Jump to content



Δικαιώματα καταναλωτή


JdCZT

Recommended Posts

Να ενημερώσω ότι σήμερα έλαβα από τον συνήγορο του καταναλωτή ως κοινοποίηση, ένα ακόμα έγγραφο που απευθύνεται στο getitnow, αφού στο πρώτο απ' ότι φαίνεται δεν πήραν απάντηση. Σε αυτό μάλιστα τους αναφέρουν το άρθρο 169 του ΠΚ περί απείθειας.

Στην αξιολόγηση του skroutz που είχα κάνει μου απάντησαν το εξής:

Δηλαδή επιμένουν ότι η WD τους πίστωσε το ποσό και δεν τους αντικατέστησε τον δίσκο και μάλιστα έχουν και έγγραφο. Γιατί όμως δεν το παρέδωσαν στον συνήγορο του καταναλωτή που τους ζητάει να απαντήσουν τότε;

Μου φαίνεται θα επικοινωνήσω πάλι με την WD να δω αν όντως του αντικαταστάθηκε τελικώς. Ακόμα και πίστωση όμως να έγινε δεν οφείλουν αυτοί ως πωλητές του προϊόντος να τηρήσουν τον νόμο και να μου επιστρέψουν αντίστοιχο ή καλύτερο δίσκο αν το επιθυμώ;

[MENTION=5299]Tsakonas[/MENTION] καμία άποψη; Τι θα γίνει αν δεν απαντήσουν ούτε στην δεύτερη επιστολή του Συνήγορου του καταναλωτή;

Στην πραγματικότητα δε σε ενδιαφέρει καν αν αντικαταστάθηκε ή όχι από τη WD, αν και είμαι σχεδόν βέβαιος ότι θα έχει αντικατασταθεί. Ευθύνη απέναντί σου έχει ο GetItNow, που οφείλει να σου αντικαταστήσει το ελαττωματικό προϊόν.

Η αναφορά στο Άρθρο 169 ΠΚ από τον ΣτΚ είναι πάγια σε τέτοιες περιπτώσεις, αλλά προσωπικά δεν ξέρω κανέναν εκπρόσωπο εταιρείας που να έχει διωχθεί ποινικά επειδή βαρέθηκε να απαντήσει. Η προβλεπόμενη ποινή πάντως είναι μέχρι 6 μήνες φυλάκιση.

Αν η επιστολή του ΣτΚ δεν έχει κοινοποιηθεί στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, κάνε τον κόπο και πάρε εσύ στην τηλεφωνική γραμμή παραπόνων της ΓΓΚ, όπως σου είχα προτείνει παλιότερα. Πέρα από την προηγούμενη διαγωγή τους, που επισύρει επιβολή προστίμου, η μη απάντηση σε καταγγελία είναι νέα παράβαση. Ακόμη και να μη διωχθούν ποινικά, άλλο ένα πρόστιμο από τη ΓΓΚ θα τους συνετίσει.

Πάντως, από προσωπική εμπειρία, όταν σκοπίμως κωλυσιεργούν, όπως στη δική σου περίπτωση, δε θα ήλπιζα να βρω λύση σύντομα. Έχε επιμελώς συγκεντρωμένα όλα τα χαρτιά και κάνε υπομονή. Υποθέτω ότι στην κλήση για συμβιβασμό από τον ΣτΚ θα υποκύψουν, για να αποφύγουν τη δημοσίευση της επωνυμίας.

Αν είσαι λίγο πιο τυχερός, μπορεί να υποκύψουν νωρίτερα, μπροστά στον κίνδυνο επιβολής (νέου) προστίμου από τη ΓΓΚ. Καλή τύχη.

Link to comment
Share on other sites

Οντως ο συνηγορος του καταναλωτη μπορει να κανει μονο την δημοσιευση,που τσουζει τις εταιριες

Εγω,αυτο που μπορω να κανω για να βοηθησω, ειναι οταν βγαλει αποφαση ο συνηγορος του καταναλωτη να σου ζητησω να την δημοσιευσεις στο θρεντ αυτο, με επωνυμα κλπ.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Αφορα την εταιρια Control System AE.

Λοιπον....

Εiχα παραγγειλει ενα υλικο (Satel Radio Modem) για τη δουλεια μου τελη Μαρτιου του τρεχοντος ετους. Κατοπιν συννενοησης με τους ιδιους θα εβαζα ολο το χρηματικο ποσο για την αγορα/παραγγελια ωστε να κοπει το τιμολογιο μεσα στο Μαρτιο. Αυτο δεν εχει καμια σημασια πρακτικη απλα το αναφερω για να δειξω οτι συννενοηθηκα με τους κυριους στην εταιρια.

Το υλίκο αυτο εχει χρονο παραδοσης 2-3 βδομαδες. 3-4 λεω εγω ελεω χωρας.

Στον 1,5 μηνα κ λιγο ακομα, επειτα απο επικοινωνια που ειχα με υπευθυνο απο την εταιρια μου ειπε οτι η κατασκευαστρια εταιρια δεν ειχε στοκ κ οτι η γραμμη παραγωγης ξεκινησε τωρα (εννοωντας μετα το πασχα).

Εχουν περασει 2,5 μηνες κ ακομα τιποτα. Το τελευταιο μεηλ που πηρα απο τον ιδιο κυριο ελεγε οτι θα το εχω πριν! 2 βδομαδες.

Τι να κανω? Ξερει κανεις την εταιρια αυτη?...

Link to comment
Share on other sites

Πλερωσες; Σου εκοψαν τιμολογιο η καταλαβα λαθος; Αρα δεν δικαιουσαι της εξτρα προστασιας του καταναλωτη, αφου αγορασες σαν επαγγελματιας... Που εδρευει η εταιρια; Μπορεις να κανεις υπαναχωρηση βεβαια...

Link to comment
Share on other sites

Κατεθεσα ολο το ποσο τελη Μαρτιου.

Ναι μου εκοψαν τιμολογιο. Μου το στειλανε μια μερα μετα κ το περασα στα εξοδα (αγορα εξοπλισμου).

Γραφειο εχω - ελ. επαγγελματιας.

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα, μια ερώτηση,

Πριν από περίπου 3 μήνες αγόρασα από κάποιο μικρό-συνοικιακό κατάστημα μια USB κάρτα δικτύου για τον σταθερό επειδή θα μετακόμιζα.

Η κάρτα προχτές σταμάτησε να λειτουργεί και το LED που έχει πάνω δεν ανάβει, την δοκίμασα και σε άλλο PC.

Πάω στο κατάστημα που τη αγόρασα με την απόδειξη αγοράς. Ο πωλητής μου είπε οτι ΔΕΝ ισχύει η εγγύηση γιατί πριν μου την πουλήσει την είχε κάνα χρόνο στο ράφι και δεν του δίνει εγγύηση ο προμηθευτής-εισαγωγέας του, δηλαδή έχει λήξει!!!

Θα τρελαθούμε; κατά πόσο ισχύει αυτό;

Δεν ειχα χρόνο να βριστούμε κ έφυγα, αλλά αν είναι θα ξαναπάω το απόγευμα.

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα, μια ερώτηση,

Πριν από περίπου 3 μήνες αγόρασα από κάποιο μικρό-συνοικιακό κατάστημα μια USB κάρτα δικτύου για τον σταθερό επειδή θα μετακόμιζα.

Η κάρτα προχτές σταμάτησε να λειτουργεί και το LED που έχει πάνω δεν ανάβει, την δοκίμασα και σε άλλο PC.

Πάω στο κατάστημα που τη αγόρασα με την απόδειξη αγοράς. Ο πωλητής μου είπε οτι ΔΕΝ ισχύει η εγγύηση γιατί πριν μου την πουλήσει την είχε κάνα χρόνο στο ράφι και δεν του δίνει εγγύηση ο προμηθευτής-εισαγωγέας του, δηλαδή έχει λήξει!!!

Θα τρελαθούμε; κατά πόσο ισχύει αυτό;

Δεν ειχα χρόνο να βριστούμε κ έφυγα, αλλά αν είναι θα ξαναπάω το απόγευμα.

Η απόδειξη τι ημερομηνία αγοράς έχει;

Πες του όταν το αγόρασα έλεγε 1 χρόνο εγγύηση με την αγορά μου. Όχι το πότε το αγόρασες εσύ αλλιώς να το έλεγες είτε πες το στο ΙΝΚΑ που θα σε ρωτήσει σε λίγες μερες

Link to comment
Share on other sites

Η απόδειξη τι ημερομηνία αγοράς έχει;

Πες του όταν το αγόρασα έλεγε 1 χρόνο εγγύηση με την αγορά μου. Όχι το πότε το αγόρασες εσύ αλλιώς να το έλεγες είτε πες το στο ΙΝΚΑ που θα σε ρωτήσει σε λίγες μερες

14/3/12 έχει!

Μάλιστα, κοίταξε τα τιμολόγια απ τον προμηθευτή του και μου είπε είχε κάνει την αγορά πολύ καιρό πριν μου το πουλήσει και δεν έχει πλέον εγγύηση.

Γενικά, η εγγύηση δεν ισχύει ΠΑΝΤΑ απο την αγορά τελικού πελάτη;

Link to comment
Share on other sites

Έχει θέμα με τον προμηθευτή του το οποίο δε θα το λύσεις εσύ.

Πας του λες οτι η εγγύηση ισχύει με την ημερομηνία αγοράς. Και στην αντιπροσωπεία να πάς ζητάνε απόδειξη αγοράς ή τιμολόγιο για το θέμα εγγύησης και ας το έχει stock όσο θέλει.

Μου έχει τύχει στην δουλειά μου με Toshiba και προμηθευτή και απλά βρήκα την άκρη κατευθείαν στην Toshiba για τον πελάτη μου και μετά τσακώθηκα εγώ με τον προμηθευτή για τα κουλά που μου έλεγε.

Link to comment
Share on other sites

14/3/12 έχει!

Μάλιστα, κοίταξε τα τιμολόγια απ τον προμηθευτή του και μου είπε είχε κάνει την αγορά πολύ καιρό πριν μου το πουλήσει και δεν έχει πλέον εγγύηση.

Γενικά, η εγγύηση δεν ισχύει ΠΑΝΤΑ απο την αγορά τελικού πελάτη;

Μπορεί πράγματι να είναι όπως σου τα λέει. Είχε υποχρέωση όμως, τη στιγμή αγοράς της κάρτας να σε ενημερώσει.

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα, μια ερώτηση,

Πριν από περίπου 3 μήνες αγόρασα από κάποιο μικρό-συνοικιακό κατάστημα μια USB κάρτα δικτύου για τον σταθερό επειδή θα μετακόμιζα.

Η κάρτα προχτές σταμάτησε να λειτουργεί και το LED που έχει πάνω δεν ανάβει, την δοκίμασα και σε άλλο PC.

Πάω στο κατάστημα που τη αγόρασα με την απόδειξη αγοράς. Ο πωλητής μου είπε οτι ΔΕΝ ισχύει η εγγύηση γιατί πριν μου την πουλήσει την είχε κάνα χρόνο στο ράφι και δεν του δίνει εγγύηση ο προμηθευτής-εισαγωγέας του, δηλαδή έχει λήξει!!!

Θα τρελαθούμε; κατά πόσο ισχύει αυτό;

Δεν ειχα χρόνο να βριστούμε κ έφυγα, αλλά αν είναι θα ξαναπάω το απόγευμα.

Βλακειες σου λενε..πατα αναφορες σε ινκα, γεν. Γραμματεια καταναλωτη, συνηγορο καταναλωτη κλπ

Link to comment
Share on other sites

Μπορεί πράγματι να είναι όπως σου τα λέει. Είχε υποχρέωση όμως, τη στιγμή αγοράς της κάρτας να σε ενημερώσει.

Δε.Νομιζω.Τακη. Αυτο ισχυει μονο αν δεν εχεις αποδειξη.

Παραδειγμα. Χαλασμενο ποντικι logitech απο δωρο, αρα δεν ειχα αποδειξη. Επικοινωνω με την εταιρεια κ μου ζητανε αποδειξη, λεω δεν εχω ειναι απο δωρο. Μου λενε στειλε στοιχεια να ελεξουμε ημερομηνια παραγωγης κ θα ισχυει απο τοτε η εγγυηση. Τελικα ειχε ληξει κανενα χρονο, αλλα κ παλι μου το αλλαξαν παρ ολο που δεν ηταν υποχρεωμενοι. Αν ειχα ομως αποδειξη που ελεγε οτι ηταν αγορασμενο εντος 2ετιας θα ηταν υποχρεωμενοι να το κανουν. Μονο οταν δεν υπαρχει αποδειξη παει βαση ημερομηνιας παραγωγης.

Sent from my HTC HD2 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Δε.Νομιζω.Τακη. Αυτο ισχυει μονο αν δεν εχεις αποδειξη.

Παραδειγμα. Χαλασμενο ποντικι logitech απο δωρο, αρα δεν ειχα αποδειξη. Επικοινωνω με την εταιρεια κ μου ζητανε αποδειξη, λεω δεν εχω ειναι απο δωρο. Μου λενε στειλε στοιχεια να ελεξουμε ημερομηνια παραγωγης κ θα ισχυει απο τοτε η εγγυηση. Τελικα ειχε ληξει κανενα χρονο, αλλα κ παλι μου το αλλαξαν παρ ολο που δεν ηταν υποχρεωμενοι. Αν ειχα ομως αποδειξη που ελεγε οτι ηταν αγορασμενο εντος 2ετιας θα ηταν υποχρεωμενοι να το κανουν. Μονο οταν δεν υπαρχει αποδειξη παει βαση ημερομηνιας παραγωγης.

Sent from my HTC HD2 using Tapatalk

Tι σχέση έχουν αυτά που λέω με αυτά που γράφεις. Εγώ μιλάω για το κατάστημα πως έπρεπε να του πει πως το ποντίκι για παράδειγμα δεν έχει εγγύηση και εσύ μου λες για αν ο πελάτης δεν είχε απόδειξη :X::X:

Link to comment
Share on other sites

Tι σχέση έχουν αυτά που λέω με αυτά που γράφεις. Εγώ μιλάω για το κατάστημα πως έπρεπε να του πει πως το ποντίκι για παράδειγμα δεν έχει εγγύηση και εσύ μου λες για αν ο πελάτης δεν είχε απόδειξη :X::X:

Λες οτι "Μπορεί πράγματι να είναι όπως σου τα λέει." δλδ να μην μπορει να σου παρεχει εγγυηση το καταστημα επειδη το ειχε καιρο στο ραφι! Και εξηγω οτι η εγγυηση ξεκιναει απο τη μερα αγορας του προιοντος απο τον πελατη! Αυτο που λεει το καταστημα οτι εχι ληξει η εγγυηση μπορει να το επικαλεστει μονο αν δεν εχεις αποδειξη αγορας, οποτε η εγγυηση οριζεται βαση της ημερομηνιας κατασκευης.

Οταν αγοραζεις κατι απο καταστημα εχει παντα εγγυηση βαση νομου! Αρα δεν ισχυει αυτο που λες "Μπορεί πράγματι να είναι όπως σου τα λέει.".

Καταλαβες τωρα;

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Να σας ρωτήσω όταν επιστρέφουμε ένα χαλασμένο προϊόν για service και δεν υπάρχει στο κατάστημα το ίδιο προϊόν από την ίδια μάρκα μπορούμε να ζητήσουμε αντικατάσταση με ανάλογο προϊόν από μιας άλλης εταιρίας ή πρέπει να είναι η ίδια με το αρχικό που χάλασε;

Με τα πιστωτικά τι παίζει; έχω διαβάσει διάφορα αλλά δεν είδα σε κάποιο νόμο να αναφέρει ρητά πως ορίζετε η αξία του πιστωτικού, είναι η τιμή αγοράς που αναγράφει στην απόδειξη ανεξάρτητα από το πόσα χρόνια πέρασαν ή είναι η τρέχουσα τιμή ή την τελευταία τιμή του προϊόντος αν έχει αποσυρθεί;

Link to comment
Share on other sites

Να σας ρωτήσω όταν επιστρέφουμε ένα χαλασμένο προϊόν για service και δεν υπάρχει στο κατάστημα το ίδιο προϊόν από την ίδια μάρκα μπορούμε να ζητήσουμε αντικατάσταση με ανάλογο προϊόν από μιας άλλης εταιρίας ή πρέπει να είναι η ίδια με το αρχικό που χάλασε;

Με τα πιστωτικά τι παίζει; έχω διαβάσει διάφορα αλλά δεν είδα σε κάποιο νόμο να αναφέρει ρητά πως ορίζετε η αξία του πιστωτικού, είναι η τιμή αγοράς που αναγράφει στην απόδειξη ανεξάρτητα από το πόσα χρόνια πέρασαν ή είναι η τρέχουσα τιμή ή την τελευταία τιμή του προϊόντος αν έχει αποσυρθεί;

Σε εμένα στο e-shop μετά από 3 χρόνια που χάλασε ο εξωτερικός μου κόψανε πιστωτικό στην τιμή που έγραφε η απόδειξη αγοράς.

Link to comment
Share on other sites

Το να σου κόψουν πιστωτικό για το αρχικό ποσό στηρίζεται στην καλή τους προαίρεση. Δεν είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν. Όμως, είναι υποχρεωμένοι να σου αντικαταστήσουν το εντός εγγύησης ελαττωματικό προϊόν με ισάξιο ή καλύτερο. Αν πας λίγο πίσω στη συζήτηση θα βρεις τα ακριβή αποσπάσματα από το νόμο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Το να σου κόψουν πιστωτικό για το αρχικό ποσό στηρίζεται στην καλή τους προαίρεση. Δεν είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν. Όμως, είναι υποχρεωμένοι να σου αντικαταστήσουν το εντός εγγύησης ελαττωματικό προϊόν με ισάξιο ή καλύτερο. Αν πας λίγο πίσω στη συζήτηση θα βρεις τα ακριβή αποσπάσματα από το νόμο.

Όταν όμως υπάρχει αδυναμία αντικατάστασης λόγο π.χ. κατάργησης του προϊόντος και δεν υπάρχει συγκριση πως υπολογίζεται η πίστωση? Στο πλαίσιο σου πιστώνουν ότι ναναι αλλά στο Καρφουρ ότι λέει η απόδειξη… ποιος είναι ο τρόπος προσδιορισμού τελικά ?

Link to comment
Share on other sites

Όταν δεν υπάρχει το ίδιο προϊόν είναι υποχρεωμένοι να στο αντικαταστήσουν με ισάξιο ή καλύτερο. Στο Πλαίσιο παραδοσιακά προτείνουν πλέον πιστωτικό στην τρέχουσα αξία. Αν με αυτό μπορείς να πάρεις ισάξιο ή καλύτερο προϊόν, είσαι καλυμμένος.

Link to comment
Share on other sites

Όταν δεν υπάρχει το ίδιο προϊόν είναι υποχρεωμένοι να στο αντικαταστήσουν με ισάξιο ή καλύτερο. Στο Πλαίσιο παραδοσιακά προτείνουν πλέον πιστωτικό στην τρέχουσα αξία. Αν με αυτό μπορείς να πάρεις ισάξιο ή καλύτερο προϊόν, είσαι καλυμμένος.

Όταν τους συμφέρει η τρέχουσα αξία ...

Όταν δεν υπάρχει το ίδιο προϊόν δεν είσαι υποχρεωμένος ούτε να δεχτείς το πιστωτικό, ούτε κάποια αντικατάσταση με διαφορετικό προϊόν. Είναι στην κρίση σου αν θα δεχτείς κάτι απο τα 2 ή δικαιούσαι τα λεφτά σου πίσω

Αυτό βέβαια ξεχνούν να το προτείνουν ...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.