Jump to content
pol77

Mod Your Torch (Μοντάρετε το φακό σας)

Recommended Posts

Πολύμερε ! !

Αχ Πολύμερε ! ! !

Τι μας έχεις κάνει  ! ! ! 

:wall:

 

Μεγειά φίλε και καλή διασκέδαση ! ! ! !  :D

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, pol77 said:

Τι έκανα; :confused:

 

ξ ε ρ ε ι ς  ε σ υ !!    :hehe:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι προβολείς του ποδηλάτου μου τροφοδοτούνται από τέσσερις μπαταρίες 18650 στα 8.4 volt. Φυσικά τα ampere που αναφέρει ο Κινέζος είναι ότι να' ναι, απόδειξη ότι

στη μεγάλη σκάλα ξελιγώνονται οι μπαταρίες αμέσως. Έτσι αποφάσισα να τις αντικαταστήσω με μερικές από παλιά λάπτοπ, μια φορά καλύτερες απ' τον Κινέζο θα είναι έστω και used. Αριστερά η συστοιχία χωρίς το προστατευτικό κάλυμμα. Διακρίνεται η μικρή πλακέτα που φροντίζει για τη φόρτιση τους.

100_5985.jpg

 

Το παρόν το σηκώνω προπαντός σαν μπούσουλα προς επίδοξους μαστροχαλαστές. Μου έσπασαν τα νεύρα μέχρι να κολλήσω τις μπαταρίες. Το κολλητήρι δεν είχε δύναμη να ζεστάνει το καλάι και ταλαιπωρούσα τις μπαταρίες. Απόδειξη οι άθλιες κολλήσεις.

100_5990.jpg

 

100_5989.jpg

 

Τέλος πάντων η δουλειά έγινε, το αισθητικό κομμάτι δεν με απασχολεί.

100_5992.jpg

 

Στη συνέχεια μου χάλασε το κολλητήρι. Θεώρησα ότι κάηκε και το πέταξα, αλλά όπως αποδείχτηκε χάλασε τελικά το ενδιάμεσο διακοπτάκι που είχα βάλει στο καλώδιο...τσάμπα πήγε. Κάπου βρήκα ένα χρέπι, το πρώτο μου αγορασμένο από την Κάνιγγος κάπου το 1990. 

100_5991.jpg

 

Αυτό ήταν πιο πολλά watt προφανώς, οπότε το καλάι άπλωνε καλύτερα. Αν ήταν πιο δυνατό ακόμα καλύτερα. Θέλει αρκετά watt αλλά γρήγορα μη θερμάνεις τη μπαταρία.

100_5993.jpg

 

Συγκριτικό. Οι γέφυρες είναι από πολύκλωνο ηλεκτρολογικό καλώδιο 1.5mm.

100_5999.jpg

 

100_5998.jpg

 

Οι μπαταρίες τυλίχτηκαν με τεφλόν υδραυλικού.

100_6001.jpg 

 

Φτιάχτηκαν τα πλαϊνά από παλιές κάρτες.

100_6004.jpg

 

Τέλος τυλίχτηκαν με την ταινία που τυλίγουν οι υδραυλικοί της άκρες των armaflex. Είναι οι μονώσεις που ντύνονται οι σωλήνες ύδρευσης. 

100_6007.jpg 

 

Τα pack δοκιμάστηκαν και δουλεύουν μια χαρά. 

 

  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επεσα στο πατωμα κυριολεκτικα απο τη περιγραφή :hehe:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μου αρέσει που δουλεύεις στη πηγή και πας και παίρνεις αυγά από αλλού :p 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο Πολύμερε ! ! !  :D

Το τι μου αρέσει η . . . εφαρμοσμένη χημεία και ιδιαίτερα αν έχει γαστριμαργικές "προεκτάσεις" δε λέγεται ! ! !  :hehe:

Τα επίμαχα σημεία τα ξαναπέρασα δυο τρεις φορές. 

Να 'σαι καλά, το γέλιο είναι πολύτιμο ! :T:

Αναμένουμε για το αποτέλεσμα !

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα τελευταία μηνύματα μεταφέρθηκαν εδώ:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την Παρασκευή λοιπόν, επέστρεψα από τη δουλειά γεμάτος προσμονή για να δω τα αποτελέσματα της διαμονής του χάλκινου φακού με τα αυγοαέρια.

 

Τα εν λόγω αέρια όμως (H2S) δεν είναι καθόλου τυχαία, ούτε άγνωστα. Με συμμετοχή μόλις 2% σε γνωστό σε όλους μείγμα αερίων, το H2S είναι ο κύριος υπεύθυνος για τη χαρακτηριστική οσμή. 

 

Spoiler

download.gif

 

Και τώρα που όλοι καταλάβαμε τι έχει αντιμετωπίσει ο χαλκός τις τελευταίες ώρες, αλλά και τι πρόκειται να αντιμετωπίσει όποιος ανοίξει το μπολ, ας το πάρουμε διακριτικά διακριτικά και ας πάμε έξω...

 

20190607_150232_resize.jpg

 

Σε αυτό το σημείο ίσως λύθηκαν και απορίες μερικών του τύπου γιατί αγόρασα παγωτό μόνο και μόνο για το μπολ... Ευχαριστώ, αλλά στα μπολ που βάζω τα φαγητά μου θα προτιμήσω να αποφύγω τέτοιες οσμές.

 

Ανοίγουμε λοιπόν το μπολ...

 

20190609_063617_resize.jpg

 

Δεν μπορεί να πει κανείς ότι τα αυγά δεν έκαναν δουλειά... Από ότι φάνηκε, η περισσότερη οξείδωση ήταν επιφανειακή και με ένα καλό σκούπισμα, φτάσαμε στο επιθυμητό distressed look. 

 

20190609_063924_resize.jpg

 

20190609_064153_resize.jpg

 

Η οξείδωση που έμεινε, δε φεύγει και δε λερώνει. Και το πιο βασικό, δε μυρίζει!

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το αποτέλεσμα είναι ανάλογο της ποιότητας του χαλκού. Στον χάλκινο Olight που δώρισα στον πατέρα μου, τα αποτελέσματα της ίδιας μεθόδου ήταν αρκετά διαφορετικά.

 

Πήρα το παρακάτω αποτέλεσμα και δε χρειάστηκε καν σκούπισμα ο φακός.

 

20190112_143443_resize.jpg 20190112_143512_resize.jpg

 

20190112_143548_resize.jpg 20190112_143706_resize.jpg

 

20190112_143724_resize.jpg

 

Μπορεί να έπαιζε ρόλο και ότι το άφησα για λιγότερο χρόνο ή ότι τα αυγά ήταν Ελληνικά. 😜

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγώ πάντως τον βλέπω πανέμορφο. Θαυματουργά αυτά τα αυγά τελικά! :hehe:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια συστοιχία μπαταριών 18650 για τον φακό του ποδηλάτου στα 8.4volt. Είχα ήδη μια με οχτώ μπαταρίες, αλλά ήταν υπερβολή και έφτιαξα μια μικρότερη.

100_6213.jpg

 

100_6215.jpg

 

100_6217.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μόνωσε περισσότερο το καφέ καλώδιο και γενικά βάλε ανάμεσα στις λάμες και κανένα ειδικό χαρτάκι να αποφύγεις οποιαδήποτε επαφή με τριψίματα από την χρήση

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι εκανε το ατομο!!!!!!!

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μετά από το σπάνιο mod ενός κοινού φακού στις αρχές του μήνα, σήμερα πάμε σε ένα σπάνιο mod ενός πολύ σπάνιου φακού.

 

Ο Jetbeam TC-R1 είναι ένα συλλεκτικό μοντέλο της Jetbeam που παρήχθη πριν μερικά χρόνια σε μόλις 1000 αριθμημένα κομμάτια, παγκοσμίως. Είναι κατασκευασμένος από τιτάνιο και ελέγχεται μαγνητικά από ένα δαχτυλίδι που ρυθμίζει αβαθμίδωτα την ένταση του φωτός.

 

tc-r1-1l.jpg

 

Για αρκετό καιρό έψαχνα να βρω κάποιον μεταχειρισμένο μέχρι που μου χαμογέλασε η τύχη. Μέσω ενός Καλιφορνέζου φίλου φακουδιάρη ο οποίος ήρθε σε επαφή με ένα Ρώσο φίλο του, που ήξερε κάποιον στην Ουκρανία, μπόρεσα και απέκτησα το νούμερο 0009 / 1000, καινούριο, στο κουτί του!

 

Έλα όμως που ενώ είναι εξαιρετική κατασκευή, δεν έρχεται με LED που μου αρέσει. Φοράει ένα Cree XM-L T6 LED που ενώ βγάζει ένα συμπαθητικό, ουδέτερο λευκό χρώμα, δεν είναι υψηλού CRI. 

 

Και σαν να μην έφτανε αυτό, το εν λόγω LED έχει πάτημα 5x5mm ενώ το LED που θέλω εγώ 3,5x3,5mm. Συνεπώς το MCPCB θα πρέπει να αλλαχτεί για να μπορεί να δεχτεί το LED που θέλω, το Nichia 219b sw45 9080.

 

Το θέμα είναι ότι τα εντόσθια του φακού, MCPCB, gasket και κάτοπτρο θα πρέπει να έχουν το ίδιο συνολικό ύψος με τα αρχικά. Για να μην τα πολυλογώ, μετά από μετρήσεις, ψάξιμο και διάβασμα online καταλήγω σε ένα MCPCB για LED 3,5x3,5mm μισό χιλιοστό πιο λεπτό από το αρχικό και ένα κάτοπτρο με ελαφριά χροιά πορτοκαλιού, μισό χιλιοστό μακρύτερο από το αρχικό. Το σύνολο, ίδιο, οπότε όλα καλά

 

Περιμένοντας τα υλικά να φτάσουν, διαβάζω ότι το κύκλωμα οδήγησης του φακού είναι σχεδόν ίδιο και απόλυτα συμβατό με αυτό (μη συλλεκτικού) μοντέλου του 2019, μόνο που δίνει περισσότερη ισχύ. Παραγγέλνω κι ένα τέτοιο λοιπόν.

 

Και να τα όλα έτοιμα για την τοποθέτηση:

Αριστερά το νέο κάτοπτρο, στη μέση το νέο MCPCB όπου έχω ήδη τοποθετήσει το LED της προτίμησής μου (με τη γνωστή μέθοδο του hot plate που έχουμε δει) και στο τελευταίο σακουλάκι ο νέος driver. Δίπλα τους, ο φακός.

 

20190823_163127.jpg

 

Ανοίγουμε το διαμέρισμα της μπαταρίας...

 

20190823_163148.jpg

 

Και γυρνώντας το εμπρός μέρος ανάποδα, βλέπουμε μια βίδα που συγκρατεί τον driver. Την αφαιρούμε και αποκαλύπτουμε τον driver. Έχει σημασία που η βίδα συγκρατεί τον driver σε συγκεκριμένη θέση, καθώς όπως είπαμε ο έλεγχος είναι μαγνητικός και ο driver πρέπει να είναι σε συγκεκριμένες μοίρες σε σχέση με το δαχτυλίδι ελέγχου.

 

20190823_163206.jpg 20190823_163334.jpg

 

Γυρνάμε το φακό και ξεβιδώνουμε το εμπρός τμήμα που συγκρατεί το γυαλί. Υπήρχε λίγο thread locker αλλά με λίγο ζόρι το ξεβίδωσα με τα χέρια.

 

20190823_163413.jpg

 

Βγάζουμε με προσοχή το κάτοπτρο και το τοποθετούμε ανάποδα για να μην πάνε σκόνες. Αν λερωθεί, είναι για πέταμα, δεν καθαρίζεται γιατί είναι πολύ ευαίσθητο και χαλάει. Βγάζουμε και το centering gasket (το μαύρο) που είναι για LED 5x5mm και θα πρέπει να αντικατασταθεί με κάτι κατάλληλο.

 

Βλέπουμε ότι το MCPCB του Jetbeam TC-R1 είναι ειδική κατασκευή με ιδιαίτερο σχήμα. Επίσης βλέπω ότι μάλλον λάθος είχα κάνει που νόμιζα ότι η διάμετρος του εσωτερικού παραμένει σταθερή, ελαφρώς πάνω από 16mm και συνεπώς το MCPCB που έχω προμηθευτεί και ετοιμάσει χωράει.

 

Τέλος πάντων, με χρήση flux (γιατί το όλο σύστημα είναι σχεδιασμένο για να απάγει τη θερμότητα από το MCPCB και αλλιώς είναι πολύ δύσκολο) ξεκολλάμε τα 2 καλώδια από το MCPCB.

 

20190823_163439.jpg

 

Αφού τα ξεκολλήσουμε, ο driver μπορεί πλέον να αφαιρεθεί.

 

20190823_164111.jpg

 

Τώρα που δεν περνάνε καλώδια μεταξύ των 2 τμημάτων που αποτελούν το κυρίως μέρος του φακού, μπορούμε να τα χωρίσουμε για να λιπάνουμε το δαχτυλίδι μαγνητικού ελέγχου. Εδώ υπάρχει αρκετό thread locker οπότε επιστράτευσα τα αγαπημένα μου strap wrenches, στα οποία δεν έχει αντισταθεί κανένας φακός.

 

20190823_164455.jpg

 

Πράγματι, το thread locker νικήθηκε και καθαρίστηκε.

 

20190823_164601.jpg

 

Τώρα μπορούμε να αφαιρέσουμε το δαχτυλίδι μαγνητικού ελέγχου, με προσοχή για να μη χάσουμε μια πολύ μικρή μπίλια και ένα αντίστοιχο ελατήριο που περιέχει για να κάνει τα κλικ τερματισμού...

 

20190823_164748.jpg

 

Καθαρίζουμε προσεκτικά το εργοστασιακό λιπαντικό από παντού και βάζουμε ένα μείγμα από Neogel 760G και Munky Spunk.

 

20190823_165514.jpg 20190823_165555.jpg

 

20190823_165929.jpg

 

Συναρμολογούμε το δαχτυλίδι ελέγχου και πάμε τώρα να δούμε αν χωράει το νέο MCPCB. Όπως ακριβώς το φοβόμουν, δε χωράει...

 

20190823_171053.jpg

 

Εμπρός λοιπόν καλό μου dremel...

 

Το φέρνουμε στο σωστό μέγεθος...

 

20190823_173402.jpg

 

Το λειαίνουμε...

 

20190823_173654.jpg

 

Και τέλος, μεγαλώνουμε τις τρύπες για τα καλώδια, χωρίς να κόψουμε τα traces τροφοδοσίας του LED.

 

20190823_173940.jpg

 

Έτοιμο.

 

20190823_174621.jpg

 

Τώρα χωράει!

 

20190823_174707.jpg

 

Τοποθετούμε και βιδώνουμε τον νέο οδηγό.

 

20190823_175240.jpg 20190823_175341.jpg

 

Προσέχουμε τα καλώδια να περάσουν από τις εξωτερικές τρύπες.

 

20190823_175414.jpg

 

Θερμοαγώγιμη...

 

20190823_175607.jpg

 

Τοποθετούμε το νέο MCPCB και κολλάμε τα καλώδια. Βάζουμε μπαταρία και κάνουμε δοκιμή! Success!!!

 

20190823_180618.jpg

 

Καθαρίζουμε τις τριχούλες που άφησε η μπατονέτα όταν καθαρίζαμε το MCPCB με ισοπροπυλική αλκοόλη (όχι όμως το dome του LED γιατί θα το θολώσει έως και θα το αφαιρέσει) και αντικαθιστούμε το centering gasket με το κατάλληλο για το μέγεθος του LED μας.

 

20190823_163621.jpg

 

Νέο κάτοπτρο, τζάμι, και βίδωμα του εμπρόσθιου μέρους.

 

20190823_185726.jpg

 

Έτοιμος!

 

20190825_151112.jpg

 

20190825_151124.jpg

 

20190825_150924.jpg

  • Like 6
  • Wow 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 22/3/2019 at 12:45 ΠΜ, το μέλος pol77 έγραψε:

Τι έκανα; :confused:

 

Έχεις γράψει κατεβατά παρουσιάσεων και τις πληροφορίες στις τραβάμε σαν φρονιμίτες που μείνανε μέσα : P

Ξεκίνα από την αρχή:   Το έπιπλο, τα ηχεία, το κρυστάλλινο μπιμπελό, η οθόνη, το πλατό, τα strap wrenches, ο οδηγός, τa led, και ότι έχω ξεχάσει…Γιατί;  Πόσο; Από πού;

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pol77  Πολύμερε, ειλικρινά το κάνεις και φαίνεται εύκολο, αλλά δεν είναι !

Χαρά στην υπομονή, τη τρέλα σου και τα κέφια σου !  :D

Εύγε νέε* μου!  

 

Spoiler

{* γιατί και 100 χρονώ να πάς, αν είσαι έτσι. . . νέος θα είσαι ! :T: }

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.