέρεται στη θερμοκρασία λειτουργίας, με 252 το ελαστικό υπερθερμένεται και καταστρέφεται. Τέτειες ασυνέχειες δύσκολα βρίσκεις στη φύση, δεν γίνεται αυτό που λές. Οι μεταφορές θερμότητας δουλεύουν με (κάτι χ ΔΤ), όταν ο ρυθμός παραγωγής θερμότητας αυξηθεί τότε απλά θα έρθει ισοροπία σε ένα μεγαλύτερο ΔΤ. Μπορούμε να το αναλύσουμε πολύ αλλά αυτό που έγραψες τουλάχιστον είναι λάθος.

 

55 minutes ago, rapid_fast said:

Η αναγραφόμενη θερμοκρασία λειτουργίας είναι αυτή που σου δίνει την καλύτερη πρόσφυση +-10%.

Says who? Και αυτό είναι για αγωνιστικά ελαστικά ή δρόμου? Και που ξέρουμε οτι στη πραγματικότητα είναι 65C για αυτά τα hypercar ελαστικά? Δεν νομίζω να κάναν τόσο τραγικό λάθος σε τόσο απλά δεδομένα και να βγάλανε στη τύχη το παραπάνω διάγραμμα που έβαλε ο @liakjim...

 

55 minutes ago, rapid_fast said:

Η θερμική αγωγιμότητα είναι κυρίως απο απο τη ζάντα. Είναι ασύλυπτο αυτό που λές, δεν το είπα ποτέ.. είπα οτι η θερμοκρασία που εισέρχεται στον αεροθάλαμο απο το πέλμα είναι

ελάχιστη, η κύρια πηγή ζέστης είναι απο τα γρένα μέσω της ζάντας και της ψύξης απο τον αέρα που ψύχει τη ζάντα.

Προτείνω να μελετήσετε με προσοχή την μεταφορά θερμότητος σε ελαστικά αεροσκαφών και μετά να μου πείτε, πόση θερμοκρασία περνάει

απο το πέλμα στον αεροθάλαμο και πόση απο τη ζάντα...

Ναι έδώ κατάλαβα λίγο λάθος αυτό που έγραψες, αλλά και πάλι: Δηλαδή μόνο με φρεναρίσματα μπορείς να φέρεις τη θερμοκρασία και πίεση εντός του ελαστικού εκεί που θέλεις...ενώ με στροφές στο όριο χωρίς φρενάρισμα δε θα ζεσταθεί ποτέ ο αέρας μέσα... Το αεροσκάφος, πέρα από τις τεράστιες διαφορές στα ελαστικά, χρησιμοποιεί τον τροχό για 30 δευτερόλεπτα. Ο τροχός ολόκληρος μπορεί να είναι και -50C πριν την προσγείωση, τα φρένα του αεροσκάφους πρέπει να σταματήσουν 100-500 τόνους! Μιλάμε για τραγικά τεράστια διαφορά στη θερμότητα που παράγεται σε σχέση με τη διαφορά μεγέθους. Ναι η θερμική αγωγιμότητα της ζάντας είναι πολύ μεγαλύτερη, αλλά δε μπορείς να αγνοήσεις τη μεταφορά θερμότητας από τα εσωτερικά στρώματα του ελαστικού στον αέρα μέσα. Σαν απόλυτη τιμή η θερμοκρασία του αέρα θα είναι πιο κοντά στη θερμοκρασία του ελαστικού εσωτερικά που έχει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με αυτόν, από εκεί και πέρα η μεγαλύτερη μεταφορά θερμότητας μέσω της ζάντας κρυώνει η ζεσταίνει τα εσωτερικά του ελαστικού μέσω του αέρα.

 

Τέλος, αν υπάρχει 1 αυτοκίνητο που περιμένεις να έχει πρόβλημα με τη θερμοκρασία των μπροστά ελαστικών, είναι μια Porsche με τη μηχανή πίσω από τον πίσω άξονα... το βάρος που έγραφες και εσύ.

Έγινε επεξεργασία από Lylankor
Link to comment
Share on other sites

Πολυ ενδιαφέρουσες απόψεις παιδια στο θέμα το ελαστικών....νομιζω απο μονο του σηκώνει δικό του threat .

Συμφωνώ σχεδόν με όλα με @rapid_fast έτσι και αλλιώς ( απο την μικρη εμπειρία στο παιχνιδι και σε συγκριση με rfactor..) πόσο μάλλον εφόσον ειναι της ειδικότητας του ( υποθέτω μηχανολόγος μηχανικος? επειδη ειπες για αεροδυναμική συραγγα κλπ)....όπως λέει και το γνωστο moto " εκαστος στο ειδος του και ο λουμιδης στους καφεδες....." χαχαχαχα... ( αν και εγω μηχανικός...σε πιο "ακίνητα" αντικείμενα απο beton) 

Σχετικά με τα χρώματα ....

1) δεν υπάρχει μεγάλη διαβάθμιση , θα επρεπε πιο προοδευτικα να αλλαζουν απο σκουρο-μπλε σε σκουρο πρασινο

2) Ο ρυθμος ανανεωσης ειναι αντιθετα μικρος.....δηλαδη ενα αποτομο φρεναρισμα θα επρεπε τουλαχιστον να πρασινιζει εστω για μερικα δευτερολεπτα τα μπροστα  ή μια πλαγιολίσθηση επίσης...

3) αν ισχυει το γραφημα που έβαλες @liakjim θα επρεπε να ειναι πρασινα απο 60-120 βαθμους...εκτος αν τα χρωματα αλλαζουν μονο βαση της τιμής της θερμοκρασίας με το ίδιο τρόπο για ολα τα αυτοκινητα... ανεξαρτητα απο τυπο ελαστικου και ποσοστου πρόσφυσης...το οποίο αν ειναι έτσι ειναι παραπλανητικό και δεν βοηθάει οπτικά....οπότε η λύση ειναι αυτη που ειπε ο @Georgiadis Giorgos ( να κλέισουμε το app).....πιο το νόημα να εχω 98% προσφυση και να μου το δειχνεις σκούρο μπλέ? ( απο την τιμή του grip να  γινεται η επιλογή χρωματος και όχι απο την τιμή της θερμοκρασίας)

Σχετικά με την επίδραση του βάρους στα ελαστικά (που ανεφερε ο @rapid_fast )εκανα το εξής test :

1)Αρχικά χωρις abs φρενάρω απότομα σε ευθεία και βλέπω ότι ...σωστα (...και επειδή το ελαστικό μπλοκαρeι) ανεβαινει απότομα η θερμοκρασία και ομοιως αποτομα κρυωνει.

Κανω το ιδιο και με ABS on , και η θερμοκρασία αυξάνεται ελάχιστα.....δηλαδη την μεταφορά βαρους κατα το φρανάρισμα στους μπροστα τροχους ειναι σαν να μην την λαμβάνει υπόψη.....πράγμα προφανώς λάθος.

Υποθέτω λοιπόν ότι μονο το μπλοκάρισμα των μπροστα τροχών κατα το φρεναρισμα αυξάνει την θερμοκρασία..

2) εχοντας ενεργοποιημένη στα controls την επιλογή για enhanced understeering effect ( για να μειώνει πολύ το ffb σε απωλεια προσφυσης) προσπαθώ επιτιδευμένα να προκαλέσω απότομη υποστροφή........μπαινω με πολλα και στριβω το τιμόνι απότομα για να χανει κατευθειαν προσφυση μπροστα...... παρόλο ομως που και εδω ο τροχος ολισθαινει όπως και στην περιπτωση φρεναρισματος χωρις abs η θερμοκρασία επηρεάζεται ελάχιστα....

πως γινεται στην μια περιπτωση να ανάβουν τα ελαστικα και στην άλλη όχι; 

 

Έγινε επεξεργασία από aKosmas
Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι που ψάχνω τα δέκατα η διαβάθμιση που θέλω είναι το 98-100-98, τα πιο έξω δε χρειάζεται να μου τα πεί, τα καταλαβαίνω.

 

Τέλος, υπάρχουν πολλά πίσω από τις θερμοκρασίες που βλέπουμε... ναι στο πέλμα βλέπεις inside-middle-outside αλλά στο μπλοκάρισμα ζεσταίνεις ένα μόνο σημείο στη περιφέρεια, σε μεγάλα slip angle το ζεσταίνεις όλο. Το core temperature μπορεί να περιλαβμάνει και άλλες "αποθήκες" θερμότητας πέρα από τον αέρα, εσωτερικά στρώματα ελαστικού πχ. Κλπ κλπ... δεν έχει νόημα να το ψάξουμε παραπάνω, το δύκολο μέρος στα μοντέλα ελαστικών είναι να υπολογίσεις την πρόσφυση και τις δυνάμεις. Στα υπόλοιπα είμαστε πολύ πιο κοντά στη πραγματικότητα σε αρκετά sim.

 

edited

Έγινε επεξεργασία από Lylankor
Link to comment
Share on other sites

Quote

Πάντως και με μπλοκαρισμένους τροχούς έχεις ξέρω γώ το 90% της μεταφοράς βάρους σε σχέση με το ιδανικό φρενάρισμα... στη στροφή δεν έχεις

αρα συμφωνείς ότι η μεταφορά βάρους αυξάνει την θερμοκρασία.....καταλαβα σωστα;

αν ειναι έτσι,  γιατι με ABS on δεν ανεβαινει η θερμοκρασία;

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, aKosmas said:

αρα συμφωνείς ότι η μεταφορά βάρους αυξάνει την θερμοκρασία.....καταλαβα σωστα;

αν ειναι έτσι,  γιατι με ABS on δεν ανεβαινει η θερμοκρασία;

Είπες οτι αυξάνεται ελάχιστα. Επίσης με μπλοκαρισμένο τροχό ζεσταίνεις ένα μόνο σημείο στη περιφέρεια και το κάνεις και με καθαρή τριβή χωρίς κύλιση. Κατά την κύλιση το slip είναι πολύ μικρότερο και αντίστοιχα και η θερμοτητα που παράγεται.

Έγινε επεξεργασία από Lylankor
Link to comment
Share on other sites

ναι ελαχιστα=καθόλου....(εννοω σχεδον καθόλου)

κατι άλλο..

σχετικά με πίεση vs θερμοκρασία...δεν θα έπρεπε να επηρεάζεται περισσότερο η θερμοκρασία στην μειωση της πίεσης?? δηλαδή ενω βαζω πχ την ελαχιστη πίεση η θερμοκρασία δεν αυξάνεται αναλογα....επηρεαζετε λίγο...

Επίσης.... αν πχ η πίστα ειναι δεξιόστροφη ..... μειώνω την πίεση μονο στα αριστερά;;; δεν με ενδιαφέρει η θερμοκρασία των εσωτερικών ελαστικών??? μόνο η πίεση με ενδιαφέρει για τα εσωτερικα ελαστικα?

ρωτάω με αφορμή ενα απο τα τελευται βιντεο του Αριστοτέλη

 

Link to comment
Share on other sites

πριν 50 λεπτά, το μέλος aKosmas έγραψε:
3) αν ισχυει το γραφημα που έβαλες @liakjim θα επρεπε να ειναι πρασινα απο 60-120 βαθμους...
 

Γιατί 60-120?
Ιδανικά είναι 75-100 άρα ορθά πιο κάτω είναι μπλε .

Ποιό το περίεργο?

Στάλθηκε από το m2 note μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

 

Έγινε επεξεργασία από liakjim
Link to comment
Share on other sites

Επίσης κάτι άλλο , στο Assetto , μας δείχνει την θερμοκρασία όχι τελείως στην επιφάνεια, αλλά ακριβώς κάτω από αυτήν δλδ μέσα στο πέλμα.

Κάπως έτσι :

5e798f03d2bb2150218d7b2bcceddc90.png

Οπότε δεν βλέπουμε την ραγδαία μεταβολή σαν το βιντεο που ανέβασα αλλά λίγο πιο αργά.

 

Τέσπα, σε ένα αμάξι σαν την Porsche , με την μηχανή πίσω είναι απόλυτα λογικό να βλέπουμε τα μπροστινά λίγο πιο κρύα από τα πίσω.

 

Με δοκιμές και ανάλογα την πίστα, το οδηγικό στυλ, το σεταπ κτλ ρυθμίζουμε πιέσεις ώστε να πετύχουμε τον βέλτιστο χρόνο.

Πχ αξίζει να χαμηλώσω λίγο πιέσεις ώστε ανεβάσω λίγο θερμοκρασίες ή θα χάσω σε άλλα σημεία της πίστας?

 

Νομίζω ο Αριστοτέλης τα είπε μια χαρά εδώ http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/tyre-temp-pressure-ideals-as-well-as-question-about-optimum-tyre-pressures.44044/#post-857708

 

b3923c893cc15256df1e3aa084d94c5b.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ και επαυξάνω.. Δηλαδή με απλά λόγια πιστεύω πως η βιοχημική ιδιοσυστασια του ατόμου μπορεί να οδηγήσει στην καταστρατήγηση της φερεγγυότητας. Αυτό ακριβώς! Τίποτε άλλο!
[emoji3]

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.