Jump to content



Ειδήσεις απο την Ελλάδα και όλο τον κόσμο (NewsLab)


Lakisss

Recommended Posts

Συμφωνω και επαυξανω αλλα οι κατηγοριες σου στρεφονται αποκλειστικα στους "ανθρωπιστες" στην θεωρια αλλα συμφεροντοδούλοι στην πραξη αλλα αυτο εν προκειμενω ειναι ασχετο με την ουσια της συζητησης και φυσικα δεν αποτελει επιχειρημα υπερ ή κατα του ανθρωπισμου.

Ναι ακριβώς εναντίων αυτών καταφέρομαι. Σε όλον αυτό το συφερτό (δυστυχώς στην πλειοψηφία τους νέοι άνθρωποι) οι οποίοι αυτοχρίζονται ως ''προοδευτικοί'' και έχουν στο μυαλό τους έναν αχταρμά απο ένοιες όπως δημοκρατία, ελευθερία, ανθρωπισμός, χωρίς να έχουν την παραμικρή ιδέα του τι είναι όλα αυτά, κάτι το οποίο εξάγεται απο την εν γένει στάση τους, και τις απόψεις τους: ''όποιος διαφωνεί μαζί μας είναι φασίαστας''. Ομολογουμένως πολύ ανθρωπιστική θεώρηση της ελευθεριάς της σκέψης. Θές να το δείς κιόλας: Πάρε μια απλή είδηση και απόλαυσε τα σχόλια απο κάτω. Πόση σχέση έχουν αυτοί οι ανθρωποι με τις αρχές του ανθρωπισμού που ευαγγελίζονται ?

Φυσικά και δεν θα μου έφταιγε ο ανθρωπισμός ως έννοια ή στάση ζωής (για τους λίγους έχοντες άντερα). Μου φταίει η καπήλευση της έννοιας, προκειμένου κάποιοι να δώσουν άλλωθι στις δικές τους λογοκριτικές πρακτικές και στην πόλωση που αφήνονται.

Μαλλον αυτη μυστικιστικη γνωση περι "ευχολογιου" και οχι μιας πιθανης πραγματικοτητας προερχεται απο ταξιδι στο μελλον αν κρινω απο την βεβαιοτητα σου. Μερικες πτυχες της συγχρονης πραγματικοτητας θα ηταν ανεφικτες "ουτοπιες" σε μερικα μυαλα του παρελθοντος ισως ομως και "οραματα" σε καποια αλλα.

Κανένας μυστικισμός δεν υπάρχει. Είναι η εκτίμησή μου η οποία χτίζεται απο την παρατήρηση του κόσμου σήμερα. Αν εσύ πιστεύεις ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρομο, πάω πάσο. Εγώ παλι βλέποντας τον κόσμο να διακατέχεται απο συμπεριφορές όπως αυτή που περιγράφω παραπάνω, παραμένω απαισιόδοξος. Αμα δε, δείς και ποιοι βραβευονται κιόλας για τη συνεισφορά τους στην παγκόσμια ειρήνη.... Τουλάχιστον έχουν μια περιέργη αίσθηση του χιούμορ.

Και μιας αρχισαμε με την φυση. Οχι , φιλε συνομιλητη. Η φυση δεν παρουσιασει την δικη σου δυσανεξια στις εννοιες τις ισοτητας, καλοσυνης , αλληλεγυης και ανθρωπισμου. Βασικα δεν τις αντιλαμβανεται καθολου γιατι δεν εχει τετοιες δυνατοτητες. Αυτες αναδειχθηκαν σαν ιδιοτητες και ειναι αντιληπτες μονο σε ανωτερες της μορφες της, νοημουσα ζωη κτλ. Οταν ουσιαστικα , οριοθετεις τον τροπο δρασης του ανθρωπου σε αυτο της φυσης , τελικα τον υποτιμας και καταληγεις σε αυτο που φυσικα μεμφεται ο ανθρωπισμος. Ενα ειδος κοινωνικου δαρβινισμου, συμφυτου με ναζιστικες αντιληψεις και ευγονικες θεωριες. Πραγματι δεν χωρα και πολυ καλοσυνη στο "δικαιο" της επικρατησης του ισχυρου.

Φυσικα αγνοεις οτι υπαρχουν (και υπηρξαν) και αλλα μοντελα αναπτυξης που δεν περιοριζονται στην "αρχη λειτουργιας" μεσω ανταγωνισμου. Αν θες και κατι συγχρονο , διαβασε για την "ομοτιμη" παραγωγη.

Μάλιστα. Ο άνθρωπος λοιπόν μπορεί και να τοποθετηθεί με τη δράση του εκτός των ορίων της φύσης. Ακομα και αν μπορούσες να μου δείξεις έναν ανθρωπο ως παράδειγμα οργανισμού ο οποίος, κατέστειλε οριστικά και αμετάκλητα τα ένστικτα με τα οποία τον προίκισε η φύση, οπωσδήποτε δεν έχει υπάρξει μέχρι τώρα κοινωνία που να αποτελείται απο τέτοιους. Και για να έχουμε και καλό ερώτημα: τίνι τρόπο οριοθετώ τον τρόπο δράσης του, και πως θα ήταν ο ιδεατός κατ' εσέ τρόπος δράσης του ανθρώπου ? Πρόσεξε μόνο μη βρεθείς εσύ να προβάλεις μοντέλα που παραπέμπουν σε ευγονικές θεωρίες.

Όσον αφορά την ομότιμη παραγωγή, ομολογώ ότι χρειάστηκε να ψάξω τον όρο στο wikipedia. ...Βέβαια ως μοντέλο ανάπτυξης είναι λίγο μονόπλευρο. Δείχνει να έχει ομοιότητα με τα κομμουνιστικά καθεστώτα, όπου όλοι εκεί ίσοι μεταξύ ίσων παρήγαγαν τα απαιτούμενα προιόντα για το κοινό καλό. Τελικά απο ότι γνωρίζω δεν δούλεψε. Πιθανών να φταίει ότι ο άνθρωπος, αδυνατώντας να ξεφύγει απο τα όρια της φύσης του, σταδιακά αντιλήφθηκε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο είχε μερικές αδυναμίες: Απο την έλλειψη κινήτρου για να παράγει όσο χρειαζόταν, μέχρι τη δημιουργία κάστας ''πιο ίσων'' η οποία απολάμβανε ιδιαιτέρων προνομίων. Αν και πάλι έχω λάθος, το επόμενο που μπορώ να σκεφτώ ως αντιστοιχία του μοντέλου που περιγράφεις για μια ολόκληρη κοινωνία είναι τούτο εδώ .

Βέβαια πάλι έχει την ενοχλητική λεπτομέρεια που ακούει στο όνομα ''ελευθερία επιλογής'', αλλά είπαμε: στο ενδιάμεσο εκτός απο μισάνθρωπος είμαι και πεσιμιστής.

Μαλλον εχεις παρανοησει , ή για να ειμαστε και ειλικρινεις εχεις "βολεψει" ενα ορισμο που σου κανει για να στραφεις εναντιον αυτου που δεν καθεται καλα στην κοσμοθεωρια σου. Γενικα εχε στο νου σου οτι ανθρωπισμος =/(ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ) "πειναω-εγω-και-οχι-εσυ"

Και τελικα, δεν νομιζω οτι ζητηθηκε απο τους προνομιουχους "βορειους" να στερηθουν "τροφη" προκειμενου στηριξουν τους λιμοκτονουντες. Ελεος. Μαλλον οι απαιτουμενες θυσιες θα ηταν πολυ μικροτερες.

Βλέπε πρώτο μέρος απάντησης.

Κλασικη σοφιστεια οσον δεν προτιθενται να δωσουν.Αντιστοιχο της διατυπωσης των Χ.Αγιτων:"Αμα σαρεσουν οι απλυτοι(σσ λαθρομεταναστες) παρτους σπιτι σου" (Μετα απο πολυ σκεψη και αυτο)

Φυσικα δεν εχει καμια στηριξη για τον απλο λογο->

a)Δεν θα ειχε κανενα συνολικο αποτελεσμα γιατι (μαντεψε) : Δεν θα λιγοστευαν οι θεσεις των "αναξιοπαθουντων" που ειναι τελικα το ζητουμενο, και γενικα ειναι λυση του προβληματος οσο ιατρικη μεθοδος ειναι το "ποναει κεφαλι-κοβει κεφαλι"

β)ακομα και για το "συμβολικο" που πραγματος, γιατι κανεις δεν προτιθεται να θυσιασει αν δεν πιστευει οτι θα δικαιωθει η πραξη του αφου δεν θα αποτελουσε εφαλτηριο για τους υπολοιπους γιατι φυσικα "ειναι γραφικος", "αυτα δεν γινονται" ή ακομα πιο πιθανα δεν θα το μαθαινε κανεις, γιατι πρωτη ειδηση θα ηταν η εγκριση της δοσης ή οι τελευταιες μεταγραφες του Ολυμπιακου.

Και τελικα δεν νομιζω να "απαιτηθηκε" απο κανεναν τετοια θυσια. Γιατι την επιστρεφεις?

Κλασική μομφή όσων ετσιθελικά απαιτούν να συμφωνεί ο κόσμος μαζί τους. Αντίστοιχο της διατύπωσης τον απανταχού ''αριστερών'' Όλοι οι καλοί παντού χωράνε. Ελάτε όσοι θέλετε. Ανοίχτά είμαστε και περιμένουμε.

Φυσικά αποφάσισα να ελαφρύνω λίγο την κουβέντα.

Ωστόσο θεωρώ άδικο το να μέμφεσαι αυτόν που δεν επιθυμεί να δώσει. Ακόμα αποτελεί στοιχειώδες ανθρώπινο δικαίωμα του, τόσο το να διαθέτει ότι επιθυμεί, σε όποιον επιθυμεί και για όσο διάστημε το επιθυμεί, ότι επιθυμεί, όσο και το να εκφράζει ελέυθερα και ανεμπόδιστα την άποψη του, όποια και να είναι αυτή. Το δίκαιο μας τιμωρεί την πράξη και όχι τη σκέψη ή την άποψη. Κάτι που πληθώρα ανθρώπων ενδεδυμένοι τον μανδύα του προοδευτικού (ναι, διαολίζομαι περισσότερο με αυτούς, γιατί μου θυμίζουν τον λύκο με την εμφάνιση πρόβατου), δεν εννοεί να το χωνέψει, και επιμένει να δικάζει και να διαχωρίζει, χωρίς κανένας να τους έχει δώσει τέτοια αρμοδιότητα. Αυτή είναι η δημοκρατία νομίζουν ??

Έγινε επεξεργασία από colt3003
Link to comment
Share on other sites

Giorikas, σε ποια περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας διαπίστώθηκε άναπτυξη πολιτισμού, χωρίς την συσσώρευση πλούτου;

Τι προηγείται της συσσώρευσης αυτής;

Η διαφόρα στο "καλό" και στο "κακό" έγκειται στο ΑΝ, ο παράγων πολιτισμό, έχει τα εφόδια, διορατικότητα, ακόμα και (θα την πω την λέξη και αποκαλέστε με όπως θέλετε) DNA, ώστε να φέρει κάτω από την σκεπή του πολιτισμού του και τον ΑΔΥΝΑΜΟ εν συγκρίση με τον ίδιο, συνάνθρωπο του.

Αρέσει η όχι στα μοντέρνα ιδεολογικο-παγκοσμιοποιητικά κλισέ, δεν μπορεί να υπάρξει ισότητα, όπως την ερμηνεύουν.

Είναι πολλάκις αποδεδειγνένο ότι όταν ο άνθρωπος πάει κόντρα στους νόμους της φύσης, τρώει τα μούτρα του. Οι νόμοι της φύσης μιλούν για αρμονία, όχι για ισότητα.

Link to comment
Share on other sites

Και ενώ φιλοσοφούμε, δεν είναι καθόλου κακό, ήδη μας ετοιμάζουν την χαρτόκουτα του δρόμου, εκεί να δεις τι φιλοσοφίες θα κάνουμε!!

«Τύμπανα» προβληματισμού μετά από τις δηλώσεις Σκορδά για την πρώτη κατοικία

Link to comment
Share on other sites

Σε αυτά που λέτε για την Τουρκία πιο πάνω, παραβλέπετε κάποιες μικρές λεπτομέρειες.

Η Τουρκία έχει αρκετά εσωτερικά προβλήματα με κυριότερο το Ισλάμ, που το Ισλάμ είναι 'του λαού' και το κεμαλικό κράτος (που ο Ερντογάν το έκανε κορδέλλες - από τη μία καλό έκανε διότι αποδυνάμωσε το στρατό) που είναι κυρίως 'αστικό' (δυτικές ... συνοικίες).

Ο Μύραλις εν Τουρκία, αν είχε γεννηθεί στα πέριξ της Άγκυρας, θα ήταν σύριζα στο ισλάμ.

Τώρα αυτό που γίνεται είναι ότι σκάει σιγά σιγά η φούσκα του Ερντογάν. Ο Ερντογάν μπορεί μεν να έχει κάνει απίστευτη δουλειά όσον αφορά την οικονομική ανάπτυξη αλλά φέρνει και τις παράπλευρες απώλειες του Ισλάμ. Πλέον οι ΗΠΑ και οι υπόλοιποι δημοκρατικοί που ιδρύουν τζαμιά το ένα μετά το άλλο σε όλες τις δυτικές πρωτεύουσες στο όνομα της ανεξιθρησκίας και του φιλελευθερισμού της μπούρκας, δεν μπορούν να στηρίξουν το στρατιωτικό καθεστώς που στήριζαν τόσα χρόνια (μέχρι το 2007 που τους ξήλωσε όλους ο κ. Ταγίπ) και δεν υπάρχουν πλέον εύκολα αναχώματα.

Δείτε λίγο το συγκεντρωμένο μαινόμενο πλήθος στην Πόλη, πόσες κοπέλες φορούν μαντήλα? Έτσι θα καταλάβετε και ποια 'τάξη' του πληθυσμού οδηγεί τις εξελίξεις.

Στα ανέκδοτα φυσικά πρέπει να πάει το περιστατικό που κατηγορήθηκε ο 'Κεμάλ' του Χατζιδάκι για ισλαμική προπαγάνδα (!!!), αν ο Κεμάλ του Μάνου ήταν ο Ατατούρκ, νομίζω ότι θα έπρεπε η δασκάλα να πάρει έπαινο για την προαγωγή προτύπων κατά του Ισλάμ από τα κεντρικά της Χ.Α.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι ήμουν ξεκάθαρος, ως το σε ποιους Τούρκους αναφέρομαι.

Εκτός αν μου διαφευγει κάτι και όντως απλός λαός έσφαξε άλλο απλό λαό...

EDIT:

Δηλαδή αν Σαλονικιός σφάξει τους γονείς μου (χτύπα ξύλο), θα βγάζω φλύκταινες με τον Λευκό Πύργο?

Είναι άλλο ένας να σου σκοτώσει έναν γνωστό και άλλο ένας λαός να προβεί σε γενοκτονία δύο άλλων λαών (Αρμένιοι και Πόντιοι).

Link to comment
Share on other sites

Είναι άλλο ένας να σου σκοτώσει έναν γνωστό και άλλο ένας λαός να προβεί σε γενοκτονία δύο άλλων λαών (Αρμένιοι και Πόντιοι).

Για όποιον έχει όρεξη για φρεσκάρισμα μνήμης.

Greek genocide - Wikipedia, the free encyclopedia

Location: Ottoman Empire

Date: 1914–1923

Target: Greek population, especially Pontic, Cappadocian and Ionian people

Attack type: Deportation, mass murder, etc.

Deaths: 750,000[1]–900,000[2]

Perpetrators:Young Turk government/Turkey under Mustafa Kemal Pasha

Μου είναι αδιανόητο πάντως το πως κάποιοι "επιστήμονες" (ακα Ρεπούση) διατυπώνουν δημόσια την άρνηση της αναγνώρισης τέτοιων τραγικών γεγονότων...

Tην ίδια περίοδο γινόταν και η "εκκαθάριση" των Αρμενίων και των λιγότερο γνωστών Ασσυρίων.

Armenian Genocide - Wikipedia, the free encyclopedia

Assyrian genocide - Wikipedia, the free encyclopedia

Περσινά ξινά σταφύλια θα πει κάποιος, ναι αλλά δε πρέπει να είμαστε λίγο ποιο επιφυλακτικοί απέναντι σε ένα έθνος που, έστω και υποκινούμενο,έχει κατασφάξει αθώους κατ επανάληψη? Λέω εγώ τώρα...

Και σε καμία περίπτωση δεν είμαι της άποψης "Τούρκος καλός μόνο νεκρός", ο απλός κοσμάκης δεν έχει τίποτα να χωρίσει με τους Έλληνες πλέον*.

Δε μπορούμε να πούμε το ίδιο για τους μισαλλόδοξους διοικούντες όμως που ανα πάσα ώρα και στιγμή φροντίζουν να μας θυμίσουν ότι το Αιγαίο είναι Τουρκικό, η Θράκη επίσης, η Κύπρος τα ίδια κτλ κτλ ...

*Το 90κάτι πήγαν οι παππούδες του χωριού μου στα προσφυγικά τους σπίτια στην Ανατολική Θράκη, οι Τούρκοι τους υποδέχτηκαν με συγκίνηση, τους φίλεψαν και τους ξενάγησαν. Αυτοί οι άνθρωποι που τα τράβηξαν όλα δεν έχουν πλέον μίσος μεταξύ τους, γιατί να έχουμε εμείς?

Link to comment
Share on other sites

Για όποιον έχει όρεξη για φρεσκάρισμα μνήμης.

Greek genocide - Wikipedia, the free encyclopedia

Location: Ottoman Empire

Date: 1914–1923

Target: Greek population, especially Pontic, Cappadocian and Ionian people

Attack type: Deportation, mass murder, etc.

Deaths: 750,000[1]–900,000[2]

Perpetrators:Young Turk government/Turkey under Mustafa Kemal Pasha

Μου είναι αδιανόητο πάντως το πως κάποιοι "επιστήμονες" (ακα Ρεπούση) διατυπώνουν δημόσια την άρνηση της αναγνώρισης τέτοιων τραγικών γεγονότων...

Tην ίδια περίοδο γινόταν και η "εκκαθάριση" των Αρμενίων και των λιγότερο γνωστών Ασσυρίων.

Armenian Genocide - Wikipedia, the free encyclopedia

Assyrian genocide - Wikipedia, the free encyclopedia

Καρκίνωμα οι κομμουνιστές του τότε.

Για την συνέχεια του μετά από αυτό

Sent from my HTC One using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Ναι ακριβώς εναντίων αυτών καταφέρομαι. Σε όλον αυτό το συφερτό (δυστυχώς στην πλειοψηφία τους νέοι άνθρωποι) οι οποίοι αυτοχρίζονται ως ''προοδευτικοί'' και έχουν στο μυαλό τους έναν αχταρμά απο ένοιες όπως δημοκρατία, ελευθερία, ανθρωπισμός, χωρίς να έχουν την παραμικρή ιδέα του τι είναι όλα αυτά, κάτι το οποίο εξάγεται απο την εν γένει στάση τους, και τις απόψεις τους: ''όποιος διαφωνεί μαζί μας είναι φασίαστας''. Ομολογουμένως πολύ ανθρωπιστική θεώρηση της ελευθεριάς της σκέψης. Θές να το δείς κιόλας: Πάρε μια απλή είδηση και απόλαυσε τα σχόλια απο κάτω. Πόση σχέση έχουν αυτοί οι ανθρωποι με τις αρχές του ανθρωπισμού που ευαγγελίζονται ?

Φυσικά και δεν θα μου έφταιγε ο ανθρωπισμός ως έννοια ή στάση ζωής (για τους λίγους έχοντες άντερα). Μου φταίει η καπήλευση της έννοιας, προκειμένου κάποιοι να δώσουν άλλωθι στις δικές τους λογοκριτικές πρακτικές και στην πόλωση που αφήνονται.

Δεν θυμαμαι ουτε εγω, αλλα και γενικως ουτε σε αλλες σχετικες συζητησεις να εχουμε τετοιου ειδους "definitions" στην εναρξη τους.Και τελικα,ολοι κρινονται απο τα λεγομενα και τις πραξεις τους και οχι τους αυτοπροσδιορισμους τους.

Εχω την αισθηση πως απλως δημιουργεις εναν χαρακτηρισμο "ταμπελα" για να τους εχθρευεσαι ως τετοιους, ειναι πιο ευκολο να αντιμαχεσαι κατι που τελικα να να μην ειναι.

Και η ειλικρινης ευαισθησια για τον συναθρωπο που στο δικο μου μυαλο ειναι απαρχη ανθρωπιστικων ιδεων μαλλον δεν προυποθετει βαθια γνωση των εννοιων "δημοκρατία, ελευθερία, ανθρωπισμός" , μπορει καλλιστα ο αμορφωτος/αγραμματος παππους μου να ειναι περισσοτερο "ανθρωπιστης" απο το τερας μορφωσης και γνωσης αλλα και απολυτου κατοχου των παραπανω εννοιων "κυριου "Βενιζελου πχ. Σωστα? Πραγματικα δεν εχω καταλαβει πως δικαιολογεις τον τοσο ισχυρο συσχετισμο αυτων.

Στην τελικη δεν ειμαι απολογητης κανενος που φασκει και αντιφασκει αναμεσα σε αυτα που (θεωρει οτι) πρευσβευει και αυτα που πραττει.

Επιμενεις, κατα τα αλλα ,να θεωρεις ως αξιους εκπροσωπους του ανθρωπισμου μονο αυτους που εχουν "αντερα". Φυσικα δεν ειναι ετσι, υπαρχουν πολλες ενδιαμεσες, ειλικρινεις και ηθικα συνεπεις καταστασεις μεταξυ του "πεθαινω για συνανθρωπο" και του "ειμαι αδιαφορος-ετσι ειναι η φυση".

Κανένας μυστικισμός δεν υπάρχει. Είναι η εκτίμησή μου η οποία χτίζεται απο την παρατήρηση του κόσμου σήμερα. Αν εσύ πιστεύεις ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρομο, πάω πάσο. Εγώ παλι βλέποντας τον κόσμο να διακατέχεται απο συμπεριφορές όπως αυτή που περιγράφω παραπάνω, παραμένω απαισιόδοξος. Αμα δε, δείς και ποιοι βραβευονται κιόλας για τη συνεισφορά τους στην παγκόσμια ειρήνη.... Τουλάχιστον έχουν μια περιέργη αίσθηση του χιούμορ.

Ισως συμμεριζομαι την απαισιοδοξια σου , αντιλαμβανομαι ομως την συγχρονη πραγματικοτητα σαν την δυσαρεστη συνεπεια του μοντελου που ομως θεωρεις κληροδοτημα της φυσης. Ειναι ενα ειδος "κυκλικης" , αυτοεπιβεβαιούμενης λογικης αφου χρησιμοποιει τις συνθηκες που το ιδιο δημιουργησε σαν προσλαμβανουσα , οπως ο σκυλος κυνηγα την ουρα του ενα πραγμα.

Μάλιστα. Ο άνθρωπος λοιπόν μπορεί και να τοποθετηθεί με τη δράση του εκτός των ορίων της φύσης. Ακομα και αν μπορούσες να μου δείξεις έναν ανθρωπο ως παράδειγμα οργανισμού ο οποίος, κατέστειλε οριστικά και αμετάκλητα τα ένστικτα με τα οποία τον προίκισε η φύση, οπωσδήποτε δεν έχει υπάρξει μέχρι τώρα κοινωνία που να αποτελείται απο τέτοιους. Και για να έχουμε και καλό ερώτημα: τίνι τρόπο οριοθετώ τον τρόπο δράσης του, και πως θα ήταν ο ιδεατός κατ' εσέ τρόπος δράσης του ανθρώπου ? Πρόσεξε μόνο μη βρεθείς εσύ να προβάλεις μοντέλα που παραπέμπουν σε ευγονικές θεωρίες.

Όσον αφορά την ομότιμη παραγωγή, ομολογώ ότι χρειάστηκε να ψάξω τον όρο στο wikipedia. ...Βέβαια ως μοντέλο ανάπτυξης είναι λίγο μονόπλευρο. Δείχνει να έχει ομοιότητα με τα κομμουνιστικά καθεστώτα, όπου όλοι εκεί ίσοι μεταξύ ίσων παρήγαγαν τα απαιτούμενα προιόντα για το κοινό καλό. Τελικά απο ότι γνωρίζω δεν δούλεψε. Πιθανών να φταίει ότι ο άνθρωπος, αδυνατώντας να ξεφύγει απο τα όρια της φύσης του, σταδιακά αντιλήφθηκε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο είχε μερικές αδυναμίες: Απο την έλλειψη κινήτρου για να παράγει όσο χρειαζόταν, μέχρι τη δημιουργία κάστας ''πιο ίσων'' η οποία απολάμβανε ιδιαιτέρων προνομίων. Αν και πάλι έχω λάθος, το επόμενο που μπορώ να σκεφτώ ως αντιστοιχία του μοντέλου που περιγράφεις για μια ολόκληρη κοινωνία είναι τούτο εδώ .

Βέβαια πάλι έχει την ενοχλητική λεπτομέρεια που ακούει στο όνομα ''ελευθερία επιλογής'', αλλά είπαμε: στο ενδιάμεσο εκτός απο μισάνθρωπος είμαι και πεσιμιστής.

Ακομα και αν σου εδειχνα τον ανθρωπο που περιμενεις , αυτο δεν θα ηταν υποστηρικτικο γιατι απλα δεν θα ειχε την παραμικρη σχεση με το θεμα συζητησης μας.

Εισαι προσκολλημενος στην εννοια του ατομου και ενω τωρα μιλαμε για μοντελα κλιμακας. Η μεταβαση απο την μοναδα σε συνολα μεγαλης κλιμακας ΔΕΝ μπορει να ερμηνευθει μονο απο τις ιδιοτητες της μοναδας. Μοντελα αναδυσης και εχει τεραστιο ενδιαφερον. Προτυπα δρασης και συμπεριφορας ουτε γνωριζω, ουτε ειναι επι του παροντως , παντως μπορω να σου πω οτι θα ηταν πολυ δυσκολοτερο να εκκολαψουν ευγονικες θεωριες σε σχεση με το ανταγωνιστικο μοντελο που αποδεχεσαι, το οποιο στην βαση του μιλαει για την επικρατηση του ισχυρου.

Οσον αφορα την ομοτιμη παραγωγη ακομα δεν ξερουμε αν εχει δουλεψει. Παντως ακομα και στο (αντιξοο για αυτην) περιβαλλον σκληρου ανταγωνισμου εχει δωθει θετικοτατα δειγματα γραφης, ανοιχτο λογισμικο,για παραδειγμα, που σε μερικες περιπτωσεις ειναι ευθεως ανταγωνιστικο με προιοντα κολοσσων του χωρου. Αρα οπως ελεγε και ο McArthur , παρερμηνευοντας καπως το αρχικο "Μονο οι νεκροι εχουν δει το τελος του πολεμου", η ιστορια της ανθρωποτητας δεν τελειωνει…αυριο. Υπομονη.

Αν μπορει να παραγει οσα απαιτουνται για το "καλο ολων" ή "οσον χρειαζονται" , μηπως τωρα παραγονται αρκετα ή οποια χρειαζονται πραγματικα ? Και τι ειδους προιοντα? Τι ειδους "αναπτυξη" και προοδο? Προφανως και δεν εχω στο μυαλο μου την αναπτυξη που βαυκαλιζεται ο πρετεντερης.

Κλασική μομφή όσων ετσιθελικά απαιτούν να συμφωνεί ο κόσμος μαζί τους. Αντίστοιχο της διατύπωσης τον απανταχού ''αριστερών'' Όλοι οι καλοί παντού χωράνε. Ελάτε όσοι θέλετε. Ανοίχτά είμαστε και περιμένουμε.

Φυσικά αποφάσισα να ελαφρύνω λίγο την κουβέντα.

Ωστόσο θεωρώ άδικο το να μέμφεσαι αυτόν που δεν επιθυμεί να δώσει. Ακόμα αποτελεί στοιχειώδες ανθρώπινο δικαίωμα του, τόσο το να διαθέτει ότι επιθυμεί, σε όποιον επιθυμεί και για όσο διάστημε το επιθυμεί, ότι επιθυμεί, όσο και το να εκφράζει ελέυθερα και ανεμπόδιστα την άποψη του, όποια και να είναι αυτή. Το δίκαιο μας τιμωρεί την πράξη και όχι τη σκέψη ή την άποψη. Κάτι που πληθώρα ανθρώπων ενδεδυμένοι τον μανδύα του προοδευτικού (ναι, διαολίζομαι περισσότερο με αυτούς, γιατί μου θυμίζουν τον λύκο με την εμφάνιση πρόβατου), δεν εννοεί να το χωνέψει, και επιμένει να δικάζει και να διαχωρίζει, χωρίς κανένας να τους έχει δώσει τέτοια αρμοδιότητα. Αυτή είναι η δημοκρατία νομίζουν ??

"Στοιχειωδες ανθρωπινο δικαιωμα μου" ειναι να μεμφομαι οποιαν αποψη επιθυμω, εφοσον αυτην εχει διατυπωθει δημοσια αρα εχει "αποκαλυφθει"(αναγκαστει) σε δημοσια κριτικη. Κανεις δεν μιλησε για τιμωρια ουτε δικη. Αν σε ενοχλουν οι χαρακτηρισμοι και τους βρισκεις αδικους υπερασπιζεσαι την αποψη σου και τους επιστρεψεις. Αυτην την δημοκρατιας δεν εννοεις?

Η αποδοχη του ανταγωνιστικου μοντελου σαν μοναδικου βιωσιμου και κατα συνεπεια ο συνεχης αγωνας για επικρατηση του ισχυρου ειναι ενα ειδος "πρωτοφασισμου" κατα τον Εκο και με βρισκει συμφωνο.

Θεωρειτε οτι ο ανθρωπος δεν μπορει να αντισταθει στους νομους της φυσης. Εγω παλι θα τολμουσα να πω οτι πτυχες του ανθρωπινου πολιτισμου εχουν ηδη "παραβιασει" την φυση. Η ιδια η ζωη ειναι "παραβιαση" της φυσης. Ο ανθρωπος, σαν ειδος εχει την τυχη να εχει πολυ ιδιαιτερες ιδιοτητες σαν ειδος που του επετρεψαν να δημιουργησει ενα νεο επιπεδο αντιληψης απο το "βασικο" του ανταγωνισμου. Επικαλουμαστε φιλοσοφια και επιστημη οταν μιλαμε για επιτευγματα αλλα απο την αλλη για τους αξεπεραστους νομους της φυσης στην ανθρωπινη δραση. Βαθυτατα υποκριτικο.

Link to comment
Share on other sites

Giorikas, σε ποια περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας διαπίστώθηκε άναπτυξη πολιτισμού, χωρίς την συσσώρευση πλούτου;

Τι προηγείται της συσσώρευσης αυτής;

Η διαφόρα στο "καλό" και στο "κακό" έγκειται στο ΑΝ, ο παράγων πολιτισμό, έχει τα εφόδια, διορατικότητα, ακόμα και (θα την πω την λέξη και αποκαλέστε με όπως θέλετε) DNA, ώστε να φέρει κάτω από την σκεπή του πολιτισμού του και τον ΑΔΥΝΑΜΟ εν συγκρίση με τον ίδιο, συνάνθρωπο του.

Αρέσει η όχι στα μοντέρνα ιδεολογικο-παγκοσμιοποιητικά κλισέ, δεν μπορεί να υπάρξει ισότητα, όπως την ερμηνεύουν.

Είναι πολλάκις αποδεδειγνένο ότι όταν ο άνθρωπος πάει κόντρα στους νόμους της φύσης, τρώει τα μούτρα του. Οι νόμοι της φύσης μιλούν για αρμονία, όχι για ισότητα.

Αν υπάρχει ''αδύναμος'' άνθρωπος σε έναν πολιτισμό τότε μάλλον αδύναμος είναι ο ίδιος, εφόσον δεν μπορεί να αναγνωρίσει τα προτερήματά του( ή δεν τον νοιάζει να τα αναγνωρίσει) ώστε να επενδύσει σε αυτά . Ετσι λοιπόν από έναν πολιτισμό το ζητούμενο είναι η κατοχύρωση της δικαιοσύνης ( και όχι ισότητας) ώστε να επιτυγχάνεται η αρμονική συνύπαρξη σε εκείνους που υπερτερούν και εκείνους που αδυνατούν.

Οσον αφορά την ισότητα στη φύση προφανώς δεν υπάρχει, όπως δεν υπάρχει και η αρμονία. Αυτά είναι εννοιολογικά περιεχόμενα που αποδίδουμε εμείς στην φύση, με βάσει τις δικές μας ( κυρίως αισθητηριακές ) αντιλήψεις. Βέβαια ούτε δικαιοσύνη υπάρχει, γιατί αν υπήρχε θα είχε αρχές καθολικές. Δεν μπορεί να έχει καθολικές αρχές όμως διότι αυτό θα σήμαινε ότι όλο το ζωικό βασίλειο θα είχε συνείδηση του εαυτού του και των σχέσεων μεταξύ των ζώων. Προς το παρόν ο άνθρωπος μπορεί να κατανοήσει σε βαθος την υπαρξή του και τον συσχετισμό του με τους υπολοιπους ανθρώπους, όπως και με την υπόλοιπη φύση. Αρα αυτό που θα περίμενα από έναν πολιτισμό είναι να λάβει υπόψιν του όλους τους ανθρώπους και τα κίνητρα του ανταγωνισμού να αφορούν την συλλογικότητα και όχι το άτομο. Διότι ο ανταγωνισμός μεταξύ του καλού και του κακου που επικαλείστε οδηγεί μόνο στο μίσος, τις διώξεις , τον ρατσισμό και δεν ξέρω σε τι άλλο. Σε οτιδήποτε πάντως που καταδικάζει σε λήθαργο τον πολιτισμό, αντί να τον εξυψώνει.

Για να μην μπερδευόμαστε, όταν αναφέρομαι σε πολιτισμό δεν μιλάω για τέχνες, επιστήμη, αθλητισμό. Αναφέρομαι κυρίως για την εκμετάλλευση, για την συμπεριφορά απέναντι στην τρίτη ηλικία, τις ευπαθείς ομάδες κ.ο.κ. Για εκείνους που δεν μπορούν να προσφέρουν ουσιαστικά τίποτα ( ή λίγα) στον βασικό κοινωνικό κορμό.

Link to comment
Share on other sites

Τον πολιτισμό τον οποίο επικαλείστε θα πρέπει να είστε εις θέση να τον εφαρμόσετε.

Αυτό είναι εφικτό μόνο όσο οι πολιτισμένοι που συμμερίζονται τις απόψεις σας είναι πλειοψηφία.

Η αθρόα και ανεξέλεγκτη προσέλευση ευπαθών ομάδων άλλου πολιτισμού θα σας καταστήσουν μειοψηφία.

Τότε βέβαια δεν θα έχει τόση σημασία γιατί θα έχετε αλλάξει άποψη.

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν κάνω λάθος ο Μπογιόπουλος τους ήταν πολύ λίγος στο τελευταίο συνέδριο του ΚΚΕ και έφαγε μαύρο. Φαντάζομαι θα έχουν τους λόγους τους. Για μένα στο ΚΚΕ κάνανε κοτσάνα για πολλές :tomato: . Εδώ βάλανε την δεξιά μέσα στο κόμμα (Κανέλλη), την κάνανε βουλευτή, δηλαδή πόσο σοβαρές ενστάσεις να είχαν για τον Μπογιόπουλο?

Link to comment
Share on other sites

Ο Μπογιόπουλος έφαγε μαύρο γιατί μπορεί να σκεφτεί λίγο παραπέρα από τις αυστηρές γραμμές του ΚΚΕ, και ως γνωστόν στο ΚΚΕ όποιος έχει λίγο διαφορετική άποψη δε τους κάνει. Η Κανέλλη αν δε κάνω λάθος δεν είναι μέλος του κόμματος, απλά εκλέγεται μαζί τους.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλός ο Μπογιόπουλος, και επί τέλους στο 10:50, κάποιος λέει κάτι για αυτό το θέμα.

Προτείνω στους Administratores να κάνουν ότι έκανε ο Χατζηνικολάου όταν έλεγε για Χίτλερ ο Μποργιόπουλος, και τον τρόλλαρανε με τον Στάλιν.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.