Jump to content



Official "Πανεπιστήμιο & Τριτοβάθμια Εκπαίδευση" thread (UniLab)


hayabusa

Recommended Posts

Ας λυσουν πρωτα το προβλημα με τους περιεργους καθηγητες, να δεις για ποτε το νουμερακι των "αιωνιων" θα μικρυνει.

Οταν εχω τον αλλο κυριολεκτικα να με κοβει 9 εξεταστικες, σε μαθημα που το εχω μαθει τελεια-κομμα απλα και μονο επειδη ειναι σκαλωμενος να παρευρισκεσαι σε ολες του τις διαλεξεις (επειδη αυτος ειναι ο καθηγηταρας και κανενας αλλος), φυσικο επομενο ειναι να περνω το πτυχειο στο 14ο εξαμηνο και οχι στο 8ο-9ο. Καταταλα μας τα πριζανε καθε 2ο εξαμηνο να κανουμε ηλεκτρονικη αξιολογηση καθηγητων, το που βαλανε τα αποτελεσματα αυτης της αξιολογησης και το κατα ποσο λειτουργει ο σχετικος νομος, ας μην το σχολιασουμε γιατι ειναι μια πικρη ιστορια.

For the record, για να μην υπαρχει η υπονοια οτι αερολογω, μεχρι και ο προεδρος του ΤΕΙ μας, εχει παραδεχτει οτι υπαρχουν 4 συγκεκριμενοι καθηγητες οι οποιοι αποτελουν πραγματικο προβλημα για το ΤΕΙ. Στα μαθηματα αυτονων συσσωρευεται ολο το ΤΕΙ και οταν παραδιδουν θεματα στις εξεταστικες σηκωνονται ολοι και φευγουν (και απο 2 γεματα αμφιθεατρα και 4 αιθουσες, μενουν το πολυ 20-25 ατομα τα οποια εν τελει δινουν). Σε ορισμενα απο τα ιδια μαθηματα, τα οποια πηραν αλλοι καθηγητες (γιατι οι προηγουμενοι ειτε εφυγαν ειτε πηραν αλλα), αμεσως τα περασε πανω απ το μισο ΤΕΙ.

Τουλαχιστον Δεκεμβριο ορκιζομαι, οποτε θα γλυτωσω μια κι εξω απο αυτο το σαδομαζοχιστικο πραγμα που λεγεται τριτοβαθμια εκπαιδευση.

Έγινε επεξεργασία από Frostbyte
Link to comment
Share on other sites

[MENTION=7322]Frostbyte[/MENTION]

εχω καθηγητη οπου θελει ακριβεια εως το 8ο δεκαδικο , και εχω κοπει 3 φορες , την τεταρτη παω για την 4η .

περριτο οτι οι ασκησεις που βαζει ειναι παντα ιδιες με αλλους αριθμους , με αποτελεσμα να εχω μαθει την μεθοδολογια νερακι ...

Και εχω και εναν αλλον που ειναι καπως ετσι

"το αποτελεσμα σας για να ειναι σωστο πρεπει να εχει εως 10% αποκληση απο το δικο μου "

τι τους λες μετα ? .....

ειχα εναν λιγδιαρη που βρομαγε μεχρι την μεση της αιθουσας

εναν που μας ελεγε για αεροπλανα και βαρκες χωρις να κανει μαθημα

εναν που σε βριζει και σε ειρωνευεται μες τα μουτρα

+++αλλους πολλους ΑΧΡΗΣΤΟΥΣ

εχω καθηγητες σε εργαστηρια που περνανε συμφοιτητες ΠΟΥ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ να ποιασουν ενα κατσαβιδι , και μιλαμε για εργαστηρια εγκαταστεων που πρεπει να συνδεσεις ρελε και plc κτλ κτλ . Ο βαθμος που τους βαζουν ? 8αρια , επιδη εγραψαν ΘΕΩΡΕΙΑ!!!! που ? στο εργαστηριο!!!!!!!!!!!!!!!!

excuse moi , αλλα το οτι σαν πετρος ειμαι μισανθρωπος δεν ειναι επιδη το διαλεξα . Τους αξιζουν τα χειροτερα

Έγινε επεξεργασία από kpetros
Link to comment
Share on other sites

όσο δε θες να δεις τα πραγματικά προβλήματα, που έχουν αναφερθεί πολλάκις κι εδώ μέσα, δε θα τα βλέπεις. όσο συνεχίζεις να ειρωνεύεσαι, αρνούμαι να συνεχίσω να συζητάω.

Και πως ακριβώς θα τα δω?

Φοιτητής σε ελληνικό πανεπιστήμιο δεν είμαι.

Εσείς εδώ για να αναφερθείτε στα προβλήματα up to the point πρέπει να γεμίσετε ένα σωρό σάλτσες.

Αν ρωτήσω ποια επιγραμματικα είναι τα προβλήματα που κατά την γνώμη σας έχουν προτεραιοτητα, ένα από τα παρακάτω θα συμβούν (τα οποία έχουν γίνει ήδη σε παλαιότερες περιπτώσεις)

- θα φάω ειρωνια

- θα φάω ignore

- θα χαρακτηριστω εμμεσως/ευθέως ως κάποιος που τρώει κουτόχορτο από τα μηντια (hint: δεν βλέπω τηλεοραση)

- κάποιοι θα απαντήσουν αμέσως και up to the point ενώ άλλοι θα χρειαστούν να γεμίσουν με σάλτσες (με κίνδυνο να καταλήγουν σε περίεργα speculations

- οι πιο extreme, θα με αποκαλεσουν (πάλι ευθέως/εμμέσως. Εννοώντας τον συνομιλητή τους) προπαγανδιστη ή κάτι ανάλογο.

Αν θες να ωριμάσω και να πάψω την επιθετική συμπεριφορά (κάτι πολύ εύκολο για μενα) , τότε μπορείς "εσυ" (γενικά μιλαω) να σεβαστείς* τον συνομιλητή που απευθυνεσαι και να μην θεωρείς δεδομένο ότι ξέρει αυτά που ξέρεις εσύ.

*μεγάλο θέμα ο σεβασμός και έχει να κάνει καθαρά με τον άνθρωπο. Αλλά off topic για εδω

Link to comment
Share on other sites

Προσωπική μου άποψη το μείζων πρόβλημα των πανεπιστημίων είναι δύο

Οι Καθηγητές και η Χρηματοδότηση του ιδρύματος !

Όταν μπαίνεις στην αίθουσα στις 8 ή 10 ή 12 ... το πρωί και βλέπεις έναν καθηγητή που να βαριέται την ζωή του, όπου έχεις σηκωθεί από τις 6-6:30πμ, και μέχρι να πας με τα λεωφορεία θα φας και μια ώρα στο δρόμο με τι διάθεση θα κάνεις μάθημα ...

Με αποτέλεσμα να μην σου διεγείρει το ενδιαφέρων ,να κοιμάσαι, να τον γράφεις κανονικά και να λές δεν πα να μ@@θεί αφού σε γράφει αυτός .

Από την άλλη είχαμε έναν τύπο μεγαλύτερο σε ηλικία από τον παραπάνω όπου 8 το πρωί ήταν λες και ετοιμαζόμασταν να γκρεμίσουμε τίποτα από ενέργεια !

Ο συγκεκριμένος θεωρώ ότι έκανε μακράν το ποιο ενεργητικό μάθημα (δεν χρειαζόσουν ούτε καφέ ήσουν στην τσίτα) ... ΙΣΧΥΟΣ

(Στο τέλος έβαλε θέματα όπου το 5 το έγραφες για πλάκα αρκεί να είχες λίγο μυαλό) πολύ δεν το έγραψαν

Και μετά είναι η χρηματοδότηση

Link to comment
Share on other sites

Ας λυσουν πρωτα το προβλημα με τους περιεργους καθηγητες, να δεις για ποτε το νουμερακι των "αιωνιων" θα μικρυνει.

Οταν εχω τον αλλο κυριολεκτικα να με κοβει 9 εξεταστικες, σε μαθημα που το εχω μαθει τελεια-κομμα απλα και μονο επειδη ειναι σκαλωμενος να παρευρισκεσαι σε ολες του τις διαλεξεις (επειδη αυτος ειναι ο καθηγηταρας και κανενας αλλος), φυσικο επομενο ειναι να περνω το πτυχειο στο 14ο εξαμηνο και οχι στο 8ο-9ο. Καταταλα μας τα πριζανε καθε 2ο εξαμηνο να κανουμε ηλεκτρονικη αξιολογηση καθηγητων, το που βαλανε τα αποτελεσματα αυτης της αξιολογησης και το κατα ποσο λειτουργει ο σχετικος νομος, ας μην το σχολιασουμε γιατι ειναι μια πικρη ιστορια.

For the record, για να μην υπαρχει η υπονοια οτι αερολογω, μεχρι και ο προεδρος του ΤΕΙ μας, εχει παραδεχτει οτι υπαρχουν 4 συγκεκριμενοι καθηγητες οι οποιοι αποτελουν πραγματικο προβλημα για το ΤΕΙ. Στα μαθηματα αυτονων συσσωρευεται ολο το ΤΕΙ και οταν παραδιδουν θεματα στις εξεταστικες σηκωνονται ολοι και φευγουν (και απο 2 γεματα αμφιθεατρα και 4 αιθουσες, μενουν το πολυ 20-25 ατομα τα οποια εν τελει δινουν). Σε ορισμενα απο τα ιδια μαθηματα, τα οποια πηραν αλλοι καθηγητες (γιατι οι προηγουμενοι ειτε εφυγαν ειτε πηραν αλλα), αμεσως τα περασε πανω απ το μισο ΤΕΙ.

Τουλαχιστον Δεκεμβριο ορκιζομαι, οποτε θα γλυτωσω μια κι εξω απο αυτο το σαδομαζοχιστικο πραγμα που λεγεται τριτοβαθμια εκπαιδευση.

Αν και δεν έχω, οπως ξαναέγραψα, εμπειρία εκ των έσω ( υποψιάζομαι ότι τέτοια φαινόμενα καθηγητών που περιγράφεις εμφανίζονται συνήθως σε ΤΕΙ αντί σε ΑΕΙ), επέτρεψε μου να σου πω το εξης:

Αποπροσανατολισμος είναι όλα αυτά από τα πραγματικά προβλήματα της τριτοβάθμιας.

(/sarcasm)

Και για να μιλήσω πιο σοβαρά. Συζήταμε πχ για αιώνιους. Το θέμα καταλήγει debatable σε ambiguity. Λέγονται κάποιες προτάσεις καλές κακές μέτριες. Όλα καλά μέχρι εδώ. Ακόμα και όταν πει κάποιος ότι το θέμα έχει χαμηλή προτεραιοτητα, πάλι σε ένα βαθμό το θεωρώ legit επιχείρημα.

Από την άλλη αν πιάσουμε στον ίδιο τομέα ένα θέμα υψηλότερης προτεραιοτητας πρόβλημα (πχ το αν η πλειοψηφία των καθηγητών θέτουν υπερβολικά υψηλά κριτήρια αξιολόγησης γιατί απλά κάνουν abuse την θέση τους), τότε εγώ προσωπικά* μετά βίας θα δω τον ίδιο βαθμό συμμετοχής με το προηγούμενο topic, προτάσεις, κτλ. Και το χειρότερο δε, ακόμα κι αν συμφωνήθουν κάποιες αξιόλογες προτάσεις, συνήθως δεν θα εφαρμοστούν με το έτσι θελω

Μάλλον είμαι biased εδώ. Δεν είμαι σίγουρος απλα αυτήν την αίσθηση έχω.

Το ότι έχουμε την τάση ως κοινωνία να σαρκαζομαστε τραγελαφικες καταστάσεις, κι ένω υπάρχουν 1000 δικιά, δεν υπάρχει αρκετή επιμονή στο να γίνουν όπως πρέπει. Πιστεύω αυτό γίνεται συχνά.

Έγινε επεξεργασία από Guest
Link to comment
Share on other sites

Πάντως οι διαγραφές φοιτητών είναι σε ισχύ εδώ και αρκετά χρόνια, προσωπικά είχα περάσει στο ΤΕΙ ηλεκτρολογίας στη Χαλκίδα το 2008, έκανα μόνο μια φορά εγγραφή (στην αρχή) και διαγράφτηκα νομίζω το 2010 ή το 2011.

Οπότε υποθέτω αυτό που διαπραγματεύονται τώρα δεν είναι οι φοιτητές σαν εμένα που δεν πάτησαν ποτέ, αλλά αυτοί που ανανεώνουν την εγγραφή τους κάθε χρόνο. Τώρα αν τελείωσαν ή όχι αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.

Το πρόβλημα -αν είναι πρόβλημα- στην Ελλάδα είναι ότι το σύστημα δεν προωθεί το να τελειώσεις στην ώρα σου. Δηλαδή αν τελειώσεις στα 4 χρόνια το Χημικό Αθήνας με 5.1 και στα 10 χρόνια με 8, όταν θα ψάξεις γαι δουλειά, ο πτυχιούχος με 8 θα έχει περισσότερα μόρια.

Το δεύτερο πρόβλημα -αν είναι πρόβλημα- είναι ότι δεν υπάρχει ποσοστό επιτυχίας για τους καθηγητές. Στην Αγγλία εάν ένας καθηγητής περάσει 5% την επόμενη μέρα θα τον καλέσει το Πανεπιστήμιο να εξηγήσει γιατί πέρασε 5% και γιατί δεν έκανε σωστό μάθημα ώστε να περάσουν περισσότεροι. Αυτό είναι μια διαφορά νέου / παλαιού τύπου σπουδών. Στου παλαιού τύπου σπουδών που εφαρμόζουμε στην Ελλάδα τουλάχιστον ΕΚΠΑ/ΑΠΘ στις θετικές επιστήμες, ο καθηγητής μπορεί να περάσει και 1 φοιτητή, και μάλιστα θεωρείται και ο 'καλός' καθηγητής (και συνήθως είναι), διότι κρατάει το επίπεδο σπουδών υψηλό.

Αυτό έχει το εξής αντίκτυπο:

1. Στην περίπτωση που ο στόχος είναι όντως η γνώση, το 'σκληρό' πανεπιστήμιο θα βγάλει κάποιον ο οποίος δεν μασάει.

2. Στην περίπτωση που ο στόχος είναι το να πάρεις το πτυχίο, το 'σκληρό' πανεπιστήμιο θα σε καθυστερήσει και θα αργήσεις να ενταχθείς στην αγορά εργασίας.

Το μέτρο που θέλουν να επιβάλλουν δεν μπορεί να εφαρμοστεί με καθηγητές που περνάνε 1 φοιτητή, όπως επίσης δεν μπορούν να επιβάλλουν τον αριθμό των εισακτέων και να ζητάνε και να τελειώνουν όλοι στα 4 χρόνια, διότι π.χ. αν στο χημικό βρεθούν πολλοί φοιτητές δεν χωράνε όλοι στα εργαστήρια και αναγκαστικά καθυστερούν οι σπουδές. Ειδικά σε μαθήματα επιλογής, οι θέσεις είναι πολύ λιγότερες (π.χ. 20 το χρόνο) και για να πάρεις κάτι που σου αρέσει υπάρχει η πιθανότητα να πρέπει να περιμένεις 1-2 χρόνια.

Έχοντας περάσει από όλες τις βαθμίδες του Πανεπιστημίου και τελειώνοντας το PhD στο UK, έχω να πω ότι τα μισά μαθήματα του προπτυχιακού αν παώ να τα δώσω τώρα θα πάρω 0 και ότι ήταν μακράν ο πιο δύσκολος τίτλος που πήρα, λόγω εύρους γνώσεων και επιπέδου. Συγκρίνοντας τις γνώσεις που έχουμε από ένα Ελληνικό πανεπιστήμιο με τις γνώσεις που αποκτούνται εδώ, αγγίζει τα όρια του γελοίου το να παίρνεις ισότιμο πτυχίο από το ΕΚΠΑ και από τη βρετανική φάμπρικα πτυχίων. Εξαιρώ μόνο 3-4 ιδρύματα όπως Οξφόρδη, Κέημπριτζ κλπ. κι αυτά κυρίως λόγω ιστορίας και λόγω της φοιτητικής κουλτούρας (κολλέγια κλπ.) που λείπει από την Ελλάδα.

Γνωρίζω φυσικά πολύ καλά και τα προβλήματα του Ελληνικού Πανεπιστημίου, με κυριότερο το πρόβλημα στην έρευνα λόγω χρηματοδότησης αλλά και τρόπου διαχείρισης (π.χ. στο ΕΚΠΑ ο ΕΛΚΕ που είναι ο μεσάζοντας όλων των προγραμμάτων κάνει τη ζωή των καθηγητών δύσκολη, όταν θα έπρεπε να τους κάνει τεμενάδες που ασχολούνται να στείλουν προγράμματα γιατί θα μπορούσαν απλά να τα ξύνουν όπως πολλοί συνάδελφοί τους). Το άλλο μεγάλο πρόβλημα άχρηστων καθηγητών σιγά σιγά έχει αρχίσει να εξαλείφεται αφού η γενιά που διαδέχθηκε το πολυτεχνείο που είχε 20% θεούς και 80% άχρηστους έχει αρχίσει να συνταξιοδοτείται, και όλοι οι νέοι καθηγητές είναι πολύ πιο balanced από τους παλαιότερους με πολύ δυνατότερα βιογραφικά, τουλάχιστον από το 80% των άχρηστων.

Link to comment
Share on other sites

Λίγο άσχετο με αυτά που γράφετε άλλα ελπίζω να είναι στο σωστό μερος για να μην ανοίγω άλλα θέματα .

Λοιπόν ήρθε η ώρα να πάρω ένα καλό κομπιουτεράκι αφού έσπασα το παλιό :p , θα ήθελα να έχει μιγαδικούς , πίνακες, ορίζουσες ,αντιστροφή πίνακα, τριγωνομετρικές , ολοκληρώματα κτλ κτλ οποίος ξέρει από ημμυ θα καταλάβει τι χρειάζομαι .... έχετε να προτείνετε κάποιο σε λογικά χρήματα μην ξεφύγουμε και παρά πολύ ; . Εχω ακούσει παρα πολύ καλά λογια για το TI-89 μιας και μπορεις να το προγραμματίσεις κιόλας αλλα δεν το βρίσκω κάπου μιας και είναι λιγο παλιό

Link to comment
Share on other sites

Λίγο άσχετο με αυτά που γράφετε άλλα ελπίζω να είναι στο σωστό μερος για να μην ανοίγω άλλα θέματα .

Λοιπόν ήρθε η ώρα να πάρω ένα καλό κομπιουτεράκι αφού έσπασα το παλιό :p , θα ήθελα να έχει μιγαδικούς , πίνακες, ορίζουσες ,αντιστροφή πίνακα, τριγωνομετρικές , ολοκληρώματα κτλ κτλ οποίος ξέρει από ημμυ θα καταλάβει τι χρειάζομαι .... έχετε να προτείνετε κάποιο σε λογικά χρήματα μην ξεφύγουμε και παρά πολύ ; . Εχω ακούσει παρα πολύ καλά λογια για το TI-89 μιας και μπορεις να το προγραμματίσεις κιόλας αλλα δεν το βρίσκω κάπου μιας και είναι λιγο παλιό

KEUoC3T.gif

Νέο Θέμα

Link to comment
Share on other sites

υπάρχει κανείς εδώ μέσα που να έχει κάνει ή να έχει ψαχτεί για το μεταπτυχιακό στο ΕΚΠΑ (Πληροφορική - Φυσικό), "Ηλεκτρονικής, Ραδιοηλεκτρολογίας και Αυτοματισμού", και συγκεκριμένα στο κομμάτι Η/Α;

bump

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Πάντως ρε παιδιά υπάρχουν τει (και αει) που το επιπεδο ειναι υπό του μηδενος. Οταν για τετοιες περιπτωσεις μου λεει ο αλλος οτι το μαθημα το χρωσταει το μισο τμημα δεν μπορω να μην ειμαι καχυποπτος με τους φοιτητες. Δηλαδή επειδή οι περισσοτεροι ειναι μαθητες του 7-8 και πολλοι καθηγητες αναγκαζονται να ριχνουν τραγικα τις απαιτησεις τους, ειναι λογικο να κατηγορουμε οποιον καθηγητη αρνειται να το κανει;

Link to comment
Share on other sites

Πάντως ρε παιδιά υπάρχουν τει (και αει) που το επιπεδο ειναι υπό του μηδενος. Οταν για τετοιες περιπτωσεις μου λεει ο αλλος οτι το μαθημα το χρωσταει το μισο τμημα δεν μπορω να μην ειμαι καχυποπτος με τους φοιτητες. Δηλαδή επειδή οι περισσοτεροι ειναι μαθητες του 7-8 και πολλοι καθηγητες αναγκαζονται να ριχνουν τραγικα τις απαιτησεις τους, ειναι λογικο να κατηγορουμε οποιον καθηγητη αρνειται να το κανει;

Δεν είναι τόσο απλό... Πέρα από τους παιδαγωγικούς λόγους, για λόγους πρακτικούς το μάθημα πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στο μέσο όρο των σπουδαστών. Όταν το Τμήμα υποχρεούται να εισαγάγει υποψήφιους που έχουν γράψει αρκετά κάτω από τη βάση στις Πανελλήνιες, αναγκαστικά το επίπεδο θα είναι χαμηλό.

Από την άλλη, πρέπει κατά τη διάρκεια των σπουδών να εισαχθεί ένα ακαδημαϊκό φίλτρο που θα αποτρέπει την αποφοίτηση ανεκπαίδευτων. Κανονικά το "φίλτρο" πρέπει να είναι ισοκατανεμημένο σε διάφορα υποχρεωτικά μαθήματα, (με τα δικά μου κριτήρια) στο δεύτερο μισό των σπουδών.

Οπότε, δεν μπορείς να κατηγορήσεις όποιον το εφαρμόζει αυτοβούλως, αλλά μπορείς να κρίνεις αν το κάνει με αντικειμενικά κριτήρια που ανταποκρίνονται στο πραγματικό επίπεδο των σπουδών του Τμήματός του.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως ρε παιδιά υπάρχουν τει (και αει) που το επιπεδο ειναι υπό του μηδενος. Οταν για τετοιες περιπτωσεις μου λεει ο αλλος οτι το μαθημα το χρωσταει το μισο τμημα δεν μπορω να μην ειμαι καχυποπτος με τους φοιτητες. Δηλαδή επειδή οι περισσοτεροι ειναι μαθητες του 7-8 και πολλοι καθηγητες αναγκαζονται να ριχνουν τραγικα τις απαιτησεις τους, ειναι λογικο να κατηγορουμε οποιον καθηγητη αρνειται να το κανει;

ευτυχος ειναι "ορισμενοι¨" , γιατι αμα ηταν "ολοι" τοτε ενα μεγαλο ποσοστο πτυχιουχων θα ηταν αχρηστοι και αναλογα και την ειδικοτητα τους πολυ πιθανον και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ .

βεβαια .... υπαρχει και ενας μεγαλος αριθμος καφετεριων που πρεπει να επανδρωθει με σερβιτορες/ους :p

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι τόσο απλό... Πέρα από τους παιδαγωγικούς λόγους, για λόγους πρακτικούς το μάθημα πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στο μέσο όρο των σπουδαστών. Όταν το Τμήμα υποχρεούται να εισαγάγει υποψήφιους που έχουν γράψει αρκετά κάτω από τη βάση στις Πανελλήνιες, αναγκαστικά το επίπεδο θα είναι χαμηλό.

Από την άλλη, πρέπει κατά τη διάρκεια των σπουδών να εισαχθεί ένα ακαδημαϊκό φίλτρο που θα αποτρέπει την αποφοίτηση ανεκπαίδευτων. Κανονικά το "φίλτρο" πρέπει να είναι ισοκατανεμημένο σε διάφορα υποχρεωτικά μαθήματα, (με τα δικά μου κριτήρια) στο δεύτερο μισό των σπουδών.

Οπότε, δεν μπορείς να κατηγορήσεις όποιον το εφαρμόζει αυτοβούλως, αλλά μπορείς να κρίνεις αν το κάνει με αντικειμενικά κριτήρια που ανταποκρίνονται στο πραγματικό επίπεδο των σπουδών του Τμήματός του.

Εγω διαφωνώ με αυτή την άποψη. Το επίπεδο σπουδών είναι standard. Δεν αλλάζει με τους φοιτητές. Το ακαδημαικό φίλτρο υπάρχει ήδη ειναι οι εξετάσεις...

Επίσης, αυτό που λες σημαίνει πως ένα πτυχίο από σχολή Α με ένα ίδιο πτυχίο από σχολή Β, δεν θα έχουν πχ την ίδια μοριοδότηση στο δημόσιο λόγο διαφοράς στη βάση εισαγωγής. Από την άλλη αν θεωρούνται το ίδιο, θα έχεις ένα που σκίστηκε και έναν που άραζε σε σχολή του 7/20 και ο δεύτερος ίσως μοριοδοτείται και περίσσοτερο επειδή θα έχει καλύτερο βαθμό (αυτό συμβαίνει τώρα).

Επίσης, η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν ειναι υποχρεωτική βαθμίδα. Άρα οταν πας σε μια σχολη σημαίνει οτι σε ενδιαφέρει. Η βάση πρέπει να ειναι άσχετη με τη δυσκολία της σχολής, η βάση έχει να κάνει (ή θα έπρεπε) με την τοποθεσία και τις υποδομές κτλ. Αν αυτό σημαίνει πως ορισμένες σχολές θα βγάζουν 3 πτυχιούχους το χρόνο, θα έχουν dropout rate 70% στο δεύτερο έτος και μετά από 5 χρόνια θα κλείσουν κανένα πρόβλημα.

Ίσως τελικά αυτός είναι ο τρόπος να πάψουν πια τα πανεπιστήμια να είναι το parking ανέργων πριν τον στρατό και να γίνουν αυτό που λέει το όνομα τους.

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=6845]oxide[/MENTION]

Το μόνο στο οποίο συμφωνούμε είναι ότι η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική -που είναι αναμφισβήτητο γεγονός. Δεν μπορείς να συγχέεις τη μοριοδότηση στο δημόσιο με την ποιότητα των σπουδών σε ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα. Η οποία μοριοδότηση δεν ισχύει άλλωστε σε όλες τις προκηρύξεις διαγωνισμών.

Αυτό που εξασφαλίζει η ισοτιμία των πτυχίων είναι ότι έχει ικανοποιηθεί ένα ελάχιστο επίπεδο σπουδών. Από κει και πέρα, υπάρχουν πάμπολλοι δείκτες που αποδεικνύουν περίτρανα ότι δεν είναι όλα τα Πανεπιστήμια ή τα Τμήματα ίδια.

Παντού στον κόσμο υπάρχει μια κλιμάκωση στην ποιότητα και στη δυσκολία κατά τ' άλλα "ισότιμων" Ιδυμάτων. Αν το κριτήριό σου είναι πόσα μόρια κερδίζεις σε ένα διαγωνισμό για το Ελληνικό Δημόσιο, έχεις πάντα την επιλογή να στοχεύσεις σε ένα "εύκολο" Τμήμα, για να πάρεις μεγαλύτερο βαθμό. Ή να ξαναδίνεις μαθήματα μέχρι να πάρεις το βαθμό που θέλεις, αφού από ό,τι γνωρίζω -κακώς- δεν υπολογίζεται ο χρόνος απόκτησης του πτυχίου κατά τη μοριοδότηση που ανέφερες.

Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, παρότι προαιρετική, πρέπει να είναι διαθέσιμη στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό του πληθυσμού (γεωγραφικά, κοινωνικά και οικονομικά). Ακόμη και νοικοκυρές που απέκτησαν χρόνο για να ικανοποιήσουν το πάθος τους να σουδάσουν Ιστορία της Τέχνης όταν μεγάλωσαν τα παιδιά τους. Δεν έχουν όμως όλοι τις ικανότητες, το χρόνο ή τη διάθεση να φοιτήσουν στο Harvard - της Μασαχουσέτης ή της Μεσογείου.

Αυτό που θα πρέπει να πάψει είναι να θεωρείται το πτυχίο αποκλειστικό και αλάνθαστο διαβατήριο για την αγορά εργασίας, ειδικά με τη σημερινή κατάσταση και τις επιπλέον στρεβλώσεις της σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Μη φτάσουμε όμως να υποστηρίζουμε ότι τα Πανεπιστήμια πρέπει να κλείσουν επειδή τα πτυχία δε σου εξασφαλίζουν δουλειά σε μια χώρα με 30% ανεργία...

Link to comment
Share on other sites

Εγω διαφωνώ με αυτή την άποψη. Το επίπεδο σπουδών είναι standard. Δεν αλλάζει με τους φοιτητές. Το ακαδημαικό φίλτρο υπάρχει ήδη ειναι οι εξετάσεις...

Επίσης, αυτό που λες σημαίνει πως ένα πτυχίο από σχολή Α με ένα ίδιο πτυχίο από σχολή Β, δεν θα έχουν πχ την ίδια μοριοδότηση στο δημόσιο λόγο διαφοράς στη βάση εισαγωγής. Από την άλλη αν θεωρούνται το ίδιο, θα έχεις ένα που σκίστηκε και έναν που άραζε σε σχολή του 7/20 και ο δεύτερος ίσως μοριοδοτείται και περίσσοτερο επειδή θα έχει καλύτερο βαθμό (αυτό συμβαίνει τώρα).

Επίσης, η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν ειναι υποχρεωτική βαθμίδα. Άρα οταν πας σε μια σχολη σημαίνει οτι σε ενδιαφέρει. Η βάση πρέπει να ειναι άσχετη με τη δυσκολία της σχολής, η βάση έχει να κάνει (ή θα έπρεπε) με την τοποθεσία και τις υποδομές κτλ. Αν αυτό σημαίνει πως ορισμένες σχολές θα βγάζουν 3 πτυχιούχους το χρόνο, θα έχουν dropout rate 70% στο δεύτερο έτος και μετά από 5 χρόνια θα κλείσουν κανένα πρόβλημα.

Ίσως τελικά αυτός είναι ο τρόπος να πάψουν πια τα πανεπιστήμια να είναι το parking ανέργων πριν τον στρατό και να γίνουν αυτό που λέει το όνομα τους.

Έχω χάσει το μέτρημα στο πόσα προβλήματα έχει η (πιθανολογώ συνειδητά αφοριστική) παρατήρησή σου.

Ξεκινώντας από τα εύκολα, είναι εντελώς προφανές ότι το επίπεδο σπουδών δεν είναι "standard" σε κανένα κράτος και με κανένα σύστημα εκπαίδευσης. Υπάρχουν εύκολες και δύσκολες σχολές, καλά και κακά πανεπιστήμια (και όποια άλλη κατηγοριοποίηση σκεφτείς). Η "μοριοδότηση στο δημόσιο" ποτέ δεν αποτέλεσε ακαδημαϊκό κριτήριο (όπως το να έχεις τέσσερα παιδιά δεν σε κάνει αυτόματα καλύτερο υπάλληλο).

Συνεχίζοντας τον συλλογισμό, είναι αυθαίρετο (και λάθος) ότι ότι η βάση πρέπει να είναι άσχετη με τη δυσκολία της σχολής, πόσο μάλλον ότι θα έπρεπε να σχετίζεται με την τοποθεσία(!) κτλ.

Το πιο περίεργο για εμένα στην ερμηνεία σου είναι ότι το να κλείσουν διάφορες σχολές μετά από 5 χρόνια επειδή δεν προτιμώνται από υποψηφίους ή δεν παράγουν αποφοίτους δεν είναι πρόβλημα.

Σε ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης είναι αναγκαίο να υπάρχουν σχολές που δεν είναι δημοφιλείς στην αγορά ή τη βιομηχανία. Επίσης, ένα αποτελεσματικό σύστημα εκπαίδευσης οφείλει να μπορεί να προετοιμάσει τους εκπαιδευόμενους με τις απαραίτητες δεξιότητες για τις σπουδές που θα επιλέξουν (και θα τους επιτρέψει) να παρακολουθήσουν.

Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης είναι γεμάτες διάννοιες που χαζεύουν απότομα όταν περάσουν στο πανεπιστήμιο, ή ότι το σχολείο είναι γεμάτο εργατικούς μαθητές που περιμένουν να περάσουν σε μία σχολή για να γίνουν κοπρόσκυλα.

Είναι αυταπόδεικτο ότι όσοι δεν συμβαδίζουν με το επίπεδο σπουδών δεν μπορούν να προχωρήσουν, σε αυτό συμφωνούμε όλοι (και αυτός με τον οποίο έσπευσες να διαφωνήσεις). Η ισορροπία είναι ασταθής και σε πολλά σημεία, ενώ δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις.

Χωρίς αφορισμούς, μια πολύ απλή και εύκολη βελτίωση θα ήταν να ελαττωθεί ο αριθμός των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό θα ωφελούσε άμεσα και τα Ιδρύματα και τους φοιτητές.

Τροφή για σκέψη, γιατί πέρασε και η ώρα...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.