Jump to content

Recommended Posts

9 λεπτά πριν, το μέλος HotPeanut έγραψε:
  Hide contents

Gxs3JLMXUAA5pcL?format=jpg&name=large

 

  Hide contents

Όποιος δεν είδε το Toyota του έχω κακά νέα.

 

 

 

Το post είναι σε λάθος theead....

Πάντως έκανα λίγο ιονία και το βασικότερο όλων είναι ότι οι άλλοι οδηγοί γενικά την παλεύουν στη νέα εθνική. Αν βάλω το cruise στα 110 υπάρχουν αυτοκίνητα που με προσπερνάνε, σε γενικές γραμμές δεν παρκάρουν στην αριστερή κλπ. 

Το πρόβλημα υπάρχει στο δίκτυο που εξυπηρετείται από τις παλιές εθνικές.

Εκεί λείπει οδηγική παιδεία και δίκτυο. Δηλαδή οι μπαρμπάδες (αλλά και ΝΕΟΙ μπαρμπάδες) αραχτοί μες τη μέση (ο μπάρμπας μπορεί να κάνει 2 χιλιόμετρα με 40 σε 5 λεπτά, εσύ αν θες να κάνεις 200 χιλιόμετρα και πας με 40 θες 5 ώρες αντί για 2.5 αν πήγαινες με 80) και γενικά μια δυσκολία στην οδήγηση. 

Και φυσικά η χρήση του δικτύου από νταλίκες και έλλειψη σημείων που μπορείς να τις προσπεράσεις.

 

Σε γενικές γραμμές όλη η ελλάδα χρειάζεται ένα δίκτυο σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και παράλληλα με τα δίκτυα θα έπρεπε να έχουν σχεδιάσει και μια σιδηροδρομική γραμμή. Φυσικά αυτό θα είναι άλλη μίζα :p 

3 ώρες πριν, το μέλος sotiris έγραψε:

Πάντως έκανα λίγο ιονία και το βασικότερο όλων είναι ότι οι άλλοι οδηγοί γενικά την παλεύουν στη νέα εθνική. Αν βάλω το cruise στα 110 υπάρχουν αυτοκίνητα που με προσπερνάνε, σε γενικές γραμμές δεν παρκάρουν στην αριστερή κλπ. 

Το πρόβλημα υπάρχει στο δίκτυο που εξυπηρετείται από τις παλιές εθνικές.

Εκεί λείπει οδηγική παιδεία και δίκτυο. Δηλαδή οι μπαρμπάδες (αλλά και ΝΕΟΙ μπαρμπάδες) αραχτοί μες τη μέση (ο μπάρμπας μπορεί να κάνει 2 χιλιόμετρα με 40 σε 5 λεπτά, εσύ αν θες να κάνεις 200 χιλιόμετρα και πας με 40 θες 5 ώρες αντί για 2.5 αν πήγαινες με 80) και γενικά μια δυσκολία στην οδήγηση. 

Και φυσικά η χρήση του δικτύου από νταλίκες και έλλειψη σημείων που μπορείς να τις προσπεράσεις.

 

Σε γενικές γραμμές όλη η ελλάδα χρειάζεται ένα δίκτυο σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και παράλληλα με τα δίκτυα θα έπρεπε να έχουν σχεδιάσει και μια σιδηροδρομική γραμμή. Φυσικά αυτό θα είναι άλλη μίζα :p 

Καροτσακι απο πισω, παιζεις φωτα κορνες και περνας. Δεν χαριζεσαι σε τετοιους και δεν χρειαζεται κιολλας. Και δεν φταις εσυ, μην αισθανεσαι ασχημα. 

  • Sad 1

Έκανα ~10,000 χιλιομετρα roadtrip με το yaris σε 2 βδομαδες. Απο ελλάδα στο βορειοτερο άκρο της Ευρώπης, στην Νορβηγία, 10 χώρες.

 

Τελικά έχει ψυχή το μικρό. 

  • Like 1
  • Wow 3
6 ώρες πριν, το μέλος Cyber_Cookie έγραψε:

Έκανα ~10,000 χιλιομετρα roadtrip με το yaris σε 2 βδομαδες. Απο ελλάδα στο βορειοτερο άκρο της Ευρώπης, στην Νορβηγία, 10 χώρες.

 

Τελικά έχει ψυχή το μικρό. 

 

Όντως τώρα; Με τον κουβά;

Γράψε και τίποτα ινφο/εντυπώσεις αν δεν τρολάρεις, σε κάποιους μας αρέσουν αυτά.

  • Like 2
  • Agree 1
20 hours ago, Simon said:

 

Όντως τώρα; Με τον κουβά;

Γράψε και τίποτα ινφο/εντυπώσεις αν δεν τρολάρεις, σε κάποιους μας αρέσουν αυτά.

 

E, Ask Me Anything.

 

Αλλά δεν μιλάμε για κουβά. Κουβάδες και κουβαδολόγοι είναι αυτοί που κάνουν βόλτες από το σπίτι μέχρι το χωριό και νιώθουν περιπέτεια.
Εδώ μιλάμε για αμάξι που πήγε καρφωτά στην πινέζα της Ευρώπης, και το έκανε σαν να πήγαινε στο περίπτερο για τσιγάρα.

Διέσχισε την ευρωπαική ήπειρο, τρύπωσε στον Αρκτικό Κύκλο, πέρασε μέσα από τη Λαπωνία, έφαγε βροχές, παγωνιές, ομίχλες, ταράνδους και δρόμους που ούτε στο google earth φαίνονται. Λασπωμένοι χωματόδρομοι, καρόδρομοι, δασικά κομμάτια ότι θες και ούτε μια φορά δεν μας είπε όχι.

Μας πήγε, μας έφερε και ακόμα είναι στην πένα, πρόθυμο και έτοιμο να το ξανακάνει άλλες δέκα φορές.
Αυτό για μένα τα λέει όλα για την ψυχή του μικρού.

Απ τα highlights, γυρνώντας από 25 χιλιομετρα hike προς την ακτή της θάλασσας του Μπαρεντς στο σεληνιακό τοπίο του Knivskjelodden με βροχή, αέρα και real feel γύρω στους +4°, το άσπρο μικρούλι στο παρκινγκ ανάμεσα στα offroad αυτοκινούμενα θηρία ήταν οτι πιο cute υπάρχει. (ναι βουτήξαμε ποδαράκι στην θάλασσα του Μπάρεντς, ναι είναι κρύα)

 

Από πλευράς άνεσης και κούρασης, για παραδειγμα, 1800 χλμ. nonstop στο Yaris τα έκανα πιο εύκολα από 600 χλμ. στο (μηχανικά άριστο) 20ετίας Octavia 1.8. Για χίλιους λόγους.
Το μόνο αρνητικό;

Ο χώρος αποσκευών. Για τόσο μεγάλο ταξίδι, 2 άτομα, αν δεν παίζεις τετρις, δεν χωράς.

Εμείς είχαμε το πορτ μπαγκάζ σαν τετρις και πίσω δύο σακίδια Mil-Tec 36 λίτρων με τα ρούχα μας. Κι όταν θες να αφήσεις το αμάξι και να πας στο airbnb/ξενοδοχείο, παίρνεις τα σακίδια και τέλος. Όχι ότι πρέπει να ανησυχείς γενικά κάπου(εκτός από κάποια μέρη στα βαλκάνια), απλά κοιμάσαι πιο ήσυχος. 

Τροποποιήσεις;

Φυσικά και έκανα. Έριξα από μια βαμβακερή πετσέτα θαλάσσης στα μπροστα καθίσματα. 

Κατανάλωση;

Στην Πολωνία που την διασχίζεις διαγώνια, με όριο 140, πήγαινα 140 +/- 10% και έβλεπα 4–4.1 λίτρα/100 στην εθνική. Το sweet spot στην εθνική είναι τα 120 όμως, γιατί μπορει να κινειται ηλεκτρικά μέχρι αυτή την ταχύτητα και έτσι δεν βλέπεις πάνω από 4 με τίποτα.

Την χαμηλότερη κατανάλωση εκτός κατοικημένων περιοχών την είδα στο ανέβα από Ουλου για Ροβνιέμι, σε stretch 300 χιλιόμετρα μέσα από δασος με 100χλμ/ω ήταν 2,8 λίτρα/100.

Συνολικά, στα 9500 χλμ., η μέση ήταν 3.9. Από αυτά, τα 2900 χλμ. έγιναν με μπαταρία. Συνολικό κόστος καυσίμων: 550 €, μαζί με το 50άρι 100άρας στο χωριό για να αραιώσω το σέρβικο κάτουρο της Gazprom.

Στη Βαλτική, 98άρα Ε0 με διαφορά τιμής 0,05 € από την 95. Στη Σκανδιναβία και την Πολωνία εναλλάξ 95 Ε10 ή 98 Ε5. Δεν έβαζα ποτέ το φτηνότερο. Και πάνω στο Nordkapp, η 98άρα ήταν πιο φθηνή από την 95 στις Σέρρες. Αλλά εντάξει… εκεί δεν έχουν τους μισθούς μας.

Λάδια; Ούτε σταγόνα. Damn.
Και αν έπαιρνα 1 cent για κάθε VAG, Mercedes ή BMW με σηκωμένο καπό στην άκρη του δρόμου στην Αρκτική, τώρα θα είχα την προκαταβολή για το καινούργιο Land Cruiser. Damn #2. 

 

Fun fact: Οι τάρανδοι δεν φαίνονται καθόλου αν δεν έχεις έξτρα δυνατούς προβολείς. Δεν κάνουν τίποτα τα απλά μεγάλα φώτα.

Fun fact #2:Οι Φινλανδοί, τρελαμένοι. Πας 100 στη Λαπωνία με βροχή μέσα στο δάσος και σου σκάνε προσπεράσεις κάτι corolla/yaris/volvo με rally style προβολείς λιγο πιο φωτεινούς από τον ήλιο για τους ταράνδους και ταχύτητα χαλάρα 150+. Δε τρέχουν ρε εκεί. (hint: απλά έχουν δρόμους)

 

Δρομολόγιο:
Σέρρες → Προμαχώνας → Βουλγαρία → Σερβία → Ουγγαρία → Σλοβακία → Τσεχία → Πολωνία → Λιθουανία → Λετονία → Εσθονία → Φινλανδία → Nordkapp.
Επιστροφή από τις ίδιες χώρες, αλλά Πολωνία και πάνω από εναλλακτικές διαδρομές και επισκεπτόμασταν πόλεις και χωριά εκτός της διαδρομής πχ στην Βαλτική για παράδειγμα στην Εσθονία επισκεφθήκαμε και Νάρβα, Ταρτου, Λετονία Σαλασπιλς κλπ. Στο ανέβα περάσαμε από Ροβανιέμι και μπήκαμε Νορβηγία από Karigasniemi μέσω Inari ενώ η google σε πάει από το Kivilompolo απο το οποίο μπήκαμε Φινλανδία στο κατέβα.

Γενικά πάντως ότι κατσικοχώρι ή πόλη ή ποτάμι/λίμνη/καρόδρομος μας έκανε κλικ το τιμούσαμε.

Λογικά θα υπάρξει δεύτερη φορά τον χειμώνα για το Nordkapp Aurora Convoy. Και μάλλον μια ακόμα καλοκαιρινή για εξερεύνηση σε Λοφότεν και συναφή.

Αν θέλει κάποιος να μάθει περισσότερες λεπτομέρειες για κάτι πιο συγκεκριμένα, ας ρωτήσει. Άμα γράφω για όλα θα τελειώσω του χρόνου.

 

image.png

Η γενική διαδρομή που δίνει το google maps για να παρετε μια ιδέα του τι κάναμε είναι αυτή, αλλά η πραγματική μας διαδρομή είναι αρκετά διαφορετική και 1000 χιλιόμετρα παραπάνω.

 

image0.webp

Κάπου στην Λαπωνία, 2 τα ξημερώματα

 

  • Like 5
2 ώρες πριν, το μέλος Cyber_Cookie έγραψε:

 

E, Ask Me Anything.

 

Αλλά δεν μιλάμε για κουβά. Κουβάδες και κουβαδολόγοι είναι αυτοί που κάνουν βόλτες από το σπίτι μέχρι το χωριό και νιώθουν περιπέτεια.
Εδώ μιλάμε για αμάξι που πήγε καρφωτά στην πινέζα της Ευρώπης, και το έκανε σαν να πήγαινε στο περίπτερο για τσιγάρα.

Διέσχισε την ευρωπαική ήπειρο, τρύπωσε στον Αρκτικό Κύκλο, πέρασε μέσα από τη Λαπωνία, έφαγε βροχές, παγωνιές, ομίχλες, ταράνδους και δρόμους που ούτε στο google earth φαίνονται. Λασπωμένοι χωματόδρομοι, καρόδρομοι, δασικά κομμάτια ότι θες και ούτε μια φορά δεν μας είπε όχι.

Μας πήγε, μας έφερε και ακόμα είναι στην πένα, πρόθυμο και έτοιμο να το ξανακάνει άλλες δέκα φορές.
Αυτό για μένα τα λέει όλα για την ψυχή του μικρού.

Απ τα highlights, γυρνώντας από 25 χιλιομετρα hike προς την ακτή της θάλασσας του Μπαρεντς στο σεληνιακό τοπίο του Knivskjelodden με βροχή, αέρα και real feel γύρω στους +4°, το άσπρο μικρούλι στο παρκινγκ ανάμεσα στα offroad αυτοκινούμενα θηρία ήταν οτι πιο cute υπάρχει. (ναι βουτήξαμε ποδαράκι στην θάλασσα του Μπάρεντς, ναι είναι κρύα)

 

Από πλευράς άνεσης και κούρασης, για παραδειγμα, 1800 χλμ. nonstop στο Yaris τα έκανα πιο εύκολα από 600 χλμ. στο (μηχανικά άριστο) 20ετίας Octavia 1.8. Για χίλιους λόγους.
Το μόνο αρνητικό;

Ο χώρος αποσκευών. Για τόσο μεγάλο ταξίδι, 2 άτομα, αν δεν παίζεις τετρις, δεν χωράς.

Εμείς είχαμε το πορτ μπαγκάζ σαν τετρις και πίσω δύο σακίδια Mil-Tec 36 λίτρων με τα ρούχα μας. Κι όταν θες να αφήσεις το αμάξι και να πας στο airbnb/ξενοδοχείο, παίρνεις τα σακίδια και τέλος. Όχι ότι πρέπει να ανησυχείς γενικά κάπου(εκτός από κάποια μέρη στα βαλκάνια), απλά κοιμάσαι πιο ήσυχος. 

Τροποποιήσεις;

Φυσικά και έκανα. Έριξα από μια βαμβακερή πετσέτα θαλάσσης στα μπροστα καθίσματα. 

Κατανάλωση;

Στην Πολωνία που την διασχίζεις διαγώνια, με όριο 140, πήγαινα 140 +/- 10% και έβλεπα 4–4.1 λίτρα/100 στην εθνική. Το sweet spot στην εθνική είναι τα 120 όμως, γιατί μπορει να κινειται ηλεκτρικά μέχρι αυτή την ταχύτητα και έτσι δεν βλέπεις πάνω από 4 με τίποτα.

Την χαμηλότερη κατανάλωση εκτός κατοικημένων περιοχών την είδα στο ανέβα από Ουλου για Ροβνιέμι, σε stretch 300 χιλιόμετρα μέσα από δασος με 100χλμ/ω ήταν 2,8 λίτρα/100.

Συνολικά, στα 9500 χλμ., η μέση ήταν 3.9. Από αυτά, τα 2900 χλμ. έγιναν με μπαταρία. Συνολικό κόστος καυσίμων: 550 €, μαζί με το 50άρι 100άρας στο χωριό για να αραιώσω το σέρβικο κάτουρο της Gazprom.

Στη Βαλτική, 98άρα Ε0 με διαφορά τιμής 0,05 € από την 95. Στη Σκανδιναβία και την Πολωνία εναλλάξ 95 Ε10 ή 98 Ε5. Δεν έβαζα ποτέ το φτηνότερο. Και πάνω στο Nordkapp, η 98άρα ήταν πιο φθηνή από την 95 στις Σέρρες. Αλλά εντάξει… εκεί δεν έχουν τους μισθούς μας.

Λάδια; Ούτε σταγόνα. Damn.
Και αν έπαιρνα 1 cent για κάθε VAG, Mercedes ή BMW με σηκωμένο καπό στην άκρη του δρόμου στην Αρκτική, τώρα θα είχα την προκαταβολή για το καινούργιο Land Cruiser. Damn #2. 

 

Fun fact: Οι τάρανδοι δεν φαίνονται καθόλου αν δεν έχεις έξτρα δυνατούς προβολείς. Δεν κάνουν τίποτα τα απλά μεγάλα φώτα.

Fun fact #2:Οι Φινλανδοί, τρελαμένοι. Πας 100 στη Λαπωνία με βροχή μέσα στο δάσος και σου σκάνε προσπεράσεις κάτι corolla/yaris/volvo με rally style προβολείς λιγο πιο φωτεινούς από τον ήλιο για τους ταράνδους και ταχύτητα χαλάρα 150+. Δε τρέχουν ρε εκεί. (hint: απλά έχουν δρόμους)

 

Δρομολόγιο:
Σέρρες → Προμαχώνας → Βουλγαρία → Σερβία → Ουγγαρία → Σλοβακία → Τσεχία → Πολωνία → Λιθουανία → Λετονία → Εσθονία → Φινλανδία → Nordkapp.
Επιστροφή από τις ίδιες χώρες, αλλά Πολωνία και πάνω από εναλλακτικές διαδρομές και επισκεπτόμασταν πόλεις και χωριά εκτός της διαδρομής πχ στην Βαλτική για παράδειγμα στην Εσθονία επισκεφθήκαμε και Νάρβα, Ταρτου, Λετονία Σαλασπιλς κλπ. Στο ανέβα περάσαμε από Ροβανιέμι και μπήκαμε Νορβηγία από Karigasniemi μέσω Inari ενώ η google σε πάει από το Kivilompolo απο το οποίο μπήκαμε Φινλανδία στο κατέβα.

Γενικά πάντως ότι κατσικοχώρι ή πόλη ή ποτάμι/λίμνη/καρόδρομος μας έκανε κλικ το τιμούσαμε.

Λογικά θα υπάρξει δεύτερη φορά τον χειμώνα για το Nordkapp Aurora Convoy. Και μάλλον μια ακόμα καλοκαιρινή για εξερεύνηση σε Λοφότεν και συναφή.

Αν θέλει κάποιος να μάθει περισσότερες λεπτομέρειες για κάτι πιο συγκεκριμένα, ας ρωτήσει. Άμα γράφω για όλα θα τελειώσω του χρόνου.

 

image.png

Η γενική διαδρομή που δίνει το google maps για να παρετε μια ιδέα του τι κάναμε είναι αυτή, αλλά η πραγματική μας διαδρομή είναι αρκετά διαφορετική και 1000 χιλιόμετρα παραπάνω.

 

image0.webp

Κάπου στην Λαπωνία, 2 τα ξημερώματα

 

Άψογος! Εμπειρία ζωής με την yaroumpa! Να είσαι καλά να το χαίρεσαι και να του πίνεις το αίμα!

  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.