Jump to content



Assetto Corsa Physics + Tires + Temps.


Recommended Posts

Αντικρουόμενα τα επιχειρήματά σου. Όταν σταματάς αυτή η θερμοκρασία στα 3 χιλιστά που λές είναι που αρχίζει να πέφτει, και πρέπει να τη μετρήσεις γρήγορα γιατί πέφτει, δεν ανεβαίνει λόγω του δισκόφρενου. Τις στιγμιαίες θερμοκρασίες πάνω στη στροφή δε θα τις μετρήσεις ποτέ παρά μόνο με κάμερα. Υπάρχει ένας ωραίος αριθμός που καθορίζει τη μεταφορά θερμότητας ανάλογα με τη ταχύτητα του ρευστού πάνω σε μία επιφάνεια (Nusselt). Όταν ακινητοποιείσαι η μεταφορά θερμότητας στον αέρα πέφτει τραγικά, ο αέρας που όσο ο τροχός γύριζε ψύχει το εξωτερικό στρώμα σταματάει να το κάνει σε τέτοιο βαθμό. Το εξωτερικό στρώμα αρχίζει να έρχεται πιο κοντά στη θερμοκρασία που μετράς στα 3 χιλιστά που λές, και η κάμερα το βλέπει να ζεσταίνεται. Έτσι σιγά σιγά χάνει θερμότητα το εσωτερικό. Επίσης, ολόκληρο το ελαστικό δεν γίνεται να ζεσταθεί έτσι από το φρένο και μόνο από ζεστό αέρα που βγαίνει από το φρένο (αφού όπως είπες και εσύ μεταφορά θερμότητας από το φρένα στη ζάντα, μετά στον αεροθάλαμο, και από το εσωτερικό στρώμα του ελαστικού στο εξωτερικό γίνεται πάρα πολύ αργά (λόγω του τελευταίου κυρίως). Τους 800 βαθμούς μετά από γύρο σχηματισμού δε θα τους σχολιάσω.

 

Επαναλαμβάνω, ο συντελεστής τριβής που βλέπω στα διαγράμματα που λές είναι σαν να βλέπω καθαρό συντελεστή τριβής του υλικού. Που έχει να κάνει με τις στιγμιαίες θερμοκρασίες στην επιφάνεια του ελαστικού (αυτές που βλέπει η κάμερα). Ακόμα και το ελαστικό που είναι κρύο μόλις αρχίσει να γλιστράει θα πιάσει κατευθείαν τα 60 στην επιφάνεια (όχι μέχρι 3 χιλιοστά μέσα όμως).

 

33 minutes ago, rapid_fast said:

Τι έχετε να πείτε για αυτό? είναι πράγματι έτσι? Τα μυστικά των εκατομμυρίων, τις γνώσεις αυτές των εταιριών ελαστικών τις έχει ο ασσέττος και τις αρπάζουμε τόσο εύκολα?

Αυτά... ;)

Ενώ εσύ λές οτι είναι ακόμα πιο απλά και τα βρήκες εσύ και εγώ... και ο ασσέτος ξέρει λιγότερα. Μάλιστα.

Έγινε επεξεργασία από Lylankor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μία ώρα πριν, το μέλος rapid_fast έγραψε:

Τα βάζετε που τα βάζετε..

Να τα διαβάζετε τι λένε και να κατανοείτε δεν σας απασχολεί?

Τι λέει η φλούκ. Εχουμε 2 τρόπους μέτρησης. Με IR και με επαφή.

Τι λέω εγώ απο την αρχή? Μετράμε με επαφή.

Πού μετράει αυτός με την επαφή? 3,1 χιλιοστά μέσα στο πέλμα.  Πόσο πέλμα έχει ένα λάστιχο της μισελέν, όπως αυτό που τρέχουμε με την πόρσε. 2 ΕΚΑΤΟΣΤΑ.

Που μετράμε? Στα 3 χιλιοστά. Γιατί? Γιατί στην επιφάνεια η θερμοκρασία όπως λέει πέφτει ραγδαία και δεν παίρνουμε σωστή μέτρηση αν δεν την κάνουμε αμέσως.

Τι δείχνει το βίντεο που ανέβασα? Οτι η θερμοκρασία ανεβαίνει. Απο που το δικαιολογώ? απο τους 800 βαθμούς που έχουν τα δισκόφρενα.

Τι υπέδειξες εσυ? οτι αυτό είναι λάθος και ότι ανεβαίνει η θερμοκρασία απο την προερχόμενη απο το εσωτερικό του ελαστικού.

Τι λέει η φλούκ? οτι η επιφάνεια απο το το λάστιχο κρυώνει ραγδαία κατά την ακινητοποίηση.

Τι λες εσύ, οτι η επιφάνεια απο το λάστιχο ζεσταίνεται ραγδαία κατά την ακινητοποίηση απο την εσωτερική θερμοκρασία του ελαστικού.

Ποιός έχει δίκιο? Απο που προέρχεται η θερμοκρασία? απο τους 100 που είναι εσωτερικά στο ελαστικό, ή απο τους 800 (ας πούμε) που έχει το δισκόφρενο?

Και γιατί το χρώμα τείνει να πάρει το χρώμα των δισκόφρενων όπως βλέπουμε στα διπλανά αυτοκίνητα?

2 θέματα εδώ.

1) η θερμική δεν μπορεί να μετρήσει θερμοκρασία στον αέρα.

2) η θερμοκρασία στο πέλμα ανεβαίνει το ίδιο όσο και στο εξωτερικό πλευρικό του ελαστικού?

γιατί αυτό? δείτε το μονοθέσιο δεξιά και τα ελαστικά του πως κιτρινίζουν στο μάγουλο όπως ακριβώς και στο πέλμα.

Γιατί συμβαίνει αυτό? Διότι ο υπέρθερμος αέρας απο τους δίσκους ανεβαίνει γλείφοντας το λάστιχο στην εξωτερική του πλευρά.

Δεν έχει λόγο να ζεσταθεί το μάγουλο απο το λάστιχο.

Απλά η διαδικασία δεν είναι ορατή.

Γιατί αυτό δεν συμβαίνει και στην μέσα πλευρά? γιατί ο αέρας που ψύχει τα φρένα έρχεται απο το κέντρο του μονοθεσίου και διαφεύγει στην έξω πλευρά των τροχών.

Τα φρένα εσωτερικά στο μονοθέσιο είναι εγκλωβισμένα μέσα σε ένα τύμπανο ψύξης, και διαφυγή αέρα υπάρχει μόνο προς τα έξω.

Πάμε ξανά στο ασσέττο.

Που μετράει το ασσέττο.. όχι στο πέλμα αλλά πιο μέσα.. Ας πούμε στα 3 χιλιοστά.

Πλέον το συγκεκριμενοποιήσαμε.

Πόση πρέπει να είναι η θερμοκρασία στα 3 χιλιοστά για να έχουμε τέλεια πρόσφυση? ας πούμε 85.

Πόσο πιάνουν τα λάστιχα στο ασσέττο? 51-52-60 ας πούμε.

Πόσο πρόσφυση έχουμε εκεί? 20% - 30% κάτω..

Πόσο διαφορά έχουμε στην πρόσφυση ανάμεσα σε βρεγμένο και στεγνό δρόμο? 30%

Ο @liakjim και ο @panosdimp έτρεχαν λοιπόν σε βρεγμένο..

Εγώ έτρεχα σε στεγνό..

Οι δύό τους έγραφαν ασύλληπτους χρόνους με λάθος θερμοκρασίες..

Εγώ έγραφα μάπα χρόνους με άριστες θερμοκρασίες.

Αυτοί έπρεπε να κάνουν πατινάζ, και εγώ να πηγαίνω άρχοντας..

Η όλη φάση μου θυμίζει την μόνζα που τα λάστιχα με 43 πίεση κρατούσαν καλύτερα απο 22....

Πάμε ξανά στα απόρρητα και πανάκριβα μυστικά..

Ολα έχουν αποκαλυφθεί με ένα ινι που άνοιξε ο @liakjim

Τι έχετε να πείτε για αυτό? είναι πράγματι έτσι? Τα μυστικά των εκατομμυρίων, τις γνώσεις αυτές των εταιριών ελαστικών τις έχει ο ασσέττος και τις αρπάζουμε τόσο εύκολα?

Αυτά... ;)

 

 

 

 

1. Τα λάστιχα της F1 ζεσταίνονται όταν είναι ακίνητο, κυρίας από την εσωτερική θερμοκρασία του πέλματος που τώρα δεν κρυώνει από τον αέρα.

Το όντως καυτά δισκόφρενα πρέπει πρώτα να ζεστάνουν τον τεράστιο θάλαμο.

2. Είχες χαμηλότερους χρόνους λόγω ότι είχες πολύ χαμηλές πιέσεις βλ σελ 31 της μπροσούρας.

3. Τελικά όμως δεν έχασες πολύ γιατί είχες καλύτερες θερμοκρασίες από εμάς.

4. Εμείς με 60C δεν χάσαμε 20% (σιγά μη χάναμε τόσο) αλλά μόλις 1-2% που είναι απολύτως λογικό.

 

Όλα καλά με τον ασσέτο λοιπόν.

Link to comment
Share on other sites

πριν 14 λεπτά, το μέλος Lylankor έγραψε:

Αντικρουόμενα τα επιχειρήματά σου. Όταν σταματάς αυτή η θερμοκρασία στα 3 χιλιστά που λές είναι που αρχίζει να πέφτει, και πρέπει να τη μετρήσεις γρήγορα γιατί πέφτει, δεν ανεβαίνει λόγω του δισκόφρενου. Τις στιγμιαίες θερμοκρασίες πάνω στη στροφή δε θα τις μετρήσεις ποτέ παρά μόνο με κάμερα. Υπάρχει ένας ωραίος αριθμός που καθορίζει τη μεταφορά θερμότητας ανάλογα με τη ταχύτητα του ρευστού πάνω σε μία επιφάνεια (Nusselt). Όταν ακινητοποιείσαι η μεταφορά θερμότητας στον αέρα πέφτει τραγικά, ο αέρας που όσο ο τροχός γύριζε ψύχει το εξωτερικό στρώμα σταματάει να το κάνει σε τέτοιο βαθμό. Το εξωτερικό στρώμα αρχίζει να έρχεται πιο κοντά στη θερμοκρασία που μετράς στα 3 χιλιστά που λές, και η κάμερα το βλέπει να ζεσταίνεται. Έτσι σιγά σιγά χάνει θερμότητα το εσωτερικό. Επίσης, ολόκληρο το ελαστικό δεν γίνεται να ζεσταθεί έτσι από το φρένο και μόνο από ζεστό αέρα που βγαίνει από το φρένο (αφού όπως είπες και εσύ μεταφορά θερμότητας από το φρένα στη ζάντα, μετά στον αεροθάλαμο, και από το εσωτερικό στρώμα του ελαστικού στο εξωτερικό γίνεται πάρα πολύ αργά (λόγω του τελευταίου κυρίως). Τους 800 βαθμούς μετά από γύρο σχηματισμού δε θα τους σχολιάσω.

 

Επαναλαμβάνω, ο συντελεστής τριβής που βλέπω στα διαγράμματα που λές είναι σαν να βλέπω καθαρό συντελεστή τριβής του υλικού. Που έχει να κάνει με τις στιγμιαίες θερμοκρασίες στην επιφάνεια του ελαστικού (αυτές που βλέπει η κάμερα). Ακόμα και το ελαστικό που είναι κρύο μόλις αρχίσει να γλιστράει θα πιάσει κατευθείαν τα 60 στην επιφάνεια (όχι μέχρι 3 χιλιοστά μέσα όμως).

 

Ενώ εσύ λές οτι είναι ακόμα πιο απλά και τα βρήκες εσύ και εγώ... και ο ασσέτος ξέρει λιγότερα. Μάλιστα.

Δε λέω αυτό.

Εγώ απο την αρχή λέω οτι ο αεροθάλαμος και το πέλμα είναι μεταξύ τους μονωμένα. Το ελαστικό αυτό καθεαυτό αποτελεί μονωτικό στοιχείο.

Οτι η θερμοκρασία στον αεροθάλαμο επηρεάζεται κατα 99% απο την θερμοκρασία της ζάντας.

Για τις θερμοκρασίες μέσα στη στροφή υπάρχουν εμφυτεύματα. Φυσικά και τις μετράμε αν θέλουμε.

Ψάξε για το Plestex να δείς τι δεδομένα λαμβάνει απο τα ελαστικά.

Νομίζεις τα λάστιχα στην φόρμουλα 1 δεν έχουν ενσωματωμενους αισθητήρες? Η κουβαλάνε κάμερες και τα κοιτάζουν νομίζεις..

Είπα 800, γιατί ήταν γύρος σχηματισμού..

Κανονικά 1200 είναι..

Για τη μεταφορά θερμοκρασίας το περιέγραψα ακριβώς πως συμβαίνει..

Ο καυτός αέρας γλύφει εξωτερικά το ελαστικό. για αυτό και κιτρινίζουν στο δίπλα μονοθέσιο τα εξωτερικά μάγουλα απο το λάστιχο.

Ενω στο δικό μας μονοθέσιο, δεν το βλέπουμε, γιατί εσωτερικά τα μάγουλα δεν έχουν ροή καυτού αέρα..

Για τα λάστιχα. Την τριβή την έχουμε απο την επιφάνεια. Η πρόσφυση είναι πάντα επιφανειακή.

Η μέτρηση πιο μέσα μας δείχνει άλλα πράγματα, όπως τάση για ντελαμινάρισμα, πόσο μαλακό είναι το ελαστικό / παραμένει ακόμα σκληρό (glassy) και το κυριότερο απο όλα..

Είναι σωστό το σετάπ μας ή όχι?

Ενα πάρα πολύ ζεστό λάστιχο, γίνεται τόσο μαλακό, όσο το ζελέ.. Και δεν έχει τη δυνατότητα να πατήσει κάθετα στο δρόμο..

Για αυτό χάνεις την πρόσφυση..

Ενώ στην πραγματικότητα, κολλάει καλύτερα στο δρόμο... 

Η θερμοκρασία που έχει παιδέψει εσωτερικά το ελαστικό κάνει αρκετή ώρα διαφύγει..

Γιατί μέσα έξω είναι μονωμένο. Το ελαστικό των οχημάτων είναι εξαιρετικό μονωτικό υλικό.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1000 φτάνουν και αυτό στιγμιαία την ώρα που φρενάρει, μετά από λίγα δευτερόλεπτα έχει πέσει κατακόρυφα. Και εκεί που έχει σταματήσει μετά από γύρο σχηματισμού ζήτημα να είναι 350. Το θέμα είναι οτι ο αέρας μόνο δεν θα ζέσταινε έτσι ομοιόμορφα το ελαστικό (πάει προς τα επάνω). Από εκεί και πέρα δεν έχει νόημα να το συνεχίσουμε αφού διαφωνούμε και σε απλή φυσική. Βάλε το ερώτημα στο forum τους αν θέλεις να πάρεις την απάντησή σου. Τα εμφυτεύματα που λές είναι λίγα χιλιοστά μέσα, έτσι δεν είναι?

Link to comment
Share on other sites

Δεν μπορω να καταλαβω που δυσκολευστε, μια χαρα τα λεει ο rapid fast.

Η συμπεριφορα των ελαστικων στο assetto ειναι οτι χειροτερο και εκτος πραγματικοτητας εχω δει ποτε. 20 γυροι hotlaping με street λαστιχα με το στιλ που εχετε εσεις εδω θα ειχατε blistering στους 5-6 γυρους. 

Συνεχιστε να παιζετε assetto για  να περνατε καλα αλλα μην ακουμε και οτι ναναι.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 7 λεπτά, το μέλος Lylankor έγραψε:

1000 φτάνουν και αυτό στιγμιαία την ώρα που φρενάρει, μετά από λίγα δευτερόλεπτα έχει πέσει κατακόρυφα. Και εκεί που έχει σταματήσει μετά από γύρο σχηματισμού ζήτημα να είναι 350. Το θέμα είναι οτι ο αέρας μόνο δεν θα ζέσταινε έτσι ομοιόμορφα το ελαστικό (πάει προς τα επάνω). Από εκεί και πέρα δεν έχει νόημα να το συνεχίσουμε αφού διαφωνούμε και σε απλή φυσική. Βάλε το ερώτημα στο forum τους αν θέλεις να πάρεις την απάντησή σου. Τα εμφυτεύματα που λές είναι λίγα χιλιοστά μέσα, έτσι δεν είναι?

Απο τη FIA

In one area F1 brakes are empirically more advanced than road-car systems: materials. All the cars on the grid now use carbon fibre composite brake discs which save weight and are able to operate at higher temperatures than steel discs. A typical Formula One brake disc weighs about 1.5 kg. These are gripped by special compound brake pads and are capable of running at vast temperatures - anything up to 1,200 degrees Celsius. As such, a huge amount of effort is put into developing brake ducts which not only provide sufficient cooling but which are also aerodynamically efficient. 

Δεν διαφωνούμε στη φυσική.. υπάρχει μεταφορά θερμότητας με αγωγή, με εξαναγκασμένη συναγωγή με ελεύθερη συναγωγή και με ακτινοβολία..

Προφανώς αυτές τις μορφές μεταφοράς που βλέπω στο βίντεο και στη φύση, δεν τις βλέπεις.

Τελευταία φορά το επαναλαμβάνω γιατί έχω γίνει κουραστικός..

Κοίτα το μονοθέσιο δεξιά, και πώς ζεσταίνει το μάγουλο.

Αν θές κοίτα και μετά που τρώει τη στούκα μετά απο δυνατό φρενάρισμα όπου οι δίσκοι έχουν πάει στους 1200 ότι το λάστιχο δεν κάνει αποθέρμανση για 9 δευτερόλεπτα

Ενώ στην εκκίνηση έχει κάνει..

Ο ζεστός αέρας κατά την δική σου φυσική θεώρηση όπως το αντιλαμβάνομαι δεν ακτινοβολεί, έτσι?

Ούτε η ζάντα που έχει πιάσει 800 βαθμούς ακτινοβολεί κλπ κλπ κλπ....

Ειδικά για αυτό το θέμα, δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο.

Δεν θεωρώ οτι διαφωνούμε στην φυσική, απλά επιλέγεις να μην κοιτάζεις όλα τα δεδομένα, αλλά μόνο τμήμα αυτών.

Δεν υπάρχει περίπτωση να βάλω το ερώτημα στο φόρουμ.

Το έβαλα εδώ για να το συζητήσουμε..

Τα εμφυτεύματα είναι στο τέλος της γόμας προς τον αεροθάλαμο.

 

πριν 1 λεπτό, το μέλος liakjim έγραψε:

Μόνο λάστιχα δρόμου δεν είναι αυτά.

Τα high perfomance road tyres , είναι σαν semi slicks σύμφωνα με τον Αριστοτέλη.

Ο Αριστοτέλης τι ξέρει απο τα συγκεκριμένα λάστιχα?

Νομίζω αυτά που του είπε η μισελέν.

Εκτός αν έχει άλλες πηγές, που πρέπει να ανακαλύψουμε..

 

Link to comment
Share on other sites

πριν 12 λεπτά, το μέλος rapid_fast έγραψε:

Ο Αριστοτέλης τι ξέρει απο τα συγκεκριμένα λάστιχα?

Νομίζω αυτά που του είπε η μισελέν.

Εκτός αν έχει άλλες πηγές, που πρέπει να ανακαλύψουμε..

 

Αυτό έχει γράψει για τα hyper car tyres :

 

Hypercar tyres: Those are special tyres, made specifically for the cars by the tyre manufacturers. They will have sufficient tread for rain and look like max performance summer tyres, but they also have custom compound for the cars and are stickier than a "normal" semislick. Usually they have more grip than a semislick, but wider slipangles because of the tread.

Link to comment
Share on other sites

πριν 22 λεπτά, το μέλος liakjim έγραψε:

Μόνο λάστιχα δρόμου δεν είναι αυτά.

Τα high perfomance road tyres , είναι σαν semi slicks σύμφωνα με τον Αριστοτέλη.

Φοραει high performance λαστιχα το e33 ας πουμε? 

Ειπαμε μην λεμε οτι ναναι.

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, rapid_fast said:

Ο ζεστός αέρας κατά την δική σου φυσική θεώρηση όπως το αντιλαμβάνομαι δεν ακτινοβολεί, έτσι?

Χαχαχ, ξέρεις σε τι θερμοκρασίες η ακτινοβολία από ζεστό αέρα αρχίζει να είναι σημαντική? Reentry speeds, βλέπε Apollo (αυτά κάνω και στο PhD σε hypersonics τώρα...). Ακτινοβολία από ζάντα/φρένο, συναγωγή κλπ, πρέπει να περάσουν μέσα από το ελάστικό που όπως είπες δεν περνάνε. Μόνο με ζεστό αέρα θα μπορούσε να ζεσταθεί το εξωτερικό του ελαστικού, αλλά αυτό απλά δεν το βλέπω, συγνώμη. Τα φρένα ξαναλέω οτι 1000ρια φτάνουν στιγμιαία στην επιφάνεια... την ώρα που η δαγκάνα το σφίγγει και φτάνει 4g επιβράδυνση λόγω downforce. Μετά πέφτει κατακόρυφα, διάβασε το αν θέλεις. Η ζάντα στους 800... έλεος (σιγά μην έμενε λάστιχο εκεί πάνω). Μια χαρά διαφωνούμε στη φυσική, εγώ λέω οτι απλά σταματάει να κρυώνει η επιφάνεια από το σταμάτημα της κύλισης και τη ροή του αέρα που κόβεται και απλά η επιφάνεια έρχεται σε ισοροπία σε υψηλότερη θερμοκρασία λόγω της θερμότητας του ελαστικού λίγο πιο μέσα. Αν ο αέρας από τα φρένα ήταν ΤΟΣΟ ζεστός, και υπήρχε και ακτινοβολία και ότι άλλο θέλεις από ζάντα και φρένο 800 βαθμών, σιγά μην σταθεροποιούταν η θερμοκρασία σε 10 δευτερόλεπτα όπως φαίνεται...

Έγινε επεξεργασία από Lylankor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 1 ώρα, το μέλος Lylankor έγραψε:

Χαχαχ, ξέρεις σε τι θερμοκρασίες η ακτινοβολία από ζεστό αέρα αρχίζει να είναι σημαντική? Reentry speeds, βλέπε Apollo (αυτά κάνω και στο PhD σε hypersonics τώρα...). Ακτινοβολία από ζάντα/φρένο, συναγωγή κλπ, πρέπει να περάσουν μέσα από το ελάστικό που όπως είπες δεν περνάνε. Μόνο με ζεστό αέρα θα μπορούσε να ζεσταθεί το εξωτερικό του ελαστικού, αλλά αυτό απλά δεν το βλέπω, συγνώμη. Τα φρένα ξαναλέω οτι 1000ρια φτάνουν στιγμιαία στην επιφάνεια... την ώρα που η δαγκάνα το σφίγγει και φτάνει 4g επιβράδυνση λόγω downforce. Μετά πέφτει κατακόρυφα, διάβασε το αν θέλεις. Η ζάντα στους 800... έλεος (σιγά μην έμενε λάστιχο εκεί πάνω). Μια χαρά διαφωνούμε στη φυσική, εγώ λέω οτι απλά σταματάει να κρυώνει η επιφάνεια από το σταμάτημα της κύλισης και τη ροή του αέρα που κόβεται και απλά η επιφάνεια έρχεται σε ισοροπία σε υψηλότερη θερμοκρασία λόγω της θερμότητας του ελαστικού λίγο πιο μέσα. Αν ο αέρας από τα φρένα ήταν ΤΟΣΟ ζεστός, και υπήρχε και ακτινοβολία και ότι άλλο θέλεις από ζάντα και φρένο 800 βαθμών, σιγά μην σταθεροποιούταν η θερμοκρασία σε 10 δευτερόλεπτα όπως φαίνεται...

Φυσικά και ξέρω... απο 600 μέχρι 900 κελσίου..  Λιγότερο απο όσο πιάνουν και τα ανθρακονήματα στο φρενάρισμα..

Για το apollo είχα δεί ενα ντοκυμαντέρ κόντρας με τους σοβιετικούς και αν θυμάμαι καλά είχαν να αντιμετωπίσουν θερμοκρασίες  2500-3000 κελσίου. 

Εκτός αν θέλουμε να αναφερθούμε σε μη ελεγχόμενη επανείσοδο, όπου οι θερμοκρασίες είναι διαφορετικές.

Θέλεις?

μέσα απο το ελαστικό έχω τονίσει οτι δεν περνάει σημαντική θερμότητα για 2 λόγους.. έχω εξαιρέσει την μεταφορά θερμότητας λόγω μόνωσης, αλλά και λόγω

του υλικού της ζάντας.

Τα λάστιχα δεν λιώνουν, γιατί η ζάντα είναι απο ανθρακονήματα..

Το έχω γράψει εδώ και 2 ημέρες.

Οκ, διαφωνούμε στη φυσική.

Εγώ οτι και να έχω πεί, το έχω τεκμηριώσει απολύτως.

Σας βάζω επίσημη πηγή της FIA για τις θερμοκρασίες στα φρένα της F1 και εξακολουθείτε να λέτε ανυπόστατα επειδή δεν έχετε πηγές ή τεκμηρίωση.

Το δέχομαι οτι δεν μπορείτε να με αντικρούσετε..

Αερολογόντας μπορούμε να λεμε πάρα πολλά..

Οταν έρθει η ώρα να τα αποδείξουμε πάντα είναι το δύσκολο.

Δεν γνωρίζουμε σε τί θερμοκρασία φτάνει το ελαστικό όταν παίρνει οποιοδήποτε χρώμα.

Δεν έχουμε αναφορά, χωρίς αναφορές, ότι και να λέμε δεν ευσταθεί.

Μπορεί το μαύρο χρώμα να είναι 30 κελσίου και το κίτρινο 120. το ξέρεις? δεν το ξέρεις.

Από λανθάνουσα θερμότητα ξέρεις...

Τι συμβαίνει στην επιφάνεια ένος ελαστικού γνωρίζεις?  έχουμε φαινόμενα λανθάνουσας θερμότητας στην επιφάνεια του;

Οταν βάζουμε φωτιά και καίμε τα λάστιχα, γιατί δεν λιώνει το εσωτερικό αλλά παραμένει δεμένο πάνω στα λινα?

Απλά και κατανοητά, απλοί νόμοι της φυσικής.

 

 

Link to comment
Share on other sites

@rapid_fast τίποτα δε μου έχεις τεκμηριώσει, οι 1200 βαθμοί που πέταξες όπως λέω είναι ΣΤΙΓΜΙΑΙΟΙ στη επιφάνεια του δίσκου και του pad, η θερμοκρασία πέφτει κατακόρυφα αμέσως. Δεν το σχολίασες. (1000 λέει η brembo reached during braking http://www.brembo.com/en/car/formula-1/f1-infographics) Έχω δεί και γράφημα θερμοκρασίας-χρόνου, δες και εσύ ένα και μετά πες μου για αερολογίες. Ακόμα και στους 600-900 ο αέρας @@ ακτινοβολία έχει, απλά αν ήταν τόσο ζεστός ο αέρας γύρω από τις εξωτερικές επιφάνειες του τροχού το pit crew θα έλιωνε.

 

Και προφανώς δεν έχεις τεκμηριώσει ούτε το οτι λόγω του ζεστού αέρα ζεσταίνεται ολόκληρο το ελαστικό εξωτερικά και ομοιόμορφα... γιατί δε συμβαίνει αυτό. Όπου έχω δεί κάτι να ζεσταίνεται από ζεστό αέρα είναι πολύ χαρακτηριστικό το pattern που ακολουθείται, με τον ζεστό αέρα να ανεβαίνει προς τα επάνω και να ζεσταίνει ακριβώς από πάνω κυρίως. Ναι ο ζεστός δίσκος και η ζάντα ζεσταίνουν το ελαστικό αλλά αυτό που βλέπεις στο βίντεο που ανέβασες είναι κάτι άλλο.

 

Και τέλος και πιο σημαντικό, δεν έχεις αναφερθεί καθόλου στις στιγμιαίες θερμοκρασίες στην επιφάνεια, που το γράφημα που έδωσες φαίνεται να δείχνει αφού είναι όμοιο με συντελεστή τριβής σκέτου υλικού, και τι σχέση έχει με τη θερμοκρασία που μετράς στο ελαστικό πιο μέσα και σου δείχνει και το AC. Ούτε σχολίασες το αν βγώ στη πίστα με 25C ελαστικό και στη πρώτη στροφή η εξωτερική επιφάνεια φτάσει 60 τοπικά, ενώ με ένα ζεστο φτάσει 70 ξέρω γω, για ποιο λόγο θα έχω το μισό grip που υποστηρίζεις?

Έγινε επεξεργασία από Lylankor
Link to comment
Share on other sites

@Lylankor μια χαρα τα εχει τεκμηριωσει απλα εσεις δεν τα δεχεστε, αλλο το ενα αλλο το αλλο. Μια χαρα πηγαινει η θερμοκρασια απο τα φρενα στο λαστιχο και γενικα σε ολο το σημειο και ως ενα βαθμο το ζεσταινει γιαυτο και ειχαν μπει στον κοπο να εξελιξουν ολοκληρο συστημα που το εβαζαν εξωτερικα στη ζαντα προφανως για να κανει καλυτερη κατανομη αυτου του αερα. 

Για να τελιωνει εδω το θεμα γτ ακουμε οτι ναναι, ο rapid fast (δεν θυμαμαι αν ηταν αυτος) αν δεν ηταν στην ελλαδα θα ηταν ευκολα στην Benetton τη δεκαετια του 90. Δεν νομιζω οτι εισαι η ειμαστε σε θεση μα του πουμε εμεις πως δουλει ενα λαστιχο.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, fatalara said:

@Lylankor μια χαρα τα εχει τεκμηριωσει απλα εσεις δεν τα δεχεστε, αλλο το ενα αλλο το αλλο. Μια χαρα πηγαινει η θερμοκρασια απο τα φρενα στο λαστιχο και γενικα σε ολο το σημειο και ως ενα βαθμο το ζεσταινει γιαυτο και ειχαν μπει στον κοπο να εξελιξουν ολοκληρο συστημα που το εβαζαν εξωτερικα στη ζαντα προφανως για να κανει καλυτερη κατανομη αυτου του αερα. 

Για να τελιωνει εδω το θεμα γτ ακουμε οτι ναναι, ο rapid fast (δεν θυμαμαι αν ηταν αυτος) αν δεν ηταν στην ελλαδα θα ηταν ευκολα στην Benetton τη δεκαετια του 90. Δεν νομιζω οτι εισαι η ειμαστε σε θεση μα του πουμε εμεις πως δουλει ενα λαστιχο.

Καλά πλάκα μου κάνετε? Που μένει ο δίσκος λέει 800 βαθμούς μετά από γύρο σχηματισμού. 800 δεν είναι ούτε 5 δευτερόλεπτα μετά το δυνατότερο φρενάρισμα ever.

Link to comment
Share on other sites

πριν 1 λεπτό, το μέλος Lylankor έγραψε:

Καλά πλάκα μου κάνετε? Που μένει ο δίσκος λέει 800 βαθμούς μετά από γύρο σχηματισμού. 800 δεν είναι ούτε 5 δευτερόλεπτα μετά το δυνατότερο φρενάρισμα ever.

Παμε παλι, μεταξυ ενος ατομου που παραλιγο να βρεθει στη formula1 και εσενα η εμενα η οποιον αλλο θες θα διαλεγα τον πρωτο.

Τωρα το τι πιστευει ο καθενας μας δεν εχει καμια σημασια με το τι γινεται στην πραγματικοτητα.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, fatalara said:

Παμε παλι, μεταξυ ενος ατομου που παραλιγο να βρεθει στη formula1 και εσενα η εμενα η οποιον αλλο θες θα διαλεγα τον πρωτο.

Τωρα το τι πιστευει ο καθενας μας δεν εχει καμια σημασια με το τι γινεται στην πραγματικοτητα.

Και εγώ με την ίδια λογική μεταξύ κάποιου που παραλίγο να βρεθεί F1 και αυτούς που έχουν πληροφορίες από 1ο χέρι από F1 για να φτιάξουν αυτό το παιχνίδι τους 2ους θα διάλεγα, αλλά δε σου λέει τίποτα αυτό μάλλον. Θα με πεθάνετε, έχω συμφοιτητή που είναι τώρα στη Renault F1 tyre performance engineer και είχε κάνει PhD σε ελαστικά από ότι θυμάμαι στο Loughborough, θα τον φέρω να μας τα πεί να ησυχάσετε.

Έγινε επεξεργασία από Lylankor
Link to comment
Share on other sites

πριν 3 λεπτά, το μέλος Lylankor έγραψε:

Και εγώ με την ίδια λογική μεταξύ κάποιου που παραλίγο να βρεθεί F1 και αυτούς που έχουν πληροφορίες από 1ο χέρι από F1 για να φτιάξουν αυτό το παιχνίδι τους 2ους θα διάλεγα, αλλά δε σου λέει τίποτα αυτό μάλλον. Θα με πεθάνετε, έχω συμφοιτητή που είναι τώρα στη Renault F1 tyre performance engineer και είχε κάνει PhD σε ελαστικά από ότι θυμάμαι στο Loughborough, θα τον φέρω να μας τα πεί να ησυχάσετε.

Το ιδιο με αυτο που λεει ο rapid θα σου πει ειναι σιγουρο. Το θεμα εδω ειναι οτι δεν εχεις καταλαβει τι λεει ο rapid. 

Εδω δεν εχετε καταλαβει σε πιο αριθμο αναφερεται η μειωση 20% στο grip που λεει ο rapid αν το καταλαβαινατε αυτο εξαρχης θα ειχε τελιωσει η κουβεντα νωριτερα.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, liakjim said:

Δεν ξέρω τα carbon αλλά τα συνήθη είναι κάπως έτσι :

Να σαι καλά ρε Δημήτρη, να τα βγάζουμε από τη μέση ένα ένα γιατί φτάσαμε σε επιχειρήματα του στύλ το είπε ο Πάπας οπότε είναι έτσι ακριβώς. Τα peak temperatures κρατάνε για όσο φρενάρεις, μετά πέφτουν κατακόρυφα όπως λέω για 10η φορά. Και το βίντεο είναι και σε κατά πολύ χειρότερα αεριζόμενο δίσκο. Τα καλά peak temperatures στην F1 κιόλας τα φτάνεις μόνο σε φρεναρίσματα που έχεις πολύ downforce.

 

@fatalara εσύ δεν κατάλαβες μάλλον τι τον ρωτάω για τις 2 διαφορετικές θερμοκρασίες. Και στοίχημα σας βάζω αν θέλετε για τα περισσότερα από αυτά που έχουμε πεί.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.