Jump to content



Γιατί πιστεύετε στο Θεό;


vic

Recommended Posts

Ο μεσος ελληνας ριχνει την μια χρηστοπαναγια μετα την αλλη καθε πρωι στην κηνηση και καθε πασχα παει στην εκκλησια απο συνηθεια. Αυτος ειναι ο μεσος Ελληνας χριστιανος απο συνηθεια και οχι απο πεπηθηση.

Μαλλον αναφερεσε σε καποιο αλλο ποσοστο!Οι γιαγιαδες πανε σχεδον απο συνηθεια στην εκκλησια οπως εμεις παμε στης καφετέριες. Και μην μου πεις πως καποιος παει στις καφετερειες γιατι εχει αναγκη απο καφε!

Θα ανεβασω μολις μπορεσω ενα αρθρο που μου εκανε εντηπωση μια μερα που ημουνα στο τρενο!Το ειδα στην εφημεριδα που διαβαζε ενας που καθοτανε μπροστα μου!Αναφερω μονον τον τιτλο: <<Μηνυση για Βλασφημια στην χωρα της χρηστοπαναγιας>>

Και μην μου πεις πως εχεις στο μυαλο σου καποιον αλλον λαο που να δηλωνει χριστιανος και να βριζει τον χρηστο ή να δηλωνει μουσοθλμανος και να βριζει τον αλαχ επιδη πατησε σκατα με το καινουργιο του παπουτσι!

Ειμαστε το απολυτο παραδειγμα χρηστιανων απο καθαρη συνηθεια και παραδοση!Τιποτε αλλο!

μα, δεν λές τίποτε άλλο από αυτό που λέω εγώ. αν θέλετε να είσαστε δίκαιοι, σωστοί και τα επιχειρήματα σας να έχουν νόημα θα πρέπει να συγκρίνεις τα μήλα με τα μήλα. Το να μου βάζεις σαν μοναδικό παράδειγμα θρήσκου ανθρώπου τους κρετίνους έλληνες είναι τι ίδιο με το να λέει κάποιος ότι επειδή ο χίτλερ και ο στάλιν ήταν άθεοι τότε όλοι οι άθεοι είναι ζώα, φασιστές κλπ κλπ.

να το εξηγήσω, γιατί μάλλον ήταν δύσκολο:

Ο μέσος Έλληνας πιστεύει πραγματικά σε ότι θέλει γιατί ούτως η άλλως δεν ακολουθεί το χριστιανικό δόγμα εκτός απο εκεί που τον συμφέρει. Αν εξακολουθείς να πιστεύεις ότι αυτή η χώρα κατοικείται από μια στρατιά από zombie-like πιστούς μάλλον ζεις σε άλλη χώρα.

Όταν λέω ότι θέλει, εννοώ κυριολεκτικά ότι θέλει. Δεν είναι πίστη και καλός χριστιανός τα μπινελίκια και πχ η λαμογιά. Όταν λέω zombie-like πιστούς εννοώ πιστούς όχι αυτό το πράγμα που λέει ο έλληνας πιστός που κλέβει, βρίζει, χτυπάει και έχει το σταυρό στο λαιμό.

Πιστεύω πάντως ότι είναι ένα biased thread όπου μπορεί να παραλληλιστεί σαν ένα ποδοσφαιρικό thread "Γιατί είστε Παναθηναικοί;":

Γράφουν κυρίως οι Ολυμπιακοί, οι Παναθηναικοί απέχουν και όποια άλλη άποψη ακουστεί μπαίνει σε ένα καλούπι "τώρα μιλάει ένας παναθηναικός" και χωρίς να ενδιαφέρεται κανείς για αυτή την άποψη απλά πέφτει bashing.

Είναι πραγματικά κουραστικό το "είσαι μαζί μας ή εχθρός μας" και ενώ το θεωρώ αναμενόμενο από ανήλικους το βρίσκω ανώριμο από τους ενήλικους...

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομιζω παντος πως ειναι σωστο να πορεύεται καποιος στην ζωη του χωρις λογικη σκεψη!

Και το ξερεις πολυ καλα πως γιαυτον τον λογο δημιουργηθηκανε οι θρησκειες, για να αποτρεψουν του περιεργους απο το ανακαληψουν τους πονειρους!Φαντασου να επρεπε να καταπεινουμε ολα αυτα που μας λενε οι πολιτικοι καθε μερα με την δικαιολογια πως τους τα ειπε ο θεος!

Δεν το παω αλλου!

Link to comment
Share on other sites

Είναι πραγματικά κουραστικό το "είσαι μαζί μας ή εχθρός μας" και ενώ το θεωρώ αναμενόμενο από ανήλικους το βρίσκω ανώριμο από τους ενήλικους...

Λουκάς

11

23 όποιος δεν είναι μαζί μου, είναι εναντίον μου· και όποιος δεν μαζεύει μαζί μου, σκορπίζει.

Η θρησκεία είναι αυτή η οποία στο πέρασμα των αιώνων σκότωνε και έκαιγε ανθρώπους γιατί δε συμφωνούσαν.

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομιζω παντος πως ειναι σωστο να πορεύεται καποιος στην ζωη του χωρις λογικη σκεψη!

Και το ξερεις πολυ καλα πως γιαυτον τον λογο δημιουργηθηκανε οι θρησκειες, για να αποτρεψουν του περιεργους απο το ανακαληψουν τους πονειρους!Φαντασου να επρεπε να καταπεινουμε ολα αυτα που μας λενε οι πολιτικοι καθε μερα με την δικαιολογια πως τους τα ειπε ο θεος!

Δεν το παω αλλου!

αρχηγε μου κι εγω ορθολογιστης ειμαι,αλλα ειναι λιγο πεζο να θες να τους αναγκασεις ολους να δουν τα πραγματα οπως θες ετσι.Παρτο αποφαση,δεν μπορεις να σωσεις καποιον χωρις την θεληση του

Κι αν πραγματικα σε καιει τοσο πολυ η λογικη,την επομενη φορα που θα δεις προικισμενη μπιατς να σου χαμογελα,πες στον εαυτο σου "ολο αυτο ειναι μια απατη της υποφυσης μου και της τεστοστερονης μου,ας παω να δω discovery channel καλυτερα"

Link to comment
Share on other sites

Κι αν πραγματικα σε καιει τοσο πολυ η λογικη,την επομενη φορα που θα δεις προικισμενη μπιατς να σου χαμογελα,πες στον εαυτο σου "ολο αυτο ειναι μια απατη της υποφυσης μου και της τεστοστερονης μου,ας παω να δω discovery channel καλυτερα"

Ναι αλλά η μπιάτς δε σου λέει νήστευε τότε και τότε ή κάνε κανά ναό για πάρτυ μου. Αλλά από εσένα Τσάκωνα όλα τα περιμένω. :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Ναι αλλά η μπιάτς δε σου λέει νήστευε τότε και τότε ή κάνε κανά ναό για πάρτυ μου.

Δεν ξέρω με τι μπίτσες συναναστρέφεσαι, αλλά μάλλον πρέπει να βγεις για ποτό με τον Τσάκωνα... :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Εκεινο το οποιο πολλοι παντως δεν λαμβανουν υποψη και εχω αρχισει να πιστευω (σαν γνησιος Σαϊεντολογος, :p με το που ειδα το αντιστοιχο επεισοδιο του Southpark με τον πλανητη Xenu κλπ κλπ :hehe:) ειναι οι ανεκμεταλλευτες δυνατοτητες του εγκεφαλου. Δεν ξερω τι σ#$τα μπορουμε να κανουμε και δεν ξερω πως μπορουμε να τα κανουμε. Αν καποιανου η πιστη (και οχι η απιστια) και η θετικη ενεργεια μπορει να ενεργοποιησει καποια κεντρα του εγκεφαλου και να γιατρεψει τον καρκινο ή την γριππη (εμου και) του ιδιου ή της γιαγιας του απο το Σουφλι, τοτε καλα κανει και πιστευει.Αντιστοιχα αν καποιανου γκαντεμοσαυρου η αρνητικη ενεργεια σε κανει εσενα να εχεις πονοκεφαλο και να ματιαζεσαι, παλι το ιδιο...

Σε ποιο απλο επιπεδο, αν η πιστη στις 10 εντολες αποτρεπει τον οιονδηποτε απο το να κανει φονο, επισης good for them/us.

Απο κει και περα οτιδηποτε αλλο σχετικο ειναι για εσωτερικη καταναλωση.

Τωρα αν καποιανου η πιστη/θρησκεια του απαγορευει να παει στον γιατρο να τον κανει καλα (οπως καλη ωρα ο Bob Marley με την Rastafari ιδεολογια του -που "ανακαλυψε" το 1930 ο Σιλασιε ο δικτατορας της Αιθιοπιας...) τοτε ας προσεχε.

Το παραπανω ποστ εχει καθαρα σχεση με πιστη και προσωπικη επαφη του καθενος με τον "απο πανω" και οχι με τους κατα τοπους αντιπροσωπους τους...

Link to comment
Share on other sites

αρχηγε μου κι εγω ορθολογιστης ειμαι,αλλα ειναι λιγο πεζο να θες να τους αναγκασεις ολους να δουν τα πραγματα οπως θες ετσι.Παρτο αποφαση,δεν μπορεις να σωσεις καποιον χωρις την θεληση του

Κι αν πραγματικα σε καιει τοσο πολυ η λογικη,την επομενη φορα που θα δεις προικισμενη μπιατς να σου χαμογελα,πες στον εαυτο σου "ολο αυτο ειναι μια απατη της υποφυσης μου και της τεστοστερονης μου,ας παω να δω discovery channel καλυτερα"

Σωστά τα λέει ο Τσάκωνας. Κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να διαλέγει το ψυχοφάρμακο που του ταιριάζει για να δώσει νόημα στην ύπαρξή του. Μόνος του τα λέει, μόνος του τα ακούει. Ό,τι πει αλήθεια είναι. :hehe:

Αρκεί το ψυχοφάρμακο να μην δημιουργεί σχιζοφρενικές ψευδαισθήσεις όπως φωνές του στυλ "Αυτός είναι Καθολικός δεν είναι δικός μας", "Οι πανεπιστημιακοί είναι μασόνοι που θέλουν να κρύψουν την αλήθεια", "Οι Τούρκοι πρέπει να καούν όπως προφήτευσε ο Παϊσιος", "Μόνο το κοράνι να διαβάζεις" κτλ. Αυτές οι φωνές είναι ο κίνδυνος.

Link to comment
Share on other sites

Επανέρχομαι μετά από τη θέαση ενός documentary του Dawkins. Το ντοκιμαντέρ λέγεται "The Root of All Evil?".

Σε αρκετά σημεία μιλούσε με ανθρώπους διαφόρων θρησκειών για τους νόμους του θεού. Ότι χρειαζόμαστε τους νόμους του θεού αλλιώς θα ζούμε σε ένα κόσμο διεστραμμένο, δίχως ίχνος ανθρωπιάς. Και ρωτάνε τον Dawkins αν θα του άρεσε μία κοινωνία όπου ο βιασμός και η παιδοφιλία είναι επιτρεπτά.

Really believers? Is that the best you can do? :slap:

Πραγματικά αυτοί οι άνθρωποι ισχυρίζονται ότι το ανθρώπινο γένος είναι ανίκανο να διαμορφώσει νόμους και κανόνες βασισμένους στην ηθική. Ισχυρίζονται ότι μόνο οι νόμοι του θεού μπορούν να υπάρξουν.

Δεν σχολιάζω το γεγονός ότι συνδέουν εμμέσως την αθεΐα με την ασυδοσία και τη μη ηθική. Εδώ οι χιμπατζήδες μέσα στα εκατομμύρια χρόνια της εξέλιξης έχουν αναπτύξει πρωτόγονα (σε σχέση με τον άνθρωπο) αισθήματα συνεργασίας και αλληλοβοήθειας.

Και ένα bonus από τη βίβλο.

Κριτές

19

21 Και τον έφερε στο σπίτι του, και έδωσε τροφή στα γαϊδούρια· και έπλυναν τα πόδια τους, και έφαγαν και ήπιαν.

22 Ενώ αυτοί εύφραιναν τις καρδιές τους, να, οι άνδρες τής πόλης, άνθρωποι παράνομοι, περικύκλωσαν το σπίτι, χτυπώντας την πόρτα· και είπαν στον άνθρωπο, τον κύριο του σπιτιού, τον γέροντα, λέγοντας: Βγάλε έξω τον άνθρωπο, αυτόν που ήρθε στο σπίτι σου, για να τον γνωρίσουμε.

23 Και ο άνθρωπος, ο κύριος του σπιτιού, βγήκε σ' αυτούς, και τους είπε: Μη, αδελφοί μου, παρακαλώ, μη πράξετε αυτό το κακό· αφού ο άνθρωπος αυτός μπήκε μέσα στο σπίτι μου, μη πράξετε τέτοια αφροσύνη·

24 δέστε, η θυγατέρα μου, η παρθένα, και η παλλακή του· τώρα θα τις φέρω έξω, και ταπεινώστε αυτές και κάντε σ' αυτές ό,τι φανεί αρεστό στα μάτια σας· αλλά, σ' αυτόν τον άνθρωπο μη πράξετε έργο τέτοιας αφροσύνης.

25 Οι άνδρες, όμως, δεν θέλησαν να τον ακούσουν· και ο άνθρωπος πήρετην παλλακή του, και τους την έφερε έξω· και τη γνώρισαν, και την ταπείνωσαν όλη τη νύχτα μέχρι το πρωί· και καθώς φάνηκε η αυγή, την απέλυσαν.

26 Και ήρθε η γυναίκα κατά το χάραμα της ημέρας, και έπεσε κοντά στην πόρτα τού σπιτιού τού ανθρώπου, όπου ήταν ο κύριός της, μέχρις ότου έφεξε.

27 Και σηκώθηκε ο κύριός της το πρωί, και άνοιξε τις πόρτες τού σπιτιού, και βγήκε για να πάει στον δρόμο του· και να, η γυναίκα, η παλλακή του, ήταν πεσμένη στη θύρα τού σπιτιού, και τα χέρια της επάνω στο κατώφλι.

28 Και της είπε: Σήκω, κι ας πάμε. Αλλά, δεν απάντησε. Τότε, ο άνθρωπος την πήρε επάνω στο γαϊδούρι, και σηκώθηκε, και πήγε στον τόπο του.

29 Και αφού ήρθε στο σπίτι του, πήρε το μαχαίρι, και πιάνοντας την παλλακή του, τη διαμέλισε μαζί με τα κόκαλά της σε 12 μέρη, και τα έστειλε σε όλα τα όρια του Ισραήλ.

Link to comment
Share on other sites

είναι τραγικό να υποτιμάς νοητικά αυτόν που είναι πιστός και αντιστρόφως

παρόλο που ειμαι πιστός, εγω πχ αυτο το βίντεο το απολαμβάνω

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=ZOQaAAkinnA]YouTube - ‪He loves you‬‏[/ame]

I want to know God's thoughts...the rest are details

Albert Einstein

Link to comment
Share on other sites

Ο βιβλικός θεός είναι αδύνατον να υπάρξει διότι πρόκειται για αντιφατική προσωπικότητα – οντότητα ή για την ακρίβεια οντότητα με αντιφατικές ιδιότητες που την υποβιβάζουν από θεό σε μια ύπαρξη απλώς πιο δυνατή από τον άνθρωπο, σε μια σχέση με τον άνθρωπο αντίστοιχη, π.χ. με τη σχέση ανθρώπου – προβάτου: Για το πρόβατο ο άνθρωπος είναι παντοδύναμος αλλά ο ίδιος ο άνθρωπος το ξέρει πως δεν είναι. Μπορούμε να φανταστούμε τι πλάκα παθαίνει το πρόβατο όταν ο τσομπάνης ανάβει τα φώτα στο μαντρί και διαλύεται το σκότος (μιλάμε πάντα για τα μαντριά που νομιμοποίησαν ο Τρέλλης κι ο Πολύμερος και μπορούν να πάρουν ρεύμα, τα υπόλοιπα θα παραμείνουν στο σκότος το εξώτερον -το ιδεολογικόν εννοείται-).

Ο θεός της Βίβλου προβάλλεται ως δίκαιος και πανάγαθος (φιλεύσπλαχνος κατά το Ισλάμ) ταυτόχρονα.

Δεν μπορεί να έχει και τις δύο ιδιότητες. Εφόσον είναι δίκαιος οφείλει να τιμωρήσει αυτόν που παραβαίνει το νόμο του. Αν όμως τον τιμωρήσει δεν είναι πανάγαθος. Αντιθέτως, αν είναι πανάγαθος δεν πρέπει να τιμωρήσει αυτόν που παραβαίνει το νόμο του, οφείλει να τον συγχωρήσει.

Ο θεός, όμως, ως θεός παντοδύναμος (Γεν. 17.1, 35.11· Β΄Κορ. 6.18· Αποκ. 16.7) , δεν οφείλει να είναι ή να πράξει οτιδήποτε, δεν είναι δυνατό να έχει ανθρώπινες ιδιότητες διότι σ’ αυτή την περίπτωση υποβιβάζεται σε άνθρωπο. Δεν οφείλει να είναι δίκαιος, δεν οφείλει να είναι φιλεύσπλαχνος, εφόσον είναι θεός είναι και πράττει ό,τι θέλει, δεν περιορίζεται από κανόνες, μπορεί, κατά τα ανθρώπινα μέτρα, να είναι και άδικος, μπορεί να είναι και δίκαιος, μπορεί να είναι και κακεντρεχής, μπορεί… μπορεί… μπορεί… Εφόσον είναι παντοδύναμος δεν μπαίνει σε καλούπια. Δεν οφείλει να στείλει τον πιστό οπαδό του στον παράδεισο επειδή τήρησε το θεϊκό νόμο στη Γη. Αν όμως δώσει στον πιστό ένα νόμο για να τον τηρήσει και δεν τον τηρεί ο ίδιος (δηλ. δεν στέλνει στον παράδεισο τον πιστό επειδή είναι παντοδύναμος και δε δεσμεύεται), τότε έρχεται σε αντίφαση με την υποτιθέμενη μεγαλειώδη ουσία του και την απόλυτη ελευθερία του να μη τηρήσει τη δέσμευσή του. Αντιθέτως, αν υποχρεώνεται να τηρήσει τη δέσμευσή του δεν είναι θεός. Αν δεν υποχρεώνεται να την τηρήσει, δεν έχει νόημα ο νόμος που έδωσε, επομένως δεν υπάρχει ως θεός με τις ιδιότητες που του αποδίδονται στη Βίβλο.

Ο θεός εφόσον είναι πανάγαθος, δεν μπορεί να πράξει το “κακό”, επομένως δεν είναι παντοδύναμος (πατέρας παντοκράτορας) ούτε και ελεύθερος. Βεβαια αυτή η θέση είναι αντιφατική στην ουσία της διότι κατωτέρω αποδεικνύεται ότι ο θεός της βίβλου όχι μόνο ασκούσε την ελευθερία του να κάνει το κακό, αλλά το κακό ήταν η κύρια δραστηριότητά του, αναιρώντας έτσι την ιδιότητά του ως παναγάθου.

Ο θεός προβάλλεται ως αγάπη: ο θεός αγάπη εστί (Ιω. 4.8.,16) ).

α. Κι αυτή η ιδιότητα επίσης έρχεται σε αντίφαση με τις πράξεις του, ως πράξεις μίσους και αναλγησίας. Ο θεός της Παλιάς Διαθήκης έχει υποπέσει σε σωρεία δολοφονιών όχι μόνο των αντιπάλων του αλλά και ανθρώπων που υπέπεσαν σε γελοία ή και καθόλου παραπτώματα, σαν τα 42 παιδάκια που κορόιδεψαν τον προφήτη Ελισαίο για τη φαλάκρα του και τα σκότωσε με τις αρκούδες (Βασ.Δ΄2.23). Ως σπουδαιότερη εγκληματική πράξη του θεού μπορεί να θεωρηθεί ο κατακλυσμός, κατά τον οποίο αφάνισε όλη την ανθρωπότητα εκτός από 8 άτομα, το σόι του Νώε. Μπορούμε βέβαια να δούμε κι άλλες μαζικές δολοφονίες που διέπραξε, όπως ο αφανισμός σε Σόδομα και Γόμορρα, οι 10 πληγές του Φαραώ και ο πνιγμός του στρατού του μέσα στην Ερυθρά Θάλασσα, οι δολοφονίες των ειδωλολατρών Εβραίων κατά την περιπλάνηση στο Σινά, η νίκη των Ισραηλιτών εναντίον των ντόπιων λαών της Παλαιστίνης και ο σφετερισμός της γης τους (τι μου θυμίζει;) κλπ. Όλες αυτές οι ενέργειες δείχνουν πως ο θεός μόνο αγάπη δεν είναι.

β. Παρόμοιο μένος, αν και σε μικρότερο βαθμό, βλέπουμε και στην Καινή Διαθήκη. Ο Ιησούς ομιλεί για τη γέενα του πυρός στην οποία θα ριχτούν όσοι δεν συντάσσονται με το θεό. Η γέενα του πυρός αποτελούσε και το θεολογικό έρεισμα για το κάψιμο των αιρετικών σε Ανατολή και Δύση. Ο Ιησούς στέλνει ένα κοπάδι χοίρους να πνιγεί στη λίμνη και καταστρέφει οικονομικά τον ιδιοκτήτη του, επειδή οι Εβραίοι δεν έτρωγαν χοιρινό, ασχέτως που ο χοιροτρόφος δεν ήταν Εβραίος αλλά Γαδαρηνός. Είναι αγάπη αυτή; Στο ακροτελεύτιο του «Συμβόλου της Πίστεως» αναφέρεται ότι θα κριθούμε κατά τη Δευτέρα Παρουσία και συνάγεται ότι εφόσον δεν είχαμε τηρήσει το νόμο του θεού σ’ αυτή τη μικρή ζωή μας θα τυραννιόμαστε για πάντα στην κόλαση (αυτό το “για πάντα” αν το κρίνουμε με τα μέτρα της Φυσικής του Διαστήματος, δεν μπορεί να μικρότερο από 20 δις χρόνια, εκτιμώμενο χρονικό διάστημα της εναπομένουσας ζωής του Σύμπαντος). Αυτή η συμπεριφορά όμως δεν δείχνει αγάπη αλλά μένος και εμπάθεια για όσους δεν πίστεψαν στο θεό και δεν τήρησαν τις εντολές του. Αν ο θεός αγαπούσε πραγματικά τα δημιουργήματά του δεν θα τα τιμωρούσε αιώνια. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα άδικη και ασύμμετρη τιμωρία που αναιρεί πλήρως την ιδιότητα του “παναγάθου”, αν σκεφτεί κανείς ότι το κλάσμα των ετών της ανθρώπινης ζωής που διαπράχτηκαν οι αμαρτίες προς την υπολειπόμενη ζωή του σύμπαντος, χρονικό διάστημα στο οποίο τουλάχιστον θα διαρκέσει η κόλαση, πρακτικά ανέρχεται σε μηδέν, δημιουργώντας έτσι την εξίσωση μηδέν = άπειρο.

γ. Επίσης, η έλλειψη αγάπης εκ μέρους του θεού προκύπτει αβίαστα από την ύπαρξη ασθενειών. Η σκοταδιστική αντίληψη της ερμηνείας της φύσης θεωρούσε ότι η αιτία του θανάτου ήταν η ύπαρξη αμαρτίας (Ρωμ. 6.23) και η επέλευση ασθενειών ως δείγμα της δυσαρέσκειας του “παναγάθου” θεού (Αριθ. 11.20). Πολύ αργότερα η επιστήμη απέδειξε ότι οι ασθένειες οφείλονται σε ιούς, μικρόβια, μύκητες και βακτήρια. Αν ο θεός αγαπούσε πραγματικά τα δημιουργήματά του δεν θα δημιουργούσε τους νοσογόνους μικροοργανισμούς για να τα σκοτώνει. Η ύπαρξη ακριβώς αυτών των αόρατων μικροοργανισμών αποτελούν και την απόδειξη ότι ο θεός δεν είναι αγάπη, επομένως μια απόδειξη (από τις απειράριθμες) ότι τα ιερά κείμενα των βιβλικών θρησκειών είναι γεμάτα ψέματα.

δ. Αν ο θεός αγαπούσε πραγματικά τα δημιουργήματά του δεν θα τα ωθούσε στην αδικία, τον πόλεμο και την αλληλοεξόντωση. Οι θεολόγοι προβάλλουν ως δικαιολογία ότι η αλληλοεξόντωση μεταξύ των ανθρώπων είναι αποτέλεσμα της ελευθερίας βούλησης που τους έδωσε ο θεός. Το επιχείρημα αυτό είναι αλυσιτελές για δύο τουλάχιστον λόγους:

Αν η ελευθερία βούλησης οδηγεί σε τόση δυστυχία γιατί ο θεός, που ως παντογνώστης (Σουσ. 42.2· Πράξ. 15.8) βεβαίως την έχει προβλέψει, επέτρεψε να δυστυχήσουν τόσα δισεκατομμύρια δημιουργήματά του (χωρίς να συνυπολογίζονται τα ζώα που φαγώθηκαν από άλλα) και μάλιστα από ενέργειες της ελεύθερης βούλησης τρίτων; Γιατί δηλαδή η ελεύθερη βούληση του αρχηγού να κηρύξει έναν πόλεμο θα πρέπει να παραβιάζει την ελεύθερη βούληση αυτών που θα πεθάνουν εξαιτίας του πολέμου και δεν επιθυμούν την κήρυξή του; Επομένως ποιο είναι το ζητούμενο για τις βιβλικές θρησκείες; Ελευθερία βούλησης με δυστυχία ή έλλειψη ελευθερίας βούλησης με ευτυχία;

Στο παραπάνω ερώτημα απαντά ο ίδιος ο θεός με την ύπαρξη του παραδείσου, καταρρίπτοντας το επιχείρημα περί ελεύθερης βούλησης: Στον παράδεισο θα πάνε οι “καλοί”, κι όσοι πάνε εκεί δεν θα έχουν το δικαίωμα να γίνουν κακοί, γιατί τότε θα πάψει να είναι παράδεισος, δεν θα έχουν την ελευθερία βούλησης να πράξουν το κακό, έστω να κάνουν σεξ βρε αδερφέ (Μαρκ.12.25)! Το σεξ, βέβαια, κατά το χριστιανισμό αλλά και την Παλιά Διαθήκη (δηλ. ιουδαϊσμό και ισλάμ, ναι και ισλάμ παρά τα περί του αντιθέτου διαδιδόμενα περί πολυγαμίας κλπ.) είναι κακό, αλλά τι σόι παράδεισος θα είναι αυτός χωρίς σεξ; Αφού τελικά ο θεός δημιουργεί έναν ιδανικό κόσμο, τον παράδεισο, στον οποίο ελλείπει η ελευθερία της βούλησης, γιατί δεν τον έκανε από την αρχή για να τελειώνουμε με την ταλαιπωρία, τις δολοφονίες, τις γενοκτονίες, τις αρρώστιες, τους πολέμους, τη φτώχια, το θάνατο; Ή μάλλον, κατά τη μυθολογία της Παλιάς Διαθήκης τον έκανε αλλά ο άνθρωπος εξέπεσε. Εξέπεσε, όμως, διότι είχε ελευθερία βούλησης, επομένως δεν επρόκειτο για τον ίδιο παράδεισο με αυτόν της Τελικής Κρίσης. Γιατί, όμως, τιμώρησε τόσο σκληρά τον Αδάμ και όλο το ανθρώπινο γένος για μια απλή παιδιακίσια ανυπακοή και δεν τον συγχώρησε ως θεός της αγάπης; Δεν ξέρει ότι όταν απαγορεύεται κάτι σ’ ένα παιδάκι, αυτό θέλει ντε και καλά να το κάνει; Και δεν γνώριζε ως παντογνώστης ότι τελικά θα το έκανε; Αφού ο τελικός σκοπός των βιβλικών θρησκειών είναι να παύσει ο αναστημένος άνθρωπος να έχει ελευθερία βούλησης πηγαίνοντας στον παράδεισο, καθώς δεν θα ‘ναι ελεύθερος να πράττει το κακό, γιατί υπάρχει αυτό το μεσοδιάστημα με τον κόσμο ως “κοιλάδα κλαυθμώνος”; γιατί δεν έφτιαξε από την αρχή έναν παράδεισο χωρίς ελευθερία βούλησης; Ήθελε να παίξει με τα δημιουργήματά του; Κι αν στον παράδεισο μετά την “κρίση” υπάρχει ελευθερία βούλησης, όπως υπήρχε και στον “αδαμικό”, τότε δεν υπάρχει και πάλι ο κίνδυνος να εκπέσουν ορισμένοι “άγιοι”, δηλαδή να δημιουργηθεί ένα νέος κόσμος πτώσης; Συνεπώς τι νόημα έχει για κάποιον να πάει στον παράδεισο εφόσον, λόγω της ελεύθερης βούλησής του, κινδυνεύει να ξαναπέσει στην “κοιλάδα κλαυθμώνος” ή να μετατραπεί σε άγγελο Σατάν;

Επομένως η αγάπη είναι μια έννοια που έρχεται σε πλήρη αντίθεση προς τον βιβλικό θεό.

Κατά την βιβλική αντίληψη, επομένως, είναι μεν δυνατό να υπάρχει Θεός – Δημιουργός του Σύμπαντος, αυτός όμως δεν μπορεί να έχει ταυτόχρονα και τις θετικές, κατά την ανθρώπινη οπτική γωνία, ιδιότητες που του αποδίδει η ίδια η Βίβλος, καθώς η ίδια του αποδίδει και έντονα αρνητικές. Εφόσον, λοιπόν, υπάρχει ο βιβλικός θεός αυτός είναι εγωιστής, εμπαθής, μνησίκακος, εκδικητικός, απάνθρωπος, δολοφόνος, γενοκτόνος, ναρκισσιστής, ανέραστος, άτεχνος, μισογύνης, ομοφοβικός, κακόδικος, άδικος, αγνώμων, σαδιστής, μεροληπτικός και άλλες αρνητικές ιδιότητες ων ουκ έστιν αριθμός. Μπορεί, όμως, να έχει όλες τις παραπάνω ιδιότητες επειδή είναι ελεύθερος να είναι ό,τι θέλει και λογαριασμό δεν δίνει στους ανθρώπους για το πώς θ’ ασκήσει την ελευθερία του. Σ’ αυτή την περίπτωση, όμως, αποκτά ανθρώπινα χαρακτηριστικά και για την ακρίβεια τα κατώτερα ανθρώπινα ένστικτα, υποβιβάζεται δηλαδή σε θέση κατώτερη κι από το ίδιο το δημιούργημά του, επομένως και πάλι δεν μπορεί να υπάρξει ως θεός.

Αλήθεια, ένας τέτοιος θεός με τόσο μικροπρεπή ένστικτα πώς έχει το θράσος να αποζητεί και τη λατρεία αυτών τους οποίους έριξε στη δυστυχία και τον πόνο και τελικά συμπεριφέρεται ως ηθικά κατώτερος απ’ αυτούς; Έχει! Γιατί ακριβώς έχει την ίδια αξίωση κι ο βασιλιάς, όπως έχει την ίδια αξίωση ο πολιτικός αρχηγός της εκμεταλλευτικής κοινωνίας. Ο θεός με τα κατώτερα ένστικτα δεν είναι παρά η φιλοσοφική αντανάκλαση της ταξικής εκμεταλλευτικής κοινωνίας.

Όπως αβίαστα προκύπτει, ο θεός της Βίβλου, μάλλον τις ιδιότητες του βιβλικού σατανά φέρει και ίσως να έχουν δίκιο οι σατανιστές που ισχυρίζονται ότι λατρεύουν το «σωστό» θεό. Το θέμα είναι αν οι οπαδοί των βιβλικών θρησκειών ξέρουν ποιο θεό λατρεύουν.

Γι’ αυτό ο θεός ως δημιουργός του Σύμπαντος, μπορεί να υπάρξει μόνο ως κακεντρεχής και σαδιστής αν τον κρίνουμε όχι μόνο με βάση την περιγραφή της Βίβλου αλλά και με τα όσα συμβαίνουν στον κόσμο μας. Υπάρχει ως τέτοιος;

Πηγή

Ενδιαφέρον κείμενο το λιγότερο.

Link to comment
Share on other sites

Αβάσιμο κείμενο, το λιγότερο... Παίζει με τις λέξεις και χάνει το νόημα γιατί έχει παντελή άγνοια επί του θέματος...

Εγώ δεν καταλαβαίνω πάντως τις περισσότερες απαντήσεις εδώ... Το θέμα έχει τίτλο "Γιατί πιστεύετε στο Θεό", και οι περισσότεροι έσπευσαν να απαντήσουν γιατί ΔΕΝ πιστεύουν... Να βάλουμε κι ένα θέμα, "Γιατί έχετε nVidia" να μπω να γράψω εγώ γιατί ΔΕΝ έχω... :tomato:

Link to comment
Share on other sites

Όσοι πιστεύουν απαντάνε γιατί πιστεύουν, όσοι δεν πιστεύουν γιατί δεν πιστεύουν. Με την ίδια λογική στο Nvidia thread δεν μπορεί να απαντήσει κάποιος στο γιατί δεν έχει Nvidia και έχει ATI, αφού η Nvidia είχε bugs.

Όσο για το κείμενο.

Hint. Σε τέτοιες και μεγαλύτερες αντιφάσεις πέφτει η Αγία Γραφή. Για την άγνοια επί του θέματος διαφωνώ επίσης.

Έγινε επεξεργασία από victor
Link to comment
Share on other sites

Hint. Σε τέτοιες και μεγαλύτερες αντιφάσεις πέφτει η Αγία Γραφή. Για την άγνοια επί του θέματος διαφωνώ επίσης.

Σε τέτοιες και μεγαλύτερες αντιφάσεις πέφτουν τα αβίαστα συμπεράσματα που βγάζουν κάποιοι ερμηνευτές της Αγίας Γραφής. Μην ξεχνάμε επίσης ότι η Αγία Γραφή είναι έργο ανθρώπων. "Κατασκευάστηκε" το 335μΧ στην Α' Οικουμενική Σύνοδο που έλαβε χώρα στη Νίκαια και το παπαδαριό αποφάσισε τι είναι καλό να διαδοθεί και το όχι, βάσει προσωπικών συμφερόντων με σκοπό πάντα την εξουσία πάνω στα "πρόβατα"

Όπως φαίνεται λοιπόν από τα γραφόμενά σας, αναφέρεστε στον Θεό όπως τον περιγράφει η Χριστιανική Εκκλησία, άρα από αυτό και μόνο η άποψη είναι ελλιπής και κατευθυνόμενη. Όταν απορρίψετε τη Θρησκεία κι αρχίσετε να αναφέρεστε στην Πίστη, τότε μιλάμε :)

Link to comment
Share on other sites

Όπως φαίνεται λοιπόν από τα γραφόμενά σας, αναφέρεστε στον Θεό όπως τον περιγράφει η Χριστιανική Εκκλησία, άρα από αυτό και μόνο η άποψη είναι ελλιπής και κατευθυνόμενη. Όταν απορρίψετε τη Θρησκεία κι αρχίσετε να αναφέρεστε στην Πίστη, τότε μιλάμε :)

Το συγκεκριμένο μήνυμα αναφερόταν στον Αβρααμικό Θεό. Ισλάμ, Χριστιανισμός και Ιουδαισμός στον ίδιο Θεό αναφέρονται. Αλλά ευχαρίστως μπορώ να αναφερθώ τόσο σε επιχειρήματα κατά της ύπαρξης Θεού όσο και σε θέματα Πίστης.

Link to comment
Share on other sites

...στον Αβρααμικό Θεό. Ισλάμ, Χριστιανισμός και Ιουδαισμός...

Όλες αυτές είναι Θρησκείες, άρα ανθρώπινα κατασκευάσματα με σκοπό την εξουσία πάνω στον αφελή άνθρωπο και το προσωπικό όφελος από αυτή τη διαδικασία. Καμία σχέση με την Πίστη και το Θεό.

Εγώ αναρωτιέμαι, αφού δηλώνεις άπιστος (infidel), με ποιό σκεπτικό άνοιξες αυτό το thread; Επειδή έχεις στην κατοχή σου κάποια αδιάσειστα επιχειρήματα για τη μή ύπαρξη του Θεού κι έτσι θα καταφέρεις να πείσεις τον όποιον αφελή μπορεί να πιστεύει σε αυτές τις σαχλαμάρες ότι είναι λάθος; Πολύ υστερόβουλη σκέψη...

Link to comment
Share on other sites

Εγώ αναρωτιέμαι, αφού δηλώνεις άπιστος (infidel), με ποιό σκεπτικό άνοιξες αυτό το thread; Επειδή έχεις στην κατοχή σου κάποια αδιάσειστα επιχειρήματα για τη μή ύπαρξη του Θεού κι έτσι θα καταφέρεις να πείσεις τον όποιον αφελή μπορεί να πιστεύει σε αυτές τις σαχλαμάρες ότι είναι λάθος; Πολύ υστερόβουλη σκέψη...

Πολύ είρων και καμία σχέση με το thread. Θα δεις τη στάση μου εάν διαβάσεις όλες τις προηγούμενες δημοσιεύεσεις. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.