Jump to content



Βοήθεια με γρίφο


Recommended Posts

Καλησπέρα παιδιά
Πέσαμε με την παρέα μου πρόσφατα πάνω σε ένα γρίφο και προσπαθούμε να βγάλουμε άκρη από χθες αλλά τίποτα....κοντεύουμε να πλακωθούμε

aaa.png

Εσείς τι λέτε? Θα πετάξει το αεροπλάνο? 

:)

Link to comment
Share on other sites

εγω πάλι λέω ότι θα απογειωθεί. Μπέρδεμα ροδών με κινητήρων μου μοιάζει ο γρίφος :p  αλλά έχω περάσει τόσα reviews σήμερα που έχω λαλήσει :hehe: 

 

Στο γενικό οι κινητήρες δεν κινούν τις ρόδες, αλλά το σκάφος. Στις ρόδες απλά στέκεται. Κάποια στιγμή εφόσον ο "διαδρομος" είναι αρκετός θα απογειωθεί. 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 Το αεροπλανο δεν κινειται λογω της τριβης των ελαστικων. Οπως ειπε και η αγαπη η δυναμη απο τους κινητηρες ασκειται πανω στο σωμα του αεροπλανου και το ωθουν. Γι αυτο και τη δυναμη των κινητηρων αεροσκαφων δεν την μετρουν σε ιπποδυναμη αλλα μετρουν την "ωση" που μπορουν να αποδωσουν σε λιμπρες(νομιζω). Αρα το αεροπλανο θα κινηθει, οπως αλλωστε κινειται και οταν πεταει!

 

Η λυση στο γριφο σου λοιπον ειναι οτι θα απογειωθει. Αλλα καποιος θα επιμεινει να ρωτησει μαλλον "μα πως γινεται, αφου ο διαδρομος το παει προς τα πισω" ; Η απαντηση ειναι απλα οτι η γωνιακη ταχυτητα των τροχων θα ειναι διπλασια σε σχεση με το αν απογειωνοταν απο σταθερο εδαφος. Θα ηταν τετοια,που αν απογειωνοταν με τετοια γωνιακη ταχυτητα τροχων ενα αεροπλανο σε αεροδιαδρομο, τοτε η γραμμικη του ταχυτητα θα ηταν περιξ των 700 χλμ/ωρα.. ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ!

 Αντιθετως, αν βαλεις ενα αυτοκινητο εκει πανω τοτε θα μεινει ακινητο!

 

Λυστε και το παρακατω αν θελετε!!!

images.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Δεν θα απογειωθεί. Θα μένει ακίνητο σε σχέση με το έδαφος εκτός του κυλιομένου διαδρόμου, και τον αέρα. Όλη η κινητική ενέργεια της ώσης θα ακυρώνεται από την κινητική ενέργεια της κύλισης του διαδρόμου. Το παράδειγμα είναι παρόμοιο με αυτό.

 

Κατ' αντιστοιχίαν, γι' αυτόν το λόγο υπάρχει κίνδυνος απώλειας στήριξης κατά την απογείωση σε περίπτωση πολύ έντονου wind shear.

Link to comment
Share on other sites

για να σηκωθει πρεπει κατι να του ασκησει αντιροπη στη βαρυτητα δυναμη, και ποια ειναι αυτη...η ανωση απο τα φτερα , αρα θελεις αερα να περναει απο αυτα. (μπορει να ειναι δηλαδη ακινητο , παρκαρισμενο και παλι να απογειωθει γιατι πολυ απλα ο αερας φυσαει τοσο , δειτε το βιντεο για παραδειγμα 

+

Συγκεκριμενα, το 747 τυπικα εχει 155 knots minimum take off speed ( μη το μπερδεύετε με το ground speed)

 

Edited by SirDiman
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Για να πετάξει οτιδήποτε με φτερά πρέπει να έχει δυναμική ταχύτητα.

Οπως επιταχύνει ο αέρας που περνά ανάμεσα από τα φτερά δημιουργεί μια δύναμη λόγω των σχεδιασμού των φτερων, όπου το ωθουν προς τα πανω.

Αν το αυτοκινητο είναι στατικό (δεν παει να έχει τουρμπίνες/ρουκετες/ελικες κλπ), δεν περνάει αερας, αρα δεν υπάρχει δύναμη να το σήκωσει.



Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, YDinopoulos said:

ρουκετες

 βασικα αν εχει τετοια δε χρειαζεται τιποτα αλλο :Ρ ουτε φτερα ουτε αερα

 

/pedantic mode off

Edited by SirDiman
Link to comment
Share on other sites

Μα το θεμα ειναι οτι ΔΕΝ θα μεινει στατικο.... Κανονικα θα κινηθει το αεροπλανο πανω στο "διαδρομο" οποτε κανονικα θα αποκτησει και γραμμικη ταχυτητα στο εδαφος αρα μια χαρα αερα θα βρει.

Το ερωτημα στη βαση του ειναι αν θα καταφερει να κινηθει η οχι. 

Αν βαλεις μεσα και ολη τη μηχανικη βεβαια το προβλημα γινεται παρα πολυ συνθετο ως προς το ποτε θα απογειωθει! 

Καποιος που περπαταει σ ενα διαδρομο μενει ακινητος με σημειο αναφορας το εδαφος. Αν φαει μια δυνατη σπρωξια στην πλατη ομως, ανετα θα πεσει και θα δαει τα μουτρα του! Αυτο γινεται στο αεροπλανο... Την βση την δεχεται επανω στο σκαφος του, δεν την παιρνει μεσω της τριβης των ελαστικων!

Link to comment
Share on other sites

Είναι αστείο το ερώτημα..

Το αεροσκάφος θα παραμείνει ακίνητο, και δεν θα απογειωθεί.

Όπως ακριβώς συμβαίνει όταν με πλήρη ώση είναι φρεναρισμένο στο διάδρομο για να ξεκινήσει με μέγιστη επιτάχυνση σε μικρού μήκος διαδρόμους..

Το απλούστερο όλων τον εποχών θα ήταν να μπουν κυλιόμενοι κύλινδροι στα αεροπλανοφόρα και να απογειώνονται εν στάση τα F16..

Είναι αστείο και να σκεφτεί κάποιος οτι υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να κινηθεί το αεροσκάφος στο παραμικρό..

Οσο αστείο είναι αν θα πώ τώρα, πως αν στήσουμε ανάποδα στην τροχιά κίνησης της γής το αεροσκάφος, και το εκτινάξουμε με ελατήρια

ένα εκατοστό ψηλά αυτό θα απογειωθεί γιατί τρέχει σε σχέση με τη γή με ταχύτητα 1700 χιλιόμετρα την ώρα..

Για να απογειωθεί το συγκεκριμένο αεροσκάφος, με πλήρη έκταση πτερυγίων χρειάζονται μόλις 80 κόμβοι ήτοι 148,16 χιλιόμετρα ανα ώρα.

Αν το κάνει όμως, απλά θα πέσει ξανά στο έδαφος γιατί κατά την ανύψωση χάνει ταχύτητα.

Αν δεν δημιουργηθούν και δεν διατηρηθούν αυτοί οι κόμβοι ή περισσότεροι, ΣΤΑΘΕΡΑ και ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΑ στο εμπρόσθιο τμήμα το φτερού ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΤΗΣΗ.

Η μέγιστη γωνία ανύψωσης απο το διάδρομο και για 4 δευτερόλεπτα είναι 10 μοίρες.. Σε αυτά τα 4 δευτερόλεπτα το αεροσκάφος έχει ανυψωθεί κατά 15 μέτρα μόνο!!!

Στη συνέχεια η μέγιστη γωνία ανύψωσης είναι 15 μοίρες..

Είναι περιττό να πώ οτι αν στα πρώτα 4 δευτερόλεπτα ξεπεραστούν οι 10 μοίρες έχουμε συντριβή, είναι περιττό ομοίως να πώ οτι αν ξεπεραστούν οι 15 μοίρες μετά,

έχουμε πτώση ταχύτητας, οπότε σταδιακά και πάλι συντριβή. 

Οι κινητήρες δεν είναι αυτοί που έχουν την δυνατότητα να ανυψώσουν το αεροσκάφος, δεν ισχύει το ίδιο που ισχύει με τους πυραύλους.

Οι κινητήρες επιτρέπουν απλά να αποκτηθεί και να διατηρηθεί η απαιτούμενη ταχύτητα του αεροσκάφους σε σχέση με τον αέρα που επιτίθεται επάνω στο πτερύγιο.

Και κατά την ανύψωση, οι -1 μοίρες κλήση στο φτερό γίνονται -11 και -16 προσφέροντας επιπρόσθετη άνωση.

Έχοντας όλα αυτά υπόψιν, όπως και πιθανή αστοχία κινητήρα, η ασφαλής ταχύτητα απογείωσης του 747 έχει οριοθετηθεί στους 155 κόμβους ή 287 χιλιόμετρα.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ναι, θα απογειωθεί :)

 

Η κύλιση του διαδρόμου είναι αδιάφορη. Η σχετική ταχύτητα του αέρα έχει σημασία.

 

Εγώ σκέφτομαι ως εξής (ξεκάθαρα μόνο με γνώσεις φυσικής, και όχι αεροναυπηγικής):


Αν το πείραμα περιελάμβανε ρεύμα αέρα με κατεύθυνση αντίθετη από αυτή του αεροπλάνου, και ταχύτητα τόσο μεγάλη ώστε να δημιουργεί στο αεροπλάνο δύναμη ίση κατά μέτρο με την ώση των κινητήρων, τότε το αεροπλάνο θα έμενε στάσιμο κατά την οριζόντια διεύθυνση. Θα μπορούσε, ωστόσο, να απογειωθεί κατακόρυφα, λόγω της ροής αέρα από τα πτερύγια.

 

Αλλά αυτά γενικά είναι πολύ θεωρητικά πράγματα και δεν έχει νόημα να διχάζεστε :p

Edited by nickstamat
Link to comment
Share on other sites

πριν 9 λεπτά, το μέλος giorgos2187 έγραψε:

Γιατι ειναι αστειο να σκεφτει καποιος οτι το αεροσκαφος θα κινηθει;;;

Γιατί λέει ξεκάθαρα ότι το διάδρομος θα έχει την ίση ταχύτητα κίνησης με τις ρόδες αλλά αντίθετη κατεύθυνση.

Πράγμα που σημαίνει οτι το αεροσκάφος σε σχέση με εσένα που είσαι παρατηρητής σε σταθερό σημείο εκτός του συστήματος θα είναι μηδεν.

Μηδέν ταχύτητα κίνησης ίσον μηδέν αέρας.

Φαντάσου οτι αν πατήσεις εκείνη τη στιγμή τα φρένα στους τροχούς και τους μπλοκάρεις, το αεροσκάφος θα κινηθεί προς τα πίσω με 160 χιλιόμετρα..

Όπισθεν..

 

Link to comment
Share on other sites

πριν 22 λεπτά, το μέλος rapid_fast έγραψε:

Γιατί λέει ξεκάθαρα ότι το διάδρομος θα έχει την ίση ταχύτητα κίνησης με τις ρόδες αλλά αντίθετη κατεύθυνση.

Πράγμα που σημαίνει οτι το αεροσκάφος σε σχέση με εσένα που είσαι παρατηρητής σε σταθερό σημείο εκτός του συστήματος θα είναι μηδεν.

Μηδέν ταχύτητα κίνησης ίσον μηδέν αέρας.

Φαντάσου οτι αν πατήσεις εκείνη τη στιγμή τα φρένα στους τροχούς και τους μπλοκάρεις, το αεροσκάφος θα κινηθεί προς τα πίσω με 160 χιλιόμετρα..

Όπισθεν..

 

Δες λιγο πιο πανω αν θελεις σε δυο ποστ μου που εξηγω οτι το αεροπλανο θα κινηθει. Αυτο που λες ισχυει στην περιπτωση ενος αυτοκινητου, μιας μηχανης, ενος ανθρωπου που κινειται λογω της τριβης των ελαστικων. Η οποια τριβη εχει φορα προς τα εμπρος σ αυτες τις περιπτωσεις!!!!!

Το αεροπλανο ομως δεχεται την ωση πανω στο σκαφος του, δεν την παιρνει απο τα λαστιχα του. Εξηγησα (απλοικα) τι θα συμβει και στους τροχους(διπλασια γωνιακη ταχυτητα)

ΕΙπα επισης πως αν λαβεις υποψην ολη τη μηχανικη το προβλημα γινεται πολυ συνθετο ως προς το ΠΟΤΕ θα απογειωθει. Και εκει παιζουν ρολο ολα οσα αναφερεις για τις απαιτησεις συνθηκων του αερισκαφους για απογειωση.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Κύριοι, είναι ένα κακοδιατυπωμένο "πρόβλημα" που επιδέχεται πολλαπλές ερμηνείες. Από τη στιγμή που η περιγραφή των συνθηκών δίνει 2-3 διαφορετικές επιλογές, ξεκινάτε από διαφορετικό σημείο, κάνετε διαφορετικές παραδοχές και καταλήγετε σε διαφορετικό αποτέλεσμα κι ο καθένας από την πλευρά του (νομίζει ότι) έχει δίκιο.

 

Αν αναλύσουμε όλοι με τον ίδιο τρόπο τα δεδομένα και συμφωνήσουμε τι κάνει η άτρακτος ως προς το έδαφος και ως προς τον αέρα που την περιβάλλει, νομίζω ότι θα καταλήξουμε στο ίδιο συμπέρασμα.

 

Και γι αυτό στην ουσία είναι "γρίφος" κι όχι "πρόβλημα".

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.