Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

πριν 3 λεπτά, το μέλος GriGaS έγραψε:

Προσωπικά ούτως ή άλλως θα έβαζα μπαταρία αυθεντική στην Toyota, λόγω της εγγύησης που δίνουν...

Ναι απλά το είπα για την διαφορά τιμής. Επίσης και αλλού δίνουν, όχι μόνο στην Toyota!

 

PS: Προφανώς και κατάλαβα τι θες να πεις, απλά σε πειράζω :p 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

https://www.toyota.gr/service-and-accessories/genuine-parts/batteries.json

 

τριετής εγγύηση και χωρίς μα μου σου του. μου την έχουν αντικαταστήσει στα 2 χρόνια και 364 ημέρες επειδή το διαγνωστικό την έδειξε πεσμένη.

Link to comment
Share on other sites

πριν 8 λεπτά, το μέλος GriGaS έγραψε:

https://www.toyota.gr/service-and-accessories/genuine-parts/batteries.json

 

τριετής εγγύηση και χωρίς μα μου σου του. μου την έχουν αντικαταστήσει στα 2 χρόνια και 364 ημέρες επειδή το διαγνωστικό την έδειξε πεσμένη.

Ναι, το γνωρίζω. Βέβαια είναι και που θα πέσεις...

 

Αν σου βάζουν και ποιοτική μπαταρία και όχι "άγνωστες" τότε είναι πολύ καλά. Αφού σκέφτομαι και εγώ να πάω να πάρω την Varta από την αντιπροσωπεία και (λογικά) να δώσω κάτι παραπάνω που αν χαλάσει μέσα στα 3 χρόνια θα είναι εντός εγγύησης.

Link to comment
Share on other sites

Μια ενδιαφέρουσα οπτική για τα stop-start systems

(το οποίο το απολαμβάνω πολλές φορές για την ησυχία που επιφέρει σε ένα PCX 125)

 

http://www.thetruthaboutcars.com/2011/06/the-shocking-truth-about-start-stop-systems/

 

Όσο για τα ultra-capacitors, η Toyota πειραματίζεται πολύ με δαύτα , ακόμη και σε αγώνες (LeMans) ενώ σχεδίαζε την παραγωγή 

ενός Yaris R με 1.6 turbo , 2 ηλεκτροκινητήρες + ultracapacitors με απόδοση 400 ίππους 

όπου δυστυχώς εως τώρα 

---->


 

Link to comment
Share on other sites

έλλα τώρα με την τεχνολογία αυτήν και ένα απλό τουτού την κάνει αρκεί να κουνήσεις το χέρι σου λίγο :gyro:

παιδιά η μίζα πως τα πάει σβήσε ξεκίνα φτου από την αρχή , ή έχει άλλο κόλπο ? (γενικά από μίζες πως τα πάνε)

Link to comment
Share on other sites

Το σύστημα το έχω οδηγήσει σε Fiesta 1.0 ecoboost Αγγλία και για το συγκεκριμένο αμαξάκι (μικρό 1000ρι) είναι οκ.

Όσο ανεβαίνουν όμως τα κυβικά αρχίζεις και ζορίζεις πιο πολύ τη μίζα. Επίσης όσο παλιώνουν τα αυτοκίνητα και τα καλώδιά τους χαλάνε/καίγονται, τα ζορίζεις αδίκως. Όσον αφορά δε χρήση τέτοιων συστημάτων σε χώρες όπως η Αγγλία, είναι θάνατος, γιατί αν βγεις με 5 βαθμούς έξω και μπεις απευθείας στην κίνηση το αμάξι δεν πρόκειται να ζεσταθεί ποτέ αν το σβήνει συνέχεια + θα ξεσκίσει την μπαταρία με τις εκκινήσεις στο κρύο. Το φιεστάκι σε κάτι φάσεις το λυπήθηκα και ήταν της Hertz όχι δικό μου :p Τουρμπάκι να το σβήνεις σε κάθε φανάρι, είναι ακριβώς το αντίθετο από το turbo-timer που θα έπρεπε να έχει κανονικά.

 

Προφανώς σε καινούριο αυτοκίνητο όλα καλά. Σε 10ετίας + όμως τι γίνεται? Πόσο θα σου ανεβάσει το κόστος χρήσης? 

 

Καλώς ή κακώς το μιζάρισμα τραβάει αμπέρ και πιστεύω δεν τα έχουν προϋπολογίσει όλα με μακροπρόθεσμο όφελος του αγοραστή αλλά με μακροπρόθεσμο όφελος του service. Τώρα αν κάποιος κερδίζει 500 ευρώ το χρόνο βενζίνη από το start and stop ώστε να αξίζει, μάλλον πρέπει να παίρνει το μετρό :p 

Έγινε επεξεργασία από sotiris
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 51 λεπτά, το μέλος ARMAGEDDON έγραψε:

παιδιά η μίζα πως τα πάει σβήσε ξεκίνα φτου από την αρχή , ή έχει άλλο κόλπο ? (γενικά από μίζες πως τα πάνε)

δεν σβήνει εντελώς.. απλά μένει σε τόσο χαμηλές στροφές που είναι σαν να μην καίει καν.. δεν ξαναπαίρνει από την αρχή.. είναι τόσο γρήγορο που με το που πατήσεις τον συμπλέκτη για να βάλεις ταχύτητα, έχεις φύγει. 

Επίσης, ειδικά της toyota το start/stop έχει πάρα πολλούς αισθητήρες (σε 13 σημεία) για να μην θέσει σε κίνδυνο κάποιο εξάρτημα ή τους επιβαίνοντες. Π.χ. έχω παρατηρήσει ότι στο δικό μας, όταν ήμουν σταματημένος, μετά από 2-3 πατήματα του φρένου, άναβε ξανά, ώστε να δώσει πίεση στα υδραυλικά. Επίσης όταν το αμάξι είναι σε κλίση και μπορεί να τσουλήσει, ανάβει ξανά για να έχεις φρένα.. ή αν έχεις a/c ανοιχτό, ανάβει μετά στα καπάκια, για να μην το ρίχνει στην μπαταρία κ την "κουράζει". Δεν το έχω απενεργοποιήσει ποτέ σαν σύστημα και πάντα βλέπω ότι δουλεύει με τους δικούς του κανόνες.. π.χ. έχει τύχει να σταματήσω μετά από ώρα και να μην σβήσει άμεσα.. ενώ άλλες φορές που είναι παγωμένο και ξεκινήσω, πάλι δεν σβήνει. Γενικώς, είναι εμπιστοσύνης.. 

Έγινε επεξεργασία από Delijohn
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Delijohn said:

δεν σβήνει εντελώς.. απλά μένει σε τόσο χαμηλές στροφές που είναι σαν να μην καίει καν.. δεν ξαναπαίρνει από την αρχή.. είναι τόσο γρήγορο που με το που πατήσεις τον συμπλέκτη για να βάλεις ταχύτητα, έχεις φύγει. [...]

Προφανώς και σβήνει τελείως τον κινητήρα, έχεις ακούσει ρελαντί στις 100 στροφές? Θα σου φύγει η μηχανή από τις βάσεις και θα τρέχει μόνη της :p:p:p

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, sotiris said:

Δεν είμαι μεγάλος φαν του start and stop, εκτός αν κάποιος πέσει σε σταμάτα - ξεκίνα ανελέητο. Αν το αυτοκίνητο είναι δικό σου και το θες για πάνω από 5 χρόνια, θα σου έλεγα να το βγάζεις off. Με το που σβήνεις τη μηχανή σταματάς να έχεις ροή από την αντλία νερού, οπότε σταματάς να ψύχεις. Διάφορα σημεία που ζορίζονται θερμοκρασιακά (π.χ. φλάτζα κεφαλής μεταξύ 2ου 3ου κυλίνδρου σε όλα τα 4κίλυνδρα) ενδέχεται να σου βγάλουν τα προβλήματά τους νωρίτερα από ότι θα τα περίμενες χωρίς το συνεχές ζόρι του σταμάτα - ξεκίνα. Αν έχουν προβλέψει κι έχουν καμιά μικρή ηλεκτρική αντλία νερού οκ, αλλά αμφιβάλλω.

 

+1 γενικώς αν και αντλία backup παίζει να  υπάρχει. Στον tsi πχ οταν σβήσεις υπάρχει ηλεκτρική αντλία που δουλεύει max 10' (ανάλογα με τις θερμοκρασίες) και γυρνάει τα νερά για να μην βράζει το turbo και το μοτέρ γενικότερα ;)

Έγινε επεξεργασία από and64
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μία ώρα πριν, το μέλος sstav έγραψε:

με προβληματίσατε τώρα... να το απανεργοποιήσω;

Όχι ρε, άστο. Δεν έχω ακούσει σε κανένα Opel να χάλασε το start / stop. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει κάτι.

Ρώτα στην ομάδα στο fb να δεις τι θα σου πουν.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 6 ώρες, το μέλος Delijohn έγραψε:

δεν σβήνει εντελώς.. απλά μένει σε τόσο χαμηλές στροφές που είναι σαν να μην καίει καν.. δεν ξαναπαίρνει από την αρχή.. είναι τόσο γρήγορο που με το που πατήσεις τον συμπλέκτη για να βάλεις ταχύτητα, έχεις φύγει. 

Ουτε καν

Κατι βενζινοκινητα παιρνουν μπρος με αερα.

Τα πετρελαια με μιζα και φερουν ειδικη μπαταρια

Link to comment
Share on other sites

Σβήνει κανονικότατα. Απλά από όσο έχω διαβάσει είναι διαφορετικός ο τρόπος σύμπλεξης της μίζας με τον κινητήρα για πιο άμεση εκκίνηση.

 

Τα όσα είπε ο @Delijohn για τους αισθητήρες που ελέγχουν το πότε θα σβήσει και πότε θα ανάψει, ισχύουν ακριβώς έτσι και στο δικό μου. Επίσης με κάποιο "μαγικό" τρόπο καταλαβαίνει τις μανούβρες παρκαρίσματος και δεν σβήνει ποτέ σε αυτές.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Σε απόλυτη ησυχία, π.χ. σε μια πιλοτή, αν πέσει το αυτοκίνητο (yaris) σε stop/start φάση, δεν σβήνει άμεσα.. προσωπικά, όσο δεν με απατάνε τα αυτιά μου, έχω ακούσει πως για ένα μικρό διάστημα, συνεχίζει να δουλεύει.. στις ελάχιστες στροφές ώστε να μείνει "αναμμένο"... όχι όπως όταν είναι σε ρελαντί ή όπως όταν είναι εντελώς σβηστό. Δυστυχώς, δεν μπόρεσα να βρω αποδείξεις.. ίσως και να κάνω λάθος, άλλωστε μηχανικός δεν είμαι.. αυτά βρήκα μόνο και τα παραθέτω:

Παράθεση

Stop & Start Technology

A new Stop & Start system is featured as standard on the 1.33 Dual VVT-i engine with six-speed manual transmission. This automatically stops the engine when the gear shift is moved to neutral and the clutch pedal is released; the engine restarts as soon as the clutch is depressed again.

Immediate restarting is made possible by a permanently engaged gear mechanism and there is no hesitation in a rapid stop and start sequencethe engine does not have to stop fully before firing into life again. The system reduces fuel consumption and CO2 emissions, and operates smoothly and silently.

από αλλού:

Παράθεση

Απαραίτητες συνθήκες για το σβήσιμο του κινητήρα 

  • Επιλογή νεκράς στο κιβώτιο και απελευθέρωση του συμπλέκτη.
  • Ο κινητήρας και τα υγρά (λάδια, νερό) πρέπει να είναι στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας.
  • Σωστή πίεση στο υδραυλικό κύκλωμα των φρένων.
  • Επαρκώς φορτισμένη μπαταρία.
  • Να μην έχει διαγνωστεί καμία βλάβη στο αυτοκίνητο.
  • Το σύστημα κλιματισμού να λειτουργεί σε χαμηλή ένταση ή καθόλου.
  • Το αυτοκίνητο να είναι σταματημένο με όλες τις πόρτες και το καπό κλειστά.
  • Το σύστημα Stop & Start λειτουργεί με εξωτερική θερμοκρασία από -15 έως 75 βαθμών Κελσίου με τον κλιματισμό σβηστό και με εξωτερική θερμοκρασία από 3 έως 25 βαθμών Κελσίου με τον κλιματισμό σε λειτουργία.

Συνθήκες για την εκκίνηση του κινητήρα 

  • Πάτημα του συμπλέκτη.
  • Ανεπαρκής πίεση στο υδραυλικό κύκλωμα των φρένων.
  • Φόρτιση της μπαταρίας.
  • Κύλιση του αυτοκινήτου.
  • Μειωμένη απόδοση του κλιματισμού.
  • Στην περίπτωση που το σύστημα Stop & Start έχει σβήσει τον κινητήρα και παραδείγματος χάριν θαμπώσει το παρμπρίζ, ενώ ο κλιματισμός δεν λειτουργεί, ο οδηγός μπορεί να πατήσει το συμπλέκτη για να εκκινήσει ξανά τον κινητήρα, θέτοντας έτσι τον κλιματισμό σε λειτουργία είτε
  • να πατήσει τον διακόπτη απενεργοποίησης του συστήματος Stop & Start που βρίσκεται στο ταμπλό του αυτοκινήτου

Προσωπικά έχω παρατηρήσει ΜΕΓΑΛΗ οικονομία, κυρίως σε διαδρομές εντός πόλης. Στον μετρητή στο καντράν, βλέπεις πόσες ώρες λειτουργίας έχεις γλιτώσει από το σύστημα. Δεν θα πω από....

Παράθεση

το Toyota Start&Stop επιτυγχάνει 17% χαμηλότερη εκπομπή CO2 και 19% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με το παρελθόν

αλλά, σίγουρα έχει διαφορά στην κατανάλωση. Μετά τα 3.5'' που έχει σβήσει η μηχανή, το σύστημα σου δίνει κέρδος.

Επίσης για το πώς λειτουργεί της toyota, ώστε να μην χαλάει: (δεν ξέρω πώς δουλεύουν των άλλων εταιρειών)

Παράθεση

The Stop-Start system of the Toyota Yaris has its starter motor in constant engagement with the flywheel ring gear and then the ring gear is connected to the engine flywheel with a one way clutch. This, together with recognition of the engine’s static crankshaft position, allows instantaneous ignition of the correct cylinder, thereby reducing starting time.
It is interesting to note that the number of starter motor operations is recorded and the calculated “end of starter lifespan” is indicated by a flashing warning lamp on the instrument panel. After replacement of the starter motor the counter has to be reset.

Καταλάβετε κάποιοι πως για να το δίνουν τόσο μεγάλες εταιρείες μαζικά, δεν μιλάμε για 5 μοτεράκια κι ένα τσιπ που τα πέταξαν σε ένα κουτάκι και μας τα πούλησαν σαν φούμαρα με λίγο μάρκετιν.. υπάρχουν άνθρωποι με εκατοντάδες χιλιάδες χλμ που δεν είχα θέμα με το εν λόγω σύστημα. Τα μεγέθη και οι κλίμακες που παίζουν αυτές οι εταιρείες, δεν τους επιτρέπουν να κάνουν χοντρά λάθη στη σχεδίαση τέτοιων συστημάτων.. γιατί τους γυρνάνε μπούμερανγκ.. 

Προφανώς δουλεύει σωστά κ προφανώς κάνει οικονομία. Τώρα αν κάποιος έχει στοιχεία μέσα από εταιρείες κ συνεργεία κ ξέρει ότι οι εταιρείες τα ενσωματώνουν για να βγάζουν λεφτά, να μας το πει.. 

Link to comment
Share on other sites

@Delijohn Αυτό που παρέθεσες στα αγγλικά λέει απλά ότι το γρανάζι του starter είναι συνέχεια σε σύνδεση με το βολαν

και ένα βιντεο για το πως δουλεύουν τα απλά starter.. στο τέλος δείχνει και real life παράδειγμα

Link to comment
Share on other sites

ναι βρε καρντάσια, γι'αυτό τα παρέθεσα.. το'πα ότι δεν βρήκα κάτι που να "επιβεβαιώνει" ό,τι λέω, απλά χωρίς να'μαι μηχανικός, δε μπορώ να εξηγήσω τι είναι αυτό που συνεχίζει να δουλεύει.. ίσως να'ναι κάποιες αντλίες.. :) τι να σας πω.. κ πάλι, όσα παρέθεσα ήταν για το σύστημα της toyota κι όσες το'χουν αγοράσει.. (renault κ bmw αν θυμάμαι καλά) οι άλλες εταιρείες έχουν άλλη υλοποίηση. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.