Jump to content
  • 📧 TheLab Weekly Digest

    Άρθρα, reviews και ό,τι κινήθηκε στο forum. Κάθε Κυριακή.

    • 📰 Τα άρθρα που ξεχώρισαν
    • 🧪 Reviews από τον πάγκο δοκιμών
    • 💬 Τι κινήθηκε στο forum

All Activity

  1. Σήμερα
  2. ναι..... προτιμω τα 2πλασια fps και μεγαλυτερο κουτι παρα να δωσω 1000ε και να εχω οτι πιο σαπιο σε καρτα γραφικων 8gb
  3. Η Qualcomm παρουσίασε στο Investor Day της 24ης Ιουνίου 2026 την αρχιτεκτονική HBC (High Bandwidth Compute), η οποία τοποθετεί τον επιταχυντή AI κάτω από στοίβα μνήμης LPDDR μέσω TSV, αποφεύγοντας το ακριβό silicon interposer της HBM.Το AI250 με HBC Gen 1 στοχεύει σε 133 TB/s εύρος ζώνης ανά κάρτα — 18x περισσότερο από το AI200 με LPDDR5X — ενώ το AI350 με HBC Gen 2 υπόσχεται 54x βελτίωση έναντι του AI200.Όλοι οι αριθμοί προέρχονται από την ίδια την Qualcomm και δεν έχουν επαληθευτεί ανεξάρτητα· το εμπορικό sampling του AI250 αναμένεται μέσα 2027, του AI350 το 2028. Στο Investor Day της 24ης Ιουνίου 2026, η Qualcomm αποκάλυψε την αρχιτεκτονική High Bandwidth Compute (HBC), έναν near-memory επιταχυντή τρισδιάστατης στοίβας, που τοποθετεί τον υπολογιστικό πυρήνα κάτω από στοίβα μνήμης LPDDR. Το λεγόμενο «τείχος μνήμης» (memory wall) αποτελεί έναν από τους κύριους περιορισμούς επιδόσεων για πολλά φορτία εργασίας AI, και η μνήμη υψηλού εύρους ζώνης (HBM) δεν αποτελεί πάντα τη λύση, καθώς η υπολογιστική ισχύς αναπτύσσεται ταχύτερα από το εύρος ζώνης μνήμης. Τι είναι η αρχιτεκτονική HBC και πώς λειτουργεί Η προσέγγιση της Qualcomm στο near-memory compute είναι ξεκάθαρη: η εταιρεία αποσυνδέει τον επιταχυντή AI από το SoC και τον τοποθετεί κάτω από τη στοίβα μνήμης LPDDR DRAM. Ο επιταχυντής HBC συνδέεται με τη στοίβα LPDDR μέσω through-silicon vias (TSV) για να παρέχει μέγιστο εύρος ζώνης και χωρητικότητα χωρίς τη χρήση της ακριβής μνήμης HBM και της σύνθετης προηγμένης συσκευασίας (advanced packaging). Η Qualcomm δεν αποκαλύπτει το πραγματικό εύρος ζώνης που παρέχει το HBC, αλλά ισχυρίζεται ότι προσφέρει 6x υψηλότερη αποδοτικότητα εύρους ζώνης ανά watt σε σύγκριση με HBM και άνω των 200x χωρητικότητα σε σύγκριση με on-chip SRAM. Σημαντική επισήμανση: σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Qualcomm, οι συγκρίσεις αυτές είναι κανονικοποιημένες σε επίπεδο κάρτας (card-level) για τη σύγκριση με HBM και σε επίπεδο rack για τη σύγκριση με SRAM, βάσει δημοσιευμένων προδιαγραφών ανταγωνιστικών προϊόντων. Πρόκειται, με άλλα λόγια, για εταιρικά claims που δεν έχουν επαληθευτεί ανεξάρτητα. Σύμφωνα με την Qualcomm, η αξία για τον κλάδο είναι χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας, λιγότερη θερμότητα και η εξάλειψη του ακριβού silicon interposer που απαιτούν οι λύσεις HBM. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα ανάπτυξης πολλαπλών στοιβών HBC σε ένα μοναδικό υπολογιστικό στοιχείο με τυπική συσκευασία, κάτι που αποδίδει σημαντικό πλεονέκτημα επιδόσεων ανά κόστος. AI250: HBC Gen 1 και οι επιδόσεις-στόχος Στην πρώτη γενιά (HBC Gen 1), η λύση θα υλοποιηθεί στον επιταχυντή AI250, στον οποίο η ενισχυμένη με HBC στοίβα LPDDR θα βρίσκεται στο ίδιο οργανικό υπόστρωμα 2D. Κάθε κάρτα AI250 στοχεύει σε 133 TB/s εύρος ζώνης, αύξηση 18x σε σχέση με το AI200 που χρησιμοποιεί LPDDR5X. Ο προκάτοχος AI200, που αναμένεται αργότερα εντός του 2026, θα βασίζεται σε LPDDR5X και θα προσφέρει 43 TB RAM ανά rack. Και οι δύο επιταχυντές, AI200 και AI250, βασίζονται στις μονάδες επεξεργασίας νευρωνικών δικτύων Hexagon (NPU) της Qualcomm, προσαρμοσμένες για φορτία εργασίας AI σε κέντρα δεδομένων. Το εμπορικό sampling του HBC Gen 1 με το AI250 αναμένεται να ξεκινήσει στα μέσα του 2027. Σε αυτό το στάδιο, δεν υπάρχουν ανεξάρτητες μετρήσεις επιδόσεων. Ανεξάρτητες μετρήσεις επιδόσεων έναντι επιταχυντών βασισμένων σε HBM και μετρήσεις ισχύος ανά μονάδα κειμένου (token) από πελάτες ή τρίτους θα καθορίσουν αν το διεκδικούμενο πλεονέκτημα των 6x εύρους ζώνης ανά watt επιβεβαιώνεται σε πραγματικά φορτία εργασίας παραγωγής. Ο χάρτης πορείας: AI350 με HBC Gen 2 το 2028 Η Qualcomm εργάζεται παράλληλα σε μια εκτεταμένη δεύτερη γενιά HBC Gen 2, που θα συνοδεύεται από τον επιταχυντή AI350 το 2028, και θα προσφέρει έως 54x επιτάχυνση σε πραγματικό εύρος ζώνης έναντι του AI200. Ο AI350 σχεδιάζεται για rack ψύξης αέρα και άμεσης υγρής ψύξης (direct liquid cooling) και υπόσχεται 4x–8x καλύτερες επιδόσεις ανά watt σε σύγκριση με υφιστάμενες αρχιτεκτονικές GPU ως προς το εύρος ζώνης μνήμης ανά watt ανά κάρτα. Και αυτά τα νούμερα αποτελούν εταιρικές εκτιμήσεις, όχι ανεξάρτητα επιβεβαιωμένα στοιχεία. Για τη διασύνδεση, ο AI350 υποστηρίζει scale-up μέσω UALink (Ultra Accelerator Link) και ESUN (Ethernet for Scale-Up Networking), καθώς και scale-out μέσω copper και optical διασυνδέσεων. Dragonfly C1000 CPU και ευρύτερο χαρτοφυλάκιο Στο Investor Day, η Qualcomm παρουσίασε παράλληλα τον Dragonfly C1000 CPU, σε συνδυασμό με προϊόντα συνδεσιμότητας και λύσεις custom silicon, με στόχο τη μεγιστοποίηση των επιδόσεων ανά watt και της ρυθμαπόδοσης παραγωγής μονάδων κειμένου (tokens) σε χαμηλότερο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO). Ο C1000 διαθέτει chiplet σχεδιασμό με άνω των 250 πυρήνων και στοχεύει σε διπλάσιες τουλάχιστον επιδόσεις ανά watt σε σύγκριση με υφιστάμενους server CPU. Σύμφωνα με Reuters, η Microsoft και η Meta θα χρησιμοποιήσουν τα νέα AI chips της Qualcomm, ενώ ο CFO Akash Palkhiwala προβλέπει έσοδα 15 δισ. δολαρίων από chip κέντρων δεδομένων έως το 2029 και 5 δισ. δολαρίων στο οικονομικό έτος 2027. Η Qualcomm ανέφερε επίσης ευρεία υποστήριξη από άνω των 35 εταιρειών-εταίρων σε διαφορετικά τεχνολογικά οικοσυστήματα. Πηγές Tom's Hardware – Qualcomm reveals HBC near-memory AI architecture BusinessWire – Qualcomm Investor Day official announcement WCCFTech – Qualcomm HBC analysis TechPowerUp – Qualcomm Dragonfly Portfolio
  4. Staxtis

    Για δυνατούς λύτες!!

    Κοιτα δεν το έχω έτσι.....ΑΛΛΑ...Σκεφτομαι οτι ΙΣΩΣ γινεται...Ουσιαστικά θα βάλω και το αριστερό ηχείο απο την δεξιά να πάιζει το ίδιο με το δεξί ηχειο.! ΑΝ γινεται το μοναδικό αρνητικό που σκέφτομαι ειναι οτι ουσιαστικά θα ειναι "πιο κοντα" τα ηχεια τα "rear" στα κεντρικά(stereo) και θα χάνεται ισως λιγο η αισθηση του Surround και αφου η ενταση ειναι πραγματικά υπέρ αρκετή ισως δεν εχει νόημα. Παρολα αυτα θα το δοκιμάσω εαν γινεται και θα δω και πως ακουγεται
  5. acct

    Η Valve επιβεβαιώνει συνεργασία με τη NVIDIA για υποστήριξη GeForce στο SteamOS

    Σε 4 λίτρα και 25 db δεν έχεις.
  6. Αυτο ειναι αληθεια
  7. minast

    Η Valve επιβεβαιώνει συνεργασία με τη NVIDIA για υποστήριξη GeForce στο SteamOS

    Ναι, αλλά δεν θα είναι τόσο μικρό. Δεν τα εννοώ διαζευκτικά, αλλά αθροιστικά. Όποιος μπορεί να χωρέσει σε τέτοιο κυβάκι DYI με καλύτερα χαρακτηριστικά, θα το πληρώσει ακριβότερα.
  8. Καμια σχεση! Με τα ιδια λεφτα εχεις σχεδον 2πλασια fps σε diy pc. Καλυτερο cpu και gpu μακραν ανωτερη. RX9060XT 16Gb
  9. minast

    Η Valve επιβεβαιώνει συνεργασία με τη NVIDIA για υποστήριξη GeForce στο SteamOS

    Δεν σας προλαβαίνω Η δική μου εκτίμηση είναι ουδέτερη, κάπως έτσι ήταν και του Gamer's Nexus που είδα στα γρήγορα (link παρακάτω). Εάν θέλεις το καλύτερο value, φτιάχνεις δικό σου. Εάν θέλεις κάτι όμορφο μικρό και διασκεδαστικό, το Steam Machine είναι τίμιο, σε τιμή συγκρίσιμη με κάτι που θα έφτιαχνες DYI με ίδια χαρακτηριστικά μεγέθους, ισχύος, απόδοσης, ακουστικής. Επίσης το SM δεν είναι PC και δεν είναι κονσόλα. Είναι και τα δύο. Λογικό να το πληρώνεις διπλό Πέρα από την πλάκα, θυμίζω ότι και η Sony και η Microsoft επιδοτούν την τιμή του hardware, γιατί τα βγάζουν από αλλού. Η Valve δεν έχει λόγο να πουλήσει με χασούρα. Valve Steam Machine Review: GPU & CPU Benchmarks, SteamOS Test, Thermals, Noise, and Price | GamersNexus GAMERSNEXUS.NET Pre-Built PC Valve Steam Machine Review: GPU & CPU Benchmarks, SteamOS Test, Thermals, Noise, and Price June 24, 2026 Last...
  10. Trexx

    Nvidia RTX 30X0 Ampere Architecture

    Κι όμως, δεν το έχω. Κρασάρει στο 007. Αλλά μόνο στο 007. Το 0.875 δεν έχει νόημα, γιατί σε αυτήν την τάση δίνει όλα τα watt. Οπότε θα ρίξω ρολόι.
  11. minast

    Ειδήσεις απο την Ελλάδα και όλο τον κόσμο v2.0

    Μέτσοβο: Η στιγμή της πτώσης του ελικοπτέρου – Βίντεο ντοκουμέντο | in.gr WWW.IN.GR Για προληπτικούς λόγους οι δύο επιβαίνοντες του ελικοπτέρου μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες. (Ένα μισθωμένο, όχι αυτό της φωτογραφίας) Και βέβαια η μεγάλη δυσάρεστη είδηση της ημέρας: Σεισμοί στη Βενεζουέλα: Τουλάχιστον 164 οι νεκροί, 971 οι τραυματίες - Μαρτυρίες για κραυγές κάτω από τα ερείπια | in.gr WWW.IN.GR Οι σεισμοί ισοπέδωσαν κτίρια στη Βενεζουέλα και προκάλεσαν πανικό στους πολίτες - Οι εκτιμήσεις για τα θύματα είναι...
  12. minast

    Για δυνατούς λύτες!!

    Οκ, τώρα κατάλαβα Νόμιζα ότι είχες μόνο front/stereo, άρα η δεξιά έπαιζε απο τα δύο ηχεία της δεξί κανάλι, η αριστερή αριστερό kai η μπροστινή και τα δύο...
  13. Staxtis

    Για δυνατούς λύτες!!

    Ευχαριστώ. LL? FR=FrontRigh FL=FrontLeft RR=RearRight RL=RearLeft Ειμαι σιγουρος οτι τα ξέρεις απλά προσπαθώ να καταλάβω τι εννοεις με το LL γιατι δεν μπορώ να καταλαβω και τα εγγραψα σαν μια βάση για κουβεντα. ΥΓ: Μπορείς να ρυθμίσεις μεσα απο το Matrix και - η + DB για το οποιο κανάλι ετσι εγω εβαλα -3DB στα μπροστά και +3DB στα πίσω(θα κανω δοκιμές και θα δώ ποιο ειναι το σωστό)
  14. BloodMage

    Nvidia RTX 30X0 Ampere Architecture

    Sure! Εισαι παραπανω απο οκ!
  15. BloodMage

    Τι mp3 ακούτε αυτή τη στιγμή; v2.0 (MusicLab)

    \m/ ____\m/
  16. Trexx

    Nvidia RTX 30X0 Ampere Architecture

    Arctic όλα. Τα μεγέθη είναι σωστά. Τεσπα σε πραγματικό gaming δεν ανεβάζουν τόσο πολύ οπότε δεν θα κάτσω να σκάσω με το πόσο δείχνει το superposition με ambient 25+. Ειδικά με ένα 0.850v και 1860 core πέφτει ακόμα παραπάνω και το ρολόι μένει καρφωμένο
  17. minast

    Για δυνατούς λύτες!!

    Καλορίζικα! Επειδή δεν είμαι σίγουρος ότι κατάλαβα, μήπως η αριστερή είναι LL;
  18. BloodMage

    Nvidia RTX 30X0 Ampere Architecture

    Ευχαριστημενος μονο? Ενθουσιασμενος επρεπε! Οι μνημες στην 3000 σειρα ειναι ζεστες γενικα Ποια παστα εβαλες? Καμια arctic? Αλλαξες και pads τελικα?
  19. Trexx

    Nvidia RTX 30X0 Ampere Architecture

    Το hotspot έπεσε περίπου 21 βαθμούς. Οι μνήμες δεν ακούνε οι ρημαδες, έπεσαν 2-4 βαθμούς. Γενικά ευχαριστημένος.
  20. Cyber_Cookie

    Τι mp3 ακούτε αυτή τη στιγμή; v2.0 (MusicLab)

  21. fatalara

    Η Valve επιβεβαιώνει συνεργασία με τη NVIDIA για υποστήριξη GeForce στο SteamOS

    Παω βαση διαθεσης. Αν εχω πιεση θα παω στο pc αν θελω να ειμαι ξαπλα και εχω φτιαξει καμια πιτσα διπλα θα παω στο ps.
  22. Θελω να στησω ενα Home Assistant να πειραμαστω λιγο, αλλα δε θελω να εχω για αυτο καποιο αποκλειστικο server η raspberry. Εχω ομως ηδη 2 NAS ενα Synology D620Slim και Terramaster F4-424. Δοκιμασα ενα βιντεακι που ειδα να το περασεις μεσα απο Docker αλλα οταν παω να το κατεβαζω μου βγαζει σφαλματα, μετα δοκιμασα ενα δευτερο image το οποιο το περναει κανονικα και επειτα το τρεχει αλλα οταν προσπαθω να το βρω μεσω nasip:8123 δεν εχω εικονα. Βρηκα ενα αλλο επειτα που σου λεει να το τρεξεις σαν VM αλλα δε ξερω αν εχει τους πορους το Synology γιατι ειναι παλιο και αδυναμο. Και σκεφτομαι να δοκιμασω μηπως μπορεσω και απο το Terramaster
  23. sotiris

    Για δυνατούς λύτες!!

    Έχετε καεί ωραία! Μπράβο!!!
  24. My neighbor told me coyotes keep eating his outdoor cats. I asked how many cats he has, and he said he just goes to the shelter and gets a new cat afterwards. So I said, it sounds like he's just feeding shelter cats to coyotes
  25. Sibyl

    Τι mp3 ακούτε αυτή τη στιγμή; v2.0 (MusicLab)

    The Art Of Noise - Moments In Love
  26. YDinopoulos

    Για δυνατούς λύτες!!

    Καλοριζικα και καλα rounds !
  1. Φόρτωση Περισσοτέρων
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.